abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145657631
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:18 schreef NotYou het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik geef een duidelijk voorbeeld van daadwerkelijke - maatschappelijk vrijwel volledig geaccepteerde - discriminatie. Het sinterklaasfeest is geen discrminatie. Als jij dit anders ziet zou ik dat graag onderbouwd zien.
Het Sinterklaasfeest is geen discriminatie in de normale zin, ik denk dat iedereen het daarmee eens is. Het blijkt echter wel dat een aantal mensen zich erdoor gekwetst voelen. Heb ik nooit bij stilgestaan, maar ik kan het mij voorstellen. Het lijkt mij niet onredelijk om mensen tegemoet te komen als zij zich daardoor minder gekwetst voelen (en we hebben het hier niet over verschillend gekleurde sokken) en de rest -en zij ook!- het feest gewoon kunnen vieren.

Tenzij het zwarte zo ontzettend essentieel is, maar dat kan ik mij niet voorstellen.
pi_145657676
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het Sinterklaasfeest is geen discriminatie in de normale zin, ik denk dat iedereen het daarmee eens is. Het blijkt echter wel dat een aantal mensen zich erdoor gekwetst voelen. Heb ik nooit bij stilgestaan, maar ik kan het mij voorstellen. Het lijkt mij niet onredelijk om mensen tegemoet te komen als zij zich daardoor minder gekwetst voelen (en we hebben het hier niet over verschillend gekleurde sokken) en de rest -en zij ook!- het feest gewoon kunnen vieren.

Tenzij het zwarte zo ontzettend essentieel is, maar dat kan ik mij niet voorstellen.
Deze mensen hebben persoonlijke problemen die zij allemaal ophangen aan de racismekapstok. Laat dit soort clowns toch niet een mooi kinderfeest verzieken. ;(
Je suis Charlie Sheen
pi_145657703
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:09 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Jij niet, jij bent lief.

Ga jij nog met Jellereppe mee naar Yvonne om daar te eten? Jullie waren beide uitgenodigd toch?
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:09 schreef De_Guidance het volgende:

[..]
Maar veel onbewust wel lijkt het steeds meer. :)
Het hele probleem is is dat er 2 marginale groepen zijn die bijna militant de discussie beheersen. In plaats van die 2 kleine groepjes in hun sop te laten gaarkoken en het feest op natuurlijke wijze aan te laten passen, bepalen zij wat er wel en niet veranderd.

Het is vrij simpel:
- zwarte piet heeft niet of nauwelijks iets met racisme te maken en er zijn al helemaal geen racistische intenties door degene die het vieren.
-Zwarte piet is op natuurlijke wijze al langzaam aan het veranderen en zal dat ook blijven doen in de toekomst. Daar is niets mis mee en niemand treurt om het verlies van kenmerken van ZP die het bijvoorbeeld 20 jaar geleden had. Toen het een boeman was met een roe die kinderen in de zak meenam naar Spanje. Zo werd het in mijn jeugd gevierd en als ik voor zwarte piet speel (aantal x gedaan) dan is dat zonder roe uiteraard.

Maar de militante manier waarop het anti kamp veranderingen doordrukt is een slechte zaak. En die lokt op hun beurt weer belachelijk gedrag uit van het militante pro kamp. Dus als iedereen gewoon rustig op natuurlijke wijze het feest laat veranderen dan werkt dat beter dan zoals het nu gaat.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:24:49 #124
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_145657720
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:14 schreef Falco het volgende:

[..]

Het gaat me niet eens om het gekwetst voelen an sich van die minderheid (want ook ik kan me niet zo veel voorstellen bij die slachtofferrol), maar meer dat zo'n cultuurverandering van Zwarte Piet die mij onomkeerbaar lijkt. Laat lekker gaan denk ik nu als de Zwarte Piet de komende jaren anders ingevuld gaat worden. Dat je daar dan blijkbaar die minderheid nog een plezier mee doet, is mooi meegenomen.
Ah. Ok.

quote:
Wel amusant dat een groep verstokte Tokkies dan nog steeds krampachtig vast wil houden aan die oude traditie en de meest ridicule diarree op internet uitstort.
Verboden ben ik zelf alergisch voor. Ik gun ieder zijn/haar vrijheid. Wil je blackface op doen? Joh ga los. Wil je een hoofddoekje/boerka? Bind je wilde haren lekker vast en doe wat je niet laten kan.

Dit hele "jij mag niet dit" en "jij moet dat" ga ik van over mijn nek.

Ik snap best dat mensen vast houden aan traditie. En dat mensen zich bedreigt voelen als er een hoop kabaal komt over het verbieden van dit dat zus zo en ik snap dat die mensen dan uit paniek of simpelweg bij een gebrek aan geestelijke faculteiten volledig scepsis-vrij grijpen naar belachelijke en soms racistisch klinkende argumenten. Dat is wat mij betreft een reflex. Als je rustig en respectvol in discussie gaat met die mensen kom je veel verder.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_145657736
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:22 schreef NotYou het volgende:

[..]

Aw, arm mannetje. Niet om de hierboven gequote onzin maar meer om wie je bent.
Haha, deze gast.
pi_145657744
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:23 schreef NotYou het volgende:

[..]

Deze mensen hebben persoonlijke problemen die zij allemaal ophangen aan de racismekapstok. Laat dit soort clowns toch niet een mooi kinderfeest verzieken. ;(
Waarom is jouw kinderfeest verziekt als Zwarte Piet roetvegen heeft of paars is?

Denk je dat kinderen die geloven dat Sinterklaas door een CV radiator kruipt niet zullen geloven dat de Pieten door een regenboog zijn gevaren?
pi_145657759
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:23 schreef NotYou het volgende:

[..]

Deze mensen hebben persoonlijke problemen die zij allemaal ophangen aan de racismekapstok.
Again: spreek voor jezelf.
pi_145657807
quote:

[..]

het is heel lief van je maar het belangrijk ook de argumenten te kennen. Waarom voelt men zich geketst? En zwart heeft een lange historie, van nog voor zwarte piet.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:27:22 #129
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_145657808
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:25 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Waarom is jouw kinderfeest verziekt als Zwarte Piet roetvegen heeft of Paars is?

Denk je dat kinderen geloven dat Sinterklaas door een CV radiator kruit niet zullen geloven dat de Pieten door een regenboog zijn gevaren?
Ik denk dat het kinderfeest (incl de maatschappelijke sfeer) eerder is verziekt door alle expres polariserende discussies. Kinderen merken natuurlijk ook gewoon dat er veel gezeik is en worden aan alle kanten ook lekker ingezet of minimaal lastig gevallen met deze issues. Dat was niet de bedoeling lijkt mij.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_145657839
quote:

[..]

Het Sinterklaasfeest is geen discriminatie in de normale zin,
mee eens hoor...maar eerst dit:

mmmmmmmmooooooooooooooooooooooooooooooooooooonnnnnnnnnnnnnnnnnniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiidique
ben jij het echt ? weer terug? 3 jaar gevangen gezeten ergens ?
pi_145657859
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat het kinderfeest (incl de maatschappelijke sfeer) eerder is verziekt door alle expres polariserende discussies. Kinderen merken natuurlijk ook gewoon dat er veel gezeik is en worden aan alle kanten ook lekker ingezet of minimaal lastig gevallen met deze issues. Dat was niet de bedoeling lijkt mij.
Yes.

Maar polarisatie is stevig en gebeurt aan beide zijn. Waarbij de pro-Pieten brigade veel groter is en we dus ook meer excessen uit die hoek hebben gezien helaas.

Maar goed, laat dit geen hunnie zijn nét iets erger discussie worden.
pi_145657871
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

mee eens hoor...maar eerst dit:

mmmmmmmmooooooooooooooooooooooooooooooooooooonnnnnnnnnnnnnnnnnniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiidique
ben jij het echt ? weer terug? 3 jaar gevangen gezeten ergens ?
Hij was er in maart nog even. :@
pi_145657878
quote:

[..]

Iedereen heeft uiteraard het recht om zich gekwetst te voelen. M.b.t. het Sinterklaasfeest komt dat deels door onwetendheid en deels door persoonlijke issues. Het Sinterklaasfeest heeft niets met racisme, discriminatie of slaven te maken.

quote:
Maar dat is het dus inderdaad wel.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_145657901
quote:

[..]

Er zijn meer dan 2 miljoen mensen geweest die de moeite hebben genomen om de pietitie te tekenen. Blijkbaar is het voor een grote groep wel essentieel dat zwarte piet gewoon zwart kan blijven. Die groep is dus honderden keren groter dan diegene die zich erdoor gekwetst voelen.

Zomaar de belangen van die hele grote groep negeren is dus nog veel kwalijker.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_145657934
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn meer dan 2 miljoen mensen geweest die de moeite hebben genomen om de pietitie te tekenen. Blijkbaar is het voor een grote groep wel essentieel dat zwarte piet gewoon zwart kan blijven. Die groep is dus honderden keren groter dan diegene die zich erdoor gekwetst voelen.

Er leven ook meer dan honderd keer zoveel autochtonen in Nederland dan donkere mensen.

Een democratie is niet simpelweg een dictatuur van de meerderheid.
pi_145657990
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:31 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Er leven ook meer dan honderd keer zoveel autochtonen in Nederland dan donkere mensen.

Een democratie is niet simpelweg een dictatuur van de meerderheid.
En ook geen dictatuur van de minderheid....dus wat nu?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_145658012
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:29 schreef Montagui het volgende:
Maar dat is het dus inderdaad wel.
Waarom is dat zo essentieel aan de kleur van Piet? Wat verandert er nu precies aan Sinterklaas als Piet voortaan paars of iets is?
pi_145658019
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:25 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Waarom is jouw kinderfeest verziekt als Zwarte Piet roetvegen heeft of paars is?

Denk je dat kinderen die geloven dat Sinterklaas door een CV radiator kruipt niet zullen geloven dat de Pieten door een regenboog zijn gevaren?
Omdat het niet eenduidig en in samenspraak gebeurt.

quote:
13s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:58 schreef NotYou het volgende:

[..]

Kwetsbaar in de zin dat als de huidige fragmentatie, ronduit hatelijke 'discussie' (van weerszijden) en aantasting van de originele traditie waarmee veel mensen in tegenstelling tot met de huidige probeersels wél binding voelen zich doorzetten ik het, in de decembermaand binnen enkele jaren ondergeschikt zie worden aan het grootse Amerikaanse kerstfestijn. :W
Je suis Charlie Sheen
pi_145658034
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En die 'belangen' is dus belangrijker dan mensen irriteren en kwetsen met het imiteren van hun uiterlijk, in jouw visie ?
Dat is asociaal. Dit is wel systematisch een bevolkingsgroep discrimineren. Niet het karakter ZP. zelf mits niet lullig gespeeld.
Voor het voortbestaan van een kinderpartijtje met snoep en kadootjes is die ZP niet essentieel
Nederland heeft het 500 of 800 jaar zonder die ZP het sintfeest gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')