quote:Bij een evenement in het centrum van Haaksbergen is een monstertruck het publiek ingereden. Daarbij zijn drie doden gevallen, twee volwassenen en één kind. Ook zouden er zeker vijftien gewonden zijn. Van hen zijn vijf mensen ernstig gewond geraakt. Dat heeft burgemeester Hans Gerritsen van Haaksbergen bevestigd.
Op een filmpje is te zien dat de truck in een show over een aantal oude auto's rijdt en daarna uit de bocht vliegt. De beelden kunnen als schokkend worden ervaren.
Rampenopvangplan
Volgens verslaggever Matthijs Holtrop stond het marktplein in Haaksbergen vol met hulpverleners. "De ambulances reden af en aan."
Er zijn politieauto's, brandweerauto's, ambulances en traumahelikopters uit de hele regio ingezet. Ook hulpdiensten uit Duitsland zijn naar het Overijsselse dorp gekomen.
De ziekenhuizen in Almelo en Enschede hebben een rampenopvangplan in werking gesteld.
De gemeente Haaksbergen heeft een informatienummer opengesteld: 053-5734567
Autoshow
In Haaksbergen werd vandaag de autoshow Automotorsportief gehouden. De monstertruck is een gigantische pick-uptruck met 1500 pk. De wielen zijn enorm.
http://nos.nl/artikel/703(...)liek-drie-doden.html
En wie gaf toen aan dat het onveilig zou zijn? de organisatie of het stuntteam?quote:
Bron: http://www.tubantia.nl/re(...)5-jarige-tim-haddersquote:Buren delen verdriet om dood van 5-jarige Tim Hadders
HAAKSBERGEN - Ilonka Tanke en anderen leggen maandagmorgen bloemen en een grote knuffelbeer om hun medeleven te betuigen. Ze zijn de overburen van de familie Hadders, waarvan het zoontje Tim van 5 jaar is omgekomen bij het drama met de monstertruck.
De buren vallen elkaar in de armen. Het verdriet is groot. Hun buurjongetje Tim heeft de dood gevonden en zijn 8-jarige zusje Marit is in zorgwekkende toestand naar het ziekenhuis in Groningen gebracht.
,,Tim was helemaal gek van auto’s. Hij speelde er altijd mee. We hebben geen woorden voor wat er is gebeurd. Het is heel erg. En het komt heel dichtbij. Het zijn mijn overburen,’’ vertelt de aangeslagen buurvrouw.
Tim en Marit Hadders zijn leerlingen van de Ariënsschool waar maandagochtend over het ongeluk is gesproken. Ook op andere basisscholen wordt aandacht aan het drama besteed.
De Montessorischool nodigde ouders uit op de koffie. Kinderen van de hoogste jaargroepen maken een herinneringsdocument dat morgen op het plein bij supermarkt Jumbo waar het ongeluk gebeurde, wordt gelegd.
Het waaide vorig jaar heel erg hard en er zou een auto omhoog getakeld worden en een vrije val maken. Ik heb geen idee wie toen de stunt heeft aangepastquote:Op maandag 29 september 2014 13:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
En wie gaf toen aan dat het onveilig zou zijn? de organisatie of het stuntteam?
Ik neem aan het laatste, Maar dat kan de organisatie nu niet roepen vorig jaar hebben we maatregelingen getroffen dus nu is het onze schuld niet.
Een burgemeester mag dan voor veel dingen verantwoordelijk zijn, of eindverantwoordelijk, maar om nou meteen zijn kop te eisen vind ik wat ver gaan. Het is duidelijk dat je de beste man in kwestie niet kent.quote:Op maandag 29 september 2014 13:16 schreef Mani89 het volgende:
Wanneer gaan er nou eens koppen rollen bij die gemeente, als eerst die burgemeester die dit allemaal maar heeft laten gebeuren.
De aandachtsspanne van een klein kind is niet de norm voor de termijn waarop daarover wordt beslist.quote:Op maandag 29 september 2014 13:16 schreef Mani89 het volgende:
Wanneer gaan er nou eens koppen rollen bij die gemeente, als eerst die burgemeester die dit allemaal maar heeft laten gebeuren.
Als er niet vandaag nog wordt ingegrepen gaat de pleuris uitbreken.quote:Op maandag 29 september 2014 13:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De aandachtsspanne van een klein kind is niet de norm voor de termijn waarop daarover wordt beslist.
Dus als je hem wel kent dan is het niet nodig dat hij zijn verantwoording neemt en de eer aan zichzelf houdt en meer van zulks of wat?quote:Op maandag 29 september 2014 13:18 schreef Troel het volgende:
Het is duidelijk dat je de beste man in kwestie niet kent.
In jouw hoofd misschien.quote:Op maandag 29 september 2014 13:23 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Als er niet vandaag nog wordt ingegrepen gaat de pleuris uitbreken.
quote:Op maandag 29 september 2014 13:23 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Omdat hij bloed aan zijn handen heeft.quote:Op maandag 29 september 2014 13:25 schreef Greys het volgende:
Wie zegt dat de inwoners en betrokkenen niet massaal willen dat die man aanblijft? Wie heeft inmiddels al officieel besloten en onderzocht dat die burgemeester een enorme fout gemaakt heeft?
Komt het toch ineens dichtbij héquote:Op maandag 29 september 2014 13:24 schreef CarOnline het volgende:
OMG dat zijn de zoon en dochter van een ex-collega van mij.
Wat afgrijselijk.
Jouw posts neemt inmiddels niemand meer echt serieus mopquote:Op maandag 29 september 2014 13:25 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Omdat hij bloed aan zijn handen heeft.
Het was veel minder erg geweest als het de buurman van een oude collega van je was geweest natuurlijk!!!!!!quote:Op maandag 29 september 2014 13:24 schreef CarOnline het volgende:
Wat afgrijselijk.
Dit dus.quote:Op maandag 29 september 2014 13:25 schreef Greys het volgende:
Wie zegt dat de inwoners en betrokkenen niet massaal willen dat die man aanblijft? Wie heeft inmiddels al officieel besloten en onderzocht dat die burgemeester een enorme fout gemaakt heeft?
Escalatie dreigt!quote:Op maandag 29 september 2014 13:23 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Nu trek je het weer in het belachelijke.quote:Op maandag 29 september 2014 13:29 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Escalatie dreigt!
"Poetin waarschuwt voor conflict met Haaksbergen"
Dan komt het ineens dichtbij.quote:Op maandag 29 september 2014 13:24 schreef CarOnline het volgende:
Wat afgrijselijk.
Gewoon niet ingaan op die mensen.quote:Op maandag 29 september 2014 13:29 schreef Greys het volgende:
Ja ga even lekker op CarO afgeven, lekker makkelijk 'scoren' jongens![]()
Als hier iemand familie was geweest van een van de slachtoffers en die had gezegd 'godverdomme, dit gaat om mijn gezin', hadden jullie dan ook geroepen 'jaaaa joh, als het je buren waren geweest was het zeker minder erg geweest!?'.
Dat wordt daar massaal gezegd? Nu al? Zelfs nadat al is gebleken dat internationale regels omtrent dergelijke zaken gewoon NIET zijn nageleefd?quote:
Ja, want het zijn een stel trolls.quote:Op maandag 29 september 2014 13:29 schreef Greys het volgende:
Ja ga even lekker op CarO afgeven, lekker makkelijk 'scoren' jongens![]()
Als hier iemand familie was geweest van een van de slachtoffers en die had gezegd 'godverdomme, dit gaat om mijn gezin', hadden jullie dan ook geroepen 'jaaaa joh, als het je buren waren geweest was het zeker minder erg geweest!?'.
Bij het bedrijf dat de boel organiseerde valt wrs toch weinig geld en eer te halen.quote:Op maandag 29 september 2014 13:25 schreef S95Sedan het volgende:
Echt, gisteren toch wel even met verbazing zitten kijken naar dat filmpje. Hoe kan je als organisatie en gemeente zoiets goedkeuren.
Stelletje incompetente prutsers zijn het bij elkaar.
Zal wel afgeschoven gaan worden wie er nou verantwoordelijk voor is en ik verwacht dat ze gewoon de bestuurder gaan naaien.
Veel sterkte, mijn moeder en mijn broer hadden daar ook tussen kunnen lopen, ben er nog steeds niet goed van. Die mensen hier die je aanvallen zijn gewoon kneuzen.quote:Op maandag 29 september 2014 13:32 schreef CarOnline het volgende:
Sorry mensen dat ik even geschrokken ben.
Mijn welgemeende excuses, ik kwam er in dit topic achter namelijk n.a.v. het krantenbericht.
Maar post lekker je sarcastische commentaar, ik lees er wel omheen.
Ik heb nog geen enkele inwoner in Haaksbergen horen zeggen dat de burgemeester zou moeten aftreden. Sterker nog: ik heb begrepen dat nabestaanden en slachtoffers ontzettend veel aan hem hebben.quote:Op maandag 29 september 2014 13:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat wordt daar massaal gezegd? Nu al? Zelfs nadat al is gebleken dat internationale regels omtrent dergelijke zaken gewoon NIET zijn nageleefd?
Rare mensen.
quote:Op maandag 29 september 2014 13:24 schreef CarOnline het volgende:
Wat afgrijselijk.
Dat je je uberhaupt moet verschuldigen omdat je geschrokken bent dat het om de kinderen van oud-collegas gaat is heel raar natuurlijkquote:Op maandag 29 september 2014 13:32 schreef CarOnline het volgende:
Mijn welgemeende excuses, ik kwam er in dit topic achter namelijk n.a.v. het krantenbericht.
Laten we dat de familie van die slachtoffers idd ook maar aanraden als ze nieuws zoeken over dit onderwerp en hier per ongeluk terecht komen, gewoon maar 'eventjes' om de grapjes en sarcastische opmerkingen heen lezen. (...) Zit helaas niets anders op.quote:Op maandag 29 september 2014 13:32 schreef CarOnline het volgende:
Totdat straks blijkt dat hij de eindverantwoording heeft.quote:Op maandag 29 september 2014 13:34 schreef Troel het volgende:
Sterker nog: ik heb begrepen dat nabestaanden en slachtoffers ontzettend veel aan hem hebben.
Inderdaad, alleen op FOK!quote:Op maandag 29 september 2014 13:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat je je uberhaupt moet verschuldigen omdat je geschrokken bent dat het om de kinderen van oud-collegas gaat is heel raar natuurlijk
Denk het niet, het internet is een open riool. Overal.quote:
Dan nog kun je heel veel aan iemand hebben. Dat hij uit hoofde van zijn functie wellicht eindeverantwoordelijkheid heeft, wil niet zeggen dat hij als mens niet betrokken is.quote:Op maandag 29 september 2014 13:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Totdat straks blijkt dat hij de eindverantwoording heeft.
Ja, dus dan mag het op fok. Zo werkt de logica van sommige mensen.quote:Op maandag 29 september 2014 13:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Denk het niet, het internet is een open riool. Overal.
Maar wellicht wel mede schuld. Dan kun je er als mens wat aan hebben, maar de schade zal toch verhaald moeten worden.quote:Op maandag 29 september 2014 13:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan nog kun je heel veel aan iemand hebben. Dat hij uit hoofde van zijn functie wellicht eindeverantwoordelijkheid heeft, wil niet zeggen dat hij als mens niet betrokken is.
Dat is logisch, je kunt moeilijk die kerel die de dranghekken geplaatst heeft hiervoor de schuld in de schoenen schuiven. Maar jij denkt ook niet serieus dat dit een inside job geweest is ofzo? Dat die burgemeester dacht "hmmmm een incidentje (zonder doden) met zo'n truck is ook wel leuk"quote:Op maandag 29 september 2014 13:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Totdat straks blijkt dat hij de eindverantwoording heeft.
De mensen die het onfatsoenlijk vinden, zijn jankerds die maar een stille tocht moeten gaan organiseren. Want tussen enigszins fatsoenlijk reageren en in stille tochten mee gaan lopen zit niks. Kennelijk.quote:Op maandag 29 september 2014 13:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, dus dan mag het op fok. Zo werkt de logica van sommige mensen.
En mensen die er dan tegenin gaan zijn white knights
Dat is ook weer waarquote:Op maandag 29 september 2014 13:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Denk het niet, het internet is een open riool. Overal.
Een burgemeester met een beetje gezond verstand laat zijn burgers hier niet aan blootgesteld worden.quote:Op maandag 29 september 2014 13:39 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Dat is logisch, je kunt moeilijk die kerel die de dranghekken geplaatst heeft hiervoor de schuld in de schoenen schuiven. Maar jij denkt ook niet serieus dat dit een inside job geweest is ofzo? Dat die burgemeester dacht "hmmmm een incidentje (zonder doden) met zo'n truck is ook wel leuk"
Neemt niet weg dat ik ook vind dat dit soort gevaarlijke dingen op zo'n klein pleintje met zo weinig veiligheidsregels niet zouden moeten kunnen. Bewaar dat lekker voor grote terreinen met degelijke beveiliging voor toeschouwens
Ik heb geen idee, ken de organisatie niet. Maar zoals die man in een interview overkwam leek het me niet echt een lichtpunt.quote:Op maandag 29 september 2014 13:32 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Bij het bedrijf dat de boel organiseerde valt wrs toch weinig geld en eer te halen.
"Dan maar B&W eraan"
Het zal lekker worden, dus omdat hij 'nu opeens wel goed z'n werk doet laten we hem maar blijven'quote:Op maandag 29 september 2014 13:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb nog geen enkele inwoner in Haaksbergen horen zeggen dat de burgemeester zou moeten aftreden. Sterker nog: ik heb begrepen dat nabestaanden en slachtoffers ontzettend veel aan hem hebben.
Mee eensquote:Op maandag 29 september 2014 13:41 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Een burgemeester met een beetje gezond verstand laat zijn burgers hier niet aan blootgesteld worden.
Vind ik.
Doel je nou op de burgemeester of de ambtenaar die de vergunning verleend heeft?quote:Op maandag 29 september 2014 13:42 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ken de organisatie niet. Maar zoals die man in een interview overkwam leek het me niet echt een lichtpunt.
[..]
Het zal lekker worden, dus omdat hij 'nu opeens wel goed z'n werk doet laten we hem maar blijven'
Hij had het nooit moeten goedkeuren en zich desnoods moeten inlezen in de reglementen, dan had dit zich nooit voorgedaan. Maar dat is altijd typisch van dit soort figuren, totaal geen inzicht op wat er buiten gaande is.
Burgemeester is sowieso eindverantwoordelijke natuurlijk, en zeker bij iets van deze omvang kan je het niet even afschuiven op de organisatie en ambtenaar. Ze hadden in de overeenkomst opgenomen dat ze niet aansprakelijk waren als er wat mis ging. Leuk allemaal, maar zo werkt het natuurlijk niet als blijkt dat zij gewoon te makkelijk zijn omgesprongen met de vergunning verlenen en geen veiligheidsplannen hebben opgesteld/getoetst oid.quote:Op maandag 29 september 2014 13:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Doel je nou op de burgemeester of de ambtenaar die de vergunning verleend heeft?
Ik begrijp sowieso niet waarom ze zo'n evenement op een pleintje organiseren. Dan ben je ook niet helemaal 100% naar mijn mening.quote:Op maandag 29 september 2014 13:49 schreef eigendeegcookie het volgende:
Deze ouderwetse dranghekken kunnen echt niet meer! Als er bv alleen rood-wit lint was gespannen om het publiek op zn plaats te houden waren er zeker minder slachtoffers gevallen. Mensen hadden dan ook nog schuin naar voren kunnen vluchten, en er had ook niemand klem gezeten tussen het hek en de grond. Weg met die kuthekken!! Op festivals hebben ze allang van die hekken als boekensteunen, die vallen niet om. maar of het helpt om zo'n truck te stoppen weet ik niet. Maar alles is beter dan die gevaarlijke dranghekken.
Dat kan ik niet ruiken, degene die eindverantwoordelijk is.quote:Op maandag 29 september 2014 13:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Doel je nou op de burgemeester of de ambtenaar die de vergunning verleend heeft?
Die dingen moeten ze inderdaad afschaffen bij zoiets. 5ton en dan denken dat die dingen helpenquote:Op maandag 29 september 2014 13:49 schreef eigendeegcookie het volgende:
Deze ouderwetse dranghekken kunnen echt niet meer! Als er bv alleen rood-wit lint was gespannen om het publiek op zn plaats te houden waren er zeker minder slachtoffers gevallen. Mensen hadden dan ook nog schuin naar voren kunnen vluchten, en er had ook niemand klem gezeten tussen het hek en de grond. Weg met die kuthekken!! Op festivals hebben ze allang van die hekken als boekensteunen, die vallen niet om. maar of het helpt om zo'n truck te stoppen weet ik niet. Maar alles is beter dan die gevaarlijke dranghekken.
Als in een vergunning staat dat je dranghekken moet hebben om het publiek op afstand te houden (NIET om de truck tegen te houden...) dan hebben ze zich dus op zich aan die richtlijnen gehouden. Wat we er ook van vinden.quote:Op maandag 29 september 2014 13:53 schreef S95Sedan het volgende:
Die dingen moeten ze inderdaad afschaffen bij zoiets. 5ton en dan denken dat die dingen helpen
Hebben waarschijnlijk meer schade gedaan dan dat het zou zijn zonder hekken.
In zaken als deze wordt de organisator verondersteld 'deskundig' te zijn, en het publiek 'leek'quote:Op maandag 29 september 2014 13:52 schreef Greys het volgende:
Ik vind het ook bespottelijk om de veiligheid voor de volle 100% bij B&W en organisatoren te leggen. Er zijn regels, er zijn dranghekken, maar dat betekent toch niet dat je zelf als publiek zijnde ook totáál niet meer hoeft na te denken, dat je je eigen gevoel over een bepaalde situatie maar volledig uit moet schakelen? Je hebt nog altijd ook de mogelijkheid om te denken 'ze zeggen wel dat het kan, maar het lijkt MIJ te gevaarlijk, ik ga niet te dichtbij staan en laat mijn kinderen al helemaal niet vooraan staan'.
Snap ik en logisch, maar dan nog betekent dat niet dat je als publiek je eigen gevoel en verstand dan maar altijd volledig moet en kunt uitschakelen. De organisatie heeft misschien een zorgplicht, maar jij als persoon ook voor jezelf.quote:Op maandag 29 september 2014 13:55 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
In zaken als deze wordt de organisator verondersteld 'deskundig' te zijn, en het publiek 'leek'
Vergelijkbaar verhaal als bv de relatie (sport)instructeur-cursist.
Dus de organisator heeft sowieso een zorgplicht.
Ik snap de logica ervan (mensen op afstand houden, waar vast ook andere manieren voor zijn) echter hadden die mensen zoals gezegd meer overlevingskans gehad als er geen stalen hek tussen hun en die monstertruck zat. Je komt namelijk klem te zitten tussen zo'n hek, de grond en de menigte achter je.quote:Op maandag 29 september 2014 13:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Als in een vergunning staat dat je dranghekken moet hebben om het publiek op afstand te houden (NIET om de truck tegen te houden...) dan hebben ze zich dus op zich aan die richtlijnen gehouden. Wat we er ook van vinden.
Ik zal het aan de slachtoffers doorgeven.quote:Op maandag 29 september 2014 13:58 schreef Greys het volgende:
Ben me ervan bewust dat dit allemaal veel harder klinkt waarschijnlijk dan dat ik het bedoel, maar je kunt en mag je eigen veiligheid - vind ik - nooit voor de volle 100% in handen van een organisatie leggen. ALTIJD ook zelf na blijven denken.
Zoals gezegd, zo bedoel ik het niet. Maar ik weet wie het zegt in deze dus ga je gang.quote:Op maandag 29 september 2014 13:59 schreef superniger het volgende:
[..]
Ik zal het aan de slachtoffers doorgeven.
Je beseft wel dat dit soort demo's in dorpen als Haaksbergen worden gehouden voor een reden?quote:Op maandag 29 september 2014 13:58 schreef Greys het volgende:
Ben me ervan bewust dat dit allemaal veel harder klinkt waarschijnlijk dan dat ik het bedoel, maar je kunt en mag je eigen veiligheid - vind ik - nooit voor de volle 100% in handen van een organisatie leggen. ALTIJD ook zelf na blijven denken.
Nee, toe, enlighten me met je inzicht en waarheden.quote:Op maandag 29 september 2014 14:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Je beseft wel dat dit soort demo's in dorpen als Haaksbergen worden gehouden voor een reden?
Het is een saaie zondag, De winkels zijn open je bent toevallig in de buurt denk wat is hier te doen?quote:Op maandag 29 september 2014 13:58 schreef Greys het volgende:
Komt van bovenaf.quote:Op maandag 29 september 2014 14:05 schreef Cici het volgende:
Mijn zwangere zusje zou erheen gaan met haar vriend.
Fietsband lek, dus met de auto, kwamen nergens doorheen.
Toen lopend, belde een vriend dat die bij hen wilde klussen.
Klaar met klussen alsnog gegaan, kwamen huilende mensen hen tegemoet.
Wat een tekenen om niet te gaan. Stel je voor.
Volgens mij komen er niet de meest heldere lichten op dit soort pulp af. Hell, volgens mij is het zelfs maar in een heel beperkt deel van Nederland populair. Daar waar bijvoorbeeld zoiets als de zwarte cross ook populair is. Maar was het nou wel of niet de achterhoek?quote:Op maandag 29 september 2014 14:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee, toe, enlighten me met je inzicht en waarheden.
Menselijk gezien is het natuurlijk voor een deel eigen risico, maar juridisch nu eenmaal niet. De burgemeester is niet verantwoordelijk voor het drama, maar wel aansprakelijk en zal zijn biezen moeten pakken. Zo gaat dat in politiek en bedrijfsleven.quote:Op maandag 29 september 2014 14:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Zoals gezegd, zo bedoel ik het niet. Maar ik weet wie het zegt in deze dus ga je gang.
Het was alleen een tegenhanger voor de pek en veren en hooivorken en vuur voor de burgemeester. Nu al.
Ik snap je punt, maar zoals op veel filmpjes te zien is reed dat ding behoorlijk wat rondjes met veel kabaal en omroepergeblaat (en de truck stak ruim boven de mensen uit, dus ook achteraan te zien tot waar hij kwam), dus als je er niet had willen staan, zo vooraan, dan had je kunnen beslissen weg te gaan.quote:Op maandag 29 september 2014 14:06 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Het is een saaie zondag, De winkels zijn open je bent toevallig in de buurt denk wat is hier te doen?
En je gaat even kijken, Dan pas zie je wat er te doen is. Je Besluit even te blijven kijken misschien nog niet eens wetende dat de volgende stunt met een monstertruck is.
De echte intellectuelen gaan naar de Kuip op zondag.quote:Op maandag 29 september 2014 14:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij komen er niet de meest heldere lichten op dit soort pulp af.
Ik bedoel maar.quote:Op maandag 29 september 2014 14:10 schreef superniger het volgende:
[..]
De echte intellectuelen gaan naar de Kuip op zondag.
De bios is wel lekker rustig op zondag inderdaad.quote:Op maandag 29 september 2014 14:10 schreef superniger het volgende:
[..]
De echte intellectuelen gaan naar de Kuip op zondag.
Dare to disagree. Snap je redenering, en eigenlijk ben ik het er persoonlijk ook grotendeels mee eens. Omdie reden ben ik zelf ook nooit zo gek op van die massale evenementen. Gewoon omdat ik geen zin heb om in een menigte te staan en niet weg te kunnen.quote:
Het wordt overal georganiseerd. Google maar. Van Wassenaar tot de Uithof tot Rotterdam.quote:Op maandag 29 september 2014 14:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij komen er niet de meest heldere lichten op dit soort pulp af. Hell, volgens mij is het zelfs maar in een heel beperkt deel van Nederland populair. Daar waar bijvoorbeeld zoiets als de zwarte cross ook populair is. Maar was het nou wel of niet de achterhoek?
Klopt. Zeker geen sporadisch evenement dit. Is al vaak gehouden door heel het land, ik zie er vaak bordjes van ook.quote:Op maandag 29 september 2014 14:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Het wordt overal georganiseerd. Google maar. Van Wassenaar tot de Uithof tot Rotterdam.
Dat zal nu ook wel afgelopen zijn dan nu er weer tig veiligheidsmaatregelen worden verzonnen.quote:Op maandag 29 september 2014 14:19 schreef richolio het volgende:
[..]
Klopt. Zeker geen sporadisch evenement dit. Is al vaak gehouden door heel het land, ik zie er vaak bordjes van ook.
Heeft niets te maken met heldere lichten of niet.
Wat heeft dit nou met dit topic te maken?quote:Op maandag 29 september 2014 14:26 schreef Mani89 het volgende:
In Amerika staat dit ook bekend als redneck vermaak nummer 1, samen met Nascar enzo. Er zullen dus inderdaad niet de meest verfijnde mensen op af komen.
Haaksbergen ligt in Twente/Overijssel.quote:Op maandag 29 september 2014 14:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij komen er niet de meest heldere lichten op dit soort pulp af. Hell, volgens mij is het zelfs maar in een heel beperkt deel van Nederland populair. Daar waar bijvoorbeeld zoiets als de zwarte cross ook populair is. Maar was het nou wel of niet de achterhoek?
Die maatregelen zijn er altijd al geweest.quote:Op maandag 29 september 2014 14:24 schreef Caland het volgende:
Dat zal nu ook wel afgelopen zijn dan nu er weer tig veiligheidsmaatregelen worden verzonnen.
Het zou verklaren waarom er mensen met hun kinderwagens op de eerste rij gaan staan.quote:Op maandag 29 september 2014 14:27 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Wat heeft dit nou met dit topic te maken?
Honey Boobooquote:Op maandag 29 september 2014 14:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het zou verklaren waarom er mensen met hun kinderwagens op de eerste rij gaan staan.
Wat een ontzéttende onzin Mani en je weet het.quote:Op maandag 29 september 2014 14:26 schreef Mani89 het volgende:
In Amerika staat dit ook bekend als redneck vermaak nummer 1, samen met Nascar enzo. Er zullen dus inderdaad niet de meest verfijnde mensen op af komen.
Veel kinderen vinden het leuk, niet de meest verfijnde mensen dus.quote:Op maandag 29 september 2014 14:26 schreef Mani89 het volgende:
Ja en? En bij intellectuele mensen was dit nooit gebeurt? Dit is toch totaal niet relevant.quote:Op maandag 29 september 2014 14:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Je zou je kunnen afvragen of die met hun kinderwagen in de rijrichting van zo'n truck gaan staan.quote:Op maandag 29 september 2014 14:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
En bij intellectuele mensen was dit nooit gebeurt?
Kom op zeg, je gaat er toch niet vanuit dat er iets mis gaat als je daar staat, of je nou nerd of aso bentquote:Op maandag 29 september 2014 14:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je zou je kunnen afvragen of die met hun kinderwagen in de rijrichting van zo'n truck gaan staan.
Dus dat. Wat een onzin.quote:Op maandag 29 september 2014 14:37 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Kom op zeg, je gaat er toch niet vanuit dat er iets mis gaat als je daar staat, of je nou nerd of aso bent
Dat geloof ik allemaal wel, maar het is toch algemeen bekend dat dit soort evenementen een bepaald soort volk aantrekt, wat voor mij ook weer verklaard waarom er mensen met kinderwagens achter een hekje naar een auto van 100.000 kilo gaan kijken. Dan ben je niet helemaal lekker eerlijk gezegd.quote:Op maandag 29 september 2014 14:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat een ontzéttende onzin Mani en je weet het.
Veel kinderen zijn bijvoorbeeld ook gek op dit soort grote auto's, 'verfijnd' of niet. De ouders hoeven er niet eens zelf van te houden om hun kind een plezier te doen door even te gaan kijken als het in je dorp wordt georganiseerd.
Nee, echt niet?quote:Op maandag 29 september 2014 14:37 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Kom op zeg, je gaat er toch niet vanuit dat er iets mis gaat als je daar staat, of je nou nerd of aso bent
Als jij daar staat denk je niet even bij jezelf 'goh, als hij uit de bocht vliegt houdt dit hekje ook niet echt wat tegen'? Betekent niet dat je gelijk bibberend op zolder moet gaan zitten, want er zijn wel vaker van dat soort momenten dat je denkt 'oeh, dit kan weleens lelijk mis gaan', en 999 vd 1000x gaat het dan goed. Nu niet.quote:Op maandag 29 september 2014 14:37 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Als je ook maar een klein beetje verstand in je kop hebt dan ga je ergens anders staan.quote:Op maandag 29 september 2014 14:37 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Hoe weet je van te voren dan hoe die auto auto gaat rijden? En als je daar dan al staat ben je echt niet zo snel de menigte uit, of je dan een IQ van een fruitvlieg of Einstein hebt.quote:Op maandag 29 september 2014 14:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je ook maar een klein beetje verstand in je kop hebt dan ga je ergens anders staan.
Ja tuurlijk, maar mensen gaan er niet vanuit dat het misgaat, maar wat je zegt, 999 gaat het goed....quote:Op maandag 29 september 2014 14:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Als jij daar staat denk je niet even bij jezelf 'goh, als hij uit de bocht vliegt houdt dit hekje ook niet echt wat tegen'? Betekent niet dat je gelijk bibberend op zolder moet gaan zitten, want er zijn wel vaker van dat soort momenten dat je denkt 'oeh, dit kan weleens lelijk mis gaan', en 999 vd 1000x gaat het dan goed. Nu niet.
Wat een onzin. En dan nog, dus? Maakt dat het minder erg?quote:Op maandag 29 september 2014 14:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat geloof ik allemaal wel, maar het is toch algemeen bekend dat dit soort evenementen een bepaald soort volk aantrekt, wat voor mij ook weer verklaard waarom er mensen met kinderwagens achter een hekje naar een auto van 100.000 kilo gaan kijken. Dan ben je niet helemaal lekker eerlijk gezegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |