Of je mailt m naar jezelfquote:Op maandag 6 oktober 2014 15:51 schreef Leandra het volgende:
Ik ben even bezig een foto van de Caab erbij te zoeken.... qua leuke achtergronden scoort die wel
Maar m'n telefoon verdomt het om hem te uploaden naar Photobucket, dus ik zal m eerst op de laptop moeten zetten...
Nou, ik zou zeggen, als iedereen even binnen 48 uur een kloppende foto aanlevert, klopt de op weer ik heb nog wel dezelfde auto, alleen de foto mist wat aanpassingen. Maar moet nog een keer een echt mooie foto maken.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:55 schreef JohnB52 het volgende:
Oh die foto's in de OP kloppen echt niet meer.
Ik heb geen 9-5 meer, descendent geen SE setje , Fer geen 9-3 meer...
Kom maar met de updates!quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:55 schreef JohnB52 het volgende:
Oh die foto's in de OP kloppen echt niet meer.
Ik heb geen 9-5 meer, descendent geen SE setje , Fer geen 9-3 meer...
Je hebt eindelijk mooie velgen?quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:03 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nou, ik zou zeggen, als iedereen even binnen 48 uur een kloppende foto aanlevert, klopt de op weer ik heb nog wel dezelfde auto, alleen de foto mist wat aanpassingen. Maar moet nog een keer een echt mooie foto maken.
Zelfde velgen als die van mij.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb geen mail op m'n telefoon... maar hij staat al in de OP
Dan moet ik hem eerst wassen/ poetsen... En aangezien ik daar ernstig laks in ben gaat dat zeker niet binnen 48 uur gebeuren.quote:Op maandag 6 oktober 2014 18:03 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nou, ik zou zeggen, als iedereen even binnen 48 uur een kloppende foto aanlevert, klopt de op weer ik heb nog wel dezelfde auto, alleen de foto mist wat aanpassingen. Maar moet nog een keer een echt mooie foto maken.
Die van mij klopt wel.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:55 schreef JohnB52 het volgende:
Oh die foto's in de OP kloppen echt niet meer.
Ik heb geen 9-5 meer, descendent geen SE setje , Fer geen 9-3 meer...
Nope, ik heb nog lelijkere wieldoppen gekocht om jullie te pestenquote:
Check!quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:28 schreef Descendent het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dit is de mijne nu (voor de OP).
Binnenkort met Bilstein B8's voor en achter; steering brace, nieuwe waterpomp en nog wat meer Maptun siliconenspul.
(en heel heel misschien een alu performance intercooler ).
crossflow IC heb ik al, maar dan een 'gewone' Viggen IC van een T7 motor (mijne is T5).quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:30 schreef JohnB52 het volgende:
Wat voor Maptun spul heb je dan liggen? Andere IC is ook andere slangen he :-)
Maar dacht dat je die al had?
Check!quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:39 schreef swollywood het volgende:
En dit is de mijne voor de OP:
[ afbeelding ]
Mijn man is er pas mee opgehouden toen er weer niet teruggegroet werd, met de Caab dan, met de rode is sowieso al bijna zinloos.quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:47 schreef Tomatenboer het volgende:
Nu ik ook onderdeel ga uitmaken van de 'Saab-community' vraag ik me af of er onder Saabrijders veel saamhorigheid heerst? Groeten jullie bijvoorbeeld net als motorrijders als jullie andere Saabrijders tegenkomen?
Klinkt bekend. Saaaab!!! Uh, wat, waar?quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:56 schreef Leandra het volgende:
Moet ik wel zeggen dat ik het voordeel van een oplettende peuter in de auto heb, die geen Saab mist
Ja dat.... niet alleen Saab overigens, maar hij lijkt Saabs echt overal tussenuit te pikken.quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klinkt bekend. Saaaab!!! Uh, wat, waar?
Met de 96 heb ik dit wel, maar eigenlijk alleen met lui die ook al een oudere Saab rijden (t/m 900 classics). En dan ligt het misschien zelfs nog wel meer aan de oldtimer-status dan de Saab-badge.quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:47 schreef Tomatenboer het volgende:
Nu ik ook onderdeel ga uitmaken van de 'Saab-community' vraag ik me af of er onder Saabrijders veel saamhorigheid heerst? Groeten jullie bijvoorbeeld net als motorrijders als jullie andere Saabrijders tegenkomen?
Het gebeurt mij met de 9-3 nog wel eens. Maar lang niet zo vaak als met de W123. (vorige auto)quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:17 schreef delano.888 het volgende:
Ik zwaai nooit echt en er word ook nooit gezwaaid naar 9-3's volgens mij. Ik kijk wel altijd heel jaloers even mijn straatgenoot aan die een 9-3ss cabrio rijd als hij langs rijd
Ook zo'n autofreakje dus.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja dat.... niet alleen Saab overigens, maar hij lijkt Saabs echt overal tussenuit te pikken.
Als je in de file staat en de afrit naast je rijdt stevig door dan is het "Volkswagen, Volvo, Audi, Volkswagen, Skoda, Opel, BMW, Vrachtwagen, Audi, Renault, Volkswagen, Peugeot, Saab, Audi, Mercedes", enz. enz. enz. iets tussen wat je haat (want zij rijden wel door), en wat je koestert.
Oh, saabforum kan heel gezellig zijn, zijn ook veel meetings, en de Saab youngsters <25.quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:47 schreef Tomatenboer het volgende:
Nu ik ook onderdeel ga uitmaken van de 'Saab-community' vraag ik me af of er onder Saabrijders veel saamhorigheid heerst? Groeten jullie bijvoorbeeld net als motorrijders als jullie andere Saabrijders tegenkomen?
Saab is toch een beetje een merk van eigenzinnige individualisten natuurlijk. Dat had ik kunnen weten.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:29 schreef Dingest het volgende:
Ik zie ook eigenlijk niet in waarom dat zou moeten gebeuren Gros van de Saab-rijders is gewoon automobilist. Saab in het geheel is nog lang geen zeldzaamheid die echt door een specifieke groep mensen wordt gereden.
Ja het valt me op hoeveel Saabs hier in de regio nog rondrijden. Met name de 900 classic en 900NG modellen zie ik hier geregeld. Kan ook zijn dat ik er nu meer op let.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:34 schreef JohnB52 het volgende:
Dat met die alfarijders was bij de komst van de lease 156 in een keer afgelopen.
Maar in Breda zit je wel goed hoor wat Saabliefhebbers betreft. Zijn er genoeg.
Ik neem aan dat de aanschaf van elke auto een bewuste keuze is Maar Saab heeft wel de reputatie van veilig, luxe en betrouwbaar, dus het merendeel van de kopers gaat daar vooral op af en niet puur van liefde voor het merk. Vanaf de 900ng's/9-3s is er nog betaalbaar aanbod genoeg en dat maakt Saab wel snel een verstandige keuze In dat opzicht trekt het wel een bepaalde groep aan - zoals ieder merk/model - maar niet puur de 'ondanks alles rijd ik het toch'-liefhebbersgroep zoals je dat bij motorrijders en oldtimers wel meer hebt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Saab is toch een beetje een merk van eigenzinnige individualisten natuurlijk. Dat had ik kunnen weten.
Maar aan de andere kant is het een uitgesproken liefhebbersmerk en wil je tegenwoordig Saab rijden dan is dat toch echt een bewuste keuze.
Alfa Romeo is misschien een beetje vergelijkbaar, en ik kan me van jaren terug herinneren dat er onder Alfarijders onderling nog weleens gegroet werd.
Ik kwam bij Saab terecht, omdat ze zo ontzettend compleet zijn, lekker groot, behoorlijk vlot (voor zon grote auto), veel opties, en wat je mist kan je voor een habbekrats toevoegen, en dus heel veilig enz. Maar nu ik hem 2jaar heb ben ik er ontzettend gek op, vind hem echt geweldig rijden en vind alle andere auto's "minder" aanvoelenquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik wil best geloven dat mensen bij Saab uitkomen vanwege de aantrekkelijke aanschafprijs tegenwoordig. De uitstekende 'value for money' trekt misschien koopjesjagers aan.
Uiteindelijk is dat ook voor mij een belangrijk aanschafargument, eerlijk is eerlijk.
Maar ik geloof niet dat dit in de meeste gevallen de reden is voor mensen om voor een Saab te kiezen. Er zijn namelijk veel verstandigere keuzes te maken als je op zoek bent naar goedkoop autorijden of veel waar voor je geld.
Daarom ben ik van mening dat Saab geen merk is waarin je 'per ongeluk' terecht komt, zoals je bij wijze van spreken een Opel, Volkswagen of Peugeot zou kunnen aankopen omdat die toevallig aan je eisenlijstje voldoet en het een 'veilige keuze' betreft.
Als je in een reeks post met 'Saab-liefhebbers' ben je misschien niet het meest representatief als doorsnee Saab-rijder Maar ik neem aan dat je wel afwegingen hebt genomen om juist die auto te kopen, ook al was dat niet het merk, en dat er niet spontaan een auto op je oprit stond waarvan je niet wist hoe je die gekocht hadquote:Op maandag 6 oktober 2014 22:49 schreef delano.888 het volgende:
Ik moet zeggen, ik heb geen bewuste keuze gemaakt voor Saab, het was mijn eerste auto, maar ik wil nooit meer wat anders, ben erg echt gek op nu, heb ontzettend veel "nutteloze" extra's gedaan enzo, en als het had gekund, zou ik denk ik best mijn hele leven Saab willen blijven rijden, maar helaas lijkt dat niet te gaan kunnen..
Ik hoorde laatst ook dat ze al weer gestopt zijn met de productie van de 2014 9-3? Echt balen..
edit http://www.saabcars.com/en/news/6EFD1B64D8049FA4 sinds mei al dus
Het was gewoon erg aantrekkelijk allemaal, ik was toen nog geen liefhebber, maar nu absoluut wel!quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:15 schreef Dingest het volgende:
Saab heeft bij bijzondere uitzondering een prima manier om de verhouding tussen liefhebbers en gewone rijders te tonen! In 2011 stonden er een klein 57.800 Saabs op kenteken in Nederland. In januari 2012 bij We Are Many We Are Saab kwamen er 1.400 Saabs opdagen (op zichzelf wel een prachtig aantal natuurlijk). Die groep enthousiastelingen zal nog wel iets groter zijn, maar het gros blijft dus gewoon 'automobilist met een Saab'
[..]
Als je in een reeks post met 'Saab-liefhebbers' ben je misschien niet het meest representatief als doorsnee Saab-rijder Maar ik neem aan dat je wel afwegingen hebt genomen om juist die auto te kopen, ook al was dat niet het merk, en dat er niet spontaan een auto op je oprit stond waarvan je niet wist hoe je die gekocht had
Ik heb mijn 96 ook gekocht omdat het model mij aansprak, niet zozeer het merk als geheel.
Toch heerlijk, zo'n auto die direct na aankoop zoveel procent meer waard wordtquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:18 schreef Dingest het volgende:
Ik heb de aankoopprijs van de 96 direct verdubbeld door de tank vol te gooien
Dat was wel voordat de koppakking eruit knalde, de remmerij vervangen moest worden en de koppeling totaal verlept raaktequote:Op maandag 6 oktober 2014 23:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toch heerlijk, zo'n auto die direct na aankoop zoveel procent meer waard wordt
Na 2 Fiat's (Tempra en Punto), een Alfa Romeo 146 en een Mitsubishi Galant wilde ik nu een betrouwbare auto en geen Fransoos of een Duitser.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik wil best geloven dat mensen bij Saab uitkomen vanwege de aantrekkelijke aanschafprijs tegenwoordig. De uitstekende 'value for money' trekt misschien koopjesjagers aan.
Uiteindelijk is dat ook voor mij een belangrijk aanschafargument, eerlijk is eerlijk.
Maar ik geloof niet dat dit in de meeste gevallen de reden is voor mensen om voor een Saab te kiezen. Er zijn namelijk veel verstandigere keuzes te maken als je op zoek bent naar goedkoop autorijden of veel waar voor je geld.
Daarom ben ik van mening dat Saab geen merk is waarin je 'per ongeluk' terecht komt, zoals je bij wijze van spreken een Opel, Volkswagen of Peugeot zou kunnen aankopen omdat die toevallig aan je eisenlijstje voldoet en het een 'veilige keuze' betreft.
pfoee, gelukkig dat ik niet de legacy gekocht had toen, wilde een legacy kopen om er een impreza wrx blok in te prutsenquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:44 schreef djkoelkast het volgende:
Ik wilde een 9-3 cabrio nadat ik er een zag bij Wheeler Dealers. Het is een gewone 9-5 geworden en geen moment spijt. Mocht deze ingeruild worden wordt het sowieso weer een Zweed.
Voorheen altijd Citroën gereden, een paar weken een Renault 25 en een Subaru Legacy. Laatste was zeer betrouwbaar, maar erg dun op de weg, niks van comfort en ook niks bijzonders qua rijden.
Het zijn auto's die je eigenlijk nooit laten staan, maar alles voelt gewoon dun aan. Van wegligging (en dan had die van mij nog brede banden) tot de deuren. Het is qua comfort gewoon helemaal niets bijzonders.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 01:03 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
pfoee, gelukkig dat ik niet de legacy gekocht had toen, wilde een legacy kopen om er een impreza wrx blok in te prutsen
Als je comfort en betrouwbaarheid wil neem je een 93quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:30 schreef kiekjesdief het volgende:
Grappig, ik twijfel nu net tussen weer een 93 en een legacy
Subaru is ook echt een merk dat ik met potentiele Saabrijders associeer. Ook een eigenzinnig merk dat door de grote massa wordt gemeden en waarvan je de kwaliteiten pas echt gaat waarderen als je er één in je bezit hebt gehad.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:30 schreef kiekjesdief het volgende:
Grappig, ik twijfel nu net tussen weer een 93 en een legacy
Hij start, hij stopt, hij rijdt, maar meer is het niet hoor, een Legacy.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Subaru is ook echt een merk dat ik met potentiele Saabrijders associeer. Ook een eigenzinnig merk dat door de grote massa wordt gemeden en waarvan je de kwaliteiten pas echt gaat waarderen als je er één in je bezit hebt gehad.
Zo'n Legacy is kwalitatief wel ontzettend goed, qua comfort vind ik 'm zo slecht nog niet, maar qua afwerking is een Legacy een paar klasses minder dan welke Saab dan ook.
Ligt er toch echt aan wat voor bandjes je er onder hebt liggen!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:47 schreef delano.888 het volgende:
Overigens rijd een Saab op zomerbanden perfect in de sneeuw met zo'n blok gewicht heb je echt geen winterbanden nodig
Ik had afgelopen winter flut banden op de voorwielen, en nog is alles goed gegaan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:55 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ligt er toch echt aan wat voor bandjes je er onder hebt liggen!
Ik heb voor de winter gewoonn16" staal
Ik laat de winterbanden lekker onder de Caab leggen, en die staat al in de garage, dus daar wordt sowieso niet veel meer mee gereden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:56 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik had afgelopen winter flut banden op de voorwielen, en nog is alles goed gegaan.
Vrijdag komen er 4 nieuwe zomer banden op, wel goede dus, dan kan ik weer ff door.
Winterbanden in Nederland, op een auto van 1400kg, vind ik echt verspilling.
Nou, ten eerste zit ik vrijwel altijd met m'n kind in de auto, ten tweede, als het in de winter gebeurt dat een van ons de Caab mee moet nemen, reken dan maar dat het behoorlijk winterweer is, want mijn man heeft een OV-kaart, dus als hij met de auto naar z'n werk moet dan ga ik zeker niet met kind glibberen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:00 schreef delano.888 het volgende:
Ik snap het echt niet waarom mensen dat doen, als je fatsoenlijke zomerbanden (dus niet yoko yoko merk) hebt, kom je daar die ene week sneeuw in Nederland ECHT wel mee door.
Dat is een goed punt inderdaad. Ik vind winterbanden onzin als je de hele winter binnen de grenzen blijft, anders zie ik je punt wel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:03 schreef JohnB52 het volgende:
Zomerbanden, of all season banden?
Je kan winterbanden dan onzin vinden, er zijn ook nog mensen die wel eens buiten Nederland komen...
Och, ook in het buitenland zijn winterbanden in de meeste gevallen niet verplicht. Ook niet in Duitsland. Alleen als daar de omstandigheden écht winters zijn, dus als er sneeuw ligt. Dan wel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:03 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is een goed punt inderdaad. Ik vind winterbanden onzin als je de hele winter binnen de grenzen blijft, anders zie ik je punt wel.
Maar ik blijf dus binnen de grenzen, dus bespaar me het geld
Ik had achter michelin, en voor blackstone oid (bagger), heb geluid op 1 van de 4 banden (geen idee welke) dus heb 4 nieuwe gekocht, deze:quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Och, ook in het buitenland zijn winterbanden in de meeste gevallen niet verplicht. Ook niet in Duitsland. Alleen als daar de omstandigheden écht winters zijn, dus als er sneeuw ligt. Dan wel.
Ik vind winterbanden ook onzin. "Vroeger" hoorde je hier niemand over, winterbanden zijn echt een hype van de laatste 10 jaar. De benaming zomerbanden en winterbanden zijn eigenlijk ook fout, want zomerbanden zijn gewoon banden die onder alle omstandigheden goed functioneren en niet specifiek zijn ontwikkelt om in de zomer te presteren. Winterbanden presteren niet per definitie beter in de winter, of onder de 7 graden, dat is een fabeltje, want winterbanden zijn eigenlijk specifiek "sneeuwbanden" en dus eigenlijk pas echt nuttig als er sneeuw ligt en op hun best rond het vriespunt, vrijwel alle temperaturen daarboven zijn ze niet veel beter dan de gewone zomerbanden.
Afijn, onder mijn Saab liggen gewoon zomerbanden. Helaas wel van het merk Apollo, schijnbaar had de vorige eigenaar geen geld over voor een fatsoenlijk merk banden.
Zodra deze versleten zijn ga ik voor een fatsoenlijk A merk band, want een goede band (zomer- of winter) vind ik wel belangrijk.
Nou spreek je jezelf tegenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
.
Afijn, onder mijn Saab liggen gewoon zomerbanden. Helaas wel van het merk Apollo, schijnbaar had de vorige eigenaar geen geld over voor een fatsoenlijk merk banden.
Zodra deze versleten zijn ga ik voor een fatsoenlijk A merk band, want een goede band (zomer- of winter) vind ik wel belangrijk.
Sneeuw kettingen zijn toch uberhaubt verboden in Nederland vanwege schade die je dan aan de weg kan maken?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:18 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb nog nooit winterbanden gehad. Je hebt in Nederland doorgaans ook geen sneeuwkettingen nodig.
Ik heb wel vorig jaar nieuwe banden genomen en het jaar ervoor de andere kant. Zijn gewone banden, wel goeie, maar geen speciale winter/zomer/all season en andere verkooppraatbanden.
Ik vind het ook geen pan, heb je van de zomer je mooie velgen en stalen krengen tijdens de winter.
Waarom spreek ik mezelf tegen dan?quote:
De naam blackstone zegt t al, zwart, en rubber zo hard als steenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:18 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik had achter michelin, en voor blackstone oid (bagger), heb geluid op 1 van de 4 banden (geen idee welke) dus heb 4 nieuwe gekocht, deze:
http://www.bandenspotter.(...)95-60-r15-88v-10412/
En die gaan er vrijdag op. Voor 250 euro vind ik dat wel ok.
Schijnen aardig goede te zijn, dus neem aan dat ik daar voorlopig mee voorruit kan.
Serieus?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:31 schreef AchJa het volgende:
Ik heb vorig jaar voor het eerst met winterbanden gereden (kreeg ze op stalen velg meegeleverd bij de Saab), dat was meteen de eerste en laatste keer. Leuk voor in de sneeuw, als het hier uberhaupt al eens serieus sneeuwt, maar op het moment dat het gaat regenen weet je niet wat je overkomt. Ik dacht dat ik met slicks reed...
Vredestein Snowtracs. En de spanning was ook oke.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:39 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Serieus?
Welk merk had je dan? En bandenspanning ook ok?
Ah, die winter herinner ik mij ook nog - ging ook nog redelijk met de 96quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:49 schreef AchJa het volgende:
En in 2009 reed ik ook gewoon met zomerbanden, ging ook prima met de Benz:
[ afbeelding ]
Zo eentje zie ik vaak staan in Noord-Holland, zelfde kleur volgens mij.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:57 schreef Dingest het volgende:
Misschien dat mijn 96 ook nog in de OP kan, ook al heb ik daarmee in dit topic tussen die moderne wagens verder niet zoveel om over mee te lullen
[ afbeelding ]
Een uurtje voor de foto in mijn vorige post genomen. Nu vijf jaar later is de carrosserie inmiddels iets minder fraai
Noem je mijn 900 modern?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:57 schreef Dingest het volgende:
Misschien dat mijn 96 ook nog in de OP kan, ook al heb ik daarmee in dit topic tussen die moderne wagens verder niet zoveel om over mee te lullen
[ afbeelding ]
Een uurtje voor de foto in mijn vorige post genomen. Nu vijf jaar later is de carrosserie inmiddels iets minder fraai
En hoe oud waren de banden? Winterbanden van 5 jaar en ouder zijn niet echt goed te noemen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vredestein Snowtracs. En de spanning was ook oke.
Check!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:57 schreef Dingest het volgende:
Misschien dat mijn 96 ook nog in de OP kan, ook al heb ik daarmee in dit topic tussen die moderne wagens verder niet zoveel om over mee te lullen
[ afbeelding ]
Een uurtje voor de foto in mijn vorige post genomen. Nu vijf jaar later is de carrosserie inmiddels iets minder fraai
Wereld van verschil in rijervaring Een Classic staat al veel dichter bij wat we vandaag gewend zijn. Maar ook omdat de 96 al verouderd was toen ze eind jaren '60 die V4 erin hengeldenquote:
Weet ik het. En het zal me verder boeien ook, geen winterbanden voor mij.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:23 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
En hoe oud waren de banden? Winterbanden van 5 jaar en ouder zijn niet echt goed te noemen.
Winterbanden zijn veel gevoeliger dan zomerbanden voor veroudering...
Ligt compleet aan je rijstijl, mijn vader stuur ik gerust met afgesleten honkietonkie banden in de winter de weg op (die kan vrij aardig sturen en rijd dan heel rustig. ... Ik zelf monteer toch liever winterbanden..quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weet ik het. En het zal me verder boeien ook, geen winterbanden voor mij.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:59 schreef delano.888 het volgende:
Hey jongens! Ik heb nieuwe wieldoppen
[ afbeelding ]
Goddomme je hebt nog woord gehouden ook!quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:23 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nope, ik heb nog lelijkere wieldoppen gekocht om jullie te pesten
Haha ik vind ze persoonlijk mooi en dat is t enige wat belangrijk isquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:19 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
[..]
Goddomme je hebt nog woord gehouden ook!
¤33,75 voor betaald en ja 15quote:
Dat zal het zijn dan.quote:Op zondag 12 oktober 2014 12:51 schreef djkoelkast het volgende:
9-3 en 9-5 met LPT (Low Pressure Turbo) hebben er in elk geval geen.
Kan wel, maar het is me te kostbaar om dat hele dashboard te vervangen alleen voor een turbometertje. Daarbij heb ik toch een LPT, dus zo'n spektakel zal het niet geven.quote:
T is inderdaad BEHOORLIJK kostbaar:quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kan wel, maar het is me te kostbaar om dat hele dashboard te vervangen alleen voor een turbometertje. Daarbij heb ik toch een LPT, dus zo'n spektakel zal het niet geven.
6mm is voor je carterventilatie, als je daar een slang hebt tenminste, ik heb daar een plastic buis (MY2004). Ook zitten die 6mm linksvoor bij je EVAP-kleppen. Zijn dus geen normale vacuumslangen, maar is een heel ander gebied in je motor. Daar zitten harde slangen die je moet slopen, EVAP kleppen vervangen en dan die 6mm inbouwen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 16:18 schreef AchJa het volgende:
Even een vraagje over de vacuumslangen. Men heeft het over een stuk van 4mm en een stukje van 6mm. Die 4mm delen zijn me wel duidelijk maar ik zie zo snel nergens 6mm slang lopen. Zit die ergens verborgen?
Ah, die harde slangen zijn het dus. Die zijn nog prima. Ga ik me daar verder ook niet druk om maken. Thanks.quote:Op maandag 13 oktober 2014 16:28 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
6mm is voor je carterventilatie, als je daar een slang hebt tenminste, ik heb daar een plastic buis (MY2004). Ook zitten die 6mm linksvoor bij je EVAP-kleppen. Zijn dus geen normale vacuumslangen, maar is een heel ander gebied in je motor. Daar zitten harde slangen die je moet slopen, EVAP kleppen vervangen en dan die 6mm inbouwen.
6 mm is ook voor je APC /turboquote:Op maandag 13 oktober 2014 16:28 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
6mm is voor je carterventilatie, als je daar een slang hebt tenminste, ik heb daar een plastic buis (MY2004). Ook zitten die 6mm linksvoor bij je EVAP-kleppen. Zijn dus geen normale vacuumslangen, maar is een heel ander gebied in je motor. Daar zitten harde slangen die je moet slopen, EVAP kleppen vervangen en dan die 6mm inbouwen.
Jezus, lijken wel Italiaanse tafarelen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:25 schreef Leandra het volgende:
Saab Self Healing System
Motorlampje begon gisteren te branden (zonder melding op SID), maar het was na de zoveeltigste keer die dag dat het starten, 10 meter rijden en uitzetten was, dus ik was niet heel verbaasd.
En ja, gisteren wel even met Haaima gebeld, maar moest het eerst even aanzien... En dat werkte dus
John kende hem zo te zien niet, maar wij hebben hem van het Saabforum.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jezus, lijken wel Italiaanse tafarelen.
Ik hoop dat dat SSHS geen algemeen geaccepteerde term is binnen Saabkringen.
Vertel dan ff wat je hebt gedaan, Saab-tease!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moet ik wel toegeven dat de auto gisteren echt schandalig behandeld is, en door mij
Iets met de achterbank?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Vertel dan ff wat je hebt gedaan, Saab-tease!
Nou, ik moest dus met een aanhanger naar Den Haag, alwaar ik in een of ander klein straatje met te weinig parkeerruimte auto en aanhanger kwijt moest zien te raken... dat is een uitdaging, dus hij heeft tot twee keer toe tenminste 4 a 5 keer achter elkaar een paar meter rijden, motor uit, motor weer aan, klein stukje rijden (klein stukje is dan alles tussen de 10 en 50 meter, maar daarnaast ook nog een paar keer een paar honderd meter).quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Vertel dan ff wat je hebt gedaan, Saab-tease!
Had je hem niet gewoon aan kunnen laten, handrem er op, kijken, verplaatsen, totdat hij goed staat? Lijkt me handiger dan elke keer weer overnieuw startenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, ik moest dus met een aanhanger naar Den Haag, alwaar ik in een of ander klein straatje met te weinig parkeerruimte auto en aanhanger kwijt moest zien te raken... dat is een uitdaging, dus hij heeft tot twee keer toe tenminste 4 a 5 keer achter elkaar een paar meter rijden, motor uit, motor weer aan, klein stukje rijden (klein stukje is dan alles tussen de 10 en 50 meter, maar daarnaast ook nog een paar keer een paar honderd meter).
Het was door de locaties en het gedoe met die aanhanger nou eenmaal niet anders, ik snapte wel dat het op een gegeven moment voor de auto gewoon niet goed meer kon zijn, weer starten en weer een paar meter verplaatsen, maar so be it.
Het is nog een wonder dat ik 1 op 10 heb gehaald op die tank
Nee, in Den Haag leek hij goed te staan, maar toen kwam het moment dat er iemand in en uit de oprit moest die hij blokkeerde, dus dat was aanhanger loskoppelen, wegrijden auto ergens dumpen, enz.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:34 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Had je hem niet gewoon aan kunnen laten, handrem er op, kijken, verplaatsen, totdat hij goed staat? Lijkt me handiger dan elke keer weer overnieuw starten
Snap m, dacht dat het gewoon parkeercrisis was.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, in Den Haag leek hij goed te staan, maar toen kwam het moment dat er iemand in en uit de oprit moest die hij blokkeerde, dus dat was aanhanger loskoppelen, wegrijden auto ergens dumpen, enz.
Ik had overigens ook m'n peuter in de auto zitten, dus dan met draaiende motor laten staan terwijl ik een aanhanger loskoppel en via een onmogelijke route op z'n plek duw zie ik dan niet zo zitten... dan heb ik liever even de sleutel in m'n zak zodat niemand er met m'n auto met kind vandoor kan gaan.
Hoi Niels!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:38 schreef Komo het volgende:
Gaaf! Een SAAB Topic. Komt goed uit; ik ben zelf ook in het bezit van een SAAB. Een 9-5 Aero van my02 (09-2001). Inmiddels net de 279K overschreden, maar nog altijd heerlijk in vorm.
Voorzien van stage 1, waardoor ik nu rond 265 PK met 420Nm zit. Automaatje, maar daar kan ik mee leven.
Foto'tje van mijn black beauty:
[ link | afbeelding ]
Donderdag even een setje ALU52 wegbrengen om te laten poedercoaten; daar kunnen daar mooi de winterslofjes onder!
Ik ga het volgen hier; gezellige boel!
Geen idee, ik kan wel parkeren, maar ik zie idd wel eens auto's geparkeerd staan waarvan ik denk "hoe durf je uit te stappen als je je gebakje zo neergezet hebt".quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:02 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Snap m, dacht dat het gewoon parkeercrisis was.
Je weet wel, vrouwending:
(vanaf 8:20) doen niet alle vrouwen dat?
Welkom, fraai dingquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:38 schreef Komo het volgende:
Gaaf! Een SAAB Topic. Komt goed uit; ik ben zelf ook in het bezit van een SAAB. Een 9-5 Aero van my02 (09-2001). Inmiddels net de 279K overschreden, maar nog altijd heerlijk in vorm.
Voorzien van stage 1, waardoor ik nu rond 265 PK met 420Nm zit. Automaatje, maar daar kan ik mee leven.
Foto'tje van mijn black beauty:
[ link | afbeelding ]
Donderdag even een setje ALU52 wegbrengen om te laten poedercoaten; daar kunnen daar mooi de winterslofjes onder!
Ik ga het volgen hier; gezellige boel!
Is jouw versnellingsbak nou naar zijn grootjes?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Vertel dan ff wat je hebt gedaan, Saab-tease!
Nog niet, maar t word wel steeds erger dat hij blijft hangen in de 5.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 13:06 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Is jouw versnellingsbak nou naar zijn grootjes?
Ik denk zelf dat je pook opnieuw afgesteld moet worden.
Kijk maar op saabpartners.com voor n goedkope bak.
Kunnen ook hele kleine gaatjes zijn, ik heb dat zelf ook wel eens gehad...quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:22 schreef JohnB52 het volgende:
Hmm, mijn ALU36 velg liep links voor telkens leeg
Gevonden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:26 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Kunnen ook hele kleine gaatjes zijn, ik heb dat zelf ook wel eens gehad...
Past zichtbaar bij 3 bar en ondergedompeld.
Reparerenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Heb de Saab 9-3 nu een dag of 10 in bezit en tot dusverre nog erg content met m'n aankoop.
Rijdt echt comfortabel dat ding, en stap echt met plezier in m'n auto. Lang geleden dat ik dat had.
Enige puntje is dat de elektrische antenne niet altijd volledig terugschuift bij het uitzetten van het contact. Wat is hiervoor de beste remedie?
Echt de velg zelf?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:11 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Gevonden.
Zwembad van mijn dochter opgepompt, water erin, wiel er in, aan de binnenkant vd velg inderdaad 2 mini lekjes.
Ik vraag me dan toch af, hoe kan t dan lekken? Ondanks Vastlijmen?
Ongeveer ¤ 23,- inclusief BTW voor een nieuwe antenne is geen geld. Goedkoper dan ik dacht.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:13 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Repareren
http://www.thesaabsite.co(...)ast-replacement.html
Onder andere hier te koop:
http://www.jendvandenbosc(...)l-9000-en-900-ng-9-3
Als t goed is is t dat probleem. Zou niet weten wat t anders zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ongeveer ¤ 23,- inclusief BTW voor een nieuwe antenne is geen geld. Goedkoper dan ik dacht.
Dank voor de link. Ga 'm bestellen. Voor de kosten hoef ik het niet te laten.
Aah das dan oxidatie tussen de velgrand, volgens mijn bandenman komt dat wel vaker voor.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:04 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Nee tussen band en velg.
Alle velgen fixen via saabforum fixen: 363 euro.
Heb je OEM schijven gemonteerd, of Zimmermann's? Over die laatste heb ik veel goeds gehoord,quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:50 schreef djkoelkast het volgende:
Auto is de APK weer door. Nieuwe remschijven, remblokken, olie + filter en de carterontluchtingsslang laten vervangen.
Schijven van Bosch, ik had blokken van ATE besteld maar die bleken niet te passen, lekker handig (alles 10x opgezocht, nagevraagd). Nu hebben ze er TRW-blokken onder gegooid voor 2x zo veel als die ATE, maargoed, hij rijdt en stopt goed.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:54 schreef Komo het volgende:
[..]
Heb je OEM schijven gemonteerd, of Zimmermann's? Over die laatste heb ik veel goeds gehoord,
Top!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:50 schreef djkoelkast het volgende:
Auto is de APK weer door. Nieuwe remschijven, remblokken, olie + filter en de carterontluchtingsslang laten vervangen.
Ze zijn voor de Sport Sedanquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:54 schreef Komo het volgende:
[..]
Heb je OEM schijven gemonteerd, of Zimmermann's? Over die laatste heb ik veel goeds gehoord,
Toch denk ik dat die alu72's ook goed hadden gestaan onder een SS, Leandra!
Ik doe mee met de coating actie van Coen Wagner. Dat is in Rotterdam, dan maar met de Bluemotion er naar toe, blijf ik nog onder de ¤400quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:49 schreef Komo het volgende:
Het is dat 't een eind rijden voor je is John, maar ik heb m'n setje ALU52 ook weer terug. Ziet er keurig uit, en niets meer te zien van welke schade dan ook. Waren gelukkig nog wel recht.
Goed te doen dat wintersetje.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:57 schreef Komo het volgende:
Dat is uiteindelijk het belangrijkste natuurlijk. Ik ben benieuwd hoe ze je op de lange duur gaan bevallen.
Nog even een foto'tje van mijn wintersetje (banden moeten er nog omheen, nieuwe ventielen en balanceren)
[ afbeelding ]
Hoe groot is het?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:47 schreef delano.888 het volgende:
[ afbeelding ]
Herkent iemand dit? Het lag ineens in mijn achterbak en ik weet vrijwel zeker dat het niet is gekomen van iets wat ik heb vervoerd dus is het een onderdeel misschien wat ergens los is gekomen in de achterbak?
Cm of 10/15. Erg vreemd ik heb echt al zo lang niks vervoerd waar het van kan zijn en ineens lag het er.. Dus heb echt het idee dat het ergens uit de auto moet komen..quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:28 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Hoe groot is het?
Maar ik herken t echt niet als iets van een Saab...
Shit, RIP.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:37 schreef swollywood het volgende:
2cv heeft niet lang van zijn Saab kunnen genieten.
[ afbeelding ]
Hij is gistermiddag tijdens het sleutelen overleden...
PTA / 2cv is overleden
Foto's heb ik momenteel niet bij de hand, maar het lijkt een exacte kopie van jou 9-3.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, heb alles liggen en is alleen achter. Maak me dus ook niet zo druk.quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:21 schreef JohnB52 het volgende:
Oh handig...
Je had al nieuwe liggen?
Achter maakt niet heel veel uit, rembalans is toch 70/30
Dat is vrij simpel op te lossen, door op plek 15 een zekering van 20amp te plaatsen. Dan doen ze het wel weer. Sommige mensen halen die er uit omdat ze het fijner vinden de keuze te hebben (zoals ik). Het zou heel goed kunnen dat die betreffende zekering zit in 1 van de reserve plekken die daarvoor bestemd zijn.quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:57 schreef Tomatenboer het volgende:
1. Normaliter springt de verlichting automatisch aan bij de Saab als je de motor start, ook al staat de knop uiterst naar links gedraaid. Dat gebeurd momenteel echter niet. De verlichting gaat vervolgens wel aan als je 'm gewoon op dimlicht-stand schakelt helemaal naar rechts.
2 en 3 bedoel je? Want 1 ligt echt wel aan die zekeringquote:Op dinsdag 11 november 2014 19:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Op het Saabforum lees ik in andere topics dat dit mogelijk verband zou kunnen houden met een kapot of vervuild contactslot.
Is geen dure reparatie toch?
2 en 3 inderdaad. De meer belangrijkere storingen. Dat de verlichting niet automatisch inschakelt vind ik niet erg. Kan het kwaad als ik dat gewoon laat zitten? Al is een andere zekering ook niet duur natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:09 schreef delano.888 het volgende:
[..]
2 en 3 bedoel je? Want 1 ligt echt wel aan die zekering
Er zijn meerdere mensen op het saabforum die dat wel voor je fixen voor een normale prijs. In Friesland zitten er een paar en in Utrecht ken ik Jansen, die helpt mij altijd een rekent nette prijzen.
Nee, ik vind het persoonlijk wel heel fijn dat de lampen gewoon uit kunnen. Ik zou het lekker zo laten, tenzij je dus graag ALTIJD verlichting wil.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
2 en 3 inderdaad. De meer belangrijkere storingen. Dat de verlichting niet automatisch inschakelt vind ik niet erg. Kan het kwaad als ik dat gewoon laat zitten? Als ik een andere zekering ook niet duur natuurlijk.
Precies, zo denk ik er ook over.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:13 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee, ik vind het persoonlijk wel heel fijn dat de lampen gewoon uit kunnen. Ik zou het lekker zo laten, tenzij je dus graag ALTIJD verlichting wil.
Ik doe ze bijvoorbeeld uit bij het starten (beter voor peertjes, en gewoon, omdat het kan) en als het echt volop helder weer is zie ik ook het nut niet van ze aan hebben.
Waar woon je?quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Precies, zo denk ik er ook over.
Maar 2 en 3 wil ik toch wel graag opgelost hebben want dat is gewoon irritant (en gevaarlijk) bij de huidige weersomstandigheden (al werken ze gewoon weer na luttele minuten).
Ik woon in Made, West-Brabant, vlakbij Breda.quote:
Ok, ik ken daar alleen een paar tuners, geen idee of die ook onderhoud doen. Ik zou ff een dagje je saabforum vraag afwachten, daar komt wel een reactie uit.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik woon in Made, West-Brabant, vlakbij Breda.
Je kan je contactslot ook zelf schoonmaken.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Op het Saabforum lees ik in andere topics dat dit mogelijk verband zou kunnen houden met een kapot of vervuild contactslot.
Is geen dure reparatie toch?
Bedankt voor de tip en link.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:19 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Je kan je contactslot ook zelf schoonmaken.
http://saabworld.net/f29/(...)ns-saab-9-5-a-26395/
Werkt ongeveer hetzelfde.
Google anders even op ignition switch removal Saab 9-3
De kogels ketsten af?...quote:Op zondag 30 november 2014 10:41 schreef Fer het volgende:
Dat kan niet!!
Verdachten de greppel in na schoten
[ afbeelding ]
Verklaart wel dat ie in de greppel licht. Snel rechtdoor maar bochten.....quote:Op zondag 30 november 2014 11:10 schreef Leandra het volgende:
Schande.. Maar het was te verwachten dat het boevengilde sterke, snelle auto's zou ontdekken, zeker nu ze ook nog eens zo goedkoop zijn.
De bende van Nijvel, gebruikte ook al Saab trouwens...
huh, die had je net geloof ik toch? waarom doe je die weg dan?quote:Op maandag 1 december 2014 12:42 schreef JohnB52 het volgende:
Lekker zuinige bak heb je gekocht dan
En ook daar kan je niet vanaf blijven, let maar op!
Gisteren afscheid genomen van de Red Arrow:
[ link | afbeelding ]
Ik ga hem missen
geen probleem, witte rook is waterdamp, als het zoet ruikt is het KVSquote:Op maandag 1 december 2014 12:58 schreef JohnB52 het volgende:
Om hem 3 maanden na de winterschorsing weer op te halen.
Kwam nog wel wat witte rook uit de uitlaat, hopelijk geen paniek, want had weer eens 2 weken stil gestaan.
Had hem wel afgetankt. 20 september voor t laatst. En ging ruim 16 liter in...
Ik heb altijd gedacht dat stationair draaien in de kou juist slecht is, en dat je beter een beetje toeren kan maken. Dus wat is het nou echt, en waarom..quote:Op vrijdag 5 december 2014 20:49 schreef JohnB52 het volgende:
Daar gaat ie echt niet sneller warm van worden Delano, kan je m beter eerst paar minuten stationair laten draaien.
Beter nog standkachel oid, maar dat heb je in NL niet echt nodig
Daar hebben ze toch de stoelverwarming voor uitgevonden? Is bij mij veel sneller warm dan de koelvloeistofkachel.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:49 schreef delano.888 het volgende:
...en de verwarming doet dan geen zak omdat de motor nog zo koud is, dus gisteren zat ik letterlijk te rillen in mijn auto
Die heb ik niet, en ik heb voornamelijk koude handen, brrr. Echt, dat stoplicht, in de spits, word nog mijn doodquote:Op vrijdag 5 december 2014 21:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daar hebben ze toch de stoelverwarming voor uitgevonden? Is bij mij veel sneller warm dan de koelvloeistofkachel.
Staat een setje stoffen bekleding met stoelverwarming op saabmarktplaats, voor weinig.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Die heb ik niet, en ik heb voornamelijk koude handen, brrr. Echt, dat stoplicht, in de spits, word nog mijn dood
Ik heb nooit een koude reet, dus zie het nut niet. Me handen zijn altijd koud.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:46 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Staat een setje stoffen bekleding met stoelverwarming op saabmarktplaats, voor weinig.
Moet je alleen nog bekabeling leggen en 2 schakelaars.
Kan Jansen vast wel voor je fixen.
Wat is een normale prijs ervoor dan?quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:20 schreef JohnB52 het volgende:
Ik heb dinsdag bij hem t leer ingebouwd :-)
Enne: dan moet je handschoenen aan doen.
Wat voor stuur heb je er in zitten?
Voor leer of voor stof?quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:21 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wat is een normale prijs ervoor dan?
Degene op marktplaats, dus stof + verwarming. Heb 50 geboden omdat er geen andere staat dus geen idee wat normaal is.quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:24 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Voor leer of voor stof?
Stof is weinig waard tenzij je schade hebt aan stoffen bekleding en geen upgrade naar leer wilt hebben.
Wist niet dat je een dik Aero stuur er in had zitten!
Oh dacht dat dat standaard was.. Ja een creme armsteun op een zwarte stoel staat vast prachtigquote:Op vrijdag 5 december 2014 23:00 schreef JohnB52 het volgende:
Ja dat past.
Je bedoelt n armsteun? Nee dat heeft niet iedere stoel, maar is relatief eenvoudig over te zetten.
Krijg jij mijn dm's niet of heb je gewoon geen zin om te reageren?quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:06 schreef JohnB52 het volgende:
Ja, dat is tegenwoordig behoorlijk in hoor, 2 tone bekleding!
Op ebay heb je voor weinig een nieuwe hoes, zoek maar op ebay.co.uk naar lhd arm rest.
Ah zo. Ja snap t. John die link op Ebay voor een grijze, word de zwarte mee bedoelt? Want er staat ook een creme plaatje bij.quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:22 schreef Leandra het volgende:
Misschien zit John mobiel (PTA immers ) en dan zijn DM's en PM's echt waardeloos om op te reageren.
Nee ik dacht ga eens een keer vroeg slapenquote:Op vrijdag 5 december 2014 23:21 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Krijg jij mijn dm's niet of heb je gewoon geen zin om te reageren?
Dacht dat stoelverwarming standaard was bij Zweden...quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Die heb ik niet, en ik heb voornamelijk koude handen, brrr. Echt, dat stoplicht, in de spits, word nog mijn dood
Dat idee had ik ook, ik heb een 740 (bj 1989 ofzo) gehad en daar zat het standaard in, hell zelfs in mijn W123 uit '77 zat het. Toen ik die Saab kocht dacht ik eerst dat ik in een vliegtuig zat met al die knoppen en functies... Maar geen stoelverwarming...quote:Op zaterdag 6 december 2014 09:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dacht dat stoelverwarming standaard was bij Zweden...
Marketing is a bitch.quote:Op zaterdag 6 december 2014 10:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
...Toen ik die Saab kocht dacht ik eerst dat ik in een vliegtuig zat ...
Je hebt natuurlijk niet echt n leuning nodig :-)quote:Op zaterdag 6 december 2014 12:18 schreef delano.888 het volgende:
Maar die ingebouwde leuning kan je dus echt makkelijk over zetten? Want anders ga ik geen nieuw interieur kopen kan echt niet zonder leuning. Moet je dan een gat snijden ofzo in de nieuwe?
Sorry maar ik kan niet meer zonder de leuning. Maar hoe doe je dat dan, een gat boren in die andere stoel?quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:17 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk niet echt n leuning nodig :-)
Je kan ook prima zonder.
Maar ja, als jij vroeger lego in elkaar kon zetten kan je dit ook.
En voordeel: je kan nu eerst oefenen op je stoel waar al een leuning in zit.
Er is dus ergens een handleiding? En vast ook voor de achterbank vervangen? Dan kan ik dat vast zelf doen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 21:26 schreef JohnB52 het volgende:
Helaas ligt saabdocs er uit, anders had ik je zo een link gestuurd.
Nee en ja.
Je moet m vastschroeven en gaatje maken. Dat is alles.
Tsja achterbank vervangen:quote:Op zondag 7 december 2014 21:25 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Er is dus ergens een handleiding? En vast ook voor de achterbank vervangen? Dan kan ik dat vast zelf doen.
Je bedoeld bij iemand van dit topic komen luisteren? Lijkt me wel gaaf, meteen wat gebruikservaring horen!quote:Op maandag 8 december 2014 15:44 schreef JohnB52 het volgende:
Neem hier eens een kijkje.
Systeem is niet zo ruk als bijvoorbeeld de nieuwe Kia Picanto, maar zeker beneden gemiddeld.
Is vrij gemakkelijk te upgraden door nieuwe speakers te plaatsen.
En is ook maar net hoe kritisch je bent.
Ow haha dat bedoelde ik niet, maar kan natuurlijk wel.quote:Op maandag 8 december 2014 16:20 schreef Susteren het volgende:
[..]
Je bedoeld bij iemand van dit topic komen luisteren? Lijkt me wel gaaf, meteen wat gebruikservaring horen!
Aangezien saabdocs nog altijd down is, weet jij of die instructie voor armleuning overzetten nog ergens anders te vinden is?quote:Op maandag 8 december 2014 20:33 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ow haha dat bedoelde ik niet, maar kan natuurlijk wel.
Al heb je meer kans om via saabforum.nl iemand te vinden of de Facebook pagina.
Wat ik bedoelde is:
Neem hier eens een kijkje:
http://www.saab-93-ss.nl/
(Ik was de link dus vergeten)
Dacht dat jij het zo ergens wist te staan.quote:Op maandag 8 december 2014 20:41 schreef JohnB52 het volgende:
Nee weet ik niet uit mijn hoofd.
Je zou op eBay even kunnen zoeken naar artikelnummers en aan de hand daarvan kom je wellicht een pdfje tegen.
Dat kan je toch prima zelf?
Wist je dat er een ladies only saab meeting is? 22 maart 2015.quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:22 schreef Leandra het volgende:
Misschien zit John mobiel (PTA immers ) en dan zijn DM's en PM's echt waardeloos om op te reageren.
Liever geen pica's van die knieband..quote:Op vrijdag 19 december 2014 08:24 schreef JohnB52 het volgende:
Morgen nieuwe uitlaat er onder zetten, hoop dat t gaat lukken, gisteravond poging gedaan om binnenste knieband voor tweede keer te verrekken. Geluid klonk hetzelfde als dat je bij een kippenpootje de 2 botjes van elkaar af draait...
Pica's volgen als het gelukt is.
Ja, onder de zelfde naam.quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:15 schreef JohnB52 het volgende:
Zo dat is mooi rood!
Ook al lid van Saabforum.nl?
Ok maar het gene waar je ze overheen moest schuiven zat naar mijn idee vast onder de bekleding. Het lukte in ieder geval niet dus heb ze los gesneden.quote:Op donderdag 1 januari 2015 18:45 schreef JohnB52 het volgende:
Die ringetjes moet je naar onder schuiven.
Is alles al gelukt met je stoelen?quote:Op donderdag 1 januari 2015 18:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ok maar het gene waar je ze overheen moest schuiven zat naar mijn idee vast onder de bekleding. Het lukte in ieder geval niet dus heb ze los gesneden.
Maar wat is verder het nut van die 2 bandjes? Ik snap echt de logica niet.
Jep het nieuwe interieur zit er in. De oude gaat zsm naar de stort want houd nu mijn hele achterbank/bak bezet. Stoelverwarming bevalt goed.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:15 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Is alles al gelukt met je stoelen?
Mooi man! Goeie upgrade he?quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Jep het nieuwe interieur zit er in. De oude gaat zsm naar de stort want houd nu mijn hele achterbank/bak bezet. Stoelverwarming bevalt goed.
Iets meer dan gepland haha, 40 euro voor het interieur, 40 euro voor de schakelaars, en 70 euro voor het inbouwen, inc kabel leggen enz, wat wat langer duurde dan ik had verwacht. Maar ben wel heel tevreden.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:27 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Mooi man! Goeie upgrade he?
Wat was je nou in totaal kwijt?
Beetje, het is vrij zacht. Maar heb er geen 400+ voor over.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:04 schreef JohnB52 het volgende:
Links voorwiel waarschijnlijk maakt geluid/trilt door naar stuur, volgens Jansen 400+ euro reparatie met 2e hands onderdelen, niet de moeite waard. Iets met lagers ofzo dacht ik.
Rijdt dat niet irritant dan?
Tja, bij Mercedes kost het 400quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:29 schreef swollywood het volgende:
Vanmiddag een 2e sleutel bijbesteld bij de Saab-dealer aangezien ik maar 1 sleutel heb.
¤ 150,- voor de sleutel en ¤ 40,- voor het inleren.
Had het dan even gevraagd hier.. Ik heb laatst via Jansen in Utrecht 2 sleutels inc knopjes (dus geen bananen) ingelezen en al, volgens mij totaal ¤95,-quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:29 schreef swollywood het volgende:
Vanmiddag een 2e sleutel bijbesteld bij de Saab-dealer aangezien ik maar 1 sleutel heb.
¤ 150,- voor de sleutel en ¤ 40,- voor het inleren.
Stage 1 verkiezen boven noodzakelijk onderhoudquote:Op donderdag 8 januari 2015 18:07 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Beetje, het is vrij zacht. Maar heb er geen 400+ voor over.
Hmm, das niet duur.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:03 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Had het dan even gevraagd hier.. Ik heb laatst via Jansen in Utrecht 2 sleutels inc knopjes (dus geen bananen) ingelezen en al, volgens mij totaal ¤95,-
Niet zo slim dus..
gaat niet bij 9-3OG helaasquote:Op woensdag 14 januari 2015 14:01 schreef delano.888 het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is, in tech2 ofzo, om te regelen dat ramen ook geheel dicht gaan zonder het knopje vast te houden? Dus net als opendoen automatisch gaat als je het knopje helemaal indrukt.
Ik heb al meerdere gebeld regio Utrecht en ze hebben allemaal nietsquote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:38 schreef JohnB52 het volgende:
Op de sloop.
Kan je geen zilveren vinden. Dan kan je ook twee zwarte doen.
Er zijn diverse kleuren zilver...
Spiegeltje kost ongeveer 25 euro. Vervangen duurt ongeveer 5 minuten
Heb je al op onderdelenlijn gekeken?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:07 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere gebeld regio Utrecht en ze hebben allemaal niets
1 reactie gehad voor 80,- kan ik een zwarte krijgen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je al op onderdelenlijn gekeken?
Check eens op http://www.elferink.nl/Saab/9-3/Spiegel_Buiten_linksquote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:09 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
1 reactie gehad voor 80,- kan ik een zwarte krijgen.
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lrquote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:09 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
1 reactie gehad voor 80,- kan ik een zwarte krijgen.
Top bedankt! heb hem al gemaild.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:46 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
Hij zal er ook wel eentje in de goede kleur hebben denk ik
Doe voorzichtig met de kapjes aan de binnenkant van je deur, die breken snel :-)quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:08 schreef Bzzzzt het volgende:
Zo heb inmiddels de 2 mat zwarte spiegels binnen voor 30,-
Zal ze vanavond eens monteren.
Als ik het mij goed herinner, steunen, carterpan en misschien voorplaat wisselen maar pin mij er niet op vast, tis weer even geleden dat ik die swap deed.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:04 schreef bokkepoot het volgende:
Vraagje past een B235E zonder al te veel problemen in een Saab 9-3 uit 2002?
Gaat om een B235E uit 2004..
Zit nu een B205E in die een klap van de molen gehad heeft,,
Hmm, ja... Maare kijk eens naar het onderdeel nummer en het onderdeel nummer wat je op die tekening (onderste plaatje van mij) ziet?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:11 schreef JohnB52 het volgende:
Hmm, ik zou dan gewoon deze bestellen:
http://www.jendvandenbosc(...)-2002-ond-nr-4750741
Had ik ook, in de 9-5 was dat beter geregeld.quote:Op woensdag 4 maart 2015 23:27 schreef delano.888 het volgende:
Ik vraag me af of dit tussen mijn oren zit, maar als ik de lendensteun in mijn stoel een beetje uit draai (dus dat hij WEL ondersteunt) dan heb ik de volgende dag rug pijn.
Ik heb al vele standen geprobeerd, maar het lijkt zelfs bij de meest lichte aanpassing al pijn te doen.
Maar ik heb ook 1x rugpijn gehad na een lange rit met de steun volledig ingeklapt.
Dusssss beetje vaag.. Krijgen jullie wel eens pijn in je onderrug door de steun juist wel, of juist niet open te draaien? Ik heb na lange tijd bezit van de auto nog altijd geen idee wat nou goed werkt voor mij.
Ik vraag me vooral af hoe je dat gedaan hebtquote:Op woensdag 18 maart 2015 23:58 schreef Nairua het volgende:
Stel dat ik mijn deur open doe en een andere auto lift even 30cm op die deur mee. Deeltje deur verbogen + sluit niet meer zonder kraken. Valt dat te fixen?
Uitstappen terwijl mevrouw achteruit rijdt. En dan snel weer weg rijdt. #parkingquote:Op donderdag 19 maart 2015 05:47 schreef Leandra het volgende:
Ik vraag me vooral af hoe je dat gedaan hebt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 25 maart 2015 00:09 schreef delano.888 het volgende:
Fuck. Dacht dat ik klaar was voorlopig. Gaan we weer. Bedankt hè
Hey maar het brand altijd, ook in je paneel als de deur dicht zit denk ik, of niet? Of waar heb je m aan gekoppeld?quote:
Als je hem koppelt aan de binnenverlichting die aangaat als de deur opengaat dan zal hij toch niet de hele tijd branden?quote:Op woensdag 25 maart 2015 06:25 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hey maar het brand altijd, ook in je paneel als de deur dicht zit denk ik, of niet? Of waar heb je m aan gekoppeld?
Maar een draadje naar het dak leggen is niet ideaal denk ik.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je hem koppelt aan de binnenverlichting die aangaat als de deur opengaat dan zal hij toch niet de hele tijd branden?
Ik heb verlichting onderin het deurpaneel van mijn 9-5 zitten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 06:25 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hey maar het brand altijd, ook in je paneel als de deur dicht zit denk ik, of niet? Of waar heb je m aan gekoppeld?
Ok tof maar dat heeft een 9-3 dus niet. Dus kijk wel even of we dat gaan doen en hoe..quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:52 schreef swollywood het volgende:
[..]
Ik heb verlichting onderin het deurpaneel van mijn 9-5 zitten.
Die afgekoppeld, gaatje er naast geboord met het bijgeleverde boortje, bedrading aangesloten op de stekker van de afgekoppelde welkomstverlichting en klaar.
Gaat dus netjes aan en uit tegelijk met de binnenverlichting.
Hmm, tja, dan moet je een draad gaan trekken vanaf de binnenverlichting in het dak idd.quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:55 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ok tof maar dat heeft een 9-3 dus niet. Dus kijk wel even of we dat gaan doen en hoe..
Nouja, was ik toch al van plan vanwege dempingsmatten. Dus kan ik mooi alles tegelijk aanpakken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:03 schreef swollywood het volgende:
[..]
Hmm, tja, dan moet je een draad gaan trekken vanaf de binnenverlichting in het dak idd.
Maar op zich is dat ook niet al te veel werk via de A-stijl.
Bij het inbouwen van mijn carkit heb ik daar ook de draad van de microfoon langs getrokken.
Alleen zul je dan ook je deurpaneel los moeten halen en dat is helaas wel iets meer werk.
Je rijdt vooruit en wil de bak in de achteruit duwen?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:17 schreef delano.888 het volgende:
Tijdje geleden een keer iets gelezen over dat in Zweden nog heel wat goedkope, nieuwe, versnellingsbakken liggen. Johnb was jij dat niet die dat had gezien?
Ik heb namelijk echt een nieuwe nodig, mijn 9-3 begint steeds meer problemen te geven in dat vlak.
Weet iemand de details over waar in Zweden dat was en hoe je daar aan komt? Volgens mij ergens in een Saab fabriek oid? Aangezien er in juni wat mensen naar zweden gaan, dacht ik misschien is er dan ergens via iemand iets te regelen.
1 van de problemen bijvoorbeeld: ik rem mijn auto af, trap de koppeling volledig in, en probeer de pook naar achteruit te duwen. Heel soms ben ik dan ineens tandjes aan het poetsen. Waar ik niks van snap, aangezien ik de koppeling volledig in heb. En de koppeling is nog goed volgens mij, die slipt nooit.
En naar/uit de 5 schakelen gaat steeds stroever enz.
quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:59 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je rijdt vooruit en wil de bak in de achteruit duwen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |