Manmanmanquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, en die blanke man die haar zo liefhebbend ondersteunt, is dat geen landverrader?
Wat een onzin!
Ja, maar het is geen geldig argument meer. Als je ervoor kiest dat toch als argument te gebruiken dan moet je er ook rekening mee houden dat je een groep kwetst die honderden keren groter is.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:36 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik mag zeggen wat ik wil.
En dat etentje is nooit doorgegaan.
Dat is geen antwoord op de vraag. Wat is er precies zo wezenlijk aan de kleur van Piet dat een verandering leidt tot een significante verandering van het hele feest?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Verdiep je eens in de traditie zou ik zeggen. Je kan er al van alles over lezen in deze topic reeks.
Wanneer was dit?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, maar het is geen geldig argument meer. Als je ervoor kiest dat toch als argument te gebruiken dan moet je er ook rekening mee houden dat je een groep kwetst die honderden keren groter is.
En Jellereppe maakt nog een afspraak om dit jaar bij Yvonne te gaan eten en Yvonne vroeg of jij daar ook bij aanwezig wilt zijn.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het Sinterklaasfeest is geen discriminatie in de normale zin, ik denk dat iedereen het daarmee eens is. Het blijkt echter wel dat een aantal mensen zich erdoor gekwetst voelen. Heb ik nooit bij stilgestaan, maar ik kan het mij voorstellen. Het lijkt mij niet onredelijk om mensen tegemoet te komen als zij zich daardoor minder gekwetst voelen (en we hebben het hier niet over verschillend gekleurde sokken) en de rest -en zij ook!- het feest gewoon kunnen vieren.
Tenzij het zwarte zo ontzettend essentieel is, maar dat kan ik mij niet voorstellen.
Tja. De geest is uit de fles. Moeilijk om hem weer terug te krijgen. Begin wel benieuwd te worden waar het op uitloopt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het hele probleem is is dat er 2 marginale groepen zijn die bijna militant de discussie beheersen. In plaats van die 2 kleine groepjes in hun sop te laten gaarkoken en het feest op natuurlijke wijze aan te laten passen, bepalen zij wat er wel en niet veranderd.
Het is vrij simpel:
- zwarte piet heeft niet of nauwelijks iets met racisme te maken en er zijn al helemaal geen racistische intenties door degene die het vieren.
-Zwarte piet is op natuurlijke wijze al langzaam aan het veranderen en zal dat ook blijven doen in de toekomst. Daar is niets mis mee en niemand treurt om het verlies van kenmerken van ZP die het bijvoorbeeld 20 jaar geleden had. Toen het een boeman was met een roe die kinderen in de zak meenam naar Spanje. Zo werd het in mijn jeugd gevierd en als ik voor zwarte piet speel (aantal x gedaan) dan is dat zonder roe uiteraard.
Maar de militante manier waarop het anti kamp veranderingen doordrukt is een slechte zaak. En die lokt op hun beurt weer belachelijk gedrag uit van het militante pro kamp. Dus als iedereen gewoon rustig op natuurlijke wijze het feest laat veranderen dan werkt dat beter dan zoals het nu gaat.
Mensen voelen zich gekwetst als de kleur van Piet verandert?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hou dan op met zeggen dat er een hoop mensen zich gekwetst voelen door zwarte piet. Want andersom is dat dus nog groter.
2 miljoen mensen hebben de moeite genomen om de pietitie te tekenen. Je ziet aan het hele debat dat dit veel pro pieten aan het hart gaat.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen voelen zich gekwetst als de kleur van Piet verandert?
"De kleine kinderen snappen het niet meerquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag. Wat is er precies zo wezenlijk aan de kleur van Piet dat een verandering leidt tot een significante verandering van het hele feest?
dankquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik zoek het topic nog wel voor je op.
Oké, maar is dat een reden om de kleur van Piet niet te veranderen dan? Als de huidige kleur van Piet negatieve gevoelens oproept bij een relatief grote groep mensen en een andere kleur dat niet doet en ook geen impact heeft op het feest zelf, wat is er dan precies op tegen om dat te veranderen?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
2 miljoen mensen hebben de moeite genomen om de pietitie te tekenen. Je ziet aan het hele debat dat dit veel pro pieten aan het hart gaat.
quote:From 2001 until 2005, Kno’Ledge was caught up in the streets, doing whatever it took to survive. He attended a college for Business in 2001 but as years passed by, college also became a burden on him. School costs money and he had rent and fixed costs to pay. Early January 2003 Kno'Ledge's long time girlfriend became pregnant with his son, raising further concern about his street lifestyle. Kno’Ledge felt he could not abound the streets, he was cornered by the government and he had to make a living. He was not allowed to work. He had his back against the wall and he had to box his way out of the corner. As college started fading, he managed to keep his student grant of 400 Euros for some time. It was his only legitimate income and he decided to save up the money for the needs of his unborn child. He did not want to raise his child with street money. Instead, he used the money he made by running the streets to pay his other debts, which were rising to the roof.
In 2003 months before his son was expected, he got arrested for drug peddling. The initial sentence was 3 months in jail and 2 to 3 years parole due to lack of evidence. Kno’Ledge was very disappointed in the performance of his appointed lawyer, the second on the case. The first lawyer had already dropped the case after reading the police report. The one who attended the trial showed up and left. After the trial he told Kno’Ledge to take the sentence and be happy he didn't have to do years behind bars.
The lawyers never really looked into the case, were ill prepared and took everything as it was the truth. Kno’Ledge shot back at his lawyer saying he wanted to appeal. In return the lawyer said ‘good luck’ and handed over the case to him. Posing as his own lawyer alongside the lawyer who is helping him to obtain his residence permit, he convinced the judges to throw out the case. His lawyer later proclaimed “it was your performance that won the case".
"Kno'Ledge" is een fucking karikatuur.quote:Kno’Ledge and his brother went to live with his father and their stepmother in Utrecht. After his father and stepmother broke up, they moved to the South-East part of Amsterdam, the Bijlmer, in 1997. Due to disappointment and hardship persuading his football career, Kno’Ledge decided to quit football at the age of 16 after all. The decision came as a surprise to his pears since they could never imagine him without football.
But before he could quit, he needed a new investment to support his movement one day. At this time he has become really fond of rap music. Although what MTV mostly showed was derogating messages, he saw that rap music could move people if the right message is send out. He saw the power of lyrics and what rap music could do and football could not. He could speak his mind and send his message to the people directly. He decided to give it a try for a while and see. After receiving positive feedback, Kno’Ledge fully abounded the football and persuaded a rap career. He was realistic about his chance of making it but that did not stop him. He considered himself as a student and put himself at work first. He used to listen to everything he could put his hands on, from mainstream artists to underground artists. Kno’Ledge used to get up at 2 o’clock in the morning to record MTV’s popular Hip-Hop show YO! MTV Raps.
Maybe Kno’Ledge would have never considered a rap career if he received a higher mark in sixth grade as he hoped for. Nearly 18 months after he arrived in the Netherlands, he was placed in the final year of elementary school. It was hard to compete or reach his level since the material was in Dutch. The language was disadvantaged, but until this day he still feels that he was cheated on. The degree was not bad considering the circumstances. But he needed a higher mark to persuade higher education. He totally disagreed with his teacher’s advice and was shattered. Kno’Ledge was interested in school till the sixth grade. “Everything after that was just hanging on”. This was another reason why he put so much effort into a rap career.
Die hele antipieten beweging is zo fucking retarded dat ik niet eens meer begrijp waarom het al die aandacht krijgt, wat een stel staatsmongolen zijn dat zeg. Wat was dat trouwens voor een kneus die die vrouw onheus bejegende, of was dat daadwerkelijk een poging om te slaan?quote:
Als mensen zich gekwetst voelen doordat verplicht piet een andere kleur krijgt dan is dat toch al voldoende? Of geld gekwetst voelen alleen voor de anti-pieten?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oké, maar is dat een reden om de kleur van Piet niet te veranderen dan? Als de huidige kleur van Piet negatieve gevoelens oproept bij een relatief grote groep mensen en een andere kleur dat niet doet en ook geen impact heeft op het feest zelf, wat is er dan precies op tegen om dat te veranderen?
Het gore lef!quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:46 schreef NotYou het volgende:
Dan hebben we nog de blonde documentairemaakster Sunny Bergman die wil afrekenen met Zwarte Piet omdat ze een donkere vriend heeft/had die zich er kennelijk door gediscrimineerd voelde.
Schijnt een verstandelijk gehandicapte jongen te zijn die dit soort ongein al eens eerder heeft uitgehaald.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die hele antipieten beweging is zo fucking retarded dat ik niet eens meer begrijp waarom het al die aandacht krijgt, wat een stel staatsmongolen zijn dat zeg. Wat was dat trouwens voor een kneus die die vrouw onheus bejegende, of was dat daadwerkelijk een poging om te slaan?
Een heel lief gebaar richting die man maar meer iets voor in de privésfeer, niet iets om (vrijwel) heel het land mee te zieken. Want zieken is dit. Vanaf het eerste begin hebben ze geprobeerd dit op de spits te drijven en niet zonder succes.quote:
Dat lijkt me eerlijk gezegd sterk, ik heb het in ieder geval nog niemand horen zeggen of überhaupt ergens gelezen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als mensen zich gekwetst voelen doordat verplicht piet een andere kleur krijgt dan is dat toch al voldoende?
Tja, maar dat is weer het argument dat veel mensen geen verandering willen. Dat is geen argument tegen verandering.quote:En als je een beetje het debat volgt dan zie je genoeg argumenten waarom mensen zp niet van kleur willen veranderen. Hoorde vandaag bijvoorbeeld dat 90% van de mensen die zp speelt dit in bekende omgeving doet en zonder de schmink makkelijk herkend zou worden.
Kennelijk is hij niet de enige die er last van heeft. Er zijn wel meer namen die negatieve ervaringen omtrent Zwarte Piet hebben. Ik snap niet waarom je daar niet gewoon over kunt spreken zonder in allerlei dramatisch gedoe te vervallen en de samenleving kapot te polariseren.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:51 schreef NotYou het volgende:
[..]
Een heel lief gebaar richting die man maar meer iets voor in de privésfeer, niet iets om (vrijwel) heel het land mee te zieken.
Ja, wat is het nou? Als een kleine groep zich gekwetst voelt dan is dat toch voldoende volgens jou en sommige andere hier om direct grote veranderingen in een volksfeest door te voeren toch?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerlijk gezegd sterk, ik heb het in ieder geval nog niemand horen zeggen of überhaupt ergens gelezen.
[..]
Tja, maar dat is weer het argument dat veel mensen geen verandering willen. Dat is geen argument tegen verandering.
Het is niet normaal donkere mensen te imiteren hoor. Dat komt verder eigenlijk niet voor, althans ik heb het tijdens mijn leven in Nederland (ruim 60 jaar) eigenlijk nooit gezien. Alleen met Sinterklaas. En dat is geen imiteren, dat is spelen van een rol. Zoals ook Sinterklaas niet geïmiteerd, maar gespeeld wordt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoezo is dat andersom nog groter. Die grote meerderheid vindt het normaal donkere mensen te imiteren... en negeren de onvrede van die donkere mensen.
Het is een kwestie van fatsoen om dan te stoppen en mensen niet meer te irriteren.
Vier pietfeest Sinterklaas met allerlei gekleurde en ongeschminkte pieten... lekker multicultureel ook.
Jij begrijpt de houding van die activisten dus ook niet? Mooi.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kennelijk is hij niet de enige die er last van heeft. Er zijn wel meer namen die negatieve ervaringen omtrent Zwarte Piet hebben. Ik snap niet waarom je daar niet gewoon over kunt spreken zonder in allerlei dramatisch gedoe te vervallen en de samenleving kapot te polariseren.
Het is de eerste keer dat ik het hoor.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, wat is het nou? Als een kleine groep zich gekwetst voelt dan is dat toch voldoende volgens jou en sommige andere hier om direct grote veranderingen in een volksfeest door te voeren toch?
Let op haar eigen argumentatie, dan!quote:
Eh, nee. Net als een deel van de reacties hier niet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:54 schreef NotYou het volgende:
[..]
Jij begrijpt de houding van die activisten dus ook niet? Mooi.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |