Misschien moeten mensen dan toch maar wat extra speelruimte inbouwen en niet "op de max" leven.quote:Op maandag 20 oktober 2014 02:10 schreef Cherna het volgende:
Bijna iedereen leeft naar zijn inkomen. Dan is het niet gek dat er nu steeds meer mensen in de schulden geraken bij stijgende werkloosheid en de massale scheidingen. Het begint met een hypo schuld en daarna stapelen de andere onbetaalde rekeningen zich op.
Dan moet in elk geval de bijstand omhoog, want als je in de bijstand zit, leef je automatisch "op de max". Of je moet leven op droog brood en water in een kartonnen doos.quote:Op maandag 20 oktober 2014 02:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien moeten mensen dan toch maar wat extra speelruimte inbouwen en niet "op de max" leven.
Je overdrijft.quote:Op maandag 20 oktober 2014 02:18 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dan moet in elk geval de bijstand omhoog, want als je in de bijstand zit, leef je automatisch "op de max". Of je moet leven op droog brood en water in een kartonnen doos.
Nee, die zou er moeten zijn. Bijstandsniveau is, als je samenwoont, gelijk aan het minimum loon. Dus pas als je alleen woont heeft het zin om te gaan werken.quote:Op maandag 20 oktober 2014 02:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je overdrijft.
Het verschil tussen werken en bijstand moet er zeker zijn.
Dat zei ik : verschil moet er zeker zijn, anders is het niet heel interessant in sommige situaties om te gaan werken.quote:Op maandag 20 oktober 2014 02:27 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nee, die zou er moeten zijn. Bijstandsniveau is, als je samenwoont, gelijk aan het minimum loon. Dus pas als je alleen woont heeft het zin om te gaan werken.
Dat verschil is er dus niet (genoeg).quote:Op maandag 20 oktober 2014 02:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zei ik : verschil moet er zeker zijn, anders is het niet heel interessant in sommige situaties om te gaan werken.
En dan gaan mensen weer zeuren over Polen en zo
Het heeft altijd zin om te gaan werken. En dan gaat het niet alleen om het salaris. Als mens moet je iets ondernemen. Kan me niet voorstellen dat thuis zitten gezond is voor geest en lichaam. Je raakt in verval. Persoonlijk kan ik me er niets bij voorstellen. Ik zou tegen de muren aanlopen of uit verveling gekke sprongen maken.quote:Op maandag 20 oktober 2014 02:27 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nee, die zou er moeten zijn. Bijstandsniveau is, als je samenwoont, gelijk aan het minimum loon. Dus pas als je alleen woont heeft het zin om te gaan werken.
Er zijn dus ook mensen die dan maar vrijwilligerswerk gaan doen. Als dat toegestaan wordt tenminste.quote:Op maandag 20 oktober 2014 02:36 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het heeft altijd zin om te gaan werken. En dan gaat het niet alleen om salaris. Als mens moet je iets ondernemen. Kan me niet voorstellen dat thuis zitten gezond is voor geest en lichaam. Je raakt in verval. Persoonlijk kan ik me er niets bij voorstellen. Ik zou tegen de muren aanlopen of uit verveling gekke springen maken.
Zoals net al gesteld wordt: als je zonder baan thuis zit, word je gek. En kan je dan verwachten dat iemand dan verstandig met geld om gaat ?quote:Op maandag 20 oktober 2014 02:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eens. Maar dat los je niet op met hogere uitkeringen.
Simpel, dan gooi je de lonen ook omhoog.quote:Op maandag 20 oktober 2014 02:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je overdrijft.
Het verschil tussen werken en bijstand moet er zeker zijn.
Ja, dat zou je dan moeten kunnen verwachten. Het idee van de bijstand is dat iemand in leven kan blijven, niet dat iemand dagelijks uit eten kan gaan.quote:Op maandag 20 oktober 2014 02:44 schreef 2cv het volgende:
[..]
Zoals net al gesteld wordt: als je zonder baan thuis zit, word je gek. En kan je dan verwachten dat iemand dan verstandig met geld om gaat ?
Als ik werk, heeft dat economisch gezien een dubbel voordeel voor mezelf: een hoger inkomen en minder tijd om die poen uit te geven.
Hogere uitkering is een optie. Want in theorie kan je rond komen van de bijstand. In de praktijk niet. Zeker als je een beetje wilt leven i.p.v. overleven door je te voeden met aanbiedingen van de Aldi en de rest van de dag op de bank te zitten en voor je uit te staren.
Toegegeven: dan moet je ook het minimum loon verhogen want anders gaat iedereen lekker op en uitkering leven en dat is niet de bedoeling.
Dat is niet jouw bedoeling. Maar misschien is jouw bedoeling niet houdbaar.quote:Op maandag 20 oktober 2014 08:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat zou je dan moeten kunnen verwachten. Het idee van de bijstand is dat iemand in leven kan blijven, niet dat iemand dagelijks uit eten kan gaan.
Je geeft het zelf al aan: verhoog je de bijstand, dan verhoog je het minimumloon en dat kost simpelweg banen. Dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Aha, je hebt het rapport niet gelezen. Nog meer banen op de tocht zetten is inderdaad niet de bedoeling. Misschien wel de jouwe, maar niet de mijne.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is niet jouw bedoeling. Maar misschien is jouw bedoeling niet houdbaar.
POL / Schaf de huidige sociale zekerheid af, voer een basisinkomen in #5
POL / Asscher voorziet baanloze toekomst.#2
Rapport of niet, het is alleen jouw bedoeling om het geen banen te laten kosten. Maar misschien is dat onhaalbaar en misschien is dat ook een nutteloos doel.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Aha, je hebt het rapport niet gelezen.
Wel meer mensen zien liever nog meer banen verdwijnen en onhaalbaar is dat vooralsnog nog niet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rapport of niet, het is alleen jouw bedoeling om het geen banen te laten kosten. Maar misschien is dat onhaalbaar en misschien is dat ook een nutteloos doel.
Wat mij betreft moeten mensen kunnen leven. En dat hoeft van mij niet principieel via een baan.
Het is helemaal niet off-topic want jij schiet hier alles of omdat iedereen persé een baan moet hebben.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wel meer mensen zien liever nog meer banen verdwijnen en onhaalbaar is dat vooralsnog nog niet.
In dat topic over basisinkomen heb ik ook gepost. Ik ben niet per definitie tegen. Er zitten echter wel de nodige haken en ogen aan. Dat hebben wel meer mensen aangegeven en ondanks dat we al in deel 5 zitten is daar nog geen zinnige repliek op gekomen.
Daarnaast is het hier allemaal offtopic.
Jij hebt het echt niet gelezen of niet begrepen hè.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is helemaal niet off-topic want jij schiet hier alles of omdat iedereen persé een baan moet hebben.
Je probeert de discussie te ontwijken.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij hebt het echt niet gelezen of niet begrepen hè.
Non-statement van de eeuw. Dat vindt ongeveer iedereen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat mij betreft moeten mensen kunnen leven.
Dat zal best, maar daar begint de discussie nooit. De discussie begint altijd bij een betaalde baan.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:50 schreef waht het volgende:
[..]
Non-statement van de eeuw. Dat vindt ongeveer iedereen.
Nee. Jij blijft offtopic drammen. Er wordt een uitgavenpatroon-probleem gesignaleerd. Dat los je niet op met meer geld geven. Dit nog even los van inkomens- en prijsstijgingsvraagstukken die bij een basisinkomen om de hoek komen kijken en dus ook in dat topic horen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je probeert de discussie te ontwijken.
Mensen kunnen niet met geld omgaan en dat lost hij op door ze meer geld te geven en de prijzen van goederen en diensten flink te verhogen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:50 schreef waht het volgende:
[..]
Non-statement van de eeuw. Dat vindt ongeveer iedereen.
Nu nog even bedenken hoe mensen leven.
Voor mij niet. Het boeit mij helemaal niet wat iemand doet mits deze persoon niet de achterlijke crimineel gaat uithangen. Het staat iedereen vrij z'n eigen voedsel te vergaren.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zal best, maar daar begint de discussie nooit. De discussie begint altijd bij een betaalde baan.
Maar als ze failliete banken geld geven is het zeker wel goed?quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mensen kunnen niet met geld omgaan en dat lost hij op door ze meer geld te geven en de prijzen van goederen en diensten flink te verhogen.
Niks omhoog, had je maar niet in de bijstand moeten raken.quote:Op maandag 20 oktober 2014 02:18 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dan moet in elk geval de bijstand omhoog, want als je in de bijstand zit, leef je automatisch "op de max". Of je moet leven op droog brood en water in een kartonnen doos.
Dus je verwacht echt dat mensen de hele dag op de bank voor zich uit gaan staren ? Echt ? In wat voor wereld leef jij ?quote:Op maandag 20 oktober 2014 08:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat zou je dan moeten kunnen verwachten. Het idee van de bijstand is dat iemand in leven kan blijven, niet dat iemand dagelijks uit eten kan gaan.
Je geeft het zelf al aan: verhoog je de bijstand, dan verhoog je het minimumloon en dat kost simpelweg banen. Dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Wat dan? De hele dag feesten, partijen, vakantie vieren en shoppen? Dat betalen ze dan maar lekker zelf.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:14 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dus je verwacht echt dat mensen de hele dag op de bank voor zich uit gaan staren ? Echt ? In wat voor wereld leef jij ?
Oh, laten we de bijstand maar helemaal opheffen dan. "Zorg er maar voor dat die niet nodig is."quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:49 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Niks omhoog, had je maar niet in de bijstand moeten raken.
Je wereldbeeld is duidelijk vertekend. Want leven (als in: niet de hele dag stilzitten op de bank en voor je uit staren) is niet automatisch het feestbeest uithangen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat dan? De hele dag feesten, partijen, vakantie vieren en shoppen? Dat betalen ze dan maar lekker zelf.
Alles kost geld en een baan is niet altijd mogelijk.quote:Ze houden zich maar bezig zonder geld uit te geven. Als dat heel erg verveelt, kunnen ze altijd nog een baan gaan zoeken.
Voor die naieve bijstandsmoeders met 4 kinderen van 3 vaders in elk geval wel.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:18 schreef 2cv het volgende:
[..]
Oh, laten we de bijstand maar helemaal opheffen dan. "Zorg er maar voor dat die niet nodig is."
De hele dag op de bank zitten en voor je uit staren kost toch nauwelijks wat?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:21 schreef 2cv het volgende:
[..]
Je wereldbeeld is duidelijk vertekend. Want leven (als in: niet de hele dag stilzitten op de bank en voor je uit staren) is niet automatisch het feestbeest uithangen.
[..]
Alles kost geld en een baan is niet altijd mogelijk.
Ik kan een gezien dat komt volgend jaar in de bijstand. Wegens ziektes e.d. willen die wel werken, maar kunnen ze het niet. Ze krijgen ook al bakken hulp van allerlei instanties omdat ze het anders domweg niet redden. En nee, die hulp is niet financieel.
Misschien is onderwijs dan beter dan proberen die mensen als een kostenpost te zien en weg te bezuinigen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:25 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Voor die naieve bijstandsmoeders met 4 kinderen van 3 vaders in elk geval wel.
Klopt, maar het is geen leven.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
De hele dag op de bank zitten en voor je uit staren kost toch nauwelijks wat?
Er zullen zonder twijfel luiwammessen bij zitten die wel kunnen maar niet willen. Maar moeten diegenen bij wie het andersom is daar maar voor boeten ?quote:De persoonlijke voorbeelden. Ik ken wat voorbeelden van bijstandstrekkers die in de kassen konden komen werken. Na een dagje hielden ze het vrijwel allemaal voor gezien. Ze bleven liever thuis zitten dan de handen uit de mouwen te steken.
Dat is maar relatief natuurlijk als je het vergelijkt met de rest van de wereld.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:29 schreef 2cv het volgende:
[..]
Klopt, maar het is geen leven.
[..]
Er zullen zonder twijfel luiwammessen bij zitten die wel kunnen maar niet willen. Maar moeten diegenen bij wie het andersom is daar maar voor boeten ?
Dus ? ! De rest van de wereld is zielig, dus mogen we mensen in de bijstand laten verpieteren omdat ze niets meer kunnen/mogen omdat dat te duur is ?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is maar relatief natuurlijk als je het vergelijkt met de rest van de wereld.
Ja. Ik geloof ook niet dat de meerderheid in de categorie 'lamstraal' valt.quote:Er zullen ongetwijfeld trieste gevallen tussen zitten, maar moeten daarom alle lamstralen maar gematst worden?
Ze krijgen genoeg om te leven. Willen ze meer? Prima, dan gaan ze maar werken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:40 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dus ? ! De rest van de wereld is zielig, dus mogen we mensen in de bijstand laten verpieteren omdat ze niets meer kunnen/mogen omdat dat te duur is ?
[..]
Ja. Ik geloof ook niet dat de meerderheid in de categorie 'lamstraal' valt.
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/article20957659.ecequote:DEN HAAG - Bijstandontvangers denken te vrijblijvend over de sollicitatieplicht. Volgens een onderzoek van het ministerie van Sociale Zaken vindt 43 procent het vooral belangrijk dat ze 'zin hebben' in werk dat hun wordt aangeboden. Bijna de helft (49 procent) vindt dat een baan geen lange reistijd mag hebben. Ook zien ze tijdelijk werk niet voor vol aan.
Foto: PPE
Staatssecretaris Paul de Krom, die het rapport donderdagavond naar de Tweede Kamer heeft gestuurd, vindt dat er een cultuuromslag nodig is bij bijstandontvangers, maar ook bij gemeenten en werkgevers. Uit het onderzoek komt naar voren dat gemeenten bijstandsgerechtigden te weinig achter de broek zitten bij het zoeken van een baan.
„Sociale diensten moeten bijstandsontvangers meer stimuleren tijdelijk werk aan te pakken”, schrijft De Krom. „Tijdelijk werk is altijd beter dan een uitkering.”
Volgens de VVD-bewindsman moeten bijstandsontvangers beseffen dat ze verplicht zijn aan de slag te gaan als ze dat kunnen. „Sociale diensten handhaven die verplichting te weinig. Dat moet veranderen.”
Nog niet de helft van de bijstandsontvangers heeft de indruk dat de gemeente controleert of ze voldoende solliciteren, staat in het onderzoek. Slechts 14 procent heeft wel eens een waarschuwing of sanctie gehad.
Dat er kans is op het vinden van laaggeschoold werk blijkt volgens De Krom uit het feit dat er 300.000 Midden- en Oost-Europeanen dergelijke banen vervullen. Van de vacatures voor laaggeschoold werk wordt 58 procent ingevuld door uitzendbureaus. Volgens het onderzoek is maar een derde van de bijstandontvangers bij een uitzendbureau ingeschreven.
Wel alles lezen wat ik hier plaats. Als je ziek bent kom je (uiteindelijk) ook in de bijstand.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze krijgen genoeg om te leven. Willen ze meer? Prima, dan gaan ze maar werken.
Ja, doeiquote:
Ja, en dan kun je dus overleven zonder veel franje. Niets mis mee.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:47 schreef 2cv het volgende:
[..]
Wel alles lezen wat ik hier plaats. Als je ziek bent kom je (uiteindelijk) ook in de bijstand.
[..]
Ja, doeiVVD + Telegraaf. De 2 grootste sensatiezoekers van Nederland.
Nee, dan kan je overleven zonder enige vorm van franje. Als je nog wat oude videobanden + een videorecorder hebt liggen heb je geluk. Gaat dat stuk dan heb je pech.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, en dan kun je dus overleven zonder veel franje. Niets mis mee.
Ik las dat dat een VVD-er is en dat het bericht van de Telegraaf komt. De 2 grootste sensatiezoekers in dit land op Geert Wilders na (toegegeven, daarin zat ik dus even fout). Die denken dat alles 'eigen keus' is. Zelfs al valt er een komeet uit het heelal op je kop, dan had je nog maar zo 'slim' moeten zijn om een helm te dragen.quote:Ministerie van Sociale Zaken. Niet gelezen dus?
Enig idee waarom die mensen in de bijstand terecht zijn gekomen?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:40 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dus ? ! De rest van de wereld is zielig, dus mogen we mensen in de bijstand laten verpieteren omdat ze niets meer kunnen/mogen omdat dat te duur is ?
Ontslag en geen werk (meer) in hetzij hun vakgebied of hetzij waar iemand ze voor wil hebben (het is crisis, werkgevers kunnen (absurde) eisen stellen). Of ze zijn ziek.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:54 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Enig idee waarom die mensen in de bijstand terecht zijn gekomen?
1. Je kunt altijd werken, desnoods in een andere sectorquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:56 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ontslag en geen werk (meer) in hetzij hun vakgebied of hetzij waar iemand ze voor wil hebben (het is crisis, werkgevers kunnen (absurde) eisen stellen). Of ze zijn ziek.
1. Dat heeft hij geprobeerd.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:59 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
1. Je kunt altijd werken, desnoods in een andere sector
2. Je kunt een opleiding volgen
3. Ziek? Psycho of borderline gedrag bedoel je omdat ze hun zoveelste relatie verneukt hebben en het niet meer alleen trekken
Je gaat dan ook niet dood zonder videobanden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:52 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nee, dan kan je overleven zonder enige vorm van franje. Als je nog wat oude videobanden + een videorecorder hebt liggen heb je geluk. Gaat dat stuk dan heb je pech.
[..]
Ik las dat dat een VVD-er is en dat het bericht van de Telegraaf komt. De 2 grootste sensatiezoekers in dit land op Geert Wilders na (toegegeven, daarin zat ik dus even fout). Die denken dat alles 'eigen keus' is. Zelfs al valt er een komeet uit het heelal op je kop, dan had je nog maar zo 'slim' moeten zijn om een helm te dragen.
Ik weet niet over wie jij het hebt, maar ik heb het over de bijstandsmoeder in het algemeenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:02 schreef 2cv het volgende:
[..]
1. Dat heeft hij geprobeerd.
2. Van welk geld ?
3. Nee, ik bedoel een hersenbeschadiging (zij) en een hersenbeschadiging + zware hartproblemen (hij) + overspannen (zoon).
Ik ben er geweest, ik heb het gezien. Die kunnen niet werken. Dankzij hulp van o.a. de gemeente kunnen ze het gezien nog draaiend houden en that's it.
Ik heb het over leven. Niet over overleven.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je gaat dan ook niet dood zonder videobanden.
Ik was niet bepaald van plan om meer details te geven. Iets met privacy.quote:Heb je er inhoudelijk nog iets over te melden of blijft het bij dit Calimero-gejank?
Dan is werken een optie.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:04 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb het over leven. Niet over overleven.
[..]
Ik was niet bepaald van plan om meer details te geven. Iets met privacy.
Ik heb het over een gezien dat ik ken. Of nee, gezinnen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:03 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Ik weet niet over wie jij het hebt, maar ik heb het over de bijstandsmoeder in het algemeen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |