abonnement Unibet Coolblue
pi_145659129
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:21 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Als je nu leeft terwijl je ooit geleefd hebt, dan zal je wel gereïncarneerd zijn om nu opnieuw te kunnen leven.
OK, ik herlees en begrijp je redenering.
Maar wat is er dan met de andere 94 % van de mensen die ooit op aarde geleefd hebben gebeurd?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145659301
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

OK, ik herlees en begrijp je redenering.
Maar wat is er dan met de andere 94 % van de mensen die ooit op aarde geleefd hebben gebeurd?
Die zijn misschien wel goed genoeg bevonden om niet meer te moeten recarneren.
pi_145665643
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

OK, ik herlees en begrijp je redenering.
Maar wat is er dan met de andere 94 % van de mensen die ooit op aarde geleefd hebben gebeurd?
als dier gereïncarneerd? :P
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:05:14 #204
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_145668779
Een kleine: in de uitdrukking 'verklaar je nader' is nader een bijwoord en geen zelfstandig naamwoord. Besefte het gister. Ik voel me dom.
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_145673424
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:57 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

als dier gereïncarneerd? :P
Ow, de harde werkelijkheid meldt zich -O-
pi_145673755
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:05 schreef Anosmos het volgende:
Een kleine: in de uitdrukking 'verklaar je nader' is nader een bijwoord en geen zelfstandig naamwoord. Besefte het gister. Ik voel me dom.
anders zou je ook "verklaar jouw nader" moeten kunnen zeggen, en dan heb je al snel door dat dat niet klopt :P
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:20:30 #207
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_145674444
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:00 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

anders zou je ook "verklaar jouw nader" moeten kunnen zeggen, en dan heb je al snel door dat dat niet klopt :P
Naja, ik ging er zonder erover na te denken van uit dat een 'nader' gedefinieerd kon worden als een bedoeling of zo :D
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_145675955
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:20 schreef Anosmos het volgende:

[..]

Naja, ik ging er zonder erover na te denken van uit dat een 'nader' gedefinieerd kon worden als een bedoeling of zo :D
_O-
En het klinkt best plausibel. Grote mensen gebruiken immers bijna altijd van die rare woorden. Ik heb er zelf lang over gedaan eer ik bereid was om het woord "zoon" te bezigen voor jongenskinderen en zag later dat meer kinderen daar last van hebben. Je hele jeugd is trouwens een periode van normale woorden moeten herzien, nadat je ontdekt ermee voor schut te lopen omdat het kindertaal blijkt te zijn.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:12:44 #209
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_145676343
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 20:01 schreef Teslynd het volgende:

[..]

_O-
En het klinkt best plausibel. Grote mensen gebruiken immers bijna altijd van die rare woorden. Ik heb er zelf lang over gedaan eer ik bereid was om het woord "zoon" te bezigen voor jongenskinderen en zag later dat meer kinderen daar last van hebben. Je hele jeugd is trouwens een periode van normale woorden moeten herzien, nadat je ontdekt ermee voor schut te lopen omdat het kindertaal blijkt te zijn.
Huh, die snap ik niet.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_145682314
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:43 schreef -0- het volgende:

[..]

Toen ik dat een tijdje terug ontdekte viel ook ineens het kwartje waarom de ´Wasgij´ puzzels zo heten.
De tering _O-
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_145683261
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:37 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Die zijn misschien wel goed genoeg bevonden om niet meer te moeten recarneren.
Mwa, dat zou me echt verbazen. Als ik een beetje om me heen kijk zie ik niemand waarvan ik denk dat die goed genoeg is voor het Nirwana. Inclusief mezelf, voor de duidelijkheid.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145683462
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:57 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

als dier gereïncarneerd? :P
Dat geloven boeddhisten inderdaad. Ik heb dan meer de neiging om de anthroposofie te volgen, waarin gesteld wordt dat mensen een ego hebben, terwijl dieren dat niet hebben.
Als ik me goed herinner zouden dieren wel reïncarneren, maar vanuit een soort collectieve bron. Hun astraal lichaam zou onsterfelijk zijn. In dat lichaam, dat mensen ook hebben, zitten wel de voor- en afkeuren die je hebt, maar geen echte eigenheid, zoals het Ik.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145683764
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:20 schreef Anosmos het volgende:

[..]

Naja, ik ging er zonder erover na te denken van uit dat een 'nader' gedefinieerd kon worden als een bedoeling of zo :D
Inderdaad plausibel.
Ik zie heel vaak in schrift van dit soort foutjes. Tot nader orde, naar verluid, het vuur aan de schenen leggen, fout gebruik van naar en na, om er maar een paar te noemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen schande vind ik, dit i.t.t. de d/dt-fouten en fouten in het geslacht.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145684893
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 23:12 schreef Kees22 het volgende:
het vuur aan de schenen leggen
Ik wist serieus niet dat het "na aan" moest zijn :') :'( :@
pi_145685608
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 23:35 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Ik wist serieus niet dat het "na aan" moest zijn :') :'( :@

Precies, dat bedoel ik. Deze foutjes zijn klein, want ze tasten de betekenis van wat gezegd wordt niet echt aan, en ze worden in alle oprechtheid gemaakt, want gevolg van ruis tijdens spreken of luisteren. Dus ik vind ze niet genant.
Maar goed, dit is geen taaltopic.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145688044
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 20:12 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Huh, die snap ik niet.
Even aanwijzen welke onderdelen je niet snapt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 23:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Mwa, dat zou me echt verbazen. Als ik een beetje om me heen kijk zie ik niemand waarvan ik denk dat die goed genoeg is voor het Nirwana. Inclusief mezelf, voor de duidelijkheid.
Waterdrinker heeft me weer met beide benen op de grond gepoot.
pi_145688580
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 00:45 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Even aanwijzen welke onderdelen je niet snapt.

[..]

Waterdrinker heeft me weer met beide benen op de grond gepoot.
Gelukkig niet met 4 benen. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 19-10-2014 01:19:41 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_145689144
Misschien was het op handen en voeten; hij deed het zo bot ;(
pi_145759629
Dat Komo een soort of keurmerk is van vuilniszak en niet de fabrikant.
.
  maandag 20 oktober 2014 @ 23:53:35 #220
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_145759911
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 00:45 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Even aanwijzen welke onderdelen je niet snapt.

[..]

Waterdrinker heeft me weer met beide benen op de grond gepoot.
Het woord zoon bezigen en meer mensen die daar last van hebben. Ik snap echt niet wat je bedoelt, maar misschien ligt het aan mij. :P
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_145761375
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:53 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Het woord zoon bezigen en meer mensen die daar last van hebben. Ik snap echt niet wat je bedoelt, maar misschien ligt het aan mij. :P
Kleine kinderen moeten het uitgebreide vocabularium nog vergaren, gelijk met het aanleren van de taalbasisstructuren. Knderen kunnen hopeloos conservatief zijn, dus vasthouden aan het bekende. Wat erg fascinerend is aan kinderen, zijn die ontwikkelingsfases. Ik ben nr. 3 en moet dus bijna alles al 2x voorbij hebben zien komen, maar toch bleek erg veel volkomen nieuw voor me te zijn. In de kindertijd moet je telkens de woorden die je altijd gebruikte bijstellen. Toen je 3 was, was "da" zeggen ok, maar op je zesde moet je "dag" zeggen. In elk geval moet dat op school tijdens de les. En op je 4e had je speelkwartier maar opeens verschijnen er mensen die het gekke woord pauze bezigden (en ook nog uitgesproken als pooze) en steeds meer kinderen namen dat over (hoewel ze pauze gingen zeggen), zodat je tegenstribbelend noodgedwongen meedoet.

Als volwassene zag ik, dat meer kleine kinderen moeite hebben om te accepteren dat je zoon moet zeggen over iemands jongetjes-kind; dat het kind dus die iemand zijn/haar zoon is. Vooral als dat kind een eigen broertje is, valt het niet mee om aan het woord zoon te beginnen.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 00:42:31 #222
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_145761669
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:32 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Kleine kinderen moeten het uitgebreide vocabularium nog vergaren, gelijk met het aanleren van de taalbasisstructuren. Knderen kunnen hopeloos conservatief zijn, dus vasthouden aan het bekende. Wat erg fascinerend is aan kinderen, zijn die ontwikkelingsfases. Ik ben nr. 3 en moet dus bijna alles al 2x voorbij hebben zien komen, maar toch bleek erg veel volkomen nieuw voor me te zijn. In de kindertijd moet je telkens de woorden die je altijd gebruikte bijstellen. Toen je 3 was, was "da" zeggen ok, maar op je zesde moet je "dag" zeggen. In elk geval moet dat op school tijdens de les. En op je 4e had je speelkwartier maar opeens verschijnen er mensen die het gekke woord pauze bezigden (en ook nog uitgesproken als pooze) en steeds meer kinderen namen dat over (hoewel ze pauze gingen zeggen), zodat je tegenstribbelend noodgedwongen meedoet.

Als volwassene zag ik, dat meer kleine kinderen moeite hebben om te accepteren dat je zoon moet zeggen over iemands jongetjes-kind; dat het kind dus die iemand zijn/haar zoon is. Vooral als dat kind een eigen broertje is, valt het niet mee om aan het woord zoon te beginnen.
Herken ik niet. :P
Wel met andere woordjes, maar zoon heb ik volgens mij nooit raar gevonden. Maar dat is ook wel allemaal lang geleden.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_145761883
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:42 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Herken ik niet. :P
Wel met andere woordjes, maar zoon heb ik volgens mij nooit raar gevonden. Maar dat is ook wel allemaal lang geleden.
Misschien al vaak gehoord via een christelijke jeugd?
pi_145762163
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:32 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Kleine kinderen moeten het uitgebreide vocabularium nog vergaren, gelijk met het aanleren van de taalbasisstructuren. Knderen kunnen hopeloos conservatief zijn, dus vasthouden aan het bekende. Wat erg fascinerend is aan kinderen, zijn die ontwikkelingsfases. Ik ben nr. 3 en moet dus bijna alles al 2x voorbij hebben zien komen, maar toch bleek erg veel volkomen nieuw voor me te zijn. In de kindertijd moet je telkens de woorden die je altijd gebruikte bijstellen. Toen je 3 was, was "da" zeggen ok, maar op je zesde moet je "dag" zeggen. In elk geval moet dat op school tijdens de les. En op je 4e had je speelkwartier maar opeens verschijnen er mensen die het gekke woord pauze bezigden (en ook nog uitgesproken als pooze) en steeds meer kinderen namen dat over (hoewel ze pauze gingen zeggen), zodat je tegenstribbelend noodgedwongen meedoet.

Als volwassene zag ik, dat meer kleine kinderen moeite hebben om te accepteren dat je zoon moet zeggen over iemands jongetjes-kind; dat het kind dus die iemand zijn/haar zoon is. Vooral als dat kind een eigen broertje is, valt het niet mee om aan het woord zoon te beginnen.
Dit is leuk!
Ik ben de oudste en heb me altijd geërgerd aan de houding van de jongste. Die had een voortdurende neiging om zich op te dringen met de houding: "En ik dan?"
Achteraf volkomen begrijpelijk. Want alles was ook al beslist voor zij kwam.
Ik zag soortgelijk gedrag bij de jongste van twee kinderen. Ik was de oudste van 9 kinderen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 01:13:28 #225
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_145762407
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:49 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Misschien al vaak gehoord via een christelijke jeugd?
Nu volg ik het nog minder.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')