abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145359715
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:03 schreef De_Guidance het volgende:
Maar goed, vandaag ga ik studeren, dus jullie zullen het zonder mijn vlijmscherpe analyses moeten doen ;)
Studeer ze. !
pi_145360077
...

[ Bericht 22% gewijzigd door TheMagnificent op 09-10-2014 13:07:10 ]
pi_145360099
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:56 schreef De_Guidance het volgende:
Maar zowel de FSA als Assad hebben zich aangesloten bij de Koerden volgens Twitter.
Klopt in het geval van de FSA wel. Eindelijk. Assad niet officieel, maar de YPG en Assad vechten in ieder geval niet meer de afgelopen weken.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:03 schreef De_Guidance het volgende:
Maar goed, vandaag ga ik studeren, dus jullie zullen het zonder mijn vlijmscherpe analyses moeten doen ;)
Succes.

[ Bericht 15% gewijzigd door Frikandelbroodje op 09-10-2014 12:32:45 ]
Incelfrikandel
pi_145360144
Als ik de YPG was dan zou ik de FSA niet vertrouwen, die slijmen met Al Nusra als het ze uitkomt.

Smerige ratten.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 12:23:11 #181
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_145360408
quote:
Kortom: eigenlijk is er nauwelijks een strategie..
pi_145360609
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:17 schreef theunderdog het volgende:
Als ik de YPG was dan zou ik de FSA niet vertrouwen, die slijmen met Al Nusra als het ze uitkomt.
Smerige ratten.
Dat ligt eraan over welke brigade we het hebben. Er wordt hier vaak gesproken over de FSA alsof het een eenheid is terwijl men onderling behoorlijk is verdeeld en andere beslissingen nemen. Shams al Shamal bijv.(die in de video)en de YPG hebben nooit een probleem met elkaar gehad.
Incelfrikandel
pi_145360647
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat ligt eraan over welke brigade we het hebben. Er wordt hier vaak gesproken over de FSA alsof het een eenheid is terwijl men onderling behoorlijk is verdeeld en andere beslissingen nemen. Shams al Shamal bijv.(die in de video)en de YPG hebben nooit een probleem met elkaar gehad.
Het punt is juist dat de FSA niet echt meer bestaat, juist omdat die verdeeldheid zo groot is.

Daar moet je niet op vertrouwen man, ongeorganiseerde bende.
pi_145360661
quote:
Waarom vliegen ze niet vanuit Turkije? Geen toestemming van de Turkse regering?
  donderdag 9 oktober 2014 @ 12:33:45 #186
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_145360677
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:33 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Waarom vliegen ze niet vanuit Turkije? Geen toestemming van de Turkse regering?
Je geeft zelf het antwoord al.
Say what?
pi_145360869
Ik vrees dat Kobani binnen enkele maanden toch echt van ISIS is (helaas), dit kan YPG onmogelijk nog heel lang volhouden.
pi_145360977
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:12 schreef SadPanda het volgende:
Fight For Kobane May Have Created A New Alliance In Syria: Kurds And The Assad Regime
http://www.ibtimes.com/fi(...)assad-regime-1701363
Aannames.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_145360988
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:33 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Je geeft zelf het antwoord al.
Tijdens die gijzeling van een grote groep Turken kon ik het begrijpen. Maar waarom geven ze nu geen toestemming?

Aan de hand van wat we de afgelopen dagen hebben gezien heeft Turkije er geen enkel belang bij als de Koerden worden weggevaagd in Syrië. Met de afzijdige houding heeft de Turkse regering alleen maar voor woede gezorgd onder de Turkse koerden en staat het vredesproces onder druk.

Wanneer je de coalitie toestemming geeft om vanuit Turkije te opereren is de kans groter dat Kobani stand houdt, zonder dat je de grens hoeft open te gooien voor Koerdische strijders.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 12:47:19 #190
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_145361036
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:03 schreef theunderdog het volgende:
Dit plaatje laat wel zien hoe ISIS barbaren er tegen aan kijken en dat ze zichzelf echt zien als helden:
[ afbeelding ]
Volgens mij zijn ze even vergeten hoe die aanval afliep, maar goed.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_145361126
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het punt is juist dat de FSA niet echt meer bestaat, juist omdat die verdeeldheid zo groot is.
Daar moet je niet op vertrouwen man, ongeorganiseerde bende.
Dat ligt er ook weer aan over welke brigade/groepering je het hebt. Dat men zichzelf FSA noemt zegt op zichzelf niet zoveel in dat geval.

Ik vertrouw ze meer dan de andere groeperingen in Syrië, op de Koerden na.
Incelfrikandel
  donderdag 9 oktober 2014 @ 12:52:48 #192
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_145361187
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:45 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Tijdens die gijzeling van een grote groep Turken kon ik het begrijpen. Maar waarom geven ze nu geen toestemming?
Aan de hand van wat we de afgelopen dagen hebben gezien heeft Turkije er geen enkel belang bij als de Koerden worden weggevaagd in Syrië. Met de afzijdige houding heeft de Turkse regering alleen maar voor woede gezorgd onder de Turkse koerden en staat het vredesproces onder druk.
Wanneer je de coalitie toestemming geeft om vanuit Turkije te opereren is de kans groter dat Kobani stand houdt, zonder dat je de grens hoeft open te gooien voor Koerdische strijders.
Er zijn meerdere redenen:

1. In Turkije zijn relatief veel salafisten en IS-sympathisanten + cellen, IS aanpakken is aanslagen in Turkse steden.

2. Turkije ziet de Koerden als terroristen, die gaan ze niet helpen.

3. IS is een effectief middel tegen Assad, die wil Turkije ten koste van alles weg hebben. IS aanpakken is Assad versterken.

4. De grens met IS is zo lang, dat hij praktisch gezien niet valt te bewaken. Terroristen kunnen dus relatief eenvoudig Turkije binnendringen voor aanslagen.
Say what?
pi_145361189
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:47 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze even vergeten hoe die aanval afliep, maar goed.
Alleen zij tegen zoveel, nogal logisch he.

Het is de moslims tegen de wereld.
pi_145361261
https://twitter.com/rConflictNews/status/520164992390553600

#Breaking: Explosions heard on #Kobane live stream followed by applause from those gathered around the camera.

pi_145361302
http://theiranproject.com(...)rd-of-syrias-kobani/

The ISIL terrorists have taken control of more than a third of the Syrian border city of Kobani, a monitoring group says.

:N
pi_145361352
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:56 schreef theunderdog het volgende:
http://theiranproject.com(...)rd-of-syrias-kobani/
The ISIL terrorists have taken control of more than a third of the Syrian border city of Kobani, a monitoring group says.
:N
Ik zou dat juist verwachten. Zoals ik al eerder zei: je gaat als YPG toch niet de buitenwijken verdedigen? waar IS met tanks/mortieren heel precies je kapot kan knallen van een afstand?
Mij lijkt dat je de vijand juist eerst de stad in laat trekken en ze dan aanpakt.

Waarom vallen er trouwens zo "weinig" doden?
Ergens werd gezegd 400 doden sinds het begin van dit gevecht? Dat is nou niet echt schokkend/genocide. Die groepen in afrika die willekeurige dorpen aanvallen maken zoveel slachtoffers in 1 aanval.. (hoe triest het ook is)
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_145361436
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:58 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik zou dat juist verwachten. Zoals ik al eerder zei: je gaat als YPG toch niet de buitenwijken verdedigen? waar IS met tanks/mortieren heel precies je kapot kan knallen van een afstand?
Mij lijkt dat je de vijand juist eerst de stad in laat trekken en ze dan aanpakt.
Waarom vallen er trouwens zo "weinig" doden?
Ergens werd gezegd 400 doden sinds het begin van dit gevecht? Dat is nou niet echt schokkend/genocide. Die groepen in afrika die willekeurige dorpen aanvallen maken zoveel slachtoffers in 1 aanval.. (hoe triest het ook is)
1: ISIS zit al in de stad kobani, maak je maar geen zorgen.

2: Stel je deze vraag nu serieus?

Ok dan, allereerst omdat zeer veel burgers al gevlucht zijn, en omdat YPG erg goed kan terugvechten.

Die Afrikaanse bosterroristen komen onverwachts, ISIS kwam dat totaal niet.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 13:01:10 #198
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_145361443
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:')

Nederland heeft hoogstens het voordeel dat wij nauwelijks tot geen bergen hebben en een erg "plat' land zijn.

Guerrilla tactieken zijn dus erg lastig.
Jij onderschat t verschil in technologie en wapens en overschat IS. Paar apaches by night met wat mariniers en ze zijn compleet kansloos
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_145361484
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 13:01 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Jij onderschat t verschil in technologie en wapens en overschat IS. Paar apaches by night met wat mariniers en ze zijn compleet kansloos
_O-

Wat jij wil.
pi_145361613
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 13:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: ISIS zit al in de stad kobani, maak je maar geen zorgen.
2: Stel je deze vraag nu serieus?
Ok dan, allereerst omdat zeer veel burgers al gevlucht zijn, en omdat YPG erg goed kan terugvechten.
Die Afrikaanse bosterroristen komen onverwachts, ISIS kwam dat totaal niet.
Maak je maar geen zorgen? Wat is dat nou weer voor reactie?

2. Ja dat blijkt dan maar.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')