abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145635020
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je denkt grappig te zijn met je overdrijvingen. ?
En daarmee veeg je kritiek op lullige piet-opmerkingen en daden snel van tafel.
Kijk... dat is nou discriminatie. Systematisch een bevolkingsgroep in de zeik zetten
Ik hoop dat je niet serieus bent...tuurlijk ben ik tegen pesten. Ik stel alleen dat je niets bereikt door Zwarte Piet af te schaffen. En mijn opmerking metteen als discriminatie te bestempelen. Dat moet een trol opmerking zijn...hoop ik. Anders zijn je tenen wel erg lang.
pi_145635024
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Misschien moet je dan een woord kiezen dat aangeeft wat je bedoelt. "Interessant" bijvoorbeeld, of "frappant" of zoiets. Ik kan niet via gedachtelezen weten dat je iets anders bedoelt dan wat je schrijft. Maar okee.
Misschien moet jij je niet zo druk maken om futiliteiten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145635039
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:00 schreef DustPuppy het volgende:
Ik denk dat Koos voornamelijk bedoelt dat het een interessant psychologisch fenomeen is hoe de pro groep maar niet door lijkt te hebben dat op deze manier reageren, racistische uitingen doen etc. hun eigen doelen ondermijnt.
Dus dit.
pi_145635068
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:13 schreef zoost het volgende:
Een 7 jarige komt echt wel met de vraag hoe het kan dat er ook gekleurde pieten zijn. Hoe gaan jullie het je kinderen uitleggen dat er ook anders gekleurde Pieten bestaan. Ik kom niet verder dat dat geen "echte" zwart pieten zijn.
Een 7 jarige die nog in sinterklaas gelooft is niet echt een veel voorkomende realiteit. Misschien wordt het dan eens tijd om de waarheid te vertellen ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145635084
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien moet jij je niet zo druk maken om futiliteiten.
Mooi dat je jouw mening een futiliteit noemt. Daar heb je namelijk helemaal gelijk mee.

Maar ik zit te wachten op een belangrijk telefoontje / mailtje. In de tussentijd vermaak ik me dus met futiliteiten. :)
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:06:18 #256
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_145635130
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dus het is eigenlijk de schuld van de partij die kritisch is op Zwarte Piet? :')
Wie zijn dat dan? Die gewelddadige anti-ZP demonstranten of die laffe anti-ZP figuren die via de rechter een kinderfeestje willen verbieden (wat ook een vorm van geweld is)?
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_145635172
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:57 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Het is wel duidelijk dat jij als een rasechte fascist overkomt. Ik heb nog nooit iets inhoudelijks van jou gezien, wel pure propaganda en haat.
~O> ^O^ _O_
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_145635191
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:03 schreef desiredbard het volgende:
Zie de linkse kudde maakt hun school niet af
Voorstanders van zwarte piet 80% ...ja dat is een minderheid
Het feit dat we weer eens moeten bukken voor linkse tereur.

De kinderhaters zouden ook weg kunnen blijven bij een intocht, ga wat anders leuk doen.
Maar ne we moeten al jaren proberen de boel te verzieken en het geloof in Sinterklaas bij kinderen weg te nemen

Is het Racistisch om een klei/houtschijf uit een andere cultuur te vervangen door een stroopwafel om daarmee een discussie te illustreren. (En nee het uitrekken van die lip komt ook bij stammen in Zuidamerika voor en is niet anti-slavernij).

Een traditie wordt geslooopt: Geen echt kruis meer op de mijter. En Piet die voor geen enkel kind ook maar iets met slavernij te maken heeft wordt uitgebuit.

In geen enkel kinderliedje wordt die MOOR voor slaaf uitgemaakt.
Knecht ja.
Maar het nederlands kent ook bakkersknecht-bakkersjongen, boerenknecht
Knecht is niet inherent aan slaaf

Ik heb nog geen kind ooit horen zeggen dat een gekleurd iemand op zwarte piet lijkt.
Mischien nu als een turk een spaands 16e eeuws kostuum aantrekt, omdat Piet niet meer zwart mag zijn

Ik heb slechts eenmaal iemand gezien die Piet-Zwart was
Dis was een gadopteerd meisje en mijn zoonthe (5) vroeg zich hardop af in een volle zwemkleedzaal
"Dat is Vreemd" ... iedereen kijkt weg en negeert hem
Ik heb het twee keer geprobeerd maar omdat ie erop terug bleef komen... "OK wat?"
Dat meisje is zwart maar haar ouders zijn wit
Volledige stilte .
Dus ik het begrip halfbloed uitgelegd en pal erbovenop dat dit meisje zo donker was dat ze mischien geadopteerd was. (een vriendje in de straat zijn half)

Mijn zoontje is Piet-gek, op geen moment heeft hij de vergelijking met Piet getrokken
Nog nooit heb ik hem gehoord over de kinderen op de naastgelegen school (90% zwart)

Dit onderukt gevoel wordt aangepraat door een paar ouders die zelf tot niks in staat zijn, en gesponsrd door een paar blanke en zwarte idioten die hiervoor vet subsidie krijgen
_O-

Volgens mij staat er een enorme lading schuim op je mond.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_145635220
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De kop van het artikel is:
De verdedigers van Zwarte Piet zijn niet voor niets zo fel; ze staan op verlies
Dat klopt..... het totalitaire idee dat hun idee van ZP overal moet heersen en geen afwijkingen of helemaal niet, dat idee wankelt, is al ondermijnd.
Maar die felheid kun je ook verklaren als vreemdelingenhaat, fel ontkennen dat men discrimineert.
Dus dit heeft niks te maken met zo dol zijn op die neppe knuffelallochtoon.

De kinderhaters zouden ook weg kunnen blijven bij een intocht, ga wat anders leuk doen.
Maar ne we moeten al jaren proberen de boel te verzieken en het geloof in Sinterklaas bij kinderen weg te nemen

Is het Racistisch om een klei/houtschijf uit een andere cultuur te vervangen door een stroopwafel om daarmee een discussie te illustreren. (En nee het uitrekken van die lip komt ook bij stammen in Zuidamerika voor en is niet anti-slavernij).

Een traditie wordt geslooopt: Geen echt kruis meer op de mijter. En Piet die voor geen enkel kind ook maar iets met slavernij te maken heeft wordt uitgebuit.

Knecht ja.

Ik heb nog geen kind ooit horen zeggen dat een gekleurd iemand op zwarte piet lijkt.
Mischien nu als een turk een spaands 16e eeuws kostuum aantrekt, omdat Piet niet meer zwart mag zijn

Dis was een gadopteerd meisje en mijn zoonthe (5) vroeg zich hardop af in een volle zwemkleedzaal
Ik heb het twee keer geprobeerd maar omdat ie erop terug bleef komen... "OK wat?"
Volledige stilte .
Dus ik het begrip halfbloed uitgelegd en pal erbovenop dat dit meisje zo donker was dat ze mischien geadopteerd was. (een vriendje in de straat zijn half)

Mijn zoontje is Piet-gek, op geen moment heeft hij de vergelijking met Piet getrokken
Nog nooit heb ik hem gehoord over de kinderen op de naastgelegen school (90% zwart)

Dit onderukt gevoel wordt aangepraat door een paar ouders die zelf tot niks in staat zijn, en gesponsored door een paar blanke en zwarte idioten die hiervoor vet subsidie krijgen
pi_145635225
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Mooi dat je jouw mening een futiliteit noemt. Daar heb je namelijk helemaal gelijk mee.
Ik koester niet de illusie dat mijn mening er veel toe doet.

Maar goed, dat dergelijke racistische uitspattingen, zoals van desiredbard hier eerder, ZP uiteindelijk meer schade berokkenen, lijkt mij evident.
pi_145635239
quote:
[..]

_O-

Goeie inhoudelijke reactie!
pi_145635280
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:09 schreef zoost het volgende:

[..]

Goeie inhoudelijke reactie!
Na dit:
quote:
...nog een serieuze inhoudelijke reactie verwachten :')
pi_145635281
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:57 schreef DustPuppy het volgende:
Ik vraag me wel af wat een beroepsneger is.

Waar wordt die opleiding gegeven en wat houden je werkzaamheden in?
Over het algemeen zijn dit mensen die alleen maar kunnen klagen en zeuren maar vervolgens wel een hand op houden bij de Sociale Dienst.
pi_145635337
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

_O-

Ik wacht graag op een onderbouwd tegenargument. Maar dit gebeurd al 26 threads lang. Negeer een discussie. Toon maar aan dat Zwarte Piet discriminerend is en berust op slavernij. Want werken of iets doen onder een baas schijnt voor zwarten geassocieerd te worden met slavernij? Beetje goedkoop excuus?
Hoeveel generaties hebben we wel niet gehad
Zat blanke slaven zijn er geweest ook . Je hoort Australiers toch ook niet zeiken over de hard labour van hun overgrootouders
pi_145635348
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik koester niet de illusie dat mijn mening er veel toe doet.

Maar goed, dat dergelijke racistische uitspattingen, zoals van desiredbard hier eerder, ZP uiteindelijk meer schade berokkenen, lijkt mij evident.
Absoluut.

Maar ik vind dat geen interessant fenomeen om als buitenstaander te aanschouwen. Zulke uitspattingen maken de samenleving kapot. En die samenleving is ook van mij. En van jou.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2014 13:13:12 ]
pi_145635408
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Absoluut.

Maar ik vind dat geen interessant fenomeen om als buitenstaander te aanschouwen. Zulke uitspattingen maken de samenleving kapot. En die samenleving is ook van mij. En van jou.
Het was dan ook vooral een hoofdschuddend 'mooi' van mijn kant.
pi_145635433
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Na dit:

[..]

...nog een serieuze inhoudelijke reactie verwachten :')
In reactie op dat 20% een meerderheid zou zijn?

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:10 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Over het algemeen zijn dit mensen die alleen maar kunnen klagen en zeuren maar vervolgens wel een hand op houden bij de Sociale Dienst.
En eigen verantwoordelijkheid schuwen
Was het niet Pharell die daar iets leuks over deed...
pi_145635435
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:09 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Knecht ja.

Volledige stilte .

Dit onderukt gevoel wordt aangepraat door een paar ouders die zelf tot niks in staat zijn, en gesponsored door een paar blanke en zwarte idioten die hiervoor vet subsidie krijgen
^O^
pi_145635494
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:15 schreef desiredbard het volgende:

[..]

In reactie op dat 20% een meerderheid zou zijn?

Nee, met je 'linkse kudde' en je 'linkse terreur' :')
pi_145635762
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nee, met je 'linkse kudde' en je 'linkse terreur' :')
Er is ontegenzeggelijk een grote groep "linkse" mensen die heel graag aan de goede kant van de geschiedenis wilt staan en daarmee bij voorbaat al de zieligen en gekwetstsen steunt zonder eerst de argumenten af te wegen. want: gevoelens moet je respecteren. Het is heel moeilijk in discussie te gaan met iemand die niet zich niet bediend van argumenten, vandaar "linkse terreur"
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:32:43 #271
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_145635990
Of het nou racistisch is of niet doet eigenlijk niet zo ter zake. Nederland verlangt van iedereen participatie in de samenleving. Of je nu oerhollander of eerste generatie allochtoon bent. Nu participeren een behoorlijk grote groep mensen op een manier die een hoop Nederlanders niet bevalt, maar ook dat heb je dan maar te accepteren als mensen moeten meedoen. Ik vind het prima dat mensen zich duidelijk tegen zwarte piet laten horen. Geef ze een stem en luister heel aandachtig naar wat ze zeggen, toets het aan de wet en als het moet verander je zwarte piet.
Dit, dus.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:35:16 #272
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_145636075
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:32 schreef Buitendam het volgende:
Of het nou racistisch is of niet doet eigenlijk niet zo ter zake. Nederland verlangt van iedereen participatie in de samenleving. Of je nu oerhollander of eerste generatie allochtoon bent. Nu participeren een behoorlijk grote groep mensen op een manier die een hoop Nederlanders niet bevalt, maar ook dat heb je dan maar te accepteren als mensen moeten meedoen. Ik vind het prima dat mensen zich duidelijk tegen zwarte piet laten horen. Geef ze een stem en luister heel aandachtig naar wat ze zeggen, toets het aan de wet en als het moet verander je zwarte piet.
Als je dat voorstelt ben je bij sommigen meteen al een landverrader.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_145636098
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:18 schreef De_Guidance het volgende:
600000 kinderen in Nederland leven onder de armoedegrens. Een serieuzer probleem dan huilen over Stroopwafelpieten.
Daarom hebben we sinterklaas en zwarte piet nodig zodat ook deze kinderen cadeautjes kunnen krijgen.
pi_145636247
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En dit, beste mensen, is dus racistisch.

Bedankt voor de illustratie.
Daarom is stroopwafelpiet een slecht idee. Stelletje racisten die dat verzonnen hebben!
pi_145636284
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:35 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Daarom hebben we sinterklaas en zwarte piet nodig zodat ook deze kinderen cadeautjes kunnen krijgen.
Alleen Sinterklaas brengt cadeautjes. Piet is er om de kinderen braaf te houden, zo niet dan gaan ze mee naar Spanje. Over tradities gesproken.
pi_145636338
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:24 schreef zoost het volgende:

[..]

Er is ontegenzeggelijk een grote groep "linkse" mensen die heel graag aan de goede kant van de geschiedenis wilt staan en daarmee bij voorbaat al de zieligen en gekwetstsen steunt zonder eerst de argumenten af te wegen. want: gevoelens moet je respecteren. Het is heel moeilijk in discussie te gaan met iemand die niet zich niet bediend van argumenten, vandaar "linkse terreur"
Jij vindt dus dat de tegenstanders van Zwarte Piet aan de goede kant van de geschiedenis staan?
pi_145636359
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:35 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Als je dat voorstelt ben je bij sommigen meteen al een landverrader.
Het is idd ieders recht om naar de rechter te stappen. Maar daar blijft het niet bij. Er wordt ook gedemonstreerd tijdens de (nog legale) parade, om hun eigen gelijk te halen. Dat voelt wat vervelend bij een kinderfeest. Daarnaast roept de hele redenatie van anti-ZP beweging ook nogal wat vragen op en zet men de pro-ZP'ers in de hoek van racisten. Dat is wat steekt.
pi_145636389
Sinds wanneer zitten er tussen de oerhollandse pepernoten eigenlijk "dissonanten" in de vorm van kleurige hartjes, sinten en pieten?

Niemand die er bezwaar tegen heeft. Het Sinterklaasfeest heeft er niet onder geleden.
Waarom zou het dan anders zijn mbt de kaas- en de stroopwafelpiet tussen de "gewone" Pieten.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Forum Admin vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:42:15 #279
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_145636396
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:32 schreef Buitendam het volgende:
Dit is de enige juiste manier maar dat zijn we eigenlijk allang voorbij. Goed, de gang naar de rechtzaal niet, maar het pragmatisch reageren op deze situatie is long gone. Van beiden kampen word er gedreigd met geweld (of dit soms zelfs uitgevoerd)

Deze hele discussie is politiek zwaar beladen en de mensen die nu het hardste ageren zijn vaak de mensen die hun buik al vol hebben van het een of ander. Denk aan een tokkie die overal om hem heen moskee's gebouwd ziet worden, zijn eigen cultuur kapot ziet gaan aan een groepje zeikerds die hun wil aan een meerderheid wil opleggen (let op, dat is dus de denkwijze van zo'n iemand.. denk ik) en aan de andere kant heb je de zwarte medemens die zich om vrijwel alles wat een blank iemand doet gediscrimineerd voelt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:43:52 #280
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_145636460
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:39 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Daarom is stroopwafelpiet een slecht idee. Stelletje racisten die dat verzonnen hebben!
Wat ik zo mooi vind aan dit voorbeeld is dat de pro-extremisten vaak zeggen dat ze het niet met negers en slaven associëren en dat Pieten zwart zijn door het roet.

Komen ze vervolgens met dat plaatje, waarmee duidelijk is dat ze het dus ergens wel met negers associëren. Zouden ze dit door hebben?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_145636496
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Sinds wanneer zitten er tussen de oerhollandse pepernoten eigenlijk "dissonanten" in de vorm van kleurige hartjes, sinten en pieten?

[ afbeelding ]

Niemand die er bezwaar tegen heeft. Het Sinterklaasfeest heeft er niet onder geleden.
Waarom zou het dan anders zijn mbt de kaas- en de stroopwafelpiet tussen de "gewone" Pieten.
hoho, dat zijn kruidnoten he.
pi_145636515
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij vindt dus dat de tegenstanders van Zwarte Piet aan de goede kant van de geschiedenis staan?
Nee. Ik zeg dat ze graag aan de goede kant van geschiedenis willen staan en het dus opnemen voor de zieligen.

P.S.

voor Begrijpend Lezen krijgt Koosvogels een 5,

groetjes De Juf
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:50:28 #283
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_145636712
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:45 schreef zoost het volgende:

[..]

Nee. Ik zeg dat ze graag aan de goede kant van geschiedenis willen staan en het dus opnemen voor de zieligen.

P.S.

groetjes De Juf
Het heeft niets met zielig te maken. Wij willen allemaal dat iedereen 100% participeert in de samenleving. Dan doen tegenstanders van Zwarte Piet dus ook. Als je wilt dat ze participeren door belasting te betalen accepteer jij dat graag, als ze participeren door een satétje te pakken bij de buurtbarbeque en met buurtgenoten kletsen dan accepteer jij dat graag en ook als ze tegenstand geven bij het Sinterklaasfeest heb jij dat te accepteren. Graag of niet.
Dit, dus.
pi_145636714
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:45 schreef zoost het volgende:

[..]

P.S.

groetjes De Juf
Niet om het een of ander, beste juf, maar dus verandert weinig aan mijn constatering.

Het lijkt mij in jouw geval zinniger om er even zinnetje aan toe te voegen waarin je aangeeft dat de linksen weliswaar denken dat ze aan de goede kant van de geschiedenis staan, maar dat dat allerminst het geval is.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:53:08 #285
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_145636826
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:00 schreef DustPuppy het volgende:
Ik denk dat Koos voornamelijk bedoelt dat het een interessant psychologisch fenomeen is hoe de pro groep maar niet door lijkt te hebben dat op deze manier reageren, racistische uitingen doen etc. hun eigen doelen ondermijnt.
Dit ja. Gebruik dat doldrieste fanatisme voor iets nuttigs, bijvoorbeeld voor de bestrijding van ebola in Liberia of kinderarmoede in Nederland om pakweg wat schrijnendere zaken op te noemen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_145636904
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:53 schreef Falco het volgende:

[..]

Dit ja. Gebruik dat doldrieste fanatisme voor iets nuttigs, bijvoorbeeld voor de bestrijding van ebola in Liberia of kinderarmoede in Nederland om pakweg wat schrijnendere zaken op te noemen.
Maar dat is toepasselijk op zowel de pro's als de anti's ;(
Conscience do cost.
pi_145637497
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Alleen Sinterklaas brengt cadeautjes. Piet is er om de kinderen braaf te houden, zo niet dan gaan ze mee naar Spanje. Over tradities gesproken.
Vreemd hier was dat juiste zwarte piet die de cadeautjes en lekkernijen gaf. Ik was als kind banger om bij sinterklaas te zitten dan dat ik voor zwarte piet was :D. Je werd niet bang gemaakt voor zwarte piet hier. Zal wel een verschil in opvoeding zijn :).

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:43 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wat ik zo mooi vind aan dit voorbeeld is dat de pro-extremisten vaak zeggen dat ze het niet met negers en slaven associëren en dat Pieten zwart zijn door het roet.

Komen ze vervolgens met dat plaatje, waarmee duidelijk is dat ze het dus ergens wel met negers associëren. Zouden ze dit door hebben?
Waarschijnlijk niet tenzij ze het expres doen. In beide kampen zitten wel racisten en mensen die niet al te snugger zijn, dat hebben de filmpjes wel aangetoond.

Van mij mogen er best aanpassingen worden gedaan als mensen zich echt gekwetst voelen (wat ik dan al betwijfel bij de grootste groep mensen die tegen zwarte piet zijn). Laat ze het dan wel geleidelijk doen en niet in een keer en laat ze het serieus doen. stroopwafel, kaas en paarse piet kun je niet serieus nemen.
pi_145637815
Beste Anti-Pieten mensjes,

Geef de kindertjes hun feestje met spanning, lol, cadeautjes, het duurt maar 2 weken en dan zijn wij weer weg.

Groetjes
,
Sint & Piet
pi_145638295
Even een klein racistisch gedichtje:

vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:40:17 #291
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_145638474
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:34 schreef WhateverWhatever het volgende:

[ afbeelding ]
Is niet racistisch...
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:42:43 #292
190104 Jareth
Such a pity...
pi_145638551
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:49 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

[..]

Laten wij een referendum houden onder de kinderen.

:)
Hoe zie je dat voor je? Die gaan huilen omdat alleen de kinderen die door de ouder die geld wil zien over de rug van de voorouders in zwarte piet een slaaf in zien. Meeste kinderen.Ja, ook de meeste surinaamse kinderen (nog wel) zien in zwarte piet een helper een steun want vinden de Sint vaak niet iemand waar ze bij op schoot willen zitten, terwijl ze zich door zwarte piet wel laten oppakken. Meeste kinderen geloven heilig in de lieve, gekke piet. Hoe wil je dat brengen? Joh, Sint krijgt nieuwe blanke helpers want sommige mensen vinden het niet goed dat piet zwarte pieten als hulp heeft?

Of wil je kinderen in die leeftijd gaan lastigvallen met, "je voorouders zijn heel misschien al slaven houders geweest dus daarom mogen er geen donkere pieten meer zijn. Daarom mogen er alleen blanke helpers zijn". Die kinderen gaan enorm verdrietig worden want zwarte piet is geen slaaf in hun ogen en zijn ze stiekem een beetje jaloers op. Is hun vriend waar ze het hele jaar naar uitkijken. In de kou staan te wachten tot ze eindelijk naar Nederland komen. Ja, tenminste alle kinderen die van hun ouders mogen genieten van dat feest. Vertel jij maar, zonder sinterklaas als slavenhandelaar neer te zetten , Hoe jij dat wil organiseren.
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:44:28 #293
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_145638602
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:43 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De voorstanders zijn geen homogene groep. Misschien zijn de "ze" die dat zeggen wel andere mensen dan de "ze" die met dat plaatje komen. Zomaar een mogelijkheid.
pi_145638644
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:34 schreef WhateverWhatever het volgende:

[ afbeelding ]
"deze Sinterklaasfeest"....de tering zeg. |:(
Stuur die dichtpiet eens naar een inburgeringscursus aub.
pi_145638751
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:45 schreef Kingstown het volgende:

[..]

"deze Sinterklaasfeest"....de tering zeg. |:(
Stuur die dichtpiet eens naar een inburgeringscursus aub.
Gedicht komt uit een rijmgenerator, die heeft moeite met aanwijzend voornaamwoorden.
pi_145638761
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:42 schreef Jareth het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je? Die gaan huilen omdat alleen de kinderen die door de ouder die geld wil zien over de rug van de voorouders in zwarte piet een slaaf in zien. Meeste kinderen.Ja, ook de meeste surinaamse kinderen (nog wel) zien in zwarte piet een helper een steun want vinden de Sint vaak niet iemand waar ze bij op schoot willen zitten, terwijl ze zich door zwarte piet wel laten oppakken. Meeste kinderen geloven heilig in de lieve, gekke piet. Hoe wil je dat brengen? Joh, Sint krijgt nieuwe blanke helpers want sommige mensen vinden het niet goed dat piet zwarte pieten als hulp heeft?

Of wil je kinderen in die leeftijd gaan lastigvallen met, "je voorouders zijn heel misschien al slaven houders geweest dus daarom mogen er geen donkere pieten meer zijn. Daarom mogen er alleen blanke helpers zijn". Die kinderen gaan enorm verdrietig worden want zwarte piet is geen slaaf in hun ogen en zijn ze stiekem een beetje jaloers op. Is hun vriend waar ze het hele jaar naar uitkijken. In de kou staan te wachten tot ze eindelijk naar Nederland komen. Ja, tenminste alle kinderen die van hun ouders mogen genieten van dat feest. Vertel jij maar, zonder sinterklaas als slavenhandelaar neer te zetten , Hoe jij dat wil organiseren.
Ehm was hypothetisch bedoeld...
pi_145638781
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Gedicht komt uit een rijmgenerator, die heeft moeite met aanwijzend voornaamwoorden.
^O^ _O- Ik had deze nog geen eens gezien
pi_145639017
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Mee naar Spanje! Het hele jaar vakantie vieren en op het strand liggen! *O*

Wat dat betreft is er ook wel e.e.a. veranderd sinds 1648.
pi_145640019
pi_145640084
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')