Gaaaayquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:00 schreef danny081 het volgende:
Daarom heb ik.....de supersmoker. Werkt perfect, mag overal roken en als je niet die goedkope troep erin stopt smaakt het gewoon naar een echte sigaret. Bovendien scheelt het me ¤180 per maand en ik krijg ook nog eens geen kanker omdat ik er 0milligram nicotine in heb. Je rookt gewoon water met een smaakje.
Tot dat ding ontploft in je mik (zoals een nieuwbericht eerder vandaag) en je direct de pijp uit bent. Goed bezig.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:00 schreef danny081 het volgende:
Daarom heb ik.....de supersmoker. Werkt perfect, mag overal roken en als je niet die goedkope troep erin stopt smaakt het gewoon naar een echte sigaret. Bovendien scheelt het me ¤180 per maand en ik krijg ook nog eens geen kanker omdat ik er 0milligram nicotine in heb. Je rookt gewoon water met een smaakje.
Dat is de zogenaamde e-smoker waar de accu tussen de lippen zit. Deze lijkt op een echte sigaret en kost 4 euro bij de big bazaar. Als je kwaliteit koopt heb je die ellende niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:45 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Tot dat ding ontploft in je mik (zoals een nieuwbericht eerder vandaag) en je direct de pijp uit bent. Goed bezig.
'overal' ? zoals waar ? voor die dingen gelden dezelfde regels als voor normaal rokenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:00 schreef danny081 het volgende:
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:57 schreef Demon_from_heaven het volgende:
We leven toch verdomme in een vrij land
De rokerskerk heeft het niet gehaald naar mijn weten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:11 schreef pionnetje het volgende:
in duitsland hadden ze een oplossing om van een cafeetje een vereniging te maken, en voor vereningingen gelden weer heel andere regels!
Ja! Kroegen zijn van de Duivel!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:51 schreef wolfrolf het volgende:
Goedzo weg met die smerige teringzooi.
Nee, we leven niet in een vrij land.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:57 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Mmmmm, nee.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:14 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
'overal' ? zoals waar ? voor die dingen gelden dezelfde regels als voor normaal roken
Precies hierom (om emotie en je vrijheden wegnemen) wordt dat gedaan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:57 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Heb je 'De Heilige Schoonlongbrigade' ook weer met keihard aanpakken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 00:59 schreef Elfletterig het volgende:
Je zou het, tussen alle berichten van vandaag door, bijna over het hoofd zien. Geweldig nieuws. Eindelijk duidelijkheid, eindelijk een einde aan het halfslachtige beleid. Nu graag strikt handhaven.
Al jaren voor de invoering van het rookverbod in de horeca was er in ieder restaurant een gedeelte voor niet-rokers, een gedeelte dat ook steeds groter werd naar mate de behoefte steeg. En was het er niet, dan koos je een ander restaurant uit.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:08 schreef hottentot het volgende:
Dat er een rookverbod in restaurants geld vind ik prima, als roker vind ik het ook niet prettig als ik zit te eten en aan de tafel naast mij word er door vier personen gerookt, en ik vind het zelfs wel gezellig om tussen de gangen door even lekker buiten te staan.
Nee. Het is allemaal niet zo moeilijk: mensen mogen zichzelf nog steeds de vernieling in roken en vroegtijdig aan kanker doodgaan. Gewoon je eigen keuze. Het gaat er slechts om dat ze roken op plekken waar ze anderen niet tot last zijn.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 12:53 schreef Specularium het volgende:
[..]
Heb je 'De Heilige Schoonlongbrigade' ook weer met keihard aanpakken..
'Groen' was dat toch? Die moest het inderdaad van de sapjes en het eten voor winkelend publiek hebben, voor mensen die eens wat anders wilden dan het V&D restaurant. Om een uur of 9 was het uitgestorven.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:08 schreef hottentot het volgende:
Rookverbod....
Ik merk er hier anders verdomd weinig van. Kan volgens mij hier aan elke bar gewoon een peuk opsteken.
Dat er een rookverbod in restaurants geld vind ik prima, als roker vind ik het ook niet prettig als ik zit te eten en aan de tafel naast mij word er door vier personen gerookt, en ik vind het zelfs wel gezellig om tussen de gangen door even lekker buiten te staan.
Maar rookverbod in de kroeg is niets meer of minder dan het zoveelste voorbeeld van fucking betutteling, niemand staat daar om te springen. Jaren geleden was er een rook vrije kroeg in Groningen, prima tent verder, maar ging wel failliet omdat er niemand kwam.
Leuke woordspeling.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:15 schreef Bredemug het volgende:
Waar maak je je druk om joh, Nederlanders zijn te nuchter
Vraag me niet precies hoe dat ding heette, was in elk geval voor 2006 (Toen groen rookvrij werd) en een heus café, ben er zelf nooit binnen geweest, zou mijn zus kunnen vragen of die de naam nog weet.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
'Groen' was dat toch? Die moest het inderdaad van de sapjes en het eten voor winkelend publiek hebben, voor mensen die eens wat anders wilden dan het V&D restaurant. Om een uur of 9 was het uitgestorven.
quote:
quote:A decision by the West Australia Opera company to drop Carmen because it features smoking has left its fans and Tony Abbott, the Australian prime minister, fuming about “political correctness gone crazy”.
The state-owned opera company is ditching George Bizet’s masterpiece from its repertoire under a A$400,000 (£220,000) two-year partnership with Healthway, the state government health promotion agency, starting in March.
Carmen, set partly in and around a cigarette factory where Carmen works, has been dropped from the opera company’s schedule and will be replaced with a different opera for the 2015 season. Carolyn Chard, West Australian Opera general manager, said the company had voluntarily made the change in line with Healthway’s policies, and the agency said it did not make the request.
Het is absurd als dat wel mag...quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:13 schreef Mountainbiker_1990 het volgende:
ik vind het zulke dikke bullshit...
kunnen ze niet rokerscaffeetjes maken dan???
straks mag je in de coffeeshop niet eens meer rustig een jointje roken..
Je hebt het over het belang van vrijheid terwijl je het eigendomsrecht van café eigenaren afpakt en de keuzevrijheid van horeca bezoekers. Ik gun mensen zoals jou een ellendig bestaan waarin je buren constant lopen te mekkeren over iedere scheet die je laat.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. Het is allemaal niet zo moeilijk: mensen mogen zichzelf nog steeds de vernieling in roken en vroegtijdig aan kanker doodgaan. Gewoon je eigen keuze. Het gaat er slechts om dat ze roken op plekken waar ze anderen niet tot last zijn.
Een goed functionerende democratie houdt in dat je een optimale balans tussen allerlei vrijheden zoekt. Daar baseer je wetten en regels op. Die wetten en regels zijn er om de samenleving goed en ordentelijk te laten functioneren. Maar zonder handhaving zijn wetten en regels niks meer dan papieren tijgers.
Dus: als je democratisch afspreekt dat je een bepaalde situatie (roken in de kroeg) wilt beëindigen, dan maak je wetgeving en zorg je vervolgens dat die wetten worden gehandhaafd, door overtreders te bestraffen. Zo werkt het in dit land en vele andere beschaafde landen al eeuwenlang.
Iets soortgelijks is in Nederland ook gepoogd: de rokerskerk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:11 schreef pionnetje het volgende:
in duitsland hadden ze een oplossing om van een cafeetje een vereniging te maken, en voor vereningingen gelden weer heel andere regels!
Je hebt een redelijk simplistische en egocentrische visie op vrijheid, merk ik al. Jij neemt het kennelijk alleen op voor de "vrijheden" die in jouw straatje passen. Het eigendomsrecht van café-eigenaren staat niet ter discussie; de keuzevrijheid van horecabezoekers trouwens ook niet. Ze mogen zelf weten naar welke kroeg ze gaan. Er mag binnen alleen niet worden gerookt. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op zondag 12 oktober 2014 10:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hebt het over het belang van vrijheid terwijl je het eigendomsrecht van café eigenaren afpakt en de keuzevrijheid van horeca bezoekers. Ik gun mensen zoals jou een ellendig bestaan waarin je buren constant lopen te mekkeren over iedere scheet die je laat.
Met deze reactie bewijs jij alleen maar dat jij de grote ego denker ben. Ik rook niet en vind kroegen een stuk beter ruiken sinds het verbod. Het eigendomsrecht van café eigenaren staat wel ter discussie want ze mogen niet meer zelf uitmaken of ze een sigaret opsteken in hun eigen eigendom. De keuzevrijheid van horecabezoekers is ook minder geworden tenzij jij nu serieus gaat beweren dat mensen die graag naar een rookerscafé willen dat nog steeds kunnen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 14:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hebt een redelijk simplistische en egocentrische visie op vrijheid, merk ik al. Jij neemt het kennelijk alleen op voor de "vrijheden" die in jouw straatje passen. Het eigendomsrecht van café-eigenaren staat niet ter discussie; de keuzevrijheid van horecabezoekers trouwens ook niet. Ze mogen zelf weten naar welke kroeg ze gaan. Er mag binnen alleen niet worden gerookt. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Sorry, maar je zit gewoon onzin uit te kramen. Een bedrijfsruimte is aan bepaalde wet- en regelgeving gebonden. Een pand met horecabestemming moet aan voorwaarden voldoen. Zo moet je een horecavergunning hebben en voldoen aan andere eisen op het gebied van hygiëne, verantwoord alcohol schenken, etc. En daar hoort voortaan ook bij dat de ruimtes rookvrij zijn.quote:Op zondag 12 oktober 2014 15:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Met deze reactie bewijs jij alleen maar dat jij de grote ego denker ben. Ik rook niet en vind kroegen een stuk beter ruiken sinds het verbod. Het eigendomsrecht van café eigenaren staat wel ter discussie want ze mogen niet meer zelf uitmaken of ze een sigaret opsteken in hun eigen eigendom. De keuzevrijheid van horecabezoekers is ook minder geworden tenzij jij nu serieus gaat beweren dat mensen die graag naar een rookerscafé willen dat nog steeds kunnen.
Mijn versie van vrijheid heeft ook nog eens geen door andere mensen betaalde gewapende handhavers nodig.
Als jij in je achtertuin een weg aanlegt mag je daar gewoon 300 rijden hoor.quote:Op zondag 12 oktober 2014 15:08 schreef Elfletterig het volgende:
Niet alles wat mensen willen is wettelijk mogelijk of gewenst. Ik kan met 250 over de snelweg willen scheuren, maar er geldt een afspraak dat 130 de snelheidslimiet is.
Je bent pas simpel als je andere regelgeving als reden voor de juistheid van nieuwe regels gaat geven. Over het algemeen kiezen mensen ervoor om naar de kroeg te gaan en moeten ze wel de snelweg op. Daarnaast is met 250 racen op een weg dodelijk geweld en een sigaret opsteken hoogstens tegen jezelf. Wat maakt het in vredesnaam uit hoe lang mensen geweld aan zien komen? Geweld is fout.quote:Op zondag 12 oktober 2014 15:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar je zit gewoon onzin uit te kramen. Een bedrijfsruimte is aan bepaalde wet- en regelgeving gebonden. Een pand met horecabestemming moet aan voorwaarden voldoen. Zo moet je een horecavergunning hebben en voldoen aan andere eisen op het gebied van hygiëne, verantwoord alcohol schenken, etc. En daar hoort voortaan ook bij dat de ruimtes rookvrij zijn.
Rokerscafés bestaan straks niet meer. Mensen kunnen gewoon naar een café gaan. Als ze tussentijds even willen roken, gaan ze even naar buiten. Niet alles wat mensen willen is wettelijk mogelijk of gewenst. Ik kan met 250 over de snelweg willen scheuren, maar er geldt een afspraak dat 130 de snelheidslimiet is. Wen eraan.
PS: Mensen die eigenaar van een café zijn, hebben jarenlang de tijd gehad om zich voor te bereiden op de veranderingen. Dat dit verbod er ging komen, was al heel lang duidelijk. Goede ondernemers spelen tijdig op zulke veranderingen in en gaan zich niet angstig aan het verleden vastklampen.
In je eigen huis mag je ook gewoon rokenquote:Op zondag 12 oktober 2014 15:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij in je achtertuin een weg aanlegt mag je daar gewoon 300 rijden hoor.
Het is nog steeds geen overheidsgebouw, het is niet met publiek geld bekostigd en dient geen publiek doel. Dan moet de overheid ook niet doen alsof. Het rookverbod in publieke voorzieningen staat niet ter discussie, daar moet iedereen terecht kunnen zonder enige overlast te ervaren.quote:Op zondag 12 oktober 2014 15:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In je eigen huis mag je ook gewoon rokenNiet in een pand met een horecabestemming.
Het is allemaal echt niet zo moeilijk.
Fijn dat je ons nogmaals deelgenoot maakt van je achterhaalde standpunt wat betreft roken. Ik zou niet weten wat ik verder nog op dit verhaal moet zeggen. Misschien zoiets als: "1990 belde, ze willen hun situatie terug".quote:Op zondag 12 oktober 2014 15:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is nog steeds geen overheidsgebouw, het is niet met publiek geld bekostigd en dient geen publiek doel. Dan moet de overheid ook niet doen alsof. Het rookverbod in publieke voorzieningen staat niet ter discussie, daar moet iedereen terecht kunnen zonder enige overlast te ervaren.
Komt jouw standpunt niet uit 1940-'45?quote:Op zondag 12 oktober 2014 15:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Fijn dat je ons nogmaals deelgenoot maakt van je achterhaalde standpunt wat betreft roken. Ik zou niet weten wat ik verder nog op dit verhaal moet zeggen. Misschien zoiets als: "1990 belde, ze willen hun situatie terug".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |