Ik ben het alleen eens met het stuk voor de kommaquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:57 schreef 2cv het volgende:
[..]
En je was het er mee eens dat er geen 100% waterdicht systeem is om dat te controleren en dat àls zo'n systeem zou bestaan, het meer kapot zou maken dan opleveren. Dus hoe gaan we dat dan controleren ?
Ook goed. Een waterdicht systeem bestaat niet en je was het er mee eens dat diegenen die terecht een uitkering krijgen (wat niet 100% te controleren valt) best wat extra's mogen krijgen. Dus je zult het je moeten laten welgevallen dat er ook misbruik van gemaakt moet worden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:03 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Ik ben het alleen eens met het stuk voor de komma
Mensen mogen iets extra's krijgen als ze er 100% recht op hebben.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:06 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ook goed. Een waterdicht systeem bestaat niet en je was het er mee eens dat diegenen die terecht een uitkering krijgen (wat niet 100% te controleren valt) best wat extra's mogen krijgen. Dus je zult het je moeten laten welgevallen dat er ook misbruik van gemaakt moet worden.
Dat noem jij een 'middenweg' ?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:10 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Mensen mogen iets extra's krijgen als ze er 100% recht op hebben.
Zolang het waterdichte systeem niet bestaat en er dus ook misbruik van gemaakt wordt kiezen we de middenweg, dus hoe het nu is en er komt er geen cent bij.
Dat trekt wel bij als je echt beseft wat het is om in de bijstand te zitten.quote:
Met het kapitaal dat ik heb opgebouwd kan mij niks meer gebeurenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dat trekt wel bij als je echt beseft wat het is om in de bijstand te zitten.
Volgens mij verklaart dat ook meteen waarom je er zo makkelijk over denkt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:29 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Met het kapitaal dat ik heb opgebouwd kan mij niks meer gebeuren
Nou, het was een keuze.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:31 schreef 2cv het volgende:
[..]
Volgens mij verklaart dat ook meteen waarom je er zo makkelijk over denkt.
Zelfs in de bijstand leef je behoorlijk luxe. Relatief arm t.o.v. de rest vd bevolking: jaquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:04 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb het over leven. Niet over overleven.
Geloof me, ik wist vanaf jongs af aan al dat ik voor het geld ging. Zo'n beetje al mijn keuzes in het leven hebben gemaakt dat ik nu kapitaal heb opgebouwd. Ik heb er veel voor moeten laten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:37 schreef 2cv het volgende:
Dan kies ik er nu voor om miljonair te zijn
Dus omdat de rest van de wereld onder de armoedegrens leeft is het plotseling goed ?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 08:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Zelfs in de bijstand leef je behoorlijk luxe. Relatief arm t.o.v. de rest vd bevolking: ja
Behoorlijk rijk t.o.v. 6,99 miljard andere wereldbewoners: Absoluut.
Ja, werken. Moet dat wel mogelijk zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Je moet er wat meer voor doen dan een vakje aankruisen.
En dat moet dus wel mogelijk zijn om dingen te kunnen laten. Dat kan met een bijstandsinkomen b.v. niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:02 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Geloof me, ik wist vanaf jongs af aan al dat ik voor het geld ging. Zo'n beetje al mijn keuzes in het leven hebben gemaakt dat ik nu kapitaal heb opgebouwd. Ik heb er veel voor moeten laten.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 13:09 schreef 2cv het volgende:
[..]
Meh, m'n hart heeft wel ergere dingen overleefd. Maar het klopt: sommige mensen hebben 0,0 inlevingsvermogen, denken dat alles te plannen en te regelen is en vinden economische welvaart het grootste goed.
Je kunt ook dingen doen of laten om juist te voorkomen dat je in de bijstand komt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:42 schreef 2cv het volgende:
[..]
En dat moet dus wel mogelijk zijn om dingen te kunnen laten. Dat kan met een bijstandsinkomen b.v. niet.
Wat er allemaal niet kan vertel je maar al te graag, maar wat er wel kan...quote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:42 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ja, werken. Moet dat wel mogelijk zijn.
Ik kan niet voorkomen dat het UWV blundert.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 00:52 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Je kunt ook dingen doen of laten om juist te voorkomen dat je in de bijstand komt.
Het ging er dan ook om wat er niet kan. Het gaat n.l. om de uitzonderingen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 00:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat er allemaal niet kan vertel je maar al te graag, maar wat er wel kan...
De mensen die roeptoeteren dat het aan alles en iedereen ligt behalve aan henzelf. Daar ben jij er vermoedelijk eentje van.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 01:06 schreef 2cv het volgende:
[..]
Het ging er dan ook om wat er niet kan. Het gaat n.l. om de uitzonderingen.
Jij bent wel een beetje een passief figuur he?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:37 schreef 2cv het volgende:
Dan kies ik er nu voor om miljonair te zijn
Precies wat er gebeurt. Veel mensen denken : fuck it. En steken zich enorm in d de schulden voor bullshit als een nieuwe bank, een tv of een mobiel.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:59 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik denkt dat iedereen dan denkt 'fuck it' en er geen waarde meer gehecht wordt aan geld waardoor het hele systeem instort en we terug gaan naar ruilhandel ofzo.
Maar dat is wel een beetje koffiedik kijken.
De waarheidligt waarschijnlijk ergens in het midden.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 07:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
De mensen die roeptoeteren dat het aan alles en iedereen ligt behalve aan henzelf. Daar ben jij er vermoedelijk eentje van.
Ik gok zo dat jij zonder die eerste twee zaken (en dus met alleen mazzel) wat minder ver gekomen zou zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:02 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De waarheidligt waarschijnlijk ergens in het midden.
Ik verdien best goed, maar dat is een combi van hard werken, kansen grijpen en een beetje mazzel.
Daar komen we weer terug op de definitie van Armoede. wat is armoede? In Nederland heeft iedereen een dak boven zijn hoofd, elke dag te eten en een verwarmd huis en in 9 vd 10 gevallen ook nog zaken als een televisie, internet, een auto of op zijn minst een brommertje etc.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:42 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dus omdat de rest van de wereld onder de armoedegrens leeft is het plotseling goed ?
Absoluut. En zonder eigen initiatief, ondernemendheid en hard werken kom je nergens. Maar eerlijk is eerlijk, zonder een gezond portie geluk ook niet! En je moet ook een beetje geluk hebben met je talenten, dat die een beetje passen en ergens wat op leveren.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik gok zo dat jij zonder die eerste twee zaken (en dus met alleen mazzel) wat minder ver gekomen zou zijn.
Dit is pas waarheid en niet de mythe dat hard werken loont.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:43 schreef Spanky78 het volgende:
En je moet ook een beetje geluk hebben met je talenten, dat die een beetje passen en ergens wat op leveren.
Niet uit de context halen. Het is een combinatie, je hebt van alles een beetje nodig eh.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit is pas waarheid en niet de mythe dat hard werken loont.
Ja maar hetgeen ik quote is wel het belangrijkstequote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:28 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Niet uit de context halen. Het is een combinatie, je hebt van alles een beetje nodig eh.
Dat vind ik dan weer bullshit.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja maar hetgeen ik quote is wel het belangrijkste
Tuurlijk. Soms heb je geluk, soms heb je pech. Maar als je pech hebt, komen er weer idioten zoals jij die met dat soort uitspraken komen. Dieptriest.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 07:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
De mensen die roeptoeteren dat het aan alles en iedereen ligt behalve aan henzelf. Daar ben jij er vermoedelijk eentje van.
Dat zal het zijn ja.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:19 schreef 2cv het volgende:
[..]
Tuurlijk. Soms heb je geluk, soms heb je pech. Maar als je pech hebt, komen er weer idioten zoals jij die met dat soort uitspraken komen. Dieptriest.
Ja, helaas wel ja.quote:
Doe alsjeblieft niet zo sarcastisch. Waarom kunnen mensen niet blij zijn dat we de bijstand kennen. Eigenlijk is het best een luxe dat je geld krijgt van de overheid zonder te hoeven werken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:35 schreef 2cv het volgende:
[..]
Gezellig als al je inkomsten en uitgaven gecontoleerd worden. Maar als we dat gaan doen: kan je dan de entree voor een pretpark declareren ? En krijg je dat dan vantevoren toegewezen ? Of pas achteraf ? Want in dat laatste geval neem je wel een groot financieel risico. En hoe vaak mag dat per jaar ? EN mag dan het hele gezin ? Of alleen papa met een kind ? En mag het parkeergeld dan ook gedeclareerd worden ? En de reiskosten ? En dat kopje koffie ook ?
Het nadeel is vooral dat als je een uitkering krijgt, je door de overheid behandeld wordt als halve crimineel en net teveel krijgt om niet de pijp uit te gaan. Echt leven (en nee, dan bedoel ik nog steeds niet dat je daarvoor elk weekend uit moet gaan als een malle) is er niet bij.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:46 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Doe alsjeblieft niet zo sarcastisch. Waarom kunnen mensen niet blij zijn dat we de bijstand kennen. Eigenlijk is het best een luxe dat je geld krijgt van de overheid zonder te hoeven werken.
Bovendien zijn er ook goedkopere alternatieven voor een pretpark. Ik ging daar vroeger ook bijna nooit naartoe, omdat mijn ouders daar geen geld voor hadden. Heb er geen trauma aan overgehouden.
Man, kun je niks anders dan alleen maar zeiken, zeuren en zagen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:50 schreef 2cv het volgende:
[..]
Het nadeel is vooral dat als je een uitkering krijgt, je door de overheid behandeld wordt als halve crimineel en net teveel krijgt om niet de pijp uit te gaan. Echt leven (en nee, dan bedoel ik nog steeds niet dat je daarvoor elk weekend uit moet gaan als een malle) is er niet bij.
En verwar het niet met een luxe. Je zit n.l. niet voor je lol in de bijstand. Echt niet. Dus sodemieter op met het 'gratis geld' verhaal.
Kunnen jij en die andere VVD-ers nou niet begrijpen dat het leven niet maakbaar is ?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 02:00 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Man, kun je niks anders dan alleen maar zeiken, zeuren en zagen.
Als je het topic helemaal had gelezen had je het geweten.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 02:00 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Man, kun je niks anders dan alleen maar zeiken, zeuren en zagen.
Je kijk op deze maatschappij is wel wat verstoord ben ik bang.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:50 schreef 2cv het volgende:
[..]
Het nadeel is vooral dat als je een uitkering krijgt, je door de overheid behandeld wordt als halve crimineel en net teveel krijgt om niet de pijp uit te gaan. Echt leven (en nee, dan bedoel ik nog steeds niet dat je daarvoor elk weekend uit moet gaan als een malle) is er niet bij.
En verwar het niet met een luxe. Je zit n.l. niet voor je lol in de bijstand. Echt niet. Dus sodemieter op met het 'gratis geld' verhaal.
Je doet het voor jezelf. Het is echt niet fijn als hordes werkelozen dagelijks op strooptocht moeten en jouw leven en de economie naar de klote helpen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 10:08 schreef Spanky78 het volgende:
Werkeloosheid is klote, maar vergis je niet in het offer dat de weekenden brengen voor mensen zoals jij.
Precies, ik doe het voor mezelf, mijn gezin en degenen waarvan Ik vind dat ze mijn geld waard zijn. En dat de overheid zorgt voor een vangnet prima. Maar onderhand heeft werken weinig zin meer en dat steekt. Zelfs met mijn flinke loon houd ik Ivm kinderopvang en geen enkele subsidie lang niet zoveel over als zou moeten om het keiharde werken te rechtvaardigen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je doet het voor jezelf. Het is echt niet fijn als hordes werkelozen dagelijks op strooptocht moeten en jouw leven en de economie naar de klote helpen.
Dit. Wees eens creatief en kom voor jezelf op ipv dat jammeren en lamballen. Je kunt jezelf prima zonder veel kosten vermaken, denk aan wandelen, de bibliotheek. Mss zorgt het ook nog voor wat persoonlijke ontwikkeling.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:46 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Doe alsjeblieft niet zo sarcastisch. Waarom kunnen mensen niet blij zijn dat we de bijstand kennen. Eigenlijk is het best een luxe dat je geld krijgt van de overheid zonder te hoeven werken.
Bovendien zijn er ook goedkopere alternatieven voor een pretpark. Ik ging daar vroeger ook bijna nooit naartoe, omdat mijn ouders daar geen geld voor hadden. Heb er geen trauma aan overgehouden.
Daar ga je gewoon dood, maar niet zonder slag of stoot. Haal de bijstand hier weg en je krijgt een burgeroorlog.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 10:08 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je kijk op deze maatschappij is wel wat verstoord ben ik bang.
Knijp in je handjes dat je genoeg krijgt om te eten, dat je naar een dokter kan en een dak boven je hoofdmenu. Leuke dingen doen die je dan maar creatief, op een manier die geen geld kost.
Werkeloosheid is klote, maar vergis je niet in het offer dat de weekenden brengen voor mensen zoals jij. Van elke euro die ik verdien is er misschien 20 cent die heen belasting is. Ik werk me het lazarus voor alle niet werkenden (kinderen, ouderen, werklozen, zieken ). Op zich prima dat niemand hier dood hoeft te gaan van de honger, maar als je een auto wikt, of een mooie tv, dan moet je doe zelf Maar verdienen.
Conclusie : wees blij dat ze je niet dood laten gaan. In de natuur is er niemand die voedsel voor je regelt. Daar ga je gewoon dood. Misschien moet je verhuizen naar Afrika, krijg je een gezonder wereldbeeld van.
Wat is dan iets leuks doenquote:Op zondag 26 oktober 2014 21:23 schreef 2cv het volgende:
Mensen die niet begrijpen dat soms iets leuks doen iets anders is dan elke week nieuwe kleren en elke maand naar de Efteling
TV kijken. Internetten. Soms eens een patatje of in en rommelwinkel iets leuks kopen. Misschien zelfs wel eens heel soms uit eten of naar een pretpark (dat laatste vooral als je kinderen hebt).quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |