ik ook, maar ik moet de mijne nog makenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:07 schreef Beregd het volgende:
Vandaag een hoop albums uit mijn lijst beluisterd,
De duurste wijn drink je ook niet elke dag.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:50 schreef Norrage het volgende:
Hmm. Misschien moet ik dat criterium is meenemen. Ik luister mijn top 10 eigenlijk vrijwel nooit, maar ja, die staat er wel altijd.
Oh dat heb ik bijvoorbeeld met Ommadawn, die luister ik mssn maar een keer of 6 per jaar, maar ik vind het een geniale plaat.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
In mijn top,10 draai ik maar 1 plaat vrijwel nooit
Stoppen met luisteren van alles dus!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:09 schreef Beregd het volgende:
Van mijn top tien heb ik enkel lambchop niet beluisterd dit jaar, en hij is toch gestegen naar de derde plek.
Mijn lijst wisselt altijd enorm, ik denk gewoon niet op deze manier na over muziek. Ik vind de ene muziek niet beter dan de andere ik vind de ene muziek gewoon anders dan de andere. Ook is muziek voor mij meer context gebonden ik kan een fikse noise plaat meer waarderen als ik net een rustige plaat gehoord heb en vice versa, voor mij speelt het verassingseffect een grote rol in mijn muziekbeleving en heb ik dus ook veel platen in mijn lijst staan die me blijven verassen ook al ken ik ze, daarom kunnen bij mij platen die ik minder draai juist weer hoger terecht komen als platen die ik wel veel luister.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:37 schreef Norrage het volgende:
Ik begin elk jaar opnieuw, maar ik zie niet hoe die lijst uberhaupt volstrekt anders kan zijn dan de vorige. Of beginnen jullie écht opnieuw, met de kans dat je de helft van de albums gewoon vergeet, en dat dan beschouwt als "ik vind het album toch minder leuk, anders zou ik het niet vergeten zijn"?
Ik heb gewoon een alfabetische lijst van al mijn albums, waar ik elk jaar weer 1 voor 1 door ga
Mooie lijst. Leuk ook om het verloop in de loop der jaren te zien.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[ ]
Mooi om te zien hoe ik Daydream Nation na 3x luisteren in 2011 nog niet echt kon begrijpen, maar het inmiddels een absolute topper is die steeds maar wat winst boekt.
Eruit. Stond wel in mijn shortlist maar vond ik net niet boeiend genoeg meer voor mijn top 100. (Dark Side of the Moon, in mijn eindlijst nog wel op 114) Stond toen ook al wat op zijn laatste adem, te vaak gehoord, werd me te voorspelbaar. Het blijft een klassieker en een goede plaat, maar nee, mijn nummer 1 wordt het niet meer.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:39 schreef cafca het volgende:
[..]
Mooie lijst. Leuk ook om het verloop in de loop der jaren te zien.
Wat ik me nu wel afvraag: wat is er met je nummer 1 van 3 jaar geleden gebeurd?
wtf?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mijn nummer 4 van het eerste jaar, Kid A, haalde mijn shortlist zelfs niet eens meer.
Ik heb Amnesiac en In Rainbows altijd beter gevonden, behalve een korte periode van een jaar of 2 waarin ik heel veel Kid A luisterde. Daarin zal ik die lijst wel hebben gemaakt.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
wtf?
Maar mooi lijstje inderdaad. Die voortgang is wel cool om te zien ja. Misschien maak ik dit jaar wel een lijstje waarin ik de laatste 9 jaar zet. Dat moet echt hilarisch zijnDenk dat er geen een album uit het eerste jaar meer in mijn top 100 staat. Behalve Pink Floyd.
Ik vind het een mooie lijst. Jammer van al die geijkte top 40 meuk alleenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
-lijst-
Mooi om te zien hoe ik Daydream Nation na 3x luisteren in 2011 nog niet echt kon begrijpen, maar het inmiddels een absolute topper is die steeds maar wat winst boekt.
Schandalig inderdaad.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:59 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
Ik vind het een mooie lijst. Jammer van al die geijkte top 40 meuk alleen
'iemand' zei dat ik top 40 meuk luisterde.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:51 schreef Norrage het volgende:
Ik zie nergens top 40 meuk? Welke bedoel je?
Aah, ik miste even een leuk beetje ironiequote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:55 schreef The_Substitute het volgende:
Was een verwijzing naar degene die jij 't 'kneusje' noemde.
Niet te verwarren met extreme ironiequote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Aah, ik miste even een leuk beetje ironie
Een groot deel heeft singles gehad die (al dan niet net aan) de top 40 hebben gehaaldquote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Schandalig inderdaad.
Toch maar minder naar Radio 538 luisteren dus.
Ach, waarom zou je je daarmee tot de nederlandse top 40 beperkenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:31 schreef StrummerMan het volgende:
[..]
Een groot deel heeft singles gehad die (al dan niet net aan) de top 40 hebben gehaald.
Mooi verwoord ik heb dit ook heel erg.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mijn lijst wisselt altijd enorm, ik denk gewoon niet op deze manier na over muziek. Ik vind de ene muziek niet beter dan de andere ik vind de ene muziek gewoon anders dan de andere. Ook is muziek voor mij meer context gebonden ik kan een fikse noise plaat meer waarderen als ik net een rustige plaat gehoord heb en vice versa, voor mij speelt het verassingseffect een grote rol in mijn muziekbeleving en heb ik dus ook veel platen in mijn lijst staan die me blijven verassen ook al ken ik ze, daarom kunnen bij mij platen die ik minder draai juist weer hoger terecht komen als platen die ik wel veel luister.
In het kort gezegd is het voor mij gewoon onmogelijk om platen op kwaliteit te beoordelen ik blijf dus ook gewoon lekker alle muziek luisteren die me interessant lijkt zonder die muziek te willen beoordelen, ik vind onderlinge kwaliteitsverhouding de minst interesante eigenschap van muziek.
De albums zelf halen meestal (een paar weken) de top40 van de albumlijst ook. Tis watquote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:35 schreef ranja het volgende:
[..]
Ach, waarom zou je je daarmee tot de nederlandse top 40 beperken
De UK top 40 en de Billboard top 100 heeft nog een hele hoop andersoortige hits zodat je nog heel veel meer bands tot top 40 meuk kunt bestempelen
1/4 van de albums noem ik niet "een groot deel"quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:31 schreef StrummerMan het volgende:
[..]
Een groot deel heeft singles gehad die (al dan niet net aan) de top 40 hebben gehaald.
Ik denk dat inderdaad nog geen kwart die top 40 nooit heeft gehaald bij mijn lijst.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:38 schreef StrummerMan het volgende:
[..]
De albums zelf halen meestal (een paar weken) de top40 van de albumlijst ook. Tis wat
In het verleden pakte ik wel altijd de lijst van een jaar eerder en nam die als uitgangspunt. Paar jaar terug was ik mijn oude lijst kwijt na een crash van mijn PC en toen ben ik opnieuw begonnen. Dat doe ik nu steeds. Gewoon uit het hoofd het album dat me te binnen schiet noteren. En wat dan wegvalt of vergeten wordt, zal ik minder waarderen dan voorheen. Al kijk ik aan het eind nog wel altijd even de lijst van een jaar eerder door of er niet echt iets is vergeten waar ik spijt van krijg.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:37 schreef Norrage het volgende:
Ik begin elk jaar opnieuw, maar ik zie niet hoe die lijst uberhaupt volstrekt anders kan zijn dan de vorige. Of beginnen jullie écht opnieuw, met de kans dat je de helft van de albums gewoon vergeet, en dat dan beschouwt als "ik vind het album toch minder leuk, anders zou ik het niet vergeten zijn"?
Ik heb gewoon een alfabetische lijst van al mijn albums, waar ik elk jaar weer 1 voor 1 door ga
U2, Beatles, Talking Heads, Smiths, Cure, Led Zeppelin..... Allemaal top 40 meukquote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:51 schreef Norrage het volgende:
Ik zie nergens top 40 meuk? Welke bedoel je?
The Cure... Dat is toch die koortsige travestiet in pyjama die dat mieterige nummertje over huilende jongens maakte? One hit wonder top 40 meuk.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:03 schreef cafca het volgende:
[..]
U2, Beatles, Talking Heads, Smiths, Cure, Led Zeppelin..... Allemaal top 40 meuk
Nooit geweten dat onze smaak zoveel overeenkomsten heeftquote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom doe je dat nou?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:01 schreef kciR het volgende:
En mijn favoriete EP's, die houd ik graag gescheiden van mijn lijst.
1. Ólafur Arnalds - Variations Of Static
Ik zie dat als een EP. Anders zou die echt top 10 staan (Ik ben nu voor Eulogy for Evolution, z'n debuut gegaan). Ik zag Ólafur ook in jou lijstje staanquote:
Ik heb er zelfs een ' veredelde' mixtape in staanquote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:47 schreef The_Substitute het volgende:
Het is een EP, maar die worden ook gewoon meegeteld.
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Aah, ik miste even een leuk beetje ironie
Boeiende lijst, ik ken er een hoop niet van, maar wat ik ken, vind ik meestalquote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:47 schreef BatardNoix het volgende:
Phew. Dat was me het werkje wel weer.Eén album per artiest als arbitraire regel, anders zouden favorieten (Hijokaidan, Girls' Generation, Will Oldham) onredelijk veel genoteerd staan
quote:
Primeur! noise op #1quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:47 schreef BatardNoix het volgende:
Phew. Dat was me het werkje wel weer.Eén album per artiest als arbitraire regel, anders zouden favorieten (Hijokaidan, Girls' Generation, Will Oldham) onredelijk veel genoteerd staan
1. Hijokaidan - Modern (1989)
Isn't Anything boven Loveless verkiezen zie je toch ook niet vaak.quote:
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:47 schreef BatardNoix het volgende:
64. Buffy the Vampire Slayer Cast - Once More, with Feeling (2002)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |