abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145640172

quote:
Grootwinkelbedrijven als HEMA, Bijenkorf, Albert Heijn (AH) en Bart Smit worstelen met de uitmonstering van Zwarte Piet en de winkelinrichting in de sinterklaasperiode.

De voorbereidingen voor de belangrijke verkoopperiode zijn begonnen en zijn voor vele winkelketens reden aanpassingen te doen. Wat die wijzigingen zijn, houden zij echter voor zich. AH en Bart Smit zeggen geen onderdeel te willen worden van het maatschappelijke debat over Zwarte Piet.

HEMA zegt de discussie rond Zwarte Piet op de voet te volgen. 'Vooruitlopend op welke uitkomst dan ook, hebben we besloten om voor dit jaar nog vast te houden aan Sint en Piet', aldus het concern. 'Wel zijn enkele aanpassingen gedaan aan verpakkingen'.

Claim actiecomité
Het bedrijf gaat niet in op een claim van het Actiecomité Malle Piet dat 'volgend jaar het hele assortiment Zwarte Piet-vrij zal zijn'. Initiatiefnemer Marc Nelissen stelt dat de verkoopdirecteur van HEMA dat in een e-mail aan hem zou hebben beloofd.

Volgens Nelissen, opsteller van het Malle Piet Manifest, zou HEMA positief staan tegenover zijn initiatief om de Pieten voortaan in allerhande kleuren te schminken. 'Ik ben lelieblank, maar terugblikkend besef ik dat sommige mensen zich gekwetst kunnen voelen door Zwarte Piet', verduidelijkt Nelissen zijn streven naar verandering.

Cadeaupapier
De middenstand is volgens fabrikanten van geschenkpapier nog niet zo ver om Zwarte Piet in de ban te doen. De bestellingen voor cadeaupapier met Sint én Zwarte Piet komen gewoon binnen, bevestigt directeur Dave Adriaans van Decoma Verpakkingen in Lieshout. 'We merken geen verandering in bestellingen van onze klanten.'

Bijenkorf zegt dat de klimpieten als vanouds de lichthal van de vestiging in Amsterdam zullen sieren. Het uiterlijk van Zwarte Piet wordt volgens de Bijenkorf aangepast in lijn met aanbevelingen van Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed. Hoe de pieten er uit moeten zien, blijft echter onduidelijk. Dat centrum pleit na onderzoek voor kleinschalige experimenten en aanpassingen, onder meer in Amsterdam.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)an-Zwarte-Piet.dhtml

Nieuwste ontwikkelingen

Fisher-Price bant Zwarte Piet
Rechter Amsterdam: Zwarte Piet is een kwetsend figuur

Alle Sinterklaasliedjes herschreven

Zwarte Piet maakt het basisscholen moeilijk

Winkelbedrijven worstelen met Zwarte Piet

quote:
Van der Laan past Zwarte Piet aan
Zwarte Pieten die meedoen aan de sinterklaasintocht in Amsterdam, zien er anders uit dan voorgaande jaren. Dat zegt de Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan.

De burgemeester schrijft in een brief dat de pieten niet allemaal zwart geschminkt worden. Ongeveer een kwart van de pieten krijgt roetvegen op het verder ongeschminkte gezicht. Ook verdwijnen de oorringen en de dikke rode lippen bij alle pieten.

Edelman
De rol van onderdanige knecht past ook niet meer bij Zwarte Piet, schrijft Van der Laan in een toelichting op de vergunning die hij heeft afgegeven voor de intocht van 16 november.

De burgemeester paste de sinterklaastocht in 2013 ook al op enkele punten aan. Zo werd het paard van Sinterklaas niet door een piet begeleid, maar door een Spaanse edelman. Ook kon men kiezen voor pieten met steil haar.
Bron: http://nos.nl/artikel/708(...)zwarte-piet-aan.html

En verder natuurlijk de ophanden zijnde boycot van Albert Heijn en HEMA...

quote:
Reactie op berichtgeving over Albert Heijn en Zwarte Piet
Albert Heijn is er voor iedereen. Voor de vele klanten die het Sinterklaasfeest op de gebruikelijke wijze willen vieren, hebben we producten met Zwarte Piet daarop. Maar u ziet ook producten waarop hij niet staat. Aan de klant de keuze. Er is dus geen sprake van een besluit om Zwarte Piet in de ban te doen.

Er zijn nu veel berichten in de media over Sinterklaas en Albert Heijn. Deze komen voort uit een foto van een display die nu al in de winkel staat. Daarin worden verkleedpakjes voor kinderen getoond, met kinderen zonder schmink. U vindt echter ook nu al uitingen in onze winkels waarop Zwarte Piet wél staat.
Bron: ah.nl

BN'ers dragen ook bij aan de discussie:
https://www.facebook.com/pages/Pietmakeover/1485255905084399

Veelpost Pieten in deze reeks:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145640315
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:35 schreef DustPuppy het volgende:
oren. Geef ze een stem en luister heel aandachtig naar wat ze zeggen, toets het aan de wet en als het moet verander je zwarte piet.
Als je dat voorstelt ben je bij sommigen meteen al een landverrader.
Inderdaad 2:30
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_145640413
quote:
Zwarte kinderen die sinterklaast met zwarte piet vieren zijn landveraders
pi_145640496
quote:
Maar wij, de "witmensen" en het sinterklaasfeest zijn racistisch. :') Het ergste is dat hele volksstammen die deze geestesziekte zelf niet hebben, hier uit een andere geestesziekte toch in meegaan. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_145640561
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 15:43 schreef NotYou het volgende:

[..]

Maar wij, de "witmensen" en het sinterklaasfeest zijn racistisch. :') Het ergste is dat hele volksstammen die deze geestesziekte zelf niet hebben, hier uit een andere geestesziekte toch in meegaan. :')
Iedereen is een racist!
pi_145640597
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 15:45 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Iedereen is een racist!
maar om kinderen voor NSBers uit te maken zoals deze lieve mevrouw met haar knuffelinkschmens doet. Dat mens zet tot geweld aan .
pi_145640762
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 15:46 schreef desiredbard het volgende:

[..]

maar om kinderen voor NSBers uit te maken zoals deze lieve mevrouw met haar knuffelinkschmens doet. Dat mens zet tot geweld aan .

Klopt! Maar als je een huidskleur hebt is tegenwoordig zo makkelijk om alles op racisme te gooien.
pi_145640854
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 15:40 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Zwarte kinderen die sinterklaast met zwarte piet vieren zijn landveraders
Ze zegt het onhandig, maar vermoedelijk bedoelt ze iets anders. Namelijk dat je niet kunt stellen dat ZP geen racistische elementen heeft, omdat er ook donkere mensen zijn die het feest meevieren. Ze ontkracht dat argument door te stellen dat er ook tijdens de slavernij donkere mensen waren die voorstander van de slavernij waren. Dat wilde ook niet zeggen dat donkere mensen slavernij prima vonden.
pi_145641143
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 15:55 schreef Ceberut het volgende:
Ze zegt het onhandig, maar vermoedelijk bedoelt ze iets anders.
Natuurlijk bedoeld ze iets anders :') De ISers wilden ook wilden natuurlijk ook niemand onthoofden, ze waren gewoon een beetje ruw met scheren :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_145641238
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:05 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Natuurlijk bedoeld ze iets anders :') De ISers wilden ook wilden natuurlijk ook niemand onthoofden, ze waren gewoon een beetje ruw met scheren :')
Godwin 2.0.
pi_145641506
quote:

[..]

En dit mag wel, maar Zwarte Piet....l

[ Bericht 44% gewijzigd door WhateverWhatever op 17-10-2014 16:35:47 ]
pi_145641521
quote:
Nogmaals, wat is de relevantie?
pi_145641694
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:16 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nogmaals, wat is de relevantie?
Is ook kwetsend tegenover niet gelovigen, kijk die BLANKE man op zijn knieën!
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:24:43 #14
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_145641800
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:21 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Is ook kwetsend tegenover niet gelovigen
Voor gelovigen, eerder.
pi_145641804
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:21 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Is ook kwetsend tegenover niet gelovigen, kijk die BLANKE man op zijn knieën!
Mislukte poging.
pi_145642117
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:24 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Voor gelovigen, eerder.
Ja, dat ook
pi_145642182
quote:

[..]

Ze zegt gewoon hardop dat zwarten die ZP vieren landverraders zijn. Mooi man.
pi_145642233
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 15:45 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Iedereen is een racist!
Ik denk dat het je nog zal verbazen hoeveel racisme er in de wereld en ook in Nederland is. Als het niet openlijk en geïnstitutionaliseerd is, dan wel onderhuids. Via keuzes in welke wijk je gaat wonen, wie je als vrienden en als partner kiest, waar je gaat werken en wie je als werknemers aanneemt, enzovoort.

Ik denk ook dat het een illusie is om te denken dat je zulk verborgen racisme helemaal kan uitroeien.
pi_145642401
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze zegt gewoon hardop dat zwarten die ZP vieren landverraders zijn. Mooi man.
Ik vraag me dan wel af welk land ze dan precies verraden. :D

M.a.w. dat mens is zo gestoord en hysterisch dat ze niet eens meer fatsoenlijk Nederlands kan praten.
pi_145642409
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik denk dat het je nog zal verbazen hoeveel racisme er in de wereld en ook in Nederland is. Als het niet openlijk en geïnstitutionaliseerd is, dan wel onderhuids. Via keuzes in welke wijk je gaat wonen, wie je als vrienden en als partner kiest, waar je gaat werken en wie je als werknemers aanneemt, enzovoort.

Ik denk ook dat het een illusie is om te denken dat je zulk verborgen racisme helemaal kan uitroeien.
Ja dat denk ik ook, en niet alleen om de huidskleur.

Kan ook niet, verborgen racisme zal altijd blijven.
pi_145642475
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik vraag me dan wel af welk land ze dan precies verraden. :D
Daaruit blijkt al dat ze het anders bedoelt dan ze het zegt.
pi_145642535
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:44 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Daaruit blijkt al dat ze het anders bedoelt dan ze het zegt.
Ja, ze bedoelt 'volksverrader' maar zegt 'landsverrader'. Tomato tomato.
pi_145642857
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, ze bedoelt 'volksverrader' maar zegt 'landsverrader'. Tomato tomato.
Welk "volk" dan?
pi_145643090
"Negers zijn de pest van de wereld!

- Zo is dat!"

:D
pi_145643344
quote:

[..]

Ze zegt het onhandig, maar vermoedelijk bedoelt ze iets anders. Namelijk dat je niet kunt stellen dat ZP geen racistische elementen heeft, omdat er ook donkere mensen zijn die het feest meevieren. Ze ontkracht dat argument door te stellen dat er ook tijdens de slavernij donkere mensen waren die voorstander van de slavernij waren. Dat wilde ook niet zeggen dat donkere mensen slavernij prima vonden.
Lekker een racist verdedigen. Toppie! ^O^
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 17:21:02 #26
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145643432
In november is mijn neef gewoon in Orginele kleur weer in het land. Of AH e.d. het nou leuk acht. Boeit me geen zak.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_145643451
quote:

[..]

:')_! Zie hier een hypocriet een racist verdedigen

Bedenk even zelf hoe hard je erin ging toen Wilders zei: minder Marokkanen.
Eigenlijk bedoelde hij minder criminelen Marokkanen.
pi_145643708
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:21 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Blijkbaar is racisme toegestaan als het om blanken discrimineren gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 17-10-2014 17:43:45 ]
pi_145643895
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:21 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Je hebt het tegen Ceberut.
pi_145644269
Deze komt straks in de nieuwe OP

Topshow _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_145644448
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Calimeroooo.
pi_145644634
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Uiteraard! Uit het anti-ZP-kamp:
quote:
Mythe: 'Ze moeten niet zo zeuren. Surinamers, Antillianen en ook Marokkanen zijn zelf de grootste racisten.'
Feit: Dat zou zomaar waar kunnen zijn. Alleen heeft hun racisme niet dezelfde impact. Ze hebben geen machtspositie. Als Surinamers roepen dat ze voortaan de HEMA of Albert Heijn boycotten, wordt daar om gelachen. Wanneer Hollanders het aankondigen, raken de winkelketens in paniek.
pi_145644636
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:16 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Lekker een racist verdedigen. Toppie! ^O^
Racist, ja? Slaat ze daarom een arm om die blanke man?

Ze uit zich nogal fel in de gegeven omstandigheden, ik geloof er echter niets van dat ze een racist is.
pi_145644689
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:08 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Die man is natuurlijk anders. Net zoals van die Nederlanders die roepen van "Nederlanders dit, Nederlanders dat" en daarmee uiteraard niet zichzelf bedoelen. Enz.
quote:
Ze uit zich nogal fel in de gegeven omstandigheden, ik geloof er echter niets van dat ze een racist is.
Ja, steek je kop maar in het zand ipv. je expliciet van extremen te distantiëren.
pi_145644781
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Die man is natuurlijk anders. Net zoals van die Nederlanders die roepen van "Nederlanders dit, Nederlanders dat" en daarmee uiteraard niet zichzelf bedoelen. Enz.
Dit verzin jij erbij.

quote:
Ja, steek je kop maar in het zand ipv. je expliciet van extremen te distantiëren.
Ik zie een emotionele dame die niet goed kan omgaan met een reporter van Powned. Ik zie geen extremist/racist.
pi_145644799
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:08 schreef Ceberut het volgende:

[..]

De witte man heeft het allemaal gedaan. Ze klonk behoorlijker racistisch hier. Ze is zelf ook hypocriet ja maar dat komt wel vaker voor onder racisten. Je moet je realiseren dat dit soort mensen in alle kampen zitten.

quote:
Ik zie een emotionele dame die niet goed kan omgaan met een reporter van Powned. Ik zie geen extremist/racist.
Misschien wil je die niet zien net zoals veel pro zwarte pieten het ook niet in zwarte piet willen zien ;).
pi_145644841
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:15 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

De witte man heeft het allemaal gedaan. Ze klonk behoorlijker racistisch hier.
Dat wordt haar in de mond gelegd door de reporter.

quote:
Ze is zelf ook hypocriet ja maar dat komt wel vaker voor onder racisten. Je moet je realiseren dat dit soort mensen in alle kampen zitten.
Nogmaals, ik zie geen racist.
pi_145644880
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:14 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dit verzin jij erbij.
Klopt.
quote:
[..]

Misschien moet je die banaan eens uit je oor halen.
pi_145644892
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:17 schreef Ceberut het volgende:

Nogmaals, ik zie geen racist.
Gewoon in de spiegel kijken dan.
pi_145644920
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gewoon in de spiegel kijken dan.
Onderbouw eens. Waarom ben ik een racist?
pi_145644969
Dus een beetje zoals die mensen die het christendom maar al te graag bespotten (wat overigens terecht is) maar de islam tot hun laatste adem blijven verdedigen :D
pi_145645024
quote:
Cijfers bewijzen: Steeds meer mensen willen verandering Zwarte Piet

Steeds meer mensen spreken zich uit voor verandering, en de deze week gelanceerde ‘Pietmakeover’ campagne biedt video’s met aansprekende voorbeelden van bekende en onbekende Nederlanders. Zowel de initiatiefnemers als mensen die erover twijfelen zich uit te spreken of lokaal veranderingen in te voeren mogen zich gesterkt weten: het aantal mensen dat veranderingen initieert en ondersteunt is weliswaar nog een minderheid, maar loopt wel in de miljoenen mensen en groeit sterk.
Volledige artikel:
klik
pi_145645133
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:20 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Onderbouw eens. Waarom ben ik een racist?
Omdat je mensen en uitspraken loopt te verdedigen zoals die vrouw uit het filmpje. Uitspraken zoals dat alle zwarte kinderen landverraders zijn als ze sinterklaas vieren met zwarte piet hoor je te verwerpen en niet goed te praten.
pi_145645212
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 20:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij weet ook dat de storm niet meer gaat liggen. Verandering is onvermijdelijk.
Er wordt al ruim 25 jaar geageerd tegen zwarte piet. De enige verandering die er was, gebeurde op natuurlijke wijze. De discussie zoals die er nu is, zal alleen maar leiden tot 2 kampen, waarin de ene groep geen enkele verandering zal doorvoeren bij zwarte piet.
pi_145645247
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Omdat je mensen en uitspraken loopt te verdedigen zoals die vrouw uit het filmpje. Uitspraken zoals dat alle zwarte kinderen landverraders zijn als ze sinterklaas vieren met zwarte piet hoor je te verwerpen en niet goed te praten.
Ik zeg juist dat ze het waarschijnlijk anders heeft bedoeld, met andere woorden, ik verdedig juist niet de uitspraak zoals je die hier neerzet.
pi_145645331
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:24 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Volledige artikel:
klik
O jeee o jeee! Zwarte piet wordt verbannen :p
pi_145645351
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:33 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik zeg juist dat ze het waarschijnlijk anders heeft bedoeld, met andere woorden, ik verdedig juist niet de uitspraak zoals je die hier neerzet.
:')
pi_145645407
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

:')
Speciaal voor jou.

De volgende uitspraak:

quote:
alle zwarte kinderen landverraders zijn als ze sinterklaas vieren met zwarte piet
is verwerpelijk en tegelijkertijd slaat het nergens op, want welk "land" verraad je nou als je sinterklaas met ZP viert?

Duidelijk?
pi_145645423
quote:

[..]

Het is een walgelijke uitspraak van haar die haar ware aard toont. Om nog maar te zwijgen over haar uitspraken zoals dat de witte mensen de pest van de wereld zijn. Zulke uitspraken niet veroordelen, maar zeggen dat ze het anders bedoeld is fout.

Dat je niet achter deze uitspraken staat, maakt jou in elk geval minder racistisch dan deze vrouw.
pi_145645502
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er wordt al ruim 25 jaar geageerd tegen zwarte piet. De enige verandering die er was, gebeurde op natuurlijke wijze. De discussie zoals die er nu is, zal alleen maar leiden tot 2 kampen, waarin de ene groep geen enkele verandering zal doorvoeren bij zwarte piet.
De honderdjarige Sinterklaas en Zwarte Piet oorlog?
pi_145645548
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:43 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

De honderdjarige Sinterklaas en Zwarte Piet oorlog?
Met Spanje hadden we ook 80 jaar oorlog.
pi_145652282
quote:

[..]

Ik wil erin meegaan dat ze iets doms heeft gezegd in haar emotie. Ik ben een voorstander voor de vrijheid van meningsuiting. Wel denk ik, dat er door veel mensen met twee maten gemeten wordt.

Als een Nederlander zoiets zegt is het een groot probleem, worden mensen voor het gerecht gesleept. Zoals die man in Duindorp die op TV West liet blijken geweld goed te keuren tegen nieuwe donkere inwoners. Hij kreeg een taakstraf van dertig uur. Of zoals die man die zei: 'Is niets, is een neger', die ook een taakstraf kreeg. En zelfs Geert Wilders moet binnenkort voor de rechter verschijnen. Maar die Surinaamse docent op Pownews, die geweld bij tegen Zwarte Piet wel gepast vond. Die heeft geen enkele vervolging aan zijn broek gekregen.

In linkse kringen heerst het idee dat racisme verschrikkelijk is, maar dan alleen racisme van blanken naar donkeren toe, andersom zou niet bestaan. Iets dat we hier in dit topic ook weer terug zien.
pi_145652462
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 21:55 schreef luxerobots het volgende:
Ik wil erin meegaan dat ze iets doms heeft gezegd in haar emotie. Ik ben een voorstander voor de vrijheid van meningsuiting. Wel denk ik, dat er door veel mensen met twee maten gemeten wordt.

Als een Nederlander zoiets zegt is het een groot probleem, worden mensen voor het gerecht gesleept. Zoals die man in Duindorp die op TV West liet blijken geweld goed te keuren tegen nieuwe donkere inwoners. Hij kreeg een taakstraf van dertig uur. Of zoals die man die zei: 'Is niets, is een neger', die ook een taakstraf kreeg. En zelfs Geert Wilders moet binnenkort voor de rechter verschijnen. Maar die Surinaamse docent op Pownews, die geweld bij tegen Zwarte Piet wel gepast vond. Die heeft geen enkele vervolging aan zijn broek gekregen.
Is er wel aangifte gedaan dan?

Verder slaat je verhaal over "linkse kringen" nergens op. Ik ben ook links en vind dat die dame foute, racistische uitspraken gedaan heeft. Dag rant over links.
pi_145652794
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Dus.. omdat ik liever in een wijk woon met Hollanders (omdat ik nogal verkaasd ben zoals ze zeggen, en meer aansluiting voel met hen dan Surinamers/Antillianen) ben ik een racist?.

Dat ik om die reden ook meer Hollanders als vrienden heb omdat het meer klikt met die mensen dan met andere bevolkingsgroepen (tenzij ze verkaasd zijn maar dat zijn ze vaak niet).

Omdat het meer regel dan uitzonder is dat ik negerinnen niet aantrekkelijk vind (dat is smaak en geen racisme trouwens!!) ben ik dus een racist? _O-.
Waz met jou!
pi_145652838
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 21:55 schreef luxerobots het volgende:

In linkse kringen heerst het idee dat racisme verschrikkelijk is, maar dan alleen racisme van blanken naar donkeren toe, andersom zou niet bestaan. Iets dat we hier in dit topic ook weer terug zien.
Typisch weer de overdrijvingen en fantasieën van mensen die discrimineren.
En vooral jezelf in een slachtofferrol zetten om je haat te rechtvaardigen.... buitenlanders en 'links' de zondebok maken.
Wbt die man in Tuindorp... was dat die leraar die iets mompelde dat hij een verstoring van een sintintocht niet verwierp? Of is dit weer iemand anders ?
Enfin die leraar die zich in 2013 door pownews liet uitlokken in een straatinterview nav van een of andere uitspraak in Amsterdam heeft niks strafbaars gezegd..
Wel lullig wat hij zei, maar hij riep niet op tot geweld of zei iets discriminerends.
In deze topicserie zijn duizenden lullige dingen gezegd, waarvan velen discrimerend. En veel ergere dingen dan die leraar
Niemand is ooit aangeklaagd daarvoor.
pi_145652930
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 21:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Is er wel aangifte gedaan dan?

Verder slaat je verhaal over "linkse kringen" nergens op. Ik ben ook links en vind dat die dame foute, racistische uitspraken gedaan heeft. Dag rant over links.
Jij bent links, dus het idee leeft niet in linkse kringen. Ok.

Het is ook geen bewust idee. Linkse mensen staan niet op met het idee: 'Goh welke blanke zal ik vandaag weer eens pakken voor zijn racistische gedrag'.

Het is gewoon een feit dat blanken sneller een proces aan hun broek krijgen voor racisme of haatzaaien dan donkeren. Een uitspraak: 'Is niets, is een blanke/witte'. Daar was waarschijnlijk nauwelijks ophef over. Mensen als Theo van Gogh, Hans Janmaat en Geert Wilders zijn voor het gerecht gesleept (tegen Fortuyn zijn ook aanklachten ingediend, hij heeft het verdere verloop alleen niet meer mogen meemaken). Maar een islamist komt weg met zijn antiwesterse praat.

Kortom, racisme van blank naar donker is erg. Andersom bestaat het niet, of nauwelijks een probleem, een linkse gedachte, die we ook weer zien in dit topic.
pi_145653123
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:10 schreef luxerobots het volgende:

Het is gewoon een feit dat blanken sneller een proces aan hun broek krijgen voor racisme of haatzaaien dan donkeren.
Heb je cijfers daarover ?
En je weet dat 85% of meer in dit land blank te noemen zijn?
En dat politici die inspelen op de vreemdelingenhaat van mainstreamkiezers, die 85%, eerder gekozen worden in de Tweede Kamer en zo zich in de picture zetten. Logisch dat die haatzaaiers veel kritiek krijgen, ook veel bagger..ook veel bedreigingen en als Wilders eigenwijs doordramt .. hij zelf bewust de grenzen van het toelaatbare opzoekt.
Logisch dat weldenkende mensen op een zeker punt aangifte doen tegen hem.

Niet kankeren dat donkere mensen te weinig vervolgd worden voor discriminatie.
Maar zoek zelf dan bewust een donker iemand uit om die aan te geven.
Handen uit de mouwen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 17-10-2014 22:24:27 ]
pi_145653230
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij bent links, dus het idee leeft niet in linkse kringen. Ok.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je observaties niet gebaseerd zijn op feitelijke gegevens. Maar overtuig me anders van het tegendeel. :)

quote:
Het is ook geen bewust idee. Linkse mensen staan niet op met het idee: 'Goh welke blanke zal ik vandaag weer eens pakken voor zijn racistische gedrag'.

Het is gewoon een feit dat blanken sneller een proces aan hun broek krijgen voor racisme of haatzaaien dan donkeren. Een uitspraak: 'Is niets, is een blanke/witte'. Daar was waarschijnlijk nauwelijks ophef over. Mensen als Theo van Gogh, Hans Janmaat en Geert Wilders zijn voor het gerecht gesleept (tegen Fortuyn zijn ook aanklachten ingediend, hij heeft het verdere verloop alleen niet meer mogen meemaken). Maar een islamist komt weg met zijn antiwesterse praat.
Antiwesters gelul heeft niets van doen met racisme. :')
pi_145653361
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:19 schreef Xa1pt het volgende:

Antiwesters gelul heeft niets van doen met racisme. :')
Kritiek op de politiek van westerse staten is een westerse traditie.
Kritiek op de westerse samenlevingen is ook een westerse traditie.
Doorslaan in die kritiek, welwel eveneens een westerse traditie.
pi_145654192
30 pagina's alweer.

Je kunt er niet meer omheen helaas, Sinterklaas zal aangepast worden (vooral op aandringen van de media/politiek/EU).

Mensen/ouders zullen ook wel beetje bang zijn als racist te worden gezien, dus iedereen zal te zijner tijd wel meegaan in de aanpassingen.

Daar is alles eigenlijk wel mee gezegd volgens mij. Jammer dat er wel met twee maten wordt gemeten, als ik als Hollander ga demonstreren tegen (bijv.) een Arabische traditie kan ik wel een nieuwe identiteit aanvragen.
Why stay small, if you can grow big..
pi_145654506
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:44 schreef D.D.W. het volgende:
30 pagina's alweer.

Je kunt er niet meer omheen helaas, Sinterklaas zal aangepast worden (vooral op aandringen van de media/politiek/EU).
De politiek moet zich sowieso verre houden van een Nederlands volksfeest, laat staan de EU. Degenen die het vieren hebben uiteindelijk het laatste woord.

Niks moet.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_145654904
pi_145655021
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De pesttrauma's zitten diep bij je hè? Kun je die niet zelf samen met een professional eens aan gaan pakken? Waarom moeten wij allemaal onder jouw wanen lijden?
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:14:35 #64
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145655166
Zwarte Piet is enorm fout. Ik ken geen enkele neger die Piet heet.
pi_145655551
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:56 schreef Ferdo het volgende:

[..]

De politiek moet zich sowieso verre houden van een Nederlands volksfeest, laat staan de EU. Degenen die het vieren hebben uiteindelijk het laatste woord.

Niks moet.
Eens. Niet mee bemoeien.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:31:56 #66
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145655757
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Eens. Niet mee bemoeien.
De politiek hoeft zich er niet mee te bemoeien, maar de rechter wel. Als de wet wordt overtreden, dan moet dat consequenties hebben. Volksfeest of niet.

Ruim honderd jaar geleden is er ook een ander volksfeest gewoon verboden en afgeschaft. Het zogenaamde palingtrekken. Terecht werd toen besloten dat dit leuke volks-"feestje" in feite gewoon dierenmishandeling was.
pi_145655849
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:31 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

De politiek hoeft zich er niet mee te bemoeien, maar de rechter wel. Als de wet wordt overtreden, dan moet dat consequenties hebben. Volksfeest of niet.

Ruim honderd jaar geleden is er ook een ander volksfeest gewoon verboden en afgeschaft. Het zogenaamde palingtrekken. Terecht werd toen besloten dat dit leuke volks-"feestje" in feite gewoon dierenmishandeling was.
offerfeest *kuch kuch*
pi_145655989
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:10 schreef NotYou het volgende:

[..]

De pesttrauma's zitten diep bij je hè? Kun je die niet zelf samen met een professional eens aan gaan pakken? Waarom moeten wij allemaal onder jouw wanen lijden?
jonge jonge.....je zit te zieken
Je geeft geen enkel inhoudelijke reactie op wat ik schreef.
Ik benoemde een aantal tradities in westerse samenleving ... Over kritiek en zelfkritiek...
Wat is er voor "wanen" aan het simpel vaststellen van die tradities?
Geef daar eens antwoord op..
pi_145656020
Gewoon dat hele idiote Sinterklaasfeest afschaffen.
Laat hem officieel met pensioen gaan en zijj werk overdragen aan de kerstman.
Vinden kinderen net zo leuk. Als ze maar kadootjes krijgen. Hij doet ook 's nachts iets in sokken (of desnoods neemt hij schoen zetten van Sint over).

Discussie klaar. Gewoon met de rest van de wereld kerst vieren en 1 keer kadootjes.

De kinderen in andere landen wekken niet de indruk ondraaglijk te lijden omdat zij geen Sinterklaasfeest met Pieten hebben.

Tijden veranderen, dingen komen en gaan en zo ook Sint en Piet....
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_145656190
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

jonge jonge.....je zit te zieken
Je geeft geen enkel inhoudelijke reactie op wat ik schreef.
Ik benoemde een aantal tradities in westerse samenleving ... Over kritiek en zelfkritiek...
Wat is er voor "wanen" aan het simpel vaststellen van die tradities?
Geef daar eens antwoord op..
Ik doelde op hoe je jezelf hierin vastgebeten hebt terwijl het jou persoonlijk helemaal niets doet. Niet helemaal gezond. Houd eens op met projecteren en werk aan jezelf. :*
Je suis Charlie Sheen
pi_145656227
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 22:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Heb je cijfers daarover ?
En je weet dat 85% of meer in dit land blank te noemen zijn?
En dat politici die inspelen op de vreemdelingenhaat van mainstreamkiezers, die 85%, eerder gekozen worden in de Tweede Kamer en zo zich in de picture zetten. Logisch dat die haatzaaiers veel kritiek krijgen, ook veel bagger..ook veel bedreigingen en als Wilders eigenwijs doordramt .. hij zelf bewust de grenzen van het toelaatbare opzoekt.
Logisch dat weldenkende mensen op een zeker punt aangifte doen tegen hem.

Niet kankeren dat donkere mensen te weinig vervolgd worden voor discriminatie.
Maar zoek zelf dan bewust een donker iemand uit om die aan te geven.
Handen uit de mouwen.

Moet ik een donker iemand aangeven? Je leest ook selectief, hè. Ik zei eerder juist dat ik een voorstander ben van de vrijheid van meningsuiting. Van mij mag die vrouw, die door Ceberut zo mooi verdedigd werd, ook haar vijandige mening tegen blanken uiten.

Ik geef een trend aan. Als je echt sterk wil staan, kom je met voorbeelden van mensen die veroordeeld zijn wegens racisme/discriminatie, maar waarbij het gaat om racisme vanuit de andere hoek. Dus donkere mensen tegen blanken, of islamisten over het westen.

Je weet toch dat het bestaat? Die vrouw uit dat Powned filmpje vindt witte mensen de pest van de wereld en donkere mensen die Sinterklaas vieren worden landverraders genoemd. Maar andersom kan het dus niet. Als een blanke zo'n mening zou hebben, dan zou hij zich voor het gerecht moeten melden. Dat is het meten met twee maten waar ik tegen ben.

Ik ga trouwens niet veel met jou en consorten in discussie. Bepaalde linkse figuren hier gebruiken steeds dezelfde methodes. Altijd kankeren vanaf de zijlijn, problemen ontkennen of bagatelliseren. Maar er komt niets constructiefs uit. Daarnaast kan ik niet altijd reageren omdat ik ook zoiets heb als werk.
pi_145656289
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:39 schreef Injetta het volgende:
Gewoon dat hele idiote Sinterklaasfeest afschaffen.
Laat hem officieel met pensioen gaan en zijj werk overdragen aan de kerstman.
Vinden kinderen net zo leuk. Als ze maar kadootjes krijgen. Hij doet ook 's nachts iets in sokken (of desnoods neemt hij schoen zetten van Sint over).

Discussie klaar. Gewoon met de rest van de wereld kerst vieren en 1 keer kadootjes.

De kinderen in andere landen wekken niet de indruk ondraaglijk te lijden omdat zij geen Sinterklaasfeest met Pieten hebben.

Tijden veranderen, dingen komen en gaan en zo ook Sint en Piet....
Dus cultuurhistorie rücksichtlos door prefab mc donalds's en coca cola-plastic vervangen... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_145656369
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Moet ik een donker iemand aangeven? Je leest ook selectief, hè. Ik zei eerder juist dat ik een voorstander ben van de vrijheid van meningsuiting. Van mij mag die vrouw, die door Ceberut zo mooi verdedigd werd, ook haar vijandige mening tegen blanken uiten.

Ik geef een trend aan. Als je echt sterk wil staan, kom je met voorbeelden van mensen die veroordeeld zijn wegens racisme/discriminatie, maar waarbij het gaat om racisme vanuit de andere hoek. Dus donkere mensen tegen blanken, of islamisten over het westen.
Verdiep je anders eerst eens in de term racisme. Want wat je hier suggereert (de arme blanke man die altijd wordt veroordeeld om racisme en gehaat wordt door moslims om zijn huidskleur) is naast onzinnig ook nog eens racistisch op zichzelf.
pi_145656432
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:43 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ik doelde op hoe je jezelf hierin vastgebeten hebt terwijl het jou persoonlijk helemaal niets doet. Niet helemaal gezond. Houd eens op met projecteren en werk aan jezelf. :*
Ach joh... ik vind het gewoon wel aardig een beetje te matten in dit topic.
Jij maakt er een trauma van. Terwijl ik jou ook steeds tegenkomt. Heb jij dan trauma's ?
Er zijn nog een stuk of 20 mensen die steeds deelnemen.

Maar ik snap je gedachtensprong niet. Ik had het over kritiek op westerse samenlevingen, dat die samenlevingen dat zelf doen.... Wat is er verkeerd aan die posting?
Probeer je mening daarover te formuleren ipv op de persoon te spelen .

Deze posting dus
quote:
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:49:08 #75
410149 Dik_Troll
Niet de dunne
pi_145656444
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dus cultuurhistorie rücksichtlos door prefab mc donalds's en coca cola-plastic vervangen... :')
Ja, precies, weg met ons. :')
pi_145656526
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:49 schreef Dik_Troll het volgende:

[..]

Ja, precies, weg met ons. :')
Dat 'ons' hangt niet van de kleur van Zwarte Piet af. Of je moet dat 'ons' dusdanig laag inschatten dat het daar serieus door bedreigd wordt, dat kan ook natuurlijk.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:54:46 #77
410149 Dik_Troll
Niet de dunne
pi_145656641
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat 'ons' hangt niet van de kleur van Zwarte Piet. Of je moet dat 'ons' dusdanig laag inschatten dat het daar serieus door bedreigd wordt, dat kan ook natuurlijk.
Blijft het zonder meer debiel om Zwarte Piet gewoon een ander kleurtje te gaan geven omdat een handvol lieden er een slavernijmythe omheen hangen.
pi_145656656
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ach joh... ik vind het gewoon wel aardig een beetje te matten in dit topic.
Jij maakt er een trauma van. Terwijl ik jou ook steeds tegenkomt. Heb jij dan trauma's ?
Er zijn nog een stuk of 20 mensen die steeds deelnemen.

Maar ik snap je gedachtensprong niet. Ik had het over kritiek op westerse samenlevingen, dat die samenlevingen dat zelf doen.... Wat is er verkeerd aan die posting?
Probeer je mening daarover te formuleren ipv op de persoon te spelen .

Deze posting dus

[..]

Nee, ik erger me eraan dat dit land een mooi, kwetsbaar stukje Nederlandse cultuur door een groepje getroubleerde clowns om zeep laat helpen. :W
Je suis Charlie Sheen
pi_145656681
Kwetsbaar?

Je doet net of je het over een meisje van 5 hebt.
pi_145656759
Als onze cultuur bedreigd wordt door kritiek op Zwarte Piet, door kritiek op het uitbeelden van zwarte knechten van een blanke bisschop... als onze cultuur eist dat de knecht van een blanke bisschop zwart is, al is het maar een nationaal feest... als het sympathiseren met donkergekleurde Nederlanders (of wie dan ook) die dat toch niet helemaal oké vinden, als het ware cultuurverraad is...

Waarom zouden we die cultuur eigenlijk in stand willen houden?
pi_145656760
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:55 schreef De_Guidance het volgende:
Kwetsbaar?

Je doet net of je het over een meisje van 5 hebt.
Kwetsbaar in de zin dat als de huidige fragmentatie, ronduit hatelijke 'discussie' (van weerszijden) en aantasting van de originele traditie waarmee veel mensen in tegenstelling tot met de huidige probeersels wél binding voelen zich doorzetten ik het, in de decembermaand binnen enkele jaren ondergeschikt zie worden aan het grootse Amerikaanse kerstfestijn. :W
Je suis Charlie Sheen
pi_145656795
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:55 schreef NotYou het volgende:

[..]

Nee, ik erger me eraan dat dit land een mooi, kwetsbaar stukje Nederlandse cultuur door een groepje getroubleerde clowns om zeep laat helpen. :W
Alsof Sinterklaas nu significant anders zal zijn of gevierd zal worden. :')
pi_145656825
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Alsof Sinterklaas nu significant anders zal zijn of gevierd zal worden. :')
Trolling, trolling, trolling.. *O* Word je dat nou nooit beu man? :*
Je suis Charlie Sheen
pi_145656854
Ik heb toch het idee dat sommige mensen gewoon stiekem vast willen houden aan het idee van blanke superioriteit tegenover donkere knechten.
pi_145656879
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

verdorie .. je zat te klagen dat er te weinig donkere mensen voor de rechter gesleept werden
Ook niet duidelijk dat jij dat helemaal niet wilde.
Maar goed... ik legde ook uit dat niet donkere mensen in veel grotere aantallen aanwezig zijn in dit land en dat er voor haatzaaiers veel meer mogelijkheden zijn steun te verwerven, zichzelf in de picture te zetten en dus ook eerder kritiek krijgen, en eerder voor een rechter moeten komen
Maar wat zijn de cijfers over aantallen processen en aantallen verdachten?
Dat zijn er een paar de laatste 30 jaar.

Jij geeft de schuld aan "links" Je negeert simpelweg dat er veel meer foute blanken zijn, die veel meer aandacht weten te krijgen. Kwestie van de grotere getallen van grote meerderheden..

quote:
Ik ga trouwens niet veel met jou en consorten in discussie. Bepaalde linkse figuren hier gebruiken steeds dezelfde methodes. Altijd kankeren vanaf de zijlijn, problemen ontkennen of bagatelliseren. Maar er komt niets constructiefs uit. Daarnaast kan ik niet altijd reageren omdat ik ook zoiets heb als werk.
Tuurlijk.... je zit constant links te beschuldigen... buitenlanders en links... de klassieke zondebokken.
Je bent uiteraard blind voor rechts gekanker van inlanders . Je bent dat zelf.
Verder ben ik het met je eens... ga niet veel met mij in discussie. Svp.. niet doen
pi_145656886
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:00 schreef NotYou het volgende:

[..]

Trolling, trolling, trolling.. *O* Word je dat nou nooit beu man? :*
Zwaktebod weer dit. Onze cultuur zit 'm niet in de kleur van Piet.
pi_145656901
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat 'ons' hangt niet van de kleur van Zwarte Piet af. Of je moet dat 'ons' dusdanig laag inschatten dat het daar serieus door bedreigd wordt, dat kan ook natuurlijk.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:58 schreef Monidique het volgende:
Als onze cultuur bedreigd wordt door kritiek op Zwarte Piet, door kritiek op het uitbeelden van zwarte knechten van een blanke bisschop... als onze cultuur eist dat de knecht van een blanke bisschop zwart is, al is het maar een nationaal feest... als het sympathiseren met donkergekleurde Nederlanders (of wie dan ook) die dat toch niet helemaal oké vinden, als het ware cultuurverraad is...

Jullie draaien het om. Zo makkelijk :')

De klagers willen zwarte piet weg hebben omdat zwarte piet in hun ogen een bedreiging is. Vanuit hun gezichtspunt is het een stukje racistische cultuur, terwijl de rest van Nederland zwarte piet nooit als racistisch heeft ervaren. In onze cultuur heeft hij dan ook geen enkel racistisch motief.
Wat wij in stand willen houden is dan ook niet slecht.
pi_145656917
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:00 schreef De_Guidance het volgende:
Ik heb toch het idee dat sommige mensen gewoon stiekem vast willen houden aan het idee van blanke superioriteit tegenover donkere knechten.
De felheid waarmee dit verdedigd wordt is op z'n minst verdacht inderdaad.
pi_145656920
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:58 schreef Monidique het volgende:

Onze culuur eist niet dat zwarte piet, zwart moet zijn. Hij is al zwart. Het zijn de snelgekwesten die eisen dat hij niet zwart mag zijn. Net als jij denk ik, het is gewoon een nationaal feest!
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:03:00 #90
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_145656931
Los of het nou racisme is of niet, Zwarte Piet is toch gewoon een stukje Nederlandse traditie, dat (en dat zal niet iedereen beseffen) continu kan veranderen? Logisch ook dat de politiek zich hier zo min mogelijk mee wil bemoeien. Soms gaat zo'n cultuurverandering geleidelijk, de andere keer wat sneller, maar what's the big deal? Je bent er toch zelf bij om die traditie in stand te houden in de vorm van het Sinterklaasfeest in eigen kring met zwartgeschminkte Pieten te vieren. Dat de rest om je heen verandert en Gouda stroopwafel-Pieten optrommelt, moet je maar voor lief nemen dan.

Ohja, nog een ander voorbeeld van zo'n cultuurverandering en dan in Spanje:

Verspreiding stierenvechten in de 19e eeuw:

Verspreiding stierenvechten anno 2012:

Nog even wachten en dan is dat hele kaartje godzijdank helemaal rood of vinden de fervente Pro-Zwarte Piet-conservatievelingen dat zo'n oeroude Spaanse traditie ook nooit verloren zou mogen gaan :?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_145656947
quote:
Zo is het feest nooit bedoeld en niemand die zwarte piet wil behouden heeft dat als motief.
Zo'n idee kan je alleen oproepen met een extreem gekleurde bril.
pi_145656976
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De felheid waarmee dit verdedigd wordt is op z'n minst verdacht inderdaad.
Die is parallel aan de felheid waarmee hij bestreden wordt.
pi_145657026
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zwaktebod weer dit. Onze cultuur zit 'm niet in de kleur van Piet.
Jij bent een vleesgeworden zwaktebod, all day, every day. Gelukkig krijgen we hier op Fok slechts je hersenstront mee, ook nog eens tegen die kop van je aankijken zou echt te veel worden.

Het zou je daarbij sieren als je een beetje bij de les blijft, onderbouwing/uitleg wordt nota bene direct boven je eerdere post gegeven. :')

quote:
13s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:58 schreef NotYou het volgende:

[..]

Kwetsbaar in de zin dat als de huidige fragmentatie, ronduit hatelijke 'discussie' (van weerszijden) en aantasting van de originele traditie waarmee veel mensen in tegenstelling tot met de huidige probeersels wél binding voelen zich doorzetten ik het, in de decembermaand binnen enkele jaren ondergeschikt zie worden aan het grootse Amerikaanse kerstfestijn. :W
Je suis Charlie Sheen
pi_145657043
quote:
Ik heb toch het idee dat sommige mensen gewoon stiekem vast willen houden aan het idee van blanke superioriteit tegenover donkere knechten. aan sinterklaas en zijn helpers de zwarte pieten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_145657055
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Jullie draaien het om. Zo makkelijk :')
Nee. Er wordt gedaan alsof 'onze cultuur' deels verankerd is in de kleur van Piet. Dat is schromelijk overdreven.

quote:
De klagers willen zwarte piet weg hebben omdat zwarte piet in hun ogen een bedreiging is.
Een bedreiging voor hun gelijkwaardige positie inderdaad. De kleur van Piet is wat hen betreft daar een voortvloeisel van.

quote:
Vanuit hun gezichtspunt is het een stukje racistische cultuur, terwijl de rest van Nederland zwarte piet nooit als racistisch heeft ervaren.
De rest van Nederland lijkt me ook schromelijk overdreven. Het wordt door tamelijk wat figuren wel degelijk aangegrepen als legitimatie om even racistisch te kunnen zijn.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:07:23 #96
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_145657088
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:03 schreef Falco het volgende:
Los of het nou racisme is of niet, Zwarte Piet is toch gewoon een stukje Nederlandse traditie, dat (en dat zal niet iedereen beseffen) continu kan veranderen? Logisch ook dat de politiek zich hier zo min mogelijk mee wil bemoeien. Soms gaat zo'n cultuurverandering geleidelijk, de andere keer wat sneller, maar what's the big deal? Je bent er toch zelf bij om die traditie in stand te houden in de vorm van het Sinterklaasfeest in eigen kring met zwartgeschminkte Pieten te vieren. Dat de rest om je heen verandert en Gouda stroopwafel-Pieten optrommelt, moet je maar voor lief nemen dan.

[ afbeelding ]
Verspreiding stierenvechten in de 19e eeuw

[ afbeelding ]
Verspreiding stierenvechten anno 2012.

Nog even wachten en dan is dat hele kaartje godzijdank helemaal rood of vinden de fervente Pro-Zwarte Piet-conservatievelingen dat zo'n oeroude Spaanse traditie ook nooit verloren zou mogen gaan :?
Ik zie de overeenkomsten niet tussen stierenvechten en zwarte piet. Of vind jij dat het leed van mensen die wat symboliek niet kunnen plaatsen hetzelfde is als dierenleed?

Ik geef je een hint wat betreft de morele kloof tussen de 2 situaties. Er zal nooit een traditie zijn waar 100% van de bevolking blij mee is. Dat is an sich geen slachtoffering van die mensen gezien ze de vrijheid hebben om zich er niks van aan te trekken en ervaren er dus slechts (in mijn ogen misplaatste) geestelijke problemen mee.

Zo'n stier heeft niet de vrijheid om zich van de situatie te onttrekken en sterft een pijnlijke angstige dood.

Wel appels met appels vergelijken, he.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_145657090
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:05 schreef NotYou het volgende:

[..]

Jij bent een vleesgeworden zwaktebod, all day, every day. Gelukkig krijgen we hier op Fok slechts je hersenstront mee, ook nog eens tegen die kop van je aankijken zou echt te veel worden.
:D

Je zou jezelf eens moeten laten nakijken. Man man man.
pi_145657135
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die is parallel aan de felheid waarmee hij bestreden wordt.
Dan zit er toch meer verborgen onder de oppervlakte, kennelijk. Dat laat alleen al de "negers willen onze cultuur afpakken, laat ze oprotten naar het buitenland" en vice versa al zien.
pi_145657155
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zo is het feest nooit bedoeld en niemand die zwarte piet wil behouden heeft dat als motief.
Zo'n idee kan je alleen oproepen met een extreem gekleurde bril.
Jij niet, jij bent lief.

Maar veel onbewust wel lijkt het steeds meer. :)
pi_145657176
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:03 schreef Falco het volgende:

Verspreiding stierenvechten in de 19e eeuw:
[ afbeelding ]

Verspreiding stierenvechten anno 2012:
[ afbeelding ]

Neuh de Catalanen hebben het gewoon gebanned om de rest van het land te fucken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')