abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145739040
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 02:18 schreef 2cv het volgende:

[..]

Dan moet in elk geval de bijstand omhoog, want als je in de bijstand zit, leef je automatisch "op de max". Of je moet leven op droog brood en water in een kartonnen doos.
Niks omhoog, had je maar niet in de bijstand moeten raken.
  † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:14:28 #177
25682 2cv
Niet subtiel
pi_145788440
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 08:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, dat zou je dan moeten kunnen verwachten. Het idee van de bijstand is dat iemand in leven kan blijven, niet dat iemand dagelijks uit eten kan gaan.

Je geeft het zelf al aan: verhoog je de bijstand, dan verhoog je het minimumloon en dat kost simpelweg banen. Dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Dus je verwacht echt dat mensen de hele dag op de bank voor zich uit gaan staren ? Echt ? In wat voor wereld leef jij ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_145788627
Als financieel zelfmanagement op school geleerd zou worden dan komen we al een heel eind.

Is dat niet een stukje maatschappijleer?

- hoe houd ik mijn administratie bij
- wat zijn verzekeringen en welke zijn verplicht?
- wat moet je met de belastingdienst?
- wat houdt geld lenen/op afkoop kopen precies in?
- hoe blijf je financieel gezond?
pi_145788643
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:14 schreef 2cv het volgende:

[..]

Dus je verwacht echt dat mensen de hele dag op de bank voor zich uit gaan staren ? Echt ? In wat voor wereld leef jij ?
Wat dan? De hele dag feesten, partijen, vakantie vieren en shoppen? Dat betalen ze dan maar lekker zelf.

Ze houden zich maar bezig zonder geld uit te geven. Als dat heel erg verveelt, kunnen ze altijd nog een baan gaan zoeken.
  † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:18:48 #180
25682 2cv
Niet subtiel
pi_145788646
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:49 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Niks omhoog, had je maar niet in de bijstand moeten raken.
Oh, laten we de bijstand maar helemaal opheffen dan. "Zorg er maar voor dat die niet nodig is."
  † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:21:46 #181
25682 2cv
Niet subtiel
pi_145788786
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat dan? De hele dag feesten, partijen, vakantie vieren en shoppen? Dat betalen ze dan maar lekker zelf.
Je wereldbeeld is duidelijk vertekend. Want leven (als in: niet de hele dag stilzitten op de bank en voor je uit staren) is niet automatisch het feestbeest uithangen.

quote:
Ze houden zich maar bezig zonder geld uit te geven. Als dat heel erg verveelt, kunnen ze altijd nog een baan gaan zoeken.
Alles kost geld en een baan is niet altijd mogelijk.

Ik kan een gezien dat komt volgend jaar in de bijstand. Wegens ziektes e.d. willen die wel werken, maar kunnen ze het niet. Ze krijgen ook al bakken hulp van allerlei instanties omdat ze het anders domweg niet redden. En nee, die hulp is niet financieel.
pi_145788984
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:18 schreef 2cv het volgende:

[..]

Oh, laten we de bijstand maar helemaal opheffen dan. "Zorg er maar voor dat die niet nodig is."
Voor die naieve bijstandsmoeders met 4 kinderen van 3 vaders in elk geval wel.
pi_145789081
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:21 schreef 2cv het volgende:

[..]

Je wereldbeeld is duidelijk vertekend. Want leven (als in: niet de hele dag stilzitten op de bank en voor je uit staren) is niet automatisch het feestbeest uithangen.

[..]

Alles kost geld en een baan is niet altijd mogelijk.

Ik kan een gezien dat komt volgend jaar in de bijstand. Wegens ziektes e.d. willen die wel werken, maar kunnen ze het niet. Ze krijgen ook al bakken hulp van allerlei instanties omdat ze het anders domweg niet redden. En nee, die hulp is niet financieel.
De hele dag op de bank zitten en voor je uit staren kost toch nauwelijks wat?

De persoonlijke voorbeelden. Ik ken wat voorbeelden van bijstandstrekkers die in de kassen konden komen werken. Na een dagje hielden ze het vrijwel allemaal voor gezien. Ze bleven liever thuis zitten dan de handen uit de mouwen te steken.
  † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:27:22 #184
25682 2cv
Niet subtiel
pi_145789088
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:25 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Voor die naieve bijstandsmoeders met 4 kinderen van 3 vaders in elk geval wel.
Misschien is onderwijs dan beter dan proberen die mensen als een kostenpost te zien en weg te bezuinigen.
  † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:29:02 #185
25682 2cv
Niet subtiel
pi_145789160
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

De hele dag op de bank zitten en voor je uit staren kost toch nauwelijks wat?
Klopt, maar het is geen leven.

quote:
De persoonlijke voorbeelden. Ik ken wat voorbeelden van bijstandstrekkers die in de kassen konden komen werken. Na een dagje hielden ze het vrijwel allemaal voor gezien. Ze bleven liever thuis zitten dan de handen uit de mouwen te steken.
Er zullen zonder twijfel luiwammessen bij zitten die wel kunnen maar niet willen. Maar moeten diegenen bij wie het andersom is daar maar voor boeten ?
pi_145789270
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:29 schreef 2cv het volgende:

[..]

Klopt, maar het is geen leven.

[..]

Er zullen zonder twijfel luiwammessen bij zitten die wel kunnen maar niet willen. Maar moeten diegenen bij wie het andersom is daar maar voor boeten ?
Dat is maar relatief natuurlijk als je het vergelijkt met de rest van de wereld.

Er zullen ongetwijfeld trieste gevallen tussen zitten, maar moeten daarom alle lamstralen maar gematst worden?
  † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:40:58 #187
25682 2cv
Niet subtiel
pi_145789833
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is maar relatief natuurlijk als je het vergelijkt met de rest van de wereld.
Dus ? ! De rest van de wereld is zielig, dus mogen we mensen in de bijstand laten verpieteren omdat ze niets meer kunnen/mogen omdat dat te duur is ?

quote:
Er zullen ongetwijfeld trieste gevallen tussen zitten, maar moeten daarom alle lamstralen maar gematst worden?
Ja. Ik geloof ook niet dat de meerderheid in de categorie 'lamstraal' valt.
pi_145790066
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:40 schreef 2cv het volgende:

[..]

Dus ? ! De rest van de wereld is zielig, dus mogen we mensen in de bijstand laten verpieteren omdat ze niets meer kunnen/mogen omdat dat te duur is ?

[..]

Ja. Ik geloof ook niet dat de meerderheid in de categorie 'lamstraal' valt.
Ze krijgen genoeg om te leven. Willen ze meer? Prima, dan gaan ze maar werken.

En:

quote:
DEN HAAG - Bijstandontvangers denken te vrijblijvend over de sollicitatieplicht. Volgens een onderzoek van het ministerie van Sociale Zaken vindt 43 procent het vooral belangrijk dat ze 'zin hebben' in werk dat hun wordt aangeboden. Bijna de helft (49 procent) vindt dat een baan geen lange reistijd mag hebben. Ook zien ze tijdelijk werk niet voor vol aan.

Foto: PPE

Staatssecretaris Paul de Krom, die het rapport donderdagavond naar de Tweede Kamer heeft gestuurd, vindt dat er een cultuuromslag nodig is bij bijstandontvangers, maar ook bij gemeenten en werkgevers. Uit het onderzoek komt naar voren dat gemeenten bijstandsgerechtigden te weinig achter de broek zitten bij het zoeken van een baan.

„Sociale diensten moeten bijstandsontvangers meer stimuleren tijdelijk werk aan te pakken”, schrijft De Krom. „Tijdelijk werk is altijd beter dan een uitkering.”

Volgens de VVD-bewindsman moeten bijstandsontvangers beseffen dat ze verplicht zijn aan de slag te gaan als ze dat kunnen. „Sociale diensten handhaven die verplichting te weinig. Dat moet veranderen.”

Nog niet de helft van de bijstandsontvangers heeft de indruk dat de gemeente controleert of ze voldoende solliciteren, staat in het onderzoek. Slechts 14 procent heeft wel eens een waarschuwing of sanctie gehad.

Dat er kans is op het vinden van laaggeschoold werk blijkt volgens De Krom uit het feit dat er 300.000 Midden- en Oost-Europeanen dergelijke banen vervullen. Van de vacatures voor laaggeschoold werk wordt 58 procent ingevuld door uitzendbureaus. Volgens het onderzoek is maar een derde van de bijstandontvangers bij een uitzendbureau ingeschreven.
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/article20957659.ece
  † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:47:42 #189
25682 2cv
Niet subtiel
pi_145790194
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze krijgen genoeg om te leven. Willen ze meer? Prima, dan gaan ze maar werken.
Wel alles lezen wat ik hier plaats. Als je ziek bent kom je (uiteindelijk) ook in de bijstand.

quote:
Ja, doei :') VVD + Telegraaf. De 2 grootste sensatiezoekers van Nederland.
pi_145790297
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:47 schreef 2cv het volgende:

[..]

Wel alles lezen wat ik hier plaats. Als je ziek bent kom je (uiteindelijk) ook in de bijstand.

[..]

Ja, doei :') VVD + Telegraaf. De 2 grootste sensatiezoekers van Nederland.
Ja, en dan kun je dus overleven zonder veel franje. Niets mis mee.

Ministerie van Sociale Zaken. Niet gelezen dus?
  † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:52:19 #191
25682 2cv
Niet subtiel
pi_145790497
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, en dan kun je dus overleven zonder veel franje. Niets mis mee.
Nee, dan kan je overleven zonder enige vorm van franje. Als je nog wat oude videobanden + een videorecorder hebt liggen heb je geluk. Gaat dat stuk dan heb je pech.

quote:
Ministerie van Sociale Zaken. Niet gelezen dus?
Ik las dat dat een VVD-er is en dat het bericht van de Telegraaf komt. De 2 grootste sensatiezoekers in dit land op Geert Wilders na (toegegeven, daarin zat ik dus even fout). Die denken dat alles 'eigen keus' is. Zelfs al valt er een komeet uit het heelal op je kop, dan had je nog maar zo 'slim' moeten zijn om een helm te dragen.
pi_145790746
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:40 schreef 2cv het volgende:

[..]

Enig idee waarom die mensen in de bijstand terecht zijn gekomen?
  † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:56:28 #193
25682 2cv
Niet subtiel
pi_145790860
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:54 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Enig idee waarom die mensen in de bijstand terecht zijn gekomen?
Ontslag en geen werk (meer) in hetzij hun vakgebied of hetzij waar iemand ze voor wil hebben (het is crisis, werkgevers kunnen (absurde) eisen stellen). Of ze zijn ziek.
pi_145791056
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:56 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ontslag en geen werk (meer) in hetzij hun vakgebied of hetzij waar iemand ze voor wil hebben (het is crisis, werkgevers kunnen (absurde) eisen stellen). Of ze zijn ziek.
1. Je kunt altijd werken, desnoods in een andere sector
2. Je kunt een opleiding volgen
3. Ziek? Psycho of borderline gedrag bedoel je omdat ze hun zoveelste relatie verneukt hebben en het niet meer alleen trekken
  † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:02:00 #195
25682 2cv
Niet subtiel
pi_145791287
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:59 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

1. Je kunt altijd werken, desnoods in een andere sector
2. Je kunt een opleiding volgen
3. Ziek? Psycho of borderline gedrag bedoel je omdat ze hun zoveelste relatie verneukt hebben en het niet meer alleen trekken
1. Dat heeft hij geprobeerd.
2. Van welk geld ?
3. Nee, ik bedoel een hersenbeschadiging (zij) en een hersenbeschadiging + zware hartproblemen (hij) + overspannen (zoon).

Ik ben er geweest, ik heb het gezien. Die kunnen niet werken. Dankzij hulp van o.a. de gemeente kunnen ze het gezien nog draaiend houden en that's it.
pi_145791358
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:52 schreef 2cv het volgende:

[..]

Nee, dan kan je overleven zonder enige vorm van franje. Als je nog wat oude videobanden + een videorecorder hebt liggen heb je geluk. Gaat dat stuk dan heb je pech.

[..]

Ik las dat dat een VVD-er is en dat het bericht van de Telegraaf komt. De 2 grootste sensatiezoekers in dit land op Geert Wilders na (toegegeven, daarin zat ik dus even fout). Die denken dat alles 'eigen keus' is. Zelfs al valt er een komeet uit het heelal op je kop, dan had je nog maar zo 'slim' moeten zijn om een helm te dragen.
Je gaat dan ook niet dood zonder videobanden.

Heb je er inhoudelijk nog iets over te melden of blijft het bij dit Calimero-gejank?
pi_145791396
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:02 schreef 2cv het volgende:

[..]

1. Dat heeft hij geprobeerd.
2. Van welk geld ?
3. Nee, ik bedoel een hersenbeschadiging (zij) en een hersenbeschadiging + zware hartproblemen (hij) + overspannen (zoon).

Ik ben er geweest, ik heb het gezien. Die kunnen niet werken. Dankzij hulp van o.a. de gemeente kunnen ze het gezien nog draaiend houden en that's it.
Ik weet niet over wie jij het hebt, maar ik heb het over de bijstandsmoeder in het algemeen
  † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:04:01 #198
25682 2cv
Niet subtiel
pi_145791442
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je gaat dan ook niet dood zonder videobanden.
Ik heb het over leven. Niet over overleven.

quote:
Heb je er inhoudelijk nog iets over te melden of blijft het bij dit Calimero-gejank?
Ik was niet bepaald van plan om meer details te geven. Iets met privacy.
pi_145791523
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:04 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik heb het over leven. Niet over overleven.

[..]

Ik was niet bepaald van plan om meer details te geven. Iets met privacy.
Dan is werken een optie.

Ok, dan niet. Maar je vindt het dan toch niet erg dat ik je geraaskal niet heel serieus meer neem?
  † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:05:22 #200
25682 2cv
Niet subtiel
pi_145791545
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:03 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Ik weet niet over wie jij het hebt, maar ik heb het over de bijstandsmoeder in het algemeen
Ik heb het over een gezien dat ik ken. Of nee, gezinnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')