abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145673424
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:57 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

als dier gereïncarneerd? :P
Ow, de harde werkelijkheid meldt zich -O-
pi_145673755
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:05 schreef Anosmos het volgende:
Een kleine: in de uitdrukking 'verklaar je nader' is nader een bijwoord en geen zelfstandig naamwoord. Besefte het gister. Ik voel me dom.
anders zou je ook "verklaar jouw nader" moeten kunnen zeggen, en dan heb je al snel door dat dat niet klopt :P
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:20:30 #207
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_145674444
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:00 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

anders zou je ook "verklaar jouw nader" moeten kunnen zeggen, en dan heb je al snel door dat dat niet klopt :P
Naja, ik ging er zonder erover na te denken van uit dat een 'nader' gedefinieerd kon worden als een bedoeling of zo :D
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_145675955
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:20 schreef Anosmos het volgende:

[..]

Naja, ik ging er zonder erover na te denken van uit dat een 'nader' gedefinieerd kon worden als een bedoeling of zo :D
_O-
En het klinkt best plausibel. Grote mensen gebruiken immers bijna altijd van die rare woorden. Ik heb er zelf lang over gedaan eer ik bereid was om het woord "zoon" te bezigen voor jongenskinderen en zag later dat meer kinderen daar last van hebben. Je hele jeugd is trouwens een periode van normale woorden moeten herzien, nadat je ontdekt ermee voor schut te lopen omdat het kindertaal blijkt te zijn.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:12:44 #209
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_145676343
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 20:01 schreef Teslynd het volgende:

[..]

_O-
En het klinkt best plausibel. Grote mensen gebruiken immers bijna altijd van die rare woorden. Ik heb er zelf lang over gedaan eer ik bereid was om het woord "zoon" te bezigen voor jongenskinderen en zag later dat meer kinderen daar last van hebben. Je hele jeugd is trouwens een periode van normale woorden moeten herzien, nadat je ontdekt ermee voor schut te lopen omdat het kindertaal blijkt te zijn.
Huh, die snap ik niet.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_145682314
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:43 schreef -0- het volgende:

[..]

Toen ik dat een tijdje terug ontdekte viel ook ineens het kwartje waarom de ´Wasgij´ puzzels zo heten.
De tering _O-
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_145683261
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:37 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Die zijn misschien wel goed genoeg bevonden om niet meer te moeten recarneren.
Mwa, dat zou me echt verbazen. Als ik een beetje om me heen kijk zie ik niemand waarvan ik denk dat die goed genoeg is voor het Nirwana. Inclusief mezelf, voor de duidelijkheid.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145683462
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:57 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

als dier gereïncarneerd? :P
Dat geloven boeddhisten inderdaad. Ik heb dan meer de neiging om de anthroposofie te volgen, waarin gesteld wordt dat mensen een ego hebben, terwijl dieren dat niet hebben.
Als ik me goed herinner zouden dieren wel reïncarneren, maar vanuit een soort collectieve bron. Hun astraal lichaam zou onsterfelijk zijn. In dat lichaam, dat mensen ook hebben, zitten wel de voor- en afkeuren die je hebt, maar geen echte eigenheid, zoals het Ik.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145683764
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:20 schreef Anosmos het volgende:

[..]

Inderdaad plausibel.
Ik zie heel vaak in schrift van dit soort foutjes. Tot nader orde, naar verluid, het vuur aan de schenen leggen, fout gebruik van naar en na, om er maar een paar te noemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen schande vind ik, dit i.t.t. de d/dt-fouten en fouten in het geslacht.
pi_145684893
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 23:12 schreef Kees22 het volgende:
het vuur aan de schenen leggen
Ik wist serieus niet dat het "na aan" moest zijn :') :'( :@
pi_145685608
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 23:35 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Ik wist serieus niet dat het "na aan" moest zijn :') :'( :@

Precies, dat bedoel ik. Deze foutjes zijn klein, want ze tasten de betekenis van wat gezegd wordt niet echt aan, en ze worden in alle oprechtheid gemaakt, want gevolg van ruis tijdens spreken of luisteren. Dus ik vind ze niet genant.
Maar goed, dit is geen taaltopic.
pi_145688044
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 20:12 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Huh, die snap ik niet.
Even aanwijzen welke onderdelen je niet snapt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 23:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Mwa, dat zou me echt verbazen. Als ik een beetje om me heen kijk zie ik niemand waarvan ik denk dat die goed genoeg is voor het Nirwana. Inclusief mezelf, voor de duidelijkheid.
Waterdrinker heeft me weer met beide benen op de grond gepoot.
pi_145688580
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 00:45 schreef Teslynd het volgende:

[..]

[..]

Gelukkig niet met 4 benen. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 19-10-2014 01:19:41 ]
pi_145689144
Misschien was het op handen en voeten; hij deed het zo bot ;(
pi_145759629
Dat Komo een soort of keurmerk is van vuilniszak en niet de fabrikant.
.
  maandag 20 oktober 2014 @ 23:53:35 #220
267651 Klaploper
pi_145759911
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 00:45 schreef Teslynd het volgende:

[..]

[..]

Het woord zoon bezigen en meer mensen die daar last van hebben. Ik snap echt niet wat je bedoelt, maar misschien ligt het aan mij. :P
pi_145761375
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:53 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Het woord zoon bezigen en meer mensen die daar last van hebben. Ik snap echt niet wat je bedoelt, maar misschien ligt het aan mij. :P
Kleine kinderen moeten het uitgebreide vocabularium nog vergaren, gelijk met het aanleren van de taalbasisstructuren. Knderen kunnen hopeloos conservatief zijn, dus vasthouden aan het bekende. Wat erg fascinerend is aan kinderen, zijn die ontwikkelingsfases. Ik ben nr. 3 en moet dus bijna alles al 2x voorbij hebben zien komen, maar toch bleek erg veel volkomen nieuw voor me te zijn. In de kindertijd moet je telkens de woorden die je altijd gebruikte bijstellen. Toen je 3 was, was "da" zeggen ok, maar op je zesde moet je "dag" zeggen. In elk geval moet dat op school tijdens de les. En op je 4e had je speelkwartier maar opeens verschijnen er mensen die het gekke woord pauze bezigden (en ook nog uitgesproken als pooze) en steeds meer kinderen namen dat over (hoewel ze pauze gingen zeggen), zodat je tegenstribbelend noodgedwongen meedoet.

Als volwassene zag ik, dat meer kleine kinderen moeite hebben om te accepteren dat je zoon moet zeggen over iemands jongetjes-kind; dat het kind dus die iemand zijn/haar zoon is. Vooral als dat kind een eigen broertje is, valt het niet mee om aan het woord zoon te beginnen.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 00:42:31 #222
267651 Klaploper
pi_145761669
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:32 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Kleine kinderen moeten het uitgebreide vocabularium nog vergaren, gelijk met het aanleren van de taalbasisstructuren. Knderen kunnen hopeloos conservatief zijn, dus vasthouden aan het bekende. Wat erg fascinerend is aan kinderen, zijn die ontwikkelingsfases. Ik ben nr. 3 en moet dus bijna alles al 2x voorbij hebben zien komen, maar toch bleek erg veel volkomen nieuw voor me te zijn. In de kindertijd moet je telkens de woorden die je altijd gebruikte bijstellen. Toen je 3 was, was "da" zeggen ok, maar op je zesde moet je "dag" zeggen. In elk geval moet dat op school tijdens de les. En op je 4e had je speelkwartier maar opeens verschijnen er mensen die het gekke woord pauze bezigden (en ook nog uitgesproken als pooze) en steeds meer kinderen namen dat over (hoewel ze pauze gingen zeggen), zodat je tegenstribbelend noodgedwongen meedoet.

Als volwassene zag ik, dat meer kleine kinderen moeite hebben om te accepteren dat je zoon moet zeggen over iemands jongetjes-kind; dat het kind dus die iemand zijn/haar zoon is. Vooral als dat kind een eigen broertje is, valt het niet mee om aan het woord zoon te beginnen.
Herken ik niet. :P
Wel met andere woordjes, maar zoon heb ik volgens mij nooit raar gevonden. Maar dat is ook wel allemaal lang geleden.
pi_145761883
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:42 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Herken ik niet. :P
Wel met andere woordjes, maar zoon heb ik volgens mij nooit raar gevonden. Maar dat is ook wel allemaal lang geleden.
Misschien al vaak gehoord via een christelijke jeugd?
pi_145762163
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:32 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Dit is leuk!
Ik ben de oudste en heb me altijd geërgerd aan de houding van de jongste. Die had een voortdurende neiging om zich op te dringen met de houding: "En ik dan?"
Achteraf volkomen begrijpelijk. Want alles was ook al beslist voor zij kwam.
Ik zag soortgelijk gedrag bij de jongste van twee kinderen. Ik was de oudste van 9 kinderen.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 01:13:28 #225
267651 Klaploper
pi_145762407
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:49 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Misschien al vaak gehoord via een christelijke jeugd?
Nu volg ik het nog minder.
pi_145762530
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:13 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Nu volg ik het nog minder.
Als die verhalen over Gods eniggeboren zoon je al ingetoeterd zijn voordat je überhaubt iets over goden kon bevatten, dan valt het woord zoon je niet meer rauw op je dak als je broertje (en mogelijk jijzelf ook) een zoon blijkt te zijn.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 01:22:50 #227
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_145762632
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:18 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Als die verhalen over Gods eniggeboren zoon je al ingetoeterd zijn voordat je überhaubt iets over goden kon bevatten, dan valt het woord zoon je niet meer rauw op je dak als je broertje (en mogelijk jijzelf ook) een zoon blijkt te zijn.
Wat is er zo raar aan het woord zoon? Geen christelijke opvoeding gehad en dat woord kende ik al bij de kleuters denk ik.
pi_145762721
Woorden die je pas later (bewust) hoort, hebben al gauw de neiging vreemd te zijn. Dat wordt versterkt als je er zelf al een woord voor hebt (broertje). Eenrichtingsverkeer hè, je bent er met je mamma & pappa en je broertjes & zusjes, dus dat zijn de juiste woorden.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 01:42:59 #229
267651 Klaploper
pi_145763038
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:26 schreef Teslynd het volgende:
Woorden die je pas later (bewust) hoort, hebben al gauw de neiging vreemd te zijn. Dat wordt versterkt als je er zelf al een woord voor hebt (broertje). Eenrichtingsverkeer hè, je bent er met je mamma & pappa en je broertjes & zusjes, dus dat zijn de juiste woorden.
Ik snap nu wat je bedoelt, maar ik denk dat dit voor de meeste mensen niet zo is. Oma is de mama van mama is misschien een beter voorbeeld? Of is dat niet wat je bedoelt?
pi_145763144
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:42 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Ik snap nu wat je bedoelt, maar ik denk dat dit voor de meeste mensen niet zo is. Oma is de mama van mama is misschien een beter voorbeeld? Of is dat niet wat je bedoelt?
Ik denk dat het mama van mama = oma beter te begrijpen is dan dat je broertje opeens zoon is. Niet het begrip, maar het woord. En bij oma-mama gaat het soepel naar het begrip. Mama is immers een van de grote mensen en oma een van de oude vrouwen onder de grote mens en er wordt voordurend geroepen dat dit mama is, dat papa en kijk, daar komen oma en opa. Hun onderlinge relaties zijn beter te aanschouwen en dus te bevatten dan de verschillende rollen van je naaste broertje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Teslynd op 21-10-2014 02:49:10 (typo: het mama van mama van gemaakt) ]
pi_145765273
ik heb vrij veel kleine kinderen in mijn omgeving, en voor driejarigen zijn in mijn ervaring familierelaties inderdaad lastig en vreemd. Dat oma mijn mama is bijvoorbeeld, maar nog veel meer dat hun tante mijn zus is, en dat oma ook haar mama is. Ik heb weleens gesprekken waarin we benoemen welke rollen je allemaal kan hebben. Ik ben dochter, moeder, zus en tante. Hoewel mIjn dochter nu allang weet hoe het zit, blijft ze dat fascinerend vinden.
pi_145773469
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 07:47 schreef Bleie het volgende:
ik heb vrij veel kleine kinderen in mijn omgeving, en voor driejarigen zijn in mijn ervaring familierelaties inderdaad lastig en vreemd. Dat oma mijn mama is bijvoorbeeld, maar nog veel meer dat hun tante mijn zus is, en dat oma ook haar mama is. Ik heb weleens gesprekken waarin we benoemen welke rollen je allemaal kan hebben. Ik ben dochter, moeder, zus en tante. Hoewel mIjn dochter nu allang weet hoe het zit, blijft ze dat fascinerend vinden.
Toch blijft het ingewikkeld hoe oud je ook bent. Oma is voor mij de stokoude vrouw van wie we 1,5 jaar geleden afscheid hebben genomen. En ik ben nog steeds kleinkind. Maar sinds dit weekend is mama ineens oma en ben ik ineens oom, en is m'n kleine zusje ineens mama :? Dus als de rollen in de familie eindelijk duidelijk zijn, verandert het weer...
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_145773917
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:44 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Toch blijft het ingewikkeld hoe oud je ook bent. Oma is voor mij de stokoude vrouw van wie we 1,5 jaar geleden afscheid hebben genomen. En ik ben nog steeds kleinkind. Maar sinds dit weekend is mama ineens oma en ben ik ineens oom, en is m'n kleine zusje ineens mama :? Dus als de rollen in de familie eindelijk duidelijk zijn, verandert het weer...
Gefeliciteerd!
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:04:49 #234
292681 User_Tinus
Kijk rechts -->
pi_145774265
Ik dacht vroeger altijd dat de provincie Flevoland opgehoogd in plaats van drooggelegd. Ik kon mij zo voorstellen dat dat een hels karwei moet zijn geweest, aangezien ik wel eens gezien had dat dit met kruiwagens gedaan werd (zoals de eerste dijken).

Later begreep ik pas dat het een drooggelegd stuk land is, middels een trucje dat de Nederlands al een paar honderd beheersten.
pi_145775253
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:56 schreef Bleie het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Dank je :D
[ afbeelding ]
pi_145775284
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:04 schreef User_Tinus het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat de provincie Flevoland opgehoogd in plaats van drooggelegd. Ik kon mij zo voorstellen dat dat een hels karwei moet zijn geweest, aangezien ik wel eens gezien had dat dit met kruiwagens gedaan werd (zoals de eerste dijken).

Later begreep ik pas dat het een drooggelegd stuk land is, middels een trucje dat de Nederlands al een paar honderd beheersten.
Ohw weer wat geleerd dan :D
Het had gekund.. mijn woonwijk is ook volledig opgehoogd (vroeger zeebodem) en daarvan ondervinden we nu 30 jaar later nog steeds hinder van (verzakkingen etc). 't is dat de huizen op palen staan.
Ik vroeg me al af of Flevoland daar ook last van had.
[ afbeelding ]
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:58:26 #237
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_145782804
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 07:47 schreef Bleie het volgende:
ca. 10 jaar geleden was mijn buurmeisje 5 jaar. Ik was nog vrijgezel en woonde dus alleen in mijn huis. Zij vroeg toen aan mij of ik geen moeder had. Moeder zou in haar ogen dus mijn vriendin (of vrouw) moeten zijn.
Ik begreep werkelijk niets van haar vraag. Gelukkig stond haar vader er ook bij en hij had wel in de gaten wat zij bedoelde.
pi_145804591
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 22:36 schreef Soury het volgende:

[..]

De tering _O-
ik snap m nog steeds niet
  woensdag 22 oktober 2014 @ 04:41:03 #239
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145805727
quote:
8s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 02:17 schreef Ciscus het volgende:

[..]

ik snap m nog steeds niet
Wasgij-jigsaw.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145808473
Ik heb nooit geweten dat Coca Cola en 7-Up reclame's maakten om
hun frisdranken aan je baby te voeren, kom ik net achter omdat iemand
een plaatje van zo'n oude ad in de SC postte...

pi_145809483
quote:
10s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:13 schreef FANN het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Aargh...
Wat ik me dan afvraag: wisten ze vroeger écht niet dat dit slecht voor je was?
pi_145809532
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:54 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Aargh...
Wat ik me dan afvraag: wisten ze vroeger écht niet dat dit slecht voor je was?
[ afbeelding ]
Ja, van dat roken wist ik, ook idioot :D

Ik denk dat de fabrikanten dat wel wisten hoor, zelfde verhaal als Joris Driepinter
voor melk, álles voor het geld...
pi_145810019
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:56 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja, van dat roken wist ik, ook idioot :D

Ik denk dat de fabrikanten dat wel wisten hoor, zelfde verhaal als Joris Driepinter
voor melk, álles voor het geld...
En nu gaan zitten piepen als de mensen hen aansprakelijk stellen...
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:13:19 #244
141482 Q.
JurassiQ
pi_145810050

:')
For great justice!
pi_145810343
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:13 schreef Q. het volgende:
[ afbeelding ]

:')
óók erg... :P

pi_145810586
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Van oorsprong heeft het ook zo'n 9 mg aan cocaïne per glas bevat, en het werd in de jaren '30 koosjer verklaard. Coca-Cola heeft zelfs een tijdje beweerd dat het een geneesmiddel was dat diverse zaken (waaronder impotentie) kon tegengaan, en dat het een gezonde dieetoptie was (en bij McDonalds is dat nog steeds zo :7 )
pi_145810813
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:30 schreef Dingest het volgende:

[..]

Van oorsprong heeft het ook zo'n 9 mg aan cocaïne per glas bevat, en het werd in de jaren '30 koosjer verklaard. Coca-Cola heeft zelfs een tijdje beweerd dat het een geneesmiddel was dat diverse zaken (waaronder impotentie) kon tegengaan, en dat het een gezonde dieetoptie was (en bij McDonalds is dat nog steeds zo :7 )
Googel maar eens op

vintage ads

Dan kom je héle rare dingen tegen :D
pi_145810974
Kunnen ze vast goed gebruiken in het ''Zwarte Pieten'' topic :')

woensdag 22 oktober 2014 @ 14:39:41 #249
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_145816389
Na het zien van al deze posters is toch wel redelijk duidelijk geworden dat de #zwartepietendiscussie nogal muggenzifterij is. w/ Die posters vroeger waren gewoon kneiterhard.
pi_145817243
Dat Babette van Veen de dochter van Herman van Veen is. Gewoon nooit die conclusie getrokken dat het weleens familie zou kunnen zijn tot ik het net hoorde :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_145820154
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Deze reclame is ook zo mooi:

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_145822798
quote:
[..] omdat iemand

]
Sc?? :?
pi_145824418
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 17:24 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Sc?? :?
Slowchat (neem ik aan)
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_145825433
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Deze reclame is ook zo mooi:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:D de tijden zijn wel veranderd sinds dien :+
pi_145825441
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:18 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:

[..]

Slowchat (neem ik aan)
:Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')