We zijn nu veertien maanden verder. Er is inmiddels veel gebeurd rondom het persoon van Bert en iedereen van de voor kritiek blinde koffieslurpende voetbalbobo's in Zeist. In november werd er overlegd en overlegd en overlegd en besloten dat Guus Hiddink mocht blijven. Dat is allemaal fantastisch. Aan die ellende hoefden ze vier maanden niet te denken.quote:Oktober 2014
Barre tijden voor de KNVB. Barre tijden voor het Nederlands voetbal. Barre tijden voor Guus. Nederland staat in brand. Oranje presteert 'onder de maat' en het EK is in gevaar. Heel erg allemaal, alle talkshows nodigen voetbalmensen uit om hun veelzijdige mening te geven. Het RTL Nieuws rent naar Aad de Mos. Allemaal zeggen en adviseren ze hetzelfde: ''Guus, stap op''.
Ik ben het eens met het feit dat Guus het niet best doet, al heb ik zo mijn bedenkingen bij de verwachtingen en de wensen van het Nederlandse publiek. Het wereldkampioenschap bracht Nederland de derde plek, hoor ik u al zeggen. Ja, so wot? Je haalt de finale op de counter aangezien daar je beste kwaliteit ligt. Nu is de kwalificatiecyclus weer begonnen en nu moet Nederland het spel maken. Dat lijken ze niet meer te kunnen en de verdediging schuttert ouderwets.
Laten we maar even naar het belangrijkste gaan. De kritiek wordt alleen gericht op Guus Hiddink. Logisch, hij is verantwoordelijk voor de resultaten als hoofdcoach. Maar, ik vind het jammer dat de grote klootzak Bert van Oostveen buiten schot wordt gehouden. Kijkt u eens naar zijn lieve geforceerde glimlach. Dat doet iedereen zwichten voor hem. Niet dus, hij ziet eruit alsof hij voortdurend door een bende wordt afgeperst. Die blik heeft hij al een paar jaar.
Eerlijk zijn, wie zou Guus Hiddink aanstellen op 67-jarige leeftijd als je ook voor een dolgrage Ronald Koeman kunt kiezen die indruk maakt met Feyenoord? Hem laf een assistent-bondscoachschap aan willen smeren om in 2016 hen het zelf aan te kunnen pakken. Tsja, dan kies je maar voor Scholletje als de opvolger van Guus Hiddink. Waarom Scholletje? Waarom een onervaren trainer als hoofdcoach? Dit getuigt niet echt van voetbalkennis en voetbalgogme binnen de KNVB.
Hij had een beetje geluk met de keuze voor Louis van Gaal toen Bert van Marwijk opstapte, maar nu begaat hij een aardig grote fout. Sowieso, hij liet Guus wel het meest kritiekloze koffieclubje samenstellen. Danny Blind, Ruud van Nistelrooij en Patrick Lodewijks. Dan hadden zijn voorgangers het toch beter voor elkaar. Bert had zelfs Frank de Boer en Philip Cocu. Nu had Van Gaal ook geen spectaculaire staf met Kluivert en Blind maar van Louis weet je zeker dat je iets kunt verwachten.
Waar heeft die Van Oostveen gevoetbald dan? Op basis waarvan mag hij werken in de organisatie van de KNVB als directeur betaalvoetbal en bestuursvoorzitter? Een gezond mens zou liever een man zien die wat meer begaan is met voetbal dan Bert.Mijn vraag aan u. Wat vindt u van Bert van Oostveen?twitter:OostveenBert twitterde op maandag 21-04-2014 om 12:31:21@Dennisliezen kritiek prima, maar ik ga aangifte tegen u doen. reageer retweet
Van Oostveen heeft zelf actief gevoetbald als keeper bij Amstelveen/Heemraad.
Ja.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:16 schreef opperkleurder het volgende:
Heb je dit zelf geschreven Stijn? Best een aardig stukje, moet je iets mee gaan doen.
Sluit ik me bij aan, verwoord goed hoe ik er zelf ook over denk.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:16 schreef opperkleurder het volgende:
Heb je dit zelf geschreven Stijn? Best een aardig stukje, moet je iets mee gaan doen.
Omdat hij niks anders kan zeggen dan ''we gaan het evalueren'' en ondertussen laat hij Guus helemaal afbranden door de media.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:17 schreef opgebaarde het volgende:
Hoezo is die Bert van Oostveen een gore klootzak?
Types als Van Oostveen zijn sluw en zorgen er in eerste instantie voor dat ze zelf uit de wind blijven. Bij Feyenoord hebben we ook zo iemand.. Van Yellow (alle respect voor hem overigens)quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:18 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Omdat hij niks anders kan zeggen dan ''we gaan het evalueren'' en ondertussen laat hij Guus helemaal afbranden door de media.
Dat de KNVB Guus in openbaar afvalt, dat is verwijtbaar maar dat maakt de fuhrer nog geen gore klootzak m.i. Wat is er mis met de situatie beoordelen en eventueel aan te passen?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:18 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Omdat hij niks anders kan zeggen dan ''we gaan het evalueren'' en ondertussen laat hij Guus helemaal afbranden door de media.
Hij heeft in ieder geval wel gezegd dat hij niet te spreken was over het optreden van het Nederlands Elftal: ''De problemen die eerst nog incidenteel leken te zijn, blijken nu eerder een structureel karakter te hebben''.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat de KNVB Guus in openbaar afvalt, dat is verwijtbaar maar dat maakt de fuhrer nog geen gore klootzak m.i. Wat is er mis met de situatie beoordelen en eventueel aan te passen?
Maar hij heeft wel gelijk wat mij betreft. Hiddink opnieuw benoemen is al op zijn minst twijfelachtig, zeker als je Ronald Koeman ook kan aanstellen. Maar het is toch compleet debiel dat we nu al weten dat we over twee jaar Danny Blind als bondscoach hebben? Wie weet is een LvG of een FdB dan wel beschikbaar. Dan ga je toch niet voor Danny Blind?quote:
De KNVB krijgt veel kritiek, ook over de jeugdopleiding. Men vindt, in mijn ogen terecht, dat we meer naar Duitsland moeten kijken. Ik denk dat Bert van Oostveen deels aan deze kritiek gehoor geeft. De assistent naar voren schuiven heeft daar ook goed gewerkt.....quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:11 schreef S15 het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel gelijk wat mij betreft. Hiddink opnieuw benoemen is al op zijn minst twijfelachtig, zeker als je Ronald Koeman ook kan aanstellen. Maar het is toch compleet debiel dat we nu al weten dat we over twee jaar Danny Blind als bondscoach hebben? Wie weet is een LvG of een FdB dan wel beschikbaar. Dan ga je toch niet voor Danny Blind?
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:52 schreef Happel het volgende:
Bert houdt niet zoveel van koude kroketten.
Vertel eens?quote:Op maandag 30 maart 2015 10:38 schreef Ajacied422 het volgende:
Even een schopje.
Hulde voor deze lul.
Bertje gaat Guus nooit ontslaan, hij weet dat hij dan niet anders kan dan ook Scholletje meesturen, maar die hebben ze net een contract tot het volgende WK gegeven. Dus ja, dan kan Bert niet anders dan ook opstappen als hij moet erkennen dat deze mannen het niet kunnen bolwerken en hij ze dusdanig veel vertrouwen heeft gegeven.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:42 schreef MPC60 het volgende:
Na morgen het voltallige bestuur eruit. Met Bertje voorop.
quote:
dit vooral. Verkeerde bondscoach is tot daar aan toe. Maar die play offs en beloftenteams zijn echt schandaligquote:Op vrijdag 4 september 2015 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tijd dat Bertje vertrekt. Heeft er een puinhoop gemaakt bij Oranje. Ook een mooi moment om die play-offs eredivisie af te schaffen en weer de sterkste teams Europa in te sturen. KNVB breekt lekker het Nederlandse voetbal af zo.
Kritiek prima, maar ik ga aangifte tegen u doen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:17 schreef Ajacied422 het volgende:
Even een nieuw schopje.
#Burtiseenlul
Is dit een verkapte doodsbedreiging?quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:21 schreef Cara het volgende:
Schandalig dat deze vent zo buiten schot blijft.
Als Nederland zich definitief niet plaatst dan denk ik dat Bert er wel wordt uitgekieperd hoor.. De RvC moet daarover beslissen geloof ik, en die mensen lezen ook de krant.quote:Op maandag 7 september 2015 20:17 schreef Ajacied422 het volgende:
http://nos.nl/artikel/205(...)r-wel-zorgelijk.html
Wat een ongelofelijk enge vent.
Al die uitspraken van hem deden me kotsen. Hij geeft geen ene fuck om wat er resultaattechnisch gebeurt. Als hij maar op het pluche kan blijven zitten. Eng, eng, eng en nog eens eng.
Joep: ''Is het crisis?''
Bert: ''Nee, maar de situatie is wel zorgelijk. Het is heel makkelijk om na twee duels te zeggen dat het crisis is''.
Hoe de fuck kan het geen crisis zijn als je twee keer verliest van fucking IJsland, je verliest van een slecht Turkije en door debiele fouten de boot in gaat tegen Tsjechië. Nee, Bert kijkt alleen naar de korte termijn. Bert probeert kundig te lullen zodat zijn baantje behouden blijft. Burt zal nooit toegeven dat hij gefaald heeft.
Bert: ''Of het Nederlands voetbal doodziek is, weet ik niet en daar moeten de deskundigen zich over uitspreken''.
quote:
Leuk grapje zegquote:Op zondag 11 oktober 2015 14:24 schreef TLC het volgende:
Ik zeg Bert eruit en Piet de Visser erin, die man heeft tenminste verstand van zaken en hij kent alle jonge Afrikaantjes en Braziliaantjes die hij naar Nederland kan halen om hun een Nederlands paspoort te geven
want de generatie van tegenwoordig is ook niet veel.
Dank jequote:
Piet staat al met anderhalf been in het graf.quote:Op maandag 12 oktober 2015 05:46 schreef TLC het volgende:
[..]
Dank jemaar toch Bert van Oostveen komt nooit op de koffie op het zeiljacht van Abhramovic, maar onze Piet wel, dus ik blijf bij mijn statement.
Kan niet wachten tot het vrijdag is.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:04 schreef indiaantje89 het volgende:
Deze man heeft zichzelf gisteravond compleet belachelijk gemaakt.
Ja maar heel Nederland is gek en heeft er geen verstand van. Van Oostveen heeft alles onder controlequote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:10 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Kan niet wachten tot het vrijdag is.
Dit bewijst dat je daadwerkelijke functioneren de KNVB niet interesseert.quote:
Heeft toch wel mooi het EK naar Nederland gehaald.quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:52 schreef Donnis het volgende:
WalgelijkVooral van Bert zelf die hiermee akkoord gaat, heb zelfkennis en zie dat je een waardeloos, minderwaardig stuk stront bent dat niks te zoeken heeft in de voetballerij.
quote:Toen voormalig bondscoach Bert van Marwijk voor het eerst hoorde dat Bert van Oostveen tot januari 2019 de voorzitter van het bestuur betaald voetbal van de KNVB blijft, kwam er één woord in hem op: 'Opmerkelijk'.
'Ik vind het besluit moeilijk te begrijpen, moeilijk te bevatten ook', vertelt Van Marwijk in gesprek met Voetbal International. 'In het bedrijfsleven zou er denk ik anders zijn besloten. Want het beleid van de afgelopen jaren is niet heel duidelijk geweest, eerder onduidelijk.'
Daarmee doelt de huidige bondscoach van Saoedie-Arabië onder meer op het aanstellen van Guus Hiddink als keuzeheer van Oranje. 'Het gebeurt niet vaak dat een trainer als Ronald Koeman zich openlijk aanbiedt als bondscoach', meent de ex-trainer van onder meer Feyenoord, Borussia Dortmund en Hamburger SV. 'Het bestuur, met Van Oostveen als eindverantwoordelijke, is echter een andere weg ingeslagen. En nu blijkt wel dat die weg de verkeerde is gebleken.'
Het mislopen van het EK 2016 speelde echter geen rol in de besluitvoering over de contractverlenging van Van Oostveen, zo stelde Johan Lokhorst, voorzitter van de raad. Hij noemde de preses 'de juiste man op de juiste plek'. Van Marwijk: 'Het zal misschien ook moeilijk zijn om een goede vervanger te vinden voor die positie. Ik denk wel dat die te vinden is, al heb ik ook niet direct wat namen paraat, maar ik denk niet dat je iemand op zijn positie moet laten zitten omdat er nog geen vervanger klaar staat. Je moet iemand beoordelen op zijn functioneren. En daar is de rvc waarschijnlijk tevreden over. Maar ik deel die mening niet.'
Hiddink werd ontslagen, dus zoveelquote:Op dinsdag 1 december 2015 19:10 schreef bascross het volgende:
Bizarre beslissing. Hoeveel incompetentie moet je tonen voordat je wordt ontslagen bij de KNVB?
Dan zou Bart van Oosterveen al ontslagen moeten zijn dus.quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:20 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Hiddink werd ontslagen, dus zoveel
Ho ho, nu zitten we in een PROCES. Lekker BOUWEN aan een goed fundament en onder leiding van Danny Blind met de HOLLANDSE SCHOOL naar het WK.quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:25 schreef bascross het volgende:
[..]
Dan zou Bart van Oosterveen al ontslagen moeten zijn dus.
Ik weet zeker dat Koeman het EK had gehaald. Daarnaast is Van Oosterveen meer iets voor de KNWU.quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:29 schreef Kopsterk het volgende:
Alsof de voorzitter van de KNVB zoveel invloed heeft op de resultaten. Ja hij stelt de trainer aan, maar we moeten de invloed van de trainer ook niet overschatten. Het feit dat we momenteel abominabel slecht presteren is voor 95% een gevolg van een enorm gebrek aan kwaliteit in de selectie.
Hij is directeur betaald voetbal. Zelfs al zou hij er niets aan kunnen doen, dan is het nog steeds zijn verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:29 schreef Kopsterk het volgende:
Alsof de voorzitter van de KNVB zoveel invloed heeft op de resultaten. Ja hij stelt de trainer aan, maar we moeten de invloed van de trainer ook niet overschatten. Het feit dat we momenteel abominabel slecht presteren is voor 95% een gevolg van een enorm gebrek aan kwaliteit in de selectie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |