abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145658052
quote:
Oh, en die blanke man die haar zo liefhebbend ondersteunt, is dat geen landverrader?
Wat een onzin!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145658055
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom is dat zo essentieel aan de kleur van Piet? Wat verandert er nu precies aan Sinterklaas als Piet voortaan paars of iets is?
Verdiep je eens in de traditie zou ik zeggen. Je kan er al van alles over lezen in deze topic reeks. :)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_145658058
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Again: spreek voor jezelf.
Nee ik spreek voor Quinsy, 'Kno'ledge', en Anna Steijn.
Je suis Charlie Sheen
pi_145658079
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:31 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Er leven ook meer dan honderd keer zoveel autochtonen in Nederland dan donkere mensen.

Een democratie is niet simpelweg een dictatuur van de meerderheid.
Hou dan op met zeggen dat er een hoop mensen zich gekwetst voelen door zwarte piet. Want andersom is dat dus nog groter. En zonder dat argument is er eigenlijk geen reden om zwarte piet af te schaffen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:35:39 #145
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_145658082
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:28 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Yes.

Maar polarisatie is stevig en gebeurt aan beide zijn. Waarbij de pro-Pieten brigade veel groter is en we dus ook meer excessen uit die hoek hebben gezien helaas.

Maar goed, laat dit geen hunnie zijn nét iets erger discussie worden.
Natuurlijk is de pro-pieten kant groter en natuurlijk ligt daar de kans op meer politiek-incorrecte uitspraken. Het heeft daarom al weinig zin om het over die boeg te gooien. De vraag is, waarom vinden mensen als Quincy (dus de intiators, niet de mensen die hem daarin volgen) het nodig om zo ontiegelijk veel gevoelige onderwerpen (traditie, slavernij, schuldgevoel, rassenspanningen) het publieke debat in te werpen?

Waarbij ik zeg dat ik vind dat hij alles mag zeggen wat hij wil maar qua inhoud vind ik 90% van zijn argumenten op zijn best zwak tot intern inconsistent. Had ie nou een echt solide punt gehad ergens dan was die maatschappelijke onrust nog nuttig geweest. Nu is het echt alleen maar waardeloos sfeertje verpesten.

En dat vind ik, (afgezien van dat iedereen maar lekker moet zeggen wat hij/zij wil) , jammer. Want ik zie veel liever dat mensen gewoon ondanks hun meningsverschillen het gevoel blijven houden dat ze deel uitmaken van de maatschappij (wederom beide kanten)
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:35:48 #146
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_145658089
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn meer dan 2 miljoen mensen geweest die de moeite hebben genomen om de pietitie te tekenen. Blijkbaar is het voor een grote groep wel essentieel dat zwarte piet gewoon zwart kan blijven. Die groep is dus honderden keren groter dan diegene die zich erdoor gekwetst voelen.

Zomaar de belangen van die hele grote groep negeren is dus nog veel kwalijker.
En 14 miljoen mensen hebben niet eens de moeite om op één knopje te drukken om zo'n petitie te ondertekenen. M.a.w. het roest ze aan hun reet als Zwarte Piet gaat veranderen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_145658104
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hou dan op met zeggen dat er een hoop mensen zich gekwetst voelen door zwarte piet. Want andersom is dat dus nog groter. En zonder dat argument is er eigenlijk geen reden om zwarte piet af te schaffen.
Ik mag zeggen wat ik wil.

En dat etentje is nooit doorgegaan. ;)
pi_145658137
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:35 schreef Falco het volgende:

[..]

Kijk mij, ik ben zo'n goed, progressief, tolerant mens!
Inderdaad. _O_
Je suis Charlie Sheen
pi_145658149
quote:

[..]

Hoezo is dat andersom nog groter. Die grote meerderheid vind het normaal donkere mensen te imiteren... en negeren de onvrede van die donkere mensen.
Het is een kwestie van fatsoen om dan te stoppen en mensen niet meer te irriteren.
Vier pietfeest met allerlei gekleurde en ongeschminkte pieten... lekker multicultureel ook.
pi_145658165
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoezo is dat andersom nog groter. Die grote meerderheid vind het normaal donkere mensen te imiteren... en negeren de onvrede van die donkere mensen.
Het is een kwestie van fatsoen om dan te stoppen en mensen niet meer te irriteren.
Vier pietfeest met allerlei gekleurde en ongeschminkte pieten... lekker multicultureel ook.
_O- _O- _O-
Je suis Charlie Sheen
pi_145658179
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh, en die blanke man die haar zo liefhebbend ondersteunt, is dat geen landverrader?
Wat een onzin!
Manmanman :N
pi_145658188
quote:
8s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:36 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik mag zeggen wat ik wil.

En dat etentje is nooit doorgegaan. ;)
Ja, maar het is geen geldig argument meer. Als je ervoor kiest dat toch als argument te gebruiken dan moet je er ook rekening mee houden dat je een groep kwetst die honderden keren groter is.

En Jellereppe maakt nog een afspraak om dit jaar bij Yvonne te gaan eten en Yvonne vroeg of jij daar ook bij aanwezig wilt zijn.
pi_145658231
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:34 schreef Montagui het volgende:

[..]

Verdiep je eens in de traditie zou ik zeggen. Je kan er al van alles over lezen in deze topic reeks. :)
Dat is geen antwoord op de vraag. Wat is er precies zo wezenlijk aan de kleur van Piet dat een verandering leidt tot een significante verandering van het hele feest?
pi_145658240
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, maar het is geen geldig argument meer. Als je ervoor kiest dat toch als argument te gebruiken dan moet je er ook rekening mee houden dat je een groep kwetst die honderden keren groter is.

En Jellereppe maakt nog een afspraak om dit jaar bij Yvonne te gaan eten en Yvonne vroeg of jij daar ook bij aanwezig wilt zijn.
Wanneer was dit?
pi_145658250
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het Sinterklaasfeest is geen discriminatie in de normale zin, ik denk dat iedereen het daarmee eens is. Het blijkt echter wel dat een aantal mensen zich erdoor gekwetst voelen. Heb ik nooit bij stilgestaan, maar ik kan het mij voorstellen. Het lijkt mij niet onredelijk om mensen tegemoet te komen als zij zich daardoor minder gekwetst voelen (en we hebben het hier niet over verschillend gekleurde sokken) en de rest -en zij ook!- het feest gewoon kunnen vieren.

Tenzij het zwarte zo ontzettend essentieel is, maar dat kan ik mij niet voorstellen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het hele probleem is is dat er 2 marginale groepen zijn die bijna militant de discussie beheersen. In plaats van die 2 kleine groepjes in hun sop te laten gaarkoken en het feest op natuurlijke wijze aan te laten passen, bepalen zij wat er wel en niet veranderd.

Het is vrij simpel:
- zwarte piet heeft niet of nauwelijks iets met racisme te maken en er zijn al helemaal geen racistische intenties door degene die het vieren.
-Zwarte piet is op natuurlijke wijze al langzaam aan het veranderen en zal dat ook blijven doen in de toekomst. Daar is niets mis mee en niemand treurt om het verlies van kenmerken van ZP die het bijvoorbeeld 20 jaar geleden had. Toen het een boeman was met een roe die kinderen in de zak meenam naar Spanje. Zo werd het in mijn jeugd gevierd en als ik voor zwarte piet speel (aantal x gedaan) dan is dat zonder roe uiteraard.

Maar de militante manier waarop het anti kamp veranderingen doordrukt is een slechte zaak. En die lokt op hun beurt weer belachelijk gedrag uit van het militante pro kamp. Dus als iedereen gewoon rustig op natuurlijke wijze het feest laat veranderen dan werkt dat beter dan zoals het nu gaat.
Tja. De geest is uit de fles. Moeilijk om hem weer terug te krijgen. Begin wel benieuwd te worden waar het op uitloopt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145658261
quote:

[..]

Hou dan op met zeggen dat er een hoop mensen zich gekwetst voelen door zwarte piet. Want andersom is dat dus nog groter.
Mensen voelen zich gekwetst als de kleur van Piet verandert?
pi_145658266
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:40 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Wanneer was dit?
Ik zoek het topic nog wel voor je op.
pi_145658323
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen voelen zich gekwetst als de kleur van Piet verandert?
2 miljoen mensen hebben de moeite genomen om de pietitie te tekenen. Je ziet aan het hele debat dat dit veel pro pieten aan het hart gaat.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:43:32 #159
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_145658324
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag. Wat is er precies zo wezenlijk aan de kleur van Piet dat een verandering leidt tot een significante verandering van het hele feest?
"De kleine kinderen snappen het niet meer :')"

Als er iets flexibel is, dan zijn het de hersenen van kleine kinderen wel (logisch ook, want in die fase doen ze veel ervaring en vaardigheden voor later op). Die blagen willen alles wel geloven als er maar een of andere halve plausibele verklaring voor gegeven kan worden. Dus een verklaring als onder de regenboog gevaren of in de strooppot gevallen wordt als zoete koek geslikt door hen :Y
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_145658338
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik zoek het topic nog wel voor je op.
dank
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')