1: Cynisme.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:06 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Maak je maar geen zorgen? Wat is dat nou weer voor reactie?
2. Ja dat blijkt dan maar.
Een verschil in technologie kan een enorm effect hebben in gevechten.quote:
Niet veel, maar Amerika is nu juist het perfecte voorbeeld om aan te tonen dat het vrijwel onmogelijk is om het van guerrilla groeperingen te winnen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:07 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Een verschil in technologie kan een enorm effect hebben in gevechten.
Hoeveel Amerikaanse tanks zijn er vernietigd door de Irakese tanks tijdens de Amerikaanse inval?
Zijn feitenquote:
Guerillagroeperingen leven op een ideologie. Amerika is er achter gekomen dat ideologieën niet zomaar uit te roeien zijn. Je kunt alle poppetjes doodmaken, maar het is net onkruid, er is er altijd wel weer eentje die de wapens pakt.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet veel, maar Amerika is nu juist het perfecte voorbeeld om aan te tonen dat het vrijwel onmogelijk is om het van guerrilla groeperingen te winnen.
Ze hoeven in dit plaatselijke gevecht dan ook niet tegen een guerilla groepering te vechten, ze hoeven alleen de stad te beschermen. Het verschil tussen een koerd en een IS strijder zien de YPG mensen wel.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet veel, maar Amerika is nu juist het perfecte voorbeeld om aan te tonen dat het vrijwel onmogelijk is om het van guerrilla groeperingen te winnen.
Dat is als bezetter waar de hele bevolking tegen je is. Jij had het het over in eigen land.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is met elkaar verboden uiteraard.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Guerillagroeperingen leven op een ideologie. Amerika is er achter gekomen dat ideologieën niet zomaar uit te roeien zijn. Je kunt alle poppetjes doodmaken, maar het is net onkruid, er is er altijd wel weer eentje die de wapens pakt.
Dat geeft niet het succes van een groepering aan, maar de weerbarstigheid van een ideologie.
Ook dan, zoals ik al zei: In Nederland heb je het voordeel dat er nauwelijks bergen zijn.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:13 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat is als bezetter waar de hele bevolking tegen je is. Jij had het het over in eigen land.
Klopt wel redelijk ja.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:13 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ze hoeven in dit plaatselijke gevecht dan ook niet tegen een guerilla groepering te vechten, ze hoeven alleen de stad te beschermen. Het verschil tussen een koerd en een IS strijder zien de YPG mensen wel.
Als je het hebt over IS compleet uitroeien, dat zal idd vrijwel niet kunnen. Maar het hangt puur af van de steun van de bevolking, als de bevolking IS beu is dan zijn ze ook snel gedecimeerd tot een "lokale guerilla groep", zoals je over de hele wereld wel hebt.
Die snap ik niet Amerika heeft genoeg vliegdekschepen van waaruit ze kunnen bombarderen, tevens heeft Amerika tijdens de 2e Irak-oorlog tegen Saddam Incirlik ook niet gebruikt.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 12:45 schreef Breekfast het volgende:
Wanneer je de coalitie toestemming geeft om vanuit Turkije te opereren is de kans groter dat Kobani stand houdt, zonder dat je de grens hoeft open te gooien voor Koerdische strijders.
Dat is niet echt een realistisch beeld. Ten eerste is er hier nauwelijks aanhang voor de ideologie en ten tweede kan een vreemde macht geen guerillaoorlog voeren in een gebied dat ze niet kennen en overal bebouwd is zonder plekken waar binnen een paar km alweer mensen zijn.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ook dan, zoals ik al zei: In Nederland heb je het voordeel dat er nauwelijks bergen zijn.
Dat zeg ik.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:16 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat is niet echt een realistisch beeld. Ten eerste is er hier nauwelijks aanhang voor de ideologie en ten tweede kan een vreemde macht geen guerillaoorlog voeren in een gebied dat ze niet kennen en overal bebouwd is zonder plekken waar binnen een paar km alweer mensen zijn.
Als er een AAS komt voor de israelische/libanese kust kun je wel met vipers opereren in de nacht.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:16 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Die snap ik niet Amerika heeft genoeg vliegdekschepen van waaruit ze kunnen bombarderen, tevens heeft Amerika tijdens de 2e Irak-oorlog tegen Saddam Incirlik ook niet gebruikt.
Accepteer nu gewoon dat wanneer Kobani valt, dan is dat de schuld van Turkije !quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:16 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Die snap ik niet Amerika heeft genoeg vliegdekschepen van waaruit ze kunnen bombarderen, tevens heeft Amerika tijdens de 2e Irak-oorlog tegen Saddam Incirlik ook niet gebruikt.
Volgens ypg-twitter en fok wel ja.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Accepteer nu gewoon dat wanneer Kobani valt, dan is dat de schuld van Turkije !
Met een kortere vliegafstand kun je met hetzelfde materieel intensiever te werk gaan.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:16 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Nee, want een goede motoriek en conditie zijn niet nodig voor zelfmoordaanslagen die ze dan ook vooral aan dit soort van canonfodder overlaten.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:23 schreef theunderdog het volgende:
Wat ik mij afvraag: worden er ook wel eens mensen die met ISIS willen vechten geweigerd?
Want er zijn in verhouding eigenlijk maar weinig mannen die echt een goede conditie, motoriek hebben.
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Met een kortere vliegafstand kun je met hetzelfde materieel intensiever te werk gaan.
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:27 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nee, want een goede motoriek en conditie zijn niet nodig voor zelfmoordaanslagen die ze dan ook vooral aan dit soort van canonfodder overlaten.
Op een conventionele basis is de omkeertijd sneller.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:28 schreef TeenWolf het volgende:
[..]Is Irak verder van de vliegdekschepen gaan liggen dan in vergelijking met de 2e Irak oorlog?
De minder geschikten zal men waarschijnlijk gebruiken voor bevoorrading en bezetting van al veroverde steden.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:23 schreef theunderdog het volgende:
Wat ik mij afvraag: worden er ook wel eens mensen die met ISIS willen vechten geweigerd?
Want er zijn in verhouding eigenlijk maar weinig mannen die echt een goede conditie, motoriek hebben.
In een gezonde strijd-groep worden de echte losers eruit gepest, vraag mij af of dat bij ISIS ook zo is.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De minder geschikten zal men waarschijnlijk gebruiken voor bevoorrading en bezetting van al veroverde steden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |