quote:
zekerquote:
Ja, misschien hoort-ie wel hoger al ga ik dan weer twijfelen of-ie echt beter is dan Tango in the Night of Tusk maar ik heb ;m nog maar een half jaar, vaker draaien en wie weet staat-ie volgend jaar hoger.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:51 schreef methodmich het volgende:
En ik ben jaloers dat jij kennelijk Buckingham Nicks hebt. Dat album wil ik ook graag, maar kan het nergens vinden.
Ja, ze staan beide heel hoog maar Loveless toch meestal wel hogerquote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:50 schreef Gehenna het volgende:
en Loveless toch boven Isn't Anything
Leuk idee, maar ken eerlijk gezegd niet heel veel EPs. Zal niet verder dan een top tien komen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:33 schreef Gehenna het volgende:
Hoe staan mensen hier er eigenlijk tegenover om (over een tijdje) eens een EP top100 te gaan maken met z'n allen?
Idee prima, echter ik vrees voor een hoop discussie over wat een EP is.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:33 schreef Gehenna het volgende:
Hoe staan mensen hier er eigenlijk tegenover om (over een tijdje) eens een EP top100 te gaan maken met z'n allen?
Top 10 is prima tochquote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:54 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Leuk idee, maar ken eerlijk gezegd niet heel veel EPs. Zal niet verder dan een top tien komen.
oh dat laat ik mooi aan andere sites over (is het op RYM etc. een EP -> dan is het een EPquote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:57 schreef ranja het volgende:
[..]
Idee prima, echter ik vrees voor een hoop discussie over wat een EP is.
Daarom heb ik er nog nooit zin in gehad het te organiseren.
Op RYM is er ook een hele discussie over (geweest)quote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:00 schreef Gehenna het volgende:
oh dat laat ik mooi aan andere sites over (is het op RYM etc. een EP -> dan is het een EP)
Precies, die discussie gaan we hier dus niet nog een keer houdenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:02 schreef ranja het volgende:
[..]
Op RYM is er ook een hele discussie over (geweest)![]()
Mensen die proberen je te overtuigen dat als er 4 of 5 tracks op staan dat het dan een ep is en als er 2 of 8 tracks op staan het geen ep kan zijn, dat een ep geen 40 minuten kan duren of minstens 15 minuten moet duren, van dat soort gedoe.
Dit lijkt me de beste optie, zelfs op RYM staan EP's met belachelijk lange duur (Nǽnøĉ bb¼rğ VbëřřĦōlökäävsŦ bijv.quote:mijn motto is: als de band het een ep noemt dan is het een ep, anders niet
*meldt*quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 14:58 schreef Gehenna het volgende:
Volgens mij valt dat behoorlijk mee hierhoewel er af en toe wel eens droeftoeter tussen zit
Als je vindt dat je iets moet, ben je per definitie beperkt.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 00:22 schreef Techno het volgende:
[..]
*meldt*
.....,moeten......moet......limiteren...
quote:
Moet?quote:Het punt is niet dat ze obscuur moeten zijn, het punt is dat je de lijst moet limiteren tot één band per lijstje.
Zoals bij je pre-1990 lijst?quote:Dus 100 verschillende bands in één inzending. Als je niet verder komt dan een handjevol dezelfde bands in een top 100 lijst ben je best wel beperkt.
Ik doelde trouwens niet per sé op jou hoorquote:En ja, jullie blijven het zelf uitlokken, dus ik trol rustig verder.
Als we nu gaan afspreken dat iedereen de komende maanden massaal EP's gaat luisterenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:11 schreef Norrage het volgende:
Ik heb denk ik maar 5 EPs in huis, en vind het nauwelijks de moeite daar lijstjes van te maken want de meeste EPs staan ook gedeeltelijk in albums...
Wat een onzin, als je veel verschillende artiesten luistert wil nog niet zeggen dat het allemaal in je top zoveel terecht komt. Zo bestaat mijn top 50 voornamelijk uit metal en rap, wil niet zeggen dat ik niets anders luister of goed vindt, het gaat er toch om wat je het beste vindt?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 00:22 schreef Techno het volgende:
[..]
*meldt*
Het punt is niet dat ze obscuur moeten zijn, het punt is dat je de lijst moet limiteren tot één band per lijstje. Dus 100 verschillende bands in één inzending. Als je niet verder komt dan een handjevol dezelfde bands in een top 100 lijst ben je best wel beperkt. En ja, jullie blijven het zelf uitlokken, dus ik trol rustig verder.
Preciesquote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:34 schreef pipster het volgende:
Oh ik heb zo wel een rijtje goeie EP's in mijn hoofd zitten (wel allemaal erg punk / punk-minded).
Dat ze later in albums zijn opgenomen maakt toch niet uit? Als ze goede muziek bevatten en als EP uitgebracht zijn zie ik daar geen problemen.
Zolang je de inzendingen maar niet te veel beperkt met allerlei regeltjes als maximaal zoveel EPs per artiest.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:44 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Precies
Ik ga 'm over een paar maanden wel organiseren en ik zie wel wat de inzendingen gaan zijn
Opzich probeer ik er wel een beetje rekening mee te houden als ik zo'n lijst maak, hoor, al is het alleen maar om anderen dingen te laten horen die ik tof vind, toch zul je die albums over het algemeen niet in mn top 30 voor zien komen, maar juist in die 70 platen daar achter(anders hadden ATCQ, The Roots, projecten van MF Doom/Madlib etc er mssn wel 3-4x in gestaan).quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:40 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Wat een onzin, als je veel verschillende artiesten luistert wil nog niet zeggen dat het allemaal in je top zoveel terecht komt. Zo bestaat mijn top 50 voornamelijk uit metal en rap, wil niet zeggen dat ik niets anders luister of goed vindt, het gaat er toch om wat je het beste vindt?
Vreemde beredenering, zo breed mogelijk doen omdat je anders beperkt bent.
Maar dan maak je jouw persoonlijke lijst dus met anderen in je achterhoofd? Vind je dat niet zonde? Het gaat er toch om wat jouw 100 favoriete platen zijn en niet om te laten zien dat je 100 verschillende artiesten kent en daar een album van kunt kiezen?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:15 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Opzich probeer ik er wel een beetje rekening mee te houden als ik zo'n lijst maak, hoor, al is het alleen maar om anderen dingen te laten horen die ik tof vind,.
Nee, maar zo'n lijst maak je natuurlijk ook wel een beetje ter lering en vermaak, je wilt anderen laten meegenieten van jouw geweldige smaakquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:31 schreef methodmich het volgende:
[..]
Maar dan maak je jouw persoonlijke lijst dus met anderen in je achterhoofd? Vind je dat niet zonde? Het gaat er toch om wat jouw 100 favoriete platen zijn en niet om te laten zien dat je 100 verschillende artiesten kent en daar een album van kunt kiezen?
Misschien, maar uiteindelijk moet het toch je persoonlijke lijst zijn. En ja, dan is een lijst met pakweg 80 tot 85 verschillende artiesten leuker dan een lijst met 20 bands en daar 5 platen van noemen, maar als iemand dat zou willen, lijkt me daar niets mis mee.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:43 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee, maar zo'n lijst maak je natuurlijk ook wel een beetje ter lering en vermaak, je wilt anderen laten meegenieten van jouw geweldige smaak
Als je dan 200 platen hebt die in een top 100 zouden moeten, probeer je in die 100 wel een beetje variatie in aan te brengen.
Er is geen album van dezelfde artiest in die lijst die ik zou aanraden tov een album dat hoger genoteert staat dan zegmaar de top 50, wat erna de top 50 gebeurt is over het algemeen toch alleen maar interessant voor de mensen die de lijst lezen en daardoor mssn getipt worden, en niet voor de puntentelling, en ik daarbij totaal geen idee heb welk album ik nou echt beter vind dan de andere, aangezien ik geniet van muziek en het niet door en door analyseer.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:31 schreef methodmich het volgende:
[..]
Maar dan maak je jouw persoonlijke lijst dus met anderen in je achterhoofd? Vind je dat niet zonde? Het gaat er toch om wat jouw 100 favoriete platen zijn en niet om te laten zien dat je 100 verschillende artiesten kent en daar een album van kunt kiezen?
Okee, dan is het vooral een willekeurig stukje lijst en snap ik het beter. Het kwam nu een beetje over alsof je meer voor anderen een lijst maakte dan voor jezelf, vandaar mijn vraag.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:27 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Er is geen album van dezelfde artiest in die lijst die ik zou aanraden tov een album dat hoger genoteert staat dan zegmaar de top 50, wat erna de top 50 gebeurt is over het algemeen toch alleen maar interessant voor de mensen die de lijst lezen en daardoor mssn getipt worden, en niet voor de puntentelling, en ik daarbij totaal geen idee heb welk album ik nou echt beter vind dan de andere, aangezien ik geniet van muziek en het niet door en door analyseer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Immerdebestebob op 25-10-2014 15:11:46 ]
Klinkt als een zwoel album.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
73. Beirut ::: The Tip Ride ::: 2011 ::: (66 )
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:51 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Klinkt als een zwoel album.
Niet echt vreemd, aangezien ik 'm ook in m'n lijst heb. Ik was dus al benieuwd of het een heruitgave was.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dat soort dingen valt mensen altijd weer op
Zo typisch deze Norragelijst. Stuk voor stuk artiesten die ik waardeer, maar waar ik niet meer wat weet van hun nu precies het beste wasquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:47 schreef Norrage het volgende:
10 -- -- -- -- ::: Okkervil River ::: Down The River of Golden Dreams
16 27 20 11 14 ::: Pavement ::: Crooked Rain, Crooked Rain
17 36 45 -- -- ::: Shearwater ::: Rook
18 24 -- -- -- ::: Portishead ::: Third
25 45 -- -- -- ::: Yo La Tengo ::: Popular Songs
29 48 75 88 66 ::: Belle and Sebastian ::: The Boy With The Arab Strab
56 68 -- -- -- ::: Broken Social Scene ::: Broken Social Scene
Ik zou amper verder komen dan 10quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:33 schreef Gehenna het volgende:
en mensen die The Like hebben?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
En de mensen die The Beta Band hebben The Like
Bedanktquote:Op zondag 26 oktober 2014 12:11 schreef methodmich het volgende:
Leuke lijst, Bob. Met een paar Suede-noteringen, al mis ik Coming Up. Vind je die niet zo?
Die kan ik wel waarderenquote:
Okee, goede verklaring. Dan wil ik je dit album wel aanraden trouwens, denk dat je het dan wel kunt waarderen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:29 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
BedanktIk vind hem iets volwassener dan vorige keer
Ken ik simpel gezegd (nog) niet. Dat is het gewoon. Ben een beetje blijven hangen bij 2 albums van hun.
Dank je. Zal ik gelijk maar even doenquote:Op zondag 26 oktober 2014 12:54 schreef methodmich het volgende:
[..]
Okee, goede verklaring. Dan wil ik je dit album wel aanraden trouwens, denk dat je het dan wel kunt waarderen.
Zijn er meer dan genoeg die vele goede albums hebben hoor, ook de laatste jaren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:56 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik weet niet wanneer je jezelf een serieuze hiphop luisteraar mag noemen, maar luister het wel redelijk veel
Als hij niet het niet zo vaak over zichelf heeft in z'n muziek, zou ik het wel meer waarderen. Als persoon interesseert hij mij totaal niet. Maar qua productie vond ik bijv. MBDTF wel vrij briljant. Hij was toen de 'concurrentie' een stapje voor
Maar consequent is hij zeker niet, Yeesus viel wat tegen en 808s kon ik niets mee. Maar goed, de meeste rap-helden komen niet verder dan een geweldig debuut helaas
ja klopt ook wel, dat vooral zo'n jaren '90 fenomeenquote:Op zondag 26 oktober 2014 21:31 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Zijn er meer dan genoeg die vele goede albums hebben hoor, ook de laatste jaren.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zo typisch deze Norragelijst. Stuk voor stuk artiesten die ik waardeer, maar waar ik niet meer wat weet van hun nu precies het beste wasDaarom missen ze bij mij ook.
Ja je hebt er natuurlijk wel een aantal hele prominente tussen zitten. Nas als bekend voorbeeld (vind persoonlijk dat hij 2 hele sterke heeft, Illmatic en Stillmatic, maar algemene opinie is alleen Illmatic), Mobb Deep, Snoop Dogg, Dr. Dre etc. Over het algemeen valt het wel mee.quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:33 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ja klopt ook wel, dat vooral zo'n jaren '90 fenomeen
Altijd leuk om te doenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:07 schreef AgeEll het volgende:
Ranja dank je voor het organiseren. Heb mij weer vermaakt
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Bijna alle jaren bij de albums goed, alleen je nummer 1 niet
Ow. ff veranderenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:17 schreef ranja het volgende:
[..]
Altijd leuk om te doen
Maar dat Arctic Monkeys album heet toch gewoon AM?
okquote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:16 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
en Wu-tang Forever komt uit '97 (als we toch aan het nitpicken zijn)
Lief is het juiste woordquote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:29 schreef Sfeermaker het volgende:
Lights met the listening is ook opmerkelijk. Lief Albumpje
Dan moeten er dit weekend nog 10 lijstjes bijkomen.... lijkt me onwaarschijnlijkquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:35 schreef chansadres het volgende:
Topic 3 halen we wel. Ik hoop op net zoveel lijstjes als vorig jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |