Geloof er niets van.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:06 schreef De_Guidance het volgende:
In alle grote kranten en nieuwsmedia staat dat Turkije ISIS gaat aanvallen Sadpanda.
Daar kun je niet tegen opboksen met je Fok TT.
In de Turkse propaganda media ja.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:06 schreef De_Guidance het volgende:
In alle grote kranten en nieuwsmedia staat dat Turkije ISIS gaat aanvallen Sadpanda.
Daar kun je niet tegen opboksen met je Fok TT.
Volkskrant, NRC, Nu.nl, BBC, CNNquote:Op dinsdag 30 september 2014 22:07 schreef SadPanda het volgende:
[..]
In de Turkse propaganda media ja.
Syrie heeft niet eens media.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:07 schreef SadPanda het volgende:
[..]
In de Turkse propaganda media ja.
Zeggen dat je meedoet aan de Amerikaanse anti-ISIS coalitie is wat anders dan daadwerkelijk ISIS aanvallen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:07 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Volkskrant, NRC, Nu.nl, BBC, CNN
http://www.volkskrant.nl/(...)-tegen-IS-voor.dhtmlquote:Op dinsdag 30 september 2014 22:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zeggen dat je meedoet aan de Amerikaanse anti-ISIS coalitie is wat anders dan daadwerkelijk ISIS aanvallen.
Racisme is haram.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:06 schreef Stimorol- het volgende:
Turken
Erdogan en Assad
Koerden tho![]()
Omdat Erdogan er ideologisch aan gelijk is en omdat hij zo meer invloed wil krijgen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:11 schreef mylamboisblack het volgende:
Waarom support Turkije de Moslimbroederschap eigenlijk?
Still better then Sisi?quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:11 schreef mylamboisblack het volgende:
Waarom support Turkije de Moslimbroederschap eigenlijk?
Aint gonna work. Net als die hele Kurt acilimi met Berzani. Backfire etc.quote:
Ik zou Ataturk ook zo aanspreken maar hij is al dood.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:11 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen Ataturk....
Gaat beetje lastig.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:11 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen Ataturk....
Ok mevrouw het medium.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Aint gonna work. Net als die hele Kurt acilimi met Berzani. Backfire etc.
Ze gaan nog niets doen nu.
Zo groot is Obama's lul die net in mijn reet zat.quote:
Maar je kan toch ook een neutrale stand hebben mbt Egypte? Turkije en Egypte zijn geen buurlanden ofzo, ik snap niet waarom hij zo partijdig is.quote:
Paar honderd man neergeknald. Nog steeds vrouwen en christenen en journalisten onderdrukken. Land geen reet vooruit helpen.quote:
Gelukkig heeft Sisi geen last van futiliteiten als een grondwet.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:13 schreef UpsideDown het volgende:
MB was een ramp in Egypte, hoe ze de grondwet naar hun hand zetten en het gehele vol bedrogen.
Duh. Erdogans acties ook zo.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:13 schreef UpsideDown het volgende:
MB was een ramp in Egypte, hoe ze de grondwet naar hun hand zetten en het gehele volk bedrogen.
Hij heeft in ieder geval geen halve shariagrondwet ingevoerd.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Sisi geen last van futiliteiten als een grondwet.
Er gingen minstens 10 miljoen mensen de straat op tegen Morsi (veel meer dan tegen Moebarak en al helemaal tegen Sisi). Hoe denk je dat dat had afgelopen?quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:13 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Paar honderd man neergeknald. Nog steeds vrouwen en christenen en journalisten onderdrukken. Land geen reet vooruit helpen.
Leuke vent die Sisi.
Ik hou van Aleviler, zitten vol levensvreugde en zijn barmhartige moderne mensen, alleen jij bent een vreemde eend in de bijt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:13 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ben Alevi. Die kennen geen haram.
#Allahsizler
Sharia is wel het toverwoord he.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:15 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hij heeft in ieder geval geen halve shariagrondwet ingevoerd.
Je ontkent deze feiten?quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:15 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Sharia is wel het toverwoord he.
Alevieten zijn vaak wel cool ja.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:15 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ik hou van Aleviler, zitten vol levensvreugde en zijn barmhartige moderne mensen, alleen jij bent een vreemde eend in de bijt.
Hele warme mensen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Alevieten zijn vaak wel cool ja.
Kalbimi kirma ama.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:15 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ik hou van Aleviler, zitten vol levensvreugde en zijn barmhartige moderne mensen, alleen jij bent een vreemde eend in de bijt.
sen basladin....quote:
Zijn homeboy Morsi is er keihard uitgetrapt en nu is hij boos.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:12 schreef mylamboisblack het volgende:
Maar je kan toch ook een neutrale stand hebben mbt Egypte? Turkije en Egypte zijn geen buurlanden ofzo, ik snap niet waarom hij zo partijdig is.
Basically is dat het wel ja.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:21 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Zijn homeboy Morsi is er keihard uitgetrapt en nu is hij boos.
Blijkbaar niet hea, anders zouden ze niet succes boeken.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:20 schreef De_Guidance het volgende:
Is het Syrische leger niet inmiddels uitgeput?
Al die jaren vechten..
Het houdt niet op.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:20 schreef De_Guidance het volgende:
Al die jaren vechten..
Gelukkig niet.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:20 schreef De_Guidance het volgende:
Al die jaren vechten..
Je laat je wel weer kennen. Feit blijft dat de Turken, maar ook de Iranirs, in het Midden-Oosten de enigen zijn met een serieuze staatstraditie. Hoe slecht het ook moge gaan, ze weten zich iedere keer weer te herpakken en weten wanneer nodig weer hun voortbestaan te garanderen, omdat een krijgsgeschiedenis en staatsbestuur bij ze zit ingebakken.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:57 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oh ja. Stel homoseksuelen die al kont neukend de troon in hun handen hielden. En wat is daar nu van over? Beetje trots en een land van pak em beet 2000 km.
Okquote:Op dinsdag 30 september 2014 22:25 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Je laat je wel weer kennen. Feit blijft dat de Turken, maar ook de Iranirs, in het Midden-Oosten de enigen zijn met serieuze staatstraditie. Hoe slecht het ook moge gaan, ze weten zich iedere keer weer te herpakken en weten wanneer nodig weer hun voortbestaan te garanderen, omdat een krijgsgeschiedenis en staatsbestuur bij ze zit ingebakken.
Jij bent ook Turk, je etniciteit maakt toch niet uit. Als je woont in Turkije ben je een Turk of je nou Koerdisch, Laz, Arabier of Tatar bentquote:Op dinsdag 30 september 2014 22:21 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Beetje fokken toch..
Turken fokken is zo easy ama ya..
Ik hou van Turkije![]()
alleen die Erdogan.
Hoe kan je halve familie alevi zijn?quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:26 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Jij bent ook Turk, je etniciteit maakt toch niet uit. Als je woont in Turkije ben je een Turk of je nou Koerdisch, Laz, Arabier of Tatar bent
Mijn halve familie is alevi en heb ook een Koerdische zwager, ik heb ook wat gemixed bloed. We zijn allemaal MENSEN en dat is belangrijk.
Ach Erdogan heeft ook zo zijn fouten, net als alle andere premiers die Turkije hebben bestuurd. Van mij mag CHP ook 4 jaartjes regeren, kijken wat zij in petto hebben.
Zouden ze aan Swingen doen? Ik zou dan medelijden hebben aan Assadquote:Op dinsdag 30 september 2014 22:29 schreef Aloulou het volgende:
Assad en Erdo in betere tijden, vrouwen erbij, alles:
[ afbeelding ]
Effe wat fatoes breken met de dames erbij:
[ afbeelding ]
Vredesduiven:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd wie er langer aanblijft, Erdo of Assad. Ik zet me geld op Assad inmiddels.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:29 schreef Aloulou het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vredesduiven:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd wie er langer aanblijft, Erdo of Assad. Ik zet me geld op Assad inmiddels.
De Ottomanen waren niet de enige Turkse dynastien die een rijk bestuurden in het Midden-Oosten. Je hebt ook de Ghaznaviden, Khwarazmiden, Ak Koyunlu, Kara Koyunlu, Seltsjoeken, Mamelukken, Safawiden, Afshariden...quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:58 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Het is nooit 1000 jaar geweest, laat je niet voor de gek houden. Het Ottomaanse Rijk bestond 600 jaar ongeveer, en ze hebben niet alle jaren het MO in handen gehad.
Daarnaast was het Ottomaanse Rijk niet pro-Turks, maar pro-Islam. Als ze het Turks nationalisme hadden gebruikt, kwamen ze niet zo ver.
Ik wil ook n soenniet maar die k ken zijn weer vaak net ff tequote:Op dinsdag 30 september 2014 22:32 schreef TeenWolf het volgende:
De broer van mijn vader is getrouwd met een Alevitische vrouw. Ze hebben 4 kinderen gekregen en allemaal Alevitisch opgevoed vandaar. Heb niet zo'n grote familie trouwens.
Toen was alles koek en ei.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:29 schreef Aloulou het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vredesduiven:
[ afbeelding ]
Soennieten, Alevieten 1 pot nat.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:35 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik wil ook n soenniet maar die k ken zijn weer vaak net ff te
Wil ook gemengde kindertjes op de wereld zetten. Is bevorderlijk voor de wereldvrede.
Ik zal je post printen en gaan flyeren in Syrie en Iraq. Misschien snappen ze t dan.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:38 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Soennieten, Alevieten 1 pot nat.We geloven allemaal in Allah, Mohammed en Ali.
Genieten van je leven en goed zijn voor je medemens is de essentie van het geloof.
Die onderontwikkelden hebben een jarenlange opleiding nodig vrees ik.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:39 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik zal je post printen en gaan flyeren in Syrie en Iraq. Misschien snappen ze t dan.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:39 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik zal je post printen en gaan flyeren in Syrie en Iraq. Misschien snappen ze t dan.
Allah is alwetend. Als hij denkt het is tijd dan is het tijd.quote:
Wat is dat?quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:40 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Die onderontwikkelden hebben een jarenlange opleiding nodig vrees ik.![]()
dikgedrukt?quote:
Isis & co ....quote:
Dat blijkt wel ja.quote:
Erdogan zag het oprecht als dat Assad "soennieten bruut afmaakt".quote:Assad zou aangevallen worden door de NAVO of Israel, dat weet ik niet meer.Toen heeft Erdogan alles op alles gezet en overuren gemaakt zodat die plannen niet doorgingen en Syrie bleef vrij van een aanval.
Sad story.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:51 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat blijkt wel ja.
[..]
Erdogan zag het oprecht als dat Assad "soennieten bruut afmaakt".
Er zijn twee mensen die Assad keihard in de rug hebben gestoken. Allereerst Khaled Meshaal van Hamas die decennia volledige onderdak (en steun) kreeg van de Assad-dynastie in Damascus. En twee is Erdogan die ook close met de langnek was. Vrouwen kwamen over de vloer, kinderen speelden met elkaar je kent het wel.
Toont aan hoe sektarisch Erdogan is.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:51 schreef Aloulou het volgende:
Erdogan zag het oprecht als dat Assad "soennieten bruut afmaakt".
Heeft niets met sektarisch te maken, het ging om wat er allemaal gebeurde daar..quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:57 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Toont aan hoe sektarisch Erdogan is.
Je bent wel erg naef... Het westen is tegen Syri vanwege haar steun aan Hezbollah en het verzet in Gaza tevens is Syri bondgenoot van Iran en Rusland.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:08 schreef TeenWolf het volgende:
In het begin toen al die beelden binnenkwamen van plat gebombardeerde scholen, ziekenhuizen etc. waren Amerika, Turkije en veel Europese landen bijna van plan in te grijpen omdat het te onmenselijk was wat er gaande was.
Assad doet echt NIETS fout in je ogen he?quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je bent wel erg naef... Het westen is tegen Syri vanwege haar steun aan Hezbollah en het verzet in Gaza tevens is Syri bondgenoot van Iran en Rusland.
Als ze wat geven om de moraliteit waarom steunen ze dan Israel? En waarom zeggen ze niks over de demonstraties Bahrein die werd neer geslagen door het leger van Saudi Arabi?
Koerdisch onderwijs en media verbieden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:15 schreef Stimorol- het volgende:
Wat doet Assad fout eigk?
Kun je met concrete voorbeelden komen?
Jawel hoor, hij had de Koerden alle rechten moeten geven (niet pas in 2011) en hij had de gewelddadige demonstraties gelijk veel harder moeten neerslaan.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:14 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Assad doet echt NIETS fout in je ogen he?
Hij heeft dit conflict niet kunnen tegenhouden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:15 schreef Stimorol- het volgende:
Hij heeft net zo veel bloed in zijn handen als de rest.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:15 schreef Stimorol- het volgende:
De onschuld is het eerste dat sterft in een oorlog.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:17 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Hij heeft net zo veel bloed in zijn handen als de rest.
http://www.telegraph.co.u(...)es-in-UN-report.html
quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:17 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De onschuld is het eerste dat sterft in een oorlog.
Jij bent ook nooit in een filosofische bui zeg...quote:
twitter:janjaapderuiter twitterde op dinsdag 30-09-2014 om 21:56:07In my chat with @Raqqa_Sl I was told that the American strikes hit no more than 100 IS fighters and that the Raqqa hospital was destroyed. reageer retweet
twitter:janjaapderuiter twitterde op dinsdag 30-09-2014 om 21:56:55@Raqqa_Sl told me too that Emir Baghdadi ordered people to pay additional taxes and give sheep to the IS fighters becUse of the airstrikes. reageer retweet
twitter:janjaapderuiter twitterde op dinsdag 30-09-2014 om 21:58:03@Raqqa_Sl said that the strikes won't chase away IS. It will only get worse for the population. reageer retweet
twitter:janjaapderuiter twitterde op dinsdag 30-09-2014 om 21:58:48With the oil facilities bombarded the people will suffer cold in the winter and prices for gas rise like crazy now. @Raqqa_Sl reageer retweet
Jij trekt ook wel plots fluwelen handschoenen aan.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:19 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Jij bent ook nooit in een filosofische bui zeg...
Er is een verschil tussen filosofie en pseudo intellectueel geleuter.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:19 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Jij bent ook nooit in een filosofische bui zeg...
quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Jij trekt ook wel plots fluwelen handschoenen aan.
✋
Dat is toch in de politiek?quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:20 schreef UpsideDown het volgende:
Het is toch de waarheid die als eerste sterft?
Soort sterfwedstrijdquote:Op dinsdag 30 september 2014 23:20 schreef UpsideDown het volgende:
Het is toch de waarheid die als eerste sterft?
U rekt my sweg.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen filosofie en pseudo intellectueel geleuter.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mensen onder de 50 jaar die conservatief zijn hebben per definitie geen swag.
Dit is wel waarquote:Op dinsdag 30 september 2014 23:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mensen onder de 50 jaar die conservatief zijn hebben per definitie geen swag.
Wassss?!quote:
Haten op Thierryquote:
Hij heeft nu zo'n pr0n boekje geschrevenquote:Op dinsdag 30 september 2014 23:29 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Die is echt compleet van het padje af
Jij bent gewoon nog wat puberaal.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hij heeft nu zo'n pr0n boekje geschreven.
Ik ben inmiddels al overgestapt op Scruton himself.
Zegt de man die alle mensen in computers wil downloaden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij bent gewoon nog wat puberaal.
?????????????????quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zegt de man die alle mensen in computers wil downloaden.
???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zegt de man die alle mensen in computers wil downloaden.
Omdat jij dingen niet in perspectief kunt plaatsenquote:Op dinsdag 30 september 2014 23:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je bent wel erg naef... Het westen is tegen Syri vanwege haar steun aan Hezbollah en het verzet in Gaza tevens is Syri bondgenoot van Iran en Rusland.
Als ze wat geven om de moraliteit waarom steunen ze dan Israel? En waarom zeggen ze niks over de demonstraties Bahrein die werd neer geslagen door het leger van Saudi Arabi?
quote:Koerdische strijders onthoofd door IS
Strijders van terreurbeweging Islamitische Staat hebben in Syri negen Koerdische strijders onthoofd. Het gaat om zes mannen en drie vrouwen.
Dat meldt het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten.
De Koerden werden gevangengenomen tijdens gevechten rond het Noord-Syrische stadje Kobani, dat vlak bij de grens met Turkije ligt. Op sociale media verschenen woensdag foto's van hoofden, geplaatst op cementblokken.
Nieuwszender al-Jazeera meldt woensdag dat de Koerden strijders van Islamitische Staat (IS) op talrijke plaatsen hebben verdreven in het noorden van Irak. Met luchtsteun van de door de VS geleide internationale coalitie rukken strijders uit het Koerdische deel van Irak op.
De soennitische extremisten van IS leken sinds hun opmars in juni te sterk om weg te jagen. Maar die impasse aan het front lijkt door de luchtaanvallen doorbroken.
Zo is bijvoorbeeld dinsdag het dorp Bushayriyah, 15 kilometer ten zuiden van de stad Kirkuk, heroverd. Het dorp was sinds juni een uitvalsbasis van IS. Gevechtsvliegtuigen en peshmerga's vallen IS ook ten noorden van Mosul aan.
Er wordt al weken zwaar gevochten om de controle over het stadje. Dinsdagnacht kwamen volgens het Observatorium nog tientallen extremisten en Koerdische strijders om.
Door: Novum
quote:Syri: bloedbad bij school in Homs
Toegevoegd: woensdag 1 okt 2014, 13:59
In de Syrische stad Homs zijn vanmiddag bij een dubbele explosie volgens staatsmedia zeker achttien mensen om het leven gekomen. Onder de slachtoffers zouden tien kinderen zijn.
De explosies waren op het moment dat kinderen het gebouw verlieten. Een van de explosies was een autobom.
Alawitische wijk
De school staat in een wijk waar overwegend alawieten wonen, een groep waartoe ook president Assad behoort. Niemand heeft de aanslag opgeist. In het verleden werden soortgelijke aanslagen gepleegd door Syrische rebellen die tegen het leger van Assad vechten.
Het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten, dat veel werkt met lokale contacten, meldt ook achttien doden. In Homs begon de opstand tegen het bewind van Assad en is grotendeels in handen van het leger.
Bron? Welke factie van IF?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:57 schreef Biebsie het volgende:
IF is aangevallen door de coalitie, nu kan die gehele coalitie de pot op vind ik! Wie aan IF zit zit dus aan de gewone Syrier!
Liwa al-Haqqquote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Bron? Welke factie van IF?
quote:Unifying the ‘moderate opposition’ is the biggest challenge in Syria
As Syrian rebel commander Hamza al-Shamali describes the battle inside Syria, a few miles across the border, the immediate problem isn’t defeating the Islamic State. It’s coordinating the ragtag brigades of the Free Syrian Army into a coherent force that can fill the vacuum once the extremists are driven out.
Shamali is the leader of a group called Harakat Hazm, or “Steadfastness Movement,” which is the biggest U.S.-backed rebel force in Syria. He commands about 4,200 trained and vetted fighters. He’s a lean man, tight as a coiled spring, with a thin beard and eyes hardened by three years of war that killed two of his brothers among nearly 200,000 Syrians who have perished.
The war is just over the Syrian border that bounds the southern edge of Reyhanli, about 525 miles southeast of Istanbul. The town has become a staging point for the rebels; people in the streets often speak Arabic with a Syrian accent, and many cars still have their Syrian license plates. This is where Syrian rebel groups maintain what passes for a military operations center.
In a safe house here, Shamali and his key deputies last weekend gave me the clearest account I’ve heard of the challenge ahead for the Obama administration as it tries to build a force that can “degrade and ultimately destroy” the Islamic State inside Syria. The problem is that the “moderate opposition” that the United States is backing is still largely a fantasy.
Shamali argues that rather than try to combine the motley brigades of the FSA, as some are urging, the opposition should create a new “Syrian national army” that can defeat the extremists and eventually topple President Bashar al-Assad. “We refuse to repeat failed experiments,” he says, explaining why he rejected a merger proposed last week by former opposition leader Ahmad al-Jarba. The proposal to combine existing rebel brigades “is a cut and paste of previous FSA failures,” he warns.
The interview with Shamali offered a rare glimpse inside the group the United States has supported under its nominally “covert” program to train and vet Syrian rebels. Formed in January, Harakat Hazm was the first group to receive U.S. anti-tank missiles; it also has the beginnings of an intelligence network and counterterrorism capability. The United States provides $150 a month for each fighter, and has recorded their biometric data.
Shamali says he’s building a mobile guerrilla force in northern Syria, rather than attempting to hold local territory, as most of the opposition groups do. “You need a strike force — the tip of the spear — that can move very fast.” Then he wants to train local people to “fill the void” as the extremists retreat. Shamali says he would fold his operation into a real national rebel army as soon as it’s formed.
The FSA’s biggest problem has been internecine feuding. Over the past two years, I’ve interviewed various people who tried to become leaders, such as: Abdul-Jabbar Akaidi, Salim Idriss and Jamal Maarouf. They all talked about unifying the opposition but none succeeded. An Arab intelligence source explains: “Until now, the FSA is a kind of mafia. Everyone wants to be head. People inside Syria are tired of this mafia. There is no structure. It’s nothing.” And this from one of the people who have struggled the past three years to organize the resistance.
The puzzle of creating the right structure for training and assisting the moderate opposition will fall largely to Gen. John Allen, a retired Marine who serves as President Obama’s special envoy for Iraq and Syria. He’ll be meeting in Jordan next week with members of the Syrian opposition.
In framing its Syria strategy, the Obama administration has to face up to a basic political problem, as well as the organizational issues. Most Syrian rebels are fighting because they hate Assad’s regime. They have come to oppose the Islamic State, too, and many rebels appear ready to fight the extremists. But if U.S. airstrikes and other support are seen to be hitting Muslim fighters only, and strengthening the despised Assad, this strategy for creating a “moderate opposition” will likely fail.
Ik geloof dat ze eerst de FSA en IF gecontroleerde gebieden binnen willen gaan, maar dit is helemaal nog niet zeker.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:30 schreef mylamboisblack het volgende:
Turkije gaat naar verwacht Syrie binnenvallen, maar betekent dat niet dat ze YPG daarbij gaan aanvallen? Dat zou namelijk dramatisch zijn voor de YPG, van beide kanten aangevallen worden.
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:30 schreef mylamboisblack het volgende:
Turkije gaat naar verwacht Syrie binnenvallen, maar betekent dat niet dat ze YPG daarbij gaan aanvallen? Dat zou namelijk dramatisch zijn voor de YPG, van beide kanten aangevallen worden.
Is dat een antwoord op je vraag? Lijkt me ook sterk dat Turkije een rechtsstreeks conflict met de Koerden gaat beginnen.quote:Turkey is drawing up plans for a safe haven on the border in Syria that will secure regions controlled by the Free Syrian Army and the Islamic Front, possibly manned only by Turkish troops, according to security sources.
Ankara would prefer any safe haven to be established by U.S.–led coalition forces, but the Turkish Armed Forces is preparing to establish a safe haven even unaccompanied by foreign troops, sources said.
The safe haven will not include any region in northern Syria that is under the control of the Democratic Union Party (PYD) or the Islamic State of Iraq and Levant (ISIL), so the Turkish forces will not come into contact with those groups, they added.
Turkey is willing to declare a safe haven in Syria in order to contain the mass influx of Syrians into Turkish territory before they cross into the border. Ankara also plans to transfer Syrian refugees that are currently taking shelter in Turkish territory to new camps in the intended safe haven in northern Syria.
Meanwhile, the Turkish government is set to ask Parliament for authorization to allow foreign soldiers to use its bases for cross-border incursions against Islamic State militants, and to send Turkish troops into Syria and Iraq.
http://www.hurriyetdailyn(...)=72397&NewsCatID=338
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anti-Turkije
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:41 schreef SadPanda het volgende:
Video van het resultaat van de aanslag op de schoolWat zou je toch graag zo'n terrorist vastbinden aan een stoel en een voor een zijn nagels aftrekken van zijn vingers en tenen. En dan geef je hem een hele langzame maar extreme doodSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als Turkije de Koerden aanvalt vallen zij rechtstreeks de "bondgenoten" aan van de USA en de rest. Ik denk niet dat de Turken zoo dom zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
[..]
Is dat een antwoord op je vraag? Lijkt me ook sterk dat Turkije een rechtsstreeks conflict met de Koerden gaat beginnen.
Maar eerst zien dan geloven, er wordt al jaren gesproken over een eventuele bufferzone van Turkije.
Precies.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:46 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wat zou je toch graag zo'n terrorist vastbinden aan een stoel en een voor een zijn nagels aftrekken van zijn vingers en tenen. En dan geef je hem een hele langzame maar extreme dood
De Syrische Koerden zijn geen bondgenoten van de VS omdat zij onderdeel zijn van de PKK die op de terreurlijst staat. Alleen de Iraakse Koerden zijn bondgenoten van de VS. Dat is ook wel te zien want de Amerikanen vallen ISIS niet echt bij Kobane aan.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:49 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Als Turkije de Koerden aanvalt vallen zij rechtstreeks de "bondgenoten" aan van de USA en de rest. Ik denk niet dat de Turken zoo dom zijn.
Wat ze dan moeten doen? Moeilijke vraag. Belangrijk is misschien: hoeveel symphatisanten van ISIS zijn er te vinden in Turkije en in het Turkse leger die misschien overlopen...
Inderdaad, hypocrisie ten top. En dat terwijl er in Irak misschien nog wel meer PKK-strijders meevechten met de Peshmerga, dan in Syri met de YPG.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:52 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De Syrische Koerden zijn geen bondgenoten van de VS omdat zij onderdeel zijn van de PKK die op de terreurlijst staat. Alleen de Iraakse Koerden zijn bondgenoten van de VS. Dat is ook wel te zien want de Amerikanen vallen ISIS niet echt bij Kobane aan.
De PYD zijn geen bondgenoten van de VS.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:49 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Als Turkije de Koerden aanvalt vallen zij rechtstreeks de "bondgenoten" aan van de USA en de rest. Ik denk niet dat de Turken zoo dom zijn.
Uit een poll die al meerdere keren in dit topic is gepost blijkt dat minder dan 2% van de Turkse bevolking sympathie heeft voor Daesh. Overlopen gaat echt niet gebeuren. Zo'n probleem heeft Saoedie-Arabi wel omdat het zelf ook een Wahhabistisch land is. Turkije is heel anders.quote:Wat ze dan moeten doen? Moeilijke vraag. Belangrijk is misschien: hoeveel symphatisanten van ISIS zijn er te vinden in Turkije en in het Turkse leger die misschien overlopen...
twitter:FiratGunay twitterde op dinsdag 30-09-2014 om 22:27:28Turkish PM Davudoglu statement is a true confession: "#YPG didnt fight Assad, thats why #ISIS is attacking them now" reageer retweet
Dat zijn wel ruim een miljoen mensen hea, best veel.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Uit een poll die al meerdere keren in dit topic is gepost blijkt dat minder dan 2% van de Turkse bevolking sympathie heeft voor Daesh. Overlopen gaat echt niet gebeuren. Zo'n probleem heeft Saoedie-Arabi wel omdat het zelf ook een Wahhabistisch land is. Turkije is heel anders.
quote:Syria: Assad loyalists concerned by rise of paramilitaries
In the Damascus suburb of Dummar stands a four-storey building overlooking a wide residential street that has been spared the scars of war.
In the first three years of the uprising in Syria, Aliya would peer through the window, watching explosions and smoke as neighbouring areas were bombarded by government forces stationed on nearby Mount Qassioun.
But since the summer, the view has changed dramatically.
Aliya now sees people flying through the sky on a ride at a new amusement park, leisure and shopping centre called Uptown.
Most of the crowd going there is mainly watching the rides rather than going on them because very few can afford such luxury”
President Bashar al-Assad's feared younger brother, Maher, is believed to be the main backer of the $35m (22m) development, which was built at a time when almost half of the country's 22 million population has been displaced and more than half are living in poverty.
The road leading to Uptown is regularly blocked by expensive cars, while its colourful lights are unaffected by the severe power cuts that plague the rest of the area.
"Most of the crowd going there is mainly watching the rides rather than going on them because very few can afford such luxury," Aliya says.
While some Syrians have welcomed Uptown, it has angered many others.
'Mafia-style gangs'
Not far away is the eastern Ghouta, an agricultural belt around Damascus from which rebels launch daily mortar attacks on the city centre in response to the government shellfire and air strikes.
There, members of religious minorities that have largely stayed loyal to President Assad have been more concerned about the reported approach of jihadist militants from Islamic State (IS), known locally in Arabic as Daish.
A few weeks ago, hundreds of residents of Dukhani and Dwaila in the Ghouta fled after members of the National Defence Forces (NDF), a pro-government militia, warned them of the imminent threat from a group that considers Shia Muslims heretics and has told members of other faiths that they must convert to Islam, pay special taxes or die.
The residents quickly returned after being informed by the army that they had never been at risk, but once they got home they found their possessions - including their furniture - had been stolen.
Those affected told me that they were too afraid to confront NDF personnel, who they believed were responsible for the thefts.
Pro-government militiamen have long been accused of looting homes in opposition areas they have captured and selling the stolen goods, creating what has become known as the "Sunni market" - a reference to Syria's majority Sunni Muslims who dominate the opposition to President Assad, a member of the heterodox Shia Alawite sect. But now loyalists are also being affected.
"In areas under government control, there is no unified central command. They are ruled by a cluster of mafia-style gangs," says one resident of Damascus, referring to the NDF.
"A few men with guns call themselves the 'protectors of the neighbourhood'. They then set the rules and bypass the law, in a country that is already lawless."
A new class is emerging in Syria of warlords who have grown rich with the money they have earned from kidnapping ransoms and theft. Their rise has led many to believe that President Assad cannot control his own militia anymore.
"We used to think that this was intentional to terrify people who dared oppose his rule, but the problem now is that this savagery is targeted against his own people, even amongst the Alawites," said the Damascus resident.
Members of minority groups feel Mr Assad can no longer protect them.
In many areas that have been attacked by radical Islamist rebels, residents have been left to defend themselves after the army pulled out.
Recently, there was a demonstration outside the state television building at which loyalists called on the government to negotiate with the rebels and exchange prisoners.
A campaign was also launched to press the government to rescue or negotiate the release of soldiers captured by IS in Raqqa province last month before the jihadists published videos showing them killing more than 250 of them.
More and more Alawites who are losing family members on the battlefield could be heard repeating the saying: "The grave for us and the palaces for them."
That has continued since the US-led coalition began carrying out air strikes on IS targets in Syria.
The government in Damascus, which was accused of deliberately not targeting the jihadists between mid-2013 and mid-2014, has hailed the strikes as a victory, even though it has been made clear by Washington that there has been no co-ordination.
Desire for peace
At the same time, President Barack Obama said the US would start arming and training "moderate" Syrian rebel groups so that they can take the fight to IS on the ground.
"Better late than never" has been the response of many Syrians, yet there is still a strong sense that a political solution to the conflict in their country should be pursued.
Rumours are spreading that Iran, Mr Assad's staunch ally, may be changing its stance. An official is reported to have recently travelled from Tehran to Riyadh and Damascus with a proposal.
While little more is known, some changes are being seen in the Syrian capital.
Hafez Makhlouf, the president's nephew and head of one of the most feared branches of the General Security Directorate, has been sacked and unconfirmed reports say he has left the country.
Sources in Damascus speculate that Iran may be considering a deal like the one that saw it persuade Nouri al-Maliki to stand down as Iraqi prime minister in favour of a member of his party who was acceptable to Sunni Arabs and Kurdish leaders, as well as his fellow Shia Arabs.
In return, Mr Maliki was appointed one of Iraq's three vice-presidents, a ceremonial post that comes with immunities and a security detail.
Something similar in Syria might see Mr Assad and other members of the elite step aside, but the military and security establishment would likely be left untouched.
Most Syrians, whether they support the opposition or government, want to see an end to the war. But only a just deal that prevented reprisals and brought to justice those responsible for war crimes would allow the dust to settle.
AKP randdebielen weer.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:33 schreef SadPanda het volgende:
twitter:FiratGunay twitterde op dinsdag 30-09-2014 om 22:27:28Turkish PM Davudoglu statement is a true confession: "#YPG didnt fight Assad, thats why #ISIS is attacking them now" reageer retweet
Eerst zou Assad volgens Davudoglu nog samenwerken met ISIS. http://www.israelnational(...)/176139#.VCwgvaOsW9Yquote:
Davutoglu is zo dom.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:42 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Eerst zou Assad volgens Davudoglu nog samenwerken met ISIS. http://www.israelnational(...)/176139#.VCwgvaOsW9Y
Als je het zo bekijkt wel. Maar militair niet echt een bedreiging voor Turkije en daar ging de reactie van dutchko om.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 17:35 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat zijn wel ruim een miljoen mensen hea, best veel.
twitter:Nutsflipped_z_1 twitterde op woensdag 01-10-2014 om 02:23:23SAF has only being able to assist YPG in the eastern southern front of #Kobane, far from turk borders because Turkey threaten #Syria's SAF reageer retweet
Misschien wilde Erdogan Assads vrouw lenen en dacht zij nee je penis is te klein?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:28 schreef De_Guidance het volgende:
Lijkt wel alsof Erdoğan gewoon persoonlijk boos is op Assad.
Wat is er toch in private gebeurd tussen die twee voormalig tortelduifjes ?
Volgens mij omsingeld, maar niks is aangevallen of gevangen genomen. Of toch wel?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:22 schreef Peunage het volgende:
Al-Mayadeen meldt dat de Tombe is aangevallen door ISIS en dat de Turkse soldaten zijn gevangen genomen. Is dat hier al gepost?
Al-Mayadeen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:54 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Volgens mij omsingeld, maar niks is aangevallen of gevangen genomen. Of toch wel?
@EANewsFeed: #Syria Daily: #Erdogan denies #Turkey troops surrounded by #ISIS at Suleyman Shah tomb http://t.co/8PYKamwHuBquote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:22 schreef Peunage het volgende:
Al-Mayadeen meldt dat de Tombe is aangevallen door ISIS en dat de Turkse soldaten zijn gevangen genomen. Is dat hier al gepost?
Van die link;quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:18 schreef Szura het volgende:
[..]
@EANewsFeed: #Syria Daily: #Erdogan denies #Turkey troops surrounded by #ISIS at Suleyman Shah tomb http://t.co/8PYKamwHuB
Als er nu geen belletje gaat rinkelen weet ik het ook nietquote:UPDATE 1615 GMT: A media activist says 36 Turkish soldiers, guarding the Suleiman Shah tomb in Aleppo Province — formally Turkish territory, even though it is inside Syria — were briefly detained by Islamic State forces on Tuesday night.
“The arrest of the Turkish soldiers occurred under the watch of individual elements of IS,” said Adnan al-Hussein, the director of a media center on the Turkish side of the border. “But IS released them all Tuesday night and they returned back to their posts.”
Suleiman Shah was the grandfather of Osman I, the founder of the Ottoman Empire. His tomb is on the Euphrates River, 25 kilometers (16 miles) south of the Turkish border.
twitter:Isham_AlAssad twitterde op woensdag 01-10-2014 om 20:53:44Director of Health #Homs: The number of casualties in the bombings of the New #Akrama 50 killed, including 45 children & 147 wounded so far. reageer retweet
Jij snapt niet dat er psychopathische mensen bestaan?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:48 schreef mrstylo het volgende:
Snap niet dat er nog pro FSA mensen bestaan
twitter:
twitter:
Waarom niet.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:48 schreef mrstylo het volgende:
Snap niet dat er nog pro FSA mensen bestaan
FSA bestaat uit terroristische ratten.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:52 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Waarom niet.FSA is ook anti-IS.
Nu vechten ze onder de naam van de FSA, morgen weer onder die van Islamitic Front en overmorgen onder die van ISIS. Ze zijn allemaal barbaars(behalve de YPG).quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:52 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Bin Laden zou ook anti-IS zijn geweest.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:52 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jij bent echt een mogool he.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:15 schreef Stimorol- het volgende:
??quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:07 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jij bent echt een mogool he.
Toont aan hoe sektarisch Alevitisch je bent.
Mongool heet dat kavat.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:07 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:07 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Inderdaad: ??quote:
En dat moet mij interesseren, omdat?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Pls. Let it go.
Baklava neigt naar Isisme.
Omdat je reageert op die mongool met ??. Laat gewoon gaan en ga geen discussie aan over sektarisch Alevitische bullshit.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En dat moet mij interesseren, omdat?
Dat bepaal ik zelf wel.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:14 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Omdat je reageert op die mongool met ??. Laat gewoon gaan en ga geen discussie aan over sektarisch Alevitische bullshit.
Wat?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:16 schreef De_Guidance het volgende:
Het is waar avond, tijd om Saudi-Arabi te haten.
twitter:ProSyriana twitterde op woensdag 01-10-2014 om 20:13:16Moderate rebels celebrated the bombings that targeted school kids in #Ekrema #Homs today, called the bombs "blessed". http://t.co/jYg5YpSFdT reageer retweet
Tja.....quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:19 schreef SadPanda het volgende:
[ afbeelding ]twitter:ProSyriana twitterde op woensdag 01-10-2014 om 20:13:16Moderate rebels celebrated the bombings that targeted school kids in #Ekrema #Homs today, called the bombs "blessed". http://t.co/jYg5YpSFdT reageer retweet
Dat doet hij niet omdat hij zo,n fan van FSA is he, dat weet jij ook.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En Obama ze maar meer wapens sturen.
Rabia is ik Irakquote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:20 schreef UpsideDown het volgende:
Rudi Vranckx net op Nieuwsuur, hij zit in noord Syri bij het net gecleande Rabia.
Backfire. One day.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En Obama ze maar meer wapens sturen.
Dat noem ik geen backfire.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:28 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Die is er al geweest toen een Syriganger wat joden in Belgi neerschoot.
Nou, boehoehoe.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:28 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Die is er al geweest toen een Syriganger wat joden in Belgi neerschoot.
Daar is weinig knap aan. Ik ben pro Hezbollah in hun strijd tegen de salafisten.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:40 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Knap dat je zowel pro-Israel als pro-Hezbollah bent.
Nee ik neig naar Islam.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Pls. Let it go.
Hij heeft het niet zo op Alevieten, sjiieten en ongelovigen?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Pls. Let it go.
Nee ik vind Alevieten prima mensen als ze zich maar niet met mijn geloof bemoeien (wat veel Alevieten wel doen).quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:44 schreef primakov het volgende:
[..]
Hij heeft het niet zo op Alevieten, sjiieten en ongelovigen?
Maar mensen moeten wel accepteren dat jij je met hun gelooft bemoeit?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:45 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nee ik vind Alevieten prima mensen als ze zich maar niet met mijn geloof bemoeien (wat veel Alevieten wel doen).
Doe ik dat dan.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Maar mensen moeten wel accepteren dat jij je met hun gelooft bemoeit?
Yup.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:44 schreef primakov het volgende:
[..]
Hij heeft het niet zo op Alevieten, sjiieten en ongelovigen?
Want?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:48 schreef UpsideDown het volgende:
Nog even en ISIS kan op oprop 24/7 gebombardeerd worden.
En jij hebt een aardappel-brein.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:46 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Yup.
Baklava95 is een beetje psycho.
En daarna?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:48 schreef UpsideDown het volgende:
Nog even en ISIS kan op oprop 24/7 gebombardeerd worden.
Als je enigszins serieus genomen wilt worden zou het handig zijn mensen geen mongool te noemen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:51 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
En jij hebt een aardappel-brein.
Nee gewoon serieuze vraag.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:52 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Je gaat toch niet op de man spelen he?
Jij leeft echt in een sprookjeswereld.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:52 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dan zijn er genoeg jagers beschikbaar.
Omdat?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij leeft echt in een sprookjeswereld.
Sorry, niet mijn bedoeling.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:53 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nee 18.
Begin je ook met mij treiteren ofzo.
Welke Iraakse legerquote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Kan het Iraakse leger en de Peshmerga verder optrekken.
Hier in Nederland met rust laten en eventueel weer terug bekeren.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:53 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wat vind je van moslims die hun geloof verlaten? Wat hoort daarmee te gebeuren?
Omdat jij doet alsof men massaal ISIS helemaal de tyfus in gaat bombarderen, dat gaat niet gebeuren.quote:
Ik zei op oproep, wat we vandaag rond Mosul hebben gezien. Zodra luchtsteun nodig is bij een offensief bellen ze en komt er iemand bombarderen waardoor ze verder kunnen. Hiermee hebben ze een groot voordeel t.o.v. ISIS.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat jij doet alsof men massaal ISIS helemaal de tyfus in gaat bombarderen, dat gaat niet gebeuren.
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:54 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hier in Nederland met rust laten en eventueel weer terug bekeren.
Wat hun lot is in een islamtische staat beslist de staat zelf.
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:54 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Wat hun lot is in een islamtische staat beslist de staat zelf.
quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:18 schreef Baklava95 het volgende:
Ik heb gezegd dat afvalligen gestraft moeten worden met een lange celstraf (eventueel levenslang) maar dat ze niet de doodstraf moeten krijgen.
Het Iraakse leger (shia-militie) die enkele tienduizenden Sunni-mannen heeft vermoord en tienduizenden Sunni-vrouwen heeft verkracht.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Kan het Iraakse leger en de Peshmerga verder optrekken.
Mooie performatieve tegenspraak dit.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:54 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Je zei 24/7, niet terugkrabbelen nu.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:56 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik zei op oproep, wat we vandaag rond Mosul hebben gezien. Zodra luchtsteun nodig is bij een offensief bellen ze en komt er iemand bombarderen waardoor ze verder kunnen. Hiermee hebben ze een groot voordeel t.o.v. ISIS.
En Allah is kaal.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:58 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Het Iraakse leger (shia-militie) die enkele tienduizenden Sunni-mannen heeft vermoord en tienduizenden Sunni-vrouwen heeft verkracht.
Heb je ook bronnen voor deze beweringen ?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:58 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Het Iraakse leger (shia-militie) die enkele tienduizenden Sunni-mannen heeft vermoord en tienduizenden Sunni-vrouwen heeft verkracht.
Ja, het is geen 5 tot 9 baantje wat die piloten doen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je zei 24/7, niet terugkrabbelen nu.
twitter:FiratGunay twitterde op dinsdag 30-09-2014 om 22:30:53WOW Huge confessions! #PYD leader Muslim was offered a representative in #Turkey, he refused and chose to side with Assad.. reageer retweet
De tering...quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:59 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ja, het is geen 5 tot 9 baantje wat die piloten doen.
Je mag ook na 5'en bellen als je een bom nodig hebt....quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De tering...![]()
ISIS word niet constant gebombardeerd, integendeel.
De VS geeft geen fuck om de Koerden in Syri.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:01 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Je mag ook na 5'en bellen als je een bom nodig hebt....
Of in het weekend.
Ja zeker.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:59 schreef primakov het volgende:
[..]
Heb je ook bronnen voor deze beweringen ?
En waarom vind je dat onzin. Gebeurt regelmatig. Nee volgens jouw is het Iraakse leger 100% goed en gedisciplineerd h.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:00 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nee ik zeg dat je onzin uitkraamt zoals altijd.
Het is onzin wat je zegt. Propaganda van de Soenitische Arabieren die geen macht meer hebben sinds Saddam weg is gegaan. Ze proberen zo de nieuwe leiding zwart te makenquote:
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:02 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja zeker.
http://www.countercurrents.org/nadhar041212.htm
Dan volg je dit conflict dus niet. De YPG in Rabia belde vandaag en er kwam meteen een bom, hoezo geen fuck geven?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De VS geeft geen fuck om de Koerden in Syri.
Dit.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:03 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Het is onzin wat je zegt. Propaganda van de Soenitische Arabieren die geen macht meer hebben sinds Saddam weg is gegaan. Ze proberen zo de nieuwe leiding zwart te maken
Bron?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:03 schreef UpsideDown het volgende:
De YPG in Rabia belde vandaag en er kwam meteen om bom
Ik volg dit conflict wel degelijk. De VS wil gewoon graag de held uithangen, niet meer niet minder.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:03 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dan volg je dit conflict dus niet. De YPG in Rabia belde vandaag en er kwam meteen om bom, hoezo geen fuck geven?
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat jij onzin verkondigd.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:03 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
En waarom vind je dat onzin. Gebeurt regelmatig. Nee volgens jouw is het Iraakse leger 100% goed en gedisciplineerd h.![]()
En kijk is naar mijn bron.
En wat is de onzin dan precies.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:04 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat jij onzin verkondigd.
Hoezo, ze bombarderen ook rond Kobane. Alleen zijn bombardementen met een straaljager niet zo effectief tegen losse groepjes, kan je beter bijvoorbeeld een Apache voor gebruiken.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik volg dit conflict wel degelijk. De VS wil gewoon graag de held uithangen, niet meer niet minder.
Ze laten de mensen in Kobane keihard stikken.
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:08 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hoezo, ze bombarderen ook rond Kobane. Alleen zijn bombardementen met een straaljager niet zo effectief tegen losse groepjes, kan je beter bijvoorbeeld een Apache voor gebruiken.
twitter:Alaa_Ebrahim_tv twitterde op woensdag 01-10-2014 om 17:16:54@joshua_landis it is not an alwaite neighborhood , 15 of the dead are christians and the rest r Muslims from different sects reageer retweet
Nee, je beschermingsdrang is lachwekkend.quote:
Islamic State conflict: US air strikes target Kobanequote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, je beschermingsdrang is lachwekkend.
Jij denkt dat Obama niet weet dat kleine groepjes bombarderen met een straaljager niet effectief is ofzo?
De VS kan nu niet meer doen, maar dat begrijp jij misschien niet zo goed. Dit is wat nu op dit moment in hun mogelijkheden ligt.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, je beschermingsdrang is lachwekkend.
Jij denkt dat Obama niet weet dat kleine groepjes bombarderen met een straaljager niet effectief is ofzo?
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:14 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De VS kan nu niet meer doen, maar dat begrijp jij misschien niet zo goed. Dit is wat nu op dit moment in hun mogelijkheden ligt.
Ik ben vaak met jou eens, maar nu niet. De VS kan veel en veel meer doen, alleen willen ze het niet.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:14 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De VS kan nu niet meer doen, maar dat begrijp jij misschien niet zo goed. Dit is wat nu op dit moment in hun mogelijkheden ligt.
Ja kan altijd, als ze ruzie met Turkije willen....quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:16 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik ben vaak met jou eens, maar nu niet. De VS kan veel en veel meer doen, alleen willen ze het niet.
Wat heeft Turkije nou te zeggen wanneer USA iets wiltquote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:18 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ja kan altijd, als ze ruzie met Turkije willen....
Ze zouden met een stuk of 5 Apache's de hele zaak rond Kobane kunnen neermaaien, maar dan moeten ze opstijgen vanuit Turkije om er te komen.
Je kan moeilijk een operatie starten vanuit een land wat zijn bases daarvoor niet beschikbaar wil stellen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:19 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wat heeft Turkije nou te zeggen wanneer USA iets wilt
Je kunt ook gewoon vanaf Erbil Airport Apache's laten opstijgen? En als zo'n Amerikaanse helikopter nou in Turkse luchtgebied komt, so whatquote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:18 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ze zouden met een stuk of 5 Apache's de hele zaak rond Kobane kunnen neermaaien, maar dan moeten ze opstijgen vanuit Turkije om er te komen.
Precies. Ze vinden dat dit wel een tijdje mag duren.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:16 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik ben vaak met jou eens, maar nu niet. De VS kan veel en veel meer doen, alleen willen ze het niet.
Alsof ze niet heftiger kunnen bombarderen met die straaljagers.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:18 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
En dit ook nog is, Turkije kan er helemaal niets tegen doen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:23 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon vanaf Erbil Airport Apache's laten opstijgen? En als zo'n Amerikaanse helikopter nou in Turkse luchtgebied komt, so whatWat willen de Turken doen dan, het neerschieten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |