Dan kijk je verkeerdquote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:48 schreef thenxero het volgende:
[..]
Reed er net nog, geen paal gezien.
Tja.... Ambtenarenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:37 schreef Gwywen het volgende:
Niet zozeer een ergernis over weggebruikers maar over wegbeheerders die langs elkaar heen werken; wordt er een stuk doorgaande weg afgesloten wegens onderhoud, gaat de naburige gemeente de alternatieve route in die zelfde periode óók afsluiten.
Oh, zo'n geval hebben we hier in de omgeving ook. Ene wegbeheerder sluit de weg van half september tot half oktober af en de andere het vervolgstuk van eind september tot eind oktober...quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:37 schreef Gwywen het volgende:
Niet zozeer een ergernis over weggebruikers maar over wegbeheerders die langs elkaar heen werken; wordt er een stuk doorgaande weg afgesloten wegens onderhoud, gaat de naburige gemeente de alternatieve route in die zelfde periode óók afsluiten.
Misschien dat ze daar 's nachts werken maar 's ochtends de borden laten staan?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:50 schreef Fer het volgende:
Om de zoveel km snelweg momenteel een bord met wegwerkzaamheden en 90km, maar totaal niet duidelijk wat er is. Soms hooguit een afgesloten oprit, stukje vangrail dat mist of versmalde vluchtstrook.
Ik kwam 'm vorige week nog tegen zonder einde 90 bord. Volgens mij A6 of A27. Volgens mij moet je dan officieel 90 blijven rijden tot het eerstvolgende 'normale' snelheidsbord (meestal na een oprit) of kruispunt, maar die heb je op snelwegen niet, maar dat duurt vaak kilometers.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 08:35 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Misschien dat ze daar 's nachts werken maar 's ochtends de borden laten staan?
Ik zie dat ook wel eens: een 90km bord, een paar km 'gewone' snelweg en vervolgens een einde 90km bord.
Iedereen rijdt daar ook met 120 door.
Dat zijn echt gewoon van die zure boetes ja. M'n laatste is inmiddels 2 jaar terug ofzo? Was ook zo'n kutte, 106 waar 100, 28 euro + 7 euro administratie.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:58 schreef kikoooooo het volgende:
4 km gecorrigeerd te hard, 30 euro boeteHad al jaren geen boete meer gereden.
Kansloze kk boetes
had twee bekeuringen van 4 te hard om 1 uur 's nachtsquote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:08 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat zijn echt gewoon van die zure boetes ja. M'n laatste is inmiddels 2 jaar terug ofzo? Was ook zo'n kutte, 106 waar 100, 28 euro + 7 euro administratie.
Hoezo was met 100 doorrijden geen optie?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:44 schreef Fer het volgende:
En terug op dezelfde weg, laat mijn gas los omdat we richting een stoplicht komen en met 100 doorrijden daar echt geen optie was,
Omdat ie op oranje ging en zelfs met 200 we nog niet voor rood licht de kruising over waren geweest. Zelfs al sprong ie weer op groen, dan waren er zoveel auto;s daar te wachten, die trekken echt niet snel genoeg op zodat je met 100 kan doorkachelen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:11 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hoezo was met 100 doorrijden geen optie?
Oké, dan is het inderdaad niet echt snugger om vol op het stoplicht af te stormen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:37 schreef Fer het volgende:
Omdat ie op oranje ging en zelfs met 200 we nog niet voor rood licht de kruising over waren geweest. Zelfs al sprong ie weer op groen, dan waren er zoveel auto;s daar te wachten, die trekken echt niet snel genoeg op zodat je met 100 kan doorkachelen.
Hoezo kansloos. Het is een gecorrigeerde snelheid dus in feite reed je nog harder en met de marge op snelheidsmeters waarschijnlijk zelfs meer dan 10 km/u sneller op de teller. Als je iemand kansloos wilt noemen dan kun je wel een lesje zelfreflectie gebruiken. Bovendien, als je alle boetes < 10 km/u te snel gaat afschaffen dan gaat men gewoon standaard 10 km/u (extra) te snel rijden.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:58 schreef kikoooooo het volgende:
4 km gecorrigeerd te hard, 30 euro boeteHad al jaren geen boete meer gereden.
Kansloze kk boetes
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:53 schreef Don-Leon het volgende:
Dit soort luie tjappies![]()
Naar mijn idee vertekent de video iets, het licht wat het deed was feller en het was nog wat donkerder.
quote:Op vrijdag 26 september 2014 03:30 schreef twiFight het volgende:
- mensen, een eerlijke tip: als één koplamp het niet doet dan is het niet, ik herhaal NIET okee om de andere dan maar op groot licht te zetten, om te compenseren. Serieus.
Het geluid vertekent de video nog veel meerquote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:53 schreef Don-Leon het volgende:
Dit soort luie tjappies![]()
Naar mijn idee vertekent de video iets, het licht wat het deed was feller en het was nog wat donkerder.
Toch zul je tegen de 120 op de teller hebben gehadquote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:08 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat zijn echt gewoon van die zure boetes ja. M'n laatste is inmiddels 2 jaar terug ofzo? Was ook zo'n kutte, 106 waar 100, 28 euro + 7 euro administratie.
100 op de teller is 97 op de GPS, 130 is 125/126. Dus dat valt wel mee qua afwijking, ik reed waarschijnlijk 112/113 ofzo op de teller. Ik zei daarom ook zure boetes, niet onterecht. En eens in de zoveel jaar een kleine boete is in Nederland sowieso wel ingecalculeerd, maar alsnog is zo'n envelop in de bus altijd even een shit-momentje.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Toch zul je tegen de 120 op de teller hebben gehad
Ligt aan je auto hoor, 111-112 kan ook al genoeg zijn.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Toch zul je tegen de 120 op de teller hebben gehad
Helemaal mee eens dat het zuur is. Toch is het niet onlogisch dat een dergelijke kleine overtreding met een relatief lage bekeuring wordt afgestraft. Het houdt je scherp.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:12 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
100 op de teller is 97 op de GPS, 130 is 125/126. Dus dat valt wel mee qua afwijking, ik reed waarschijnlijk 112/113 ofzo op de teller. Ik zei daarom ook zure boetes, niet onterecht. En eens in de zoveel jaar een kleine boete is in Nederland sowieso wel ingecalculeerd, maar alsnog is zo'n envelop in de bus altijd even een shit-momentje.
Ik calculeer altijd 10% afwijking in mijn teller mee. Als de vmax 100 is, dan rij ik (mits het verantwoord is) 110. Tot nu toe geen bekeuringen in de bus gekregen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:12 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ligt aan je auto hoor, 111-112 kan ook al genoeg zijn.
Nederlanders klagen wel over de torenhoge boetes, maar aangezien ze nog steeds volop uitgeschreven worden doen die boetes ons blijkbaar ook niet zo veel. Dat zal alles te maken hebben met pakkans. Ik heb sinds ik mijn rijbewijs heb nog geen boete gehad, terwijl ik toch regelmatig ~10 km/u te snel ga.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:22 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Helemaal mee eens dat het zuur is. Toch is het niet onlogisch dat een dergelijke kleine overtreding met een relatief lage bekeuring wordt afgestraft. Het houdt je scherp.
Bijna iedereen heeft een smartphone en daar kun je het vrij nauwkeurig op aflezen. Dan weet je precies wat de delta is. Nadeel is wel (vind ik) dat je dat gaat incalculeren en je snelheid er op aanpast om zoveel mogelijk op het randje te gaan. Als je dan even die pedaal iets te ver indrukt, dan zit je wel gelijk over de limiet (ik calculeer zelf ook de wettelijke correctie inquote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik calculeer altijd 10% afwijking in mijn teller mee. Als de vmax 100 is, dan rij ik (mits het verantwoord is) 110. Tot nu toe geen bekeuringen in de bus gekregen.
Laag vind ik wel relatief inderdaad. Boetes 0-15 km/h te hard mogen van mij wel wat lager op de snelweg (niet binnen bebouwde kom), en dan exponentieel harder oplopen bij >15 km/h. Je rijdt immers best weleens ongemerkt iets te hard. Het mag niet, dus een lage boete is prima, maar in andere landen is een minimale snelheidsovertreding vaak flink goedkoper. Een dikke snelheidsovertreding kost je daarentegen vaak evenveel geld als hier en dan in sommige gevallen ook nog punten op je rijbewijs (wat hier alleen geldt voor beginnende bestuuders). Wat mij betreft uit balans.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:22 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Helemaal mee eens dat het zuur is. Toch is het niet onlogisch dat een dergelijke kleine overtreding met een relatief lage bekeuring wordt afgestraft. Het houdt je scherp.
Dan komen we bij de discussie wat een lage bekeuring is. Een bankdirecteur lacht om een boete van 1000 euro. Een bijstandsmoeder kan een week niet eten bij een boete van 20 euro. Een inkomensafhankelijke boete zou een goede stap in de richting zijn om dat wat eerlijker te maken.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:34 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Laag vind ik wel relatief. Boetes 0-15 km/h te hard mogen van mij wel wat lager op de snelweg (niet binnen bebouwde kom), en dan exponentieel harder oplopen bij >15 km/h. Je rijdt immers best weleens ongemerkt iets te hard. Het mag niet, dus een lage boete is prima, maar in andere landen is een minimale snelheidsovertreding vaak flink goedkoper. Een dikke snelheidsovertreding kost je daarentegen vaak evenveel geld als hier en dan in sommige gevallen ook nog punten op je rijbewijs (wat hier alleen geldt voor beginnende bestuuders). Wat mij betreft uit balans.
Dan ga je toch over op een hele andere discussie. 'Eerlijker' vind ik dan ook een subjectieve term. Het klinkt misschien eerlijker, maar we zijn toch allemaal gelijk? Verschillende straffen vind ik echt niet per definitie eerlijker. Gaan we moordenaars dan ook verschillende straffen geven? 50% van de (verwachte) resterende levensjaren? Iemand van 20 die een moord pleegt 25 jaar de cel in, iemand van 60 5 jaar cel? Die discussie is zo snel nog niet gevoerd denk ik.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan komen we bij de discussie wat een lage bekeuring is. Een bankdirecteur lacht om een boete van 1000 euro. Een bijstandsmoeder kan een week niet eten bij een boete van 20 euro. Een inkomensafhankelijke boete zou een goede stap in de richting zijn om dat wat eerlijker te maken.
Dat is zo'n discussie zonder einde inderdaad. Laat ik het zo zeggen, er zijn veel meer mensen die modaal verdienen of minder dan modaal dan die meer dan 2x modaal verdienen. Daarnaast zie ik inkomensafhankelijkheid in vrijwel alle gevallen niet als eerlijk, maar als succesjaloezie.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:45 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dan ga je toch over op een hele andere discussie. 'Eerlijker' vind ik dan ook een subjectieve term. Het klinkt misschien eerlijker, maar we zijn toch allemaal gelijk? Verschillende straffen vind ik echt niet per definitie eerlijker. Gaan we moordenaars dan ook verschillende straffen geven? 50% van de (verwachte) resterende levensjaren? Iemand van 20 die een moord pleegt 25 jaar de cel in, iemand van 60 5 jaar cel? Die discussie is zo snel nog niet gevoerd denk ik.
De overheid wil verkeersonveilig gedrag ontmoedigen door het opleggen van boetes. Een boete van 100 euro voor 20km te hard op snelweg komt voor een simpele loonslaaf (lees ondergetekendequote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:45 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dan ga je toch over op een hele andere discussie. 'Eerlijker' vind ik dan ook een subjectieve term. Het klinkt misschien eerlijker, maar we zijn toch allemaal gelijk? Verschillende straffen vind ik echt niet per definitie eerlijker. Gaan we moordenaars dan ook verschillende straffen geven? 50% van de (verwachte) resterende levensjaren? Iemand van 20 die een moord pleegt 25 jaar de cel in, iemand van 60 5 jaar cel? Die discussie is zo snel nog niet gevoerd denk ik.
Maar met de huidige bedragen is grof gezegd 98% arme sloeber en 2% rijke patser (lees: succesvol). Dus die 2% is in dat opzicht ook weer verwaarloosbaar.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De overheid wil verkeersonveilig gedrag ontmoedigen door het opleggen van boetes. Een boete van 100 euro voor 20km te hard op snelweg komt voor een simpele loonslaaf (lees ondergetekende) een stuk harder aan dan voor aan voor iemand die 3 ton per jaar verdient. Als iedereen gelijk bestraft wordt, dan zul je zien dat arme sloebers zich wel aan de regels houden en de rijke patsers niet. Dat lijkt me niet helemaal eerlijk.
De landen met inkomensafhankelijke boetes passen dat, voor zover ik weet, alleen toe bij hogere overtredingen. Dus niet bij 4 km/h te hard, wel bij 40 km/u te hard. En een bankdirecteur wordt er vast ook niet vrolijker van als hij weer 20 euro boete moet betalen. Maar hij kan nog wel z'n brood blijven betalen, da's waar.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan komen we bij de discussie wat een lage bekeuring is. Een bankdirecteur lacht om een boete van 1000 euro. Een bijstandsmoeder kan een week niet eten bij een boete van 20 euro. Een inkomensafhankelijke boete zou een goede stap in de richting zijn om dat wat eerlijker te maken.
'Rijke patsers'? Serieus, die post druipt van de jaloezie. Zo'n maatregel zal superpopulair zijn bij 'het volk'. Natuurlijk, de meeste mensen verdienen modaal of minder, die willen uit de onderbuik wel dat rijke mensen meer betalen. Nederland is toch sowieso al een land met mensen die tot aan het ziekelijke aan toe jaloers zijn. Maar wat is nou echt eerlijk? Eerlijk is geen absoluut begrip, maar een gevoel, een emotie. Denk jij dat iemand die een ton per jaar verdient die regel eerlijk zal vinden? Rijke personen betalen sowieso al meer belasting, nu ook nog meer boete? Zo'n maatregel is prachtig, vinden mensen die niet verder denken dan hun eigen directe belang.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De overheid wil verkeersonveilig gedrag ontmoedigen door het opleggen van boetes. Een boete van 100 euro voor 20km te hard op snelweg komt voor een simpele loonslaaf (lees ondergetekende) een stuk harder aan dan voor aan voor iemand die 3 ton per jaar verdient. Als iedereen gelijk bestraft wordt, dan zul je zien dat arme sloebers zich wel aan de regels houden en de rijke patsers niet. Dat lijkt me niet helemaal eerlijk.
Ik hoop toch dat 98% van de automobilisten een boete van 35 euro kan betalen zonder zich zorgen over het betalen van de huur/hypotheek te hoeven maken.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:59 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Maar met de huidige bedragen is grof gezegd 98% arme sloeber en 2% rijke patser (lees: succesvol). Dus die 2% is in dat opzicht ook weer verwaarloosbaar.
Je moet het iets minder letterlijk nemen dan dat. Verder gewoon eens met twiFight.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:02 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat 98% van de automobilisten een boete van 35 euro kan betalen zonder zich zorgen over het betalen van de huur/hypotheek te hoeven maken.
Als rijk persoon mag je dus blijkbaar verkeersovertredingen begaan (en het risico lopen letsel te veroorzaken aan de overige verkeersdeelnemers) omdat je toch gemakkelijk die boete kunt betalen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:01 schreef twiFight het volgende:
[..]
'Rijke patsers'? Serieus, die post druipt van de jaloezie. Zo'n maatregel zal superpopulair zijn bij 'het volk'. Natuurlijk, de meeste mensen verdienen modaal of minder, die willen uit de onderbuik wel dat rijke mensen meer betalen. Nederland is toch sowieso al een land met mensen die tot aan het ziekelijke aan toe jaloers zijn. Maar wat is nou echt eerlijk? Eerlijk is geen absoluut begrip, maar een gevoel, een emotie. Denk jij dat iemand die een ton per jaar verdient die regel eerlijk zal vinden? Rijke personen betalen sowieso al meer belasting, nu ook nog meer boete? Zo'n maatregel is prachtig, vinden mensen die niet verder denken dan hun eigen directe belang.
Hier sla je de plank compleet mis. Je mag als rijkere ook geen overtreding begaan en je wordt op dezelfde manier bestraft.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:10 schreef Van_Poppel het volgende:
Als rijk persoon mag je dus blijkbaar verkeersovertredingen begaan (en het risico lopen letsel te veroorzaken aan de overige verkeersdeelnemers) omdat je toch gemakkelijk die boete kunt betalen.
En hoe ga je dan bepalen wat proportioneel is? Immers, die rijkere betaald wel meer belasting en zal waarschijnlijk ook een duurdere auto rijden. Dus daarom maar minder boete, omdat hij al op andere manieren bijdraagt aan de staatskas? Of meer boete? En dan ook maar meteen meer kosten voor brandstof, hogere BPM, meer BTW, etc? Zodat hij straks exact evenveel kan doen als Jan Modaal?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:10 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik ben overigens helemaal geen SP-boy ofzo. Als je 2 ton verdient (in de private sector) dan zul je dat ook wel waard zijn. Helemaal niks mis mee. Maar op de openbare weg is het wel zo eerlijk dat verkeersonveilig gedrag voor iedereen op een proportionele wijze wordt bestraft.
Wat is daar oneerlijk aan? Wat weerhoudt de bijstandsmoeder ervan werk te zoeken waarbij ze dat ook kan maken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:31 schreef Van_Poppel het volgende:
Stel, je rijdt op een 50km-weg waar je makkelijk 70/80 kan rijden. Maar je weet dat je 100 euro kunt aftikken als je geflitst wordt. Dan is het toch oneerlijk dat arme bijstandsmoeders keurig 50 rijden omdat ze anders in de dikke shit komen en de Audi's en BMW's gewoon door gassen omdat zo'n boete aan hun reet roest...
Vervang de bijstandsmoeder door een random persoon die 40 uur per week werkt voor 1200 euro netto per maand.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat is daar oneerlijk aan? Wat weerhoudt de bijstandsmoeder ervan werk te zoeken waarbij ze dat ook kan maken.
Waarom rijdt de bijstandsmoeder eigenlijk auto, ze heeft toch geen werk...
Je weet wat ze zeggen: "If you can't stand the heat, stay out of the kitchen." What's next: een chauffeur vrijbrief geven om zo hard te rijden als die zelf wilt, omdat hij van zijn rijbewijs afhankelijk is en onder de modaalgrens zit?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vervang de bijstandsmoeder door een random persoon die 40 uur per week werkt voor 1200 euro netto per maand.
Dat hangt af van wie 'm betaalt lijkt me.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 02:22 schreef Ridocar het volgende:
Gewoon de boetes inkomensafhankelijk maken. (wat ik overigens een goed idee vind) Alleen, hoe doe je dat met een directiechauffeur? Nemen we dan het inkomen van de chauffeur, of van de directeur die achterin zit en de chauffeur maant harder te rijden?
En wat doen we met ondernemers met een sterk wisselend inkomen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 02:22 schreef Ridocar het volgende:
Gewoon de boetes inkomensafhankelijk maken. (wat ik overigens een goed idee vind) Alleen, hoe doe je dat met een directiechauffeur? Nemen we dan het inkomen van de chauffeur, of van de directeur die achterin zit en de chauffeur maant harder te rijden?
Pas in Duitsland twee boetes op 1 dag. 12 km op de snelweg, 9 km in de bebouwde kom.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:38 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hoezo kansloos. Het is een gecorrigeerde snelheid dus in feite reed je nog harder en met de marge op snelheidsmeters waarschijnlijk zelfs meer dan 10 km/u sneller op de teller. Als je iemand kansloos wilt noemen dan kun je wel een lesje zelfreflectie gebruiken. Bovendien, als je alle boetes < 10 km/u te snel gaat afschaffen dan gaat men gewoon standaard 10 km/u (extra) te snel rijden.
Iedereen wordt gewoon gelijk behandeld, want de boete is precies hetzelfde. Het aantal nullen op je bankrekening is compleet irrelevant. Hoe eerlijk wil je het hebben? Bovendien, hoe doe je dat dan met mensen die miljonair zijn, gestopt zijn met werken en dus in principe geen inkomen hebben? Ga je dan werken op basis van vermogen? En hoe doe je dat met ondernemers inderdaad? Zoveel haken en ogen hieraan, gewoonweg niet te handhaven. En in mijn ogen gewoon socialistische jaloezie. Als je zelf fully loaded was zou je nu fel tegen zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als rijk persoon mag je dus blijkbaar verkeersovertredingen begaan (en het risico lopen letsel te veroorzaken aan de overige verkeersdeelnemers) omdat je toch gemakkelijk die boete kunt betalen.
Ik ben overigens helemaal geen SP-boy ofzo. Als je 2 ton verdient (in de private sector) dan zul je dat ook wel waard zijn. Helemaal niks mis mee. Maar op de openbare weg is het wel zo eerlijk dat verkeersonveilig gedrag voor iedereen op een proportionele wijze wordt bestraft.
gaan we dat met cellstraffen ook doen? Ceo's korter dan bijstandtrekkers omdat hun tijd belangrijker is?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 02:22 schreef Ridocar het volgende:
Gewoon de boetes inkomensafhankelijk maken. (wat ik overigens een goed idee vind) Alleen, hoe doe je dat met een directiechauffeur? Nemen we dan het inkomen van de chauffeur, of van de directeur die achterin zit en de chauffeur maant harder te rijden?
Ja leuk verhaal. Ik vind t kansloos.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 22:38 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hoezo kansloos. Het is een gecorrigeerde snelheid dus in feite reed je nog harder en met de marge op snelheidsmeters waarschijnlijk zelfs meer dan 10 km/u sneller op de teller. Als je iemand kansloos wilt noemen dan kun je wel een lesje zelfreflectie gebruiken. Bovendien, als je alle boetes < 10 km/u te snel gaat afschaffen dan gaat men gewoon standaard 10 km/u (extra) te snel rijden.
Wel een goede. Ook een goede reden om de tarieven voor CEO's weer lager te maken, ze zijn immers al duurder in hun uren en zitten vaker volgepland, dus door ze harder te laten rijden, gaan ze meer werken per dag.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
gaan we dat met cellstraffen ook doen? Ceo's korter dan bijstandtrekkers omdat hun tijd belangrijker is?
ff een keer extreem accelereren en (letterlijk en figuurlijk) achter je latenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:50 schreef Fer het volgende:
Ingehaald worden in de mist, maar zodra de mist weg is en ik verhoog mijn snelheid, kan ik die auto's allemaal weer zelf inhalen. Ofwel: "Waarom zou je je snelheid aanpassen bij 100m zicht, ik rijd hier iedere dag 115."
Een Fiat truttenschudder die voorbij komt op de rotonde, bijna op twee wielen overhellend door de 60kg overgewicht van de twee Anita's die erin zitten. Rijdend met een rokende peuk in hun verlopen, geblondeerde rotkoppen.
Ruzie krijgen met de enige andere auto op de A7 terwijl we beide gewoon 120 rijden. Maar deze het nodig vind om met 5km verschil aan te komen en dan even snel in mijn dooie hoek blijven hangen. Vervolgens los ik dan maar het gas omdat ik ook wil inhalen en als ik erachter zit vertraagt ie tot 105.
Dus haal ik hem maar in en weer door op 120, waarna exact dezelfde situatie nog een keer voordoet. Dit terwijl ik gewoon 120 op de cc wil rijden en deze kerel niet eens met een telefoon zat te spelen ofzo.
Nou eigenlijk begon het gelul bij de oprit al, waar die hem bijna in mijn kofferbak parkeerde omdat het van 2 naar in strook ging, vervolgens een bocht. Na de bocht komen we naast de snelweg en deed ik ff vol onderin. Kerel was nog net de bocht uit toen ik de snelweg op ging met 120. Na enkele km toch dichterbij gekomen omdat ie wat harder reed dan ik, om vervolgens als een soort insect om me heen te blijven zoemen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:54 schreef rumiii het volgende:
[..]
ff een keer extreem accelereren en (letterlijk en figuurlijk) achter je laten
Hij vond je gewoon leuk, snap de hints nouquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Nou eigenlijk begon het gelul bij de oprit al, waar die hem bijna in mijn kofferbak parkeerde omdat het van 2 naar in strook ging, vervolgens een bocht. Na de bocht komen we naast de snelweg en deed ik ff vol onderin. Kerel was nog net de bocht uit toen ik de snelweg op ging met 120. Na enkele km toch dichterbij gekomen omdat ie wat harder reed dan ik, om vervolgens als een soort insect om me heen te blijven zoemen.
Ik moet een klein beetje huilen van binnen omdat dit gewoon té herkenbaar is. Het stomme is, ik kan bij god niet achterhalen wat hier de reden voor is. Iemand die met 210 km/u over de snelweg jast vind ik een levensgevaarlijke complete idioot, maar ik snap tenminste nog waar dat goed voor kan zijn. Maar bij bovenstaand gedrag heb ik tot op heden nog nooit ook maar één reden kunnen bedenken waarom iemand daar ook maar iets mee opschiet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:50 schreef Fer het volgende:
Ruzie krijgen met de enige andere auto op de A7 terwijl we beide gewoon 120 rijden. Maar deze het nodig vind om met 5km verschil aan te komen en dan even snel in mijn dooie hoek blijven hangen. Vervolgens los ik dan maar het gas omdat ik ook wil inhalen en als ik erachter zit vertraagt ie tot 105.
Dus haal ik hem maar in en weer door op 120, waarna exact dezelfde situatie nog een keer voordoet. Dit terwijl ik gewoon 120 op de cc wil rijden en deze kerel niet eens met een telefoon zat te spelen ofzo.
Je bent dus lekker gehaast aan het rijden. Maar niet zo gehaast dat je niet even kunt Fok!ken.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:56 schreef NieuweNier het volgende:
En sta ik dus dramatisch stil. Ik moet wel werken dus ben zelf een irritatie. Op parkings snel inhalen enzo en de hele tijd van baan wisselen.
wat is t ook een clown hequote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je bent dus lekker gehaast aan het rijden. Maar niet zo gehaast dat je niet even kunt Fok!ken.
Volgens mij erger jij je constant als je in de auto zit.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:56 schreef NieuweNier het volgende:
Ik sta echt dramatisch stil in de file.
Op de heenweg was er op de andere baan een caravan geschaard. Caravan in de bosjes en auto op zijn kop.
Fucking aso's in de auto daar. Mensen reden heen en weer om de bestuurder te helpen. Ondertussen trokken er mensen volgas op terwijl er dus mensen over de snelweg liepen.
Voor me wilde iemand oversteken. Ik remde de gozer naast me gas. Hij reed ze bijna aan.
En sta ik dus dramatisch stil. Ik moet wel werken dus ben zelf een irritatie. Op parkings snel inhalen enzo en de hele tijd van baan wisselen.
Nou ja meer dan een uur doen over 1km is ook irritant. ..quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 16:03 schreef Messina het volgende:
[..]
Volgens mij erger jij je constant als je in de auto zit.
Als je niet kan rijden wel ja.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 16:05 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Nou ja meer dan een uur doen over 1km is ook irritant. ..
Ook echt zonder automaat. Lekker de koppeling vernielen![]()
Da's nog niks vergeleken bij z'n medeweggebruikers.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 16:03 schreef Messina het volgende:
Volgens mij erger jij je constant als je in de auto zit.
Ik maak me niet druk in de auto, hoor. Ik erger me ook alleen aan mensen die zich niet aan de regels houden en zodoende gevaarlijke situaties creëren.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 16:05 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Nou ja meer dan een uur doen over 1km is ook irritant. ..
Ook echt zonder automaat. Lekker de koppeling vernielen![]()
Oh natuurlijk niet. Als jij 2 uur stil staat op de snelweg vind je dat niet vervelendquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 16:46 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik maak me niet druk in de auto, hoor. Ik erger me ook alleen aan mensen die zich niet aan de regels houden en zodoende gevaarlijke situaties creëren.
Nou ja ik laat hem niet stinken. Ik geef meestal zelfs geen gas bij.quote:
Ik heb wel het idee dat dat de enige manier is voor sommige mensen om eens op te gaan letten in het verkeer.quote:
Natuurlijk is dat vervelend, maar gaat die file ineens over als ik me eraan ga zitten ergeren, dan? Die file blijft even langquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:21 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Oh natuurlijk niet. Als jij 2 uur stil staat op de snelweg vind je dat niet vervelend![]()
Ik ben blij dat ik een leuk leven heb met dingen om te doen enzo
Nou ja stress. Wat je baas ervan vindt enzo... En door te haasten heb ik toch veel tijd bespaardquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:07 schreef Messina het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat vervelend, maar gaat die file ineens over als ik me eraan ga zitten ergeren, dan? Die file blijft even lang
Fijn dat jij een leuk leven hebt verder, hoor. Gun het je van harte.
Niet waar, het is al lang bewezen dat men door te haasten statistisch nauwelijks significante tijdswinst boekt. Dus bullshit.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:12 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Nou ja stress. Wat je baas ervan vindt enzo... En door te haasten heb ik toch veel tijd bespaard![]()
Dan hou je geen rekening met omstandigheden. Op de vluchtstrook in de file rij je bijvoorbeeld echt sneller... Ook op een parallelweg.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Niet waar, het is al lang bewezen dat men door te haasten statistisch nauwelijks significante tijdswinst boekt. Dus bullshit.
Maar ach, why try to talk sense into youje bent hier grotendeels toch alleen om te trololo'en
Parallelwegen zijn goud. Bijv. bij de A12, des tijds, toen de tunnels nog niet open waren, werkzaamheden, van 5 naar 1 rijstrook. En Pizza nam lekker de afrit en weer de oprit en reed met 80 langs de file.quote:
Niet 240 over de vluchtstrook gaan rijdenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Niet waar, het is al lang bewezen dat men door te haasten statistisch nauwelijks significante tijdswinst boekt. Dus bullshit.
Maar ach, why try to talk sense into youje bent hier grotendeels toch alleen om te trololo'en
Doe ik inderdaad niet nee. Zo hard kan mijn auto overigens niet eensquote:Op zondag 5 oktober 2014 15:55 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Niet 240 over de vluchtstrook gaan rijden
Daar heb ik nog niet eens zoveel problemen mee. 'Kost' mij hooguit een paar seconden extra en die persoon staat alsnog in dezelfde file. Wanneer de file oplost/eindigt rij je de afstand die hij won met dat geintje in een paar seconden weer dicht.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:50 schreef blup het volgende:
Vanmorgen weer van die tankeiland hoppers en afslag/oprit nemers..
Helaas weer geen politie te bekennen die ze een halfuurtje ophoudt met een algemene controle.
Wat is je probleem? Vaak genoeg is het niet eens sneller. En als het dat wel is, dan zijn zij slimmer dan jij. Wat hierboven wordt gezegd over dat scheuren ben ik het wel mee eens overigens.quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:50 schreef blup het volgende:
Vanmorgen weer van die tankeiland hoppers en afslag/oprit nemers..
Helaas weer geen politie te bekennen die ze een halfuurtje ophoudt met een algemene controle.
Als ik de slingerende fietsers (ik rij de meeste tijd met scooter op t fietspad) moet gaan melden, ga ik vier uur over mijn woon-werk-verkeer doen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:01 schreef Ridocar het volgende:
Vrachtauto op een provinciale weg al slingerend en 50 rijdend. Leuk voor het tegemoetkomende verkeer...
Wel even gemeld, want gevaarlijk rijgedrag.
Whut? Nu al stuk?quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zo hard kan mijn auto overigens niet eens
quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:50 schreef blup het volgende:
Vanmorgen weer van die tankeiland hoppers en afslag/oprit nemers..
Helaas weer geen politie te bekennen die ze een halfuurtje ophoudt met een algemene controle.
Als ze dat nu ff overal invoeren, dan kunnen ze heel wat rijbewijzen invorderen van die mafketels die volgas over de parkeerplaats jakkeren om een paar auto's op te schuiven in de file.quote:Plaatsnaamborden bij parkeerplaatsen langs A1 en N36 voor lagere snelheid
Overijssel heeft er sinds kort een aantal nieuwe plaatsnamen bij: Bolder, Boermark, De Hop, Hazepad en Smokkelpad. Het zijn namen van parkeerplaatsen en verzorgingsplaatsen langs de A1 en N36. Rijkswaterstaat heeft er plaatsnaamborden geplaatst.
Doel van het plaatsen van de plaatsnaamborden is het verlagen van de snelheid van voertuigen. Op dit moment geldt er geen wettelijke maximumsnelheid op parkeerplaatsen en bij tankstations. Op sommige plekken staan wel borden met een maximumsnelheid van 50 kilometer per uur. Na het plaatsen van de borden is de maximumsnelheid 30.
Volgens Rijkswaterstaat is de snelheidsbeperking nodig voor de veiligheid. Er zou nu vaak veel te hard worden gereden. Dat er voortaan een maximumsnelheid van 30 kilometer per uur geldt betekent ook dat er voortaan snelheidscontroles gedaan kunnen worden en bekeuringen kunnen worden gegeven.
quote:Op maandag 6 oktober 2014 20:46 schreef twiFight het volgende:
[..]
Daar heb ik nog niet eens zoveel problemen mee. 'Kost' mij hooguit een paar seconden extra en die persoon staat alsnog in dezelfde file. Wanneer de file oplost/eindigt rij je de afstand die hij won met dat geintje in een paar seconden weer dicht.
Wat ik erger vind is dat die actie vaak ook neerkomt op met ~50 langs de pompen scheuren en met 80+ langs de parkeerplaatsen waar ook nog wel eens gezinnen met kinderen stoppen om even naar de WC te kunnen. Ik hoop niet dat ze politie tegenkomen. Een boom heeft veel meer effect.
quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:00 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat is je probleem? Vaak genoeg is het niet eens sneller. En als het dat wel is, dan zijn zij slimmer dan jij. Wat hierboven wordt gezegd over dat scheuren ben ik het wel mee eens overigens.
Mijn probleem is dat het gevaarlijk is op tankeilanden en dat het 'haromica effect' extra versterkt word door dat pauper gedrag. Niks slims aan, gewoon asociaal en egoïstisch. Iedereen heeft er last van. Is het dadelijk de bedoeling dat de file ook op de parkeersplaatsen en tankstations is?quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:53 schreef swollywood het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Als ze dat nu ff overal invoeren, dan kunnen ze heel wat rijbewijzen invorderen van die mafketels die volgas over de parkeerplaats jakkeren om een paar auto's op te schuiven in de file.
Snelheid omlaag op de eilanden, klaar. Harmonica-effect ja, maar die heb je sowieso in Nederland met alle op- en afritten. Ik doe het vrijwel nooit, heeft vaak toch niet echt zin qua tijdswinst. Maar van die controles vind ik zo'n bullshit. Ga je even je blaas legen of een bak koffie halen, sta je daarna nog een half uur bij zo'n controle te wachten, omdat we mensen die een sluiproute pakken willen ophouden. Doe normaal.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:19 schreef blup het volgende:
[..]
[..]
[..]
Mijn probleem is dat het gevaarlijk is op tankeilanden en dat het 'haromica effect' extra versterkt word door dat pauper gedrag. Niks slims aan, gewoon asociaal en egoïstisch. Iedereen heeft er last van. Is het dadelijk de bedoeling dat de file ook op de parkeersplaatsen en tankstations is?
Wat is een tankeiland?quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:19 schreef blup het volgende:
[..]
[..]
[..]
Mijn probleem is dat het gevaarlijk is op tankeilanden en dat het 'haromica effect' extra versterkt word door dat pauper gedrag. Niks slims aan, gewoon asociaal en egoïstisch. Iedereen heeft er last van. Is het dadelijk de bedoeling dat de file ook op de parkeersplaatsen en tankstations is?
Normaal gesproken zou ik het ook laten gaan. Als 'ie alleen 50 reed was het irritant, nu was het met dat geslinger gewoon gevaarlijk. Ik moest op een gegeven moment afslaan, maar ik vreesde voor de veiligheid van het andere verkeer. Gewoon omdat je met +30 ton gewoon rechtuit moet rijden. Niet tof als je daarmee ongelukken maakt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 21:04 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Als ik de slingerende fietsers (ik rij de meeste tijd met scooter op t fietspad) moet gaan melden, ga ik vier uur over mijn woon-werk-verkeer doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |