abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:01:43 #1
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_145408726
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
in de haak.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:03:40 #2
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_145408859
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 20:06 schreef lily het volgende:
Hey Luchtbel :W
Wat leuk om weer eens van je te lezen :) en je mooie dochter.
En vrijwilliger bij de dierenambulance O+ (is mijn echtgenoot ook).
Lief is dat hè. Toen ze nog wat jonger was wilde ze alleen maar dat worden. 'Fulltime vrijwilliger.'

Bedankt allemaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:07:40 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145409060
Ik dacht dat het een kleuterkledingtopic was, en dat die 110 over de maat ging :')
Tot over 1½ maand :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145409617
Luchtbel, wat een dametje wordt ze toch :), 10 jaar alweer!
Pas goed op jezelf :*.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:21:48 #5
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145409836
Wat is je dochter toch nog steeds ontzettend zichzelf maar dan in het groot zeg Luchtbel :o O+ prachtig is ze. Wat fijn dat het goed met haar gaat.
En ik hoop dat er voor jou ook weer een tijd komt dat je kan zeggen dat het goed met je gaat. :*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:32:27 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_145410371
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 21:03 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Lief is dat hè. Toen ze nog wat jonger was wilde ze alleen maar dat worden. 'Fulltime vrijwilliger.'

Bedankt allemaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hee LB! Als ik het zo lees, dan gaan Jolie en Isa nog steeds gelijk op ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_145411376
LB wat heb je een mooie meid! O+
Hopelijk komt er voor jou ook snel weer een tijd dat het goed met je gaat.

Ik kom even binnenvallen met een vraag. Vorige week maandag is in de klas verteld dat een kindje uit groep 7 is overleden. Ik weet dat de dood bij het leven hoort en dat je dat voor kinderen niet verborgen moet houden. Toch begin ik me af te vragen in hoeverre het verstandig is om zulk nieuws met kleutertjes te delen.
In dit geval zit L in groep 1 en het meisje in groep 7 en sinds de dag dat L hoorde dat het meisje is overleden stelt ze de meest vreemde vragen over de dood. Ze is er eigenlijk de hele dag door, af en aan mee bezig. Ik geef zoveel mogelijk antwoord op de vragen en als ik iets niet weet dan geef ik dat ook aan. Alleen ben ik inmiddels op een punt gekomen dat ik me er een beetje zorgen over maak. Er komen steeds meer en steeds vaker vragen. Net waren we gewoon boodschappen aan het doen en hups, dan komt er uit het niets weer een opmerking over de dood.Een greep uit de vragen van L.:
- Als ik 5 ben, ben jij dan dood mama?
- We passen toch niet allemaal op de maan, waar moet je dan heen als dem aan vol is? Ga je dan onder de grond? (Bij ons zijn de twee overleden oma's op de maan)
- Als je 100 bent dan ga je dood hè?
- Mama ben jij dood als het morgen is?
- Als jij en papa door zijn dan hoeft het huis niet weg hoor, dan blijf ik er wel in wonen met mijn broertjes.
- Als je dood bent kom je nooit meer terug hè?

Als ik naar de vragen kijk die ze stelt, dan lijkt het erop dat ze vooral angstig is dat papa en mama doodgaan. Wat kan ik naast het zo eerlijk mogelijk beantwoorden van al haar vragen nog meer doen om haar gerust te stellen? En is het verstandig dit ook aan de juf te melden?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:02:40 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145411871
Mijn kleuter heeft die vragen ook gehad Nikki, en ik heb hem gezegd dat als ik er niet meer ben, papa er is om voor hen te zorgen, en anders opa, en anders < insert willekeurig familielid, tot aan vrienden toe om het rijtje maar te completeren. > Op een gegeven moment waren de vragen op, en soms komen ze nog wel boven.

Je zou nog boekjes met haar kunnen lezen , en als er geen plaats meer is óp de maan, dan zijn er altijd nog de sterren ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_145412643
Gewoon de tijd geven. Dat stellen van vragen is ook verwerking. Wij hebben lieve oma pluis en kikker en de vogel gelezen.
Leyla heeft opa ook dood gezien en vond dat heel normaal. Opa ogen dicht, opa kan niet meer lopen / bellen / praten / lezen / noem maar op wat je allemaal niet kan als je dood bent. En dat riedeltje hebben we echt dagen gehoord.
Ook steeds dezelfde vragen. J??? Is jouw opa dood? Waarop joen dat antwoordde ja, maar die is al een tijdje dood, mijn papa is dood. Gaat mijn papa nu ook dood? Ga jij dood? Gaat andere opa dood?
Tico is ook dood! Dat is heel zielig. Mag ik nu kleuren?

Of tegen wereldvreemden in de supermarkt. Hallo mijn opa is dood. Opa ogen dicht!

Wij zijn wel heel eerlijk in dood zijn. Dood is niet hetzelfde als slapen. Meestal ben je oud als je dood gaat, maar soms ga je dood als je niet oud bent.
Voorlopig zijn de vooruitzichten dat er niemand doodgaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145412894
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 21:03 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Lief is dat hè. Toen ze nog wat jonger was wilde ze alleen maar dat worden. 'Fulltime vrijwilliger.'

Bedankt allemaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LB :W
fijn om weer eens wat van jou te lezen. Wat is Jolie een prachtige dame! En wat fijn dat ze op haar plekkie is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Jubileum moderator vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:00:33 #11
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_145415035
Lieve Luchtbel wat heb je een prachtige dochter! O+ :*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_145421512
Nikki, het zijn wel vragen die mijn kleuter (groep 2) ook stelt. Meestal ineens vanuit het niets.
Maar als ze er zo intens mee bezig is dan zou ik dat wel even aan juf melden, zeker omdat het nu op school actueel is. Misschien zijn er wel meer kinderen die er zo mee bezig zijn en kan ze er nog wat mee doen in de klas...
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:49:11 #13
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_145429716
ik vind het heel logische vragen, zo kan ze het inderdaad verwerken. wat verdrietig dat er zo'n jong kindje is overleden daar op school. dat is ook gewoon heel heftig. (ik zou zelf niet gauw iets als 'op de maan' zeggen, overigens).
in de haak.
pi_145430395
Kind vond paardrijden helemaal leuk. Ze gaat nu 1x per 2 weken rijden. Ze krijgt prive les, dus precies goed voor Jen. Waarschijnlijk kan ze over een jaar in de groep mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145433674
Wat fijn dat ze privéles heeft Tico. En nog fijner dat J het ook leuk vond.

Thanks voor de tips ladies. Fijn om te lezen dat het niet vreemd us dat ze zulke vragen stellen.
Ik heb vanmorgen in de bibliotheek het boekje van Kikker over de dode vogel gehaald. Morgen eens kijken wat ze ervan vindt.
Trui, het maan idee vond ik beter dan 'het is een ster', maar ik ga dat toch maar aanpassen en ga uitleggen dat dood gewoon dood is en dat je dan nergens naartoe gaat.

Oh en mijn L. mocht vandaag na 4 lessen in badje 1 door naar badje 2 op zwemles. *O*
pi_145434034
Hier is dood ook gewoon dood. We maken het ook gewoon niet mooier dan het is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:05:12 #17
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145434090
ik persoonlijk geloof wel in een 'iets' na de dood. Niet in god ofzo, maar wel iets. Daarom veranderen de doden hier dus wel in een sterretje. Op die manier kunnen ze, als wij slapen, over ons waken.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_145434255
Misschien kun je ook aan je kind vragen waar hij of zij denkt dat de overledene is. Dood is ontzettend abstract, zeker als dood niets is en iemand 'voorgoed' weg is. Dat zijn zaken waar een kind heel moeilijk grip op krijgt.. vandaar al die vragen ook. In plaats van er zelf iets bij te bedenken (maan, sterren, dood is dood) zou je ook je kind kunnen vragen wat hij/zij denkt. Op deze leeftijd hebben kinderen zoveel fantasie en een heel eigen logica dat daar van alles uit kan komen. Daarmee wordt het dan wat minder abstract en passen ze het concept dood in in hun eigen belevingswereld.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145436973
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 19:12 schreef Franny_G het volgende:
Misschien kun je ook aan je kind vragen waar hij of zij denkt dat de overledene is. Dood is ontzettend abstract, zeker als dood niets is en iemand 'voorgoed' weg is. Dat zijn zaken waar een kind heel moeilijk grip op krijgt.. vandaar al die vragen ook. In plaats van er zelf iets bij te bedenken (maan, sterren, dood is dood) zou je ook je kind kunnen vragen wat hij/zij denkt. Op deze leeftijd hebben kinderen zoveel fantasie en een heel eigen logica dat daar van alles uit kan komen. Daarmee wordt het dan wat minder abstract en passen ze het concept dood in in hun eigen belevingswereld.
Goede tip! ^O^ Ik ga er morgen even een momentje voor pakken om Kikker te lezen en wat vragen aan haar te stellen. De kans is overigens groot dat ze zegt dat je dan naar de maan gaat, omdat dat is wat wij voorheen altijd zeiden. Maargoed, eerst maar eens zien wat L erover te zeggen heeft.

Ik blijf het wel bijzonder vinden dat ze er zo veel mee bezig is, vooral omdat het om iemand gaat die ze nog nooit heeft gezien. Misschien maakt het toch allemaal meer indruk omdat het een kindje was, dat komt misschien voor haar wel heel dichtbij.
pi_145437307
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 19:01 schreef Ticootje het volgende:
Hier is dood ook gewoon dood. We maken het ook gewoon niet mooier dan het is.
Ja, hier ook.
Onze dochter zei gisteren ineens; de aarde blijft wel altijd bestaan heh? Alleen de mensen en dieren veranderen steeds...toch?
Ik weet verder niet waar het vandaan komt. Zij is nog niet met de dood (van dichtbij) in aanraking geweest.
pi_145437802
Oudste was 2,5 toen haar opa overleed. Ze is toen bij alles betrokken en was er bijvoorbeeld bij toen opa de kist in ging en de kist dicht ging.
Een paar weken geleden vroeg ze me of opa de prikjes niet gehad had. (die van vlak voor ze 4 waren). Want opa was wel heel ziek geworden. Ik heb haar uitgelegd dat opa een andere ziekte had, en de prikjes daar niet tegen helpen.
Even daarna verkondigde ze dat ze de prikjes niet wilde, want ze wilde dood. Ik schrok best wel. Maar ze zei dat ze dat wilde omdat ze opa zo mistte. Toen ik haar daar weer op zei dat iedereen haar zou missen hier, opa, oma's en dr broertje, dr ouders. Wilde ze toch maar niet dood.
Maar ik schrok er wel even van. Ook hoe ze me alle details van de begrafenis kon vertellen. Tis al weer 1,5 jaar geleden.
pi_145441498
Hier nog geen opa's of oma's maar wel een (stief)opie die vorig jaar is overleden. Op verzoek van de hele familie mocht Minke er ook bij als enig achterkleinkindje (en enige kleintje) en dat ging eigenlijk perfect. Ook met haar naar de open kist gaan kijken en toen heeft ze ook gezien hoe het er uit zag. Wel hebben we er op gehamerd dat het niet slapen is.... maar dat begreep ze ook. Wij hebben verder ook geen hemel of zo benoemd (niet ons geloof) maar wel aangegeven dat opie nu in zijn graf ligt. En ja, er komen af en toe nog steeds gekke uitspraken naar boven en vragen maar zolang we eerlijk (met een beetje jip & janneke taal) uitleggen gaat het prima. Ik zou er vooral niet te veel omheen draaien.
pi_145441852
Moeilijk hoor, het thema dood. Laatst is mijn oma overleden en toen kwamen er ook vragen. Maar aan een kind van 7 lijkt het me een stuk makkelijker uit te leggen dan aan een kind van 4.

Wanneer vertel je dat de Sint niet echt bestaat en dat eigenlijk papa en mama de cadeautjes kopen?
Ik herinner me van mijzelf dat ik er zelf achtergekomen ben en behoorlijk in boos en in shock was.
Damian zit nu in groep 5/6 maar gelooft nog heilig, dus ik zit eraan te denken om het zelf te vertellen. Ik ben bang dat hij het anders van klasgenootjes hoort.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:20:59 #24
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_145442098
Voor een kind van 7 is het ook nog niet goed te begrijpen hoor....Want, waarom moest opa nu al doodgaan? En ik heb hem maar 7 jaar gekend, en jij (broer) 10 jaar, dat is veel langer...

Vandaag toevallig met de jongens naar het graf van mn schoonvader geweest. Ineens pakte Jordy een stenen konijntje wat daar opstond vast, en knuffelde ermee. Ik vroeg, waarom doe je dat? "dan kan ik met opa knuffelen"

Ik brak, echt :'(
pi_145442290
Dood is hier echt een onderwerp dat wekelijks zo niet haast dagelijks terug komt. Sinds mijn stiefmoeder 2 jaar geleden overleed. Soms hele serieuze vragen. Soms een korte opmerking. En soms hoor ik ineens hele verhalen (in het spel) over barbies die dood gaan. Het is even wennen, die vragen. Maar ik hou van eeelijkheid. Dus oma is geen sterretje geworden ofzo.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:29:22 #26
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145442364
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:13 schreef appelsap het volgende:
Moeilijk hoor, het thema dood. Laatst is mijn oma overleden en toen kwamen er ook vragen. Maar aan een kind van 7 lijkt het me een stuk makkelijker uit te leggen dan aan een kind van 4.

Wanneer vertel je dat de Sint niet echt bestaat en dat eigenlijk papa en mama de cadeautjes kopen?
Ik herinner me van mijzelf dat ik er zelf achtergekomen ben en behoorlijk in boos en in shock was.
Damian zit nu in groep 5/6 maar gelooft nog heilig, dus ik zit eraan te denken om het zelf te vertellen. Ik ben bang dat hij het anders van klasgenootjes hoort.
mijn jongens geloofden ook nog heilig in groep 5/6. Niet alle kinderen maar het gaat echt heel geleidelijk. Ik heb geen enkel kind 'uit de droom' hoeven helpen. Zolang ze er niet aan toe zijn geloven ze niet wat die ander zegt. Pas als ze zelf gaan twijfelen komen de vragen.
Alleen de jongste was verbolgen. Niet dat ie het hoorde maar dat ik het bevestigde. Hij had prima nog een jaartje gedaan alsof voor de gezelligheid. (Ik verdenk hem ervan dat hij dit al wat jaren deed. Een soort sinterklaasinception)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 12 oktober 2014 @ 07:21:28 #27
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_145447866
Hehe hier hetzelfde Buuf: jongste snapte wel dat ik het hem vertelde omdat ik niet wilde dat hij het van anderen hoorde, maar hij had nog best een tijdje willen doen alsof.
pi_145448070
Sinterklaas vind ik sinds de discussie echt in het openbaar gestart is een moeilijk onderwerp. Ik vind het zelf een ontzettend stom feest, doe mij Kerst maar. Dat terzijde, want kinderen vinden het over het algemeen geweldig natuurlijk.

Alleen, nu er winkels niet meer aan meedoen, zwarte pieten niet meer zwart mogen zijn, liedjes aangepast moeten worden etc. twijfel ik over wat ik L zal vertellen. Ze is pas 4 en ik zou het heel sneu vinden als ze nu al hoort dat de beste man niet bestaat, maar aan de andere kant sta ik ook niet achter een andere viering van het feest. En ja, dat is misschien een beetje bekrompen, maar kinderen die in Sinterklaas geloven denken imho echt dat zwarte piet gewoon zwart is door de schoorsteen. Dit jaar doen we in ieder geval gewoon nog aan Sinterklaas, en als het uitkleden :') van het feest volgend jaar weer grotere vormen aanneemt bekijk ik dan wel weer wat ik er ten opzichte van L mee doe.
pi_145448499
Sinterklaas speelt vals met doodgaan. Aldus jen. Groep 3.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 12 oktober 2014 @ 09:36:46 #30
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_145448532
Wat fijn dat je privéles hebt kunnen regelen voor Jen, Ticootje! Dat wij Job op geen enkele sport kunnen doen omdat ze nergens privéles geven is wel één van onze grootste frustraties.

Ik ben heel blij dat mijn kinderen niet meer in Sinterklaas geloven. Het plezier van het feest gaat er wel in rap tempo vanaf, vind ik. Ik kan me je dilemma best voorstellen, Nikki.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_145448878
Ik herinner me van dat hele sintgebeuren juist nog heel goed de tijd dat ik aan het twijfelen sloeg, maar ook nog niet direct durfde te vragen hoe het nou zat. Zingen met vriendinnetje in een tentje op haar kamer en dan na dat er gestrooid was uren het huis doorzoeken naar dat snoep en haar moeder bevragen of zij het echt echt echt niet zelf had gedaan :-0. Dan maar thuis de daken gaan bekijken om te zien dat er echt echt echt geen pieten rondsprongen :-p. En ook thuis stiekem zoeken naar de cadeaus. Maar niks vinden en dan ondanks zeker weten toch weer twijfelen. Ik denk met goede gevoelens terug aan die tijd.

Ik vind dus ook niet dat ik het persé als ouder moet onthullen. Wat mij betreft komt ze ( de oudste is nu 6,5) er gaandeweg achter, ze horen ergens dat hij niet bestaat, maar geloven nog te zeer om dat aan te nemen, en dan langzaamaan die twijfels, steeds meer, ...

Toen wij in het buitenland gingen wonen was mijn broertje 7 en toen besloten mijn ouders het hem te vertellen, omdat het daar niet echt gevierd werd en omdat ze bang waren dat hij er anders via vriendjes achter zouden komen. Hij accepteerde het niet, 'hoe konden ze zoiets over sinterklaas zeggen!' en heeft het uiteindelijk toch gewoon gaandeweg ontdekt en geaccepteerd.
  zondag 12 oktober 2014 @ 10:35:08 #32
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145449311
Ik heb juist het tegenovergestelde ik was echt pissed off dat het een leugen was en op dat moment al besloten dat ik dat zo niet zou doen met mijn kinderen.

We vieren het wel met schoen zetten en ook pakjes avond maar als het sinterklaasjournaal weer eens drama is en de kinderen zich echt zorgen maken dan leg ik dus wel gewoon uit dat het nep is. Mijn midi blijft toch heilig geloven en praat alles zelf goed in zijn hoofd. O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 12 oktober 2014 @ 14:23:05 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_145454647
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 10:35 schreef Moppert het volgende:
Ik heb juist het tegenovergestelde ik was echt pissed off dat het een leugen was en op dat moment al besloten dat ik dat zo niet zou doen met mijn kinderen.
We vieren het wel met schoen zetten en ook pakjes avond maar als het sinterklaasjournaal weer eens drama is en de kinderen zich echt zorgen maken dan leg ik dus wel gewoon uit dat het nep is. Mijn midi blijft toch heilig geloven en praat alles zelf goed in zijn hoofd. O+
De jongens hier hebben vanaf dag 0 het geheim van de grote mensen geweten en dat werkt super :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145476335
zijn er hier meer kinderen bekend met nachtangst? Dus geen nachtmerrie maar echt nachtangst. En zo ja, hoe gaan jullie hier mee om?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 12 oktober 2014 @ 22:55:56 #35
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_145476705
Ja, hier zijn we er mee bekend. Bij ons in bed was het enige wat hielp.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_145476938
Want dan gebeurde het niet? Tis hier flink raak bij ons meiske. Raakt compleet over de toeren wakker. Meestal is ze zich ergens aan het verstoppen of loopt over de gang. Vind het zo zielig.

Maak jij je kind wakker als het nachtangst heeft?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 12 oktober 2014 @ 23:01:20 #37
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_145477024
Dan gebeurt het minder en is hij er minder onrustig door. Ik maakte hem niet wakker, dat lukte ook niet, maar ik nam hem mee naar ons bed. Daar werd hij meestal weer wat rustiger.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_145477463
Het is gelukkig onschuldig maar ik vind t zo'n naar gezicht... hier kalmeert ze wel als we er even bij zitten en gaat dan ook zo weer verder slapen. ....raar fenomeen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_145477590
De dood is hier ook een veel voorkomend onderwerp. Zelfs terwijl ze het nog niet van dichtbij (op insecten na) nog niet heeft meegemaakt.

Ik vind het boek -Dood- van Elleke Moot echt een aanrader. Draait er niet omheen en is heel duidelijk. Maar geeft ook veel ruimte voor je eigen gevoelens en gedachten. Wat uitgebreider dus als bv die van kikker.

Wat sneu Karin! Geen ervaring... wel op het moment een meisje dat bang is voor regen. Niet heel handig in de herfst :') Ze heeft een veluxraam en ligt daar dichtbij. Klinkt ook wel echt hard.
(Hoewel ze van de rookmelder niet wakker wordt)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  Licht Ontvlambaar zondag 12 oktober 2014 @ 23:14:22 #40
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_145477702
Isa heeft het ook een tijdje gehad, niet wakker te krijgen maar totaal overstuur. Bij haar zitten en vasthouden, geruststellende dingen fluisterend, was eigenlijk het enige dat hielp.

Zitten er hier ook kinderen op de vrije school?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_145483042
Onze jongste heeft nachtangst. We moeten hem dan echt niet wakker maken. We gaan bij m zitten en zingen wat. Als ie rustiger wordt kunnen we m aaien en dan slaapt ie zo weer.
pi_145483435
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:
zijn er hier meer kinderen bekend met nachtangst? Dus geen nachtmerrie maar echt nachtangst. En zo ja, hoe gaan jullie hier mee om?
Ja, het gebeurd af en toe. Vaak zo'n periode (vaker als het erg druk is geweest of we iets indrukwekkends hebben gedaan ofzo) hier dat het een paar keer vlak na elkaar raak is.
Dan wordt ze een uur of anderhalf uur na het in slaap vallen gillend "wakker". Helemaal overstuur, ziet dingen op de muur en zit daarnaar te slaan en is heel bang.
We nemen haar vaak even uit bed en gaan dan op ons bed zitten en na een tijdje is het dan weer over. Leggen we haar in bed en dan slaapt ze weer verder.
De volgende dag weet zij nergens meer van.


Lidl heeft vandaag sneeuwbroeken, - jassen en snowboots en aanverwante artikelen. Ik was er om 8.20u toen was er al aardig wat weg. Maar goed, misschien heeft iemand er nog wat aan.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 13 oktober 2014 @ 11:25:00 #43
386633 Adnap
I love Life !
pi_145485819
Vandaag 15 jaar geleden alweer dat mijn oudste geboren werd. De tijd vliegt voorbij, elk jaar lijkt sneller te gaan.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 oktober 2014 @ 11:29:04 #44
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145485925
quote:
17s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:25 schreef Adnap het volgende:
Vandaag 15 jaar geleden alweer dat mijn oudste geboren werd. De tijd vliegt voorbij, elk jaar lijkt sneller te gaan.
gefeliciteerd!!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_145486546
Vam harte adnap!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_145486900
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 23:14 schreef Sjeen het volgende:
Isa heeft het ook een tijdje gehad, niet wakker te krijgen maar totaal overstuur. Bij haar zitten en vasthouden, geruststellende dingen fluisterend, was eigenlijk het enige dat hielp.
Zitten er hier ook kinderen op de vrije school?
Nee, wel dalton onderwijs..
Dat is vrij genoeg ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 12:08:16 #47
5428 crew  miss_sly
pi_145487048
Wat betekent 'vrij' in 'vrijeschool'?

De term ‘vrij’ in de naam ‘vrijeschool’ slaat niet op het vrij laten van het kind. Er wordt mee bedoeld: de school wil haar pedagogische visie in vrijheid (oorspronkelijk: zonder overheidsbemoeienis) kunnen realiseren en ontlenen aan wat bij de kinderen aan vragen leeft. De geest moet vrij tot ontwikkeling kunnen komen.

De Vrije School is helemaal zo vrij niet, integendeel. Er zijn heel veel regels en er wordt, naar mijn mening, nogal dogmatisch naar zaken gekeken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145487131
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:08 schreef miss_sly het volgende:
Wat betekent 'vrij' in 'vrijeschool'?
De term ‘vrij’ in de naam ‘vrijeschool’ slaat niet op het vrij laten van het kind. Er wordt mee bedoeld: de school wil haar pedagogische visie in vrijheid (oorspronkelijk: zonder overheidsbemoeienis) kunnen realiseren en ontlenen aan wat bij de kinderen aan vragen leeft. De geest moet vrij tot ontwikkeling kunnen komen.
De Vrije School is helemaal zo vrij niet, integendeel. Er zijn heel veel regels en er wordt, naar mijn mening, nogal dogmatisch naar zaken gekeken.
Oh, ik had echt het idee van kinderen zien maar wat ze doen...
:D
Er waren wel van die scholen. Ik ga even googelen.

Iederwijs... Dat was het.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 12:13:55 #49
5428 crew  miss_sly
pi_145487207
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh, ik had echt het idee van kinderen zien maar wat ze doen...
:D
Er waren wel van die scholen. Ik ga even googelen.
Iederwijs... Dat was het.
Ja, precies :D Dat is wat veel mensen denken, maar daar staat 'vrij' helemaal niet voor.

Iederwijs wel, dat was echt structuurloos ronddobberen. Arme kinderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145487289
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, precies :D Dat is wat veel mensen denken, maar daar staat 'vrij' helemaal niet voor.
Iederwijs wel, dat was echt structuurloos ronddobberen. Arme kinderen.
Ik zat even te lezen ja, maar er zijn inderdaad ook geen iederwijs scholen meer... Je verwacht het niet he...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 12:17:54 #51
5428 crew  miss_sly
pi_145487328
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zat even te lezen ja, maar er zijn inderdaad ook geen iederwijs scholen meer... Je verwacht het niet he...
Nee, zo'n geweldig concept :')

Ik ben echt wel overtuigd dat kinderen heel leergierig en nieuwsgierig zijn, hoor, maar ik denk dat als je het volledig, zonder structuur en begeleiding, aan een kind over laat, komt het niet goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145487473
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, zo'n geweldig concept :')
Ik ben echt wel overtuigd dat kinderen heel leergierig en nieuwsgierig zijn, hoor, maar ik denk dat als je het volledig, zonder structuur en begeleiding, aan een kind over laat, komt het niet goed.
Dat dus.
Maar ik zat eens verder te lezen ook, best grappig want ik ken helemaal geen openbaar onderwijs. Ik heb als kind op een montessori school gezeten en daarna jenaplan en dalton als voortgezet onderwijs.
Bijzonder ben ik he?

Maar goed, hier zitten de dames dus op dalton onderwijs en ik baal echt nu al dat er geen bijzondere onderwijs vorm is in het voortgezet onderwijs dat hier in de buurt is. Dus straks moeten ze uiteindelijk wel terug naar gewoon klassikaal openbaar onderwijs. Ik denk dat dat wel even een cultuurschok is. Nu hebben de kinderen alle vrijheid waar ze zich in de school bevinden om hun werk af te maken. Als je de school inloopt dan lijkt het echt 1 grote chaotische zooi. Overal kinderen, in hoeken, op de gang, groepjes of alleen :D .
Ze zitten dus eigenlijk nooit klassikaal in rijtjes in het lokaal naar de juf te luisteren..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 12:58:18 #53
5428 crew  miss_sly
pi_145488738
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat dus.
Maar ik zat eens verder te lezen ook, best grappig want ik ken helemaal geen openbaar onderwijs. Ik heb als kind op een montessori school gezeten en daarna jenaplan en dalton als voortgezet onderwijs.
Bijzonder ben ik he?
Maar goed, hier zitten de dames dus op dalton onderwijs en ik baal echt nu al dat er geen bijzondere onderwijs vorm is in het voortgezet onderwijs dat hier in de buurt is. Dus straks moeten ze uiteindelijk wel terug naar gewoon klassikaal openbaar onderwijs. Ik denk dat dat wel even een cultuurschok is. Nu hebben de kinderen alle vrijheid waar ze zich in de school bevinden om hun werk af te maken. Als je de school inloopt dan lijkt het echt 1 grote chaotische zooi. Overal kinderen, in hoeken, op de gang, groepjes of alleen :D .
Ze zitten dus eigenlijk nooit klassikaal in rijtjes in het lokaal naar de juf te luisteren..
Maar is dat op het middelbaar onderwijs sowieso niet een stuk minder?

Ik vind het wel wat hebben, een groot stuk vrijheid. Ik geloof dat dat bij S op school ook wel deels is. Ze zijn niet echt dalton, jena of montessori, maar hebben uit verschillende methodes de dingen genomen waarvan ze denken dat ze er iets mee kunnen. Een pragmatische school dus eigenlijk; past wel bij ons ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 13 oktober 2014 @ 13:14:17 #54
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145489207
Ik vind het middelbaar onderwijs nog best klassikaal eigenlijk..
Al heb ik er ook veeeeel minder zicht op. Ik denk wel dat ze zeker nu in het een-na-laatste jaar wel verslagen moeten maken enzo en zeker ook in groepen.

Dat is best even wennen geweest voor de mannen. Want 'onze' basisschool lijkt denk ik op die van Miss. Pragmatisch.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_145489270
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat dus.
Maar ik zat eens verder te lezen ook, best grappig want ik ken helemaal geen openbaar onderwijs. Ik heb als kind op een montessori school gezeten en daarna jenaplan en dalton als voortgezet onderwijs.
Bijzonder ben ik he?

Maar goed, hier zitten de dames dus op dalton onderwijs en ik baal echt nu al dat er geen bijzondere onderwijs vorm is in het voortgezet onderwijs dat hier in de buurt is. Dus straks moeten ze uiteindelijk wel terug naar gewoon klassikaal openbaar onderwijs. Ik denk dat dat wel even een cultuurschok is. Nu hebben de kinderen alle vrijheid waar ze zich in de school bevinden om hun werk af te maken. Als je de school inloopt dan lijkt het echt 1 grote chaotische zooi. Overal kinderen, in hoeken, op de gang, groepjes of alleen :D .
Ze zitten dus eigenlijk nooit klassikaal in rijtjes in het lokaal naar de juf te luisteren..
Maar is zo'n vrije lesmethode niet hartstikke onrustig voor je oudste dame? Of is dat mijn vooroordeel, dat zij rust en orde fijner zou vinden?
Professioneel gifmenger.
pi_145489318
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 13:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Maar is zo'n vrije lesmethode niet hartstikke onrustig voor je oudste dame? Of is dat mijn vooroordeel, dat zij rust en orde fijner zou vinden?
Bij haar vorige school waar ze zich aan het rooster moest houden van de juf moest ik haar vaak van school komen halen.
Nu mag ze zelf inplannen wanneer ze welke taak doet. Blijkbaar past dat haar beter.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145489427
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 13:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bij haar vorige school waar ze zich aan het rooster moest houden van de juf moest ik haar vaak van school komen halen.
Nu mag ze zelf inplannen wanneer ze welke taak doet. Blijkbaar past dat haar beter.
Dankjewel voor het ontmaskeren van een vooroordeel. :D
En fijn dat ze haar draai heeft gevonden.
Professioneel gifmenger.
pi_145490385
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 13:21 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dankjewel voor het ontmaskeren van een vooroordeel. :D
En fijn dat ze haar draai heeft gevonden.
Ik denk ook dat het voor mij als buitenstaander meer chaotisch overkomt als dat het is. Ze hebben natuurlijk wel degelijk een planning, sturing en orde. Maar gewoon op een andere manier dan klassikaal. Voor de kinderen is het heel goed duidelijk en is er wel degelijk een echte structuur.
Maar als je binnenkomt en je ziet overal kinderen, dan zie je die structuur niet 1-2-3..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145490534
Fijn dat J het goed doet!

Chris doet het ook goed op montessori, juist omdat er veel structuur is in omgang en hoe je je werkjes doet. De inhoud van de werkjes is niet zo van belang. Maar wel fijn om te weten dat je max met 2 kindjes mag samenwerken, hoeveel geluid je mag produceren bij het werken, waar je mag zitten etc.

Hier zit wel een montessori middelbare. Alleen dat is wel weer een end weg voor een 12 jarige.. En als alles volgens plan gaan, gaan we begin volgend jaar verhuizen naar een stad, dan gaat het helemaal niet meer..
pi_145490694
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 13:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het voor mij als buitenstaander meer chaotisch overkomt als dat het is. Ze hebben natuurlijk wel degelijk een planning, sturing en orde. Maar gewoon op een andere manier dan klassikaal. Voor de kinderen is het heel goed duidelijk en is er wel degelijk een echte structuur.
Maar als je binnenkomt en je ziet overal kinderen, dan zie je die structuur niet 1-2-3..
dat is bij ons op school ook. Overal kinderen.. je ziet de structuur niet maar die is er we degelijk.
Mijn dames zitten op een natuurlijk leren school.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_145490947
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 13:56 schreef Deepfreeze het volgende:
Fijn dat J het goed doet!
Chris doet het ook goed op montessori, juist omdat er veel structuur is in omgang en hoe je je werkjes doet. De inhoud van de werkjes is niet zo van belang. Maar wel fijn om te weten dat je max met 2 kindjes mag samenwerken, hoeveel geluid je mag produceren bij het werken, waar je mag zitten etc.
Hier zit wel een montessori middelbare. Alleen dat is wel weer een end weg voor een 12 jarige.. En als alles volgens plan gaan, gaan we begin volgend jaar verhuizen naar een stad, dan gaat het helemaal niet meer..
Dat soort regeltjes dus.
Ze zijn er wel, maar je ziet het niet.
Groep 1 en 2 mogen bijvoorbeeld niet boven werken, daar is een plek voor alleen kinderen van groep 3.
Niet alle groepen mogen zomaar helpen, iemand uit groep 7 zul je dus niet tegenkomen bij de kleuters om te lezen. Maar een leerling van groep 8 kan bijvoorbeeld wel helpen met rekenen bij iemand uit groep 6. De gedachte hier is dat je dingen nog beter leert door het iemand uit te leggen.
En inderdaad, je mag niet zomaar rondrennen, met 7 kinderen tegelijk samen werken. Sterker nog er zijn voldoende werkjes die je gewoon alleen maakt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145491296
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat dus.
Maar ik zat eens verder te lezen ook, best grappig want ik ken helemaal geen openbaar onderwijs. Ik heb als kind op een montessori school gezeten en daarna jenaplan en dalton als voortgezet onderwijs.
Bijzonder ben ik he?
Maar goed, hier zitten de dames dus op dalton onderwijs en ik baal echt nu al dat er geen bijzondere onderwijs vorm is in het voortgezet onderwijs dat hier in de buurt is. Dus straks moeten ze uiteindelijk wel terug naar gewoon klassikaal openbaar onderwijs. Ik denk dat dat wel even een cultuurschok is. Nu hebben de kinderen alle vrijheid waar ze zich in de school bevinden om hun werk af te maken. Als je de school inloopt dan lijkt het echt 1 grote chaotische zooi. Overal kinderen, in hoeken, op de gang, groepjes of alleen :D .
Ze zitten dus eigenlijk nooit klassikaal in rijtjes in het lokaal naar de juf te luisteren..
Hoe houden ze dan zicht op wie wat doet als alle kinderen door de hele school lopen? En stel dat je kind van school weg loopt, hoe lang duurt het dan voor iemand dat doorheeft? En een verlegen stil kind, valt die niet weg in de chaos?
pi_145491442
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 14:17 schreef Troeta het volgende:
[..]
Hoe houden ze dan zicht op wie wat doet als alle kinderen door de hele school lopen? En stel dat je kind van school weg loopt, hoe lang duurt het dan voor iemand dat doorheeft? En een verlegen stil kind, valt die niet weg in de chaos?
Er zijn 4 leerkrachten aanwezig op 45 kinderen.
De kinderen zijn gewend dat ze op elkaar letten. Als er een kind zomaar naar buiten zou gaan dan is er altijd wel 1 die dat zal doorgeven.
Zicht houden op wie wat doet kan vrij simpel. Kinderen zitten te werken en hebben hun mapje bij zich waarin ze zelf bijhouden hoever ze met welke taak zijn. Je kunt dus als leerkracht per kind in een rondje van 10 minuten weten wie precies wat aan het doen is en hoever ze daarmee zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145491770
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 14:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Er zijn 4 leerkrachten aanwezig op 45 kinderen.
De kinderen zijn gewend dat ze op elkaar letten. Als er een kind zomaar naar buiten zou gaan dan is er altijd wel 1 die dat zal doorgeven.
Zicht houden op wie wat doet kan vrij simpel. Kinderen zitten te werken en hebben hun mapje bij zich waarin ze zelf bijhouden hoever ze met welke taak zijn. Je kunt dus als leerkracht per kind in een rondje van 10 minuten weten wie precies wat aan het doen is en hoever ze daarmee zijn.
4 op 45!!! :o
Mijn uk heeft 1 op 28 -O-
Professioneel gifmenger.
pi_145492016
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 14:29 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
4 op 45!!! :o
Mijn uk heeft 1 op 28 -O-
Ja, Jen had op haar vorige school ook 26 andere kindjes in de klas. En eerlijk is eerlijk, het is tegenwoordig heel normaal dat er zulke grote klassen zijn, maar het is lang geen ideale omgeving voor alle kinderen. Als Jennifer erg boos werd dan kon de juf niets anders dan haar uit de klas te laten halen, omdat er nog 26 andere kinderen in de klas aanwezig waren die allemaal werden aangestuurd door die ene juf. Die juf kon simpelweg het lokaal niet zomaar verlaten.
Nu werken de kinderen zelfstandig. Dus nog voordat er een probleem is met Jen wordt dat al gesignaleerd door de juf die daar dan op haar beurt alle aandacht kan geven, 1 op 1. De andere 10 kindjes in haar klas zijn niet dusdanig afhankelijk van de juf dat er chaos ontstaat als de juf even op de gang is.
Gevolg hiervan is ook dat de buien van Jennifer eigenlijk op school niet meer voorkomen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145492098
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 14:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, Jen had op haar vorige school ook 26 andere kindjes in de klas. En eerlijk is eerlijk, het is tegenwoordig heel normaal dat er zulke grote klassen zijn, maar het is lang geen ideale omgeving voor alle kinderen. Als Jennifer erg boos werd dan kon de juf niets anders dan haar uit de klas te laten halen, omdat er nog 26 andere kinderen in de klas aanwezig waren die allemaal werden aangestuurd door die ene juf. Die juf kon simpelweg het lokaal niet zomaar verlaten.
Nu werken de kinderen zelfstandig. Dus nog voordat er een probleem is met Jen wordt dat al gesignaleerd door de juf die daar dan op haar beurt alle aandacht kan geven, 1 op 1. De andere 10 kindjes in haar klas zijn niet dusdanig afhankelijk van de juf dat er chaos ontstaat als de juf even op de gang is.
Gevolg hiervan is ook dat de buien van Jennifer eigenlijk op school niet meer voorkomen.
Ik wil voor mijn uk ook zo'n systeem.
Professioneel gifmenger.
pi_145494575
Even een vraagje. Yaro komt thuis en krijgt wat chippies. Met eten zegt hij pijn zijn tanden te hebben. Laat zijn chips ook staan. Probeert het soms wel maar het doet echt zeer.

Zijn brood en fruit was wel op maar hij zegt dat, dat ook pijn deed.

Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Het is niet aan 1 tand maar zijn hele gebit.
pi_145494635
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 15:49 schreef As1981 het volgende:
Even een vraagje. Yaro komt thuis en krijgt wat chippies. Met eten zegt hij pijn zijn tanden te hebben. Laat zijn chips ook staan. Probeert het soms wel maar het doet echt zeer.
Zijn brood en fruit was wel op maar hij zegt dat, dat ook pijn deed.
Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Het is niet aan 1 tand maar zijn hele gebit.
Ruikt hij ook uit zn mond?
Misschien tandvlees ontstoken?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145495119
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 15:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ruikt hij ook uit zn mond?
Misschien tandvlees ontstoken?
Geen idee. Mijn neus zit uit ruim twee weken dicht. Maar mijn man heeft straks gekeken en heb hem er niet over gehoord.
pi_145495424
Het verhaal komt me bekent voor van wat mijn kinderen alle 3 hebben gehad achter elkaar. De hele mond die zeer deed.
Is het sinds vandaag? Bij het tandenpoetsen, gaat dan het tandvlees bloeden?

Wij hadden bij Bram detinox in sterkere vorm gekregen van de dokter tegen de pijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145495895
Ja ineens vandaag. Ik hou het even in de gaten. Hij vroeg net om appelmoes want vloeibaar.
Mijn weerstand is ook laag op dit moment misschien ligt het daar aan.

Bedankt voor je reactie in ieder geval.
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 16:25:11 #72
5428 crew  miss_sly
pi_145496023
Of kaakholtes die vol zitten? Ik heb dan altijd erge kiespijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145496220
Of blaasjes zn mond? Hmv-ziekte mss?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 oktober 2014 @ 16:31:00 #74
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145496262
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:30 schreef -Spring het volgende:
Of blaasjes zn mond? Hmv-ziekte mss?
dat was het eerste waar ik aan dacht, maar dan zouden z'n handjes en voeten toch ook pijn moeten doen??
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_145496283
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:31 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat was het eerste waar ik aan dacht, maar dan zouden z'n handjes en voeten toch ook pijn moeten doen??
Da's niet altijd. :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 oktober 2014 @ 16:33:04 #76
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145496329
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:31 schreef -Spring het volgende:
[..]
Da's niet altijd. :)
Ik was laatst met Jan bij de HA, want pijn in z'n mond (niks te bekennen verder) maar hij klaagde wel over pijn in z'n voeten/onderbenen en handen. Kon ook geen hvm zijn volgens de HA, want dan moest je perse alle symptomen hebben volgens hem :?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_145496424
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:33 schreef DJMO het volgende:

[..]

Ik was laatst met Jan bij de HA, want pijn in z'n mond (niks te bekennen verder) maar hij klaagde wel over pijn in z'n voeten/onderbenen en handen. Kon ook geen hvm zijn volgens de HA, want dan moest je perse alle symptomen hebben volgens hem :?
Sniewaarnie. Althans, volgens mijn ha.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 oktober 2014 @ 16:37:40 #78
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145496485
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:35 schreef -Spring het volgende:
[..]
Sniewaarnie. Althans, volgens mijn ha.
mjah, of het het nou wel of niet was, hij was er na een goeie twee weken weer vanaf.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_145496535
Oudste had ook last van dr mond en liet van alles staan qua eten. Had ook hand mond voet ziekte. Had gen blaasjes op dr handen en voeten
  maandag 13 oktober 2014 @ 16:40:48 #80
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_145496575
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:33 schreef DJMO het volgende:

[..]

Ik was laatst met Jan bij de HA, want pijn in z'n mond (niks te bekennen verder) maar hij klaagde wel over pijn in z'n voeten/onderbenen en handen. Kon ook geen hvm zijn volgens de HA, want dan moest je perse alle symptomen hebben volgens hem :?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 13 oktober 2014 @ 17:05:39 #81
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_145497396
Dat was een kontzakquote. Sorry, DJMO.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 oktober 2014 @ 17:06:28 #82
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145497431
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 17:05 schreef livelink het volgende:
Dat was een kontzakquote. Sorry, DJMO.
whaha is niet erg hoor :D
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_145497884
Geen blaasjes volgens mij. Holtes zou wel goed kunnen. Nu je het zegt dacht ik van de week zelf dat mijn tandvlees ontstoken was maar dat kwam ook vanuit de holtes.
pi_145500541
Kaakholtes doen ook wel pijn bij het eten.. Dan gaat het met de voortanden wel iets beter vaak?

quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 14:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Er zijn 4 leerkrachten aanwezig op 45 kinderen.
De kinderen zijn gewend dat ze op elkaar letten. Als er een kind zomaar naar buiten zou gaan dan is er altijd wel 1 die dat zal doorgeven.
Zicht houden op wie wat doet kan vrij simpel. Kinderen zitten te werken en hebben hun mapje bij zich waarin ze zelf bijhouden hoever ze met welke taak zijn. Je kunt dus als leerkracht per kind in een rondje van 10 minuten weten wie precies wat aan het doen is en hoever ze daarmee zijn.
Hier hebben ze nu een juf op 31 kinderen (groep 3-4-5) Een grote groep, en voor de school ook echt de max. Maar juf weet van alle kindjes wel waar me mee bezig zijn. Het scheelt aan het begin van het jaar dat 4&5 zo weer beginnen waar ze gebleven waren. En zo ook groep 3 op sleeptouw nemen door een mentor systeem. Dat werkt hier goed. Al is het voor juf wel erg aanpoten. En heeft ze gelukkig hulp van een (vrijwillige) hulp voor 2 ochtenden en een stagiaire..
pi_145573619
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 10:13 schreef L-E het volgende:
Ik ontlurk even voor een vraag. Volgens mij las ik hier ooit een boekentip, ging om een boek gericht op het opvoeden van jongetjes. Anyone? :)
nav een post in het vorige topic op zoek gegaan naar het boek van 'jongens, hoe voed je ze op'
Op bol.com en marktplaats vragen ze echter echt heeeel veeeeeel voor dat boek. (Misschien is ie dat ook wel waard :) )
En verder zoekend kwam ik de site van De Slegte tegen. Zij hebben nu alleen nog winkels in Belgie maar versturen ook naar Nederland.

Ik heb het boek net binnen gekregen. En bij De Slegte in Belgie is er nog maar 1.
(hij kost bijj bol 35 euro tot 90?! euro tweedehands, op marktplaats 60 euro)
En ik heb hem nu uit Belgie voor 14 euro incl verzenden naar Nederland.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 18:42:11 #86
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145576434
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 17:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
nav een post in het vorige topic op zoek gegaan naar het boek van 'jongens, hoe voed je ze op'
Op bol.com en marktplaats vragen ze echter echt heeeel veeeeeel voor dat boek. (Misschien is ie dat ook wel waard :) )
En verder zoekend kwam ik de site van De Slegte tegen. Zij hebben nu alleen nog winkels in Belgie maar versturen ook naar Nederland.
Ik heb het boek net binnen gekregen. En bij De Slegte in Belgie is er nog maar 1.
(hij kost bijj bol 35 euro tot 90?! euro tweedehands, op marktplaats 60 euro)
En ik heb hem nu uit Belgie voor 14 euro incl verzenden naar Nederland.
Zoooo wat een verschil in prijs zeg.
Ik vind 14 euro gewoon een leuk prijsje.
Laat eens weten wat je van het boek vind en of je er echt iets aan hebt
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:11:43 #87
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_145655069
Of je koopt de Engelse bij bol voor 13 euro ;)
Fijn boek :Y Al paar jaar geleden gekocht dankzij debuuv ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_145660586
O+ Mijn dochter is 9 geworden vandaag!! O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 07:29:39 #89
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_145660593
Gefeliciteerd met je grote dochter, Vicky *O* *O*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_145660617
Gefeliciteerd met A Vicky! *O*
pi_145662411
Van harte Vicky, met je grote dochter .
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:06:35 #92
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_145662429
Gefeliciteerd Vicky!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_145669590
Gefeliciteerd Vicky!
pi_145670338
Proficiat met je grote dochter vicky *O*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:04:57 #95
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_145670408
Proficiat! Het cliché dat de tijd vliegt, is gewoon echt waar hè :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_145671261
Gefeliciteerd Vicky!

Hier even jubelen.. Huilen met wegbrengen op school nu veel minder! Afgelopen week maar 1x *o*
Ze blijft enthousiast en vraagt nu soms ook nieuwsgierig naar wat ze op woensdag doen ( dan is ze nog thuis)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_145671560
Gefeliciteerd Vicky!
Fijn Lamb, toch een hele geruststelling lijkt me. Waarom is ze op woensdag nog thuis?
pi_145672359
Om de week te breken. Met haar lage energie was het nog teveel de hele week
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_145676970
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:04 schreef Sjeen het volgende:
Proficiat! Het cliché dat de tijd vliegt, is gewoon echt waar hè :P
er is geen woord van gelogen... Het vliegt echt voorbij.

Wat fijn Lamb!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_145679013
Vicky, van harte!

Lamb, wat fijn dat ze makkelijker afscheid neemt.

Mijn dochter heeft nu echt bijnabijnabijna een tand eruit :o . Als we het dan toch over groot hebben...
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 23:56:36 #101
386633 Adnap
I love Life !
pi_145685960
Van harte vicky, nog ff en je bent ook tienermama
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_145866950
Ik gooi hier even een tip neer. Ik ben vandaag met L bij Klaas Vaak de musical geweest en het was echt enorm tof. Kindjes mochten in hun pyjama komen en daar was flink gehoor aan gegeven. L heeft dik een uur ademloos zitten kijken. Voor Eftelingliefhebbers is de musical echt het einde. Kortom, als je de kans krijgt moet je gaan. ;)
pi_145868668
Ik heb een kleuter!
pi_145872114
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik gooi hier even een tip neer. Ik ben vandaag met L bij Klaas Vaak de musical geweest en het was echt enorm tof. Kindjes mochten in hun pyjama komen en daar was flink gehoor aan gegeven. L heeft dik een uur ademloos zitten kijken. Voor Eftelingliefhebbers is de musical echt het einde. Kortom, als je de kans krijgt moet je gaan. ;)
Bedankt voor de tip! In de kerstvakantie in Amsterdam, dus ik heb kaartjes besteld!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145938385
Even heel trots doen, mijn kleuter heeft vandaag haar A-diploma gehaald :). Ze heeft pas 4 maanden zwemles, maar ze gaat als een speer. En een plezier dat ze erin heeft O+
En dan komt ze uit de les en vraagt ze: wanneer gaan we weer zwemmen? :s)

Volgens mij begon het vanavond pas te landen, die oogjes begonnen te twinkelen en ze werd helemaal uitbundig ineens *O* .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_145938657
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:51 schreef Nijna het volgende:
Even heel trots doen, mijn kleuter heeft vandaag haar A-diploma gehaald :). Ze heeft pas 4 maanden zwemles, maar ze gaat als een speer. En een plezier dat ze erin heeft O+
En dan komt ze uit de les en vraagt ze: wanneer gaan we weer zwemmen? :s)

Volgens mij begon het vanavond pas te landen, die oogjes begonnen te twinkelen en ze werd helemaal uitbundig ineens *O* .
wow! *O* *O* *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:59:48 #107
37843 lady-wrb
kortaf
pi_145939857
:D, dat bekkie vanavond :D
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_145942073
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! In de kerstvakantie in Amsterdam, dus ik heb kaartjes besteld!
Leuk! Dit is echt de leukste kindervoorstelling die ik tot nu toe heb gezien (en we gaan wel naar een voorstelling of 5-6 per jaar). Een keer geen mensen met handpoppen, maar gewoon mensen in kostuums en een tof verhaal. O+ Ik ben benieuwd wat S ervan vindt. Veel plezier alvast. :)

Nijna wat knap van je kleutertje! *O*
pi_145942573
Nijna wat goed!

Oh en die musical komt hier ook in de buurt! Gaan we overwegen... lijkt mij erg leuk
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_145953332
Wij vonden "Poep" (van de kleine mol) een erg leuke voorstelling, maar die is afgelopen inmiddels.
Voor dit theaterseizoen hebben we nog niks op het programma staan. Toch nog eens kijken wat er is, want ik vind het altijd wel leuk om zulke dingen zo af en toe te doen.

Vorige week zijn we naar de bioscoop geweest "trippel, trappel dierensinterklaas" dat is wel een leuke film.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 26 oktober 2014 @ 13:10:08 #112
11682 Moonah
Jolie femme
pi_145955045
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:02 schreef Nijna het volgende:
Wij vonden "Poep" (van de kleine mol) een erg leuke voorstelling, maar die is afgelopen inmiddels.

Wij gaan ook regelmatig naar het theater, en 'Poep' is nog de aller- allerleukste die ik heb gezien!! Echt geniaal!
Die grote theatervoorstellingen vind ik zelf meestal een beetje tegenvallen. Zo waren we laatst naar Buurman & Buurman geweest. Thies vond het wel leuk, maar ik vond het maar een zeer slap aftreksel van de échte B&B. :{

Oh jongens, mijn kind is tegenwoordig helemaal into skeletten en doodshoofden. :o :D We zijn hem nu aan het verhuizen naar de zolder en dat wordt één groot griezelhol vrees ik....
Vanavond slaapt hij er voor het eerst, ik ben benieuwd!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_145955682
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! In de kerstvakantie in Amsterdam, dus ik heb kaartjes besteld!
Ze zoeken van te voren ook altijd een paar kinderen (zandkabouters) die het leuk vinden om mee te spelen. Lijkt me wel wat voor S. eigenlijk.
pi_145956244
Wat knap Nijna!

Kim komt juist maar niet verder met zwemles. Ze wordt in december 9 en her en der is er best wat commentaar. Ik probeer me er maar niks van aan te trekken.
Gelukkig is ze over de angst heen om haar oren nat te krijgen. Scheelt een stuk!
  zondag 26 oktober 2014 @ 14:25:02 #115
11682 Moonah
Jolie femme
pi_145957506
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:47 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim komt juist maar niet verder met zwemles. Ze wordt in december 9 en her en der is er best wat commentaar. Ik probeer me er maar niks van aan te trekken.
Gelukkig is ze over de angst heen om haar oren nat te krijgen. Scheelt een stuk!
Duh! Lekker laten becommentariëren!! Mensen hebben altijd commentaar. Jij kent Kim, jij weet waarom het langer dan normaal duur. Klaar. En als het mensen zijn die Kim ook kennen dan zouden ze de ogen uit hun kop moeten schamen.
Heel fijn en knap dat ze weer een stap verder is!

En Nijna, heel super van M! Oh wacht, het betreft natuurlijk je jongste! Nah, niet minder knap... ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 26 oktober 2014 @ 14:30:58 #116
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_145957697
Spannend Moonah, een nieuwe kamer. En ook leuk natuurlijk. Ik ben benieuwd hoe het slapen gaat vannacht.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_145958035
Ingrid, wat fijn dat de angst voor natte oren overwonnen is. Dat scheelt inderdaad.
Elk kind doet het op zijn/haar eigen tempo, die natte oren is weer een stap, van daar kan ze weer een stapje verder.

Moonah, het was I. ;). M. heeft A B en C, maar deed over A een maand of 11. Nog netjes en ik had me daar ook ongeveer op ingesteld. En dat ze vlot ging dat past ook wel weer bij haar hoor, ze is qua grove motoriek zoveel handiger dan haar zus. En juist door al dat geklim en geklauter heeft ze ook echt veel meer kracht en ik dat scheelt behoorlijk.
Maar het is ook een meisje wat zich echt ergens in vast kan bijten tot het haar lukt.
Ze was er ook echt aan toe. Eerder zei ze dat ze pas wilde als ze 7 was. Maar we hadden afgesproken dat ze in groep 2 toch wel op zwemles zou gaan.
Ze kon in april ergens al starten, maar toen wilde ze nog niet. En in juni kregen we weer bericht dat ze zou kunnen beginnen. Op dat moment was ze vol enthousiasme, dat wilde ze wel.
Ze was er aan toe dus ;). Maar vooral het plezier, dat vind ik zo super O+ .

Ze had even moeite met het gat, maar dat pakte ze vlot weer op (behalve als we zelf zwommen ;) en dan zeggen: ja, maar bij juf doe ik dat wel 8)7 ). En dat doet ze dan dus ook, soms is het echt een enorm eigenwijs ding ;).

M. wil paardrijden of snorkelen. Dus we gaan maar eens regelen dat ze eens kan meedoen om te kijken of het wat is.

Moonah, een nieuwe kamer, gaaf!!!! Lekker slapen hopelijk!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_145958802
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 14:25 schreef Moonah het volgende:

[..]

Duh! Lekker laten becommentariëren!! Mensen hebben altijd commentaar. Jij kent Kim, jij weet waarom het langer dan normaal duur. Klaar. En als het mensen zijn die Kim ook kennen dan zouden ze de ogen uit hun kop moeten schamen.
Heel fijn en knap dat ze weer een stap verder is!

En Nijna, heel super van M! Oh wacht, het betreft natuurlijk je jongste! Nah, niet minder knap... ;)
Meestal mensen die Kim kennen ja. Ik weet dat dit wel met haar autisme te maken heeft. Maar dat mag ik dan niet zeggen, want je kunt niet alles op autisme gooien. Wat ik helemaal niet vaak doe. :{ :? Maar ze doet echt goed haar best, ik kan goed meekijken. De juf doet nu heel veel lucht uit de bandjes, volgens mij zit er dan helemaal geen lucht meer in. En dat gaat ook steeds beter. Zoals van de kant springen zonder bandjes en dan naar het trappetje zwemmen. Ze vind het doodeng, maar doet het wel. Ze gaat dan een klein beetje kopje onder, juf is er uiteraard heel dichtbij dan maar ze zet wel door. Ik vind het juist heel knap!
pi_145958883
En Tyler heeft sinds ruim een week zijn 1e tand eruit. Trots dat hij is! Hij is nu echt een grote jongen zegt hij . :)
  zondag 26 oktober 2014 @ 16:18:48 #120
11682 Moonah
Jolie femme
pi_145961358
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 15:00 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Meestal mensen die Kim kennen ja. Ik weet dat dit wel met haar autisme te maken heeft. Maar dat mag ik dan niet zeggen, want je kunt niet alles op autisme gooien.
Of het nou wel of niet door haar autisme komt doet feitelijk niet ter zake. Bij Kim duurt het gewoon wat langer voordat ze goed kan en durft te zwemmen. So what? Elk kind heeft zijn eigen ontwikkeltempo. Waar doen die mensen moeilijk over? Denken ze soms dat het sneller/beter gaat als ze commentaar leveren? Hebben ze het idee dat jij en Kim het prettig vinden als ze zo zeuren? Wát willen ze ermee bereiken?
Ik vind het nogal respectloos naar Kim toe eerlijk gezegd...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † zondag 26 oktober 2014 @ 16:39:41 #121
37843 lady-wrb
kortaf
pi_145961986
L. heeft ook pas leren zwemmen op zijn 9de
dat heeft me destijds ook een bak commentaar opgeleverd.
misschien heeft kim zelf wel een idee wat haar zou helpen om niet bang te zijn voor natte oren?
(misschien een badmuts of van die speciale watjes voor in de oren?

het is wel grappig, ik ben zelf bang voor water in mijn oren :@
pi_145962563
Niks van aantrekken. Damian is 7,5 en gaat binnenkort op voor A. Ik krijg ook wel eens commentaar over dat ik zo laat begonnen ben met zwemles. Alsof je alleen maar o zo geweldig bent als ouder als jouw kind meteen op zwemles gaat als het 4 is of als het snel z'n diploma haalt. :{
Ik heb het altijd zo te doen met die angstige kinderen.
  † In Memoriam † zondag 26 oktober 2014 @ 17:47:51 #123
37843 lady-wrb
kortaf
pi_145964387
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:58 schreef appelsap het volgende:
Niks van aantrekken. Damian is 7,5 en gaat binnenkort op voor A. Ik krijg ook wel eens commentaar over dat ik zo laat begonnen ben met zwemles. Alsof je alleen maar o zo geweldig bent als ouder als jouw kind meteen op zwemles gaat als het 4 is of als het snel z'n diploma haalt. :{
Ik heb het altijd zo te doen met die angstige kinderen.
dat heb ik dus ook.
ik was zelf zo'n angstig kind en ik weet uit ervaring hoe het is als je van je moeder op zwemles moet.
daarom heb ik er bij L. niet op aangedrongen toen hij niet wou/durfde.
L heeft gewoon tot zijn 9de met zwembandjes omgelopen. (niet dat dat opviel overigens, dat is dan wel weer een voordeel van erg klein zijn voor de leeftijd :+ )
pi_145969918
Chris was ook zo angstig in het begin. Gelukkig een zwemclub met geduld gevonden. Uiteindelijk na 2 jaar zijn A gehaald, afgelopen juni. Nu heeft hij vorige week proef gezwommen. Maar we wisten dat hij niet zo ver als zijn groepsgenoten is. Dus hem voorbereid op zijn diploma in maart.
Maar op het duiken na mag hij afzwemmen. Met de opmerking dat zijn motoriek wel zwak blijft. Zijn coordinatie is niet zo geweldig. Vooral bij dat duiken wil het echt niet lukken. Als hij aan zijn handen/houding hoofd denkt, vergeet hij goed af te zetten. En als hij goed afzet, zitten zijn handen/hoofd hem in de weg. Vanmiddag nog een extra oefen uurtje gepakt. Maar ook dat hielp niet, dus hij probeert het maar bij de komende 2 lessen, en als het niet lukt is het jammer. Dan gaan we voor maart. Heeft hij nog genoeg lessen om te oefenen.

Alleen nog even kijken of we hier dan nog wonen. Huis staat te koop en vrijdag serieuze bezichting gehad. Wie weet hoe snel het zal gaan. En dan verhuizen we waarschijnlijk naar een andere stad. Gelukkig is Chris aardig rustig onder de onrustige tijd. Alleen zijn vriendjes zijn wat verdrietig. :{
pi_145971565
Stoer van Kim dat ze het toch doet! Ieder zijn eigen tempo hoor.

Ik vind trouwens dat dat hele zwemles gebeuren wel een ding is hoor.
Man man man, hoe ouders hun kinderen onder druk zetten, alsof dat helpt... en dan zeuren over het lesgeven, over de hoeveelheid afzwem momenten... (natuurlijk te weinig naar hun zin).
Kinderen zo snel mogelijk naar zwemles sleuren en ze huilend afleveren omdat ze MOETEN leren zwemmen, liefst ook zo snel mogelijk.

Ik ben rete trots hoor op mn turbo grietje, maar ik was net zo trots geweest als ze er 2 jaar over had gedaan. Ze heeft er plezier in en dat is wel fijn!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_145972719
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:18 schreef Moonah het volgende:

[..]

Of het nou wel of niet door haar autisme komt doet feitelijk niet ter zake. Bij Kim duurt het gewoon wat langer voordat ze goed kan en durft te zwemmen. So what? Elk kind heeft zijn eigen ontwikkeltempo. Waar doen die mensen moeilijk over? Denken ze soms dat het sneller/beter gaat als ze commentaar leveren? Hebben ze het idee dat jij en Kim het prettig vinden als ze zo zeuren? Wát willen ze ermee bereiken?
Ik vind het nogal respectloos naar Kim toe eerlijk gezegd...
Dat is ook zo en ik schiet nog steeds de verdediging in al hoeft dat helemaal niet.

Net zoals het bijten op haar vingers (eerst de kleding, heeft ze nu verruild voor haar vingers) daar kunnen mensen ook zo lekker commentaar op geven. Vooral 100x tegen Kim zeggen dat het niet mag, niet goed is etc. Dan krijgt ze NOG meer spanning en bijt ze nog meer. Maar als ik dat dan zeg, ben ik te soft. Soms heb ik best zin om zulke mensen een schop te geven.
Altijd makkelijk om commentaar te geven vanaf de zijkant.
pi_145972742
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:39 schreef lady-wrb het volgende:
L. heeft ook pas leren zwemmen op zijn 9de
dat heeft me destijds ook een bak commentaar opgeleverd.
misschien heeft kim zelf wel een idee wat haar zou helpen om niet bang te zijn voor natte oren?
(misschien een badmuts of van die speciale watjes voor in de oren?

het is wel grappig, ik ben zelf bang voor water in mijn oren :@
Dat is wel een goed idee!
pi_145972938
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:58 schreef appelsap het volgende:
Niks van aantrekken. Damian is 7,5 en gaat binnenkort op voor A. Ik krijg ook wel eens commentaar over dat ik zo laat begonnen ben met zwemles. Alsof je alleen maar o zo geweldig bent als ouder als jouw kind meteen op zwemles gaat als het 4 is of als het snel z'n diploma haalt. :{
Ik heb het altijd zo te doen met die angstige kinderen.
Jen zit vanaf 5 op zwemmen en misschien, heel misschien heeft ze haar A nu voor haar 7e verjaardag. Mits ze niet weer elke les aan de kant gaat zitten natuurlijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator zondag 26 oktober 2014 @ 21:01:22 #129
5428 crew  miss_sly
pi_145973106
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:30 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Ze zoeken van te voren ook altijd een paar kinderen (zandkabouters) die het leuk vinden om mee te spelen. Lijkt me wel wat voor S. eigenlijk.
O, leuk! Ik zal het er eens met haar over hebben en het inde gaten houden.

Ze is deze vakantie weer zo gegroeid! Veters leren strikken, eerste tand eruit (en verdwenen), ze is met zwemmen een niveau omhoog en ze las me net voor uit de Donald Duck Junior, met begrip en goede intonatie van dingen. Ongelofelijk. En dan soms praat ze tegen met, en zie ik ineens dat gat tussen haar tanden en jeetje, dan kan ik even niet begrijpen waar mijn baby gebleven is :o O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 26 oktober 2014 @ 21:03:26 #130
5428 crew  miss_sly
pi_145973241
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:10 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wij gaan ook regelmatig naar het theater, en 'Poep' is nog de aller- allerleukste die ik heb gezien!! Echt geniaal!
Die grote theatervoorstellingen vind ik zelf meestal een beetje tegenvallen. Zo waren we laatst naar Buurman & Buurman geweest. Thies vond het wel leuk, maar ik vond het maar een zeer slap aftreksel van de échte B&B. :{

Oh jongens, mijn kind is tegenwoordig helemaal into skeletten en doodshoofden. :o :D We zijn hem nu aan het verhuizen naar de zolder en dat wordt één groot griezelhol vrees ik....
Vanavond slaapt hij er voor het eerst, ik ben benieuwd!
Wij vinden Poep ook geweldig, en we hebben van dezelfde groep (Meneer Monster) ook de Gruffalo gezien. Net zo geniaal!

Ik ben benieuwd hoe het gaat, die eerste nacht! Skeletten een doodshoofden, gezellig :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 26 oktober 2014 @ 21:06:13 #131
5428 crew  miss_sly
pi_145973414
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris was ook zo angstig in het begin. Gelukkig een zwemclub met geduld gevonden. Uiteindelijk na 2 jaar zijn A gehaald, afgelopen juni. Nu heeft hij vorige week proef gezwommen. Maar we wisten dat hij niet zo ver als zijn groepsgenoten is. Dus hem voorbereid op zijn diploma in maart.
Maar op het duiken na mag hij afzwemmen. Met de opmerking dat zijn motoriek wel zwak blijft. Zijn coordinatie is niet zo geweldig. Vooral bij dat duiken wil het echt niet lukken. Als hij aan zijn handen/houding hoofd denkt, vergeet hij goed af te zetten. En als hij goed afzet, zitten zijn handen/hoofd hem in de weg. Vanmiddag nog een extra oefen uurtje gepakt. Maar ook dat hielp niet, dus hij probeert het maar bij de komende 2 lessen, en als het niet lukt is het jammer. Dan gaan we voor maart. Heeft hij nog genoeg lessen om te oefenen.

Alleen nog even kijken of we hier dan nog wonen. Huis staat te koop en vrijdag serieuze bezichting gehad. Wie weet hoe snel het zal gaan. En dan verhuizen we waarschijnlijk naar een andere stad. Gelukkig is Chris aardig rustig onder de onrustige tijd. Alleen zijn vriendjes zijn wat verdrietig. :{
Gaan jullie verhuizen? Dat zal wel even lastig worden, kan ik me voorstellen. Fijn dat hij er rustig onder is
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145973469
De Gruffalo gaan wij komend voorjaar heen, die lijkt me ook heel leuk. En verder staan Wiplala weer en Kikker nog op het programma komende maanden.

Helaas moeten we op speciaal verzoek van L ook nog naar Woezel en Pip in januari. -O- Dat vind ik toch wel zo stom.
pi_145973632
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 21:01 schreef miss_sly het volgende:

Ze is deze vakantie weer zo gegroeid! Veters leren strikken, eerste tand eruit (en verdwenen), ze is met zwemmen een niveau omhoog en ze las me net voor uit de Donald Duck Junior, met begrip en goede intonatie van dingen. Ongelofelijk. En dan soms praat ze tegen met, en zie ik ineens dat gat tussen haar tanden en jeetje, dan kan ik even niet begrijpen waar mijn baby gebleven is :o O+
Wat een sprongen ;). Tand eruit, voorlezen, veters strikken, wat een grote dame alweer dan he!
Leuk zeg O+
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator zondag 26 oktober 2014 @ 21:19:00 #134
5428 crew  miss_sly
pi_145974170
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 21:09 schreef Nijna het volgende:

[..]

Wat een sprongen ;). Tand eruit, voorlezen, veters strikken, wat een grote dame alweer dan he!
Leuk zeg O+
Geweldig en onbegrijpelijk :D

En ook hier nog een keer: wauw voor je meisje dat zo snel haar diploma haalt!
S zit een maand of twee langer op zwemles. Ze vindt het heel leuk en doet echt haar best omdat ze het wil leren, maar een diploma zit ze nog ver vanaf! Ik vind het echt heel knap van je dame.

Tja, en zwemles, ieder leert het op zijn/haar eigen tempo. Ik vind het vooral belangrijk dat S met plezier blijft gaan, en als ze dan dadelijk twee jaar over haar diploma doet, vind ik het best. Ik snap die ouders ook niet die hun kinderen op de huid zitten of de angst niet accepteren. En er zullen altijd mensen zijn die vinden dat jij of jouw kind (niemand in het bijzonder) het anders of beter moet doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145975067
Weet je, dat vind ik wel het leuke van die 2 meiden hier. Die zijn zo verschillend.
De een is qua sporten en bewegen gewoon veel handiger dan de ander, terwijl de ander weer veel handiger is qua tekenen en met lezen bijvoorbeeld.

Ze zijn wie ze zijn, allebei met hun eigen kwaliteiten en ook mindere eigenschappen.
Net zoals iedereen. De een kan bijvoorbeeld heel makkelijk een koprol maken, een ander moet daar heel hard op oefenen. En zo is het met alles. Het een gaat je makkelijker af dan het ander.

We zeggen vaak, als je je best doet/hebt gedaan dan kan je tevreden zijn en dan zijn wij dat ook.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_145978890
Ik verbaas me elke zwemles opnieuw over de uitspraken die ouders doen voor/tijdens/na de zwemles.
Het enige dat ik zeg tegen L is dat ze goed moet opletten wat de meester zegt en that's it. L is niet echt een motorisch wonder, dus het gaat vast nog een tijdje duren, maar dat maakt mij niet uit. Zolang ze het maar leuk blijft vinden en telkens een stapje vooruit gaat vind ik het prima.
pi_145980423
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jen zit vanaf 5 op zwemmen en misschien, heel misschien heeft ze haar A nu voor haar 7e verjaardag. Mits ze niet weer elke les aan de kant gaat zitten natuurlijk.
Zit ze aan de kant vanwege angst of vindt ze het niet leuk?

Damian zit nu effectief 5 maanden op zwemles (in vakanties geen les) en mag dus bijna op voor A. Verre van langzaam dus. Hij wil als hij zijn diploma's heeft zelfs verder met wedstrijdzwemmen!
Hij is 'pas' toen hij 7 werd op zwemles gegaan want eerder wilde hij gewoon echt niet.mAls ik hem eerder op zwemles gedaan had dan was hij met dikke tegenzin gegaan en was het gegarandeerd elke les drama geweest. Ieder zo zijn eigen keuzes inderdaad. Ik snap dat commentaar er allemaal niet zo op...
Maar ik vind sowieso dat andere ouders snel hun mening klaar hebben over anderen en diens kinderen. Het lijkt af en toe wel een wedstrijd wie de beste opvoeder is. ik haak me er zelf ook wel eens schuldig aan
  Moderator zondag 26 oktober 2014 @ 23:12:24 #138
5428 crew  miss_sly
pi_145980575
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:08 schreef appelsap het volgende:

[..]

Zit ze aan de kant vanwege angst of vindt ze het niet leuk?

Damian zit nu effectief 5 maanden op zwemles (in vakanties geen les) en mag dus bijna op voor A. Verre van langzaam dus. Hij wil als hij zijn diploma's heeft zelfs verder met wedstrijdzwemmen!
Hij is 'pas' toen hij 7 werd op zwemles gegaan want eerder wilde hij gewoon echt niet.mAls ik hem eerder op zwemles gedaan had dan was hij met dikke tegenzin gegaan en was het gegarandeerd elke les drama geweest. Ieder zo zijn eigen keuzes inderdaad. Ik snap dat commentaar er allemaal niet zo op...
Maar ik vind sowieso dat andere ouders snel hun mening klaar hebben over anderen en diens kinderen. Het lijkt af en toe wel een wedstrijd wie de beste opvoeder is. ik haak me er zelf ook wel eens schuldig aan
En S is op zwemles gegaan met 4,5 omdat ze zelf heel graag wilde. Als dat niet het geval was geweest, hadden we het ook nog niet gedaan. De jacht op een diploma is wat mij betreft dan ook helemaal het belangrijkste niet, maar wel dat ze het leuk vindt en intussen toch hier en daar wat oppikt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145984843
Hier nog geen zwemles voor kleuter. Als ik het hem vraag wil hij niet. Hij wil niet zonder bandjes zwemmen. Ik ken hem wel een beetje , als hij iets echt niet wil gaat het niet heel soepel ben ik bang. Dus wachten we nog even. Hij is ook nog maar 4j3m dus hoeft ook nog niet. Zat zelf te denken aan 4,5 eerst, maar denk dat dat later gaat worden.
Ik denk trouwens wel dat ie het uiteindelijk wel leuk gaat vinden. Het is best een waterrat
pi_145984975
In de auto op weg naar zwemles wil ik wel eens een tip geven om deze les aan te denken. De ene keer aan zijn beenslag, andere keer focus op duikhouding. Maar max1 dingetje..
En als hij het zwembad gedeelte inloopt wens ik hem alleen nog veel plezier..
Chris zwemt niet zo mooi en vindt het moeilijk, maar hij gaat wel met plezier. Geen huilend kind gelukkig..
pi_145985001
Hier is yaro na de zomervakantie gegaan. Hij was toen net 4 jaar. Een bewuste keus want hij vind zwemmen heel leuk maar is totaal niet watervrij.

Hij vind zwemles echt geweldig en ik ga er vanuit dat hij er lang over doet.
Maar dat geeft voor ons echt niet.
Bij de eerste kijkles even gesproken met zijn badmeester of het wel ging. Maar die zag geen bezwaren (yaro kletst de hele les als compensatie dat hij dingen spannend vind). Maar hij groeit en dat is fijn. Waar hij bij les 1 niet eens een beker water over zijn hoofd durfde te gooien zwemt hij nu door het gat.

En we zagen bv dat hij niet van de kant durfde te springen. Dus thuis geoefend met van de bank springen en nu doet hij dat dus dagelijks :P

Wat andere ouders er van vinden boeit me eigenlijk niet. En gelukkig herken ik het niet dat ouders in de kleedkamer op prestatie gericht zijn.
pi_145985463
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:08 schreef appelsap het volgende:

[..]

Zit ze aan de kant vanwege angst of vindt ze het niet leuk?

Damian zit nu effectief 5 maanden op zwemles (in vakanties geen les) en mag dus bijna op voor A. Verre van langzaam dus. Hij wil als hij zijn diploma's heeft zelfs verder met wedstrijdzwemmen!
Hij is 'pas' toen hij 7 werd op zwemles gegaan want eerder wilde hij gewoon echt niet.mAls ik hem eerder op zwemles gedaan had dan was hij met dikke tegenzin gegaan en was het gegarandeerd elke les drama geweest. Ieder zo zijn eigen keuzes inderdaad. Ik snap dat commentaar er allemaal niet zo op...
Maar ik vind sowieso dat andere ouders snel hun mening klaar hebben over anderen en diens kinderen. Het lijkt af en toe wel een wedstrijd wie de beste opvoeder is. ik haak me er zelf ook wel eens schuldig aan
Ze zit aan de kant omdat het niet gaat zoals mevrouw het wil.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145985845
Minke zit nu ook sinds september op zwemles (4,5j dus) en dat gaat op zich super. Ze was al redelijk watervrij, maar nu echt (na 8 lessen of zo). Ze zwemt onder water een paar meter en alles lukt wel aardig. Luisteren naar wat de meester vraagt is alleen wel af en toe een dingetje. Ze zit in een groepje samen met een klasgenootje en samen zetten ze de boel flink op stelten. Ben wel beniuewd wanneer ze door gaan naar een volgend badje maar ik geloof dat we aanstaande zaterdag weer kijk- en infoles hebben en dan horen hoe of wat. Ik heb begrepen dat ze hier gewoon elke 14 weken/lessen kijken of ze door mogen naar een volgend groepje, niet per les of zo, zodat ze vaste groepjes houden.
pi_145986961
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:08 schreef appelsap het volgende:

[..]

Zit ze aan de kant vanwege angst of vindt ze het niet leuk?

Damian zit nu effectief 5 maanden op zwemles (in vakanties geen les) en mag dus bijna op voor A. Verre van langzaam dus. Hij wil als hij zijn diploma's heeft zelfs verder met wedstrijdzwemmen!
Hij is 'pas' toen hij 7 werd op zwemles gegaan want eerder wilde hij gewoon echt niet.mAls ik hem eerder op zwemles gedaan had dan was hij met dikke tegenzin gegaan en was het gegarandeerd elke les drama geweest. Ieder zo zijn eigen keuzes inderdaad. Ik snap dat commentaar er allemaal niet zo op...
Wat leuk dat Damian wil gaan wedstrijdzwemmen, leuk dat enthousiasme.
En lekker toch dat hij er nu aan toe is.

quote:
Maar ik vind sowieso dat andere ouders snel hun mening klaar hebben over anderen en diens kinderen. Het lijkt af en toe wel een wedstrijd wie de beste opvoeder is. ik haak me er zelf ook wel eens schuldig aan
Ja, ik laat me ook wel eens meesleuren, nobody is perfect ;), ik ben gelukkig ook maar een mens... *O*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_145987471
De zwemjuf en ik hebben ook een dingetje. L maakt dr slagen kort en slordig dus ze wil dat we buiten de les om gaan oefenen. Zowel op bed als in het water.

maar ik heb daar helemaal geen zin in. L vindt zwemles al meer dan verschrikkelijk en als ik er dan ook nog extra druk op ga zetten wordt het alleen maar beladener. Laat r dan maar lekker een blok extra doen.

Maar daar is de juf het niet mee eens dus. Want dan komt ze weer in een nieuw groepje en zo.

pech voor de (kinderloze) juf (van 24).
pi_145987572
Wat knap Nijna!

Ik werk sinds een jaar in het zwembad, dus ik maak de andere kant nu ook mee. De kleuterlessen gaan hier ook stoppen, omdat kinderen die met 4 beginnen pas rond hun 7e mogen afzwemmen, net als de kinderen die op hun 6e begonnen zijn. (Op wat uitzonderingen na natuurlijk)
En het probleem is vooral de ouders die zagen dat hun kind al 3 jaar aan het zwemmen is en nog geen diploma heeft. Als ze dat diploma dan hebben gaan ze vaak niet meer door voor B,omdat ze al jaren in het zwembad gezeten hebben.
Jammer, want de kleuterlessen zijn erg leuk, Mex is nu 3x geweest en hij vind het geweldig.
En ik snap die ouders nu ook wat beter dat ze het na 3 jaar zat zijn :P
pi_145987602
Spring, dan zou ik het ook laten gaan hoor. Anders wordt het helemaal zo'n naar ding.
Misschien voelt ze zich in het nieuwe groep ook prettiger en wil het juist wat beter? Ook even de druk eraf dat ze hetzelfde "moeilijke" moet doen als de andere kindjes. Maar even ruimte omdat de andere kindjes ook nog niet zover zijn..

Hier stromen ze door als ze er klaar voor zijn. En soms schuift een groepje samen op, maar vaker per een/twee, dan kan de juf ze juist even extra helpen. Zeker bij de overstap naar het diepe..
  Moderator maandag 27 oktober 2014 @ 10:20:18 #148
5428 crew  miss_sly
pi_145987635
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:14 schreef -Spring het volgende:
De zwemjuf en ik hebben ook een dingetje. L maakt dr slagen kort en slordig dus ze wil dat we buiten de les om gaan oefenen. Zowel op bed als in het water.

maar ik heb daar helemaal geen zin in. L vindt zwemles al meer dan verschrikkelijk en als ik er dan ook nog extra druk op ga zetten wordt het alleen maar beladener. Laat r dan maar lekker een blok extra doen.

Maar daar is de juf het niet mee eens dus. Want dan komt ze weer in een nieuw groepje en zo.

pech voor de (kinderloze) juf (van 24).
O nee, dat zou ik ook echt niet doen! Dat je eens gaat zwemmen voor de fun en het dan eens oefent, vooruit, maar ik zou echt niet structureel gaan zwemmen om te oefenen en op bed oefenen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145988005
Precies. Laat r maar lekker klooien, hoor. Ze is net vijf. En watervrij is ze meer dan zat.

Eigenlijk zou ze hierna nog één blok van dertien lessen 'moeten' doen en daarna door naar het a-groepje. En als ze nu blijft 'zitten' zit ze weer met allemaal jongere kindjes, is het argument van de juf. Ik denk idd dat dat alleen maar goed voor dr zelfvertrouwen is.

Gaan jullie juffen trouwens mee het water in? L's juf staat aan de kant en roept 'armen, benen, sluit! ' Ik heb nog nooit gezien dat ze mee het water ingaat om de bewegingen echt samen met de kinderen te doen. Alleen helemaal in het begin. Dat is alleen wel wat ze nu van mij verwacht, dat ik L's voeten vastpak en de beweging samen met r doe.
pi_145988183
Hier staan de juffen tot het A diploma in het water.. Bij B/C zwemmen ze soms ook nog mee.
Wel moeten ze steeds meer doen "op commando" in plaats van dat de juf het voordoet. Maar dan nog pakt de juf de kindjes die een beweging niet lekker maken wel eventjes bij het zwemmen erbij om te oefenen. Dan zwemmen de kindjes heen en weer in het bad, en juf gaat dan het rijtje kinderen gewoon af.
  Moderator maandag 27 oktober 2014 @ 10:42:03 #151
5428 crew  miss_sly
pi_145988197
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:34 schreef -Spring het volgende:
Precies. Laat r maar lekker klooien, hoor. Ze is net vijf. En watervrij is ze meer dan zat.

Eigenlijk zou ze hierna nog één blok van dertien lessen 'moeten' doen en daarna door naar het a-groepje. En als ze nu blijft 'zitten' zit ze weer met allemaal jongere kindjes, is het argument van de juf. Ik denk idd dat dat alleen maar goed voor dr zelfvertrouwen is.

Gaan jullie juffen trouwens mee het water in? L's juf staat aan de kant en roept 'armen, benen, sluit! ' Ik heb nog nooit gezien dat ze mee het water ingaat om de bewegingen echt samen met de kinderen te doen. Alleen helemaal in het begin. Dat is alleen wel wat ze nu van mij verwacht, dat ik L's voeten vastpak en de beweging samen met r doe.
Ik vind de zwemles van S heel erg fijn. De badmeester of -juf is altijd bij ze in het water. Geeft ook op gewoon volume instructies, beweegt eens wat benen of armen op de goede manier. Er is geen blok van aantal lessen waarin je iets moet of kan hebben behaald. Er is een aantal zaken die een kind moet beheersen en via internet kun je bijhouden hoe het gaat. Na verloop van tijd ga je naar een volgend niveau, maar dat kan heel best in hetzelfde groepje op dezelfde dag en tijdstip zijn, zoals S nu. Ze is van A-start nu over op A-basis, maar blijft gewoon bij dezelfde badmeester.

Pas als ze meters gaan maken, baantjes gaan zwemmen, blijft de badmeester of -juf op de kant.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145988456
wij hebben zwemles in een hotel hier in de buurt met enkel een diepte van zo'n 1.40 oid? dus ze gaan hier direkt het diepe in en de juf gaat altijd er bij in. pas vlak voor afzwemmen niet meer. ravi is net gestart, selene is bezig vanaf februari en zwemt nu zonder vleugeltjes, ze heeft alleen nog een kurkje rond haar middel.

tsja, met zwemles gaat het nu eenmaal zoals het gaat. dat kan je niet afdwingen en zou je (imho) ook niet moeten doen. maar ik heb makkelijk lullen met kindjes die zwemles leuk vinden.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_145988459
Hier zwemmen de meesters/juffen altijd mee tot aan A. Ze doen het voor, zwemmen met kinderen en helpen met de armen en benen of met drijven. Juf/meester zwemt elke les met elk kind. Dat lijkt hier echt heel effectief! Vooral om de kinderen zelf het gevoel van de slagen te geven die ze moeten maken. Overigens werkt dat bij Damian alleen als de juf of meester dat met hem doet want dan is het tenslotte zwemles.... :') Bij mij doet hij dat echt niet.
Ik ga soms eens naar het oefenuurtje want dan zijn er hier ook meesters of juffen om mee te zwemmen.
Ik snap jouw redenering wel Spring. Als ze het echt niet leuk vindt om te doen dan zou ik dat denk ik ook aan de juf overlaten.

Oh hier gaan de kinderen door wanneer ze er klaar voor zijn en wanneer er plek is. Gemiddeld wordt er 1 keer per 3 à 4 weken gekeken of er iemand klaar is om door te gaan. Wanneer er nog geen plek is in het volgende bad wordt er met het kind vast verder geoefend.
  Moderator maandag 27 oktober 2014 @ 10:53:52 #154
5428 crew  miss_sly
pi_145988516
Wij zwemmen hierbij: http://akwaak.nl/vestiging.asp
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145989033
Ik vind dat iets dat ouders moeten regelen eigenlijk.
Laat ze op school maar bezig zijn met lesgeven. Kost.volgens mij best wat tijd dat zwemmen.
Hier op school is er in groep 4 schoolzwemmen. Geloof vanuit de gemeente. 20 weken lang.
  maandag 27 oktober 2014 @ 11:17:16 #157
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145989173
Wij hebben wel nog gewoon schoolzwemmen en betalen er als ouders ook voor.
Ze zwemmen ongeveer 3 kwartier en zelfs als je als ouders dat diploma hebt gefixt is het onderhouden van de skills wel echt belangrijk. Heel veel kinderen zwemmen helemaal niet zo heel veel na het stoppen met de zwemles. Ik zie het nut er dus absoluut wel van in.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 27 oktober 2014 @ 11:31:17 #158
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145989583
Ik ben er ook superblij mee. Bij ons vervangt het een gymles en kost het dus helemaal niet zoveel meer tijd. En een welkom onderhoud van de zwemvaardigheid. En nog eens oefenen met kleren aan.

Mijn jongens hebben zelfs op de middelbare school nog zwemles. :D is wegens gebrek aan voldoende gymruimte (school groeit uit z'n voegen) maar ook wel erg goed vind ik. Lekker wat energie drainen. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_145989622
Hier is geen schoolzwemmen op onze school, ik mis het ook niet moet ik zeggen. Heb ik zelf ook nooit gehad, dus ik kan me er ook weinig van voorstellen. Wel inderdaad voor het bijhouden, soort gymles maar dan in het water.

Hier is de meester ook altijd wel in het water, maar goed Minke is net begonnen wie weet is het in andere groepen niet meer zo (hoewel ik ze ook in het diepe bad wel in het water zie bij de kindjes).
pi_145990066
Spring, ik zou dan denk ik voor de leuk gaan zwemmen, maar als ze al niet zo enthousiast is over zwemles dan zou ik er volgens mij niet meer druk op leggen...
Hier delen ze alles opnieuw in na het diplomazwemmen (zo eens in de 6 weken) en dan proberen ze weer wat meer dezelfde niveau's bij elkaar te zetten. Het ene kind gaat nu eenmaal sneller dan het andere. Dan kan je er toch niet helemaal vanuit gaan dat ze het hele A-traject als 1 groep doorlopen? Of je moet gedifferentieerd les gaan geven, maar dan nog zullen sommigen eerder aan afzwemmen toe zijn dan anderen...
En wie weet bloeit ze helemaal op in die andere groep. Hier zitten allerlei leeftijden door elkaar, ook grotere kinderen van 6 of 7 erbij. Gaat prima trouwens.
Wij kunnen de voortgang zien op zwemscore, die proberen ze zo'n 2 keer per maand in te vullen.

Wat bij ons een voordeel is, is dat het 1 bad is, dus niet ondiep en diep. Of badje 1, 2 enzovoort. Ze zwemmen allemaal in hetzelfde bad. Zo had I. de laatste weken ook nog een kindje in de groep wat nog met vleugeltjes en kurk zwom. Maar dat kan daar dan gewoon.
Juf ligt zeker in het begin altijd ook zelf in het water om te helpen met de armen en benen, om wat voor te doen enzovoort. Hoe verder ze komen, hoe meer ze op de kant staan, maar ook bij de C lessen liggen ze zelf nog regelmatig in het water hoor.

Troeta, er waren nu in de afzwemgroep (20 kinderen), ook 5 kinderen die gingen stoppen na A. En daar zal ieder zijn eigen redenen voor hebben, maar feit is wel dat je dan zelf door moet blijven zwemmen om het bij te houden. En dat doen lang niet alle ouders.
Dat werd ook wel heel nadrukkelijk nog even vermeld, dat ze zich toch wel zorgen maakten om de hoeveelheid kindjes die stopten...

Ik heb gelukkig 2 dames die zelf wel graag willen zwemmen en dus geregeld vragen wanneer we weer gaan. En ons streven is toch minstens 1 a 2 keer per maand zelf te gaan zwemmen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 27 oktober 2014 @ 11:58:06 #161
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_145990331
Hier schoolzwemmen vanaf begin mei in groep 3 en 4. Voor A is er een apart groepje met twee juffen, B heeft een eigen juf en C en hoger zwemmen in een ander deel van het bad met een juf.

Ze zwemmen ongeveer een half uur. Moeten een kwartier met de bus heen en met de bus terug en is ook in hetzelfde buitenbad waar onze dames zwemmen. De rest van het schooljaar gymmen ze drie keer per week. Zelf vinden ze het zwemmen echt helemaal leuk.

Ik ben dr op zich wel blij mee, maar vind het wel wat veel soms, want die van ons zwemmen met school en daarbuiten ook dus vier keer in de week.
If you can dream it, you can do it...
pi_145991152
Zwemmen voor de lol doen we genoeg. :) Is ze dol op ook. Maar aan oefenen heeft ze de pest. :')
pi_145991556
Veel ouders doen het gewoon niet idd, kan je van vinden wat je wil, maar het is gewoon treurig als er weer eens een kindje verdrinkt. Dus om die kinderen te beschermen is het wel echt hard nodig.
pi_145992750
Tsja niet ieder kind heeft iets met diploma's.
Hier ook eentje met alleen A.

Maar P heeft op zijn zachtst gezegt een gruwelijke hekel aan diploma's, in welke vorm dan ook. Zelfs zijn veterstrik diploma ging per ommegaande retour naar de kleuterjuf. Het is intrinsieke motivatie of niets. Dus zodra hij van de ene kant van het zwembad naar de andere kon zwemmen was zijn intrinsieke motivatie op, want hij kon toch zwemmen.
Uiteindelijk bleek hij een A diploma te moeten laten zien voordat hij op zeilkamp mocht, toen had hij met 5 lessen zijn A.

B en C krijg ik er hier helaas echt niet door. En dwingen werkt ook niet want meneer laat zich gerust naar de bodem zakken.

Wat ik wel fijn zou vinden als er meer kortere cursussen gegeven zouden worden. Zo geeft de reddingsbrigade hier binnenkort 7 proeflessen van een uur voor in totaal wel 1 euro. Daarvoor is P gelukkig wel te motiveren want dat is te overzien. Niet ieder kind wil verder met zwemmen, maar voor het onderhouden van de vaardigheden vindt ik af en toe "les" in welke vorm dan ook wel fijn.
pi_146047011
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:14 schreef -Spring het volgende:
De zwemjuf en ik hebben ook een dingetje. L maakt dr slagen kort en slordig dus ze wil dat we buiten de les om gaan oefenen. Zowel op bed als in het water.

maar ik heb daar helemaal geen zin in. L vindt zwemles al meer dan verschrikkelijk en als ik er dan ook nog extra druk op ga zetten wordt het alleen maar beladener. Laat r dan maar lekker een blok extra doen.

Maar daar is de juf het niet mee eens dus. Want dan komt ze weer in een nieuw groepje en zo.

pech voor de (kinderloze) juf (van 24).
Oh, dat herken ik ook ja. S zat net 3 lessen in het A-groepje en zwom toevallig door het gat toen de examinator kwam kijken. Ze mocht op voor A was de conclusie :o . De juf had ook wel door dat het gat meer een toevalstreffer was nog dan een vaardigheid, dus die zei tegen mij dat ik dan maar beter wel de komende week ging oefenen met haar. Ik dacht echt, toedeledokie, hoe zie dat je dat voor je? Ik werk ook nog en we hebben genoeg dingen, ze gaat de volgende ronde wel mee op ( 3 mnd later). 3 Maanden latermocht ze weer op, maar verprutste ze zelf haar A-diploma, maar gelukkig vonden de juffen ook dat ze eigenlijk klaar was om verder te gaan voor B en 3 mnd later heeft ze vervolgens haar B-diploma behaald. Mijn dochter heeft A dus niet gehaald, maar B wel :P . Ach wel, hebben we weer een verhaal voor later.

En wat betreft dat pushen, ik heb daar heel duidelijk 2 kanten in. Ik zie zelf heel duidelijk wanneer mijn dametje echt bang is en iets niet durft, of gewoon besloten heeft om iets niet te doen/ proberen. Als ze echt bang is, ben ik een leeuwin die voor haar opkomt :P , maar als ze aan het mokken/ puberen/weigeren slaat, kan ik weer best pushen. (Niet dat ze zich laat pushen, maar dat is weer een ander verhaal :7 ).
pi_146047396
Mijn zoon is van een ander slag. Ik hoef maar één keer te zeggen 'dat durf jij vast niet' en hij springt :P .
pi_146053654
Lars heeft nu al zwemles. Hij is vrij direct na zijn verjaardag doorgegaan, er zat maar een maandje tussen. Er was een wachtlijst zeiden ze, en er werd verwacht dat hij na de zomervakantie mee in kon stromen, maar blijkbaar was er al eerder een plekje vrij.

Hij is na een les of tien doorgegaan naar badje 2, ik geloof dat hier badje 4 afzwemmen voor A is. Hij vindt het echt ontzettend leuk, maar we hebben natuurlijk ook al sinds hij 3 maanden oud was baby/peuterzwemmen gedaan. Hij hoeft van mij echt niet binnen een bepaalde tijd z'n diploma te halen, gewoon er lol in hebben vind ik evenzo belangrijk, zo niet het belangrijkst. En hij leert er ook meer dan alleen zwemmen, maar ook meer zelfstandig zijn, luisteren naar de juf en concentreren op oefenen enzo.

Alleen zo jammer dat de kijkruimte bij ons zwembad nog heter is dan een gemiddelde sauna... blegh...

Een ander dingetje... ik las vandeweek op de site van How2talk2kids een dingetje over een wekker bij kinderen: Rise & shine. Ik vond het een heel interessant stuk, maar vraag me ook af vanaf welke leeftijd een wekker eigenlijk 'handig' is. Hebben jullie kinderen een eigen wekker? En vanaf welke leeftijd?

Ik probeer zelf ook altijd wat eerder op te staan, zodat ik Lars alvast wat kan laten wennen aan het idee dat het bijna tijd is om op te staan. Maar soms lukt het me zelf ook niet om vroeg m'n lekker warme bed uit te komen, en dan heeft hij dus eigenlijk last van mijn luiheid... :@
pi_146058791
Oudste heeft nu een half jaar een nijntje wekker. In hdt weekend geeft de wekker aan wanneer ze van dr kamer mag en doordeweeks gaat de wekker eerder en dan wordt ze dr wakker van.
pi_146061865
Hier nog geen wekken. Yaro eindigd eigenlijk nog altijd tussen ons in elke nacht. Dus een wekker op zijn kamer is dan wat zinloos :D
pi_146062095
Damian had een wekker. Helaas is hij veel te handig met dat soort dingen en wist hij al snel hoe je hem moest verzetten. Met als gevolg dat zijn wekker regelmatig om half 6 af ging omdat er dan iets leuks op tv kwam ofzo! :o Ook al mag hij dan helemaal nog niet uit bed. Voorlopig dus gewoon een klok. :P
pi_146062326
Mijn oudste heeft mijn antieke wekkerradio die op Sky radio staat. Kind helemaal gelukkig. Sinds midden groep 3.
Met een meidenkwartet
pi_146062469
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 07:59 schreef appelsap het volgende:
Damian had een wekker. Helaas is hij veel te handig met dat soort dingen en wist hij al snel hoe je hem moest verzetten. Met als gevolg dat zijn wekker regelmatig om half 6 af ging omdat er dan iets leuks op tv kwam ofzo! :o Ook al mag hij dan helemaal nog niet uit bed. Voorlopig dus gewoon een klok. :P
:D slim! hahaha
:)
pi_146062559
Spring :') my god zeg... lekker laten gaan idd. Dat zeggen ze toch ook van kleuters die in groep 1 of 2 doubleren vanwege te onzeker, dat die vaak een enorme boost krijgen omdat ze dan een stukje ouder/groter zijn enzo? Als L. zelf niet benauwd wordt van het idee van een nieuwe groep zou ik het lekker zo laten.

Hier geen zwemles en we gaan zelf ook nooit zwemmen. Enige keren dat we gezwommen hebben was ruim anderhalf jaar geleden op vakantie en mijn ouders zijn allebei wel eens met de meisjes gaan zwemmen. Al met al buiten die vakantie om zijn de keren zwemmen op 1 hand te tellen. Ze gaat volgend jaar, vanaf het nieuwe schooljaar hopelijk als alles goed loopt en ze zal dan 6 jaar zijn. Prima wat ons betreft. De jongste weet ik nog niet of ik die laat wachten tot ook 6 of dat ze met 5 of 5,5 begint. Ik neig naar wachten.
En schoolzwemmen och, ik zie het wel, wij hadden het zelf vroeger ook en idd verving het een gymles en in mijn herinnering was het ook op een tijdstip of iets waarbij er iets te regelen was. Dus ofwel de ouders moesten de kinderen 's morgens brengen bij het zwembad of het was de laatste les van de dag, zulke dingen. Was altijd wel leuk.
:)
pi_146063941
Aaah, ik heb de zwemjuf door. L begon in wen groepje waar maar 3 kindjes inzaten. Dus is dat groepje samengevoegd met een niveau hoger. Daar heeft ze een eenheidsworst van proberen te maken zodat ze allemaal tegelijk doorkonden naar het a-groepje. Ze heeft namelijk niet alleen ons gevraagd te oefenen, maar ook de andere twee kindjes.

Blijkbaar is het niet gelukt want ze kwam maandag op dr schreden terug: 'L en de andere twee gaan nog niet door naar het a-groepje, maar da's natuurlijk logisch, want ze zijn veel later begonnen dan de rest.'

Echt. :'D
pi_146065250
Oeps, leuk geprobeerd van juf, gelukkig dat ze nu niet meer zo snel hoeft..

Hier geen wekker. Alleen een klok. En hij weet dat hij voor 7 uur op zijn kamer moet blijven..
Wij doen zijn deur wel open als hij eruit moet.
Ik betwijfel ook of een wekker gaat helpen. We hebben eens op een avond in ons bed gelegen en we hoorden een raar geluid. Na enig speuren kwam het gebiep van Chris zijn kamer. Een reiswekker op zo'n meter van zijn hoofd was afgegaan, en meneertje sliep nog heerlijk :P
pi_146065650
Jongste heeft deze. Als het schaap "wakker" is dan mag ze uit bed, vooral in het weekend erg nuttig.



Door de week dan ben ik vaak eerder uit bed dan de kids, doe ik het licht aan in de gang en hun deuren open, dan ga ik douchen en kunnen zij vast wakker worden. Als ik dan klaar ben dan is het tijd om uit bed te komen.

De oudste heeft al wat meer een wekker-wekker. Maar toch nog wel het plaatje erbij. Maar ze begint het aardig door te krijgen. En eigenlijk wil ik voor de jongste wel dezelfde, maar misschien is de oudste wel toe aan een grote meiden wekker ;).

Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator maandag 3 november 2014 @ 09:56:17 #177
5428 crew  miss_sly
pi_146244511
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 13:30 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Ze zoeken van te voren ook altijd een paar kinderen (zandkabouters) die het leuk vinden om mee te spelen. Lijkt me wel wat voor S. eigenlijk.
Toen ik dit tegen S vertelde, begon ze te glunderen en zei ze dat ze dat wilde. Ik kan er echter (nog) niets over vinden op de site. Enig idee hoe ik erachter kom of ze dat hier ook doen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146253299
Ok help. :'(
Zo juist uitslag van Leyla bloedonderzoek. Glutenintolerantie.

En nu weet ik het ff niet meer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 3 november 2014 @ 14:34:33 #179
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_146253489
Dat kon je er ook nog wel even bijhebben, Ticootje. Sorry, ik heb verder geen tips wat dit betreft.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_146253746
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:28 schreef Ticootje het volgende:
Ok help. :'(
Zo juist uitslag van Leyla bloedonderzoek. Glutenintolerantie.

En nu weet ik het ff niet meer.
Jeetje joh dat is flink balen. Is er iets wat ik voor je kan doen? Als je vragen hebt dan weet je me te vinden he :*
:)
pi_146254333
Jeetje zeg. Zat dat ergens in de verwachting van dat bloed onderzoek?
Met een meidenkwartet
pi_146254615
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:00 schreef Cathmar het volgende:
Jeetje zeg. Zat dat ergens in de verwachting van dat bloed onderzoek?
Nee, deze had ik even niet verwacht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator maandag 3 november 2014 @ 15:09:45 #183
5428 crew  miss_sly
pi_146254695
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:28 schreef Ticootje het volgende:
Ok help. :'(
Zo juist uitslag van Leyla bloedonderzoek. Glutenintolerantie.

En nu weet ik het ff niet meer.
O, pfff, dat is schrikken, lijkt me. Hadden jullie iets in deze richting verwacht, of komt het helemaal uit de lucht vallen?
:* neem het aanbod van mignonne zeker aan!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146254737
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, deze had ik even niet verwacht.
Heftig hoor :*
Je gaat je weg daar wel in vinden, dat weet ik zeker.
Met een meidenkwartet
pi_146254846
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 14:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jeetje joh dat is flink balen. Is er iets wat ik voor je kan doen? Als je vragen hebt dan weet je me te vinden he :*
jou ga ik de aankomende tijd wel ff stalken ja.
Om eens te beginnen: Sinterklaassnoep?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146254877
Tis mooi kut , verklaard wel het huilen zo der reden :{
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_146255153
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

jou ga ik de aankomende tijd wel ff stalken ja.
Om eens te beginnen: Sinterklaassnoep?
Bij Albert Heijn zijn glutenvrije kruidnootjes en speculaasbrokken te koop. Duur, 3,49 geloof ik voor een klein zakje. Maar ze smaken prima. Elin is niet anders gewend natuurlijk, maar ik vind ze ook prima smaken. Verder als tip, niet helemaal sinterklazig maar toch, bij bakkerij Het Stoepje, die van de markt, hebben ze tegenwoordig heel veel glutenvrij spul, en nu ook speculaasjes. Die smaken vrijwel exact als normale speculaasjes en zijn (in verhouding) niet heel duur.
Daarnaast heeft AH op al het eigen-merk spul op de achterkant vrij duidelijk een logo'tje staan, als je die ziet kan ze het hebben. Ik dacht dat de sint-schuimpjes glutenvrij zijn bijvoorbeeld en wat andere snoepgoed ook.



Verder zijn kruidnootjes vrij eenvoudig om zelf te bakken glutenvrij, maar daarvan kan ik me voorstellen dat het je nog wat teveel gedoe is om direct mee te beginnen en dat kopen nu handiger is.
:)
pi_146255295
AH is sowieso je vriend als het hier op aankomt. De XL heeft een vrij uitgebreid aanbod, sinds een maand ofzo. Met dank aan de hippe diëters die zich op glutenvrij hebben gestort ;)

Er liggen bij de XL onder andere diepvriespizza's in de vriezers, pitabroodjes en naanbroodjes in de schappen en verschillende soorten brood, meel en koekjes. Voor pasta kan ik de Lidl aanraden, die heeft spaghetti en spirelli's geloof ik, 1,29 per zak. Staat naast de gewone pasta even goed op het pak kijken.
:)
pi_146255448
Ik ga zo dus wat eerder weg van werk, zodat ik meteen vanavond kan beginnen. Er stond paella op het menu, dus daarvoor was alles in huis.

Dus ik kan dan meteen brood halen voor haar voor morgenochtend.
En dan zie ik het morgen wel weer even....

Gastouder dus inlichten dat Leyla eigen brood krijgt, en dat brood niet op hetzelfde bord gesmeerd mag worden. dat soort.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146255466
Ik verheug me nu al op het boodschappen doen :D 1,5x zolang dan normaal :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_146255568
quote:
14s.gif Op maandag 3 november 2014 15:28 schreef Joene het volgende:
Ik verheug me nu al op het boodschappen doen :D 1,5x zolang dan normaal :)
En 6x zo duur *O*
Beschuit voor 3 eu. :X
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146255581
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:28 schreef Ticootje het volgende:
Ik ga zo dus wat eerder weg van werk, zodat ik meteen vanavond kan beginnen. Er stond paella op het menu, dus daarvoor was alles in huis.

Dus ik kan dan meteen brood halen voor haar voor morgenochtend.
En dan zie ik het morgen wel weer even....

Gastouder dus inlichten dat Leyla eigen brood krijgt, en dat brood niet op hetzelfde bord gesmeerd mag worden. dat soort.
Heeft Leyla al een biopt gehad of krijgt ze dat niet? Wij mochten namelijk nog niet glutenvrij gaan eten tot aan het biopt. Soms gaat dat anders hoor, maar just to be sure ;)
:)
pi_146255590
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En 6x zo duur *O*
Beschuit voor 3 eu. :X
gelukkig geld als water :(
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_146255638
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

Heeft Leyla al een biopt gehad of krijgt ze dat niet? Wij mochten namelijk nog niet glutenvrij gaan eten tot aan het biopt. Soms gaat dat anders hoor, maar just to be sure ;)
Nee, daar heb ik de arts eigenlijk niet over gehoord, we moeten wel over 2 maanden terug komen. Uit het bloed bleek dat ze veel antistoffen had? Wat genoeg was voor de arts om meteen door te sturen naar dietist en die vond het ook belangrijk om meteen te starten?
Is dat niet goed?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146255672
quote:
14s.gif Op maandag 3 november 2014 15:28 schreef Joene het volgende:
Ik verheug me nu al op het boodschappen doen :D 1,5x zolang dan normaal :)
De eerste keer ben ik in mn eentje gegaan en heb ik 2 uur rondgestruind in de appie en kwam ik met brood en een pak hagelslag weer naar buiten :')

Brood is waarschijnlijk wennen voor haar. Als je het roostert is het beter te eten. Maar... brood mag niet in dezelfde broodrooster als je gewone brood. Hema verkoopt broodroosters voor 10 eu. Wij hebben dus twee broodroosters staan ;)

Ze moet niet alleen niet op hetzelfde bord gesmeerd worden, Leyla moet ook een eigen kuipje boter en eigen potjes beleg. Anders krijg je kruisbesmetting. Als ik mn mes met boter weer terugsteek in de boter en je smeert daarna leyla's brood enzo, dat idee.
:)
pi_146255715
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, daar heb ik de arts eigenlijk niet over gehoord, we moeten wel over 2 maanden terug komen. Uit het bloed bleek dat ze veel antistoffen had? Wat genoeg was voor de arts om meteen door te sturen naar dietist en die vond het ook belangrijk om meteen te starten?
Is dat niet goed?
Nee dan lijkt me dat prima! Er is zo'n grens, ik geloof 10 x ofzo, als ze 10 x de grenswaarde in hun bloed hebben dan is een biopt niet meer nodig. Zoiets. Elin zat daar net onder daarom moest zij wel toen.
:)
pi_146255741
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:34 schreef mignonne het volgende:

[..]

De eerste keer ben ik in mn eentje gegaan en heb ik 2 uur rondgestruind in de appie en kwam ik met brood en een pak hagelslag weer naar buiten :')

Brood is waarschijnlijk wennen voor haar. Als je het roostert is het beter te eten. Maar... brood mag niet in dezelfde broodrooster als je gewone brood. Hema verkoopt broodroosters voor 10 eu. Wij hebben dus twee broodroosters staan ;)

Ze moet niet alleen niet op hetzelfde bord gesmeerd worden, Leyla moet ook een eigen kuipje boter en eigen potjes beleg. Anders krijg je kruisbesmetting. Als ik mn mes met boter weer terugsteek in de boter en je smeert daarna leyla's brood enzo, dat idee.
Die tip gaf de dietist ook meteen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146255747
Zijn er cursussen voor? Komt nogal wat bij kijken toch.
Even leuke bordjes kopen voor haar. Arm schaap, zal niet makkelijk zijn voor haar.
Met een meidenkwartet
pi_146255777
eigen boter! Daar dacht ik niet aan natuurlijk. Gaat straks meteen mee.

en stickers dus, labelen die hap.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146255789
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die tip gaf de dietist ook meteen.
hehehe volgens mij iedereen die verplicht zulk brood eet xD

Verder, MacDonalds heeft glutenvrije hamburgers in een aantal vestigingen, staat op de website. En de frietjes van de mac zijn gegarandeerd glutenvrij. Dat zal je wsl roesten momenteel :') maar je komt straks vast wel eens in zo'n situatie van honger onderweg en dan nergens kunnen eten omdat ze geen eten voor je kind hebben. De mac dus.
:)
pi_146255836
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

hehehe volgens mij iedereen die verplicht zulk brood eet xD

Verder, MacDonalds heeft glutenvrije hamburgers in een aantal vestigingen, staat op de website. En de frietjes van de mac zijn gegarandeerd glutenvrij. Dat zal je wsl roesten momenteel :') maar je komt straks vast wel eens in zo'n situatie van honger onderweg en dan nergens kunnen eten omdat ze geen eten voor je kind hebben. De mac dus.
De tip van de mac kreeg ik al in mn WA van iemand ja. :D

en livaad.nl -> database met artikelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146255843
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:37 schreef Ticootje het volgende:
eigen boter! Daar dacht ik niet aan natuurlijk. Gaat straks meteen mee.

en stickers dus, labelen die hap.
Er is een vrij actieve facebookgroep, heel gemoedelijk is die zonder van die Gerda's :')
daar kun je al je vragen kwijt en tips en dergelijke worden er ook gegeven. Als je wilt kan ik je daar wel toevoegen.

En er zijn ook apps, dan kun je de barcode scannen en geeft ie aan of het glutenvrij is. Ik vind het zelf fijner om gewoon het etiket te lezen, maar voor familie die wat minder erin thuis is, is zo'n app wel handig.
:)
pi_146255859
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De tip van de mac kreeg ik al in mn WA van iemand ja. :D

en livaad.nl -> database met artikelen.
ja klopt, alleen ik vind die livaad site een beetje eh op zn eighties werken zeg maar :') alsof je een inbelverbinding hebt.
:)
pi_146255880
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja klopt, alleen ik vind die livaad site een beetje eh op zn eighties werken zeg maar :') alsof je een inbelverbinding hebt.
Ja. Maar voor het begin is het wel handig een soort leidraad te hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146255882
Deze weblog is wel fijn en duidelijk.
http://ikbenglutenvrij.nl/ en voor jou nu vooral dit stukje ook: http://ikbenglutenvrij.nl/?page_id=7926
:)
pi_146255946
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:37 schreef Ticootje het volgende:


en stickers dus, labelen die hap.
dit dus anders gaat het mis.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_146255998
Ik voorzie echt trial and error.

:D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146256061
Verder heeft De Tuinen een redelijk assortiment gv, en daarbij hebben ze soms aardige aanbiedingen. 2e product gratis en boven de 20,- geen verzendkosten ofzo, dat soort grappen. Dus ff abonneren op de mailing van hen, scheelt soms behoorlijk om dan groot in te kunnen slaan.

Hetzelfde geldt voor de webshops van http://www.glutenvrijemarkt.com/

En iets van een trommeltje in de klas is wel handig met cakejes of snoep ofzo. Voor traktaties. Ik heb een brief gemaakt voor als Elin naar school gaat, die kan ik je wel sturen zodat je hem aan kunt passen en kunt gebruiken?
:)
pi_146256105
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:43 schreef Ticootje het volgende:
Ik voorzie echt trial and error.

:D
das normaal, ik heb best wel eens vloekend op mezelf 's nachts mn kind getroost :X men wat voel je je schuldig dan. Of dat je de gok neemt en iemand vertrouwd en dus ergens gaat eten en dat het dan toch niet goed gaat :X

Maar goed, het vindt zn weg echt wel, en jullie zijn inventief zat dus komt vast helemaal goed *O*
:)
pi_146256207
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:45 schreef mignonne het volgende:
Verder heeft De Tuinen een redelijk assortiment gv, en daarbij hebben ze soms aardige aanbiedingen. 2e product gratis en boven de 20,- geen verzendkosten ofzo, dat soort grappen. Dus ff abonneren op de mailing van hen, scheelt soms behoorlijk om dan groot in te kunnen slaan.

Hetzelfde geldt voor de webshops van http://www.glutenvrijemarkt.com/

En iets van een trommeltje in de klas is wel handig met cakejes of snoep ofzo. Voor traktaties. Ik heb een brief gemaakt voor als Elin naar school gaat, die kan ik je wel sturen zodat je hem aan kunt passen en kunt gebruiken?
School ga ik meteen vanavond mailen. Ik koop denk ik lollies en zakjes naturel chips die ik op school leg voor vervangen traktaties.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146256275
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

School ga ik meteen vanavond mailen. Ik koop denk ik lollies en zakjes naturel chips die ik op school leg voor vervangen traktaties.
ja psies als er maar iets is, zo sneu anders.

En wellicht ook iets van een brief maken voor andere ouders. Ik weet niet of ze wel eens ergens een boterham eet of gaat spelen ofzo, maar daarvoor dus. Wij kregen van onze diëtiste de tip om dat vooral te doen omdat er blijkbaar mensen zijn die het idee hebben dat je kind dood neer valt als het 'een gluut' binnenkrijgt waardoor ze het spelen een beetje mijden. Dat zou jammer zijn natuurlijk.
:)
pi_146256337
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja psies als er maar iets is, zo sneu anders.

En wellicht ook iets van een brief maken voor andere ouders. Ik weet niet of ze wel eens ergens een boterham eet of gaat spelen ofzo, maar daarvoor dus. Wij kregen van onze diëtiste de tip om dat vooral te doen omdat er blijkbaar mensen zijn die het idee hebben dat je kind dood neer valt als het 'een gluut' binnenkrijgt waardoor ze het spelen een beetje mijden. Dat zou jammer zijn natuurlijk.
Goed punt idd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146257129
Tico, Lijkt me iets wat je leven zo even ondersteboven zet, het ene moment loop je bij de arts binnen voor de uitslag en het volgende moment sta je buiten met een diagnose die je totaal niet verwacht, maar ook nog een dieet wat heel wat voeten in aarde heeft.
Succes met uitpluizen :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 3 november 2014 @ 16:13:31 #214
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_146257166
intolerantie, is dat nou hetzelfde als een allergie? en kan ze daar ook nog weer overheen 'groeien'? of zal ze hier haar leven lang aan vast zitten.
in de haak.
pi_146257283
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 16:12 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik was een beetje verbaast dat de diëtiste dat dan niet noemt, eigen boter en beleg.
Maar dan wel zo'n brief noemt. Dat van die boter/beleg is iets wat je dagelijks tegenkomt immers.
Evengoed lijkt het me iets wat je leven zo even ondersteboven zet, het ene moment loop je bij de arts binnen voor de uitslag en het volgende moment sta je buiten met een diagnose die je totaal niet verwacht, maar ook nog een dieet wat heel wat voeten in aarde heeft.
Succes met uitpluizen :*
Mijn diëtiste had het over een brief eh, niet die van tico, voor zover ik terug kan zien. :)
En ik weet nog wel dat mijn hoofd tolde van alle info en dat ik veel info die ik had gehad bijna gelijk weer vergat omdat het zo veel was.
:)
pi_146257500
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 16:13 schreef trui het volgende:
intolerantie, is dat nou hetzelfde als een allergie? en kan ze daar ook nog weer overheen 'groeien'? of zal ze hier haar leven lang aan vast zitten.
Nee is niet hetzelfde. Daarbij is deze intolerantie eigenlijk ook weer van een andere slag als bijvoorbeeld een lactose-intolerantie. Veel mensen met zo'n lactose intolerantie kunnen wel kleine hoeveelheden verdragen, met gluten kan dat niet.

Valt onder de auto-immuun aandoeningen. Wanneer er gluten binnenkomen worden er antilichamen door het lichaam aangemaakt die oa ook de eigen darmslijmvliezen afbreken waardoor de klachten dus ontstaan. Vergelijk het met diabetes of andere auto-immuunaandoeningen, je groeit er niet meer overheen dus.
:)
pi_146257558
Trouwens Tico, wilde k nog zeggen, kan best dat ze heel snel opknapt als je start met dieet. Maar schrik er niet van als je een keer een foutje maakt en ze reageert er heel heftig op. Vaak worden die reacties op een fout heftiger naarmate men langer op dieet is, ook als ze tot nu toe alleen wat vage klachten ofzo had.
:)
  maandag 3 november 2014 @ 16:24:11 #218
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_146257648
heftig hoor. sterkte ermee, tico!
in de haak.
pi_146258240
[quote]0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:43 schreef Ticootje het volgende:
Ik voorzie echt trial and error.

nog een tip van een lurker : lees ingrediënten bij de AH toch goed na. Ze verkopen soms ook producten als glutenvrij omdat de hoeveel tarwe onder een bepaalde waarde zit. De ene persoon kan er wel tegen; de andere niet. Idem voor tarwezetmeel. Officieel glutenvrij, maar niet iedereen kan er tegen.

Als er "zetmeel" op de verpakking staat is het glutenvrij. Wij kopen niets waar "kan sporen van gluten"op staat. .

Op facebook zit ook de groep "glutenvrije tips". Daar staat veel informatie.

Bij de HEMA (met restaurant kan je glutenvrije lunchen) idem voor Bagels & Beans.

Bij de AH verkopen ze idd tegenwoordig veel meer glutenvrije producten. Maar ook veel vlees bij de AH is glutenvrij, in tegenstelling tot andere supermarkten.

Genius-brood ligt op de broodafdeling (wit, bruin, fruit, bolletjes & muffins), maar niet elke AH verkoopt het hele assortiment.

De Jumbo heeft vaak glutenvrije snacks in de diepvries en ook vrijwel de hele diepvries collectie van Schär. Ze kunnen dit eventueel ook voor je bestellen.

Mocht je wel eens in Duitsland komen, daar is glutenvrij eten veel goedkoper.

In een broodrooster, tosti-ijzer, frituurpan mogen alleen maar glutenvrije producten bereid worden, anders is er kans op kruisbesmetting.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  maandag 3 november 2014 @ 16:42:05 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_146258515
Oef wat een geregel dan ineens. Ik heb voor Ruben van die goedgemerktstickers laten maken met Ik mag geen noten. Mooi rood, goed opvallend. Zit standaard op zijn broodtrommels en dergelijke.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 3 november 2014 @ 16:44:12 #221
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146258616
Juist omdat het brood echt zonder roosteren niet te vreten is zijn wij in eerste instantie op bento-boxen over gegaan voor schoollunches. Dat bleek veel en veel makkelijker. Bovendien kun je het er heel leuk uit laten zien, ook zonder al te veel moeite.

En het is heftig, en veel in het begin, maar ook weer niet het eind van de wereld terwijl je er wel enorm veel vooruitgang mee kunt boeken :*
pi_146258767
Loezzie O+

Wij gaan binnenkort ook over op bentolunches weer ja, mn jongste eet helemaal geen brood meer, niet geroosterd, niet gewoon, alle merken geprobeerd, zelfgemaakt, t maakt allemaal weinig uit. Bento's at ze wel altijd goed dus prima, doen we dat. En dus ook voor thuis gaan we maar weer aan de rijst tussen de middag.

en dat laatste wat gao zegt idd.
:)
  maandag 3 november 2014 @ 16:54:08 #223
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146259071
Ik bedacht nadat ik het had gepost dat er helemaal geen korstje gluten-vrij brood te krijgen was in Bangkok, 7 jaar geleden. Dat zal er ook mee te maken hebben gehad :D Mijn jongste was allergisch voor tarwe en haver, en is er overheen gegroeid maar nu ik zelf een paar jaar geleden overgevoelig bleek voor gluten eet ik ook maar weinig brood. Alleen in Frankrijk, bij de kaas :P (alwaar ze trouwens ook flinke collecties gluten-vrij spul hebben).
pi_146259428
Ze hebben overal in Europa flinke collecties glutenvrij spul, tegen heel schappelijke prijzen. Behalve hier in NL :') hier wordt flink verdiend over de rug van de patiënt die niet anders kan. Duitsland is idd stukken goedkoper, België ook en de UK is een walhalla voor glutenvrij. In Scandinavie is een hoop keurig geregeld in restaurants qua alternatieven en de dingen zijn er wel duur, maar net zo achterlijk duur als de rest van de boodschappen daar.

Maar goed, het komt hier nu ook. De Lidl stunt met pasta die ruim 2,50 e goedkoper is dan A-merken, AH heeft een gv huislijn die heel betaalbaar is sinds kort dus yay *O*
:)
  maandag 3 november 2014 @ 17:08:46 #225
35189 Troel
scherp en bot
pi_146259684
Ook qua notenallergie is Duitsland heerlijk. Daar kan je tenminste veilige rozijnen halen enzo. Probeer die in Nederland maar eens te vinden.

Soms is op de grens wonen wel praktisch :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 3 november 2014 @ 17:22:52 #226
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146260174
Ik heb de best of all worlds ;) Franse collecties bij de Carrefour en de Geant, Duitse, Amerikaanse en Britse collectie bij de internationale supermarkt en hier en daar wat Orgran. En afgezien van een enkele keer pasta koop ik eigenlijk zelden iets (ok, laatst citroenkoekjes. En wel eens browniemix). Het is eigenlijk uiteindelijk makkelijker om 'om te denken' dan om alles steeds te vervangen.
  maandag 3 november 2014 @ 17:30:34 #227
35189 Troel
scherp en bot
pi_146260471
Wellicht kun je hier ook nog wel tips vinden Ticootje: OUD / (Voedsel)allergie bij baby's en kinderen deel 3
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_146262260
Veeeel info. Maar we komen er wel uit. Vanavond lekker rijst gegeten en ik zal de frituurpan deze week schoonmaken. (Meh dat had ik echt 2 weken terug gedaan)
Of misschien koop ik een kleine pan, die gewoon voor leyla blijft anders kan ik geen kroketten meer bakken.
Gastouder boter en jam gegeven en die neemt in de ochtend dan brood mee. Ik zal nog zorgen voor een pak crackers want die eet ze ook graag.
Verder heb ik al pannenkoekenmix en pasta en chips voor op school. Dingen die echt voor leyla zijn staan stickers op en van het weekend haal ik rode en groene stickers zodat we algemene producten kunnen stickeren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146263665
Ik zie een zaterdagje shoppen in Duitsland aankomen :-)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_146264455
quote:
6s.gif Op maandag 3 november 2014 18:59 schreef Joene het volgende:
Ik zie een zaterdagje shoppen in Duitsland aankomen :-)
Doen!! Glutenvrij brood (dat de AH ook verkoopt) kost bij de DM Drogist in Duitsland ¤2,55 en bij de AH ¤3,49 (was tot voor kort zelfs ¤3,99). Dat scheelt nogal wat. Ze hebben verder ook nog veel meer producten. () ik liep laatst nogal voor gek toen ik voor 3 mensen die glutenvrij eten, 20 broden meenam :-$

Bij de meeste supermarkten in Duitsland verkopen ze het algehele Schär diepvries assortiment, waaronder ijshoorntjes, vissticks, kipfingers etc etc en supermarkten zoals REAL, Edeka, Kaufland hebben ook vaak een groot glutenvrij assortiment. Bij de ene supermakt staat het bij elkaar en bij de andere supermarkt staat het overal tussendoor (vaak met kaartje aangeven of het glutenvrij is).

En.. de plaatselijke kippenboer (in Duitsland) heeft vaak glutenvrije gebraden kippetjes. Sowieso viel ons op dat in Duitsland vaak goed staat allergene wat de ingrediënten zijn. zelfs bij de frietboer op de kermis. :-)

Een goed schoongemaakte frituurpan is helaas niet glutenvrij meer als er iets niet-glutenvrij in gebakken is. Bij de snackbar halen is vaak ook niet mogelijk vanwege kruisbesmetting.

Ik zag wel dat er nieuwe glutenvrije snacks te koop zijn van VA foods. Deze heb ik nog niet geprobeerd.

Overigens zijn koekkruiden (voor speculaas en kruidnootjes) bijna altijd glutenvrij.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_146265074
Ik voorzie ook dat er een grote vriezer moet komen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_146266190
quote:
6s.gif Op maandag 3 november 2014 18:59 schreef Joene het volgende:
Ik zie een zaterdagje shoppen in Duitsland aankomen :-)
Ik zie vooral dat jij curryworsten gaat eten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146267200
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zie vooral dat jij curryworsten gaat eten.
ik hoop het !
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_146268187
Bij de Makro hebben ze ook een lading glutenvrij spul. Onder andere pasta. Ik weet niet of je daar wel eens komt?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_146269807
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 20:35 schreef McLaura het volgende:
Bij de Makro hebben ze ook een lading glutenvrij spul. Onder andere pasta. Ik weet niet of je daar wel eens komt?
Nee eigenlijk nooit. Maar het is zo hip tegenwoordig, ik zie echt tal van mogelijkheden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146269925
Is het een welvaart iets eigenlijk ? Ik hoorde het vroeger nooit ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_146269950
Hey Tico, dat is schrikken zeg. Succes met het inslaan van glutenvrije spullen. En ik hoop zo dat je dametje ervan opknapt!
Professioneel gifmenger.
pi_146270170
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 16:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mijn diëtiste had het over een brief eh, niet die van tico, voor zover ik terug kan zien. :)
En ik weet nog wel dat mijn hoofd tolde van alle info en dat ik veel info die ik had gehad bijna gelijk weer vergat omdat het zo veel was.
Ik had mn reactie al aangepast toen ik bedacht dat ik het volgens mij niet goed had gelezen :+

Maar dat je hoofd ervan tolt daar kan ik me wel wat bij indenken. Het is nogal een ommezwaai denk ik. Van eten zonder overal bij stil te hoeven staan, naar super oplettend zijn.
Ik heb zelf ivm medicatie een dieet waarbij ik bepaalde voedingsmiddelen maar met mate of helemaal niet mag, maar dat gaat niet om iets wat zo veelgebruikt is als gluten. Want dat zit in zoooooveel.

En ik vind het soms al lastig.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_146270694
quote:
5s.gif Op maandag 3 november 2014 21:12 schreef Joene het volgende:
Is het een welvaart iets eigenlijk ? Ik hoorde het vroeger nooit ?
Nee maar wel een first world problem, in afrika vreten ze alleen maar rijst en dat kan geen kwaad.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146270873
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 21:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee maar wel een first world problem, in afrika vreten ze alleen maar rijst en dat kan geen kwaad.
ik heb geen issues met 3x per dag rijst :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_146270899
quote:
14s.gif Op maandag 3 november 2014 21:27 schreef Joene het volgende:

[..]

ik heb geen issues met 3x per dag rijst :)
Ik heb wat bewaard van vandaag. Ga je gang morgen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146271268
quote:
5s.gif Op maandag 3 november 2014 21:12 schreef Joene het volgende:
Is het een welvaart iets eigenlijk ? Ik hoorde het vroeger nooit ?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 3 november 2014 @ 21:48:32 #243
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_146272188
quote:
14s.gif Op maandag 3 november 2014 19:27 schreef Joene het volgende:
Ik voorzie ook dat er een grote vriezer moet komen
Gewoon het huis van de buren erbij kopen.
pi_146273243
quote:
7s.gif Op maandag 3 november 2014 21:48 schreef amaranta het volgende:

[..]

Gewoon het huis van de buren erbij kopen.
Die zijn er toch nooit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 3 november 2014 @ 22:38:02 #245
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_146274763
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zie vooral dat jij curryworsten gaat eten.
onze vriezer ligt er vol mee de echte witte braadworsten. Waar ze curryworsten van maken. :7

wij wonen pal tegen België als ik ergens om moet geef maar een gil!

succes ermee en dat ze er van opknapt
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 3 november 2014 @ 22:39:39 #246
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_146274849
quote:
5s.gif Op maandag 3 november 2014 21:12 schreef Joene het volgende:
Is het een welvaart iets eigenlijk ? Ik hoorde het vroeger nooit ?
Vroeger was het er ook, maar nog niet zo bekend, of als zodanig herkend.
Mijn schoonmoeder is er een aantal jaren geleden achter gekomen dat eten geen buikpijn hoeft op te leveren, als ze maar glutenvrij eet... Al die jaren dacht ze dat buikpijn na het eten er gewoon bij hoorde.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_146281447
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 21:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee eigenlijk nooit. Maar het is zo hip tegenwoordig, ik zie echt tal van mogelijkheden.
Dat is waar. In elk geval succes met alle aanpassingen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_146282160
Nou het "vieze" brood ging erin als koek. Kind met smaak. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146282353
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 08:25 schreef Ticootje het volgende:
Nou het "vieze" brood ging erin als koek. Kind met smaak. :D
yaaaaaaaaay *O*
Doet ze goed :D

dit was hier de score, 1 muizenhapje in een hoekje, de rest niet aangeraakt :') dusch...
:)
pi_146282485
Tico,dat is mooi :).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_146282573
Ze vind het vooral heel interressant nu. Ze heeft haar eigen spulletjes met haar naam erop. Zus is natuurlijk een soort jaloers, want ik wil ook eigen boter...

We gaan zorgen dat er zsm een vrieskast komt zodat we wat broodproducten op voorraad kunnen hebben en bijvoorbeeld pizzabodems ed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 4 november 2014 @ 09:44:14 #252
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_146283460
Ik had pas van iemand een tip gekregen voor een heel erg lekker glutenvrij brood. Was ook zelfs nog redelijk betaalbaar. Ik ben alleen de link kwijt, lekker dan :')
Maar ik ga er ff achteraan voor je Tico!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_146284083
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 november 2014 09:44 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik had pas van iemand een tip gekregen voor een heel erg lekker glutenvrij brood. Was ook zelfs nog redelijk betaalbaar. Ik ben alleen de link kwijt, lekker dan :')
Maar ik ga er ff achteraan voor je Tico!
Ja gister heb ik brood voor haar gehaald. 5 sneetje voor 2 euro. Ik keek echt zo :') in de supermarkt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146284784
sterkte tico! het lijkt me vreselijk lastig allemaal. maar wel fijn dat er een heldere diagnose ligt
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_146298105
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja gister heb ik brood voor haar gehaald. 5 sneetje voor 2 euro. Ik keek echt zo :') in de supermarkt.
Bij de AH nu Meesterbakker (in 3 smaken) brood van Schär in de aanbieding (zag ik net). Nu ¤2,99. Volgens een aantal mensen is dat brood redelijk goed te eten. Dit brood heeft een redelijke lange houdbaarheid.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_146301439
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 17:34 schreef loezzie het volgende:

[..]

Bij de AH nu Meesterbakker (in 3 smaken) brood van Schär in de aanbieding (zag ik net). Nu ¤2,99. Volgens een aantal mensen is dat brood redelijk goed te eten. Dit brood heeft een redelijke lange houdbaarheid.
Ja ze heeft nu brood van Schar. Dat gaat er goed in.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 4 november 2014 @ 19:11:03 #257
11682 Moonah
Jolie femme
pi_146301802
Ach Tico, wat een zorg erbij. :{
Succes met het vinden van jullie weg daarin.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_146302115
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:11 schreef Moonah het volgende:
Ach Tico, wat een zorg erbij. :{
Succes met het vinden van jullie weg daarin.
Het is nu vooral een weg vinden, maar het komt wel goed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 4 november 2014 @ 20:47:34 #259
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_146306744
Ticootje als je wil wil ik best e.e.a. opsturen aan koekjes etc. Ze hebben hier zo veel. En zelfs met verzendkosten valt het enorm mee. En is het nog goedkoper dan de NL prijzen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 4 november 2014 @ 21:31:56 #260
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146309137
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja gister heb ik brood voor haar gehaald. 5 sneetje voor 2 euro. Ik keek echt zo :') in de supermarkt.
Is het misschien een idee om een broodbakmachine te kopen, en het zelf te gaan bakken dat glutenvrije brood?
Ik roep maar wat hoor :+
Rayen 2½ jaar!
pi_146320860
Joene wilt dat inderdaad gaan doen. Vanmorgen was het brood opeens vies :')
Ik heb nu vers brood van de jumbo. Dan kan ik er morgen tosties van laten maken op school. Donderdag tostidag.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 5 november 2014 @ 09:24:12 #262
56471 pinquit
oh my lama!
pi_146320926
Pas je dan op met het tosti-ijzer? Of pan of wat ze gebruiken op school
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 5 november 2014 @ 10:48:51 #263
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_146322965
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:24 schreef pinquit het volgende:
Pas je dan op met het tosti-ijzer? Of pan of wat ze gebruiken op school
Dat dus.. bij blokker heb je voor 10 euro een tosti ijzer. Je hebt wel speciale zakjes maar kosten efficienter is een eigen tosti ijzer te halen.. en bij blokker heb jr ook een 2 portie friteuse die vond ik ideaal!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 5 november 2014 @ 11:28:40 #264
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_146324001
jemig wat een gedoe zo even gauw Ticootje en Joene. Ik hoop dat alle moeite snel resultaat heeft voor Leyla.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 5 november 2014 @ 12:08:44 #265
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_146325202
Oh en zonder het gemeen te bedoelen heeft haar oudere zus ook niet "gedragsproblemen"? Is zij ook getest? Niet iedereen heeft typische klachten en ik weet van anderen en Arwen dat wanneer zij gluten binnenkrijgt haar gedrag ook 180 graden draait.. en ik dan ook echt soms radeloos ben.

Misschien is er wel een heel andere duidelijke oorzaak voor Jen haar situatie maar toch dacht misschien handig om even te benoemen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_146326602
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:31 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Is het misschien een idee om een broodbakmachine te kopen, en het zelf te gaan bakken dat glutenvrije brood?
Ik roep maar wat hoor :+
Het bakken van glutenvrij brood is vrij ingewikkeld, omdat de gluten een zeer belangrijke rol spelen in het rijsproces. Zonder gluten krijg je al gauw 'baksteenbrood'.
Professioneel gifmenger.
pi_146326955
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:51 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het bakken van glutenvrij brood is vrij ingewikkeld, omdat de gluten een zeer belangrijke rol spelen in het rijsproces. Zonder gluten krijg je al gauw 'baksteenbrood'.
dat klopt, maar er zijn tegenwoordig prima broodbakmachines te koop met een 'glutenvrij' stand erop, en daarnaast pre-fab mixen waarbij je bijv. alleen nog water hoeft toe te voegen en de knop op je machine aan te doen.

Je kunt het ook goed in de oven bakken trouwens hoor. Even een nieuw cakeblik bij de Hema halen, daar je aangemaakte mix/deeg in storten en volgens instructies op de verpakking bakken. Als het goed is zou dat redelijk okay moeten gaan, afhankelijk van je oven.

Zo'n brood, zeker als het vers uit de oven/broodbakmachine komt is best wel te doen. Het blijft wel een dicht, dense brood. Je moet denk ik, als je glutenvrij bakt, ook wel een beetje loslaten dat het net als gewoon brood moet smaken want dat ga je niet redden.
:)
  woensdag 5 november 2014 @ 13:03:32 #268
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146326975
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:51 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het bakken van glutenvrij brood is vrij ingewikkeld, omdat de gluten een zeer belangrijke rol spelen in het rijsproces. Zonder gluten krijg je al gauw 'baksteenbrood'.
Ohw daar had ik geen idee van. Ik zit mee te lurken in dit topic en reageer soms. Dus op internet kwam ik dat glutenprobleem tegen en ouders die zelf bakten.
Maar ja daar stond natuurlijk niet bij vermeld dat het een ingewikkelde boel was :D
Ik dacht ik meld het even misschien scheelt het veel geld, als je al kijkt wat 5 sneetjes kosten :o
Jammerrrrrrrr
Rayen 2½ jaar!
pi_146327065
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

dat klopt, maar er zijn tegenwoordig prima broodbakmachines te koop met een 'glutenvrij' stand erop, en daarnaast pre-fab mixen waarbij je bijv. alleen nog water hoeft toe te voegen en de knop op je machine aan te doen.

Je kunt het ook goed in de oven bakken trouwens hoor. Even een nieuw cakeblik bij de Hema halen, daar je aangemaakte mix/deeg in storten en volgens instructies op de verpakking bakken. Als het goed is zou dat redelijk okay moeten gaan, afhankelijk van je oven.

Zo'n brood, zeker als het vers uit de oven/broodbakmachine komt is best wel te doen. Het blijft wel een dicht, dense brood. Je moet denk ik, als je glutenvrij bakt, ook wel een beetje loslaten dat het net als gewoon brood moet smaken want dat ga je niet redden.
Kijk, een ervaringsdeskundige!!
^O^
Ik bak nooit met prefab-mixen, vandaar dat t mij niet lukt.
Professioneel gifmenger.
pi_146327123
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:03 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ohw daar had ik geen idee van. Ik zit mee te lurken in dit topic en reageer soms. Dus op internet kwam ik dat glutenprobleem tegen en ouders die zelf bakten.
Maar ja daar stond natuurlijk niet bij vermeld dat het een ingewikkelde boel was :D
Ik dacht ik meld het even misschien scheelt het veel geld, als je al kijkt wat 5 sneetjes kosten :o
Jammerrrrrrrr
Uiteindelijk op de lange duur scheelt het wel hoor als je zelf bakt, dus je tip was niet verkeerd :)
Maar het scheelt niet zoveel als mensen soms denken. Een mix om zelf brood te bakken is ook best aan de prijs. Dat wordt pas echt aantrekkelijk als je er bijvoorbeeld inderdaad voor naar Duitsland rijdt en dan zakken van 5 kilo meel koopt ofzo. Dan is het wezenlijk goedkoper om zelf te bakken.

Het is alleen wel iets waar je een beetje oefening in moet krijgen. En het vergt wat voorbereiding, je moet er dan natuurlijk wel aan denken om het brood aan te zetten of weet ik veel, anders heb je geen brood :') dat zou echt wat voor mij zijn :X
Wat ik zelf meestal doe (ik heb geen broodbakmachine), is dat ik eens in de zoveel tijd een hele zondag besteed aan bakken van koekjes/cakjes en brood en dat gaat dan allemaal de vriezer in.
:)
pi_146327209
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:07 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Kijk, een ervaringsdeskundige!!
^O^
Ik bak nooit met prefab-mixen, vandaar dat t mij niet lukt.
Eet jij of je kind glutenvrij? :)

Ik bak met van alles :P veel mensen nemen mixen voor ons mee als ze naar het buitenland gaan, dat is altijd leuk om uit te proberen. Ik mix zelf losse meelsoorten om mn eigen bakmix te maken en ik koop wel eens wat. Maar brood blijft idd lastig. De ene keer heb ik een heerlijk brood en de andere keer met precies hetzelfde recept heb je idd een baksteen :')

maarrrr.... beste tip die ik kreeg voor mislukt brood is om alles te roosteren en fijn te malen in de keukenmachine ofzoiets want dan heb je paneermeel _O_ hoef je je brood niet weg te gooien en kun je tenminste nog kipnuggets of kibbeling of weet ik veel wat maken ermee *O*
:)
pi_146331068
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:24 schreef pinquit het volgende:
Pas je dan op met het tosti-ijzer? Of pan of wat ze gebruiken op school
Eigen tosti-ijzer ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146331169
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:08 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh en zonder het gemeen te bedoelen heeft haar oudere zus ook niet "gedragsproblemen"? Is zij ook getest? Niet iedereen heeft typische klachten en ik weet van anderen en Arwen dat wanneer zij gluten binnenkrijgt haar gedrag ook 180 graden draait.. en ik dan ook echt soms radeloos ben.

Misschien is er wel een heel andere duidelijke oorzaak voor Jen haar situatie maar toch dacht misschien handig om even te benoemen.
Dat is dus 1 van de dingen die ik uitgezocht wil hebben. En bram dan ook meteen maar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146331227
Oh en de postbode stond net op de stoep met een beginnerspakket <3. Thanks mignonne!
Vooral de tekening werd gewaardeerd :').
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146331365
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:51 schreef Ticootje het volgende:
Oh en de postbode stond net op de stoep met een beginnerspakket <3. Thanks mignonne!
Vooral de tekening werd gewaardeerd :').
hahaha :D :') hij moest erbij van ze :P graag gedaan uiteraard.

Oh en ik wilde het recept voor kruidnootjes nog erbij doen maar vergeten. Bij deze, deze gebruik ik altijd en is best goed te doen. Voor die 200 gr. meel kun je bijv. gerust 100 gram tapioca en 100 gr. rijstmeel doen, gaat goed.
http://www.voedingscentru(...)knotenpindasoja.aspx
:)
  woensdag 5 november 2014 @ 22:18:13 #276
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_146350251
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is dus 1 van de dingen die ik uitgezocht wil hebben. En bram dan ook meteen maar.
En jezelf ook niet vergeten!


En @Mignonne wat heel lief van je!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_146350841
Tico sterkte met het opzetten van een glutenvrij dieet en alles wat erbij komt kijken. Het zal zeker even wennen zijn. Het gaat je wel lukken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 5 november 2014 @ 22:32:40 #278
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_146351072
Weet je wat ik nog het allermoeilijkste vind.. dat och 1 keer kan toch geen kwaad of ze gaat er toch niet dood aan... etc.. dat onbegrip.. 😐
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_146359654
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:32 schreef _evenstar_ het volgende:
Weet je wat ik nog het allermoeilijkste vind.. dat och 1 keer kan toch geen kwaad of ze gaat er toch niet dood aan... etc.. dat onbegrip.. 😐
Ik heb alweer de eerste onzin te horen gekregen. Het komt omdat ik haar als baby te weinig brood heb gegeven.

En ja ik ben bang voor mensen die het wegwuiven. Ach 1 handje kruidnootjes. Of waarom zo moeilijk met eigen boter of jam.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 6 november 2014 @ 10:07:53 #280
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_146359892
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 09:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb alweer de eerste onzin te horen gekregen. Het komt omdat ik haar als baby te weinig brood heb gegeven.

En ja ik ben bang voor mensen die het wegwuiven. Ach 1 handje kruidnootjes. Of waarom zo moeilijk met eigen boter of jam.
Die ga je nog veel meer krijgen. Maar ook daar wordt je harder in en ik heb bij sommigen dus ook gewoon heel hard gezegd wil je dat ze darmkanker krijgt.. ( er is een verhoogd risico bij onbehandelde coeliakie dus als in niet op dieet)
Dat maakte dan bij die mensen met het verschil want kanker is bekend en coeliakie niet..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_146360089
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:07 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Die ga je nog veel meer krijgen. Maar ook daar wordt je harder in en ik heb bij sommigen dus ook gewoon heel hard gezegd wil je dat ze darmkanker krijgt.. ( er is een verhoogd risico bij onbehandelde coeliakie dus als in niet op dieet)
Dat maakte dan bij die mensen met het verschil want kanker is bekend en coeliakie niet..
Goede tip.
Ik kreeg van iemand te horen: "het is onvoorstelbaar, maar hij wordt echt van 1 klein kruimeltje al hartstikke ziek, zo zielig..." En dat was de eerste uitleg. Gelijk duidelijk dat een minieme hoeveelheid grote gevolgen heeft en ook op het gevoel spelen.
Professioneel gifmenger.
pi_146360129
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

Eet jij of je kind glutenvrij? :)
Nee, maar ik experimenteerde graag met allerlei soorten meel. Dus 'per ongeluk' ook wel eens glutenvrij.
Professioneel gifmenger.
pi_146362114
Ik zie veel ervaringdsdeskundigen, dus mijn vraag kan hier vast gesteld: zijn de klachten bij kinderen met coeliakie ook lichamelijk, of met name in gedrag? En wanneer besluit je dat het getest moet worden? En kan dat alleen via bloedafname?
pi_146366088
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:33 schreef L-E het volgende:
Ik zie veel ervaringdsdeskundigen, dus mijn vraag kan hier vast gesteld: zijn de klachten bij kinderen met coeliakie ook lichamelijk, of met name in gedrag? En wanneer besluit je dat het getest moet worden? En kan dat alleen via bloedafname?
Klachten zijn heel uiteenlopend en verschillen echt van persoon tot persoon. Veel voorkomend zijn klachten als buikpijn, overgeven, ontlastingproblemen ofwel diarree ofwel obstipatie en vermoeidheid. Verder idd gedragsproblemen zijn mogelijk, maar soms is de enige uiting neurologisch zoals migraine, of koortsstuipen. Zelfs gebitsproblemen zoals beschadigd tandglazuur. Kortom, geen pijl op te trekken. En als het ernstig of langdurig onbehandeld is dan dingen als groeiachterstand en botbreuken en bijv rachitis.

De huisarts kan bij vermoeden op coeliakie testen dmv een bloedtest. Somsben je al eerder dodoorgestuurd en besluit een kinderarts tot testen. In eerste instantie volstaat een bloedtest maar daarna is een biopt nodig om diagnose officieel te stellen. Tenzij antistoffen dermate hoog zijn en kind ouder dan 2, dan kun is een biopt niet nodig.

Als je vermoeden hebt zou je gewoon aan de huisarts kunnen vvragen om te testen. Niet elke huisarts schijnt er even alert op te zijn. Coeliakie schijnt de meest ondergediagnosticeerde ziekte te zijn ofzo. 1 op 2000 heeft een diagnose maar 1 op 200 heeft het.
Wij rolden er gewoon in. De klachten waren dermate aanwezig dat de kinderarts op 7 maanden al zei dat ze zeker was dat het coeliakie moest zijn. Toch waren pas bij 18 maanden de bloodtesten positief. Hier was er dus geen beslismoment ofzo, maar bij twijfel zou ik het gewoon eens bespreken met je huisarts.
:)
pi_146366110
Wat een blaat. Sorry voor tikfouten. Zit mobiel.
:)
pi_146367133
Dank voor je uitgebreide reactie! :)
pi_146382218
Nou wat anders.

Sint feest op school. Overactieve huismoeders hebben een leuk idee, surprises maken voor de kinderen, leuk gezellig een knutselavond op school met ouders om een surprise te maken voor hun kind.
Ik heb werkelijk een ongelofelijke schijthekel aan knutselen. Echt ik krijg een soort van vlekken in mn nek als ik er al aan denk. En nu moet ik dus gezellig tussen de annies' en gerda's een avond verspillen aan het kansloos knutselen van een surprise. En jawel, of ik van tevoren ook wel even wil bedenken wat ik wil maken. Ik ben ook nog een 0 creatief. Ik haat creatief zijn.

En dan kan ik wel denken, ik ga gewoon niet. Maar goed, dan zijn mijn meiden de enige kinderen die geen surprise hebben. Maar nu heb ik straks dus 2 meiden met een kutsurprise, want mama kan gewoon niet knutselen.

Wat een enorm kut idee.

/dagboek.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146382393
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:08 schreef Ticootje het volgende:
Nou wat anders.

Sint feest op school. Overactieve huismoeders hebben een leuk idee, surprises maken voor de kinderen, leuk gezellig een knutselavond op school met ouders om een surprise te maken voor hun kind.
Ik heb werkelijk een ongelofelijke schijthekel aan knutselen. Echt ik krijg een soort van vlekken in mn nek als ik er al aan denk. En nu moet ik dus gezellig tussen de annies' en gerda's een avond verspillen aan het kansloos knutselen van een surprise. En jawel, of ik van tevoren ook wel even wil bedenken wat ik wil maken. Ik ben ook nog een 0 creatief. Ik haat creatief zijn.

En dan kan ik wel denken, ik ga gewoon niet. Maar goed, dan zijn mijn meiden de enige kinderen die geen surprise hebben. Maar nu heb ik straks dus 2 meiden met een kutsurprise, want mama kan gewoon niet knutselen.

Wat een enorm kut idee.

/dagboek.
O dat zou ook ZO niks voor mij zijn.
Wat een stom idee!
Met een meidenkwartet
pi_146382552
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:12 schreef Cathmar het volgende:

[..]

O dat zou ook ZO niks voor mij zijn.
Wat een stom idee!
Ik ben dus nu opzoek of ik ze gewoon kant en klaar kan kopen. Want mij iets laten maken gaat gewoon niets worden. Ik kan het gewoon niet en ik wil het ook niet. En ik vind het wel sneu dat ze anders niets hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146382602
Dat zou ook niks voor mij zijn zeg.....

oudste zit net 3 weken op school en is alweer 2 keer ziek geweest. De eerste week een week koorts en daar ziek van, en nu oor ontskeing. Ze was voor school nooit ziek, en nu was het 2 keer een ziek vogeltje. Ze hong vanmiddag alweer op de kop op de bank, dus morgen weer naar school.
pi_146382780
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ben dus nu opzoek of ik ze gewoon kant en klaar kan kopen. Want mij iets laten maken gaat gewoon niets worden. Ik kan het gewoon niet en ik wil het ook niet. En ik vind het wel sneu dat ze anders niets hebben.
Doos met papier, a la grabbelton? Rondje action en dan wat dingetjes er in? Verder gaat mijn inspraitie niet
Met een meidenkwartet
pi_146382821
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ben dus nu opzoek of ik ze gewoon kant en klaar kan kopen. Want mij iets laten maken gaat gewoon niets worden. Ik kan het gewoon niet en ik wil het ook niet. En ik vind het wel sneu dat ze anders niets hebben.
Er zijn sites waar je ze kan bestellen en op marktplaats zijn er ook mensen die ze aanbieden.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_146382846
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:23 schreef Tally het volgende:

[..]

Er zijn sites waar je ze kan bestellen en op marktplaats zijn er ook mensen die ze aanbieden.
Ja ik zit daar dus nu naar te zoeken ja.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146383823
Een potlood maken? Of een boek of iets anders vierkants/rechthoekigs, dan kan je een doos "inpakken" en dan versieren zeg maar.

Het lijkt mij wel leuk, maar om ouders min of meer te verplichten om een surprise te maken... zeker voor mensen die niet van geknutsel en dat soort dingen houden vind ik het best een opgave...
Succes!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_146384119
Ik zou niet zo'n probleem hebben met een surprise maken maar wel met dat dat dan verplicht op school samen met gerda's moet :X gezellig... HOE LEUK IS DAT!

gesso die surprise gewoon vol xD

nee serieus, als de surprise je grootste obstakel is zou ik hem idd gewoon kopen ergens, het idee van zulke dingen is toch dat het voor iedereen leuk is?
:)
pi_146384630
Ik ben blijkbaar de enige die mij vol overgave in het knutselfestijn zou storten. :@

Maar Ticootje, anders stuur je Joene toch? Die krijgt geheid volop hulp van de Gerda's en dan hebben je meiden toch twee surprises van Gerda-niveau.

En ander het aloude cadeau-in-waterdichte-zak-in-een-emmer-met-ijs maken?
Professioneel gifmenger.
pi_146385212
Verplicht knutselen op school. Hoe verzinnen ze het. :{ sterkte met het dieet trouwens.

Vandaag 10-minutengesprek gehad over Damian. Hij zit helemaal op zijn plek in groep 5. Prachtige resultaten, een heerlijk kind volgens de meester en ontzettend vrolijk, levendig en enthousiast. Hij is erg geliefd in de klas. De kinderen uit groep 6 zeggen regelmatig dat ze Damian echt een schatje vinden. :D Damian kan soms best wel gek gaan doen als hij enthousiast is, of dan springen, giechelen, wapperen met zijn handen enzo. Daarin is hij nog wat jong, maar dat mag en kan gewoon en wordt geaccepteerd door zijn klasgenoten. O+
Hij loopt nog steeds veel voor wat betreft leerstof maar momenteel is het voor hem niet hinderlijk. Hij zit goed in zijn vel en kan in de klas echt zichzelf zijn.
Zo, nu gaat de trotse mamamodus weer uit. ;)
pi_146385339
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:07 schreef Buurpoes het volgende:
Ik ben blijkbaar de enige die mij vol overgave in het knutselfestijn zou storten. :@

Maar Ticootje, anders stuur je Joene toch? Die krijgt geheid volop hulp van de Gerda's en dan hebben je meiden toch twee surprises van Gerda-niveau.

En ander het aloude cadeau-in-waterdichte-zak-in-een-emmer-met-ijs maken?
je kent me duidelijk niet :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_146385444
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:23 schreef Joene het volgende:

[..]

je kent me duidelijk niet :D
Je kunt niet hulpeloos kijken?
Professioneel gifmenger.
pi_146388459
Ik maakte altijd een mand met snoepjes. Gewoon doosjes inpakken in crêpepapier en wat linten er om heen.
Heb je ook nog dat (niet)grappige surprise effect dat er maar in 1 van de 30 doosjes een kadootje zit.
Was elk jaar weer een hit en makkelijk om te maken.
Ik hoop niet dat ze dat op onze school gaan doen, maar morgen gaan ze wel Sint Maarten lopen, anderhalf uur lang!
  vrijdag 7 november 2014 @ 00:41:14 #301
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_146389886
Morgen?? Da's nog veel te vroeg!

[ Bericht 7% gewijzigd door trui op 07-11-2014 10:17:24 ]
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')