Natuurlijk niet. Iets is niet simpelweg overgewaardeerd als jij het niet leuk vindt. Zeker als je albums als Pet Sounds en Zeppelin IV gaat noemen... Dat zijn albums die gigantische invloed hebben gehad. Waar nog maandelijks muziek op wordt gebaseerd. Dan kun je toch niet simpelweg zeggen dat dat onzin is met als enige onderbouwing dat je het zelf niet leuk vindt?quote:
Kyuss is inderdaad oneindig veel beter.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:33 schreef Norrage het volgende:
Weet je welke band ik overrated vind? QOTSA. Nou kom er maar in Kerft
Neutral Milk Hotel klinkt een beetje als een prutsbandje, dat maakt het zo mooi.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nu ik de OP zie: Animal Collective en Neutral Milk Hotel kan ik ook bijzonder weinig mee.
Qua Animal COllective iig niet het album uit de OP nee. Verder geweldige band.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nu ik de OP zie: Animal Collective en Neutral Milk Hotel kan ik ook bijzonder weinig mee.
Ja ik vind dat dus allemaal net niet he. Als het allemaal wat extremer was geweest had ik het wel tof gevonden denk ik, maar het heeft wel de pretenties om psychotisch over te komen, maar blijft vervolgens wel redelijk op de oppervlakte, voor mijn gevoel.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Toxicity is briljant.
Ja Rumours is voor mij echt de ideale dad-rock plaat, zo veilig en glad, daar houd ik niet van. Kan overigens volledig begrijpen wat iedereen er zo goed aan vindt. Dat is niet het geval met Ten, daar hoor ik het echt niet in, dat vreselijke gezang van Eddie Vedder alsof die een heel corps aan maden aan het gorgelen is, doet verder instrumentaal ook niet veel voor me. Doe me dan maar Soundgarden, dat is lekker wat scherper en harder.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Rumours top 10, Ten en IV top 100. Snap vooral dat je Ten overrated vindt, zo goed vind ik dat album ook niet maar ik word echt vrolijk als ik dat opzet.
Rumours ergens ook wel, The Chain maakt wel dat die bij mij top 10 staat denk ik.
Als je je in dat genre begeeft, kun je nog 750 artiesten noemen toch?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:35 schreef Tchock het volgende:
Wat ik overrated vind? Nicki Minaj. Pure ooraids en op een of andere manier slikken mensen dat. Ik snap het oprecht niet.
Maar met overgewaardeerd hebben we het mijns inziens niet direct over "wat het voor de muziek-geschiedenis heeft betekend" ofzo. Het is hoe mensen het rangschikken. Sommige muziek kan ontzettend kut zijn, maar wel veel betekend hebben voor de muziekgeschiedenis. Kijk naar Sex Pistols of Ramones ofzo. Volgens mij zijn er weinig mensen die dat nou ceht heel goed vinden, maar zijn er wel veel mensen die het erkennen als een revolutionaire plaat. Bovenstaande platen zoals Pet Sounds worden buiten erkend als revolutionaire platen, ook nog eens gezien als de mooiste en beste platen ooit. Dat vind ik overgewaardeerd.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Iets is niet simpelweg overgewaardeerd als jij het niet leuk vindt. Zeker als je albums als Pet Sounds en Zeppelin IV gaat noemen... Dat zijn albums die gigantische invloed hebben gehad. Waar nog maandelijks muziek op wordt gebaseerd. Dan kun je toch niet simpelweg zeggen dat dat onzin is met als enige onderbouwing dat je het zelf niet leuk vindt?
Ja ik ga ook maar eens, moet morgen vroeg weer op!!!quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:40 schreef Moody het volgende:
Voldoende slaap is in ieder geval underrated. Toedels skatties
Deze post ga ik even rapporteren aan Techno.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nu moet ik zeggen dat ik mijn albumlijstjes wel altijd een beetje geijkt vind. Teveel van die dingen die ook hoog staan op RYM.
Al was ik The Pains of Being Pure at Heart en Sol Seppy een beetje vergeten
Lijkt me een goed plan. Heeft ie toch weer gelijk he.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Deze post ga ik even rapporteren aan Techno.
Mag ook hopen dat er geen mensen zijn die serieus proberen te verdedigen dat het wel goed is.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:35 schreef Tchock het volgende:
Wat ik overrated vind? Nicki Minaj. Pure ooraids en op een of andere manier slikken mensen dat. Ik snap het oprecht niet.
Animal Collective begrijp ik wel, maar ligt me zelf ook nog niet echt, komt misschien nog wel.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
Qua Animal COllective iig niet het album uit de OP nee. Verder geweldige band.
Ik vind Kyuss ook zeer sterk, maar Qotsa is zoveel spannender, het gaat allemaal net iets verder, progressiever, harder, rauwer, catchier. Allesquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kyuss is inderdaad oneindig veel beter.
Wel mooi dat dit wel een beetje een consensus blijkt te zijn in het topic hier.quote:
Neutral Milk Hotelquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kan het wel onderbouwen hoor. Led Zeppelin hoor ik het gewoon niet in, vind ik ook al zo oppervlakkig, vanuit retrospectie was het misschien enorm vernieuwend, maar mij doet het niets, ik hoor er niets in en vind het niet spannend. Vind het raar dat een album als IV bekritiseren als een soort blasfemie gezien wordt, maar dat genredefiniërende albums uit de jaren 90 ofzo dan wel opeens minder interessant zijn.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Iets is niet simpelweg overgewaardeerd als jij het niet leuk vindt. Zeker als je albums als Pet Sounds en Zeppelin IV gaat noemen... Dat zijn albums die gigantische invloed hebben gehad. Waar nog maandelijks muziek op wordt gebaseerd. Dan kun je toch niet simpelweg zeggen dat dat onzin is met als enige onderbouwing dat je het zelf niet leuk vindt?
Genoten van die discussie.quote:
"ik hap niet, ik hap niet"quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Genoten van die discussie.
Mensen ook allemaal serieus reageren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |