abonnement Unibet Coolblue
pi_145296645
De Slankreeks



De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_145296691
Laatste posts van het vorige deel (dat ik tot mijn grote schrik met een stomme post dichtgooide, misschien gelukkig dat het dicht is, dan zien jullie me niet mezelf quoten):

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:49 schreef Tele6 het volgende:
Mijn lijstje:
O: yoghurt, banaan, muesli
T: volkorenbiscuit met pure chocolade
L: 2 volkoren boterhammen met gekookt ei (jawel, de andere helft) en 1 met pure chocoladehagel (weinig want het is bijna op :))
T: appel
D: groenlofstamppot met spekjes (groenlof is een soort kruising tussen witlof en andijvie)
T: peer
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Even niet lopen hier ivm grote open blaar. Dus veel krachtoefeningen.

Dat wel. En gewoon even rusten. Mag ook wel eens.

Lijstje:

O: yoghurt met banaantje en wat lijnzaad
T: appel
L: 2 speltpannenkoeken met wat restjes brie
B: Pilatesserie
D: halve kip met aardappeltjes uit de oven en wat broccoli erbij :9
en edit: ik had volgens mij ook de naam van het topic kunnen veranderen... ik heb geen inspiratie op dat gebied en ik weet ook niet of dat nog kan nu... :@
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:03:48 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_145296969
Dat had gekund ja :Y Je had zelfs het plaatje in de OP kunnen aanpassen :P
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Vis een optie? dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:04:22 #4
70532 loveli
N
pi_145296984
TT aanpassen doet Mo wel voor je. Waarschijnlijk wens je daarna dat je het zelf had gedaan.
crap in = crap out
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:09:03 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145297149
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:04 schreef loveli het volgende:
TT aanpassen doet Mo wel voor je. Waarschijnlijk wens je daarna dat je het zelf had gedaan.
:D

Iets met banaan en yoghurt(buks) ?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145297204
Voordat ik de schuld weer krijg.
Ja doei.
pi_145297329
Dankjewel!
(Ik schrok me echt te pletter, ik zit al misschien wel anderhalf jaar mee te lurken hier, nu durf ik eens wat te posten en dan moet ik meteen een nieuw topic openen... paniek! :D )
  Vis een optie? dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:14:20 #8
70532 loveli
N
pi_145297372
Op momenten als dit mis ik XM die een nieuw plaatje voor in de OP voorstelt.
crap in = crap out
pi_145297385
Die is opgeslokt door OUD ;(
Ja doei.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:22:24 #10
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145297700
Mo! :(

Haha, Tele6 in paniek nog wel.. Komt goed hoor :P

Banaan met yoghurt/kwark in inderdaad lekker.. Eigenlijks vind ik banaan in zoete gerechten erg lekker lekker in (jaja }:| eten!) of op brood maar gewoon zo eet ik het bijna nooit.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145297730
:* O+
Ja doei.
pi_145297766
Dus, waren er hier nog Slankies met tips voor hotels in New York? :+ Ik heb geheel niet impulsief tickets geboekt voor een week in februari. Tip! KLM heeft een soort sale
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:33:39 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145298207
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:24 schreef Chicolate het volgende:
Dus, waren er hier nog Slankies met tips voor hotels in New York? :+ Ik heb geheel niet impulsief tickets geboekt voor een week in februari. Tip! KLM heeft een soort sale
Ik vind Tripadvisor altijd wel betrouwbaar qua recenties. Of Bookers
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145298228
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:33 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ik vind Tripadvisor altijd wel betrouwbaar qua recenties. Of Bookers
Ja daar kijk ik normaal ook, maar iets met bomen en bos :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_145298282
Ik zal mijn collega uit NY ff vragen

Hij zegt dat dit een betere optie is dan een hotel: https://www.airbnb.com/
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:37:55 #16
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145298382
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:34 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ja daar kijk ik normaal ook, maar iets met bomen en bos :+.
Oja, iets met beton en hotels :D

Maar nee, kan je er niet mee helpen :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:38:09 #17
70532 loveli
N
pi_145298400
Tink is daar handig in.
crap in = crap out
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:50:17 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_145298953
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:35 schreef Skoap het volgende:
Ik zal mijn collega uit NY ff vragen

Hij zegt dat dit een betere optie is dan een hotel: https://www.airbnb.com/
Ik had daarmee een leuk huuske in Marrokko! En nu ga ik Berlijn testen :7
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_145299317
Ik ken wel veel mensen die naar NY gaan, maar geen tips sorry!
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 17:37:10 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_145301004
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:24 schreef Chicolate het volgende:
Dus, waren er hier nog Slankies met tips voor hotels in New York? :+ Ik heb geheel niet impulsief tickets geboekt voor een week in februari. Tip! KLM heeft een soort sale
Ja! Country Inn & Suites. Net over de brug in Queens. Vooral een aanrader als je met +2 mensen bent. Ik kijk altijd op hotels.com, booking.com en expedia, en kies dan de goedkoopste aanbieder. Hoe eerder je boekt, hoe beter het is. Vaak kun je zonder problemen van je boeking af als je iets goedkopers tegenkomt.

Toevoeging: blijf je buiten de grote steden niet van te voren reserveren maar gebruik maken van de coupons die je in boekjes bij fastfoodrestaurants en in apps vindt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Tinkepink op 07-10-2014 17:59:16 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_145301232
Ik moet even nakijken hoe het heette,maar ik had prima hotel met view op times square :) Was er echt 50 meter vanaf..
Edit: Edison hotel, geen bijzonder hotel, maar gewoon ok hotel echt in het hart van NY.
Wil echt nog een keer terug!

[ Bericht 23% gewijzigd door the85mc op 07-10-2014 22:19:43 ]
pi_145320932
Yess. Ik ga het zo echt doen: weer naar de sportschool. Nu officieel een week niet gerookt en tijd om weer lekker te gaan sporten. Heb er wel zin in :)

Lijstje:

O: 2 volkoren crackers, 1 met halve plak kaas en komkommer, 1 met hummus, paar gemengde nootjes
S: 30 minuten cardio en iets van 45 min KT
T: banaan, kiwi, misschien nog wat nootjes
L: klein kopje gewoon een soepkom vol zelfgemaakte tomatensoep, 'stevig volkoren' boterham (die is écht stevig :o ) met gebakken ei, plakje kaas en wat ketchup en sla
T: gewone boterham pindakaas, 5 gedroogde abrikozen, 1 cappuccino
D: bonenstoofpotje, van linzen, kikkererwten, zwarte bonen en heel veel groente.
T: een peer, thee met honing


Dat lijkt me wel weer genoeg voor vandaag :P

[ Bericht 2% gewijzigd door PluisigNijntje op 08-10-2014 12:44:05 ]
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_145322977
Ik heb nu ongeveer een week geen cola light gedronken, en ik merk wel echt dat ik eraan verslaafd was of zo. Eerst had ik elke dag rond 3 uur een oppepper nodig en wilde ik echt cola light (ik drink geen koffie), nu eigenlijk geen behoefte meer aan..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145323100
Lijkt me een goede ontwikkeling!
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 8 oktober 2014 @ 10:52:47 #25
70532 loveli
N
pi_145323330
Door allerlei vergaderingen en andere (werk-)planningen kom ik steeds slecht uit met fatsoenlijk voer, sinds een paar dagen ontbijt brunch ik met goed vlees. Kan niet zeggen dat het slecht bevalt qua energieniveau.

crap in = crap out
pi_145323393
LOL!

Mijn verkoudheidje is nu een fullblown verkoudheid inclusief loopneus, praten door mijn neus en het gevoel alsof ik watten in mijn holtes heb :')

Ik ben iig begonnen met 2 chocomuffins
Lunch: omelet met groenten
T: havermoutshake
D: soepje met kip en noodles
T: bak kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_145324954
Ik eet nu iedere ochtend veel fruit en wacht dan een uur met ontbijten

Kijken of dat goed voelt :D
Worry is a misuse of imagination
pi_145325653
Lol loveli :D Ik weet niet of ik dat zou kunnen zeg.. eet je dan smorgens gewoon een gebakken kipfilet of biefstuk ofzo? :P

Sporten was fijn *O* En m'n lunch was lekker *O* Het zijn de kleine dingen die het doen :P
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  Vis een optie? woensdag 8 oktober 2014 @ 12:24:26 #29
70532 loveli
N
pi_145325731
Vandaag entrecote :9 En het is niet dat ik 'em om half 7 al wegwerk ;)
crap in = crap out
pi_145326194
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 10:55 schreef _aurum_ het volgende:
LOL!

Mijn verkoudheidje is nu een fullblown verkoudheid inclusief loopneus, praten door mijn neus en het gevoel alsof ik watten in mijn holtes heb :')

Ik ben iig begonnen met 2 chocomuffins
Lunch: omelet met groenten
T: havermoutshake
D: soepje met kip en noodles
T: bak kwark
Hier alleen nog een grauwe keel. En ik wil niet ziek worden, omdat ik al zo lang niet ziek ben geweest....dus even in de counter aanval :+

Lijstje:

O: Speltbrood, met boetr en kaas, thee
T: veel water en thee, veel vitamine C :9
L: Verse tomaten-groentensoep, speltbrood met boter, ham en komkommer
T: Smoothies verse jus, banaan en aardbeien
S: Anderhalf uur yoga
D/T: Nog even kijken waar ik zin in heb.
pi_145326196
Mmm.. met een flats kruidenboter... misschien zo'n gek idee nog niet :9 Ik heb tegenwoordig ook een hekel aan zoet ontbijten, laatste tijd nog een paar keer kwark met muesli en honing gehad voor het ontbijt maar ik schep het met tegenzin weg :')

En om half 7 schep ik helemaal niks weg :') Dan eet ik wel iets later onderweg of in de pauze.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_145330575
O: magere ( ;( ze hadden de volle niet meer) Griekse yoghurt met banaan en lijnzaad.
L: 2 toast met een tonijnsalade met creme fraiche, ui en mais met een gekookt eitje
T: gekookt eitje
B: Pilates
D: er staat al bijna 2 uur nu een grote schaal met allemaal groente in de oven op een lage temperatuur. Met paprika, pompoen, ui, knof, wortel... daar gaat vanavond de staafmixer doorheen, en een deel daarvan gaat met wat room en wat bacon bij volkorenpasta. De rest in porties in de vriezer :9
Ja doei.
pi_145331108
O: appel, yoghurt, muesli, plakje ontbijtkoek
T: chocoladekoekje
L: paksoi, ui, spekjes, noedels, en een appel toe
T: geen
S: halfuur wandelen
D: 3 volkorenboterhammen met óf het restje kool-in-tomatensaus óf gewoon kaas
S: een uur en een kwartier hardlopen
T: banaan (of een appel als ik nog steeds zo'n trek in appels heb :D)
pi_145331249
Mijn lijstje van vandaag:

O: magere yoghurt met havermout en speltflokken, rozijnen en fruit en zaden
T: banaan en samson en gert koekje
L: peer, sinaasappel, en restje pasta met ansjovis en sperziebonen (zo'n 30-40 g pasta denk ik)
T: half stukje roggebrood, danoontje
D: Chili con carne
S: ruim uurtje hardlopen

En ik heb gisteren een blender gekregen, dus ik kan nu ook smoothies gaan maken ook al zijn het calorie-bommen :P Maar als iemand nog recepten heeft voor lekkere maar niet overdreven fruit-overladen smoothies?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145331405
Griekse yoghurt, diepvriesbosvruchten (Lidl), halve banaan en een lepeltje pindakaas. O+
Ja doei.
pi_145333463
O: modellenbrood
D: Hollywoodsmile
S: mucus-ploegings, HIIT
pi_145333677
Ok, cool!
Ja doei.
pi_145333946
Hé, daar hebben we Patsermaus ook weer :D

O: appelkruimel uit de oven :9
L: speltzdtosti's met geitenkaas
T: dropjes
D: uit eten, nog geen idee
T: banaan

inpakwoede hier dus ik vergeet te eten.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_145334264
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:41 schreef An24 het volgende:

[..]

Hier alleen nog een grauwe keel. En ik wil niet ziek worden, omdat ik al zo lang niet ziek ben geweest....dus even in de counter aanval :+

Lijstje:

O: Speltbrood, met boetr en kaas, thee
T: veel water en thee, veel vitamine C :9
L: Verse tomaten-groentensoep, speltbrood met boter, ham en komkommer
T: Smoothies verse jus, banaan en aardbeien
S: Anderhalf uur yoga
D/T: Nog even kijken waar ik zin in heb.
Toch yoga maar even afgezegd om rust momentje in te bouwen. Duidelijk te moe deze week. Vakantiekater en virusvliegtuig :?

D wordt pasta met groenten en bolognese saus.
pi_145334296
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:13 schreef Panzermaus het volgende:
O: modellenbrood
D: Hollywoodsmile
S: mucus-ploegings, HIIT
#fitgirl
Worry is a misuse of imagination
pi_145343206
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:20 schreef motorbloempje het volgende:
Ok, cool!
mo hoe maak jij zelf wraps? ik vind mijne altijd beetje saai, zal zo het recept opzoeken!
Worry is a misuse of imagination
  woensdag 8 oktober 2014 @ 21:29:26 #42
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145345428
Hoe doen jullie dat?
Morgen een lunch met de goedkoopste en koude kroketten, vieze kleffe witte bolletjes met een klets margarine en 4 plakken goedkope schouderham op broodje of 8 cm kaas.
Ik lust dat niet hoor maar dan krijg je van die rare blikken :(
Kut catering is het :r
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145345450
Wraps :9

Kun je op zoveel manieren doen...
Kipfilet met kidneybonen, mais en kaas
Varkenshaas met basilicum en Griekse salade
Philadelphia met kruiden, zalm en dille met scheutje olijfolie
Spek met bruine bonen en ui
Gehakt, paprika en ui (eventueel tomatensaus)
Biefstukblokjes, jalapenos, rauwe spinazie en pittige kaas
Shoarma met champignons, paprika, ui en knoflooksaus
Gerookte makreel, bladsla, peper en kappertjes
...

Alles wat je normaal met aardappels zou eten kun je in wraps doen volgens mij, denk dat spinazie a la creme met vissticks zelfs wel lekker zou smaken :D

[ Bericht 10% gewijzigd door V1z0R op 08-10-2014 21:36:55 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_145345483
Hoi!
Ik had het niet meer gelezen maar hoe is het afgelopen met Tink?

Ik was zelf afgelopen dagen ook moeiig. Beetje apart weekend gehad, dus toen ook niet uitgerust. Gister 'vroeg' gaan slapen en ruim 8 uur geslapen, daar was ik wel aan toe :)
Zonet rondje gefietst en ging soepel, was al donker dus kon kmteller niet zien. Dus nu puur op gevoel gefietst en dat ging beter dan verwacht. Veel rustiger opgebouwd maar daarna wel flink lopen knallen. Hele stukken op het eind boven de 35 km/u :)
pi_145345657
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:30 schreef the85mc het volgende:
Hoi!
Ik had het niet meer gelezen maar hoe is het afgelopen met Tink?

Ik was zelf afgelopen dagen ook moeiig. Beetje apart weekend gehad, dus toen ook niet uitgerust. Gister 'vroeg' gaan slapen en ruim 8 uur geslapen, daar was ik wel aan toe :)
Zonet rondje gefietst en ging soepel, was al donker dus kon kmteller niet zien. Dus nu puur op gevoel gefietst en dat ging beter dan verwacht. Veel rustiger opgebouwd maar daarna wel flink lopen knallen. Hele stukken op het eind boven de 35 km/u :)
Ook benieuwd :@
Maar bloedonderzoek krijg je toch vaak pas paar dagen later?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 21:34:04 #46
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_145345674
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:30 schreef the85mc het volgende:
Hoi!
Ik had het niet meer gelezen maar hoe is het afgelopen met Tink?

Ik was zelf afgelopen dagen ook moeiig. Beetje apart weekend gehad, dus toen ook niet uitgerust. Gister 'vroeg' gaan slapen en ruim 8 uur geslapen, daar was ik wel aan toe :)
Zonet rondje gefietst en ging soepel, was al donker dus kon kmteller niet zien. Dus nu puur op gevoel gefietst en dat ging beter dan verwacht. Veel rustiger opgebouwd maar daarna wel flink lopen knallen. Hele stukken op het eind boven de 35 km/u :)
Onverwacht druk op werk, dus geen tijd voor dokter. Geen nieuws dus.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 22:06:16 #47
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_145347515
Ik ook moei, deadline hoezee. Nu onderweg naar huus *snooze*

quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 16:40 schreef Probability het volgende:

[..]

#fitgirl
:D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_145347587
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:29 schreef uniekhoorn het volgende:
Hoe doen jullie dat?
Morgen een lunch met de goedkoopste en koude kroketten, vieze kleffe witte bolletjes met een klets margarine en 4 plakken goedkope schouderham op broodje of 8 cm kaas.
Ik lust dat niet hoor maar dan krijg je van die rare blikken :(
Kut catering is het :r
Ik eet sowieso niet van intern. Lekker buiten wandelen, zelf meenemen. En op vastendagen helemaal handig :+
pi_145348424
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:29 schreef uniekhoorn het volgende:
Hoe doen jullie dat?
Morgen een lunch met de goedkoopste en koude kroketten, vieze kleffe witte bolletjes met een klets margarine en 4 plakken goedkope schouderham op broodje of 8 cm kaas.
Ik lust dat niet hoor maar dan krijg je van die rare blikken :(
Kut catering is het :r
Eten wat de pot schaft :P

Zijn ergere dingen en bij kroketten is er altijd mosterd aanwezig dus gewoon lading mosterd over alles flikkeren, dan heb je gewoon een substantie met mosterdsmaak.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_145348693
Ik vind kleffe witte bolletjes met kaas trouwens heerlijk :@
Teamgenootjes kochten altijd het zakje snoep van een gulden maar ik had 2 bolletjes met kaas :9

De kantines met oude kaas _O_
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_145349424
Dan heb ik liever een krentenbol met oude kaas. Wij hebben beneden catering, kan ik zelf mijn salade in elkaar zetten.... Als het moet :+


Ik heb nog dayquil en nyquil O+ dus dat wordt iig goed slapen vannacht *O*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? woensdag 8 oktober 2014 @ 22:52:18 #52
70532 loveli
N
pi_145349761
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:07 schreef An24 het volgende:
Ik eet sowieso niet van intern. Lekker buiten wandelen, zelf meenemen. En op vastendagen helemaal handig :+
Watvoor dingen neem je mee? Mijn creativiteit laat me in de steek als ik dat wil bedenken (en wat overgevoeligheidsprobleempjes). Meestal pik ik de dingen eruit waar ik wel tegen kan, maar onlangs voldeed het aanbod bepaald niet aan mijn verwachting en had ik noodgedwongen een halve vastendag :+
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 8 oktober 2014 @ 22:52:52 #53
70532 loveli
N
pi_145349787
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:44 schreef _aurum_ het volgende:
Dan heb ik liever een krentenbol met oude kaas. Wij hebben beneden catering, kan ik zelf mijn salade in elkaar zetten.... Als het moet :+

Ik heb nog dayquil en nyquil O+ dus dat wordt iig goed slapen vannacht *O*
Zijn die familie van tequil?
crap in = crap out
pi_145349901
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:44 schreef _aurum_ het volgende:


Ik heb nog dayquil en nyquil O+ dus dat wordt iig goed slapen vannacht *O*
Top spul _O_
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_145350114
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:52 schreef loveli het volgende:

[..]

Zijn die familie van tequil?
Nyquil is de heroïne van de medicijnen tegen verkoudheid.
Je bent er niet echt van af maar dat deert je verder niet :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_145350309
Grr, ik ben met hardlopen vanavond door mijn enkel gegaan! We zouden lekker met de groep heuvels op en af gaan hollen, loop ik net op het randje van het asfalt omdat ik aan de kant moet voor zo'n stomme stinkscooter. En de rest van de training heb ik alleen maar heel langzaam gelopen :(
  Vis een optie? woensdag 8 oktober 2014 @ 23:22:05 #57
70532 loveli
N
pi_145350906
Snel koelen en voet omhoog! Niet te snel belasten.
crap in = crap out
pi_145351722
Iemand hier trouwens nog contact met Puff!? Wel benieuwd of ze toch d'r droom heeft kunnen waarmaken.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_145354453
Ik kan m'n armen niet meer strekken ;( . Triceps en onderarmen doen echt mega zeer. Maar had gelukkig al besloten dat morgen leg day wordt :Y :')

Zit nu aan 2 volkoren crackers,1 kaas 1 hummus, een kop citroen gemberthee. Straks tussendoor een cappuccino en een banaan. En de rest weet ik nog niet.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_145355163
Ben wat aangekomen na bijna 2 weken veel eten en vooral stilzitten :')
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? donderdag 9 oktober 2014 @ 09:38:10 #61
70532 loveli
N
pi_145355451
Mag je alweer iets anders dan stilzitten en eten?
crap in = crap out
pi_145355500
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:38 schreef loveli het volgende:
Mag je alweer iets anders dan stilzitten en eten?
Ga vandaag voor het eerst naar buiten denk ik (ben wel in de tuin geweest)
Worry is a misuse of imagination
pi_145355858
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:52 schreef loveli het volgende:

[..]

Watvoor dingen neem je mee? Mijn creativiteit laat me in de steek als ik dat wil bedenken (en wat overgevoeligheidsprobleempjes). Meestal pik ik de dingen eruit waar ik wel tegen kan, maar onlangs voldeed het aanbod bepaald niet aan mijn verwachting en had ik noodgedwongen een halve vastendag :+
Dingen die ik zoal meeneem:

- Griekse yoghurt met zelf gemaakte granola
- van te voren klaar gemaakte zalm met asperges. Die eet ik dan wel koud.
- boontjes met pesto en gevulde eieren
- gemengde salade, bijvoorbeeld met gerookte kip, avocado eb chilisaus
-wrap van havermout pannenkoek met eiersalade en gemengde salade
- zelf gebakken speltbrood met ham, boter en komkommer, of met avocado en tomaat, of met kaas

Maar:

- Maandag vrij, dus eet ik thuis
- Dinsdag vastendag
- Woensdag ook vaak op pad, dus eet ik ook wel eens in een restaurant of boven de A4 :')
- Donderdag vastendag
- Vrijdag op kantoor en dan wil ik nog wel eens een subway gegrilde kip, alle groenten en zonder kaas halen, met een cola light :9
  Vis een optie? donderdag 9 oktober 2014 @ 10:54:02 #64
70532 loveli
N
pi_145357476
Waarom 2 vastendagen ipv 1?
crap in = crap out
pi_145357729
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:54 schreef loveli het volgende:
Waarom 2 vastendagen ipv 1?
Omdat ik met 1 weer meer last krijg van mijn slokdarm en knoop in dikke darm. Maar ik zorg dat ik op de andere dagen verder aanvul om aan mijn kcals te komen. Ik blijf gewoon 5:2 intermittend volgen. Ik doe dat in december al een jaar O+
pi_145358023
Ik vind dat nog steeds heel knap :o Ik krijg na 2 of 3 uur niets eten echt al enorme trek, maar misschien is dat meer in mijn hoofd of komt het door mijn eetpatroon of zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145358158
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind dat nog steeds heel knap :o Ik krijg na 2 of 3 uur niets eten echt al enorme trek, maar misschien is dat meer in mijn hoofd of komt het door mijn eetpatroon of zo.
Je went er aan. In het begin kreeg ik ook hoofdpijn en een vervelend gevoel in de buik. Nu word ik er juist alerter van. Ik heb tussen 9 en 7 ook gewoon trek, maar ik zorg dat ik gewoon bezig blijf. En verder geniet ik dan in de avond ook zo veel meer van mijn eten....alles smaakt beter en ik doe langer over de maaltijd, wat ook weer goed is voor me.
pi_145360114
Kleine hulpvraag. Ik wil er nog een paar kg af, maar ik blijf nu al een paar weken hangen op 56.2kg. Ideaal zou 52-54kg zijn (ik ben 1m61). Ik heb echt van alles geprobeerd, paar dagen vasten, juist veel meer eten, koolhydraten een week schrappen, elke dag een uur sporten... Ik krijg het er niet af. :') Iemand nog goede tips of moet ik gewoon even wachten en kom ik dit plateau vanzelf voorbij?
Your opinion of me is none of my business.
  Vis een optie? donderdag 9 oktober 2014 @ 12:28:21 #69
70532 loveli
N
pi_145360525
:') malse biefstukpuntjes :')
Ingredienten: 93% rundvlees (wtf??), water, glucosestroop, antioxidnten zuurtereglaar, zout en aroma's?

En ik dacht dat ik inmiddels wel wist wat ik wel en niet in m'n winkelmandje/pan moest stoppen.
*team 100% vlees*
crap in = crap out
pi_145361708
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:28 schreef loveli het volgende:
:') malse biefstukpuntjes :')
Ingredienten: 93% rundvlees (wtf??), water, glucosestroop, antioxidnten zuurtereglaar, zout en aroma's?

En ik dacht dat ik inmiddels wel wist wat ik wel en niet in m'n winkelmandje/pan moest stoppen.
*team 100% vlees*
Bah
Worry is a misuse of imagination
pi_145362877
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:16 schreef Sarasi het volgende:
Kleine hulpvraag. Ik wil er nog een paar kg af, maar ik blijf nu al een paar weken hangen op 56.2kg. Ideaal zou 52-54kg zijn (ik ben 1m61). Ik heb echt van alles geprobeerd, paar dagen vasten, juist veel meer eten, koolhydraten een week schrappen, elke dag een uur sporten... Ik krijg het er niet af. :') Iemand nog goede tips of moet ik gewoon even wachten en kom ik dit plateau vanzelf voorbij?
Hoe belangrijk zijn die laatste 2 à 4 kilo? Wil je die er zelf af, is het nodig om onder de BMI 25 te komen, of is dat je 'ideale gewicht' volgens berekeningen?
Want als het alleen om dat laatste gaat, zie ik het probleem niet zo. Ieder lichaam is anders en ook al zegt een berekening of een internetprogrammaatje dat jouw ideale gewicht 2 kilo lager ligt, hoeft dat niet zo te zijn. Elk lichaam heeft zijn eigen grens en misschien heb jij jouw ideale gewicht al bereikt.

@ loveli: Gadver :') Ben blij dat ik bijna geen vlees meer eet, en als ik het eet komt het absoluut niet van de Albert Heijn.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  Vis een optie? donderdag 9 oktober 2014 @ 13:51:08 #72
70532 loveli
N
pi_145363023
Bij de AH hebben ze best goed vlees. Ze moeten er alleen geen andere dingen in stoppen.
crap in = crap out
pi_145363100
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 13:51 schreef loveli het volgende:
Bij de AH hebben ze best goed vlees. Ze moeten er alleen geen andere dingen in stoppen.
Maar... dat doen ze dus wel.. Dus is het toch geen goed vlees meer?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_145363136
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:28 schreef loveli het volgende:
:') malse biefstukpuntjes :')
Ingredienten: 93% rundvlees (wtf??), water, glucosestroop, antioxidnten zuurtereglaar, zout en aroma's?
En ik dacht dat ik inmiddels wel wist wat ik wel en niet in m'n winkelmandje/pan moest stoppen.
*team 100% vlees*
Er moet wel overal suiker bij hé Li :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Vis een optie? donderdag 9 oktober 2014 @ 13:55:09 #75
70532 loveli
N
pi_145363145
Het is niet alsof ze in al het vlees water stoppen... Alleen als er "vleesproduct" op staat zit er iets anders in dan 100% vlees.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 9 oktober 2014 @ 13:57:27 #76
70532 loveli
N
pi_145363217
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 13:54 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Er moet wel overal suiker bij hé Li :D
Suiker houdt water vast, dus dat zorgt er blijkbaar voor dat het sappiger wordt (dat is ook een van de redenen dat er functioneel suiker zit in ham/vleeswaar, anders wordt het taai, sigme weet het precies uit te leggen). Ik denk in dit geval vooral handig voor mensen die niet weten hoe ze biefstuk goed moeten bereiden.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 9 oktober 2014 @ 13:58:59 #77
70532 loveli
N
pi_145363277
Vergeet niet, die 'malse' diepvriesbiefstukjes van de Lidl waar iedereen zo lyrisch over is bevatten natuurlijk ook zo'n 10% 'marinade' :')
crap in = crap out
pi_145364579
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:52 schreef loveli het volgende:
[..]
Zijn die familie van tequil?
naja, ik vind allebei niet te zuipen. Dus het zou kunnen :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_145364603
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 13:58 schreef loveli het volgende:
Vergeet niet, die 'malse' diepvriesbiefstukjes van de Lidl waar iedereen zo lyrisch over is bevatten natuurlijk ook zo'n 10% 'marinade' :')
da's van die aan elkaar geplakte meuk toch?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? donderdag 9 oktober 2014 @ 15:20:05 #80
70532 loveli
N
pi_145365395
Dan noemen ze het geloof ik "steak" :'(

Echt vlees O+
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 9 oktober 2014 @ 16:16:05 #81
70532 loveli
N
pi_145366910
quote:
De totale prijs van de artikelen in uw winkelmandje ligt onder de minimale bestelwaarde van 29.00 ¤.
:'(
crap in = crap out
pi_145369611
Vitamine D en magnesium gekocht :D
Worry is a misuse of imagination
pi_145369746
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 13:46 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Hoe belangrijk zijn die laatste 2 à 4 kilo? Wil je die er zelf af, is het nodig om onder de BMI 25 te komen, of is dat je 'ideale gewicht' volgens berekeningen?
Want als het alleen om dat laatste gaat, zie ik het probleem niet zo. Ieder lichaam is anders en ook al zegt een berekening of een internetprogrammaatje dat jouw ideale gewicht 2 kilo lager ligt, hoeft dat niet zo te zijn. Elk lichaam heeft zijn eigen grens en misschien heb jij jouw ideale gewicht al bereikt.

@ loveli: Gadver :') Ben blij dat ik bijna geen vlees meer eet, en als ik het eet komt het absoluut niet van de Albert Heijn.
Ik wil ze er zelf af. Ik werk hard voor mijn buikspieren en die wil ik toch graag wel een beetje zien. In principe is mijn huidige gewicht prima, ik ben ook echt wel tevreden, maar het is voor mij wel een bovengrens. En daarom wil ik er graag nog wat vanaf. :) Ik ben in het verleden ook wel lichter geweest, dus ik weet waar ik naartoe werk. :P
Your opinion of me is none of my business.
pi_145371562
Ondanks een mini griepje een fijne vastendag. Krijgt het lijf de kans goed aan herstel te werken O+

O: rijstwafel met verse ei-bieslook salade. Thee, verse jus.
T: thee, water, 1 thee met melk
D: big ass salade met haricots verts, gemengde sla, komkommer, rode ui, gegrilde kip, guacamole en een beetje chilisaus. Zo ziet een vastendag bord er uit:



:9
pi_145373380
Dat ziet er goed uit An!

O: yoghurt, muesli, banaan, plakje ontbijtkoek (nu is die op, en ik ga geen nieuwe kopen)
L: 3 volkoren boterhammen met kaas, appel
S: ruim anderhalf uur wandelen / kastanjes rapen (wat in mijn methode squattend wandelen is), halfuur fietsen
D: hutspot en hamburger (het "vlees", niet met brood ofzo, en die ga ik ook niet meer kopen)
T: glas melk, peer (maar die bestond grotendeels uit steentjes, dus het was meer een halve peer en een boel onverteerbaar hout :') ) en misschien nog iets, maar ik weet niet wat

Ik had vandaag de hele ochtend en middag het gevoel dat ik heel veel gegeten had, maar het is niet meer dan normaal, vaak eet ik zelfs meer. En ik ben zowat de hele middag buiten geweest. En toch heb ik helemaal geen honger.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 19:46:15 #86
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145373600
O: kwark en vla
T's: appel, wortel, mandarijn, cappuccino, plak cake, glas melk
L: klef bolletje kaas, bolletje kroket, 2 kommen soep, appel
T's: boterkoekstukje, mandarijn, peer, glas melk
D: Chineze bonen, kropslasalade met gekookt ei, gegrilde biefstuk, oven patat, peperroomsaus.
T: Paar zoute stokjes
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 9 oktober 2014 @ 19:49:42 #87
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145373733
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 19:41 schreef Tele6 het volgende:
Dat ziet er goed uit An!
O: yoghurt, muesli, banaan, plakje ontbijtkoek (nu is die op, en ik ga geen nieuwe kopen)
L: 3 volkoren boterhammen met kaas, appel
S: ruim anderhalf uur wandelen / kastanjes rapen (wat in mijn methode squattend wandelen is), halfuur fietsen
D: hutspot en hamburger (het "vlees", niet met brood ofzo, en die ga ik ook niet meer kopen)
T: glas melk, peer (maar die bestond grotendeels uit steentjes, dus het was meer een halve peer en een boel onverteerbaar hout :') ) en misschien nog iets, maar ik weet niet wat
Ik had vandaag de hele ochtend en middag het gevoel dat ik heel veel gegeten had, maar het is niet meer dan normaal, vaak eet ik zelfs meer. En ik ben zowat de hele middag buiten geweest. En toch heb ik helemaal geen honger.
Als je in beweging bent en afleiding hebt dan heb je inderdaad helemaal geen honger ofzo.

Als ik 30 km ofzo wandel dan moet ik mijzelf echt er toe zetten om om de zoveel wat te eten en vooral te drinken, want dorst krijg je ook niet echt.

Lekker An!

Gaat het Prob?

Ik mis het boerderijleven qua vlees / vis /wild.
Alles zo of zelf opgevoed of zelf geschoten. Dan lekker af laten sterven enzo.
Mooier kan je vlees niet krijgen (nostalgie :'( )
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145374162
Na intensieve beweging zou het logisch zijn dat je niet zo veel honger hebt. Heb eens gelezen dat het net zo werkt als vasten: je lijf gaat in herstel modus na beweging, waardoor er stofjes als leptine vrij komen die je hongergevoel stillen. Heb er verder niet op doorgezocht, dus of het waar is weet ik niet.
pi_145374235
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 19:49 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Als je in beweging bent en afleiding hebt dan heb je inderdaad helemaal geen honger ofzo.

Als ik 30 km ofzo wandel dan moet ik mijzelf echt er toe zetten om om de zoveel wat te eten en vooral te drinken, want dorst krijg je ook niet echt.

Lekker An!

Gaat het Prob?

Ik mis het boerderijleven qua vlees / vis /wild.
Alles zo of zelf opgevoed of zelf geschoten. Dan lekker af laten sterven enzo.
Mooier kan je vlees niet krijgen (nostalgie :'( )
Beetje. Ben mijzelf nu zo fit mogelijk aan het maken voor de winter.
Worry is a misuse of imagination
pi_145374503
Lijstje:

O: euhmm ja, banaan en amandelen :@
L: 3 spltzd met grillworst en 2 met notenpasta
T: handje cashews
D: zigeunerschnitzel (te zout en te pikant :% ) met snijbonen

Supermarktvlees maakt me over het algemeen erg verdrietig.
Maar bij de slager moet je erg doorvragen om te weten wat erin zit.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_145375065
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 20:10 schreef Ml-etje het volgende:
Lijstje:

O: euhmm ja, banaan en amandelen :@
L: 3 spltzd met grillworst en 2 met notenpasta
T: handje cashews
D: zigeunerschnitzel (te zout en te pikant :% ) met snijbonen

Supermarktvlees maakt me over het algemeen erg verdrietig.
Maar bij de slager moet je erg doorvragen om te weten wat erin zit.
Wat is er mis met je ontbijt? Nix mis mee hoor!
pi_145375514
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 20:24 schreef An24 het volgende:
[..]
Wat is er mis met je ontbijt? Nix mis mee hoor!
Te weinig, heb tot elf uur zitten knorren :')
Als ik verhuisd ben wil ik graag een tip qua boeken over intermitted fasting.
Heb je al eens gegeven maar ik raak nu alles kwijt..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_145375596
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 20:36 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Te weinig, heb tot elf uur zitten knorren :')
Als ik verhuisd ben wil ik graag een tip qua boeken over intermitted fasting.
Heb je al eens gegeven maar ik raak nu alles kwijt..
Ja, dat is minder dan ;(

Tips geen probleem!
pi_145380100
Sorry, Ml, vind je een tof wijf maar hoe wil je geïnteresseerd zijn in IF als je een kleine O al niet kunt hebben?!

Sowieso dat hele gezeik over "hoe kun je nog lopen", "zou flauwvallen"...
Ik ben 2 keer groter dan het gros van jullie en ik kan makkelijk op de helft van wat jullie eten functioneren.

Vrouwen :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? donderdag 9 oktober 2014 @ 23:31:04 #95
70532 loveli
N
pi_145380964
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 17:42 schreef Probability het volgende:
Vitamine D en magnesium gekocht :D
O+
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 19:41 schreef Tele6 het volgende:
plakje ontbijtkoek (nu is die op, en ik ga geen nieuwe kopen)
crap in = crap out
pi_145381287
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 23:01 schreef V1z0R het volgende:
Sorry, Ml, vind je een tof wijf maar hoe wil je geïnteresseerd zijn in IF als je een kleine O al niet kunt hebben?!

Sowieso dat hele gezeik over "hoe kun je nog lopen", "zou flauwvallen"...
Ik ben 2 keer groter dan het gros van jullie en ik kan makkelijk op de helft van wat jullie eten functioneren.

Vrouwen :')
En bedankt :')

Verder kan ik me helemaal vinden in je mening O+

Wat ik vind van de 'ik zou flauw vallen' mentaliteit, is dat je eens serieus kunt kijken naar de hoeveelheid type carbs die je eet. Aardappelen, rijst, brood, etc.

Er is niets mis mee, maar mijn ervaring is dat ik een soort afhankelijkheid creeerde. Van veel van die dingen eten naar ineens weinig, is een hel voor je bloedsuikerspiegel. Dan ga je je kut voelen ja. Haal je de carbs voornamelijk uit fruit en groenten, gebruik je een redelijke hoeveelheid (plantaardige) proteinen, dan valt die hel echt mee. Wil je de IF proberen, zonder door een hel te gaan, bouw dan eerst de simpele carbs af. Hoofdpijn en maagpijn vallen dan mee en je hebt dan ook al een deel van je detox gehad!
pi_145385164
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 23:01 schreef V1z0R het volgende:
Sorry, Ml, vind je een tof wijf maar hoe wil je geïnteresseerd zijn in IF als je een kleine O al niet kunt hebben?!

Sowieso dat hele gezeik over "hoe kun je nog lopen", "zou flauwvallen"...
Ik ben 2 keer groter dan het gros van jullie en ik kan makkelijk op de helft van wat jullie eten functioneren.

Vrouwen :')
Breng eens wat nuance aan? :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_145385367
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 23:38 schreef An24 het volgende:
[..]
En bedankt :')
Verder kan ik me helemaal vinden in je mening O+
Wat ik vind van de 'ik zou flauw vallen' mentaliteit, is dat je eens serieus kunt kijken naar de hoeveelheid type carbs die je eet. Aardappelen, rijst, brood, etc.
Er is niets mis mee, maar mijn ervaring is dat ik een soort afhankelijkheid creeerde. Van veel van die dingen eten naar ineens weinig, is een hel voor je bloedsuikerspiegel. Dan ga je je kut voelen ja. Haal je de carbs voornamelijk uit fruit en groenten, gebruik je een redelijke hoeveelheid (plantaardige) proteinen, dan valt die hel echt mee. Wil je de IF proberen, zonder door een hel te gaan, bouw dan eerst de simpele carbs af. Hoofdpijn en maagpijn vallen dan mee en je hebt dan ook al een deel van je detox gehad!
Flauwvallen nee.
Wel begon ik om elf uur te rammelen en daar heb ik gewoon een hekel aan :)

Die simpele carbs die gebruik ik al zo min mogelijk samen met suikers die niet uit fruit komen.
Scheelt een berg want ik piep echt niet van een suikerloos dagje :)
Wil straks ook weer meer salades gaan eten als lunch als ik de tijd heb om ze op mijn gemak klaar te maken.

Lijstje to be:

O: het verzamelde fruit op mijn bureau opeten (mineola, banaan) en het restje amandelen.
T: als ik trek krijg speltvlokken met wat amandelpasta en wat fruit erdoor
L: spltzd boterhammen met biefstukworst/grillworst en 1 met notenpasta
T: vermoed vrij weinig, vergadering
D: kipfilet met veel groente uit de actifry en een beetje ketjap
T: nog geen idee.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_145386271
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 23:31 schreef loveli het volgende:

[..]

O+

[..]

[ afbeelding ]
Uitgerekend, 150 pilletjes per dag nodig potje van 250
Ga het maar op body en fit bestellen :')


Hoeveel magnesium doe jij? Waar is het ook alweer goed voor. Heb geen oxide als het goed is :D!
Worry is a misuse of imagination
pi_145386422
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 07:33 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Flauwvallen nee.
Wel begon ik om elf uur te rammelen en daar heb ik gewoon een hekel aan :)

Die simpele carbs die gebruik ik al zo min mogelijk samen met suikers die niet uit fruit komen.
Scheelt een berg want ik piep echt niet van een suikerloos dagje :)
Wil straks ook weer meer salades gaan eten als lunch als ik de tijd heb om ze op mijn gemak klaar te maken.

Lijstje to be:

O: het verzamelde fruit op mijn bureau opeten (mineola, banaan) en het restje amandelen.
T: als ik trek krijg speltvlokken met wat amandelpasta en wat fruit erdoor
L: spltzd boterhammen met biefstukworst/grillworst en 1 met notenpasta
T: vermoed vrij weinig, vergadering
D: kipfilet met veel groente uit de actifry en een beetje ketjap
T: nog geen idee.
Ik had het ook niet over jou he? Was meer over de reacties die ik in het algemeen krijg :*
pi_145386437
Okeee, het raadsel van de dag. Hele week last van verstopping en ik weeg steevast 62,5 kg. Vandaag netjes naar de wc geweest, niet opgeblazen of vocht vasthoudend of wat dan ook, en dan weeg ik 63 kg. :') Gooeeeed.

Lijstje voor vandaag:

O: Zen Again thee van Clipper O+ (nieuwe verslaving), banaan, handje nootjes
T: kiwi, mandarijn
L: grote bak sla met dressing, boterham ei
T: banaan (want die moeten op :P )
D: bonenstoofpotje van woensdag
T: wijn
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_145386504
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:15 schreef PluisigNijntje het volgende:
Okeee, het raadsel van de dag. Hele week last van verstopping en ik weeg steevast 62,5 kg. Vandaag netjes naar de wc geweest, niet opgeblazen of vocht vasthoudend of wat dan ook, en dan weeg ik 63 kg. :') Gooeeeed.

Lijstje voor vandaag:

O: Zen Again thee van Clipper O+ (nieuwe verslaving), banaan, handje nootjes
T: kiwi, mandarijn
L: grote bak sla met dressing, boterham ei
T: banaan (want die moeten op :P )
D: bonenstoofpotje van woensdag
T: wijn

Dat is geen raadsel over je gewicht, maar over de vraag waarom jij je er druk over maakt ;) Je gewicht schommelt per dag, dat is gewoon.
pi_145386694
Maak me niet druk :P Het typische is juist dat hij niet per dag schommelde, en zodra je zou verwachten dat hij omlaag schommelt, gaat 'ie juist omhoog. Dat vond ik vreemd.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  Vis een optie? vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:41:00 #104
70532 loveli
N
pi_145386960
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:06 schreef Probability het volgende:

[..]

Uitgerekend, 150 pilletjes per dag nodig potje van 250
Ga het maar op body en fit bestellen :')


Hoeveel magnesium doe jij? Waar is het ook alweer goed voor. Heb geen oxide als het goed is :D!
Magnesium is goed voor zo'n 300 processen. Je darmen hebben er baat bij, ook goed voor je hersenen en suikerhuishouding. Ik gebruik 200 tot 400 mg magnesium bisglycinaat. Dat is een complex, een organische verbinding die makkelijk door het lichaam wordt opgenomen. Bij reformzaken en (DA)drogisten verkopen ze die van het merk Solgar. Op iherb o.a. van Doctor's best, geen idee of body & fit deze vorm verkoopt. Denk het wel.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:45:52 #105
70532 loveli
N
pi_145387123
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:41 schreef loveli het volgende:

[..]

Magnesium is goed voor zo'n 300 processen. Je darmen hebben er baat bij, ook goed voor je hersenen en suikerhuishouding. Ik gebruik 200 tot 400 mg magnesium bisglycinaat. Dat is een complex, een organische verbinding die makkelijk door het lichaam wordt opgenomen. Bij reformzaken en (DA)drogisten verkopen ze die van het merk Solgar. Op iherb o.a. van Doctor's best, geen idee of body & fit deze vorm verkoopt. Denk het wel.
Ik heb 400 mg
Ingrediënt is magnesium?
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:57:54 #107
70532 loveli
N
pi_145387293
Als er 400 mg in 1 tablet past, heb je of heul grote tabletten, of een minder geschikte verbinding van magnesium. Tenzij je tegen maagzuur slikt. Dan maakt de vorm minder uit.
crap in = crap out
pi_145387353
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:57 schreef loveli het volgende:
Als er 400 mg in 1 tablet past, heb je of heul grote tabletten, of een minder geschikte verbinding van magnesium. Tenzij je tegen maagzuur slikt. Dan maakt de vorm minder uit.
Ze zijn wel redelijk groot
Worry is a misuse of imagination
pi_145387619
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:14 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik had het ook niet over jou he? Was meer over de reacties die ik in het algemeen krijg :*
:D het was meer als uitleg bedoeld dan als verdediging. Doel gemist..
Ik juist erg weinig last alleen heb ik een hekel aan een rommelende maag.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_145387770
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:14 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:D het was meer als uitleg bedoeld dan als verdediging. Doel gemist..
Ik juist erg weinig last alleen heb ik een hekel aan een rommelende maag.
:D

Daar zal je met IF wel aan moeten wennen dan, want dat hoort erbij. Hoewel mijn maag met de loop der tijd steeds minder herrie is gaan maken. Alleen het gevoel is er nog. Om dat te verzachten drink ik op die momenten warm water, thee of zwarte koffie.
pi_145387917
Ik vast weleens op werkdagen. Dan krijg ik rond elf, twaalf uur een klein beetje honger, wat na een kwartier weg is. Dan heb ik 's avonds ook echt genoeg aan een kleine salade. :)

Plan voor vandaag:
L: magere yoghurt
T: een paar kruidnootjes
D: een stukje kipfilet met sperziebonen

Ik heb inmiddels nog niet ontbeten namelijk dus daar maak ik wel een lunch van. :@
Your opinion of me is none of my business.
pi_145388058
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:29 schreef Sarasi het volgende:
Ik vast weleens op werkdagen. Dan krijg ik rond elf, twaalf uur een klein beetje honger, wat na een kwartier weg is. Dan heb ik 's avonds ook echt genoeg aan een kleine salade. :)

Plan voor vandaag:
L: magere yoghurt
T: een paar kruidnootjes
D: een stukje kipfilet met sperziebonen

Ik heb inmiddels nog niet ontbeten namelijk dus daar maak ik wel een lunch van. :@
Dit is ook vastendag neem ik aan? Als ik je een tip mag geven zou ik de kruidnoten door iets anders vervangen. Banaan, of als je low-carb wil noten ofzo.
pi_145388127
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:36 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dit is ook vastendag neem ik aan? Als ik je een tip mag geven zou ik de kruidnoten door iets anders vervangen. Banaan, of als je low-carb wil noten ofzo.
In principe niet. Ik ben alleen vergeten te ontbijten. Misschien dat ik ook nog wel switch naar een bakje druiven, maar ik ga studeren en dan is snaaien zo heerlijk. :@
Thanks for the tip though! :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_145388192
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:21 schreef An24 het volgende:
[..]
:D
Daar zal je met IF wel aan moeten wennen dan, want dat hoort erbij. Hoewel mijn maag met de loop der tijd steeds minder herrie is gaan maken. Alleen het gevoel is er nog. Om dat te verzachten drink ik op die momenten warm water, thee of zwarte koffie.
Water idd, ik ben grootverbuiker geworden gister :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_145388226
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:39 schreef Sarasi het volgende:
[..]
In principe niet. Ik ben alleen vergeten te ontbijten. Misschien dat ik ook nog wel switch naar een bakje druiven, maar ik ga studeren en dan is snaaien zo heerlijk. :@
Thanks for the tip though! :)
Niet? Wow. Je eet echt veel te weinig! Een bakje yoghurt is geen lunch, en al helemaal geen brunch. En dat bakje druiven gaat ook geen verschil maken.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_145388242
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:39 schreef Sarasi het volgende:

[..]

In principe niet. Ik ben alleen vergeten te ontbijten. Misschien dat ik ook nog wel switch naar een bakje druiven, maar ik ga studeren en dan is snaaien zo heerlijk. :@
Thanks for the tip though! :)
Oh.. Dan ben ik benieuwd wat je wel op een vastendag eet.. 1 tomaat ofzo?
Ook met ontbijt is dit veel te weinig naar mijn idee.
pi_145388436
Ik weet dat ik niet veel eet en vandaag is best een min dagje ja, maar zo absurd weinig is het toch niet? Ik eet wel echt een kom yoghurt hoor, geen ontbijtbakje. De helft van zo'n Jumbo Franse yoghurt bak. 's Avonds een hele kipfilet en een sloot sperziebonen en tussendoor een trosje druiven.

Ter vergelijking, een normale, ideale dag:
O: bakje yoghurt (soms met wat cornflakes)
L: scrambled egg (één) OF één/twee sneetjes Oberlander brood met kip/kalkoenfilet
T: één stuks fruit (banaan, appel, perzik, druiven, etc)
D: twee/drie opscheplepels pasta met kip en pesto OF een stukje vlees met zoveel groenten als ik weg krijg
Your opinion of me is none of my business.
pi_145388497
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:51 schreef Sarasi het volgende:
Ik weet dat ik niet veel eet en vandaag is best een min dagje ja, maar zo absurd weinig is het toch niet? Ik eet wel echt een kom yoghurt hoor, geen ontbijtbakje. De helft van zo'n Jumbo Franse yoghurt bak. 's Avonds een hele kipfilet en een sloot sperziebonen en tussendoor een trosje druiven.

Ter vergelijking, een normale, ideale dag:
O: bakje yoghurt (soms met wat cornflakes)
L: scrambled egg (één) OF één/twee sneetjes Oberlander brood met kip/kalkoenfilet
T: één stuks fruit (banaan, appel, perzik, druiven, etc)
D: twee/drie opscheplepels pasta met kip en pesto OF een stukje vlees met zoveel groenten als ik weg krijg
Halve bak yoghurt is toch niet zo veel?
Weet dat je klein bent (volgens mij) maar het is niet zo dat je dan meteen 1/2e of 1/4e minder eten nodig hebt

Is eerder 1800 ipv 2100 kcal of zo.
Worry is a misuse of imagination
pi_145388700
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:51 schreef Sarasi het volgende:
Ik weet dat ik niet veel eet en vandaag is best een min dagje ja, maar zo absurd weinig is het toch niet? Ik eet wel echt een kom yoghurt hoor, geen ontbijtbakje. De helft van zo'n Jumbo Franse yoghurt bak. 's Avonds een hele kipfilet en een sloot sperziebonen en tussendoor een trosje druiven.
Ter vergelijking, een normale, ideale dag:
O: bakje yoghurt (soms met wat cornflakes)
L: scrambled egg (één) OF één/twee sneetjes Oberlander brood met kip/kalkoenfilet
T: één stuks fruit (banaan, appel, perzik, druiven, etc)
D: twee/drie opscheplepels pasta met kip en pesto OF een stukje vlees met zoveel groenten als ik weg krijg
Dit komt denk ik amper over de 1000 kcal heen.. waarom eet je bij de lunch 1 ei of 1 à 2 boterhammen met kipfilet? Dat is 100 tot 200 kcal, amper een tussendoortje. Ontbijt is ook iets van 200 kcal, 1 stuk fruit zit ergens tussen 40 en 100 kcal, en dan je avondeten. Daar kom je misschien (misschien!! alleen wanneer je pasta eet. stukje vlees met groente is sowieso minder) aan 400.

Dus dat is 740 tot 900 kcal, zo even snel gegokt. Dat is niet genoeg.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_145388709
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:54 schreef Probability het volgende:

[..]

Halve bak yoghurt is toch niet zo veel?
Weet dat je klein bent (volgens mij) maar het is niet zo dat je dan meteen 1/2e of 1/4e minder eten nodig hebt

Is eerder 1800 ipv 2100 kcal of zo.
Mijn normale verbruik ligt rond de 1600kcal. Ik heb/kan deze maand amper (ge)sport(en) en ik wil just wat afvallen. Dus ja, Dan ga ik onder de 1600 zitten.
Your opinion of me is none of my business.
pi_145388924
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:00 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Dit komt denk ik amper over de 1000 kcal heen.. waarom eet je bij de lunch 1 ei of 1 à 2 boterhammen met kipfilet? Dat is 100 tot 200 kcal, amper een tussendoortje. Ontbijt is ook iets van 200 kcal, 1 stuk fruit zit ergens tussen 40 en 100 kcal, en dan je avondeten. Daar kom je misschien (misschien!! alleen wanneer je pasta eet. stukje vlees met groente is sowieso minder) aan 400.

Dus dat is 740 tot 900 kcal, zo even snel gegokt. Dat is niet genoeg.
Hoe krijg ik het op een gezonde manier omhoog zonder meer te hoeven eten dan? Misschien dat ik er nog een sneetje brood bij kan doen voor de lunch, maar meer ga ik echt niet wegkrijgen op een dag.
Your opinion of me is none of my business.
pi_145389132
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:07 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Hoe krijg ik het op een gezonde manier omhoog zonder meer te hoeven eten dan? Misschien dat ik er nog een sneetje brood bij kan doen voor de lunch, maar meer ga ik echt niet wegkrijgen op een dag.
Sowieso zul je dat dan moeten opbouwen, je hebt jezelf aangewend dat je niet meer wegkrijgt, maar dat is helemaal niet normaal voor je lichaam. Je kunt jezelf ook weer aanwennen om normale hoeveelheden te gaan wegkrijgen. Beetje bij beetje.

Meerdere kleine dingen tussendoor eten met veel calorieën erin: handje gemengde nootjes, gekookt eitje, gedroogde abrikozen tussendoor, als je er daar 4 van eet ben je ook al weer 100kcal verder.
In plaats van de yoghurt bij het ontbijt kun je ook havermout of pap gaan eten, of tenminste van muesli en/of fruit door de yoghurt doen. Je zei ook dat je magere yoghurt eet toch? Niet doen.
Bij je avondeten producten zoals avocado erdoorheen mengen, maar ook altijd iets van aardappels/rijst/pasta/quinoa/bulgur/couscous/whatéver erbij eten, dat scheelt ook veel in kcal. Gemengde salade erbij met feta/ zongedroogde tomaat/ parmaham/ weet ik het veel.
Tijdens de lunch geen kipfilet op brood maar bijvoorbeeld roomkaas met zalm, parmaham of beenham, pindakaas, hummus, gebakken ei op brood met kaas en/of ham.
Qua fruit hebben bananen en mango's meer kcal dan de andere.
Ga zo maar door.

Verder gaat het absoluut niet alleen om de calorieën. Het gaat om genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen, en dat gaat je niet lukken met pepernoten en yoghurt. Veel variëren dus, liever 8 kleine eetmomenten met veel gezonde variatie dan 3 momenten die uit 1 of 2 producten bestaan.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_145389300
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:15 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Sowieso zul je dat dan moeten opbouwen, je hebt jezelf aangewend dat je niet meer wegkrijgt, maar dat is helemaal niet normaal voor je lichaam. Je kunt jezelf ook weer aanwennen om normale hoeveelheden te gaan wegkrijgen. Beetje bij beetje.

Meerdere kleine dingen tussendoor eten met veel calorieën erin: handje gemengde nootjes, gekookt eitje, gedroogde abrikozen tussendoor, als je er daar 4 van eet ben je ook al weer 100kcal verder.
Bij je avondeten producten zoals avocado erdoorheen mengen, maar ook altijd iets van aardappels/rijst/pasta/quinoa/bulgur/couscous/whatéver erbij eten, dat scheelt ook veel in kcal. Gemengde salade erbij met feta/ zongedroogde tomaat/ parmaham/ weet ik het veel.
Tijdens de lunch geen kipfilet op brood maar bijvoorbeeld roomkaas met zalm, parmaham of beenham, gebakken ei op brood met kaas en/of ham.
Ga zo maar door.

Verder gaat het absoluut niet alleen om de calorieën. Het gaat om genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen, en dat gaat je niet lukken met pepernoten en yoghurt. Veel variëren dus, liever 8 kleine eetmomenten met veel gezonde variatie dan 3 momenten die uit 4 producten bestaan.
Verdomme. Ik baal even als een stekker. :') Twee jaar geleden bij de dietist geweest omdat ik te weinig at, een jaar supergoed opgelet en nu dus blijkbaar gewoon weer giga de fout in. Heb de lijstjes er even bij gepakt en jullie hebben wel gelijk. :(

Tripje supermarkt vandaag dus... Weet ik ook direct waarom ik blijf hangen op dit gewicht. Mystery solved.

Thanks. Voel me wel echt dom dat ik dat zelf nog niet overwogen had. :@
Your opinion of me is none of my business.
pi_145389430
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:20 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Verdomme. Ik baal even als een stekker. :') Twee jaar geleden bij de dietist geweest omdat ik te weinig at, een jaar supergoed opgelet en nu dus blijkbaar gewoon weer giga de fout in. Heb de lijstjes er even bij gepakt en jullie hebben wel gelijk. :(
Tripje supermarkt vandaag dus... Weet ik ook direct waarom ik blijf hangen op dit gewicht. Mystery solved.
Thanks. Voel me wel echt dom dat ik dat zelf nog niet overwogen had. :@
Je hoeft je niet dom te voelen. Het is juist knap dat je na een klein momentje van reflectie al beseft wat je verkeerd doet en plannen maakt om dat aan te pakken. Gaat wel goed komen, gewoon dingen kopen die je lekker vindt en met een beetje vallen en opstaan kom je er vanzelf.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_145389602
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 23:31 schreef loveli het volgende:
[..]
O+
[..]
[ afbeelding ]
Het wordt wel afkicken, want ik hou enorm van ontbijtkoek. Maar ik ga het volhouden!

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:15 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Sowieso zul je dat dan moeten opbouwen, je hebt jezelf aangewend dat je niet meer wegkrijgt, maar dat is helemaal niet normaal voor je lichaam. Je kunt jezelf ook weer aanwennen om normale hoeveelheden te gaan wegkrijgen. Beetje bij beetje.
Meerdere kleine dingen tussendoor eten met veel calorieën erin: handje gemengde nootjes, gekookt eitje, gedroogde abrikozen tussendoor, als je er daar 4 van eet ben je ook al weer 100kcal verder.
In plaats van de yoghurt bij het ontbijt kun je ook havermout of pap gaan eten, of tenminste van muesli en/of fruit door de yoghurt doen. Je zei ook dat je magere yoghurt eet toch? Niet doen.
Bij je avondeten producten zoals avocado erdoorheen mengen, maar ook altijd iets van aardappels/rijst/pasta/quinoa/bulgur/couscous/whatéver erbij eten, dat scheelt ook veel in kcal. Gemengde salade erbij met feta/ zongedroogde tomaat/ parmaham/ weet ik het veel.
Tijdens de lunch geen kipfilet op brood maar bijvoorbeeld roomkaas met zalm, parmaham of beenham, pindakaas, hummus, gebakken ei op brood met kaas en/of ham.
Qua fruit hebben bananen en mango's meer kcal dan de andere.
Ga zo maar door.
Verder gaat het absoluut niet alleen om de calorieën. Het gaat om genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen, en dat gaat je niet lukken met pepernoten en yoghurt. Veel variëren dus, liever 8 kleine eetmomenten met veel gezonde variatie dan 3 momenten die uit 1 of 2 producten bestaan.
Goede post Nijntje, daar hebben meer mensen wat aan denk ik. Ik in ieder geval ook, als het gaat om alle voedingsstoffen binnenkrijgen. Als ik niet oplet eet ik alleen maar fruit, dat is ook niet goed meer.

O: (volle) yoghurt, muesli, banaan, 2 stukken volkoren knäckebröd (dat is mijn ontbijtkoekvervanger nu, dat is toch beter?)
T: grote appel
L: 2 volkoren boterhammen met kaas (eentje minder, omdat ik vanmiddag naar m'n ouders ga en daar is altijd meer eten)
T: veel fruit en waarschijnlijk een bakje nootjes
D: mijn moeder kookt, maar dat is altijd wel met veel groente, meestal weinig vlees
T: chocoladekoekje

Ik denk dat na de ontbijtkoek stap 2 de chocoladekoekjes is, maar ik heb nu net een nieuwe rol open en ze zijn zo lekker... Ik denk dat ik de chocoladekoekjes ga vervangen door nootjes, maar dan moet ik nog wel lekkere kopen. Ik ken een winkel waar ze heel veel soorten erg lekkere en niet dure nootjes hebben, maar dat is 20 minuten met de trein de verkeerde kant op. Dus dan koop ik er wel een hele hoop als ik afgesproken heb met een vriendin daar (misschien volgende week al, anders ergens in november).
pi_145389645
Bij mij zijn er juist stiekem teveel 'gezonde' tussendoortjes met wel veel kcals in geslopen waardoor ik toch zwaarder blijf dan voor de zomer. Wat rozijntjes, nootjes etc. tikt toch aan. Verder eet ik gewoon goed volgens mij dus daar wil ik niets aan veranderen. Maar ik merk wel dat ik echt aan die tussendoortjes gewend ben geraakt, als ik 2-3 uur niets eet krijg ik echt een rommelende maag. Eet ook al 3-4 stuks fruit per dag dus meer fruit is ook niet handig.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145389755
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:15 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Sowieso zul je dat dan moeten opbouwen, je hebt jezelf aangewend dat je niet meer wegkrijgt, maar dat is helemaal niet normaal voor je lichaam. Je kunt jezelf ook weer aanwennen om normale hoeveelheden te gaan wegkrijgen. Beetje bij beetje.

Meerdere kleine dingen tussendoor eten met veel calorieën erin: handje gemengde nootjes, gekookt eitje, gedroogde abrikozen tussendoor, als je er daar 4 van eet ben je ook al weer 100kcal verder.
In plaats van de yoghurt bij het ontbijt kun je ook havermout of pap gaan eten, of tenminste van muesli en/of fruit door de yoghurt doen. Je zei ook dat je magere yoghurt eet toch? Niet doen.
Bij je avondeten producten zoals avocado erdoorheen mengen, maar ook altijd iets van aardappels/rijst/pasta/quinoa/bulgur/couscous/whatéver erbij eten, dat scheelt ook veel in kcal. Gemengde salade erbij met feta/ zongedroogde tomaat/ parmaham/ weet ik het veel.
Tijdens de lunch geen kipfilet op brood maar bijvoorbeeld roomkaas met zalm, parmaham of beenham, pindakaas, hummus, gebakken ei op brood met kaas en/of ham.
Qua fruit hebben bananen en mango's meer kcal dan de andere.
Ga zo maar door.

Verder gaat het absoluut niet alleen om de calorieën. Het gaat om genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen, en dat gaat je niet lukken met pepernoten en yoghurt. Veel variëren dus, liever 8 kleine eetmomenten met veel gezonde variatie dan 3 momenten die uit 1 of 2 producten bestaan.
Eens met je eerste deel. Maar waar haal jij dat acht momenten eten op een dag vandaan? Zo goed is dat volgens mij helemaal niet. Zowel voor je tanden als voor je lijf. Zo is het lichaam alleen de hele dag bezig met energie verbruik voor het verwerken van eten en komt het niet toe aan het herstellen van cellen.
pi_145389845
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:37 schreef An24 het volgende:
[..]
Eens met je eerste deel. Maar waar haal jij dat acht momenten eten op een dag vandaan? Zo goed is dat volgens mij helemaal niet. Zowel voor je tanden als voor je lijf. Zo is het lichaam alleen de hele dag bezig met energie verbruik voor het verwerken van eten en komt het niet toe aan het herstellen van cellen.
Daarmee bedoel ik dat het op die manier makkelijker is om je voedingsstoffen binnen te krijgen. Als ik in 3 keer 1600 kcal weg wil krijgen inclusief genoeg groenten/fruit/carbs/eiwit/vet enzovoort zit ik drie keer echt niet grappig propvol.
Als je dat verdeelt over meer momenten, waarbij 8 maar een voorbeeld is, ik en veel van ons doen het in 6 keer (OTLTDT) is het voor mensen die moeite hebben met veel eten makkelijker te behappen. Andersom is het voor mensen die juist snel honger hebben ook makkelijk omdat ze vaker kunnen eten.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  Vis een optie? vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:45:51 #129
70532 loveli
N
pi_145390042
Er zitten voordelen en nadelen aan veel eetmomenten. Voordeel: versnellen van metabolisme. Nadeel: constant maagzuurproductie, geen herstelmoment. Wat te vaak gebeurt is dat 1 voordeel wordt uitgelicht en dat je daarom veel eetmomenten moet hebben.

Als je hard rijdt, ben je sneller thuis. Iedereen gaat hard rijden, maar sommigen krijgen verkeersboetes, anderen aanrijdingen en een derde rijdt z'n motor in de soep omdat 'ie het gewoon niet aankan.
In het algemeen is het niet het beste om de hele dag door kleine maalrijden te nemen. Voor sommigen wekt grazen, maar er zijn betere eetpatronen.

Beeldspraak O+
crap in = crap out
pi_145390098
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:39 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Daarmee bedoel ik dat het op die manier makkelijker is om je voedingsstoffen binnen te krijgen. Als ik in 3 keer 1600 kcal weg wil krijgen inclusief genoeg groenten/fruit/carbs/eiwit/vet enzovoort zit ik drie keer echt niet grappig propvol.
Als je dat verdeelt over meer momenten, waarbij 8 maar een voorbeeld is, ik en veel van ons doen het in 6 keer (OTLTDT) is het voor mensen die moeite hebben met veel eten makkelijker te behappen. Andersom is het voor mensen die juist snel honger hebben ook makkelijk omdat ze vaker kunnen eten.
Mjah, dat is ook een kwestie van wennen, net zoals leren ontbijten. Mijn vastendag salade van gisteravond bevatte echt wel 400/ 500 gram aan groenten, 50 gram vlees. En omdat het makkelijk verteert, is het volle gevoel ook snel weg. Je moet er alleen geen rijst, aardappelen of brood bij eten, omdat je maag dan moeite krijgt met verwerken. Dan zit je idd langer vol. Ik eet ze allemaal ook, maar weinig. Ik noem zulke carbs ook wel 'vulmiddelen'.
pi_145390188
Ik eet best vaak.. Wil wel proberen minder momenten te hebben maar ik mag niet teveel tegelijk eten (heeft met PDS te maken)
Worry is a misuse of imagination
pi_145390217
Jullie hebben ook beide gelijk :Y En 8 momenten kom je ook alleen aan als je bijv. drinken met calorieën of een snoepje ook meetelt.
Maar ik blijf erbij dat die 6 eetmomenten voor Sarasi vooral voordelen zouden kunnen hebben. Omdat ze moeite heeft met grote porties en om meerdere soorten eten binnen te krijgen. Dat bedoelde ik. Of dat voor iedereen zo is? Waarschijnlijk niet.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_145390291
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:50 schreef PluisigNijntje het volgende:
Jullie hebben ook beide gelijk :Y En 8 momenten kom je ook alleen aan als je bijv. drinken met calorieën of een snoepje ook meetelt.
Maar ik blijf erbij dat die 6 eetmomenten voor Sarasi vooral voordelen zouden kunnen hebben. Dat bedoelde ik. Of dat voor iedereen zo is? Waarschijnlijk niet.
Het zou bij Sarasi idd kunnen werken. Maar bij haar is er dan ook weer sprake van een eetprobleem historie. Stiekem vind ik dat wij dan weer helemaal niet mogen adviseren :+
pi_145390302
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:50 schreef Probability het volgende:
Ik eet best vaak.. Wil wel proberen minder momenten te hebben maar ik mag niet teveel tegelijk eten (heeft met PDS te maken)
Vreschilt per persoon, luisteren naar je lichaam is het algemene advies :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_145390376
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:52 schreef An24 het volgende:
[..]
Het zou bij Sarasi idd kunnen werken. Maar bij haar is er dan ook weer sprake van een eetprobleem historie. Stiekem vind ik dat wij dan weer helemaal niet mogen adviseren :+
Klopt, dat is een gevoelig onderwerp. Maar zij vroeg gericht naar tips om meer binnen te krijgen, en die heb ik gegeven, want daarover ben ik wel zeker dat het goed advies is. Voor verdere, diepgaande of belangrijke vragen zou ik inderdaad aanraden dat ze teruggaat naar de diëtiste van twee jaar geleden.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_145390395
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:47 schreef An24 het volgende:

[..]

Mjah, dat is ook een kwestie van wennen, net zoals leren ontbijten. Mijn vastendag salade van gisteravond bevatte echt wel 400/ 500 gram aan groenten, 50 gram vlees. En omdat het makkelijk verteert, is het volle gevoel ook snel weg. Je moet er alleen geen rijst, aardappelen of brood bij eten, omdat je maag dan moeite krijgt met verwerken. Dan zit je idd langer vol. Ik eet ze allemaal ook, maar weinig. Ik noem zulke carbs ook wel 'vulmiddelen'.
Dat soort hoeveelheden krijg ik gewoon niet weg. Ik heb geen hongergevoel van mezelf (Ritalin), wat ook de reden is dat ik 's avonds nooit rijst of aardappelen eet. Dat vult teveel en er zit bijna niks in, dan laat ik weer een flink deel groenten liggen en krijg ik nog minder voedingsstoffen binnen.

Ik ga sowieso wel vaker lunchen met kaas, ham en avocado, is het plan. 's Ochtends een banaan erbij door de yoghurt, misschien voor volle gaan in plaats van magere, vaker rood vlees 's avonds (eet nu vooral kip en witvis) en een ongezouten notenmix in de tas flikkeren. Straks maar even gaan rekenen, schema opstellen en boodschappen doen. Ik hoop te voorkomen dat ik tegen mijn zin in moet gaan eten, eigenlijk.
Your opinion of me is none of my business.
pi_145390461
Superplan Sarasi. Gewoon doen wat jou goed lijkt, als je hier blijft posten kunnen wij je een beetje sturen en advies geven of je de goeie kant weer opgaat. ^O^
Maar mocht dat niet zo zijn, dan moet je natuurlijk beseffen dat wij geen diëtisten zijn en je beter een echte op kan zoeken.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  Vis een optie? vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:59:03 #138
70532 loveli
N
pi_145390500
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:53 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Vreschilt per persoon, luisteren naar je lichaam is het algemene advies :)
*kraakvers witbrood met nutella*

Ok..
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:00:00 #139
70532 loveli
N
pi_145390526
Met ritalin moet je idd forcefeeden.
crap in = crap out
pi_145390545
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:52 schreef An24 het volgende:

[..]

Het zou bij Sarasi idd kunnen werken. Maar bij haar is er dan ook weer sprake van een eetprobleem historie. Stiekem vind ik dat wij dan weer helemaal niet mogen adviseren :+
Eetprobleem klinkt wel heel zwaar. :') Ik heb geen hongergevoel vanwege medicatie. Drie jaar geleden besloot ik toch maar eens naar de huisarts te stappen voor wat lichamelijke problemen, doorgestuurd naar een specialist, fysiotherapeute en dietist. In de eerste instantie omdat ik echt veel te weinig vezels binnen kreeg, daarna bleek pas waarom (ik at te weinig, procentueel zat het wel goed). Van haar checklists gekregen om te controleren of ik genoeg binnen kreeg van verschillende stoffen en een lijst met eettips. Maar ik dacht vorig jaar dat het nu wel in m'n systeem zat en heb er sindsdien niet meer naar gekeken, wat achteraf niet zo slim was. ;)
Your opinion of me is none of my business.
pi_145390648
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:59 schreef loveli het volgende:
[..]
*kraakvers witbrood met nutella*
Ok..
:+ en hoe functioneert het daarop?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_145390676
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:00 schreef loveli het volgende:
Met ritalin moet je idd forcefeeden.
En dat wil ik dus eigenlijk niet. Ik weet nog dat ik mezelf echt misselijk moest eten om voldoende binnen te krijgen. Janken. Toen was er echter vrij acute noodzaak, nu wil ik het langzaam opbouwen. En hopelijk hoef ik mezelf dan niet te dwingen.

En ik weet dat jullie geen dietisten zijn, no worries. :P Maar een beetje dagelijkse feedback en controle is ook wel fijn.
Your opinion of me is none of my business.
  Vis een optie? vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:05:28 #143
70532 loveli
N
pi_145390722
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:03 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
:+ en hoe functioneert het daarop?
De kater komt later :') Mijn punt, als ik zie wat de lichamen om me heen aan hun eigenaars vertellen, dan heb ik er weinig vertrouwen in dat de boodschap altijd goed overkomt.
crap in = crap out
pi_145390753
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:05 schreef loveli het volgende:
[..]
De kater komt later :') Mijn punt, als ik zie wat de lichamen om me heen aan hun eigenaars vertellen, dan heb ik er weinig vertrouwen in dat de boodschap altijd goed overkomt.
Ik denk dat er gewoon niet geluisterd wordt.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_145390797
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:05 schreef loveli het volgende:
[..]
De kater komt later :') Mijn punt, als ik zie wat de lichamen om me heen aan hun eigenaars vertellen, dan heb ik er weinig vertrouwen in dat de boodschap altijd goed overkomt.
Hoe bedoel je dat? Kun je dat linken aan de reden dat jij nu witbrood met nutella eet? :P
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_145390826
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:00 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Eetprobleem klinkt wel heel zwaar. :') Ik heb geen hongergevoel vanwege medicatie. Drie jaar geleden besloot ik toch maar eens naar de huisarts te stappen voor wat lichamelijke problemen, doorgestuurd naar een specialist, fysiotherapeute en dietist. In de eerste instantie omdat ik echt veel te weinig vezels binnen kreeg, daarna bleek pas waarom (ik at te weinig, procentueel zat het wel goed). Van haar checklists gekregen om te controleren of ik genoeg binnen kreeg van verschillende stoffen en een lijst met eettips. Maar ik dacht vorig jaar dat het nu wel in m'n systeem zat en heb er sindsdien niet meer naar gekeken, wat achteraf niet zo slim was. ;)
Ritalin en eten zijn idd drama. Maar een 'eetprobleem' hoeft niet psychisch te zijn. Er zijn voldoende voorbeelden van fysieke oorzaken. Dat heb ik ook gehad: mijn slokdarm verplaatste telkens door hypermobiliteit. Eten doet dan gewoon pijn.

Maar zo te horen heb je een goed inzicht en kan je er goed mee omgaan. Maar dan nog vind ik dat wij jou niet zo goed kunnen adviseren, dat hoort gewoon bij een pro.
pi_145390888
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:56 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dat soort hoeveelheden krijg ik gewoon niet weg. Ik heb geen hongergevoel van mezelf (Ritalin), wat ook de reden is dat ik 's avonds nooit rijst of aardappelen eet. Dat vult teveel en er zit bijna niks in, dan laat ik weer een flink deel groenten liggen en krijg ik nog minder voedingsstoffen binnen.

Ik ga sowieso wel vaker lunchen met kaas, ham en avocado, is het plan. 's Ochtends een banaan erbij door de yoghurt, misschien voor volle gaan in plaats van magere, vaker rood vlees 's avonds (eet nu vooral kip en witvis) en een ongezouten notenmix in de tas flikkeren. Straks maar even gaan rekenen, schema opstellen en boodschappen doen. Ik hoop te voorkomen dat ik tegen mijn zin in moet gaan eten, eigenlijk.
Succes ^O^
pi_145390951
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:56 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dat soort hoeveelheden krijg ik gewoon niet weg. Ik heb geen hongergevoel van mezelf (Ritalin), wat ook de reden is dat ik 's avonds nooit rijst of aardappelen eet. Dat vult teveel en er zit bijna niks in, dan laat ik weer een flink deel groenten liggen en krijg ik nog minder voedingsstoffen binnen.

Ik ga sowieso wel vaker lunchen met kaas, ham en avocado, is het plan. 's Ochtends een banaan erbij door de yoghurt, misschien voor volle gaan in plaats van magere, vaker rood vlees 's avonds (eet nu vooral kip en witvis) en een ongezouten notenmix in de tas flikkeren. Straks maar even gaan rekenen, schema opstellen en boodschappen doen. Ik hoop te voorkomen dat ik tegen mijn zin in moet gaan eten, eigenlijk.
Ook niet als de ritalin is uitgewerkt :?
En is het niet minder geworden nu je het langer gebruikt?
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:11:04 #149
70532 loveli
N
pi_145390957
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:07 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Kun je dat linken aan de reden dat jij nu witbrood met nutella eet? :P
De voornaamste reden dat ik geen witbrood en nutella eet, is dat ik het niet in huis heb. Als ik het heb liggen zegt mijn verstand *kliko!* en m'n craving *gogogogogogogogo!*...

2 dagen later heb ik energieniveau nul.
crap in = crap out
pi_145391003
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:05 schreef loveli het volgende:

[..]

De kater komt later :') Mijn punt, als ik zie wat de lichamen om me heen aan hun eigenaars vertellen, dan heb ik er weinig vertrouwen in dat de boodschap altijd goed overkomt.
:D!!
Worry is a misuse of imagination
pi_145391014
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:59 schreef loveli het volgende:

[..]

*kraakvers witbrood met nutella*

Ok..
Dat heb ik dus vorige week op vakantie de hele week gedaan. Met als gevolg: 2 kilo meer en een griepje _O-
pi_145391044
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:00 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Eetprobleem klinkt wel heel zwaar. :') Ik heb geen hongergevoel vanwege medicatie. Drie jaar geleden besloot ik toch maar eens naar de huisarts te stappen voor wat lichamelijke problemen, doorgestuurd naar een specialist, fysiotherapeute en dietist. In de eerste instantie omdat ik echt veel te weinig vezels binnen kreeg, daarna bleek pas waarom (ik at te weinig, procentueel zat het wel goed). Van haar checklists gekregen om te controleren of ik genoeg binnen kreeg van verschillende stoffen en een lijst met eettips. Maar ik dacht vorig jaar dat het nu wel in m'n systeem zat en heb er sindsdien niet meer naar gekeken, wat achteraf niet zo slim was. ;)
Zat jij in een praatgroep voor eetstoornis? Anders worden er twee users door elkaar gehaald
Worry is a misuse of imagination
pi_145391082
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:12 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat heb ik dus vorige week op vakantie de hele week gedaan. Met als gevolg: 2 kilo meer en een griepje _O-
Echt! Ik lust het amper meer :N vind het te zoet.

Mijn favo ijskraam is afgedankt :'( het ijs is te zoet enzovoorts
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_145391089
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:10 schreef Probability het volgende:

[..]

Ook niet als de ritalin is uitgewerkt :?
En is het niet minder geworden nu je het langer gebruikt?
Nee. Ook niet als ik een dag geen Ritalin gebruik. En ik slik het al zeven jaar, dus langer gebruiken heeft ook geen invloed nee.
Your opinion of me is none of my business.
pi_145391131
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:13 schreef Probability het volgende:

[..]

Zat jij in een praatgroep voor eetstoornis? Anders worden er twee users door elkaar gehaald
Wat? Nee? :') Ik heb geen eetstoornis, nooit gehad ook. En ik heb ook nog nooit in een praatgroep gezeten.
Your opinion of me is none of my business.
  Vis een optie? vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:15:51 #156
70532 loveli
N
pi_145391138
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:14 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Echt! Ik lust het amper meer :N vind het te zoet.
Mijn favo ijskraam is afgedankt :'( het ijs is te zoet enzovoorts
Gewoon een paar dagen doen en je bent er zo weer aan gewend :'(
crap in = crap out
pi_145391215
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:14 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Echt! Ik lust het amper meer :N vind het te zoet.

Mijn favo ijskraam is afgedankt :'( het ijs is te zoet enzovoorts
Netjes! Ik vreet het als een idioot als het in de buurt is. Ik ga straks ook weer vers brood bakken. En dan mag Freud met boodschappen echt geen nutella meenemen, want het brood is dan voor einde van het weekend op :')

Gelukkig maak ik ook verse pesto, das beter beleg :9
pi_145391227
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:15 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Wat? Nee? :') Ik heb geen eetstoornis, nooit gehad ook. En ik heb ook nog nooit in een praatgroep gezeten.
Oooooo dan lijkt jouw naam heel erg op die van een andere user
Vandaar dat iedereen zo bezorgd is denk ik :D
Worry is a misuse of imagination
pi_145391257
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:14 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nee. Ook niet als ik een dag geen Ritalin gebruik. En ik slik het al zeven jaar, dus langer gebruiken heeft ook geen invloed nee.
O gek!
Ja ik slik het ook maar ik kan nog gewoon bunkeren echt bizar :') helemaal als het uitgewerkt is
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:18:49 #160
70532 loveli
N
pi_145391265
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:17 schreef An24 het volgende:
[..]
Netjes! Ik vreet het als een idioot als het in de buurt is. Ik ga straks ook weer vers brood bakken. En dan mag Freud met boidschappen echt geen nutella meenemen, want het brood is dan voor einde van het weekend op :')
Gelukkig maak ik ook verse pesto, das beter beleg :9
Ah puur en eerlijk versgebakken speltbrood, 1 pot nutella, / midddag. True story :')
crap in = crap out
pi_145391290
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:17 schreef Probability het volgende:

[..]

Oooooo dan lijkt jouw naam heel erg op die van een andere user
Vandaar dat iedereen zo bezorgd is denk ik :D
Nope, ik heb ze niet door elkaar gehaald. Ben ook niet bezorgd, meer een reactie op eerdere ervaringen hier.
  Vis een optie? vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:19:42 #162
70532 loveli
N
pi_145391300
Slechte tip: van anti-hooikoortsspul krijg je vreetbuien. Ideetje in combinatie met ritalin?
crap in = crap out
pi_145391326
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:18 schreef loveli het volgende:

[..]

Ah puur en eerlijk versgebakken speltbrood, 1 pot nutella, / midddag. True story :')
:o :+
pi_145391437
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:18 schreef Probability het volgende:

[..]

O gek!
Ja ik slik het ook maar ik kan nog gewoon bunkeren echt bizar :') helemaal als het uitgewerkt is
Ik dus echt niet. Ik kan zo drie dagen zonder eten en dat merk ik dan pas als ik compleet duizelig bovenaan de trap aan kom. :') Maar dat is natuurlijk absurd ongezond en mijn lijf dealt daar ook niet zo goed mee. Ik word al snel somber van vitaminetekorten en ik ben dan nog sneller door mijn energievoorraad heen.

Om iedereen maar even gerust te stellen dan... Ik heb geen eetprobleem, ik heb een hongerprobleem. En ik moet gewoon voldoende eten, daar hoeft verder geen professioneel dieetschema aan te pas te komen. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_145391833
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:19 schreef loveli het volgende:
Slechte tip: van anti-hooikoortsspul krijg je vreetbuien. Ideetje in combinatie met ritalin?
Welke heb je joh? Ik heb fexofenadine (kan gebruikt worden voor hooikoorts, maar ik heb de zwaardere ivm voedselallergie) en daar kan je echt kotsmisselijk van worden :')
pi_145391926
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:11 schreef loveli het volgende:
[..]
De voornaamste reden dat ik geen witbrood en nutella eet, is dat ik het niet in huis heb. Als ik het heb liggen zegt mijn verstand *kliko!* en m'n craving *gogogogogogogogo!*...
2 dagen later heb ik energieniveau nul.
Ohh.. dus je bedoelt juist dat luisteren naar het lichaam niet altijd verstandig is?
Het is inderdaad zo dat je lichaam geprogrammeerd is om dingen als zoet en vet extra lekker te vinden en graag te willen, vanuit overlevingsperspectief. Daar moet je dus niet teveel naar luisteren.

Aan de andere kant schijnt je lichaam hele goeie hints te kunnen geven over welke voeding je op een bepaald moment nodig hebt. Maar die hints gaan dan weer vaak aan mij voorbij heb ik het gevoel..
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  Vis een optie? vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:45:45 #167
70532 loveli
N
pi_145392147
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:35 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Welke heb je joh? Ik heb fexofenadine (kan gebruikt worden voor hooikoorts, maar ik heb de zwaardere ivm voedselallergie) en daar kan je echt kotsmisselijk van worden :')
Ik niet, maar meerdere mensen die ik ken krijgen een vreetkick en energiedip van ceterizine (als ik het goed spel).
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:47:25 #168
70532 loveli
N
pi_145392195
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:38 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Ohh.. dus je bedoelt juist dat luisteren naar het lichaam niet altijd verstandig is?
Het is inderdaad zo dat je lichaam geprogrammeerd is om dingen als zoet en vet extra lekker te vinden en graag te willen, vanuit overlevingsperspectief. Daar moet je dus niet teveel naar luisteren.
Aan de andere kant schijnt je lichaam hele goeie hints te kunnen geven over welke voeding je op een bepaald moment nodig hebt. Maar die hints gaan dan weer vaak aan mij voorbij heb ik het gevoel..
De enige hints die ik krijg gaan over suiker, nutella en chocola :N Ik geloof er niet zo in dat je lichaam vraagt om wat het nodig heeft. Ik ben geconditioneerd om bepaalde dingen te craven. Het enige dat helpt is afkicken en dan krijg ik opeens heel andere signalen.
crap in = crap out
pi_145392229
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:38 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Ohh.. dus je bedoelt juist dat luisteren naar het lichaam niet altijd verstandig is?
Het is inderdaad zo dat je lichaam geprogrammeerd is om dingen als zoet en vet extra lekker te vinden en graag te willen, vanuit overlevingsperspectief. Daar moet je dus niet teveel naar luisteren.

Aan de andere kant schijnt je lichaam hele goeie hints te kunnen geven over welke voeding je op een bepaald moment nodig hebt. Maar die hints gaan dan weer vaak aan mij voorbij heb ik het gevoel..
Ik krijg die signalen wel, maar mijn ruggegraat werkt dan niet mee....

"Hmmm zin in zoet...dus ik moet noten/ vis/ broccoli eten. Hmmm even eten dan....naar kantine loopt....oooooeeeee White chocoalte chip cookie.....omnomnomnom"

;(
pi_145392492
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:15 schreef loveli het volgende:
[..]
Gewoon een paar dagen doen en je bent er zo weer aan gewend :'(
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:17 schreef An24 het volgende:
[..]
Netjes! Ik vreet het als een idioot als het in de buurt is. Ik ga straks ook weer vers brood bakken. En dan mag Freud met boodschappen echt geen nutella meenemen, want het brood is dan voor einde van het weekend op :')
Gelukkig maak ik ook verse pesto, das beter beleg :9
_O- ik heb er alleen last van als ik iemand iets van chips ofzo zie eten.

Ik word misselijk van het zoet, mijn colaverslaving is inmiddels ook klaar.
Als ik denk dat het lekker is neem ik 1 slok, klaarrr.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_145392632
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:56 schreef Ml-etje het volgende:

[..]


[..]

_O- ik heb er alleen last van als ik iemand iets van chips ofzo zie eten.

Ik word misselijk van het zoet, mijn colaverslaving is inmiddels ook klaar.
Als ik denk dat het lekker is neem ik 1 slok, klaarrr.
Lekker! Ik ga nu ook al bijna een week weer goed. Ik heb gewoon te makkelijk tijdens vakantie met de schoonfamilie mee gegeten.
pi_145392711
De meeste koeken vind ik helemaal niet zo lekker, dus dat scheelt. Voor een frikandellenbroodje wil ik nog wel eens zwichten maar dat is zó evil in mijn ogen dat dat maar 2 keer per jaar gebeurd ofzo :P Waar ik wel 2 keer per maand voor val is een complete zak chips. Hamka's of cheese onion ofzo, als ik een keer begin dan moet die zak ook leeg. Maar dat is niet luisteren naar mijn lichaam, dat is gewoon snaaizin op zaterdagavond.
Heb eigenlijk niet zo vaak dat ik echt val voor koek/chips/chocola terwijl ik eigenlijk wat anders had gewild.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_145392727
Worry is a misuse of imagination
pi_145392869
quote:
Grappig :D Hij heeft ook wel gelijk, je moet het niet gaan overdrijven zoals 'iedereen' nu probeert.. De mensen die van een gemiddeld eetpatroon helemaal wappie gaan met superfoodsmoothies en gluten-lactose-weetikhetwatvrij, vallen na een paar weken toch wel terug in hun oude patroon :P
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_145393456
ik heb net bodyenfit ontdekt
kijk nou best goedkoop deze pindakaas bijv:
http://www.bodyenfitshop.(...)-pindapasta-crunchy/

allemaal superfoods ook veeel goedkoper dan bij de ap of ekaplaza!
Worry is a misuse of imagination
pi_145393734
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:04 schreef PluisigNijntje het volgende:
De meeste koeken vind ik helemaal niet zo lekker, dus dat scheelt. Voor een frikandellenbroodje wil ik nog wel eens zwichten maar dat is zó evil in mijn ogen dat dat maar 2 keer per jaar gebeurd ofzo :P Waar ik wel 2 keer per maand voor val is een complete zak chips. Hamka's of cheese onion ofzo, als ik een keer begin dan moet die zak ook leeg. Maar dat is niet luisteren naar mijn lichaam, dat is gewoon snaaizin op zaterdagavond.
Heb eigenlijk niet zo vaak dat ik echt val voor koek/chips/chocola terwijl ik eigenlijk wat anders had gewild.
-nibbits
-bolognesechips
-cola light
-nizza kokos kaakjes
-bastogne koeken
-witte chocolade
-nutella
-witte magnums
-kaas
-tompouche
-brood

De zondes waar ik me vol aan kan vreten :9 ;(
pi_145393787
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:35 schreef An24 het volgende:
[..]
-nibbits
-bolognesechips
-cola light
-nizza kokos kaakjes
-bastogne koeken
-witte chocolade
-nutella
-witte magnums
-kaas
-tompouche
De zondes waar ik me vol aan kan vreten :9 ;(
Alleen de kaas neem ik van je over :9
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_145394059
Oh ja, kaas en worst inderdaad :Y

Maar dat is tenminste 'echt' eten en vind ik minder zondig dan bijvoorbeeld gebak of snoep, waar je hélemaal niks aan hebt. Maar dat is puur mijn mening :P
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_145394136
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 12:47 schreef loveli het volgende:
[..]
De enige hints die ik krijg gaan over suiker, nutella en chocola :N Ik geloof er niet zo in dat je lichaam vraagt om wat het nodig heeft. Ik ben geconditioneerd om bepaalde dingen te craven. Het enige dat helpt is afkicken en dan krijg ik opeens heel andere signalen.
Geloof idd ook wel dat waar je lichaam om vraagt voor een groot deel vanuit conditionering werkt. Trek krijgen op een bepaald moment of in een bepaalde situatie, zin in iets zoets na het avondeten omdat er nu eenmaal altijd een toetje was, etc. Allemaal dingen die uiteindelijk afnemen als je het maar lang genoeg niet of anders doet. Van 6x per dag eten naar IF bijv. Even wennen, maar na een tijdje neemt het hongergevoel vanzelf af.

Hoewel ik ook wel geloof in het vinden van een balans qua persoonlijke voorkeuren als je kijkt naar de lange termijn. Zo zal ik nooit talen naar een zak haribo snoep, dat doet me gewoonweg niks. Chocolade daarentegen zit standaard in m'n eetpatroon, in welke vorm dan ook. Als ik dat ga schrappen (aangenomen dat ik dat zou willen doen) bouw ik een craving op waardoor ik niet meer in staat zou zijn hagelslag of hazelnootpasta in huis te hebben zonder dat het in één keer op gaat. Wanneer het gewoon een normaal onderdeel van mn voedingspatroon is heb ik dat niet. Alsof het met het wegvallen van het verbodene ook de overtreffende trap van aantrekkingskracht verliest: Lekker, maar na 'n normaal stukje ook wel weer gauw genoeg. Staat nu in de kast maar heb zoiets van 'meh, andere keer'. Naast een bepaalde mate van afkicken werkt balans vinden dus ook, althans voor mij. IIFYM ftw.
pi_145394624
mayonaise met 0 kcal ?!!!!!

http://www.bodyenfitshop.(...)0YWwsb3JkZXJ0b3RhYWw

quote:
Mayonaise - Walden Farms
Walden Farms calorie vrije mayonaises. Vrij van calorieën, vet, koolhydraten, gluten en suikers!

Mayonaise, ZONDER CALORIEËN, dus ook GEEN SUIKER, GEEN VET. 0,0!
Bespaar jezelf letterlijk 100en calorieën
Geniet van de heerlijke smaken

Deze mayonaises in diverse smaken zijn heerlijk bij sanwiches, aardappelen, vis, vlees en salades. Walden Farms mayonaise bevat 0 calorieën, suiker, koolhydraten of vetten. Een uitkomst voor sporters en bij ieder afslankdieet!
Dit is een gepatenteerd product en zeer exclusief. Geïmporteerd vanuit de Verenigde Staten. Geschikt voor alle fases van het proteïne dieet!
Worry is a misuse of imagination
pi_145395101
quote:
Ja, om vrolijk van te worden :

http://www.waldenfarms.com/nutrition_facts.html#

Juk :{w
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:40:24 #182
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_145396289
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:21 schreef An24 het volgende:

[..]

:D

Daar zal je met IF wel aan moeten wennen dan, want dat hoort erbij. Hoewel mijn maag met de loop der tijd steeds minder herrie is gaan maken. Alleen het gevoel is er nog. Om dat te verzachten drink ik op die momenten warm water, thee of zwarte koffie.
Dat gevoel is de reden dat if nooit voor mij zal werken. Vind het echt een rotgevoel.
@viz. Er zijn trouwens echt mensen die flauwvallen als ze verkeerd eten. Weet je nog, een paar jaar geleden toen ik minder carbs at?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_145398814
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 14:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat gevoel is de reden dat if nooit voor mij zal werken. Vind het echt een rotgevoel.
@viz. Er zijn trouwens echt mensen die flauwvallen als ze verkeerd eten. Weet je nog, een paar jaar geleden toen ik minder carbs at?
Ja begrijp ik. Het werkt ook niet voor iedereen.
pi_145398965
Worry is a misuse of imagination
pi_145399698
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:29 schreef Probability het volgende:
ik heb net bodyenfit ontdekt
kijk nou best goedkoop deze pindakaas bijv:
http://www.bodyenfitshop.(...)-pindapasta-crunchy/
allemaal superfoods ook veeel goedkoper dan bij de ap of ekaplaza!
ziet er wel ok uit, maar daar is de marketing afdeling stagair flink los gegaan.

Professional quality op het label van de pot :') Wat een nietszeggende term zeg.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_145399937
Mijn lijstje is trouwens ook weer fabulous :X

T: 2 chocomuffins

Naar zkh en de afspraak liep een uur uit :') En er gingen nog tig dingen mis. Iig te laat bij lunchafspraak - persoon afspraak zegt af. Uiteindelijk was mijn lunch een turkse pizza met extra sambal
T: dropjes en cola
T: eiwitshake
D: moet ik nog verzinnen
T: bak kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_145400465
Lijstje:

O: magere yoghurt met havermout, vruchtjes, goji bessen en lijn/chiazaad, handje gemengde nootjes
T: babybel, doosje rozijntjes
L: bosbessensmoothie, salade met gamba's, wat aardappelsalade, dikke snee speltbrood met krabsalade
T: kiwi, appel, sultana kaneel
D: weet ik nog niet
S: misschien yoga

Voor mijn gevoel heb ik echt niet veel gegeten vandaag, maar als ik uitga van een D van 700 kcal zit ik toch alweer op 2300 kcal, dat moet echt wat minder :{
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:53:43 #188
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145400613
Nou Sarasi ik vind dat jij het best goed doet dan!

Is smijt mijn lijst dan ook maar in... gaat allemaal niet zo goed :')

O: 2 grote appels
B: 12 km wandeln
T: gekookt ei, 2 mandarijnen, tomaat
L: 2 verse pistoletten vd Lidl met roomkaas en met ossenworst, beker melk
T's: blok choco, gluhwein, rauwe wortels, verse oliebol :9 die was lekker!
D: aardappels, spruitjes, wortels, zalm
T's: stoofperen met vla en slagroom, cassave chips en cola-berenburg
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145400672
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 16:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Lijstje:

O: magere yoghurt met havermout, vruchtjes, goji bessen en lijn/chiazaad, handje gemengde nootjes
T: babybel, doosje rozijntjes
L: bosbessensmoothie, salade met gamba's, wat aardappelsalade, dikke snee speltbrood met krabsalade
T: kiwi, appel, sultana kaneel
D: weet ik nog niet
S: misschien yoga

Voor mijn gevoel heb ik echt niet veel gegeten vandaag, maar als ik uitga van een D van 700 kcal zit ik toch alweer op 2300 kcal, dat moet echt wat minder :{
Je L is dan ook zeer indrukwekkend :D
pi_145400820
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 16:55 schreef An24 het volgende:
[..]
Je L is dan ook zeer indrukwekkend :D
Ja dat was een beetje een gevalletje: ik eet één keer in de week in het bedrijfsrestaurant dus dan wil ik alleeees. Maar het valt ook nog wel weer mee hoor, die salade met gamba's was echt alleen slablaadjes met 6 gamba's en wat chilisaus, en de aardappelsalade was één flinke eetlepel. Ik zat ook niet bijzonder vol of zo, maar ik denk dat mijn maag wat opgerekt is de laatste maanden of zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145400931
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 16:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja dat was een beetje een gevalletje: ik eet één keer in de week in het bedrijfsrestaurant dus dan wil ik alleeees. Maar het valt ook nog wel weer mee hoor, die salade met gamba's was echt alleen slablaadjes met 6 gamba's en wat chilisaus, en de aardappelsalade was één flinke eetlepel. Ik zat ook niet bijzonder vol of zo, maar ik denk dat mijn maag wat opgerekt is de laatste maanden of zo.
Ik zou in dit geval dan of de smoothie of het brood laten staan. Dan is er wat meer balans in je L.
pi_145400958
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:03 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik zou in dit geval dan of de smoothie of het brood laten staan. Dan is er wat meer balans in je L.
Goeie (Y)
Kijken of ik het nog een beetje kan goedmaken door het bij een klein bordje avondeten te houden :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145401005
Ik heb ook een vraagje. Ik bak vrij regelmatig, nu staan er koekjes in de oven, naar eigen recept. Nu wil ik een nutrientenlijst/ kcal lijst daarvan maken, maar eennormale calorie counter app is dan niet echt secuur. Hebben jullie tips voor een app voor het invoeren van eigen recepten? Google komt enkel uit op fatsecret en myfitnesspall enzo.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:17:49 #194
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145401334
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:06 schreef An24 het volgende:
Ik heb ook een vraagje. Ik bak vrij regelmatig, nu staan er koekjes in de oven, naar eigen recept. Nu wil ik een nutrientenlijst/ kcal lijst daarvan maken, maar eennormale calorie counter app is dan niet echt secuur. Hebben jullie tips voor een app voor het invoeren van eigen recepten? Google komt enkel uit op fatsecret en myfitnesspall enzo.
Gewoon de boterkoek calorieeen nemen, heb je iig niet te weinig berekend.
Komt toch niet op op max. 100 kcal per 100 aan?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145401512
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:17 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Gewoon de boterkoek calorieeen nemen, heb je iig niet te weinig berekend.
Komt toch niet op op max. 100 kcal per 100 aan?
Nee, dat gaat niet werken, want ik gebruik andere ingredienten, juist voor mijn blog om te beschrijven waarom ik voor bepaalde ingredienten kies en wat de nutrienten daarvan zijn ;)
pi_145401549
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:22 schreef An24 het volgende:
[..]
Nee, dat gaat niet werken, want ik gebruik andere ingredienten, juist voor mijn blog om te beschrijven waarom ik voor bepaalde ingredienten kies en wat de nutrienten daarvan zijn ;)
Maar er valt toch wel ergens te vinden wat de voedingswaarde van x gram bloem of meel is en dat dan verdelen door het aantal koekjes?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145401611
Worry is a misuse of imagination
pi_145401661
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:06 schreef An24 het volgende:
Ik heb ook een vraagje. Ik bak vrij regelmatig, nu staan er koekjes in de oven, naar eigen recept. Nu wil ik een nutrientenlijst/ kcal lijst daarvan maken, maar eennormale calorie counter app is dan niet echt secuur. Hebben jullie tips voor een app voor het invoeren van eigen recepten? Google komt enkel uit op fatsecret en myfitnesspall enzo.
Als je alle ingrediënten in grammen los invoert bij MFP is het toch gewoon secuur? En dan delen door het aantal koekjes..
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:57:00 #199
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_145402426
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:06 schreef An24 het volgende:
Ik heb ook een vraagje. Ik bak vrij regelmatig, nu staan er koekjes in de oven, naar eigen recept. Nu wil ik een nutrientenlijst/ kcal lijst daarvan maken, maar eennormale calorie counter app is dan niet echt secuur. Hebben jullie tips voor een app voor het invoeren van eigen recepten? Google komt enkel uit op fatsecret en myfitnesspall enzo.
Voor dat soort berekeningen heb ik een tabellenboek in de kast staan.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_145402441
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar er valt toch wel ergens te vinden wat de voedingswaarde van x gram bloem of meel is en dat dan verdelen door het aantal koekjes?
Ja! Met wat puzzelen met myfitnesspall toch gelukt. Thanks!

1 koekje is 104 kcals! :D :P
pi_145403264
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:57 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja! Met wat puzzelen met myfitnesspall toch gelukt. Thanks!
1 koekje is 104 kcals! :D :P
En hoeveel weegt 1 koekje?
Want nu weten we nog niks :+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_145403326
Moeders die gekookte aardappels weggooit, zonde!!

Had er op gerekend :')!!
Worry is a misuse of imagination
pi_145403571
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 18:29 schreef Probability het volgende:
Moeders die gekookte aardappels weggooit, zonde!!
Had er op gerekend :')!!
Wat bedoel je nu?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_145403615
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 18:37 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wat bedoel je nu?
Dat ik nu een D heb zonder aardappels :+

Ben bij m'n ouders want hersenschudding
Worry is a misuse of imagination
pi_145403688
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 18:38 schreef Probability het volgende:
[..]
Dat ik nu een D heb zonder aardappels :+
Ben bij m'n ouders want hersenschudding
_O- gedachten lezen werkt alleen zonder internetlijntje ertussen ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 18:43:54 #206
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_145403793
Lijstje
o. havermout met kokos, cacaobits en jam
t. banaan + omelet met uienringen (1 ui, 1 ei)
l. broodje falafel + 1 bolletje pindakaasijs
t. paar nootjes
d. groot bord sperziebonen, rendang pandang en rijst
t. 4 blokjes chocolade
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_145403927
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 18:41 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
_O- gedachten lezen werkt alleen zonder internetlijntje ertussen ;)
Wat bedoel jij nu? :D
Worry is a misuse of imagination
pi_145403933
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 18:26 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

En hoeveel weegt 1 koekje?
Want nu weten we nog niks :+
25 gram _O-

Maar boeiend, er zitten veel pistache nootjes in :9
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 18:48:37 #209
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_145403936
Weet iemand trouwens waarom er zoveel volk in het oranje loopt vandaag? Heb ik iets gemist?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 18:49:41 #210
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_145403977
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 18:48 schreef An24 het volgende:
[..]
25 gram _O-
Maar boeiend, er zitten veel pistache nootjes in :9
Valt wel mee dan, 400 kcal per 100 gram. Is nog steeds minder dan nootjes en chips.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_145404205
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 18:49 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Valt wel mee dan, 400 kcal per 100 gram. Is nog steeds minder dan nootjes en chips.
Ja! Dat is ook weer zo ^O^
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 18:59:39 #212
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145404317
Had ook gestoomde aardappelen, gedipt in jus zo lekker! en gegrilde zalm was zalig, precies goed, dat overkomt mij NOOIT

Cassavechips mag ik vanavond maar eerst nog stoofperen met slagroom

In oranje lopen?? het is "coming out of the closed" dag... misschien gayfilms kijkende mensen die paprikachips eten?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145404684
Vanavond kofta gemaakt, in plaats van kip. Dus lijstje is nu:

L: grote bak magere yoghurt met één banaan
T: handje kruidnootjes (kon ze toch niet laten liggen _O-) en een trosje druiven
D: kofta, vier balletjes, één schep groenten met saus en één schep rijst

Als ik nou vanavond nog wat ruimte heb, rooster ik misschien nog een broodje met pindakaas. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_145404787
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 18:48 schreef Tinkepink het volgende:
Weet iemand trouwens waarom er zoveel volk in het oranje loopt vandaag? Heb ik iets gemist?
Om de interland van vanavond misschien, anders zou ik ook niet weten.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:15:04 #215
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145407073
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 19:11 schreef Sarasi het volgende:
Vanavond kofta gemaakt, in plaats van kip. Dus lijstje is nu:
L: grote bak magere yoghurt met één banaan
T: handje kruidnootjes (kon ze toch niet laten liggen _O-) en een trosje druiven
D: kofta, vier balletjes, één schep groenten met saus en één schep rijst
Als ik nou vanavond nog wat ruimte heb, rooster ik misschien nog een broodje met pindakaas. :)
waarom maar 1 schep groente?

Vanavond nog wat rauwe wortels, plakjes komkommer gedipt in zelfgemaakte tzaziki, gevulde eitje (eigeel met wat kerrie, paprikapoeder, scheutje maggi, theelepeltje kwark, theelepel mayonaise, theelepel curry) ? Kan je makkelijk nog hebben.
Of volkoren toastjes met wat gekookt ei of ossenworst of roomkaas of kaas.
Augurkjes met ham of asperges met ham
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145408184
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 18:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Had ook gestoomde aardappelen, gedipt in jus zo lekker! en gegrilde zalm was zalig, precies goed, dat overkomt mij NOOIT

Cassavechips mag ik vanavond maar eerst nog stoofperen met slagroom

In oranje lopen?? het is "coming out of the closed" dag... misschien gayfilms kijkende mensen die paprikachips eten?
Ik heb ook nog stoofpeertjes! Maar heb de vaatwasser al aangezet..
Worry is a misuse of imagination
pi_145408609
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 20:48 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik heb ook nog stoofpeertjes! Maar heb de vaatwasser al aangezet..
Gelukkig heb je die niet nodig om stoofpeertjes te eten :N

Lijstje:

O: speltbrood met boter en kaas, thee met melk
L: een broccoli, verse pesto, een gevuld ei en een ranja
T: havermout pistache koekjes
D: aardappelen, bloemkool, kip en appelmoes
T: misschien nog een koekje of wat borrelnootjes en een cola light

Griepje bijna weg. Kijken of ik morgen de yogamat weer mag uitrollen (na bijna een week ;( )
pi_145409246
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 20:59 schreef An24 het volgende:

[..]

Gelukkig heb je die niet nodig om stoofpeertjes te eten :N

Lijstje:

O: speltbrood met boter en kaas, thee met melk
L: een broccoli, verse pesto, een gevuld ei en een ranja
T: havermout pistache koekjes
D: aardappelen, bloemkool, kip en appelmoes
T: misschien nog een koekje of wat borrelnootjes en een cola light

Griepje bijna weg. Kijken of ik morgen de yogamat weer mag uitrollen (na bijna een week ;( )
Nee klopt, maar heb net de keuken schoongemaakt dus dan vind ik dat zonde :P

/huisvrouw
Worry is a misuse of imagination
pi_145410379
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 20:15 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

waarom maar 1 schep groente?

Vanavond nog wat rauwe wortels, plakjes komkommer gedipt in zelfgemaakte tzaziki, gevulde eitje (eigeel met wat kerrie, paprikapoeder, scheutje maggi, theelepeltje kwark, theelepel mayonaise, theelepel curry) ? Kan je makkelijk nog hebben.
Of volkoren toastjes met wat gekookt ei of ossenworst of roomkaas of kaas.
Augurkjes met ham of asperges met ham
Ik zat echt helemaal vol, en ik ben al niet zo'n fan van courgette.

Augurken is sowieso wel een goede tip! Die vind ik super lekker. :Y) Voorlopig nog niks gehad, zit nog steeds vol. Maar morgen begin ik sowieso braaf 's ochtends weer met een ontbijt, dus daar ga ik een goede dag van maken. :)
Your opinion of me is none of my business.
  Vis een optie? vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:05:42 #220
70532 loveli
N
pi_145412061
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:22 schreef An24 het volgende:
[..]
Nee, dat gaat niet werken, want ik gebruik andere ingredienten, juist voor mijn blog om te beschrijven waarom ik voor bepaalde ingredienten kies en wat de nutrienten daarvan zijn ;)
Dus eerst kies je voor bepaalde ingredienten en daarná ga je opzoeken waarom je er bewust voor hebt gekozen? :+
crap in = crap out
pi_145412554
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 22:05 schreef loveli het volgende:
[..]
Dus eerst kies je voor bepaalde ingredienten en daarná ga je opzoeken waarom je er bewust voor hebt gekozen? :+
Denk eerder de ingrediënten uitkiezen op basis van de voordelen maar de verhoudingen qua macro's in vergelijking ook met hoeveel vocht niet kunnen vinden.

Zo heeft iets als komkommer ook vet :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_145412867
Lig al in bed :')
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:27:10 #223
70532 loveli
N
pi_145413303
Ik nog niet en mijn wekker gaat om 5 uur :'(
crap in = crap out
pi_145413365
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 22:27 schreef loveli het volgende:
Ik nog niet en mijn wekker gaat om 5 uur :'(
:'(

Wil vrijwillig zo vroeg opstaan :')
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:28:48 #225
70532 loveli
N
pi_145413421
Ik bel je wel wakker :+
crap in = crap out
pi_145413733
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 22:28 schreef loveli het volgende:
Ik bel je wel wakker :+
Top

Heb er maar 7 uur van gemaakt pak ik 8 uur slaap
Worry is a misuse of imagination
pi_145414888
Worry is a misuse of imagination
pi_145414954
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 14:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat gevoel is de reden dat if nooit voor mij zal werken. Vind het echt een rotgevoel.
@viz. Er zijn trouwens echt mensen die flauwvallen als ze verkeerd eten. Weet je nog, een paar jaar geleden toen ik minder carbs at?
Lees het nu pas. :@ geen citaatmelding :P

Weet ik nog inderdaad.
Maar jij zit/zat ook vrij hoog in KH's en dan een fikse omschakeling is wel ingrijpend. Vind het lichaam vaak gewoon niet leuk.
Heb wel eens gezocht naar een onderzoek hoe het zit met koolhydraten en de gevolgen van het minderen er van in vergelijking met alcoholisten die cold-turkey gaan en dood neervallen.

Omdat alcohol zeg maar een supersuiker (KH) is zijn de gevolgen ook zwaarder. Wel jammer dat alle doden door het stoppen met alcohol juist doodgaan door het stoppen ook worden gerekend als een dode door alcohol. /geeft fout beeld

Mijn deductie is dan gewoon dat een verandering in KH's die vrij ingrijpend zijn ingrijpend is. Hetzelfde dat een ingrijpende verandering qua eiwitten ook merkbaar is.

Ik ga dus puur uit van vermoedens en eigen ervaring.

Wil je jezelf wapenen vreet je gewoon alles, vlees met antibiotica, wat e-coli, groente met pesticide en dan een boel omdat de verhouding dan minder is.

Ik leef nog steeds :+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? zaterdag 11 oktober 2014 @ 05:45:58 #229
70532 loveli
N
pi_145420950
mogge :')
crap in = crap out
pi_145421267
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 05:45 schreef loveli het volgende:
mogge :')
Hoi
Worry is a misuse of imagination
pi_145423901
Afgelopen 2 dagen met werk weggeweest en meer brood gegeten dan normaal in een maand ofzo ( eet weinig brood). Miste mijn kwark en heb veel honger gehad en voelde me gisteravond ontzettend opgeblazen en hele dag blugh.

Tevens merk ik steeds beter dat ik na het eten steeds duizelig ben. Ik kan gewoon ergens zitten en dan een klein moment even heel licht in mijn hoofd en het is dan weer weg. Is begonnen nadat ik een tijdje slaappillen heb geslikt en daarvan ook last had.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_145423988
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 05:45 schreef loveli het volgende:
mogge :')
Was gewoon een gedegen staaltje wetenschap op z'n Diederik Stapels :6
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_145424455
Hij geeft weer les.

Heeft er iemand een crackmiddel tegen griep? De hoogstnodige dingen doen en werken en nog steeds zo slap als een vaatdoek voelen. :')

Ik wil werken, sporten en leuke dingen doen. Naja, wel Uncharted 1 uitgespeeld.

Li, heb de zuurstoftank nog liggen van de vorige keer?
pi_145424723
Hij gaf weer les maar is inmiddels alweer gestopt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_145425542
Diederik Ongestapeld. :')
pi_145425763
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 12:37 schreef V1z0R het volgende:
Hij gaf weer les maar is inmiddels alweer gestopt.
Wilde net zeggen :P
Worry is a misuse of imagination
pi_145426196
Zou die kerel niet ontzettend met zichzelf in de knoop komen te zitten?
Alles waar je naartoe gewerkt hebt (ondanks een groot gedeelte faken) is ineens weg, nu heeft 'ie nog geluk dat alleen z'n naam bekend is maar z'n kop niet.

Vraag me dan af wat hij gedacht heeft op de dag dat de fraude boven water kwam 's avonds tijdens het slapen gaan.

Toen ik m'n klasgenoot z'n scooter in puin heb gereden heb ik 3 dagen niet kunnen slapen en dat ging maar om 1200,- gulden. :') Wat uiteindelijk gedekt werd door de aansprakelijkheidsverzekering maar heeft me wel 3jr zakgeld gekost en elke avond de hond uitlaten en de gehele afwas doen.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_145426668
Zijn scooter in de prak gereden? :D

Vermeack ende plezier in een platteloandse gemeente. :P
pi_145427377
Niet echt in de prak..

Maar had samen met 2 vrienden een Kreidler gekocht waar we mee door het bos en bij boeren op braakliggend land reden, dus dacht dat ik ook wel met dat ding kon rijden.
Trok ik het gas open in de bocht en maakte een glijder en dus voor-, midden- en achterpaneel verneukt.

Eerst dus al stuiter op de neus gehad van hem maar gelukkig hadden we gym dus aan leraar verteld dat ik was uitgegleden in de kleedkamer.
's Avonds toen zijn ouders langskwamen moest ik wel opbiechten maar wat de straf werd kwam dus pas later en in de tussentijd geen oog dicht gedaan.

:')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:16:21 #240
70532 loveli
N
pi_145430431
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 12:05 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Was gewoon een gedegen staaltje wetenschap op z'n Diederik Stapels :6
Dat was echt geen reactie op jouw post, voor 8 uur in de ochtend werkt mijn brein niet.
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:17:38 #241
70532 loveli
N
pi_145430456
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 12:27 schreef Mufasa208 het volgende:
Hij geeft weer les.
Heeft er iemand een crackmiddel tegen griep? De hoogstnodige dingen doen en werken en nog steeds zo slap als een vaatdoek voelen. :')
Ik wil werken, sporten en leuke dingen doen. Naja, wel Uncharted 1 uitgespeeld.
Li, heb de zuurstoftank nog liggen van de vorige keer?
Vlierbessenextract. Proefondervindelijk getest tijdens de varkensgriep/mexicaanse griep, now I'm a believer.
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:27:58 #242
70532 loveli
N
pi_145430694
Bij de weg, echte griep of manflu?
crap in = crap out
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:31:21 #243
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145430802
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 16:27 schreef loveli het volgende:
Bij de weg, echte griep of manflu?
:D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145432227
O: bakje yoghurt
T: banaan
L: afbakbroodje met ham en avocado
D: kipfiletblokjes met roerbakgroenten
T: handje ongezouten nootjes

Vanavond die nootjes nog even wegwerken en dan ben ik best tevreden. *O*
Your opinion of me is none of my business.
pi_145432551
Fok is steeds druk of is dat alleen bij mij :o?!
Worry is a misuse of imagination
pi_145432846
Heb trouwens pindakaas gekocht van alleen pinda's en zonnebloemolie
is nog best lekker :D
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? zaterdag 11 oktober 2014 @ 18:24:33 #247
70532 loveli
N
pi_145433180
Facebookvrienden die foto's van brownies posten... Mensen die dan opeens achter een stuk chocoladetaart zitten...
:9
crap in = crap out
pi_145433338
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 18:24 schreef loveli het volgende:
Facebookvrienden die foto's van brownies posten... Mensen die dan opeens achter een stuk chocoladetaart zitten...
:9
*O*

Zag er goed uit :9
pi_145433554
Wie vroeg dat over goedkoop chia zaad?

ik heb nu 500 gram voor ¤6.49
http://www.bodyenfitshop.(...)-chiazaad/?sqr=chia&

bij de AH ¤3.09 voor 170 gram die had ik eerst
Worry is a misuse of imagination
pi_145433589
weekend duurt lang als je geen alcohol drinkt
Worry is a misuse of imagination
pi_145437419
tududududu. zin in een wijntje.
Worry is a misuse of imagination
pi_145438924
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 16:16 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat was echt geen reactie op jouw post, voor 8 uur in de ochtend werkt mijn brein niet.
Mijn post was daarentegen wel een :') waard :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:18:28 #253
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145439975
Slaap je al Prob?

[ Bericht 92% gewijzigd door uniekhoorn op 11-10-2014 22:32:57 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:21:50 #254
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145440066
Slaap je al Loveli?

[ Bericht 85% gewijzigd door uniekhoorn op 11-10-2014 22:33:21 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145440668
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:46:17 #256
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145440864
Ha, thanks V1 :D

Nog lekker bij je shoarmaboer geweest?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145440873
Kunt trouwens ook gewoon ongewenst mensen surprise-moshen in de bus.
"Ik kijk echt uit naar de..." *BAM* surprise-mosh!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:47:47 #258
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145440908
Heb nog snel 2 kg plofkipfilet gekocht voor 10 euro.. :9
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:50:08 #259
70532 loveli
N
pi_145440994
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Slaap je al Loveli?
Nope :D
crap in = crap out
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:54:33 #260
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145441158
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:50 schreef loveli het volgende:
[..]
Nope :D
Morgen vrij?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:55:04 #261
70532 loveli
N
pi_145441178
Nope :')
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:56:27 #262
70532 loveli
N
pi_145441229
Zit the voice te kijken en entrecote te eten :@
crap in = crap out
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:57:23 #263
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145441258
Nou, lekker dan ...

Hier blik op de weg en cassave chips en paprikachips
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145441395
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:46 schreef uniekhoorn het volgende:
Ha, thanks V1 :D
Nog lekker bij je shoarmaboer geweest?
Nope, misschien straks nog even.
Over 3 minuten is m'n ban over dus dan weer gamen.

Stuk of 5 potjes en dan kijk ik wel of ik nog zin heb, maar gaat waarschijnlijk droge worstje worden van de overkant met habanerosaus.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:04:01 #265
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145441507
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:01 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Nope, misschien straks nog even.
Over 3 minuten is m'n ban over dus dan weer gamen.
Stuk of 5 potjes en dan kijk ik wel of ik nog zin heb, maar gaat waarschijnlijk droge worstje worden van de overkant met habanerosaus.
Droge worst O+ Die hele droge, bijna zwarte worst die enorm hard is met echte darm O+

ban? wat hebbie nou weer gedaan?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:13:31 #266
70532 loveli
N
pi_145441860
Lomp geweest, denk ik :+
crap in = crap out
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:18:16 #267
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145441998
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:13 schreef loveli het volgende:
Lomp geweest, denk ik :+
Joh :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145442019
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:04 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Droge worst O+ Die hele droge, bijna zwarte worst die enorm hard is met echte darm O+
ban? wat hebbie nou weer gedaan?
Zijn huisgemaakte met precies genoeg kruidnagel O+

Lomp wezen...
KDR van 16 en AWP's en M4's lopen weggeven terwijl ik zelf met famas rondliep.
Pas gister CS:GO gekocht maar speel al CS sinds 1.1 dus ben smurf.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:23:52 #269
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145442169
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:18 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Zijn huisgemaakte met precies genoeg kruidnagel O+
Lomp wezen...
KDR van 16 en AWP's en M4's lopen weggeven terwijl ik zelf met famas rondliep.
Pas gister CS:GO gekocht maar speel al CS sinds 1.1 dus ben smurf.
Ja dat kan natuurlijk niet :D

Matthijs van Domburg op Ned. 3, laatst nog echt gezien in theater.. Vriendelijke kerel om daarna even te spreken
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145442288
Oh ik heb zin in iets lekkers :D
Worry is a misuse of imagination
pi_145442397
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:23 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja dat kan natuurlijk niet :D
Matthijs van Domburg op Ned. 3, laatst nog echt gezien in theater.. Vriendelijke kerel om daarna even te spreken
Nog 5min en ik mag weer *O*
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_145442674
En iemand heeft zeep in de fontein gegooid :D hele straat heeft bubbels _O_

Nu gamen!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:41:13 #273
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145442850
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:27 schreef Probability het volgende:
Oh ik heb zin in iets lekkers :D
Heb altijd zin in wat lekkers :') En er ligt een Mars en chocokoekjes in de kast. En nog meer chips.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145443230
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:37 schreef V1z0R het volgende:
En iemand heeft zeep in de fontein gegooid :D hele straat heeft bubbels _O_
Nu gamen!
:D
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? zondag 12 oktober 2014 @ 06:29:29 #275
70532 loveli
N
pi_145447778
mogge :'(
crap in = crap out
pi_145449519
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 06:29 schreef loveli het volgende:
mogge :'(
Hoi
Worry is a misuse of imagination
  zondag 12 oktober 2014 @ 10:59:15 #277
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145449806
Wandelen in de zondagochtend mist wat een stilte!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145450183
Hier is gewoon zon
Worry is a misuse of imagination
  zondag 12 oktober 2014 @ 16:15:10 #279
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145458004
Over mijn Lijk is weer begonnen, wist ik niet. Vind het zo'n warm programma O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? zondag 12 oktober 2014 @ 19:58:02 #280
70532 loveli
N
pi_145465563
:s)
crap in = crap out
  zondag 12 oktober 2014 @ 20:01:13 #281
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145465752
Hoi Loveli... Doorgedraaid?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145466945
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:58 schreef loveli het volgende:
:s)
Gaat het? :+

Lijstje:

O: Speltbrood met boter, kaas en en thee met melk
B: 40 minuten wandelen
L: carpacciosalade met een mini pistolet en boter, cola light, een cappuchino en een mini stroopwafel
T: twee havermout-pistachekoekjes, thee met melk
S: 75 minuten yoga. Ging best goed na een minigriepje. Alleen een beetje stijf
D: salade: gemengde sla, komkommer, pijnboompitjes, parmezaanse kaas, balsamico en olijfolie. Gegrilde groenten: groene asperges, courgette, rode ui en champignons, aangemaakt met olijfolie, sinaasappel, mosterd, peper en zout. waterijsje na
T: thee en oude kaas met vijgencompote

Lekker dagje :9
  Vis een optie? zondag 12 oktober 2014 @ 20:58:56 #283
70532 loveli
N
pi_145469238
Ja, maar krijg weinig tijd om bij te komen *wekker om 6 uur*
crap in = crap out
pi_145469635
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:58 schreef loveli het volgende:
Ja, maar krijg weinig tijd om bij te komen *wekker om 6 uur*
Sterkte :*
pi_145470409
O shit ik heb iets op thuisbezorgd besteld en meteen betaald.

Allleen de keuken ging een paar minuten later dicht zag ik nu pas.

En nu :o?
Worry is a misuse of imagination
  zondag 12 oktober 2014 @ 21:30:50 #286
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145471365
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:58 schreef loveli het volgende:
Ja, maar krijg weinig tijd om bij te komen *wekker om 6 uur*
Moet ik je wakker maken? 4.45 hier en heb geen zin.
Naturelchips van Perfect.. perfect ja :9
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 12 oktober 2014 @ 21:31:30 #287
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145471411
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 21:16 schreef Probability het volgende:
O shit ik heb iets op thuisbezorgd besteld en meteen betaald.
Allleen de keuken ging een paar minuten later dicht zag ik nu pas.
En nu :o?
Komt wel... wat hebbie besteld?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145471543
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 21:16 schreef Probability het volgende:
O shit ik heb iets op thuisbezorgd besteld en meteen betaald.

Allleen de keuken ging een paar minuten later dicht zag ik nu pas.

En nu :o?
Lekker ontbijt morgenochtend ;)
pi_145471830
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 21:31 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Komt wel... wat hebbie besteld?
Sushi!

Heb het al :D
Worry is a misuse of imagination
pi_145476339
Hoi! Na lang wikken en wegen toch besloten om hier even te posten om te zien of jullie nog goed advies hebben :). Ik ben iets te zwaar (bmi 26) en wil daar iets aan veranderen. Ik sport nu 2x in de week 45min (krachttraining) en merk al dat mijn huid daar heel goed op reageert :o. Qua gewicht ben ik ook al afgevallen maar nu stagneer ik, zoals gewoonlijk, weer op de 72 kg. Ik merk ook aan m'n centimeters dat ik niet afval overigens en dit is nu al een paar weken zo. Ik vind het hierdoor moeilijk om gemotiveerd te blijven.

Ik wil nu even minimaal in de koolhydraten te gaan zitten omdat ik vermoed dat mijn probleem hier zit.

Ik heb al e.e.a. aangepast in mijn eetpatroon en dit is nu een beetje een gemiddelde werkdag:
O: magere kwark met een beetje kaneel
T: snoeptomaatjes (als ik ze niet vergeet, anders niks)
L: max. 2 bruine boterhammen met beleg (lees: kaas of kipfilet + rucola + tomaat + komkommer + beetje mosterd).
T: snoeptomaatjes (als ik ze niet vergeet, anders niks)
D: Ik probeer geen aardappelen, rijst of pasta meer te eten maar dat hou ik ook geen eeuwigheid vol en mijn vriend zeurt over afwisseling, daarnaast wil ik zelf ook af en toe pasta kunnen eten. Dus avondeten met weinig kh gaat de ene keer beter dan de andere keer.
T: ik wil nog weleens een koekje naar binnen werken 's avonds :@

Ondanks deze wijzigingen, blijf ik dus nog steeds hangen. Kortom, ik vind diëten/ombouwen naar een beter eetpatroon en vooral minderen in koolhydraten erg lastig en doordat ik nu stagneer, raak ik de motivatie weer kwijt. Ik vind het daarnaast heel lastig om te combineren met m'n nogal drukke, fulltime baan. Ik heb weinig tijd en puf om lang met m'n eten bezig te zijn, dus liever geen ingewikkelde recepten.

Doel voor nu: Ik wil dit gewicht doorbreken, in m'n laatste pogingen bleef ik ook hangen op dit gewicht en dan geef ik weer op. Dit gewicht doorbreken geeft me weer wat motivatie en dat lost waarschijnlijk ook al een paar probleempjes op (zoals de discipline om nee te zeggen tegen frietjesdag op zondag met de familie ofzo :')). Einddoel is overigens de overtollige centimeters kwijtraken en ik vermoed dat ik dan op zo'n 65 kg uit ga komen.

Iemand goed advies? Moet ik ergens iets toevoegen of juist iets weglaten? Iemand die ook weleens mindert met koolhydraten en een goede tip heeft voor een website of boek met makkelijk te bereiden recepten? Ander advies of een goede eye opener? Schop onder m'n kont? :D

Alvast reuze bedankt :).

PS: Zit ik hier goed trouwens? Of moet ik naar het zustertopic?
PPS: Sorry voor het lange verhaal.
  maandag 13 oktober 2014 @ 05:02:05 #291
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145481813
Wel meer eten! 2 stuks fruit erbij, beker melk, gekookt eitje enz.

Wat een baggernacht :r
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? maandag 13 oktober 2014 @ 06:02:42 #292
70532 loveli
N
pi_145481873
mogge :O
crap in = crap out
pi_145482442
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:49 schreef hetzusjevan het volgende:
Hoi! Na lang wikken en wegen toch besloten om hier even te posten om te zien of jullie nog goed advies hebben :). Ik ben iets te zwaar (bmi 26) en wil daar iets aan veranderen. Ik sport nu 2x in de week 45min (krachttraining) en merk al dat mijn huid daar heel goed op reageert :o. Qua gewicht ben ik ook al afgevallen maar nu stagneer ik, zoals gewoonlijk, weer op de 72 kg. Ik merk ook aan m'n centimeters dat ik niet afval overigens en dit is nu al een paar weken zo. Ik vind het hierdoor moeilijk om gemotiveerd te blijven.

Ik wil nu even minimaal in de koolhydraten te gaan zitten omdat ik vermoed dat mijn probleem hier zit.

Ik heb al e.e.a. aangepast in mijn eetpatroon en dit is nu een beetje een gemiddelde werkdag:
O: magere kwark met een beetje kaneel
T: snoeptomaatjes (als ik ze niet vergeet, anders niks)
L: max. 2 bruine boterhammen met beleg (lees: kaas of kipfilet + rucola + tomaat + komkommer + beetje mosterd).
T: snoeptomaatjes (als ik ze niet vergeet, anders niks)
D: Ik probeer geen aardappelen, rijst of pasta meer te eten maar dat hou ik ook geen eeuwigheid vol en mijn vriend zeurt over afwisseling, daarnaast wil ik zelf ook af en toe pasta kunnen eten. Dus avondeten met weinig kh gaat de ene keer beter dan de andere keer.
T: ik wil nog weleens een koekje naar binnen werken 's avonds :@

Ondanks deze wijzigingen, blijf ik dus nog steeds hangen. Kortom, ik vind diëten/ombouwen naar een beter eetpatroon en vooral minderen in koolhydraten erg lastig en doordat ik nu stagneer, raak ik de motivatie weer kwijt. Ik vind het daarnaast heel lastig om te combineren met m'n nogal drukke, fulltime baan. Ik heb weinig tijd en puf om lang met m'n eten bezig te zijn, dus liever geen ingewikkelde recepten.

Doel voor nu: Ik wil dit gewicht doorbreken, in m'n laatste pogingen bleef ik ook hangen op dit gewicht en dan geef ik weer op. Dit gewicht doorbreken geeft me weer wat motivatie en dat lost waarschijnlijk ook al een paar probleempjes op (zoals de discipline om nee te zeggen tegen frietjesdag op zondag met de familie ofzo :')). Einddoel is overigens de overtollige centimeters kwijtraken en ik vermoed dat ik dan op zo'n 65 kg uit ga komen.

Iemand goed advies? Moet ik ergens iets toevoegen of juist iets weglaten? Iemand die ook weleens mindert met koolhydraten en een goede tip heeft voor een website of boek met makkelijk te bereiden recepten? Ander advies of een goede eye opener? Schop onder m'n kont? :D

Alvast reuze bedankt :).

PS: Zit ik hier goed trouwens? Of moet ik naar het zustertopic?
PPS: Sorry voor het lange verhaal.

Meer eten!
Worry is a misuse of imagination
pi_145482719
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 08:15 schreef Probability het volgende:
[..]
Meer eten!
Dit!

Probeer eens kcal te tellen en bereken eens op hoeveel je in totaal uitkomt :) ik gok dat het afhankelijk van je avondeten niet boven de 1000 kcal uitkomt… Dat is veel te weinig. Ik gok dat je ongeveer mijn lengte hebt dus dan mag je ongeveer 2000 eten om op gewicht te blijven en om af te vallen zou ik dan op 1750 gaan zitten op niet-sport dagen en op sportdagen zou ik hoger gaan zitten en meer eiwitten eten voor spieropbouw.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_145485385
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:49 schreef hetzusjevan het volgende:
Hoi! Na lang wikken en wegen toch besloten om hier even te posten om te zien of jullie nog goed advies hebben :). Ik ben iets te zwaar (bmi 26) en wil daar iets aan veranderen. Ik sport nu 2x in de week 45min (krachttraining) en merk al dat mijn huid daar heel goed op reageert :o. Qua gewicht ben ik ook al afgevallen maar nu stagneer ik, zoals gewoonlijk, weer op de 72 kg. Ik merk ook aan m'n centimeters dat ik niet afval overigens en dit is nu al een paar weken zo. Ik vind het hierdoor moeilijk om gemotiveerd te blijven.
Ik wil nu even minimaal in de koolhydraten te gaan zitten omdat ik vermoed dat mijn probleem hier zit.
Ik heb al e.e.a. aangepast in mijn eetpatroon en dit is nu een beetje een gemiddelde werkdag:
O: magere kwark met een beetje kaneel
T: snoeptomaatjes (als ik ze niet vergeet, anders niks)
L: max. 2 bruine boterhammen met beleg (lees: kaas of kipfilet + rucola + tomaat + komkommer + beetje mosterd).
T: snoeptomaatjes (als ik ze niet vergeet, anders niks)
D: Ik probeer geen aardappelen, rijst of pasta meer te eten maar dat hou ik ook geen eeuwigheid vol en mijn vriend zeurt over afwisseling, daarnaast wil ik zelf ook af en toe pasta kunnen eten. Dus avondeten met weinig kh gaat de ene keer beter dan de andere keer.
T: ik wil nog weleens een koekje naar binnen werken 's avonds :@
Ondanks deze wijzigingen, blijf ik dus nog steeds hangen. Kortom, ik vind diëten/ombouwen naar een beter eetpatroon en vooral minderen in koolhydraten erg lastig en doordat ik nu stagneer, raak ik de motivatie weer kwijt. Ik vind het daarnaast heel lastig om te combineren met m'n nogal drukke, fulltime baan. Ik heb weinig tijd en puf om lang met m'n eten bezig te zijn, dus liever geen ingewikkelde recepten.
Doel voor nu: Ik wil dit gewicht doorbreken, in m'n laatste pogingen bleef ik ook hangen op dit gewicht en dan geef ik weer op. Dit gewicht doorbreken geeft me weer wat motivatie en dat lost waarschijnlijk ook al een paar probleempjes op (zoals de discipline om nee te zeggen tegen frietjesdag op zondag met de familie ofzo :')). Einddoel is overigens de overtollige centimeters kwijtraken en ik vermoed dat ik dan op zo'n 65 kg uit ga komen.
Iemand goed advies? Moet ik ergens iets toevoegen of juist iets weglaten? Iemand die ook weleens mindert met koolhydraten en een goede tip heeft voor een website of boek met makkelijk te bereiden recepten? Ander advies of een goede eye opener? Schop onder m'n kont? :D
Alvast reuze bedankt :).
PS: Zit ik hier goed trouwens? Of moet ik naar het zustertopic?
PPS: Sorry voor het lange verhaal.

schaaltje kwark = niet zo heel veel
snoeptomaatjes, zit niet echt iets in dus verwaarloosbaar
max 2 boterhammen = dus soms ook 1 boterham

en dan eet je een stukje vlees of vis en wat groente bij je D...

Eigenlijk eet je de hele dag bijna niks en dan tijdens je D ook. Logisch dat je 's avonds een koekje neemt.
Advies: meer eten helemaal als je sport.

En je bent 1.66?
Worry is a misuse of imagination
pi_145485612
De wekker ging vanmorgen om 4:20 :o. Ik ben nu al moe :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 13 oktober 2014 @ 11:33:26 #297
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_145486067
Tip voor mensen met weinig tijd: de 15 minutenrecepten van Jamie. Met wat oefening red je het makkelijk in 15 minuten.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_145487973
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:33 schreef Tinkepink het volgende:
Tip voor mensen met weinig tijd: de 15 minutenrecepten van Jamie. Met wat oefening red je het makkelijk in 15 minuten.
Ik vond de 'happy cow' burgers van hem erg lekker! (heb daarvoor wel de avond tevoren allerlei bonen moeten weken, omdat die blikken gemixte bonen hier niet zo te koop zijn, of ik kon ze niet vinden)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 13 oktober 2014 @ 13:40:36 #299
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_145490071
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:35 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik vond de 'happy cow' burgers van hem erg lekker! (heb daarvoor wel de avond tevoren allerlei bonen moeten weken, omdat die blikken gemixte bonen hier niet zo te koop zijn, of ik kon ze niet vinden)
Dat klinkt leuk, happy cow burgers :D

Ik noemde bio-eitjes altijd 'blije kip eieren', volgens mij stond er ooit een marketingdude achter me toen ik dat riep want nu liggen die in de Appie Heijn :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_145490164
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 13:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk, happy cow burgers :D
Ik noemde bio-eitjes altijd 'blije kip eieren', volgens mij stond er ooit een marketingdude achter me toen ik dat riep want nu liggen die in de Appie Heijn :')
:D :')!
Worry is a misuse of imagination
pi_145490169
Kut topic, slotje.
Worry is a misuse of imagination
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')