Nee kan eerder die week gebeurd zijn. Politie pakt inbreker op, neemt hem mee naar bureau, vingers in de inkt het hele protocol. Dan zit zijn vingerafdruk in de database waar NFI een match op wil laten doen. Of het was een vrijwilliger die mee heeft helpen zoeken die achter in die auto gezeten heeft. Dan zit zijn vingerafdruk er niet bij.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:49 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Wie heeft die vingerafdrukken? Er is niet gereageerd op de actie van de hond. Geen onderzoek gedaan.
haha, nee, maar ik heb op zo'n soort centrum gewerkt, zo een directeur komt gewoon de werkvloer op lopen, en zegt, he, jongens, heeft iemand van jullie een 112/911 oproepje gehad van die chicas Hollandesas?? Ik vraag t want La Estrella is hier, nee, oh, dacht ik al..quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:46 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe hij aan zijn volgende baantje gaat komen. Weet jij iets voor hem?
Niet alleen die steen, nog tientallen andere foto's ook. Met flits? Terwijl er Sinaproc rondloopt?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:51 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
degene die de rugzak vond ging op die meet-en-greet steen zitten, en rookte een sigaretje. Toen dacht ie, toch niemand hier, laat ik es ff kijken wat er eigenlijk in die rugzak zit... he, cameraatje....??
Hij maakte die foto van die steen, en verderop liepen die Sena / Sinaproc mensen rond...
Dat verklaart wel de aanwezigheid van diverse mannen die op de foto gezien worden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:51 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Hij maakte die foto van die steen, en verderop liepen die Sena / Sinaproc mensen rond...
Dat is niet perse zo gegaan. Ik heb al eerder gezegd dat volgens mij, als er sprake is van een dader, dit waarschijnlijk iemand is die vertrouwen en/of autoriteit uitstraalt. Dit omdat K&L voorzichtig waren. Iemand die boven verdenking staat, vervoer en een huis heeft. Dus niet een doorsnee crimineel.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:54 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Nee kan eerder die week gebeurd zijn. Politie pakt inbreker op, neemt hem mee naar bureau, vingers in de inkt het hele protocol. Dan zit zijn vingerafdruk in de database waar NFI een match op wil laten doen.
De kern van het artikel bestaat uit kritiek van enkele ondervraagde experts op het OM in de provincie Chiriquí (geleid door mevr. Pittí). Er wordt opgemerkt dat het OM te weinig van zich laat horen, en dat het heeft nagelaten de gebruikelijke procedures te volgen. Dat slaat vooral op het feit dat Pittí nooit aan het Imelcf (het Panamese forensische instituut) heeft opgedragen om een DNA-onderzoek uit te voeren op de rugzak en de inhoud ervan. Zo'n onderzoek is volgens medische deskundigen nodig omdat het licht kan werpen op de doodsoorzaak van de vrouwen. DNA-onderzoek van de vingerafdrukken is niet goed meer mogelijk omdat het materiaal door het elektronisch onderzoek in Nederland onbruikbaar is geworden. Behalve het OM treft ook andere organisaties blaam, omdat ze gebrekkig hebben samengewerkt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:37 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Zoals bij alle artikelen die hier geplaatst worden in het Spaans: Ik ben die taal niet machtig.
En via Google-translate is het onduidelijk.
En het zou ook mooi zijn als iemand op mijn vraag het antwoord zou weten over dat reisbureau.
Ik wilde het al eerder schrijven hier, maar omdat ik zelf verdwaalde in het bos waar ik woon.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:27 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Als je hier gelijk in hebt vind ik dat wel een goed punt. Waar ik ook nog aan denk is dat toen de Nederlandse speurhonden in Boquete waren, de honden altijd achter in een pick-up vervoerd werden.
In de dagelijkse verslagen werd een keer verteld dat één van de honden op een gegeven moment achter in één van de andere auto's sprong.De man van wie de auto was was duidelijk geschrokken van deze actie van de hond. Er werd door de begeleiders om gelachen en gezegd dat de hond kennelijk eens wat luxer wilde meerijden. Ik dacht toen, wat als de hond een spoor geroken heeft?
Als jij mij op Google Maps en Bing Maps de Rio Culebra kan laten zien, graag....quote:Op zondag 5 oktober 2014 02:41 schreef Perico het volgende:
Als nu Global Maps, Google Maps, en Bing Maps het allemaal Rio Culebra noemen... wie ben ik dan om het niet zo over te nemen... omdat Baru het zegt?
ja, hij kent het gebied: nergens bereik. Dus bellen of proberen te bellen slaat naar zijn idee nergens op, dus komt niet bij hem op. Hij is ook niet in 112 nood.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:56 schreef agter het volgende:
[..]
Niet alleen die steen, nog tientallen andere foto's ook. Met flits? Terwijl er Sinaproc rondloopt?
En van de telefoons blijft hij dagen af...
Ik weet niet precies waar jij het allemaal over hebt, maar mijn suggestie betrof slechts het zoeken naar resten in de jungle. Er is bij mijn weten geen enkele wet die dat zou kunnen verbieden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:44 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Niet raar? Het is niet raar dat hier mensen zijn die er zo over denken. Maar denken dat zorgvuldigheid en respect genoeg is, vind ik geen goed voorteken. Je gaat toch ook niet naar een dokter die door websleuthing het idee gekregen heeft dat 'ie het minstens even goed kan als een echte?
Bovendien krijgen FOK! 'ers de FOK! versie te horen, waarvoor nu al getuigen worden klaargestoomd Twee scenario's uiteraard, voor beide kampen. Getuigen voor de rabiate fantasten zijn duurder, want die moeten extra getraind worden om niet in de lach te schieten.
Voor SuddenIntuition wordt een aparte categorie opgeleid, die bestaat uit één getuige. Die slager geeft gratis onderdak aan de getuige. Zijn identiteit is al uitgelekt maar ik weet alleen zijn beroep: Slager. Dus, SuddenIntution, ik hoop niet dat je vegetariër bent.
Ik krijg net een mailtje van een onbekende, maar volgens mij is het die slager. Vragen over lichaamsgewicht van FOK!'ers. Dat moet nog vertaald worden. Maar ik nu het antwoord al: Gaat je niks aan. Grappig, er zit nog een flyer van zijn slagerij bij. Deze week lever in de aanbieding. Even kijken hoe duur,
Nou, dat met een drukfout zijn. Of hun munt is 0.000000000000001 euro waard
Het artikel op de site is ook aangepast want ik herinner me nog dat toen het in eerste instantie geplaatst werd, er ook bij stond dat het best veel moeite kostte om de hond uit die auto te krijgen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:02 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Ik wilde het al eerder schrijven hier, maar omdat ik zelf verdwaalde in het bos waar ik woon.
Het bos is een labirint al op zich en overdag heb ik er al eens moeite mee, ook al zijn er paden, rechte en ook gebogen afslagen.
Anyway, mijn buurman en ik willen in de schemering terug naar huis en het lukt niet, we hebben ook helemaal geen maanschemering.
Komen we plotseling een man tegen met 3 herdershonden, politiehonden. Wij vertellen hem, dat we de weg kwijt zijn en hij zegt dat we hem moeten volgen, hij weet het wel.
Tijdens die wandeling werd het pikkedonker en praatten we niet zoveel, we volgden vooral.
Na een minuut of 20 waren we weer bij ons pad, bij onze huizen.
Enkele dagen later, zet ik mijn fiets op slot voor een kleine supermarkt aan een drukke weg. Op het moment dat ik naar de winkeldeur loop, springen 3 grote herdershonden met hun voorpoten op mijn schouder. Heel lief.
Terwijl ik doodsbang ben van herdershonden.
Ik had direct door dat het de honden uit het bos waren, die mijn spoor roken, zonder dat ik ook maar een stem verheft had.
De eigenaar, politieagent dus, kwam gelijk naar buiten en werd heel kwaad op die honden.
Ik zei, geeft niets hoor, het is wel duidelijk dat ze me nog ruiken, zei ik.
Nee, riep hij, dat mogen ze niet, hij was echt gepikeerd. Ik denk dat hij baalde, want poltiehonden mogen dit niet doen, volgens mij.
Er wordt altijd bij gezegd dat het om een plaatselijk gebruikte naam gaat voor de Changuinola. Zoals wij Waal noemen wat voor een Duitser gewoon de Rijn is.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:03 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Als jij mij op Google Maps en Bing Maps de Rio Culebra kan laten zien, graag....
Ik zie alleen de Rio Changuinola, Rio Playita, Rio Estrellita en dan Rio CULUBRE.
Of jij moet een andere/nieuwere/spaansere versie van deze kaarten hebben?
Heeft verder niets met Baru te maken, ik heb uren op Google maps en Bing maps gezeten.
Nou, ik had die man nog nooit zien optreden, maar afgelopen week wel, en pff... Als zijn beweging nu al zo gelikt met de media omgaan, en hij zelf de routine heeft waar een politicus tien jaar voor nodig heeft, dan vrees ik dat ik de oprichting van Krisquote:Op zondag 5 oktober 2014 22:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Ook om spreekpoppen in te schakelen om zijn eigen agenda (misdrijfscenario) door te laten zetten? Vast niet alle donateurs zullen dat op prijs stellen.
Je hoeft maar één ding tot je te laten doordringen, om te weten dat het helemaal niet gaat over hoe die Steffens het ziet, en hoe goed hij is was/is als rechercheur: hij heeft een ander beroep, en daarmee een andere opdracht.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:37 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
oh, ik begrijp het. Een rechercheur met 30 jaar ervaring ziet het allemaal verkeerd, sja, zo lust ik er nog wel een. Als het in de NRC had gestaan, of het AD klopt het zeker wel? Die Panamese directeur van dat 911 centrum kreeg zijn baantje daar anders niet op basis van zijn technische opleiding of kennis igg.
Hear, hear!quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dat is iedereens goed recht hier, jouw visie en mening is niets meer of minder waard dan van een ander, al wil ik de vader beschuldigen dat hij ze zelf heeft vermoord, dan kan dat gewoon.
Deal the fuck with it.
Ik vond het al zo knap van DRIE honden nog wel, dat ze me roken en alledrie tegen me op spoongen. De geschrokken agent vond ik nog merkwaardiger. Ik kan me wel voorstellen dat die chauffeur is geschrokken, maar wie weet was die hond de domst nog zo niet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:09 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het artikel op de site is ook aangepast want ik herinner me nog dat toen het in eerste instantie geplaatst werd, er ook bij stond dat het best veel moeite kostte om de hond uit die auto te krijgen.
Het hele geval werd met een grapje afgedaan, de begeleiders hadden gelachen om de duidelijk geschrokken chauffeur van de auto. Maar ja, daar kan ik nu geen bron meer van geven aangezien het artikel ingekort is
Ayúdame.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:10 schreef Poekje01 het volgende:
maar terug in het verdwaalscenario: what the hell moet je dan met die flitsen en die foto van die steen?
Je kunt toch ook roepen naar wie daar rond liep te zoeken? Ajuto, ajuto of zoiets?
Er zijn twee versies in omloop wat betreft de naam ' Rio Culebra' : de ene die zegt dat het de Rio Changuinola is, de ander die zegt dat het de kleinere rivier is die iets ten oosten van de mirador ontspringt en later in de Rio Changuinola stroomt (ter hoogte van de 2e en 3e kabelbrug).quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:10 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Er wordt altijd bij gezegd dat het om een plaatselijk gebruikte naam gaat voor de Changuinola. Zoals wij Waal noemen wat voor een Duitser gewoon de Rijn is.
Goede opmerking.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:17 schreef Poekje01 het volgende:
Even iets anders. Vroeger had ik een bril. Als je ook een bril hebt gedragen heb je dat vast in een verstrooide bui ook wel eens gehad, bril kwijt. Of als je teveel gezopen had, bril kwijt. Iedereen mee zoeken. Alleen... je kunt het ding tenslotte nergens vinden... want je hebt hem op!! Iedereen lachen. De ruiter zoekt zijn paard, en zit er op.
De beste schuilplaats voor een terrorist of inbreker, is soms daar waar al gezocht is, of vlak bij het hoofdkwartier. Zoekt namelijk niemand, verwacht niemand iets te vinden.
Nu on topic: uit de excel tabel blijkt, dat er geen enkele handeling met de telefoons zijn geweest in de dagen dat Sinaproc aan het zoeken was. Dat vind ik opmerkelijk. Op geeneen dag. Dat zou er op kunnen wijzen dat een Sinaproccer /booswicht de rugzak van de meiden heeft gevonden, die om heeft gehangen en er gewoon mee rond liep. Want zeg nou zelf, niemand kende toch die rugzak? En als je daar dus rond sjouwde met een kek petje op, en een rugzak om... was je toch gewoon 1 van de velen?
Wees eens duidelijk? Waar doel je op?quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
De fantasie draait weer overuren.. Waarom toch??
Precies! Als ik nu daar heen wil en ik ga daar gewoon "wandelen" dan is dat toch mijn vrijheid om te doen?quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waar jij het allemaal over hebt, maar mijn suggestie betrof slechts het zoeken naar resten in de jungle. Er is bij mijn weten geen enkele wet die dat zou kunnen verbieden.
Mensen van Sinaproc met de rugzak aan de haal en nog meer van dat soort praatquote:
Als je helemaal naar beneden scrolt staat er een link naar de foto"s. Ook van de hond die tegen die auto aan springt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:09 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het artikel op de site is ook aangepast want ik herinner me nog dat toen het in eerste instantie geplaatst werd, er ook bij stond dat het best veel moeite kostte om de hond uit die auto te krijgen.
Het hele geval werd met een grapje afgedaan, de begeleiders hadden gelachen om de duidelijk geschrokken chauffeur van de auto. Maar ja, daar kan ik nu geen bron meer van geven aangezien het artikel ingekort is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |