abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145317028
Antwoorden voor Kris

Nieuws:
Uitzending RTL Late Night 1-10
Uitzending Vermist 23-9
Kaart van Baru (voormalige gids uit Boquete, via WS)
• NB: De taalschool van Lisanne en Kris is niet Habla Ya, maar Spanish by the river. (met dank aan Gorraay)
• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5 - deel 6

Overzichtskaart (bij benadering) waarmee mogelijk (delen van) de route mee te herleiden zijn- (Geruisloos, 28-9)
http://i7.minus.com/iKBFk3lc2ENPk.jpg

Belgegevens telefoon (Geruisloos 4-10) :

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Vondsten en coördinaten in Google Maps
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 4-10
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag
SPOILER
Foto's van de wandeling:
SPOILER
Analyses van de foto's:
SPOILER
Overzicht en analyses van de telefoongegevens:
SPOILER
Nieuwslinks:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Zoekacties:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Informatieve posts:
SPOILER
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:
SPOILER
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:45:48 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_145317109
Is dit de langste OP op FOK!?
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:47:02 #3
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145317159
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat is niet wit. Dit is wit:
[ afbeelding ]
Meen je dat nou serieus?
Ik ga geen discussie met je aan over wat wit is, jij vroeg welke 5e schoen, nou die dus, voor mij met witte zool, weliswaar niet spik en span uit de winkel :')
pi_145317162
Ouder1, ik kan niet quoten van een gesloten topic. Maar heb het gelezen.
Make my day!
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:47:43 #5
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145317184
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:45 schreef hugecooll het volgende:
die van dat vermiste vliegtuig was denk ik langer?
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:50:34 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_145317301
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:47 schreef Marrije het volgende:

[..]

die van dat vermiste vliegtuig was denk ik langer?
Deze is meer dan twee keer zo lang :0
NWS / Vlucht MH370 Malaysia Airlines - waar blijf je nou? #43
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:50:46 #7
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145317318
quote:
Hij is lang maar wel overzichtelijk ^O^
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:54:55 #8
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145317469
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:50 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Deze is meer dan twee keer zo lang :0
NWS / Vlucht MH370 Malaysia Airlines - waar blijf je nou? #43
ja die andere was niet te meer te bewerken, zo vol, dus is er veel gelinkt naar de op's van eerdere topics.
pi_145317502
quote:
Nee, wel de saaiste. Qua herhaling van zetten is deze reeks echt ongeëvenaard.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_145317533
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:47 schreef Marrije het volgende:

[..]

Meen je dat nou serieus?
Ik ga geen discussie met je aan over wat wit is, jij vroeg welke 5e schoen, nou die dus, voor mij met witte zool, weliswaar niet spik en span uit de winkel :')
Dat gaat niet om 'spik en pan' uit de winkel. Het is gewoon geen witte zool.
pi_145317544
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:31 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als Kris en/of Lisanne nog geleefd hadden dan hadden ze wel een keertje een foto overdag of van zichzelf gemaakt ipv 90 bullshit foto's midden in de nacht
Beetje goedkoop, om bullshit foto's te zeggen als er tig verklaringen voor zijn uit oogpunt van survival. Maar goed, ze hadden het kunnen doen, en het zou misschien de moed erin helpen houden. Alvast je voorstellen hoe je bij Umberto Tan zit met je verhaal. Tja, niet gedaan. Of wel geprobeerd, maar toen deed die vochtgevoelige camera het niet.
Blijft over, dat nachtelijk gebruik als hulpmiddel, waardoor bullshit-foto's ontstaan, een reden heeft, en er voor een dwaalspoor wel geschiktere momenten en mislukkingen te bedenken zijn.
pi_145317555
Ik heb helaas de indruk dat we maar moeten blijven wachten op nieuwe vondsten.
Make my day!
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 23:58:26 #13
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145317596
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:00 schreef agter het volgende:
Dan weet je toch nog niets over hoe de paden daar lopen? Hoeveel paden, kruisingen etc.
Er gaat één pad, van El Pianista naar Bocas del Toro, dat al eeuwen in gebruik is. Na de eerste oversteek volgt het min of meer de Rio Changuinola.

Na de vierde kabelbrug, kun je rechtsaf bij de Rio Velorio richting de finca's en nederzettingen van Alto Romero en door naar de grotere plaats El Norteño. Of je kunt de Rio Changuinola blijven volgen. Afslagen linksaf zijn er niet.

Dit is wat een blogger over het pad zegt, al peddelend van Bocas del Toro in de richting van Boquete:

quote:
This, by the way, was one of the most surprising things about the trip. I had expected that 2 hours or so from the road, there would be no more agriculture of any sort and was hoping for virgin rainforest. Instead, there was a cattle farm at the end of the trail, along the Changuinola river. Along the way, however, the trail crossed through virgin forest for about 3 hours. Very pretty.

The trail was clearly heavily used, and it appears that it had been there for a long time. Apart from the muck, it was actually a very good trail. It supposedly goes all the way to Boquete, 2 more days of walking.
Hij heeft het dus ook over dat ene pad, dat goed onderhouden is en drukbelopen en langs boerderijen voert. Op het weblog staan foto's ervan.
pi_145317607
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:56 schreef agter het volgende:
Ik heb helaas de indruk dat we maar moeten blijven wachten op nieuwe vondsten.
Dat denk ik ook. Nu wordt het een herhaling van discussies, het bijpraten van 'nieuwkomers' (al zitten ze hier al drie maanden) en het verbeteren van verkeerde 'herinneringen' van users. Begint een beetje irritant te worden.
pi_145317652
Wat ik me afvraag, de laatste botresten die gevonden zijn lagen bij andere botten, van dieren en andere mensen.
Als er een dader is, heeft die de botresten er dan bij gelegd of heeft hij daar een zak botten leeg gekieperd? Als hij ze er bij gelegd heeft, wist hij dan dat die andere botten daar lagen of vond hij ze toevallig.
Of is het een ondiep gedeelte in de rivier waar van alles aanslibt.
In dat laatste geval kan het de natuur als oorzaak hebben, of een dader die die plek kent en weet dat daar van alles aanspoelt. En het er bij gelegd heeft.

Het meest logische lijkt dat het een ondiepe plek is waar dingen die de rivier meevoert blijven liggen.
Maar dat is door een kenner toch makkelijk vast te stellen, ik heb daar alleen niets over gelezen.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 00:00:52 #16
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145317700
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat gaat niet om 'spik en pan' uit de winkel. Het is gewoon geen witte zool.
wat jij wil
pi_145317765
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:58 schreef Perico het volgende:

[..]

Er gaat één pad, van El Pianista naar Bocas del Toro, dat al eeuwen in gebruik is. Na de eerste oversteek volgt het min of meer de Rio Changuinola.

Na de vierde kabelbrug, kun je rechtsaf bij de Rio Velorio richting de finca's en nederzettingen van Alto Romero en door naar de grotere plaats El Norteño. Of je kunt de Rio Changuinola blijven volgen. Afslagen linksaf zijn er niet.

Dit is wat een blogger over het pad zegt, al peddelend van Bocas del Toro in de richting van Boquete:

[..]

Hij heeft het dus ook over dat ene pad, dat goed onderhouden is en drukbelopen en langs boerderijen voert. Op het weblog staan foto's ervan.
Op dat kaartje uit de OP volgt dat pad de Rio Changuinola niet. Alleen in het begin een stukje.
http://www.bing.com/maps/(...)DED!2151&form=LMLTCC
Make my day!
  woensdag 8 oktober 2014 @ 00:03:49 #18
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145317790
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:59 schreef Grijzemassa het volgende:
Wat ik me afvraag, de laatste botresten die gevonden zijn lagen bij andere botten, van dieren en andere mensen.
Als er een dader is, heeft die de botresten er dan bij gelegd of heeft hij daar een zak botten leeg gekieperd? Als hij ze er bij gelegd heeft, wist hij dan dat die andere botten daar lagen of vond hij ze toevallig.
Of is het een ondiep gedeelte in de rivier waar van alles aanslibt.
In dat laatste geval kan het de natuur als oorzaak hebben, of een dader die die plek kent en weet dat daar van alles aanspoelt. En het er bij gelegd heeft.

Het meest logische lijkt dat het een ondiepe plek is waar dingen die de rivier meevoert blijven liggen.
Maar dat is door een kenner toch makkelijk vast te stellen, ik heb daar alleen niets over gelezen.
ik las op ws dat men eerst zei dat het laatste bot niet van de meiden was omdat het wat wit uitgeslagen was, dat men daarom dacht dat het een ouder bot was. Maar ik weet dus niet of al die andere botten die gelijktijdig zijn gevonden ook wit uitgeslagen waren.
pi_145317827
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:58 schreef Perico het volgende:

[..]

[..]

Dit.

Maar een vaste groep hier heeft ergens bedacht dat het een tweede Veluwe is, barstens vol met paden die kriskras alle kanten op lopen. Paden vanaf dat spookhuis naar de Mirador, het uitgesleten stukje bij de Mirador om foto's te kunnen maken over de begroeiing heen (en dat volgens de gidsen geen pad is), schijnt ook al ergens ver weg op een ander pad uit te komen.

En de ouders? Ach.. wat die zeggen schijnt sowieso onzin te zijn; die herkennen de schoenen van hun dochter niet eens. En die gidsen die dachten dat de meiden van de tweede of derde kabelbrug waren gevallen hadden het helemaal fout met hun idee dat die kabelbruggen onderdeel zijn van het pad. 8)7

We zijn te lang bezig waardoor gegeven informatie en wensgedachten door sommigen niet meer uit elkaar te houden zijn.
pi_145317903
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 00:03 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik las op ws dat men eerst zei dat het laatste bot niet van de meiden was omdat het wat wit uitgeslagen was, dat men daarom dacht dat het een ouder bot was. Maar ik weet dus niet of al die andere botten die gelijktijdig zijn gevonden ook wit uitgeslagen waren.
Dat wit uitslaan komt toch door dat fosfor?
Make my day!
  woensdag 8 oktober 2014 @ 00:07:30 #21
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145317907
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Even wat anders. Nu we toch in BNW zitten, durf ik nog wel een oude kwestie op te rakelen:

Is het mogelijk dat K. en L. nog in leven zijn?

Nu zullen sommigen direct roepen: Nee, dat kan niet, want er zijn immers botresten gevonden die d.m.v. een DNA test zijn toegewezen aan K. en L.

Echter.. wat is er precies gevonden?

Van K. een rib en een stuk heupbeen. Een rib is echter operatief te verwijderen, zonder dat de patient overlijdt. Ook lopen er genoeg mensen rond met een kunststof heup. Dus in theorie zou K. nog ergens kunnen leven.

Voor L. geldt hetzelfde. Er is een compleet been gevonden. Maar er zijn legio mensen die leven zonder been.

Ook vanuit dit (wellicht wat bizarre oogpunt) is het dus wenselijk dat er meer resten worden gevonden. Een schedel zou veel kunnen verhelderen.
Ik hoop maar dat uit een Nederlandse DNA test echt blijkt of is gebleken dat het inderdaad om resten van Lisanne gaat. Want Panama was altijd heel snel met het in het nieuws brengen van: we hebben een match.

Maar Arrocha vraagt iedere week om dat rapport, maar klaarblijkelijk willen of kunnen ze dat niet wetenschappelijk beschrijven, die test, met onomstotelijk bewijs. Ik zou als ouder inderdaad op jouw lijn zitten.

Bovendien zou ik het enorm stuitend vinden, dat ze Indianen het vindwerk laten doen en verder nooit zelf getuigen gehoord hebben echt.. maar wel steeds prompt met de snelheid van het licht zo'n DNA test steeds wereldkundig maken.

Dus ja, je wilt vooral de schedel vinden. En uiteraard een rapport dat het onomstotelijk vaststaat, wegens dit en dit bewijs, dat er een DNA match is. Dan moet iemand maar wat moeite doen. Een patholoog anatoom moet ook binnen een dag zijn lijkschouwingsrapport van 5 pagina's afhebben. Maar die gebruiken vaker ook standaardzinnen in secties.
pi_145318002
Op de Schipholfoto lijkt de rechterschoen van Lisanne een donkere zool te hebben, maar bij de linker schoen zie ik een lichte (grijzige) zool (zie patroon van de tegelvloer).
( maar kan ook schaduw zijn)
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  woensdag 8 oktober 2014 @ 00:11:11 #23
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145318009
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 00:03 schreef agter het volgende:

Op dat kaartje uit de OP volgt dat pad de Rio Changuinola niet. Alleen in het begin een stukje.
http://www.bing.com/maps/(...)DED!2151&form=LMLTCC
Dat is een kaart van Baru, die vooral inging op de afslag naar Alto Romero bij de Rio Velorio... als je de andere nummers bekijkt, zoals Finca Culebra... gaat dat pad dus rechtdoor langs de Changuinola, langs al deze boerderijen. Dat heeft hij alleen niet ingetekend.

Menigeen neemt die afslag naar de nederzettingen (de enige), maar dat moet je weten.. anders volg je gewoon de rivier verder.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 00:11:19 #24
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145318017
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 00:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dit.

Maar een vaste groep hier heeft ergens bedacht dat het een tweede Veluwe is, barstens vol met paden die kriskras alle kanten op lopen. Paden vanaf dat spookhuis naar de Mirador, het uitgesleten stukje bij de Mirador om foto's te kunnen maken over de begroeiing heen (en dat volgens de gidsen geen pad is), schijnt ook al ergens ver weg op een ander pad uit te komen.

En de ouders? Ach.. wat die zeggen schijnt sowieso onzin te zijn; die herkennen de schoenen van hun dochter niet eens. En die gidsen die dachten dat de meiden van de tweede of derde kabelbrug waren gevallen hadden het helemaal fout met hun idee dat die kabelbruggen onderdeel zijn van het pad. 8)7

We zijn te lang bezig waardoor gegeven informatie en wensgedachten door sommigen niet meer uit elkaar te houden zijn.
Doel je op mij? Dat is niet wat ik zeg hoor.

quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 15:31 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat wil niet zeggen dat ze die schoenen ook droeg.
De herkende schoen heeft een witte zool, op de foto's is kris te zien met schoenen met een donkere zool, zowel op de schiphol foto als op de bergbeekfoto.
Arrocha heeft al eens aangegeven dat hij denkt dat er spullen expres zijn neergelegd in het gebied waar eea gevonden is. Er zijn ook genoeg mensen in die kamer van de meiden geweest.

Dus laat mensen daar lekker over 'zeiken' als ze dat willen, niks niet klaar, dat blijkt.
pi_145318032
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 23:50 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Hij is lang maar wel overzichtelijk ^O^
Bovendien zijn er meer onduidelijkheden bij Kris en Lisanne dan bij de MH370

Daar hebben of de Oekraieners of de Russen het gedaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')