Boeiende lijst, ik ken er een hoop niet van, maar wat ik ken, vind ik meestalquote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:47 schreef BatardNoix het volgende:
Phew. Dat was me het werkje wel weer.En album per artiest als arbitraire regel, anders zouden favorieten (Hijokaidan, Girls' Generation, Will Oldham) onredelijk veel genoteerd staan
quote:
Primeur! noise op #1quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:47 schreef BatardNoix het volgende:
Phew. Dat was me het werkje wel weer.En album per artiest als arbitraire regel, anders zouden favorieten (Hijokaidan, Girls' Generation, Will Oldham) onredelijk veel genoteerd staan
1. Hijokaidan - Modern (1989)
Isn't Anything boven Loveless verkiezen zie je toch ook niet vaak.quote:
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:47 schreef BatardNoix het volgende:
64. Buffy the Vampire Slayer Cast - Once More, with Feeling (2002)
Of nietquote:
Loveless te gepolijst voor mijn smaak, Isn't Anything net noisy genoeg.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Isn't Anything boven Loveless verkiezen zie je toch ook niet vaak.
Thanks!quote:
Benieuwd welke tot je favorieten behoren (lijstje al gepost? moet nog teruglezen), kan ik een beetje inschatten hoe de overige 75 zullen bevallenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:01 schreef cafca het volgende:
[..]
Een lijst met 75 artiesten die ik niet ken met daartussen zo'n 7 of 8 van mijn favoriete albums. Interessant!
Thanks!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:00 schreef Beregd het volgende:
[..]
Boeiende lijst, ik ken er een hoop niet van, maar wat ik ken, vind ik meestal
erg goed
Ik begrijp je, ik vind de hele You Made Me Realise EP nog veel noisier (mede daarom ook een flinke stijger) en MBV eigenlijk best een goede droneplaat, alleen 20 jaar te laat. Loveless is ook een gedeelte sentiment voor mij, maar dat is meer als ik iets meer weg wil dromen (Ik ben zelf meer van de dream pop en contemporary folk (hoewel dat eigenlijk nauwelijks in mijn lijstje voorkomtquote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:02 schreef BatardNoix het volgende:
Loveless te gepolijst voor mijn smaak, Isn't Anything net noisy genoeg.
Ben je nu echt zo dom of ben je aan het trollen?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:16 schreef Bosbeetle het volgende:
hihi en jij klaagt dat men veilige lijstjes posten, jouw pre 1990 lijst is niet erg spannend (zit bijvoorbeeld niet eens een band tussen die ik niet ken)
Je mag gerust mijn naam noemen hoor. Iemand die een sell-out als Kanye West in zijn top 100 lijstje heeft staan is IMHO een top 40 luisteraar en is ook iemand die niet zoveel van hiphop weet (laat staan albums kent).quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
'iemand' zei dat ik top 40 meuk luisterde.
Misschien kun je wel raden wie.
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:40 schreef Techno het volgende:
[..]
Je mag gerust mijn naam noemen hoor. Iemand die een sell-out als Kanye West in zijn top 100 lijstje heeft staan is IMHO een top 40 luisteraar en is ook iemand die niet zoveel van hiphop weet (laat staan albums kent).
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:33 schreef Techno het volgende:
[..]
Ben je nu echt zo dom of ben je aan het trollen?
Ik viel alweer bijna in de valkuil om serieus te reageren.quote:
Ja dat blijkt. En daaruit blijkt dus ook dat je niet verder komt dan de reguliere hitlijsten.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:45 schreef Beregd het volgende:
Ik viel alweer bijna in de valkuil om serieus te reageren.
Heel simpel: Ik vind dat gewoon een goede plaat en ik luister weinig hiphop.
Gast, er is geen enkele serieuze hiphop liefhebber die Kanye West als beste artiest zal noemen.quote:
Nah, nee. Dit is mijn inzending en daar zal je het mee moeten doen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:51 schreef Beregd het volgende:
Post je nog eens een lijstje met 100 willekeurige alfabetisch gesorteerde albums uit je mp3 collectie, techno? Ik kan niet wachten.
En wat die mp3's betreft, ik vermoed dat ik meer op vinyl en cd heb dan jij.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:19 schreef Techno het volgende:
[..]
Ok, ik heb een poging gewaagd. Geen albums van voor 1980, daar sluit je al een hoop clich's mee uit, en het liefst ook geen geijkte, miljoenen verkopenden popartiesten. En maar n album per artiest. En ik vertik het om er nummers aan te geven, dus mijn lijstje is louter in alfabetische volgorde:
35007 - 35007 (1997)
Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92 (1992)
Archive - With Us Until You're Dead (2012)
Atomic Bitchwax, The - The Atomic Bitchwax (1999)
Bamboos, The - Fever In The Road (2013)
Beastie Boys - Licensed To Ill (1986)
Beck - Odelay (1996)
Big Sleep, The - Sleep Forever (2008)
Black Rebel Motorcycle Club - B.R.M.C (2001)
Bloody Hollies, The - Who To Trust, Who To Kill, Who To Love (2007)
Boss Hog - Whiteout (2000)
Brant Bjork & The Bros - Saved By Magic (2005)
Breeders, The - Last Splash (1993)
Brody Dalle - Diploid Love (2014)
Bucketheadland - Balloon Cement (2012)
Butthole Surfers - Independent Worm Saloon (1993)
Charles Bradley - No Time For Dreaming (2011)
Cibo Matto - Viva! La Woman (1996)
Cramps, The - Psychedelic Jungle (1981)
Creature With The Atom Brain - Transylvania (2009)
Crippled Black Phoenix - (Mankind) The Crafty Ape (2012)
Curve - Come Clean (1998)
Cypress Hill - Cypress Hill (1991)
D4, The - 6Twenty (2001)
Danger Mouse & Daniele Luppi - Rome (2011)
Danzig - Danzig III: How The Gods Kill (1992)
Dead Weather, The - Sea Of Cowards (2010)
dEUS - Worst Case Scenario (1994)
Devil Doll - The Girl Who Was... Death (1989)
Discount - Ataxia's Alright Tonight (1996)
DJ Shadow - Endtroducing (1996)
Eagles Of Death Metal - Peace, Love, Death Metal (2004)
Ed Rush & Optical - The Creeps (2000)
Eels - Beautiful Freak (1996)
Elastica - Elastica (1995)
Electric Moon - The Doomsday Machine (2011)
Evil Superstars - Boogie Children-R-Us (1998)
Jeff Mills - Exhibitionist (2004)
Fischerspooner - #1 (2001)
Foo Fighters - Wasting Light (2011)
Fu Manchu - The Action Is Go (1997)
Future Sound Of London, The - Lifeforms (1994)
Geto Boys - We Can't Be Stopped (1991)
Gits, The - Frenching The Bully (1992)
Goldfrapp - Felt Mountain (2000)
Greenhornes, The - Dual Mono (2002)
Gun Club, The - Fire Of Love (1981)
Jack White - Blunderbuss (2012)
Joy Division - Closer (1980)
Juliana Hatfield - Made In China (2005)
Kills, The - Blood Pressures (2011)
Kraftwerk - Computerwelt (1981)
Kyuss - Blues For The Red Sun (1992)
Massive Attack - Mezzanine (1998)
Millionaire - Outside The Simian Flock (2001)
Morcheeba - Big Calm (1998)
Motorpsycho - Black Hole/Blank Canvas (2006)
Mudhoney - My Brother The Cow (1995)
Music, The - The Music (2002)
My Sleeping Karma - My Sleeping Karma (2006)
New Mastersounds, The - 102% (2007)
New Order - Substance (1987)
OM - Advaitic Songs (2012)
Opeth - Blackwater Park (2001)
Ozric Tentacles - Erpland (1990)
Oxia - 24 Heures (2004)
Pavement - Crooked Rain, Crooked Rain (1993)
Pixies - Surfer Rosa (1988)
PJ Harvey - Rid Of Me (1993)
Portishead - Dummy (1994)
Public Enemy - It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back (1988)
Queens Of The Stone Age - Songs For The Deaf (2002)
Raconteurs, The - Consolers Of The Lonely (2008)
Royksopp - Melody AM (2001)
Richie Hawtin - Decks, EFX & 909 (1999)
Screaming Trees - Sweet Oblivion (1992)
Seasick Steve - You Can't Teach An Old Dog New Tricks (2011)
Shellac - At Action Park (1994)
Sleater-Kinney - The Woods (2005)
Smashing Pumpkins, The - Siamese Dream (1993)
Smiths, The - The Queen Is Dead (1986)
Sneaker Pimps - Becoming X (1996)
Soulwax - Any Minute Now (2004)
Sounds, The - Dying To Say This To You (2006)
Spinnerette - Spinnerette (2009)
Spock's Beard - The Light (1995)
Strokes, The - Is This It (2001)
Sun Dial - Libertine (1994)
Supreme Beings Of Leisure - Supreme Beings Of Leisure (2000)
Swans - To Be Kind (2014)
Talk Talk - Spirit Of Eden (1988)
Telepopmusik - Genetic World (2001)
Tool - nima (1996)
Triggerfinger - By Absence Of The Sun (2014)
Underworld - Dubnobasswithmyheadman (1994)
Weezer - Weezer (1994)
Von Bondies, The - Pawn Shoppe Heart (2004)
White Stripes, The - White Blood Cells (2001)
Wooden Shjips - West (2011)
X - Los Angeles (1980)
Nee hoor, cd is technisch veruit superieur aan vinyl (zolang men dezelfde master aanhoudt). Dus die discussie kunnen we alvast overslaan. Dat vinyl soms beter klinkt ligt louter aan het feit dat de mastering beter gedaan is.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb helemaal geen platenspeler. Nu ben ik vast een waardeloos muziekliefhebber.
Ja, The White Stripes en The Foo Fighters zijn grotere clichs dan Bruce Springsteen, U2, Pink Floyd, en Michael Jackson. Van de laatst genoemde is het namelijk verre van publiek geheim dat ze louter gingen voor het maken van hits. Dat obscure bandjes muziek maken wat toevallig soms aanslaat maakt ze nog geen clichs he.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:07 schreef Beregd het volgende:
Ik ook niet meer, maar wel nog een hoop platentechno, stop er nu eens mee. Je lijst staat vol met clichs (foo fighters, White stripes, smiths, tool, jou division, ... ) niets mis mee, maar verwijt het dan ook een ander niet.
Weinig succes? ehm kijk eens hoeveel top 40 singles en top 10 albums ze in de UK hebben gehad.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:17 schreef Techno het volgende:
En als er bands zijn die relatief weinig succes maar wel ongelooflijk veel invloed op ander bands hebben gehad, dan zijn het The Smiths en Joy Division wel. Sorry, maar je kiest echt slechte voorbeelden.
Wat Dark Side of the moon betreft, Waters en Gilmour hebben zich daar wel eens over uitgelaten, ik wil het best even Googlen voor je. En wat onze "drumhoer" Dave Grohl betreft, hij was al binnen met het geld van wat ze Nirvana verdienden. Die gast heeft gewoon oprecht lol in wat hij doet. Voor de centen hoeft hij het namelijk echt niet meer te doen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ah, ja, Pink Floyd deed het allemaal voor het geld, en Dave Grohl doet het omdat ie het leuk vindt.
Dat zeg ik ook niet, maar het zijn wel artiesten die miljoenen verkopen, iets waar je je duidelijk van afkeert in je inleidingquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:12 schreef Techno het volgende:
[..]
Ja, The White Stripes en The Foo Fighters zijn grotere clichs dan Bruce Springsteen, U2, Pink Floyd, en Michael Jackson.
pink floyd en u2 waren ook obscure bandjes die toevalig aansloegen, dus wat is je punt. Foo fighters is trouwens nooit een obscure band geweest.quote:Van de laatst genoemde is het namelijk verre van publiek geheim dat ze louter gingen voor het maken van hits. Dat obscure bandjes muziek maken wat toevallig soms aanslaat maakt ze nog geen clichs he.
Wat begreep je niet aan relatief? Dat houdt dus ook de rest van de wereld in. Dat Doe Maar hier redelijk wat nationaal succes heeft gehad maakt ze nog niet tot iets dat internationale invloed heeft/had, i.t.t. The Smiths en Joy Division.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:24 schreef ranja het volgende:
Weinig succes? ehm kijk eens hoeveel top 40 singles en top 10 albums ze in de UK hebben gehad.
Er zit toch wel een duidelijk verschil in bands die louter gaan voor de hits, of bands die toevallig aanslaan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:29 schreef Beregd het volgende:
Dat zeg ik ook niet, maar het zijn wel artiesten die miljoenen verkopen, iet waar je je duidelijk van afkeert in je inleiding
Bono heeft zich van het begin af aan al uitgelaten dat U2 een grote band wilde worden, en sinds The Dark Side of the Moon zijn Gilmore en Waters er ook niet bepaald geheimzinnig over geweest.quote:pink floyd en u2 waren ook obscure bandjes die toevalig aansloegen, dus wat is je punt. Foo fighters is trouwens nooit een obscure band geweest.
wtf doe jij met the xx op #1?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:01 schreef kciR het volgende:
Mijn post hierboven lijkt corrupt, ik weet niet hoe dat komt, misschien door mijn ctrl-c, ctrl-v uit Word. Ik probeer het nog eens in een nieuwe post.
1. The xx - xx
2. Spinvis - Spinvis
3. Arctic Monkeys - AM
4. Efterklang - Tripper
5. Mogwai - Come On Die Young
6. Bon Iver - For Emma, Forever Ago
7. The National - Boxer
8. Arcade Fire - The Suburbs
9. Portugal. The Man - Evil Friends
10. The Decemberists - Picaresque
11. Shearwater - Golden Archipelago
12. Foals - Antidotes
13. Sigur Rs - Takk...
14. Alt-J - An Awesome Wave
15. Various Artists - Dark Was The Night
16. Gorillaz - Plastic Beach
17. 65daysofstatic - The Fall of Math
18. Bloc Party - Silent Alarm
19. Godspeed You! Black Emperor - Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven
20. Meanwhile, Back In Communist Russia - Indian Ink
21. Blackfilm - Blackfilm
22. Damien Rice - O
23. Mono - You Are There
24. Vampire Weekend - Modern Vampires Of The City
25. Songs: Ohia - Lioness
26. Patrick Watson - Adventures In Your Own Backyard
27. Mogwai - Mr. Beast
28. Darkside - Physic
29. Belle and Sebastian - If You're Feeling Sinister
30. The Antlers - Hospice
31. lafur Arnalds - Eulogy for Evolution
32. Magnolia Electric Co. - Josephine
33. The xx - Coexist
34. Pearl Jam - Ten
35. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
36. Portugal. The Man - The Satanic Satanist
37. Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller
38. Tool - Lateralus
39. The Killers - Sam's Town
40. The Last Shadow Puppets - The Age of the Understatement
41. Sickoakes - Seawards
42. Sufjan Stevens - Illinois
43. Explosions In The Sky - The Earth Is Not A Cold Dead Place
44. Laura Marling - Alas I Cannot Swim
45. A Silver Mt. Zion - Born Into Trouble as the Sparks Fly Upward
46. Bon Iver - Bon Iver
47. Ramona Falls - Intuit
48. Sigur Rs - Me su eyrum vi spilum endalaust
49. Bloc Party - A Weekend In The City
50. The National - High Violet
51. Arcade Fire - Funeral
52. Balthazar - Applause
53. Coldplay - Parachutes
54. Efterklang - Parades
55. Foals - Total Life Forever
56. Gorillaz - Demon Days
57. Tunng - Comments Of The Inner Chorus
58. Modest Mouse - We Were Dead Before The Ship Even Sank
59. James Blake - James Blake
60. The Weeknd - Trilogy
61. Death Cab For Cutie - We Have the Facts and We're Voting Yes
62. Placebo - Sleeping With Ghost
63. Shearwater - Rook
64. The Decemberists - The Crane Wife
65. Songs: Ohia - Axxess & Ace
66. Voxtrot - Voxtrot
67. Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare
68. Wild Beasts - Smother
69. Phoenix -Wolfgang Amadeus Phoenix
70. Real Estate - Days
71. Maxmo Park - A Certain Trigger
72. Patrick Watson - Close To Paradise
73. The Raconteurs - Consolers of the Lonely
74. Bruce Springsteen - The Wild, The Innocent & The E Street Shuffle
75. The Good, the Bad & the Queen - The Good, the Bad & the Queen
76. Yeah Yeah Yeahs - Show Your Bones
77. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
78. Alamo Race Track - Birds at Home
79. How To Dress Well - Total Loss
80. Grizzly Bear - Veckatimest
81. Frank Ocean - Channel Orange
82. Coldplay - Viva La Vida
83. Interpol - Turn On The Bright Lights
84. dEUS - The Ideal Crash
85. The Whitest Boy Alive - Rules
86. Datarock - Datarock Datarock
87. Radiohead - Kid A
88. Sonic Youth - Dirty
89. The Strokes - Room On Fire
90. Ben Howard - Every Kingdom
91. Yonderboi - Shallow And Profound
92. Fuck Buttons - Tarot Sport
93. Sparklehorse - Vivadixiesubmarinetransmissionplot
94. John Dear Mowing Club - John Dear Mowing Club
95. Elbow - The Seldom Seen Kid
96. MGMT - Oracular Spectacular
97. Alabama Shakes - Boys & Girls
98. Young Marble Giants - Clossal Youth
99. Built To Spill - Keep It Like A Secret
100. Yo La Tengo - I Can Hear The Heart Beating As One
En mijn favoriete EP's, die houd ik graag gescheiden van mijn lijst.
1. lafur Arnalds - Variations Of Static
2. Modest Mouse - First And Your Next
3. The Decemberists - Long Live The King
4. El Pino and the Volunteers - Isle Of You
5. Machinefabriek - Huis
Succes met tellen ranja![]()
Buiten Wasting Light vind ik de rest van hun oeuvre ook niet echt geweldig.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Foo Fighters is drama man, die schoenmaker had gewoon bij zijn leest moeten blijven.
De geijkte top 40 meukquote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:02 schreef BatardNoix het volgende:
[..]
[..]
[..]
Benieuwd welke tot je favorieten behoren (lijstje al gepost? moet nog teruglezen), kan ik een beetje inschatten hoe de overige 75 zullen bevallen
Oh niemand ontkent de invloed die de bands hebben gehad hoor, alleen jij voelt je nogal bijzonder dat ze in je lijst staan. Volgens mij staan ze in tig lijsten alleen dan van mensen met beperking die naast the Smiths ook The Beatles er in hebbenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:30 schreef Techno het volgende:
[..]
Wat begreep je niet aan relatief? Dat houdt dus ook de rest van de wereld in. Dat Doe Maar hier redelijk wat nationaal succes heeft gehad maakt ze nog niet tot iets dat internationale invloed heeft/had, i.t.t. The Smiths en Joy Division.
voor watquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:11 schreef pfaf het volgende:
Vergeten we straks niet om 2 uur op 538 in te schakelen?
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:49 schreef Techno het volgende:
[..]
Gast, er is geen enkele serieuze hiphop liefhebber die Kanye West als beste artiest zal noemen.
Het erg vinden dat muzikanten voor geld spelenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:25 schreef Techno het volgende:
[..]
Wat Dark Side of the moon betreft, Waters en Gilmour hebben zich daar wel eens over uitgelaten, ik wil het best even Googlen voor je. En wat onze "drumhoer" Dave Grohl betreft, hij was al binnen met het geld van wat ze Nirvana verdienden. Die gast heeft gewoon oprecht lol in wat hij doet. Voor de centen hoeft hij het namelijk echt niet meer te doen.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:08 schreef VincenzoNibali het volgende:
1. Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver (2011)
2. Lou Reed - Berlin (1973)
3. Pixies - Doolittle (1989)
4. Pavement - Crooked Rain, Crooked Rain (1994)
5. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico (1967)
6. Sigur Rs - () (2002)
7. The National - Trouble Will Find Me (2013)
8. Sufjan Stevens - Illinois (2005)
9. Modest Mouse - The Lonesome Crowded West (1997)
10. Low - I Could Live in Hope (1994)
Groetjes aan Techno.
Precies, over het algemeen heb ik niets met de muziek van Madonna, Lady Gaga of Coldplay etc.., maar als artiesten zo lang muziek kunnen maken die blijkbaar heel veel mensen wl geweldig vinden is dat toch ontzettend knap te noemenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:01 schreef cafca het volgende:
Ja, maar, als muziek heel veel mensen aanspreekt, dan is het toch gewoon goede muziek?
Bewijs het tegendeel maar eens.
Voguequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:16 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Precies, over het algemeen heb ik niets met de muziek van Madonna, Lady Gaga of Coldplay etc.., maar als artiesten zo lang muziek kunnen maken die blijkbaar heel veel mensen wl geweldig vinden is dat toch ontzettend knap te noemen
Oh ik ga ze niet in mijn album top100 zetten hoor, want ik vind het verschrikkelijk om naar te luisteren. Maar ik vind het hele idee om alles wat ik zelf niet mooi vind af te schilderen als iets dat geen bestaansrecht mag hebben, nogal infantielquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vogue
Don't Panic
oprecht.
Maar om Parachutes nu in mijn albumlijst te zetten gaat me weer wat ver..
Nouja ik luister ook vrij breed denk ik. Ik kan zeker de helft van de top 40 luisteren zonder enige drank tot uitzetten of irritatie van de muziek. Maar dat is het ook, het raakt een breed publiek, maar is soms zo inwisselbaar.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:37 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Oh ik ga ze niet in mijn album top100 zetten hoor, want ik vind het verschrikkelijk om naar te luisteren. Maar ik vind het hele idee om alles wat ik zelf niet mooi vind af te schilderen als iets dat geen bestaansrecht mag hebben, nogal infantiel
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik kan zeker de helft van de top 40 luisteren zonder enige drank
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |