quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 15:55 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ze zegt het onhandig, maar vermoedelijk bedoelt ze iets anders. Namelijk dat je niet kunt stellen dat ZP geen racistische elementen heeft, omdat er ook donkere mensen zijn die het feest meevieren. Ze ontkracht dat argument door te stellen dat er ook tijdens de slavernij donkere mensen waren die voorstander van de slavernij waren. Dat wilde ook niet zeggen dat donkere mensen slavernij prima vonden.
 _! Zie hier een hypocriet een racist verdedigen
_! Zie hier een hypocriet een racist verdedigen 

Blijkbaar is racisme toegestaan als het om blanken discrimineren gaat.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 17:21 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]_! Zie hier een hypocriet een racist verdedigen
Bedenk even zelf hoe hard je erin ging toen Wilders zei: minder Marokkanen.
Eigenlijk bedoelde hij minder criminelen Marokkanen.

Je hebt het tegen Ceberut.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 17:21 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]_! Zie hier een hypocriet een racist verdedigen
Bedenk even zelf hoe hard je erin ging toen Wilders zei: minder Marokkanen.
Eigenlijk bedoelde hij minder criminelen Marokkanen.

Calimeroooo.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 17:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Blijkbaar is racisme toegestaan als het om blanken discrimineren gaat.

Uiteraard! Uit het anti-ZP-kamp:quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 17:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Blijkbaar is racisme toegestaan als het om blanken discrimineren gaat.
quote:Mythe: 'Ze moeten niet zo zeuren. Surinamers, Antillianen en ook Marokkanen zijn zelf de grootste racisten.'
Feit: Dat zou zomaar waar kunnen zijn. Alleen heeft hun racisme niet dezelfde impact. Ze hebben geen machtspositie. Als Surinamers roepen dat ze voortaan de HEMA of Albert Heijn boycotten, wordt daar om gelachen. Wanneer Hollanders het aankondigen, raken de winkelketens in paniek.

Racist, ja? Slaat ze daarom een arm om die blanke man?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 17:16 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Lekker een racist verdedigen. Toppie!

Die man is natuurlijk anders. Net zoals van die Nederlanders die roepen van "Nederlanders dit, Nederlanders dat" en daarmee uiteraard niet zichzelf bedoelen. Enz.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 18:08 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Racist, ja? Slaat ze daarom een arm om die blanke man?
Ja, steek je kop maar in het zand ipv. je expliciet van extremen te distantiėren.quote:Ze uit zich nogal fel in de gegeven omstandigheden, ik geloof er echter niets van dat ze een racist is.

Dit verzin jij erbij.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 18:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Die man is natuurlijk anders. Net zoals van die Nederlanders die roepen van "Nederlanders dit, Nederlanders dat" en daarmee uiteraard niet zichzelf bedoelen. Enz.
Ik zie een emotionele dame die niet goed kan omgaan met een reporter van Powned. Ik zie geen extremist/racist.quote:Ja, steek je kop maar in het zand ipv. je expliciet van extremen te distantiėren.

De witte man heeft het allemaal gedaan. Ze klonk behoorlijker racistisch hier. Ze is zelf ook hypocriet ja maar dat komt wel vaker voor onder racisten. Je moet je realiseren dat dit soort mensen in alle kampen zitten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 18:08 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Racist, ja? Slaat ze daarom een arm om die blanke man?
Ze uit zich nogal fel in de gegeven omstandigheden, ik geloof er echter niets van dat ze een racist is.
Misschien wil je die niet zien net zoals veel pro zwarte pieten het ook niet in zwarte piet willen zienquote:Ik zie een emotionele dame die niet goed kan omgaan met een reporter van Powned. Ik zie geen extremist/racist.
 .
.

Dat wordt haar in de mond gelegd door de reporter.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 18:15 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
De witte man heeft het allemaal gedaan. Ze klonk behoorlijker racistisch hier.
Nogmaals, ik zie geen racist.quote:Ze is zelf ook hypocriet ja maar dat komt wel vaker voor onder racisten. Je moet je realiseren dat dit soort mensen in alle kampen zitten.

Klopt.quote:
Misschien moet je die banaan eens uit je oor halen.quote:[..]
Ik zie een emotionele dame die niet goed kan omgaan met een reporter van Powned. Ik zie geen extremist/racist.

Onderbouw eens. Waarom ben ik een racist?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 18:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gewoon in de spiegel kijken dan.

Volledige artikel:quote:Cijfers bewijzen: Steeds meer mensen willen verandering Zwarte Piet
Steeds meer mensen spreken zich uit voor verandering, en de deze week gelanceerde ‘Pietmakeover’ campagne biedt video’s met aansprekende voorbeelden van bekende en onbekende Nederlanders. Zowel de initiatiefnemers als mensen die erover twijfelen zich uit te spreken of lokaal veranderingen in te voeren mogen zich gesterkt weten: het aantal mensen dat veranderingen initieert en ondersteunt is weliswaar nog een minderheid, maar loopt wel in de miljoenen mensen en groeit sterk.

Omdat je mensen en uitspraken loopt te verdedigen zoals die vrouw uit het filmpje. Uitspraken zoals dat alle zwarte kinderen landverraders zijn als ze sinterklaas vieren met zwarte piet hoor je te verwerpen en niet goed te praten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 18:20 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Onderbouw eens. Waarom ben ik een racist?

Er wordt al ruim 25 jaar geageerd tegen zwarte piet. De enige verandering die er was, gebeurde op natuurlijke wijze. De discussie zoals die er nu is, zal alleen maar leiden tot 2 kampen, waarin de ene groep geen enkele verandering zal doorvoeren bij zwarte piet.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij weet ook dat de storm niet meer gaat liggen. Verandering is onvermijdelijk.

Ik zeg juist dat ze het waarschijnlijk anders heeft bedoeld, met andere woorden, ik verdedig juist niet de uitspraak zoals je die hier neerzet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 18:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Omdat je mensen en uitspraken loopt te verdedigen zoals die vrouw uit het filmpje. Uitspraken zoals dat alle zwarte kinderen landverraders zijn als ze sinterklaas vieren met zwarte piet hoor je te verwerpen en niet goed te praten.

quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 18:33 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat ze het waarschijnlijk anders heeft bedoeld, met andere woorden, ik verdedig juist niet de uitspraak zoals je die hier neerzet.

Speciaal voor jou.quote:
is verwerpelijk en tegelijkertijd slaat het nergens op, want welk "land" verraad je nou als je sinterklaas met ZP viert?quote:alle zwarte kinderen landverraders zijn als ze sinterklaas vieren met zwarte piet

Het is een walgelijke uitspraak van haar die haar ware aard toont. Om nog maar te zwijgen over haar uitspraken zoals dat de witte mensen de pest van de wereld zijn. Zulke uitspraken niet veroordelen, maar zeggen dat ze het anders bedoeld is fout.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 18:33 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat ze het waarschijnlijk anders heeft bedoeld, met andere woorden, ik verdedig juist niet de uitspraak zoals je die hier neerzet.

De honderdjarige Sinterklaas en Zwarte Piet oorlog?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 18:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er wordt al ruim 25 jaar geageerd tegen zwarte piet. De enige verandering die er was, gebeurde op natuurlijke wijze. De discussie zoals die er nu is, zal alleen maar leiden tot 2 kampen, waarin de ene groep geen enkele verandering zal doorvoeren bij zwarte piet.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |