Dat is leuk en aardig, maar dat betekent niet dat de Nederlandse wet zo maar toestaat dat er auto's zonder bestuurders op de weg rijden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Google heeft al gezegd dat ze alle verantwoordelijkheid op zich nemen als er iets gebeurt met een van hun auto's.
Nou denk niet dat die Gast ertegen is, het tegendeel juist ervan.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:21 schreef nils7 het volgende:
[..]
Gast serieus Google gewoon eens op "google autonomous car".
Of kijk DWDD university van Alexander Klöpping.
Nog 5 jaar en dan kan je ze kopen.
Staat er echt in de wet dat een voertuig dat aan het verkeer deelneemt een menselijke bestuurder moet hebben?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is leuk en aardig, maar dat betekent niet dat de Nederlandse wet zo maar toestaat dat er auto's zonder bestuurders op de weg rijden.
De maker van de zelfrijdende auto.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:27 schreef john2406 het volgende:
Wie wil je anders aansprakelijk stellen als je over je lijf word gereden, of iets in die aard.
Ja en nou komt dat pas jaren ernaar uit en die maker is overleden en heeft ook geen erfgename?quote:
Euh, wat? Ik bedoel dus bijvoorbeeld Google, of Volvo, he.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja en nou komt dat pas jaren ernaar uit en die maker is overleden en heeft ook geen erfgename?
Ja. Heb het zo niet bij de hand op mijn telefoon, maar google er eens op.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Staat er echt in de wet dat een voertuig dat aan het verkeer deelneemt een menselijke bestuurder moet hebben?
Er lijkt inderdaad Europese wetgeving te zijn die een menselijke bestuurder verplicht stelt. Maar aangezien de industrie zelfrijdende auto's wel ziet zitten, denk ik dat er genoeg lobby bestaat voor het veranderen van die wetgeving.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja. Heb het zo niet bij de hand op mijn telefoon, maar google er eens op.
Bij zelfrijdende auto's is het wel degelijk de bedoeling dat er nog een menselijke bestuurder in blijft zitten om eventueel in te grijpen. Kijk naar alle tests die worden gedaan. Het zou natuurlijk makkelijk zijn als de BOB wordt vervangen door een BOR, maar reken daar op de korte termijn maar niet op.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik lees vooral dat dat een probleem is wanneer de fabrikant de verantwoordelijkheid niet op zich wil nemen. Maar bv Google wil dat dus wel.
Nu nog wel, omdat het nog niet echt in de praktijk wordt gebruikt, maar alleen in gecontroleerde tests. Maar hoe lang denk jij dat die menselijke bestuurder in de auto blijft zitten wanneer het eenmaal wel gebruikt wordt, bijvoorbeeld door een transportbedrijf met zelfrijdende vrachtwagens? Ik denk dat de chauffeur binnen 10 jaar is wegbezuinigd. Simpelweg omdat er alleen maar prikkels zijn om dat wel te doen en vrijwel geen om het niet te doen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bij zelfrijdende auto's is het wel degelijk de bedoeling dat er nog een menselijke bestuurder in blijft zitten om eventueel in te grijpen.
Ik denk ook niet dat een toekomst waarin mensen allemaal hun eigen zelfrijdende auto hebben direct aanstaande is. Ik zie het vooral als een automatiseringsslag in het bedrijfsleven. Net zoals mensen zijn wegbezuinigd uit fabrieken en magazijnen, worden ze straks denk ik wegbezuinigd uit de transportsector en taxi's.quote:Kijk naar alle tests die worden gedaan. Het zou natuurlijk makkelijk zijn als de BOB wordt vervangen door een BOR, maar reken daar op de korte termijn maar niet op.
Vanwege regelgeving, maar 90% van het werk wordt al gedaan door de autopiloot.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:07 schreef Igen het volgende:
Sowieso:
Waarom vliegen vliegtuigen nog steeds met piloten? Waarom betalen mensen tien keer zo veel voor een pizza van de echte Italiaan, als voor een machinaal tot op de tiende millimeter precies gefabriceerde diepvriespizza? Waarom is een handgemaakte auto meer waard dan een auto die door een machine op een mal is geperst, en niet minder?
Wat moet ik me bij die eerste zin voorstellen? Een auto die niet naar rechts gaat ongeacht hoe hard je aan het stuur draait?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 10:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Er zijn al ondersteunende comp in auto die het vertikken om rechts in te halen, ook in de file handig he!
Gelukkig is het uit te zetten!
Ook zijn er die automatisch afstand houden, en als er steeds maar weer tussen komen staat dat ook snel uit!
Ik weet de mens is de zwake schakel erin dan, maar die zitten dus ook op diezelfde straat samen met die proefwagens?
Over welke trein heb je het nou eigenlijk?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 15:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nou denk niet dat die Gast ertegen is, het tegendeel juist ervan.
Ik zou het wel handig vinden daarvanaf gezien, maar ik wens niet voor de kosten op te draaien voor iets wat niet bewezen is!
En dan wil ik het zien in alle weersomstandigheden, van Noorwegen tot ons land en africa, ben benieuwd wat zo een auto gaat doen als die opeens naar een besneeuwde straat oprijd onverwachts?
En er zullen toch heus wel wat handigere jongens ontwikkelen mogen als die van het niet te vervalsen paspoort om maar wat te noemen of van een ov kaart wat werkelijk goed en veilig is!
En hoeveel zou de ontwikkeling van die trein wel niet gekost hebben?
Ik gok dat-ie het over de Fyra heeft.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:27 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Over welke trein heb je het nou eigenlijk?
Misschien omdat in de Fyra de kolen niet meer handmatig in de vuurkist geschept hoeven te worden, maar dat kun je over alle hedendaagse treinen zeggen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik gok dat-ie het over de Fyra heeft.
Maar wat het verband is tussen een mislukt project van een semi-overheidsorganisatie en de continue innovatie in het bedrijfsleven om kostenbesparingen te realiseren is me niet helemaal duidelijk.
Ik krijg eerder het gevoel dat john2406 denkt dat omdat het niet eens lukt om een HSL tussen Den Haag en Brussel aan te leggen, we ook geen zelfrijdende vrachtwagens de weg op kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:31 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Misschien omdat in de Fyra de kolen niet meer handmatig in de vuurkist geschept hoeven te worden, maar dat kun je over alle hedendaagse treinen zeggen.
Je zou ook een pizzeria kunnen beginnen waar je op een automaat intoetst welke pizza je wil, en vervolgens wordt de pizza volledig automatisch machinaal perfect vers gemaakt. Technisch geen probleem, maar het gebeurt desondanks niet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:25 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Vanwege regelgeving, maar 90% van het werk wordt al gedaan door de autopiloot.
Omdat de Italiaan een betere oven heeft dan de mensen thuis en er in de pizzafabrieken bezuinigd wordt op ingrediënten.
Uiteraard, maar je zou wel gek zijn om voor meer manuren te betalen als een goedkopere, machinaal gemaakte auto net zo goed zou zijn.quote:Omdat zulke auto's op bestelling worden gebouwd en er dus meer manuren in zitten.
Bij Dr. Oetker gebeurt dat wel, hoor.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Je zou ook een pizzeria kunnen beginnen waar je op een automaat intoetst welke pizza je wil, en vervolgens wordt de pizza volledig automatisch machinaal perfect vers gemaakt. Technisch geen probleem, maar het gebeurt desondanks niet.
Een machinaal gemaakte auto is beter dan een handgemaakte auto. Mensen die een handgemaakte auto kopen doen dat vanwege de exclusiviteit, niet omdat ze zo goed zijn.quote:Uiteraard, maar je zou wel gek zijn om voor meer manuren te betalen als een goedkopere, machinaal gemaakte auto net zo goed zou zijn.
Is Dr. Oetker een pizzeria?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bij Dr. Oetker gebeurt dat wel, hoor.
Exclusiviteit is ook een kwaliteitskenmerk. En een baan die behouden blijft omdat mensen graag meer betalen voor de exclusiviteit van handwerk, is, eh, een baan die behouden blijft.quote:[..]
Een machinaal gemaakte auto is beter dan een handgemaakte auto. Mensen die een handgemaakte auto kopen doen dat vanwege de exclusiviteit, niet omdat ze zo goed zijn.
De posts van john2406 proberen te begrijpen is dan ook een zinloze exercitie.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:32 schreef Tijn het volgende:
Maar nogmaals begrijp ik het verband niet tussen die twee zaken.
Natuurlijk. Alleen op grotere schaal.quote:
Zeker. Niemand zegt dan ook dat alle banen verdwijnen. Dat is geenszins realistisch. Maar ook op een situatie waarin 30% of 40% van de mensen structureel werkloos is, zijn we op geen enkele manier voorbereid. Dat is waar we het hier over hebben.quote:Exclusiviteit is ook een kwaliteitskenmerk. En een baan die behouden blijft omdat mensen graag meer betalen voor de exclusiviteit van handwerk, is, eh, een baan die behouden blijft.
U zei?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Je zou ook een pizzeria kunnen beginnen waar je op een automaat intoetst welke pizza je wil, en vervolgens wordt de pizza volledig automatisch machinaal perfect vers gemaakt. Technisch geen probleem, maar het gebeurt desondanks niet.
[..]
Uiteraard, maar je zou wel gek zijn om voor meer manuren te betalen als een goedkopere, machinaal gemaakte auto net zo goed zou zijn.
Dat Dr. Oetker het maken van pizza's automatiseert, wat ten koste gaat van het aantal banen in de pizza-industrie.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:52 schreef Tem het volgende:
Wat de neuk heeft dr. Oekter hier nu weer mee te maken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |