Hoeft toch ook niet, stel er is een functiequote:Op maandag 29 september 2014 13:15 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Omdat er niet gezegd wordt dat a van P afhangt.
Als dat trouwens wel zo is, doe je de productregel ook nog eens fout ook.
En je begint met "en vervolgens de productregel", maar zegt niet dat je de afgeleide aan het nemen bent.
Leer nou eens duidelijk beschrijven wat je aan het doen bent.
Dat hangt ervan af wat z en g zijn. In jouw voorbeeld is ea een constante en dus is de productregel niet nodig. Als er in plaats van ea het getal 37 had gestaan, wat zou je dan doen?quote:Op maandag 29 september 2014 13:19 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Hoeft toch ook niet, stel er is een functie
y = z² g²
Dan zou je om de afgeleide te bepalen toch ook gewoon de productregel toepassen..
Ow.. dan zou ik gewoon het volgende doen:quote:Op maandag 29 september 2014 13:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af wat z en g zijn. In jouw voorbeeld is ea een constante en dus is de productregel niet nodig. Als er in plaats van ea het getal 37 had gestaan, wat zou je dan doen?
Wat is de variabele in je uitdrukking waarnaar je differentieert? a, b, e of p?quote:Op maandag 29 september 2014 13:23 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Ow.. dan zou ik gewoon het volgende doen:
-bea P -b-1
Want de constante telt niet mee.
P denk ik.quote:Op maandag 29 september 2014 13:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat is de variabele in je uitdrukking waarnaar je differentieert? a, b, e of p?
Inderdaad, want de rest zijn allemaal constanten. Maar in je post differentieer je naar b.quote:
Volgens mij deed hij het nu goed.quote:Op maandag 29 september 2014 13:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Inderdaad, want de rest zijn allemaal constanten. Maar in je post differentieer je naar b.
Nu nog eens proberen, maar dan naar p. En let op: het is een exponentiële functie.
-bea P -b-1quote:Op maandag 29 september 2014 13:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Inderdaad, want de rest zijn allemaal constanten. Maar in je post differentieer je naar b.
Nu nog eens proberen, maar dan naar p. En let op: het is een exponentiële functie.
Ahumquote:Op maandag 29 september 2014 13:28 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Volgens mij deed hij het nu goed.
Differentieren naar P.
Klopt inderdaad.quote:
Hoe zou ik nu kunnen beweren dat dQ / dP = -bQ / Pquote:Op maandag 29 september 2014 13:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ahum![]()
Zelf even slecht gelezen. Sorry...
[..]
Klopt inderdaad.
Zie hierquote:Op maandag 29 september 2014 13:32 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Hoe zou ik nu kunnen beweren dat dQ / dP = -bQ / P
Want k heb nu al in principe dQ / dP uitgedrukt toch?
Deze overgang is mij niet geheel duidelijk? Wat heb je gedaan om daar Q te krijgen en ea en P-b weg te krijgen?quote:Op maandag 29 september 2014 13:22 schreef t4rt4rus het volgende:
Zou ik maar net als Riparius maar gewoon de oplossing geven in plaats van vragen te stellen of je het snapt?
Express Q as a function of P, and show that dQ / dP = -bQ/P
We kunnen dit heel makkelijk oplossen door gebruik te maken van impliciet differentiëren.
Neem de afgeleide naar P aan beide kanten,
dan krijgen we
En daaruit volgt dan dat
Echter moet dit dus expliciet opgelost worden
We hebben,
dit is equivalent aan
Dit vereenvoudigen geeft
Nemen we hiervan de afgeleide naar P, dan krijgen we[/b] Q.E.D.
quote:Op maandag 29 september 2014 13:37 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Deze overgang is mij niet geheel duidelijk? Wat heb je gedaan om daar Q te krijgen en ea en P-b weg te krijgen?
Kijk naar de regel er boven...quote:Op maandag 29 september 2014 13:42 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Ja dat heb ik begrepen, maar ik bedoel dus van die één na laatste naar -bQ/P
Ik voel me nu wel heel dom..quote:Op maandag 29 september 2014 13:46 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
*
Nemen we hiervan de afgeleide naar PQ.E.D.
-edit-, maakt dit het duidelijk?
quote:Op maandag 29 september 2014 11:49 schreef Super-B het volgende:
[..]
''According to Herman Wold, the demand Q for butter in Stockholm during the period 1925-1937 was related to the price by P by the equation Q * p1/2 = 38. Find dQ/dP by implicit differentiation. Check the answer by using a different method to compute the derivative. ''
Ik kwam uit op:quote:Op maandag 29 september 2014 12:07 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Geen idee wat je in je vorige post aan het doen was.
Maar je moet dusimpliciet differentiëren.
De eerste stap is dan
Kan jij nu verder?
Uitquote:Op maandag 29 september 2014 14:23 schreef RustCohle het volgende:
Als
(-1/b) * ea/b Q -1 -1/b
Hoe kan ik het verder herschrijven tot :
(-1/b)P / Q?
Ik kan een getallenlijn maken zonder x²√(4-x²) + 1/x³ * -2x/[2√(4-x²)] te herschrijven. Wat is de opdracht?quote:Op maandag 29 september 2014 14:49 schreef BroodjeKebab het volgende:
x²√(4-x²) + 1/x³ * -2x/[2√(4-x²)]
Nja ik moet het kunnen he.quote:Op maandag 29 september 2014 14:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan een getallenlijn maken zonder x²√(4-x²) + 1/x³ * -2x/[2√(4-x²)] te herschrijven. Wat is de opdracht?
Ik zie de overgang niet?quote:Op maandag 29 september 2014 14:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Uit
kun je halen dat
Jouw uitdrukking was
[tex]= -(\frac{1}{b}) e^{a/b} Q^{-1/b}Q^{-1}[/tex]
[tex]= -(\frac{1}{b}) P Q^{-1}[/tex]
Klaar.
Gebruik deze:quote:
quote:Op maandag 29 september 2014 14:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gebruik deze:
Deze uitdrukking voor P staat letterlijk in de één na laatste regel.
Het was 1/3x³ he..quote:Op maandag 29 september 2014 15:00 schreef Janneke141 het volgende:
Waar heeft de uitdrukking z - 1/z nulpunten?
Dat staat niet in je post. En mijn glazen bol is al een tijdje stuk.quote:
Mocht je je afvragen waarom ik die vraag stel, ik vervang x^2worteldinges even door 'z', en dan staat er z-1/z. Je zoekt nulpunten, en dus is het wel handig om te weten waar z-1/z nulpunten heeft. Kun je daarna je x^2worteldinges er weer inplakken.quote:Ik heb geen idee.
Ik zou van die z - 1/zquote:Op maandag 29 september 2014 15:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat staat niet in je post. En mijn glazen bol is al een tijdje stuk.
[..]
Mocht je je afvragen waarom ik die vraag stel, ik vervang x^2worteldinges even door 'z', en dan staat er z-1/z. Je zoekt nulpunten, en dus is het wel handig om te weten waar z-1/z nulpunten heeft. Kun je daarna je x^2worteldinges er weer inplakken.
Die heb ik even niet gezien. Edit 'm maar snel weg.quote:Op maandag 29 september 2014 15:08 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Ik zou van die z - 1/z
*Oeps*
Klote wiskunde.. Heb geen ideequote:Op maandag 29 september 2014 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die heb ik even niet gezien. Edit 'm maar snel weg.
Ik zoek waarde(n) van z waarvoor z - 1/z = 0, oftewel z = 1/z. Eigenlijk vind ik dat je meteen moet zien dat alleen 1 en -1 hun eigen omgekeerde zijn, maar zo niet dan gebruik je de technieken die je hiervoor kent.quote:Op maandag 29 september 2014 15:11 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Klote wiskunde.. Heb geen idee
hmmm als ik het zo bekijk heel makkelijk, maar in het antwoordenboek is het niet genoeg om te berekenen wanneer de afgeleide 0 is maar wanneer die stijgt en daalt en dat is:quote:Op maandag 29 september 2014 15:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zoek waarde(n) van z waarvoor z - 1/z = 0, oftewel z = 1/z. Eigenlijk vind ik dat je meteen moet zien dat alleen 1 en -1 hun eigen omgekeerde zijn, maar zo niet dan gebruik je de technieken die je hiervoor kent.
Een vergelijking met breuken maak je in vrijwel alle gevallen overzichtelijker door links en rechts te vermenigvuldigen met die noemer. Alleen even opletten dat je niet per ongeluk met 0 vermenigvuldigt en er daardoor allerlei ongewenste oplossingen bij krijgt, maar dat is hier niet het geval.
Dus:
z - 1/z = 0 <=> z2-1 = 0 <=> z2 = 1 <=> z = 1 of z = -1.
Dus je afgeleide is gelijk aan 0 als x2√(4-x2) = ± 1
Het is je wellicht opgevallen dat ik vrijwel nooit volledige antwoorden geef, maar de vraagstellers een stukje op weg help. Dat in een poging om de user na te laten denken over de achtereenvolgende stappen om een probleem op te lossen, en een handje te helpen als iemand vastloopt bij een bepaalde stap.quote:Op maandag 29 september 2014 15:25 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
hmmm als ik het zo bekijk heel makkelijk, maar in het antwoordenboek is het niet genoeg om te berekenen wanneer de afgeleide 0 is maar wanneer die stijgt en daalt en dat is:
Stijging: [-W3, W3]
Daling: [-2, -W3]
Daar ben je docente voor toch.quote:Op maandag 29 september 2014 15:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is je wellicht opgevallen dat ik vrijwel nooit volledige antwoorden geef, maar de vraagstellers een stukje op weg help. Dat in een poging om de user na te laten denken over de achtereenvolgende stappen om een probleem op te lossen, en een handje te helpen als iemand vastloopt bij een bepaalde stap.
Het denkpatroon zou er in dit voorbeeld als volgt uit kunnen zien:
- Ik heb een of andere functie f.
- Ik wil weten wanneer die stijgt en daalt.
- Daar kan een afgeleide functie mij wat over vertellen
- Dus ik differentieer mijn functie f en vind dus f'
- Als f'>0 dan stijgt f, als f'<0 dan daalt f. Dus eerst wil ik weten wanneer f'=0
- Dus ik stel mijn f' gelijk aan 0 en vind wat oplossingen
- Die oplossingen verdelen het domein van f in een paar stukken.
- Van ieder stuk weet ik dat f op dat hele stuk stijgend - of op dat hele stuk dalend is. Was het namelijk niet zo, dan zou f' in dat stuk nog ergens 0 moeten worden en dat was ie niet.
- Dus ik zoek van ieder interval uit of f daar stijgt of daalt
- Dat kan ik doen door f te visualiseren, of door bepaalde waarden uit het gevraagde stuk in f' in te vullen en te kijken of dat groter of kleiner dan 0 is.
- Nu heb ik de gezochte info bij elkaar en teken ik mijn getallenlijn.
Ik schrijft het nu bewust overdreven uitgebreid op. En toch is het heel belangrijk om, vóórdat je überhaupt begint te pennen en te rekenen, eerst zo'n stappenplan te maken. Dan weet je waar je moet beginnen en waar je moet eindigen - en of je de gestelde vraag wel beantwoordt.
Bijkomend voordeel in dit topic is dat het dan iets makkelijker te specificeren is bij welke stap je nu vastloopt.
Die stappenplan heb ik idd ook in mijn hoofd. Ik weet tot dusverre dat op zowel x = -1 als op x = 1 een nulpunt wordt bereikt ofwel een maximum/minimum. Voor en na -1/+1 is er sprake van of een daling of een stijging.. maar dan loop ik dus vast en kan ik uren staren zonder dat het licht brand..quote:Op maandag 29 september 2014 15:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is je wellicht opgevallen dat ik vrijwel nooit volledige antwoorden geef, maar de vraagstellers een stukje op weg help. Dat in een poging om de user na te laten denken over de achtereenvolgende stappen om een probleem op te lossen, en een handje te helpen als iemand vastloopt bij een bepaalde stap.
Het denkpatroon zou er in dit voorbeeld als volgt uit kunnen zien:
- Ik heb een of andere functie f.
- Ik wil weten wanneer die stijgt en daalt.
- Daar kan een afgeleide functie mij wat over vertellen
- Dus ik differentieer mijn functie f en vind dus f'
- Als f'>0 dan stijgt f, als f'<0 dan daalt f. Dus eerst wil ik weten wanneer f'=0
- Dus ik stel mijn f' gelijk aan 0 en vind wat oplossingen
- Die oplossingen verdelen het domein van f in een paar stukken.
- Van ieder stuk weet ik dat f op dat hele stuk stijgend - of op dat hele stuk dalend is. Was het namelijk niet zo, dan zou f' in dat stuk nog ergens 0 moeten worden en dat was ie niet.
- Dus ik zoek van ieder interval uit of f daar stijgt of daalt
- Dat kan ik doen door f te visualiseren, of door bepaalde waarden uit het gevraagde stuk in f' in te vullen en te kijken of dat groter of kleiner dan 0 is.
- Nu heb ik de gezochte info bij elkaar en teken ik mijn getallenlijn.
Ik schrijft het nu bewust overdreven uitgebreid op. En toch is het heel belangrijk om, vóórdat je überhaupt begint te pennen en te rekenen, eerst zo'n stappenplan te maken. Dan weet je waar je moet beginnen en waar je moet eindigen - en of je de gestelde vraag wel beantwoordt.
Bijkomend voordeel in dit topic is dat het dan iets makkelijker te specificeren is bij welke stap je nu vastloopt.
Dit is niet waar. Waar kwam mijn z ook weer vandaan?quote:Op maandag 29 september 2014 15:44 schreef BroodjeKebab het volgende:
Ik weet tot dusverre dat op zowel x = -1 als op x = 1 een nulpunt wordt bereikt ofwel een maximum/minimum.
x2√(4-x2)quote:Op maandag 29 september 2014 15:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Waar kwam mijn z ook weer vandaan?
Dan zou het wordenquote:Op maandag 29 september 2014 15:47 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
x2√(4-x2)
Maar het was 1/3x³ dus moet het geen
3x2√(4-x2)
zijn
We gaan beide ergens de fout in want we moeten uitkomen op -W3 of W3 (?)quote:Op maandag 29 september 2014 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan zou het worden
en vraag je je dus af wanneer z-1/(3z)=0. Dat is als z2=1/3, oftewel z=±√(1/3).
Je afgeleide functie heeft dus nulpunten als
x2√(4-x2)=√(1/3) of als
x2√(4-x2)=-√(1/3)
Ik denk dat het bepalen van je afgeleide niet klopt, dus eigenlijk al in je eerste post over dit vraagstuk. Want vanquote:Op maandag 29 september 2014 16:00 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
We gaan beide ergens de fout in want we moeten uitkomen op -W3 of W3 (?)
In het antwoordenboek staat immers:quote:Op maandag 29 september 2014 16:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat het bepalen van je afgeleide niet klopt, dus eigenlijk al in je eerste post over dit vraagstuk. Want van
is √3 (of -√3) helemaal geen nulpunt.
Dus moeten √3 en -√3 nulpunten zijn van de afgeleide, en -2 is de grens van het domein. Maar van de afgeleide die jij hier neerzet, zijn √3 en -√3 geen nulpunten dus je afgeleide klopt niet.quote:Op maandag 29 september 2014 16:10 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
In het antwoordenboek staat immers:
[-W3, W3] Increase
[-2, -W3] decrease
Het antwoordenboek zegt:quote:Op maandag 29 september 2014 16:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat het bepalen van je afgeleide niet klopt, dus eigenlijk al in je eerste post over dit vraagstuk. Want van
is √3 (of -√3) helemaal geen nulpunt.
Van x²√(4-x²) + 1/3x³ * -2x/[2√(4-x²)] trouwens ook niet. Weet je zeker dat het niet moet zijn
x²√(4-x²) + 3/x³ * -2x/[2√(4-x²)] ?
Dus je afgeleide klopte niet.quote:Op maandag 29 september 2014 16:12 schreef BroodjeKebab het volgende:
[..]
Het antwoordenboek zegt:
f'(x) =
x²√(4-x²) + 1/3x² * -2x / 2√(4-x²)
ook wel.. ;
4x² (3 - x²) / 3√(4-x²)
Owww!quote:Op maandag 29 september 2014 16:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus je afgeleide klopte niet.
Het gaat in jouw plaatje niet over een afgeleide. Er staat een gelijkheid waar ze links en rechts de natuurlijke logaritme op loslaten.quote:Op maandag 29 september 2014 16:53 schreef RustCohle het volgende:
[ afbeelding ]
Ben ik nou gek of niet? Ik denk zelf toch echt steeds dat het moet resulteren naar b * 1/x en dus b/x ipv b.. als afgeleide..
Oeps.. Plaatje uploaden ging mis..quote:Op maandag 29 september 2014 16:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het gaat in jouw plaatje niet over een afgeleide. Er staat een gelijkheid waar ze links en rechts de natuurlijke logaritme op loslaten.
Dat heb ik begrepen. Vind het alleen frappant.. Aangezien de afgeleide van een ln functie altijd 1 / .. is.. Dat ln A weggaat begrijp ik sowieso (omdat het een constante is.)quote:Op maandag 29 september 2014 17:25 schreef Janneke141 het volgende:
Beter dan de in rood geschreven tekst die ernaast staat kan ik het eigenlijk ook niet uitleggen.
Substitueer ln x = u en differentieer daarna naar u.
Na de substitutie staat er geen ln-functie meer.quote:Op maandag 29 september 2014 17:27 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Dat heb ik begrepen. Vind het alleen frappant.. Aangezien de afgeleide van een ln functie altijd 1 / .. is..
Ja maar stel je hebtquote:Op maandag 29 september 2014 17:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Na de substitutie staat er geen ln-functie meer.
Je leidt hier af naar ln x, niet naar x.quote:Op maandag 29 september 2014 17:27 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Dat heb ik begrepen. Vind het alleen frappant.. Aangezien de afgeleide van een ln functie altijd 1 / .. is.. Dat ln A weggaat begrijp ik sowieso (omdat het een constante is.)
Het is voor je begrip van de techniek van belang dat je weet wat je precies doet. 'Wegstrepen' is natuurlijk geen toegestane handeling - wat doe je nu precies in je poging om de uitdrukking te herschrijven? Wat gebeurt er met die eax?quote:
Die kunnen weg, omdat er in de twee termen (in de teller) eax staat en in de noemer.quote:Op maandag 29 september 2014 17:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is voor je begrip van de techniek van belang wat je weet wat je precies doet. 'Wegstrepen' is natuurlijk geen toegestane handeling - wat doe je nu precies in je poging om de uitdrukking te herschrijven? Wat gebeurt er met die eax?
Dat klopt. Dus wat doe je ermee?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
quote:Op maandag 29 september 2014 17:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt. Dus wat doe je ermee?Die kun je delen door e^axSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OK, nu we weten wat we eigenlijk aan het doen zijn (volgende keer gewoon in je eerste post netjes opschrijven!) gaan we kijken hoe dat dan werkt:quote:
Wat doe je in het tweede waardoor die x * weggaat en waarom verdwijnt die p-1 en komt er een +1 te staan?quote:Op maandag 29 september 2014 17:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
OK, nu we weten wat we eigenlijk aan het doen zijn (volgende keer gewoon in je eerste post netjes opschrijven!) gaan we kijken hoe dat dan werkt:
x * (pxp-1 eax + xp aeax ) / xp eax
= pxp eax + xp+1 aeax ) / xp eax
= xp eax(p + ax) / xp eax
Nu in teller en noemer delen door xp eax, en er blijft (p+ax) over.
Ooit van vermenigvuldigingen gehoord?quote:Op maandag 29 september 2014 18:07 schreef Super-B het volgende:
[..]
Wat doe je in het tweede waardoor die x * weggaat en waarom verdwijnt die p-1 en komt er een +1 te staan?
Jaquote:Op maandag 29 september 2014 18:09 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ooit van vermenigvuldigingen gehoord?
Dat hoeft ook niet, daarom schrijf ik tussenstappen op. Wen jezelf ook aan om dat te doen en om vooral niet teveel in één stap te willen doen.quote:Ik kan het niet 'zien' in één keer...
De haakjes uitwerken; er staat iets van de vorm a(b+c) en dat schrijf ik als ab+ac. Bedenk daarbij dat x*xp-1 = xpquote:Op maandag 29 september 2014 18:07 schreef Super-B het volgende:
[..]
Wat doe je in het tweede waardoor die x * weggaat en waarom verdwijnt die p-1 en komt er een +1 te staan?
Als het uit zou maken had ik het wel anders opgeschreven.quote:Op het einde; zie ik het ook niet..? Hoe moet ik die vermenigvuldiging zien?
(.....) * (....) of alleen die e^ax * (p + ax) .. en dan die x^p op het einde?
Het feit dat je je erover verbaast bewijst nu juist dat je het niet begrijpt.quote:Op maandag 29 september 2014 17:27 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Dat heb ik begrepen. Vind het alleen frappant..
Opmerkingen als deze laten zien dat je alleen maar probeert 'regeltjes' toe te passen zonder echt te begrijpen wat het allemaal voorstelt. OllieWilliams had hier een correcte opmerking die je waarschijnlijk niet hebt begrepen.quote:Aangezien de afgeleide van een ln functie altijd 1 / .. is..
Je hebtquote:Dat ln A weggaat begrijp ik sowieso (omdat het een constante is.)
Je snapt toch dat een product niet hetzelfde is als een som?quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:39 schreef Brainstorm245 het volgende:
Ik heb even de Leibniz notatie posts van Riparius gelezen, ik heb het wel begrepen, maar ben toch lichtelijk verward geworden.. en dan is het om hoe de regel werkt, want praktisch gezien begrijp ik dat wel als ik letters en getallen zie, maar in notatievorm ben ik nog lichtelijk verward..
Stel je hebt
d F(x) / dx ofwel F'(x) waarbij F(x) = f(x) * g(x)
Waarom is de afgeleide dan:
f'(x) * g(x) + f(x) * g'(x)
en niet:
f'(x) * x' * g(x) + f(x) * g'(x) * x
Want
dY / dI = F'(Y) dY/dI + 1 als Y = f(Y) + I
Je hebt eerder de tip gekregen om niet zomaar scans/foto's met rode strepen te plaatsen, maar om nauwkeuriger aan te geven wat je niet begrijpt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:53 schreef Brainstorm245 het volgende:
Groen is wat ik begrijp en rood wat ik niet begrijp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |