Dan kijk je verkeerdquote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:48 schreef thenxero het volgende:
[..]
Reed er net nog, geen paal gezien.
Tja.... Ambtenarenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:37 schreef Gwywen het volgende:
Niet zozeer een ergernis over weggebruikers maar over wegbeheerders die langs elkaar heen werken; wordt er een stuk doorgaande weg afgesloten wegens onderhoud, gaat de naburige gemeente de alternatieve route in die zelfde periode óók afsluiten.
Oh, zo'n geval hebben we hier in de omgeving ook. Ene wegbeheerder sluit de weg van half september tot half oktober af en de andere het vervolgstuk van eind september tot eind oktober...quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:37 schreef Gwywen het volgende:
Niet zozeer een ergernis over weggebruikers maar over wegbeheerders die langs elkaar heen werken; wordt er een stuk doorgaande weg afgesloten wegens onderhoud, gaat de naburige gemeente de alternatieve route in die zelfde periode óók afsluiten.
Misschien dat ze daar 's nachts werken maar 's ochtends de borden laten staan?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:50 schreef Fer het volgende:
Om de zoveel km snelweg momenteel een bord met wegwerkzaamheden en 90km, maar totaal niet duidelijk wat er is. Soms hooguit een afgesloten oprit, stukje vangrail dat mist of versmalde vluchtstrook.
Ik kwam 'm vorige week nog tegen zonder einde 90 bord. Volgens mij A6 of A27. Volgens mij moet je dan officieel 90 blijven rijden tot het eerstvolgende 'normale' snelheidsbord (meestal na een oprit) of kruispunt, maar die heb je op snelwegen niet, maar dat duurt vaak kilometers.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 08:35 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Misschien dat ze daar 's nachts werken maar 's ochtends de borden laten staan?
Ik zie dat ook wel eens: een 90km bord, een paar km 'gewone' snelweg en vervolgens een einde 90km bord.
Iedereen rijdt daar ook met 120 door.
Dat zijn echt gewoon van die zure boetes ja. M'n laatste is inmiddels 2 jaar terug ofzo? Was ook zo'n kutte, 106 waar 100, 28 euro + 7 euro administratie.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:58 schreef kikoooooo het volgende:
4 km gecorrigeerd te hard, 30 euro boeteHad al jaren geen boete meer gereden.
Kansloze kk boetes
had twee bekeuringen van 4 te hard om 1 uur 's nachtsquote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:08 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat zijn echt gewoon van die zure boetes ja. M'n laatste is inmiddels 2 jaar terug ofzo? Was ook zo'n kutte, 106 waar 100, 28 euro + 7 euro administratie.
Hoezo was met 100 doorrijden geen optie?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:44 schreef Fer het volgende:
En terug op dezelfde weg, laat mijn gas los omdat we richting een stoplicht komen en met 100 doorrijden daar echt geen optie was,
Omdat ie op oranje ging en zelfs met 200 we nog niet voor rood licht de kruising over waren geweest. Zelfs al sprong ie weer op groen, dan waren er zoveel auto;s daar te wachten, die trekken echt niet snel genoeg op zodat je met 100 kan doorkachelen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:11 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hoezo was met 100 doorrijden geen optie?
Oké, dan is het inderdaad niet echt snugger om vol op het stoplicht af te stormen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:37 schreef Fer het volgende:
Omdat ie op oranje ging en zelfs met 200 we nog niet voor rood licht de kruising over waren geweest. Zelfs al sprong ie weer op groen, dan waren er zoveel auto;s daar te wachten, die trekken echt niet snel genoeg op zodat je met 100 kan doorkachelen.
Hoezo kansloos. Het is een gecorrigeerde snelheid dus in feite reed je nog harder en met de marge op snelheidsmeters waarschijnlijk zelfs meer dan 10 km/u sneller op de teller. Als je iemand kansloos wilt noemen dan kun je wel een lesje zelfreflectie gebruiken. Bovendien, als je alle boetes < 10 km/u te snel gaat afschaffen dan gaat men gewoon standaard 10 km/u (extra) te snel rijden.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:58 schreef kikoooooo het volgende:
4 km gecorrigeerd te hard, 30 euro boeteHad al jaren geen boete meer gereden.
Kansloze kk boetes
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:53 schreef Don-Leon het volgende:
Dit soort luie tjappies![]()
Naar mijn idee vertekent de video iets, het licht wat het deed was feller en het was nog wat donkerder.
quote:Op vrijdag 26 september 2014 03:30 schreef twiFight het volgende:
- mensen, een eerlijke tip: als één koplamp het niet doet dan is het niet, ik herhaal NIET okee om de andere dan maar op groot licht te zetten, om te compenseren. Serieus.
Het geluid vertekent de video nog veel meerquote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:53 schreef Don-Leon het volgende:
Dit soort luie tjappies![]()
Naar mijn idee vertekent de video iets, het licht wat het deed was feller en het was nog wat donkerder.
Toch zul je tegen de 120 op de teller hebben gehadquote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:08 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat zijn echt gewoon van die zure boetes ja. M'n laatste is inmiddels 2 jaar terug ofzo? Was ook zo'n kutte, 106 waar 100, 28 euro + 7 euro administratie.
100 op de teller is 97 op de GPS, 130 is 125/126. Dus dat valt wel mee qua afwijking, ik reed waarschijnlijk 112/113 ofzo op de teller. Ik zei daarom ook zure boetes, niet onterecht. En eens in de zoveel jaar een kleine boete is in Nederland sowieso wel ingecalculeerd, maar alsnog is zo'n envelop in de bus altijd even een shit-momentje.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Toch zul je tegen de 120 op de teller hebben gehad
Ligt aan je auto hoor, 111-112 kan ook al genoeg zijn.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Toch zul je tegen de 120 op de teller hebben gehad
Helemaal mee eens dat het zuur is. Toch is het niet onlogisch dat een dergelijke kleine overtreding met een relatief lage bekeuring wordt afgestraft. Het houdt je scherp.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:12 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
100 op de teller is 97 op de GPS, 130 is 125/126. Dus dat valt wel mee qua afwijking, ik reed waarschijnlijk 112/113 ofzo op de teller. Ik zei daarom ook zure boetes, niet onterecht. En eens in de zoveel jaar een kleine boete is in Nederland sowieso wel ingecalculeerd, maar alsnog is zo'n envelop in de bus altijd even een shit-momentje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |