Nee, zo'n geweldig conceptquote:Op maandag 13 oktober 2014 12:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zat even te lezen ja, maar er zijn inderdaad ook geen iederwijs scholen meer... Je verwacht het niet he...
Dat dus.quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, zo'n geweldig concept
Ik ben echt wel overtuigd dat kinderen heel leergierig en nieuwsgierig zijn, hoor, maar ik denk dat als je het volledig, zonder structuur en begeleiding, aan een kind over laat, komt het niet goed.
Maar is dat op het middelbaar onderwijs sowieso niet een stuk minder?quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat dus.
Maar ik zat eens verder te lezen ook, best grappig want ik ken helemaal geen openbaar onderwijs. Ik heb als kind op een montessori school gezeten en daarna jenaplan en dalton als voortgezet onderwijs.
Bijzonder ben ik he?
Maar goed, hier zitten de dames dus op dalton onderwijs en ik baal echt nu al dat er geen bijzondere onderwijs vorm is in het voortgezet onderwijs dat hier in de buurt is. Dus straks moeten ze uiteindelijk wel terug naar gewoon klassikaal openbaar onderwijs. Ik denk dat dat wel even een cultuurschok is. Nu hebben de kinderen alle vrijheid waar ze zich in de school bevinden om hun werk af te maken. Als je de school inloopt dan lijkt het echt 1 grote chaotische zooi. Overal kinderen, in hoeken, op de gang, groepjes of alleen .
Ze zitten dus eigenlijk nooit klassikaal in rijtjes in het lokaal naar de juf te luisteren..
Maar is zo'n vrije lesmethode niet hartstikke onrustig voor je oudste dame? Of is dat mijn vooroordeel, dat zij rust en orde fijner zou vinden?quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat dus.
Maar ik zat eens verder te lezen ook, best grappig want ik ken helemaal geen openbaar onderwijs. Ik heb als kind op een montessori school gezeten en daarna jenaplan en dalton als voortgezet onderwijs.
Bijzonder ben ik he?
Maar goed, hier zitten de dames dus op dalton onderwijs en ik baal echt nu al dat er geen bijzondere onderwijs vorm is in het voortgezet onderwijs dat hier in de buurt is. Dus straks moeten ze uiteindelijk wel terug naar gewoon klassikaal openbaar onderwijs. Ik denk dat dat wel even een cultuurschok is. Nu hebben de kinderen alle vrijheid waar ze zich in de school bevinden om hun werk af te maken. Als je de school inloopt dan lijkt het echt 1 grote chaotische zooi. Overal kinderen, in hoeken, op de gang, groepjes of alleen .
Ze zitten dus eigenlijk nooit klassikaal in rijtjes in het lokaal naar de juf te luisteren..
Bij haar vorige school waar ze zich aan het rooster moest houden van de juf moest ik haar vaak van school komen halen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Maar is zo'n vrije lesmethode niet hartstikke onrustig voor je oudste dame? Of is dat mijn vooroordeel, dat zij rust en orde fijner zou vinden?
Dankjewel voor het ontmaskeren van een vooroordeel.quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bij haar vorige school waar ze zich aan het rooster moest houden van de juf moest ik haar vaak van school komen halen.
Nu mag ze zelf inplannen wanneer ze welke taak doet. Blijkbaar past dat haar beter.
Ik denk ook dat het voor mij als buitenstaander meer chaotisch overkomt als dat het is. Ze hebben natuurlijk wel degelijk een planning, sturing en orde. Maar gewoon op een andere manier dan klassikaal. Voor de kinderen is het heel goed duidelijk en is er wel degelijk een echte structuur.quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:21 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dankjewel voor het ontmaskeren van een vooroordeel.
En fijn dat ze haar draai heeft gevonden.
dat is bij ons op school ook. Overal kinderen.. je ziet de structuur niet maar die is er we degelijk.quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het voor mij als buitenstaander meer chaotisch overkomt als dat het is. Ze hebben natuurlijk wel degelijk een planning, sturing en orde. Maar gewoon op een andere manier dan klassikaal. Voor de kinderen is het heel goed duidelijk en is er wel degelijk een echte structuur.
Maar als je binnenkomt en je ziet overal kinderen, dan zie je die structuur niet 1-2-3..
Dat soort regeltjes dus.quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:56 schreef Deepfreeze het volgende:
Fijn dat J het goed doet!
Chris doet het ook goed op montessori, juist omdat er veel structuur is in omgang en hoe je je werkjes doet. De inhoud van de werkjes is niet zo van belang. Maar wel fijn om te weten dat je max met 2 kindjes mag samenwerken, hoeveel geluid je mag produceren bij het werken, waar je mag zitten etc.
Hier zit wel een montessori middelbare. Alleen dat is wel weer een end weg voor een 12 jarige.. En als alles volgens plan gaan, gaan we begin volgend jaar verhuizen naar een stad, dan gaat het helemaal niet meer..
Hoe houden ze dan zicht op wie wat doet als alle kinderen door de hele school lopen? En stel dat je kind van school weg loopt, hoe lang duurt het dan voor iemand dat doorheeft? En een verlegen stil kind, valt die niet weg in de chaos?quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat dus.
Maar ik zat eens verder te lezen ook, best grappig want ik ken helemaal geen openbaar onderwijs. Ik heb als kind op een montessori school gezeten en daarna jenaplan en dalton als voortgezet onderwijs.
Bijzonder ben ik he?
Maar goed, hier zitten de dames dus op dalton onderwijs en ik baal echt nu al dat er geen bijzondere onderwijs vorm is in het voortgezet onderwijs dat hier in de buurt is. Dus straks moeten ze uiteindelijk wel terug naar gewoon klassikaal openbaar onderwijs. Ik denk dat dat wel even een cultuurschok is. Nu hebben de kinderen alle vrijheid waar ze zich in de school bevinden om hun werk af te maken. Als je de school inloopt dan lijkt het echt 1 grote chaotische zooi. Overal kinderen, in hoeken, op de gang, groepjes of alleen .
Ze zitten dus eigenlijk nooit klassikaal in rijtjes in het lokaal naar de juf te luisteren..
Er zijn 4 leerkrachten aanwezig op 45 kinderen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:17 schreef Troeta het volgende:
[..]
Hoe houden ze dan zicht op wie wat doet als alle kinderen door de hele school lopen? En stel dat je kind van school weg loopt, hoe lang duurt het dan voor iemand dat doorheeft? En een verlegen stil kind, valt die niet weg in de chaos?
4 op 45!!!quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Er zijn 4 leerkrachten aanwezig op 45 kinderen.
De kinderen zijn gewend dat ze op elkaar letten. Als er een kind zomaar naar buiten zou gaan dan is er altijd wel 1 die dat zal doorgeven.
Zicht houden op wie wat doet kan vrij simpel. Kinderen zitten te werken en hebben hun mapje bij zich waarin ze zelf bijhouden hoever ze met welke taak zijn. Je kunt dus als leerkracht per kind in een rondje van 10 minuten weten wie precies wat aan het doen is en hoever ze daarmee zijn.
Ja, Jen had op haar vorige school ook 26 andere kindjes in de klas. En eerlijk is eerlijk, het is tegenwoordig heel normaal dat er zulke grote klassen zijn, maar het is lang geen ideale omgeving voor alle kinderen. Als Jennifer erg boos werd dan kon de juf niets anders dan haar uit de klas te laten halen, omdat er nog 26 andere kinderen in de klas aanwezig waren die allemaal werden aangestuurd door die ene juf. Die juf kon simpelweg het lokaal niet zomaar verlaten.quote:
Ik wil voor mijn uk ook zo'n systeem.quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, Jen had op haar vorige school ook 26 andere kindjes in de klas. En eerlijk is eerlijk, het is tegenwoordig heel normaal dat er zulke grote klassen zijn, maar het is lang geen ideale omgeving voor alle kinderen. Als Jennifer erg boos werd dan kon de juf niets anders dan haar uit de klas te laten halen, omdat er nog 26 andere kinderen in de klas aanwezig waren die allemaal werden aangestuurd door die ene juf. Die juf kon simpelweg het lokaal niet zomaar verlaten.
Nu werken de kinderen zelfstandig. Dus nog voordat er een probleem is met Jen wordt dat al gesignaleerd door de juf die daar dan op haar beurt alle aandacht kan geven, 1 op 1. De andere 10 kindjes in haar klas zijn niet dusdanig afhankelijk van de juf dat er chaos ontstaat als de juf even op de gang is.
Gevolg hiervan is ook dat de buien van Jennifer eigenlijk op school niet meer voorkomen.
Ruikt hij ook uit zn mond?quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:49 schreef As1981 het volgende:
Even een vraagje. Yaro komt thuis en krijgt wat chippies. Met eten zegt hij pijn zijn tanden te hebben. Laat zijn chips ook staan. Probeert het soms wel maar het doet echt zeer.
Zijn brood en fruit was wel op maar hij zegt dat, dat ook pijn deed.
Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Het is niet aan 1 tand maar zijn hele gebit.
Geen idee. Mijn neus zit uit ruim twee weken dicht. Maar mijn man heeft straks gekeken en heb hem er niet over gehoord.quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ruikt hij ook uit zn mond?
Misschien tandvlees ontstoken?
dat was het eerste waar ik aan dacht, maar dan zouden z'n handjes en voeten toch ook pijn moeten doen??quote:
Da's niet altijd.quote:Op maandag 13 oktober 2014 16:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat was het eerste waar ik aan dacht, maar dan zouden z'n handjes en voeten toch ook pijn moeten doen??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |