Als ze de samenwerking belangrijk vinden wel. Hoge sancties tegen Syri zijn er allang.quote:Op zondag 28 september 2014 22:16 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Denk je dat de EU en de VS er openlijk voor zullen uitkomen? Ik weet het zelf eerlijk gezegd niet. Het Westen heeft de beste onderhandelaars ter wereld, ik denk dat het Westen net zo goed met hoge sancties kan dreigen(wel via de achterkamer).
Waarom wil Assad dit trouwens? Ik vind het een rare eis.
Helpen weet ik niet maar de kut-turken staan wel idly by terwijl de Koerden deigen te worden afgeslachtquote:Op zondag 28 september 2014 22:24 schreef SadPanda het volgende:
Turkey's PKK peace process 'at risk' from Syria crisis
A top Kurdish politician has warned that Turkey's peace process with the Kurds risks collapsing in the face of Islamic State (IS) attacks on the Kurdish Syrian border town of Kobane.
Speaking to the BBC from Brussels, a leading member of the Kurdistan National Congress, Adem Uzun, said that Turkey had been helping Islamic State militants in their attacks against Syrian Kurds.
http://www.bbc.com/news/world-europe-29403550
Leningradquote:Op zondag 28 september 2014 22:27 schreef .Exe het volgende:
[..]
Helpen weet ik niet maar de kut-turken staan wel idly by terwijl de Koerden deigen te worden afgeslacht
quote:
quote:
En nu in het Nederlands?quote:Op zondag 28 september 2014 22:27 schreef .Exe het volgende:
[..]
Helpen weet ik niet maar de kut-turken staan wel idly by terwijl de Koerden deigen te worden afgeslacht
Dans uit een regioquote:Op zondag 28 september 2014 22:35 schreef UpsideDown het volgende:
[..]Lijkt de YPG wel man, die staan ook altijd te dansen.
Ze zijn te laf om Bagdad aan te vallen, mietjes.quote:Op zondag 28 september 2014 22:41 schreef Biebsie het volgende:
Ik wacht nog steeds op de zwarte vlaggen die boven kobane hangen, vraag me echt af wat het nut van IS is om koerdisch grond te veroveren, waarom gingen ze niet naar bagdad? Wat willen ze in de bergen van kurdistan bereiken? Kurden zijn minstens sunnitisch en Bagdad zit vol sjiieten?
Hun doel is een Koerdische genocide. Ze zien het als een verraad dat Koerden samenwerken met de EU en VS om terroristen aan te pakken, terwijl ISIS zelf een verradersorganisatie is door Soennitsche Koerden te willen uitroeien. Het trieste daarvan is dat de Syrische Koerden amper steun krijgen, het zijn de Peshmerga die dat krijgen, niet de YPG.quote:Op zondag 28 september 2014 22:41 schreef Biebsie het volgende:
Ik wacht nog steeds op de zwarte vlaggen die boven kobane hangen, vraag me echt af wat het nut van IS is om koerdisch grond te veroveren, waarom gingen ze niet naar bagdad? Wat willen ze in de bergen van kurdistan bereiken? Kurden zijn minstens sunnitisch en Bagdad zit vol sjiieten?
Ik vind dat een zwak argument, IS is zeker wel bereid om de koerden onder hun staat te laten leven mits ze zich aan de regels houden! Koerden zijn namelijk sunnitische moslims en die hoeven uiteraard geen belasting te betalen en zijn verzekerd van veiligheid. Dus een genocide is een zwak argument, waarom zou IS een genocide willen plegen op koerden terwijl er koerden zijn die onder IS vechten? Dat zij de PKK willen aanpakken kan ik begrijpen, PKK is altijd al een vies groepje geweest die we liever kwijt dan rijk zijn en daar kunnen veel turken over instemmen. Ik denk dat erdogan precies weet wat hij doet, laat IS het vieze werk maar doen. Erdogan heeft er baat bij als IS vecht met de koerden en dan in het specifiek de PKK. Waarom zou Turkije berhaupt zich met deze zaak bemoeien? Dit is WIN WIN voor Turkije! Ja hoe onmenselijk het dan ook mag zijn....quote:Op zondag 28 september 2014 22:44 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Hun doel is een Koerdische genocide. Ze zien het als een verraad dat Koerden samenwerken met de EU en VS om terroristen aan te pakken. Het trieste daarvan is dat de Syrische Koerden amper steun krijgen, het zijn de Peshmerga die dat krijgen, niet de YPG.
Moet ik je even een video sturen van 1700 Iraakse troepen die werden afgeslacht door ISIS? ISIS is echt niet bang voor de sji'ieten. Het is gewoon dat heel veel mensen ISIS onderschatten, we verwachten een chaotisch bende baardapen die om zich heen schiet, maar ze hebben leiders die van alles hebben gestudeerd. Ze weten hoe ze oorlog moeten voeren en hoe ze mensen moeten hersenspoelen.quote:Op zondag 28 september 2014 22:47 schreef UpsideDown het volgende:
Beetje stoer doen met een paar dode Koerden en Jezidi's, maar zodra ze shia-gebied naderen pissen ze in hun broek.
Hier ga je de mist in, je prijst ISIS te veel! Het zijn inderdaad onervaren pubers die net aan een AK kunnen gebruiken, doordat je ze zoveel prijst maak je ze groter dan ze zijn. Amerika en haar coalitie kunnen dit IS probleem snel aanpakken, maar dan moet er wel veel onschuldig bloed gaan vloeien.quote:Op zondag 28 september 2014 22:49 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Moet ik je even een video sturen van 1700 Iraakse troepen die werden afgeslacht door ISIS? ISIS is echt niet bang voor de sji'ieten. Het is gewoon dat heel veel mensen ISIS onderschatten, we verwachten een chaotisch bende baardapen die om zich heen schiet, maar ze hebben leiders die van alles hebben gestudeerd. Ze weten hoe ze oorlog moeten voeren en hoe ze mensen moeten hersenspoelen.
Ongewapande militairen kan zelfs een oma doden.quote:Op zondag 28 september 2014 22:49 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Moet ik je even een video sturen van 1700 Iraakse troepen die werden afgeslacht door ISIS? ISIS is echt niet bang voor de sji'ieten. Het is gewoon dat heel veel mensen ISIS onderschatten, we verwachten een chaotisch bende baardapen die om zich heen schiet, maar ze hebben leiders die van alles hebben gestudeerd. Ze weten hoe ze oorlog moeten voeren en hoe ze mensen moeten hersenspoelen.
Koerden die in Syri en Irak wonen willen niks met ISIS te maken hebben, en willen ze niet in hun gebied. Jihadisten moeten gewoon opflikkeren, zoniet dan kunnen ze kogels verwachten. Ze zijn niet zoals Arabieren die hun steden laten inpikken en zich laten gebruiken door baardapen.quote:Op zondag 28 september 2014 22:49 schreef Biebsie het volgende:
[..]
Ik vind dat een zwak argument, IS is zeker wel bereid om de koerden onder hun staat te laten leven mits ze zich aan de regels houden! Koerden zijn namelijk sunnitische moslims en die hoeven uiteraard geen belasting te betalen en zijn verzekerd van veiligheid. Dus een genocide is een zwak argument, waarom zou IS een genocide willen plegen op koerden terwijl er koerden zijn die onder IS vechten? Dat zij de PKK willen aanpakken kan ik begrijpen, PKK is altijd al een vies groepje geweest die we liever kwijt dan rijk zijn en daar kunnen veel turken over instemmen. Ik denk dat erdogan precies weet wat hij doet, laat IS het vieze werk maar doen. Erdogan heeft er baat bij als IS vecht met de koerden en dan in het specifiek de PKK. Waarom zou Turkije berhaupt zich met deze zaak bemoeien? Dit is WIN WIN voor Turkije! Ja hoe onmenselijk het dan ook mag zijn....
Dan hebben de koerden niks anders te doen dan zichzelf verdedigen tegen hun.quote:Op zondag 28 september 2014 22:56 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Koerden die in Syri en Irak wonen willen niks met ISIS te maken hebben, en willen ze niet in hun gebied. Jihadisten moeten gewoon opflikkeren, zoniet dan kunnen ze kogels verwachten. Ze zijn niet zoals Arabieren die hun steden laten inpikken en zich laten gebruiken door baardapen.
Dat doen ze al 2 jaar.quote:Op zondag 28 september 2014 22:58 schreef Biebsie het volgende:
[..]
Dan hebben de koerden niks anders te doen dan zichzelf verdedigen tegen hun.
Dan zullen ze dit ook wel overleven hoor.... Paar luchtaanvallen en we kunnen allemaal lachen over een mislukte IS offensief.quote:
Heb je daar enigszins bewijs voor in de vorm van feiten? Dus geen propaganda-artikel van een ISIS-leider die dat zegt, maar een echt feit?quote:Op zondag 28 september 2014 22:49 schreef Biebsie het volgende:
Ik vind dat een zwak argument, IS is zeker wel bereid om de koerden onder hun staat te laten leven mits ze zich aan de regels houden! Koerden zijn namelijk sunnitische moslims en die hoeven uiteraard geen belasting te betalen en zijn verzekerd van veiligheid.
Er zijn tientallen ISIS-Koerden vermoord door ISIS zelf, zogenaamd ''infiltranten'', yeah right.quote:Op zondag 28 september 2014 22:49 schreef Biebsie het volgende:
Dus een genocide is een zwak argument, waarom zou IS een genocide willen plegen op koerden terwijl er koerden zijn die onder IS vechten?
ISIS gebruikt de PKK als excuus om de YPG aan te vallen.quote:Op zondag 28 september 2014 22:49 schreef Biebsie het volgende:
Dat zij de PKK willen aanpakken kan ik begrijpen, PKK is altijd al een vies groepje geweest die we liever kwijt dan rijk zijn en daar kunnen veel turken over instemmen.
Tuurlijk niet. Er stemden miljoenen Koerden op Erdogan, en een groot deel daarvan heeft de hoop dat Erdogan wel voor Koerden opkomt.quote:Op zondag 28 september 2014 22:49 schreef Biebsie het volgende:
Erdogan heeft er baat bij als IS vecht met de koerden en dan in het specifiek de PKK
De mannen aan de frontlinie bestaan voor een deel uit onervaren pubers inderdaad, ook nog eens gehersenspoeld en bereid dood te gaan maar ik heb het over de leiders die weten hoe ze een terroristische organisatie moeten runnen.quote:Op zondag 28 september 2014 22:51 schreef Biebsie het volgende:
[..]
Hier ga je de mist in, je prijst ISIS te veel! Het zijn inderdaad onervaren pubers die net aan een AK kunnen gebruiken, doordat je ze zoveel prijst maak je ze groter dan ze zijn. Amerika en haar coalitie kunnen dit IS probleem snel aanpakken, maar dan moet er wel veel onschuldig bloed gaan vloeien.
Serieus? Iemand een filmpje? Nice manquote:Op zondag 28 september 2014 23:04 schreef vigen98 het volgende:
OhjaVandaag bij de Armeense Orthodoxe Kerk, nadat de dienst was afgelopen waren zo'n 3 ISIS fanboys met kleine ISIS vlaggen, ze stonden voor de hekken van de kerk dingen te roepen, geen idee wat ze zeiden waarschijnlijk scheldwoorden opeens 10 15 7? man van de parkeerplaats afrennen op die ISIS fanboys die gasten werden helemaal kapot gemaakt serieus
![]()
Ik was blij, today was a good day
Geen idee, maar was wel heel snel, 1tje van die flikkers liep wel opeens mank die andere 2 renden als lafaards weg met gescheurde shirts enzoquote:Op zondag 28 september 2014 23:06 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Serieus? Iemand een filmpje? Nice man
quote:Op zondag 28 september 2014 23:04 schreef vigen98 het volgende:
OhjaVandaag bij de Armeense Orthodoxe Kerk, nadat de dienst was afgelopen waren zo'n 3 ISIS fanboys met kleine ISIS vlaggen, ze stonden voor de hekken van de kerk dingen te roepen, geen idee wat ze zeiden waarschijnlijk scheldwoorden opeens 10 15 7? man van de parkeerplaats afrennen op die ISIS fanboys die gasten werden helemaal kapot gemaakt serieus
![]()
Nah sorry waren meer 7 man, maar waarom is dat laf? Ik snap het hoor, ze vernietigen onze kerken in Syri en Irak en dan wil jij zeggen dat het laf is wanneer meer Armenirs agressief worden?quote:Op zondag 28 september 2014 23:09 schreef Biebsie het volgende:
Nou dan zijn die Armenen ook best laf, 20 vs 3 .......
En die ISIS fanboys hun gang laten gaan?quote:Op zondag 28 september 2014 23:11 schreef Biebsie het volgende:
Lekker boeien wat er in die zandbak gebeurt, je leeft in Nederland en dus moet je je Nederlands gedragen. Die aap mentaliteit uit het midden oosten moet je achterwegen laten.
Jeetje zeg, wat geloven jullie gelijk elk verhaaltje dat iemand hier vertelt.quote:Op zondag 28 september 2014 23:12 schreef UpsideDown het volgende:
Als je komt provoceren kan je klappen verwachten, dan moet je niet gaan huilen omdat er 10 man ingrijpen.
Isis apen hebben geen enkele Shia stad/gebied kunnen veroveren. Ze worden door de Shia milities afgeslacht.quote:Op zondag 28 september 2014 22:47 schreef mylamboisblack het volgende:
Volgens mij ligt is het Iraaks leger trouwens geconcentreerd op Bagdad, dat is namelijk hun 'centrum', dus die zal niet over te nemen zijn de komende tijd. Sji'itisch Irak is heel zwak.
Waarom zou hij liegen?quote:Op zondag 28 september 2014 23:15 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Jeetje zeg, wat geloven jullie gelijk elk verhaaltje dat iemand hier vertelt.
Mwaah, ik vind dat ze ze dood hadden moeten slaan.quote:Op zondag 28 september 2014 23:11 schreef Biebsie het volgende:
Lekker boeien wat er in die zandbak gebeurt, je leeft in Nederland en dus moet je je Nederlands gedragen. Die aap mentaliteit uit het midden oosten moet je achterwegen laten.
Dan toch niet joh ✋quote:Op zondag 28 september 2014 23:15 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Jeetje zeg, wat geloven jullie gelijk elk verhaaltje dat iemand hier vertelt.
quote:Op zondag 28 september 2014 23:09 schreef Biebsie het volgende:
Nou dan zijn die Armenen ook best laf, 20 vs 3 .......
Ik vind het echt zo'n verzonnen verhaaltje, serieus man. Na de kerkdienst jongetjes zwaaiend met Isis vlagjes die buiten staan.quote:
True. Trouwens ik las laatst nog dat een Iraakse vliegtuig perongeluk Shia militie leden van Sadr had gedood. Nog reactie van Sadr of bleef het hier bij?quote:Op zondag 28 september 2014 23:16 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Isis apen hebben geen enkele Shia stad/gebied kunnen veroveren. Ze worden door de Shia milities afgeslacht.
quote:Syrian Minister: Iran, Russia Could Join US-led Coalition
ERBIL, Kurdistan Region – Syria’s national reconciliation minister said that Iran and Russia could become part of the US-led coalition fighting Islamic State jihadis in his country and Iraq.
“There is a possibility that the coalition widens and Iran and Russia will join the efforts in coordination with both Syria and Iraq,” Ali Haidar said.
In an exclusive interview with Rudaw, he added that his government welcomed the air raids by US and allied jets.
“We support any international effort to destroy terrorist groups such as the IS and (al-Qaeda’s) al-Nusrah Front,” he said.
US air raids against the religious fanatics have been ongoing in Iraq since last month. The US and five Arab countries began pounding the IS in Syria in air raids that began only last week.
There has been greater reluctance by Western allies -- in the coalition of some 50 nations that have come together to defeat the jihadi forces – for air raids over Syria. That is because Iraq’s government had asked for the raids but the Syrian government had not.
Haidar said that, while the strikes were welcome, his government had certain conditions.
“This means that the Syrian state institutions and the Syrian army bases should not be targeted under any circumstances,” he said. “In other words, there should be complete coordination with the Syrian government.”
Haidar said his government had received prior notice of the raids.
“We were notified of the attacks in advance by our ambassador to the UN,” he said. “We also had consultations with the Iraqi government regarding the ongoing events in Syria.”
Asked about the five Arab countries that supported US fighters or joined in the first raids over Syria, Haidar said his government did not have a problem with that.
“We are not against either the Saudis or the Turks or Qataris or Jordanians, for that matter, to join the attacks on IS. These countries were the reason the IS was formed originally. If they now join the attacks on IS, then it’s a good thing.”
Haidar explained that the reason Syrian jets had not helped the Kurdish city of Kobane, against rebel assaults that were beaten off by the allied air raids, was because of Turkey.
“We have a standoff with the Turkish government and this is why our air force could not fly there close to their borders,” he said, adding that Turkey had once shot down a Syrian jet that had gotten too close.
Omdat ik je niet geloof pis ik azijn?quote:Op zondag 28 september 2014 23:17 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dan toch niet joh ✋
Pis je vaker azijn?
Bron ?quote:Op zondag 28 september 2014 23:18 schreef vigen98 het volgende:
[..]
True. Trouwens ik las laatst nog dat een Iraakse vliegtuig perongeluk Shia militie leden van Sadr had gedood. Nog reactie van Sadr of bleef het hier bij?
Laatst ook in Duitsland gebeurdquote:Op zondag 28 september 2014 23:18 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ik vind het echt zo'n verzonnen verhaaltje, serieus man. Na de kerkdienst jongetjes zwaaiend met Isis vlagjes die buiten staan.![]()
Daar heb je dus je inspiratie vandaan voor je bericht.quote:Op zondag 28 september 2014 23:20 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Laatst ook in Duitsland gebeurdEn die gastjes hadden van die plastic isis vlagjes weet je? Die ook op een auto wordt geplakt. Zeer goedkoop te maken. En ze stonden niet in de kerk buiten de poort en toevallig sloeg het niet aan bij die mannen.
Deden paar checheense isis fanaten bij yezidis maandje terug ook. Kan wel hoorquote:Op zondag 28 september 2014 23:22 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Daar heb je dus je inspiratie vandaan voor je bericht.
In Duitsland stonden ze niet voor een kerk maar gewoon in een straat...quote:Op zondag 28 september 2014 23:22 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Daar heb je dus je inspiratie vandaan voor je bericht.
twitter:2Rook14 twitterde op zondag 28-09-2014 om 23:18:30#Damascus: Images: Very long and wide trench uncovered by #SAA & #NDF in #Adra Al-Balad VIA Ahmad Shehade. #Syria http://t.co/RjjGx5hsHh reageer retweet
Ik vraag me af of het Irakese leger de belangrijkste speler is aan de Shia kant. Mss stellen de Shia milities plus Iraanse help wel meer voor.quote:Op zondag 28 september 2014 22:47 schreef mylamboisblack het volgende:
Volgens mij ligt is het Iraaks leger trouwens geconcentreerd op Bagdad, dat is namelijk hun 'centrum', dus die zal niet over te nemen zijn de komende tijd. Sji'itisch Irak is heel zwak.
LOL. Dat zagen we inderdaad bij Amerli, die op het punt stond totaal te worden uitgeroeid door een te kort aan levensmiddelen, totdat de Peshmerga en het Iraakse leger samen moesten werken om Amerli te bevrijden. En dan heb ik het niet eens over de andere Sji'ieten die allemaal gevlucht zijn omdat ze bang waren afgeslacht te worden.quote:Op zondag 28 september 2014 23:16 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Isis apen hebben geen enkele Shia stad/gebied kunnen veroveren. Ze worden door de Shia milities afgeslacht.
Leuk bouwprojectje.quote:Op zondag 28 september 2014 23:26 schreef SadPanda het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]twitter:2Rook14 twitterde op zondag 28-09-2014 om 23:18:30#Damascus: Images: Very long and wide trench uncovered by #SAA & #NDF in #Adra Al-Balad VIA Ahmad Shehade. #Syria http://t.co/RjjGx5hsHh reageer retweet
Gelangrijkste spelers aan kant van Shia zijnquote:Op zondag 28 september 2014 23:26 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het Irakese leger de belangrijkste speler is aan de Shia kant. Mss stellen de Shia milities plus Iraanse help wel meer voor.
Jonge wat heb jijquote:Op zondag 28 september 2014 23:27 schreef TeenWolf het volgende:
Ik bezocht laatst een Iraans restaurant, liep ik naar buiten zag ik ineens een koter met een zwart vlaggetje zwaaien.
Die kok en die ober naar buiten rennen, sloegen ze hem de @#* in. Net goed man.
Ach joh neem t niet zo serieus.quote:Op zondag 28 september 2014 23:32 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Jonge wat heb jijben je ongesteld ofzo
Die golden brigade is toch door de VS getraind?quote:Op zondag 28 september 2014 23:32 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Gelangrijkste spel aan kant van Shia zijn
Golden Brigade en Shia Milities.
quote:Op zondag 28 september 2014 23:28 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
LOL. Dat zagen we inderdaad bij Amerli, die op het punt stond totaal te worden uitgeroeid door een te kort aan levensmiddelen, totdat de Peshmerga en het Iraakse leger samen moesten werken om Amerli te bevrijden. En dan heb ik het niet eens over de andere Sji'ieten die allemaal gevlucht zijn omdat ze bang waren afgeslacht te worden.
Irak is gewoon een grap.
Sadr is een mongoolquote:Op zondag 28 september 2014 23:33 schreef Biebsie het volgende:
Sjiieten zijn het laagst van allemaal, vooral de Sadr gang! Ik denk eerlijk gezegd dat IS nog veel van Sadr kan leren als we spreken over gruwelijkheid.
Klopt en Europese landen.quote:Op zondag 28 september 2014 23:33 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Die golden brigade is toch door de VS getraind?
Ik liep laatst door Amsterdam, zag ik uit een kinderwagen een ISIS vlaggetje steken.quote:Op zondag 28 september 2014 23:27 schreef TeenWolf het volgende:
Ik bezocht laatst een Iraans restaurant, liep ik naar buiten zag ik ineens een koter met een zwart vlaggetje zwaaien.
Die kok en die ober naar buiten rennen, sloegen ze hem de @#* in. Net goed man.
quote:Op zondag 28 september 2014 23:35 schreef .Exe het volgende:
[..]
Ik liep laatst door Amsterdam, zag ik uit een kinderwagen een ISIS vlaggetje steken.
De baby hield hem omhoog.
En je begrijpt het al . . . .
7quote:Op zondag 28 september 2014 23:36 schreef TeenWolf het volgende:
[..]met drie man die baby helemaal de k in geslagen.
Zeg weet jij niet dat de IS vlag is verbodenquote:Op zondag 28 september 2014 23:36 schreef Biebsie het volgende:
Lekker boeiend of iemand met een IS vlag loopt? Ik ga iemand met een hakenkruis ook niet in elkaar slaan? NVU wappert toch ook met een prinsjesvlag? Dit is Nederland! Je mag met die shit wapperen.
Zal wel moeten. Geen genade voor zulke typesquote:Op zondag 28 september 2014 23:36 schreef Biebsie het volgende:
Lekker boeiend of iemand met een IS vlag loopt? Ik ga iemand met een hakenkruis ook niet in elkaar slaan? NVU wappert toch ook met een prinsjesvlag? Dit is Nederland! Je mag met die shit wapperen.
quote:Op zondag 28 september 2014 23:35 schreef Biebsie het volgende:
Iraakse leger is bijna allemaal Sjiietisch en we hebben alleen maar lafheid bij die gozers gezien.
Stahp just stahpquote:Op zondag 28 september 2014 23:40 schreef Biebsie het volgende:
In Nederland hoor je je handjes thuis te laten, als je dat niet kan veroorloven dan ben je geen Nederland en moet je terug naar de zandbak waar je thuis hoort.
Het komt in NL dan ook maar zelden voor dat iemand met een nazi-vlag rondloopt. Ik heb het altans zelf nog nooit gezien in het straatbeeld (enkele demo's van gekkies daargelaten).quote:Op zondag 28 september 2014 23:40 schreef Biebsie het volgende:
In Nederland hoor je je handjes thuis te laten, als je dat niet kan veroorloven dan ben je geen Nederland en moet je terug naar de zandbak waar je thuis hoort.
ISIS komt niet richting Bagdad omdat heel Sji'itisch Irak geconcentreerd is op Bagdad, daarom. Niet omdat Sji'ieten machtig zijn. Hoe durft iemand sji'ieten nog machtig te noemen?quote:Op zondag 28 september 2014 23:39 schreef Montana_ir het volgende:
[..]leger in Mosul was 75% soennieten en politie 100٪ soennieten.
In Bagdad is de leger 90% Shia en daarom komt Isis niet richting Bagdad.
twitter:HaraldDoornbos twitterde op zondag 28-09-2014 om 23:41:35Koerden vluchtten vanavond uit #Kobane voor #ISIS. Turkse leger vangt hen op en dan &in bussen naar veilig Turkije: http://t.co/FTtnukjepI reageer retweet
Toen Marokkanen en Turken tegen Isral gingen demonstreren bedoel je?quote:Op zondag 28 september 2014 23:42 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het komt in NL dan ook maar zelden voor dat iemand met een nazi-vlag rondloopt. Ik heb het altans zelf nog nooit gezien in het straatbeeld (enkele demo's van gekkies daargelaten).
Bijvoorbeeld, maar dat is niet iets wat je dagelijks tegen kan komen.quote:Op zondag 28 september 2014 23:45 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Toen Marokkanen en Turken tegen Isral gingen demonstreren bedoel je?
En toen ook strafrechtelijk vervolgd werden(althans, volgens de media).quote:Op zondag 28 september 2014 23:45 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Toen Marokkanen en Turken tegen Isral gingen demonstreren bedoel je?
In de gracht ermee.quote:Op zondag 28 september 2014 23:35 schreef .Exe het volgende:
[..]
Ik liep laatst door Amsterdam, zag ik uit een kinderwagen een ISIS vlaggetje steken.
De baby hield hem omhoog.
En je begrijpt het al . . . .
twitter:Gjoene twitterde op zondag 28-09-2014 om 23:44:09@HaraldDoornbos denk je dat Kobane stand weet te houden? reageer retweet
twitter:
Alle sji'itische steden zijn veilig niet alleen Bagdad. Isis apen zijn gewoon te laf om shia steden ( Bagdad en zuiden van Irak) en Kurdische steden aan te vallen, ze durven alleen tegen burgers (yazidi's).quote:Op zondag 28 september 2014 23:44 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
ISIS komt niet richting Bagdad omdat heel Sji'itisch Irak geconcentreerd is op Bagdad, daarom. Niet omdat Sji'ieten machtig zijn. Hoe durft iemand sji'ieten nog machtig te noemen?
Zwak je durft niet eens een baby te bevechten. ....zwak.quote:
Pesimist.quote:Op zondag 28 september 2014 23:50 schreef .Exe het volgende:
twitter:Gjoene twitterde op zondag 28-09-2014 om 23:44:09@HaraldDoornbos denk je dat Kobane stand weet te houden? reageer retweet
twitter:
Wat een nutteloze tweet.quote:Op zondag 28 september 2014 23:50 schreef .Exe het volgende:
twitter:![]()
Die HaraldDoornbos is best naief als ik zijn tweets zo lees. Hij vreest altijd voor het ergste..quote:
Yep maar in dit geval lijkt hij helaas gelijk te krijgen.quote:Op zondag 28 september 2014 23:53 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Die HaraldDoornbos is best naief als ik zijn tweets zo lees. Hij vreest altijd voor het ergste..
ISIS zal de gehele stad kapot moeten bombarderen om hem te krijgen. Tegen die tijd kan het niet anders of de VS heeft daar een aantal bommen afgeworpen.quote:Op zondag 28 september 2014 23:54 schreef .Exe het volgende:
[..]
Yep maar in dit geval lijkt hij helaas gelijk te krijgen.
twitter:
twitter:HaraldDoornbos twitterde op zondag 28-09-2014 om 23:52:54Zag vandaag veel ambulances rijden tussen SyrieTurkije. Koerd vertelde dat ook YPG-strijders naar Turkije mogen voor behandeling ziekenhuis reageer retweet
Nu hopen dat dat voldoende is en aanhoudend zal zijn want daesh heeft een lange adem.quote:Op zondag 28 september 2014 23:56 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
ISIS zal de gehele stad kapot moeten bombarderen om hem te krijgen. Tegen die tijd kan het niet anders of de VS heeft daar een aantal bommen afgeworpen.
Dat is wel netjes. Maar ze zullen daarna wel opgepakt wordenquote:Op zondag 28 september 2014 23:57 schreef .Exe het volgende:
twitter:twitter:HaraldDoornbos twitterde op zondag 28-09-2014 om 23:52:54Zag vandaag veel ambulances rijden tussen SyrieTurkije. Koerd vertelde dat ook YPG-strijders naar Turkije mogen voor behandeling ziekenhuis reageer retweet
Als je 20 doodt komen er 40 voor terug. Nu werkt dit bij de YPG niet anders natuurlijk, en die hebben ook een lange adem.quote:Op zondag 28 september 2014 23:58 schreef .Exe het volgende:
[..]
Nu hopen dat dat voldoende is en aanhoudend zal zijn want daesh heeft een lange adem.
Onzin, volgens mij gewoon zijn mening.quote:Op maandag 29 september 2014 00:07 schreef Biebsie het volgende:
Die Harald is pessimistisch omdat hij een journalist is, pessimisme vordert het journalistiek en vooral voor hem is dat meer oortjes die naar zijn verhaal luisteren.
Met 7 man tegen 3..quote:Op zondag 28 september 2014 23:04 schreef vigen98 het volgende:
![]()
twitter:ahmadalissa twitterde op zondag 28-09-2014 om 23:58:26Warplanes of #US-led coalition attack the largest #Syrian Gas plant, #Conoco near #Deir_Ezzor https://t.co/BOeadm1qay reageer retweet
twitter:Raqqa_Sl twitterde op maandag 29-09-2014 om 00:12:14#Raqqa Sky of tje City now and the anti-aircraft of #ISIS Targeting the aircraft #Syria http://t.co/cyRGmCHbY1 reageer retweet
Kost geld, kans dat het in handen van terroristen valt en Rusland wil graag goede relaties met Isral.quote:
Op het moment dat het Syrische leger wordt belaagt door airstrikes vermoed ik dat het vliegtuigjes gaat regenen.quote:Op maandag 29 september 2014 00:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Kost geld, kans dat het in handen van terroristen valt en Rusland wil graag goede relaties met Isral.
twitter:mutludc twitterde op maandag 29-09-2014 om 00:27:55Video- ISIS Directly Targets Civilians in #Kobani City Center @CNN @cnni @CENTCOM @CENTCOMCGPAO #SOSKobane http://t.co/rCZoJwmbY0 reageer retweet
???quote:Op maandag 29 september 2014 00:27 schreef .Exe het volgende:
[..]
Op het moment dat het Syrische leger wordt belaagt door airstrikes vermoed ik dat het vliegtuigjes gaat regenen.
Het mag dan misschien niet de `top of the line`zijn maar service to air raketten heeft Assad echt wel.
quote:Op maandag 29 september 2014 00:07 schreef Biebsie het volgende:
Die Harald is pessimistisch omdat hij een journalist is, pessimisme vordert het journalistiek en vooral voor hem is dat meer oortjes die naar zijn verhaal luisteren.
Ja de YPG gaat hun strijders daarheen sturen als ze daarna opgepakt worden?quote:Op maandag 29 september 2014 00:00 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dat is wel netjes. Maar ze zullen daarna wel opgepakt worden
De luchtverdedigingssystemen worden dan ook eerst met Tomahawks onklaar gemaakt, zoals in Libi gebeurde met de no-fly zone.quote:Op maandag 29 september 2014 00:27 schreef .Exe het volgende:
[..]
Op het moment dat het Syrische leger wordt belaagt door airstrikes vermoed ik dat het vliegtuigjes gaat regenen.
Het mag dan misschien niet de `top of the line`zijn maar service to air raketten heeft Assad echt wel.
Als je zo beredeneerd kan je ook stellen dat de PKK nu door de Duitsers wordt bewapend en getraind.quote:Op maandag 29 september 2014 00:17 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/HaraldDoornbos/status/516349382900604928
Ronduit bijzonder dat Turkse leger hier bij grens Syrie ambulances regelt zodat gewonde YPG-strijders worden geholpen. (YPG = PKK in Syrie)
Is toch ook zo.quote:Op maandag 29 september 2014 10:23 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als je zo beredeneerd kan je ook stellen dat de PKK nu door de Duitsers wordt bewapend en getraind.
[ afbeelding ]
Toen Israli dit deden was FOK! te klein.quote:Op maandag 29 september 2014 11:00 schreef UpsideDown het volgende:
Livebioscoop aan de Syrische grens bij Kobane:
[ afbeelding ]
Ze mogen de grens niet over van de Turkse grenswachten en zitten daar te wachten en te kijken naar de gevechten. Zodra ISIS te dicht bij Kobane komt gaan ze Syri binnen, een soort backup zegmaar.quote:Op maandag 29 september 2014 11:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Toen Israli dit deden was FOK! te klein.
Zo te zien zijn vrouwen niet welkom in de bioscoop.
Bij de ene waren 80 procent van de aangevallen slachtoffers vrouw en kind, bij de ander is 100 procent ISIS.quote:Op maandag 29 september 2014 11:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor onzin, hij ziet dat die ambulances die YPG strijders helpen.quote:Op maandag 29 september 2014 10:23 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als je zo beredeneerd kan je ook stellen dat de PKK nu door de Duitsers wordt bewapend en getraind.
[ afbeelding ]
Wat is dat voor volk?quote:Op maandag 29 september 2014 11:00 schreef UpsideDown het volgende:
Livebioscoop aan de Syrische grens bij Kobane:
[ afbeelding ]
SPOILER: WAARSCHUWING: afgetuigde baardapenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
quote:Op maandag 29 september 2014 11:19 schreef UpsideDown het volgende:
Die baardapen staan stijf van de drugs:Nou zeg ! een zo,n ISIS strijder (waar is het bewijs overigens) die drugs heeft !SPOILER: WAARSCHUWING: afgetuigde baardapenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stop de pers !!
Nouen? Ze helpen ook baardapen, ze helpen iedereen, dat is wat het Rode Kruis (Rode Halve Maan) doet.quote:Op maandag 29 september 2014 11:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor onzin, hij ziet dat die ambulances die YPG strijders helpen.
Hij constateert het slechts, niet direct zo emotioneel doen.quote:Op maandag 29 september 2014 11:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nouen? Ze helpen ook baardapen, ze helpen iedereen, dat is wat het Rode Kruis (Rode Halve Maan) doet.
Ik heb in dit topic al meerdere artikels gelezen waar dit werd beweerd, maar ja misschien is het bullshit.quote:Op maandag 29 september 2014 11:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nou zeg ! een zo,n ISIS strijder (waar is het bewijs overigens) die drugs heeft !
Stop de pers !!
Drugs zijn verboden binnen de islam...quote:Op maandag 29 september 2014 11:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nou zeg ! een zo,n ISIS strijder (waar is het bewijs overigens) die drugs heeft !
Stop de pers !!
Waarom is dit zo'n gevoelig punt?quote:Op maandag 29 september 2014 11:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nouen? Ze helpen ook baardapen, ze helpen iedereen, dat is wat het Rode Kruis (Rode Halve Maan) doet.
Een ISIS strijder die het niet te nauw neemt met de regels !quote:Op maandag 29 september 2014 11:23 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Drugs zijn verboden binnen de islam...
Hij doet net of het bijzonder is, maar dat is het niet echt.quote:Op maandag 29 september 2014 11:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij constateert het slechts, niet direct zo emotioneel doen.
Hij vindt het bijzonder, dus hij post het.quote:Op maandag 29 september 2014 11:24 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hij doet net of het bijzonder is, maar dat is het niet echt.
Net of moslims zich aan de regels houden.quote:Op maandag 29 september 2014 11:23 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Drugs zijn verboden binnen de islam...
Het is best bijzonder.quote:Op maandag 29 september 2014 11:24 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hij doet net of het bijzonder is, maar dat is het niet echt.
Waarom dan een kalifaat uitroepen als ze zich zelf al niet aan de regels houden.quote:Op maandag 29 september 2014 11:26 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Net of moslims zich aan de regels houden.
Ben je echt zo naef?quote:Op maandag 29 september 2014 11:28 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Waarom dan een kalifaat uitroepen als ze zich zelf al niet aan de regels houden.
Jij denkt dat ISIS bestaat uit logische mensen?quote:Op maandag 29 september 2014 11:28 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Waarom dan een kalifaat uitroepen als ze zich zelf al niet aan de regels houden.
Neuh, ik vind het gewoon leuk om de draak te steken met die ISIS-kneuzen. Ze zijn zo lekker hypocriet.quote:
Zij vinden dat ook lekker, en het lijkt alsof je dat niet door hebt.quote:Op maandag 29 september 2014 11:34 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Neuh, ik vind het gewoon leuk om de draak te steken met die ISIS-kneuzen. Ze zijn zo lekker hypocriet.
O dat mag wel.quote:Op maandag 29 september 2014 11:34 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Neuh, ik vind het gewoon leuk om de draak te steken met die ISIS-kneuzen. Ze zijn zo lekker hypocriet.
Dat heet PROTOCOL. De artsen daar helpen iedere gewonde zonder te kijken naar ras, geloof, standpunt of ideologie.quote:Op maandag 29 september 2014 11:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Waarom is dit zo'n gevoelig punt?
Zijn gewoon Turkse ziekenhuizen waar ze worden geholpen.
Om in kwaad daglicht te komen ja, van het ontvouwen van hun tekortkomingen worden ze eerder witheet.quote:Op maandag 29 september 2014 11:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zij vinden dat ook lekker, en het lijkt alsof je dat niet door hebt.
O maar toen zogenaamd ISIS strijders werden behandeld was de wereld te klein?quote:Op maandag 29 september 2014 11:46 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dat heet PROTOCOL. De artsen daar helpen iedere gewonde zonder te kijken naar ras, geloof, standpunt of ideologie.
De journalist ter plaatse Doornbos twitterde dat de Turkse ziekenhuizen Koerdische gewonde YPG strijders hielpen.
Sterker nog, een gewonde pkk strijder wordt zelfs naar een ziekenhuis gebracht.
Ze hadden een paar dagen geleden foto gezet op internet van een man met een baard die gewond binnenkwam in een ziekenhuis in HATAY Turkije, ver buiten Isis gebied nog wel, noemden ze hem gewonde 'is' strijder........quote:Op maandag 29 september 2014 11:49 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
O maar toen zogenaamd ISIS strijders werden behandeld was de wereld te klein?
Ik snap het niet meer.
Voor veel van die ISIS figuren is de islam gewoon een dekmantel, het is gewoon een groepering vol gestoorde die graag moorden.quote:Op maandag 29 september 2014 11:46 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Om in kwaad daglicht te komen ja, van het ontvouwen van hun tekortkomingen worden ze eerder witheet.
Omdat dat tegen de menselijke waarden ingaat, iemand die slechts dood en verderf zaait verdient bij de doorsnee persoon eerder een kogel dan een ziekenhuisbehandeling.quote:Op maandag 29 september 2014 11:49 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
O maar toen zogenaamd ISIS strijders werden behandeld was de wereld te klein?
Ik snap het niet meer.
Volgens mij moet je zieken gewoon behandelen.quote:Op maandag 29 september 2014 11:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Omdat dat tegen de menselijke waarden ingaat, iemand die slechts dood en verderf zaait verdient bij de doorsnee persoon eerder een kogel dan een ziekenhuisbehandeling.
quote:Op maandag 29 september 2014 11:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Voor veel van die ISIS figuren is de islam gewoon een dekmantel, het is gewoon een groepering vol gestoorde die graag moorden.
Zeker als het gaat om de ISIS strijders in een hoge positie gaat het puur om macht.
Zo werkt het medische protocol niet, die helpen elke gewonde, maar gaat niet voor eigen rechter spelen zoals in een bananenrepubliek. (zelfs daar werkt het meestal zo niet).quote:Op maandag 29 september 2014 11:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Omdat dat tegen de menselijke waarden ingaat, iemand die slechts dood en verderf zaait verdient bij de doorsnee persoon eerder een kogel dan een ziekenhuisbehandeling.
Dat is dan ook het protocol, iedereen ongeacht afkomst kan behandeld worden.quote:Op maandag 29 september 2014 11:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Volgens mij moet je zieken gewoon behandelen.
Aan iemands baard zie je niet wat hij heeft gedaan of voor wie hij is.
Veel fokkers denken van wel.quote:Op maandag 29 september 2014 11:57 schreef De_Guidance het volgende:
Net of een arts of verpleegkundige even gaat beslissen wie dood moet en wie niet.
Haha dit dusquote:Op maandag 29 september 2014 11:57 schreef De_Guidance het volgende:
Net of een arts of verpleegkundige even gaat beslissen wie dood moet en wie niet.
twitter:KurtPelda twitterde op maandag 29-09-2014 om 14:29:28Safely left #Kobane which is now a town with a little hope. It's not what the media say, I'm absolutely dismayed by most of the reporting. reageer retweet
twitter:
twitter:ceydak twitterde op maandag 29-09-2014 om 13:59:56Tankların namluları sınıra doğru.. http://t.co/GV1KjOroZe
reageer retweet
twitter:ceydak twitterde op maandag 29-09-2014 om 14:18:07Tanklar alışır vaziyette yakınına gitmemize engel olmadılar http://t.co/VqrVi3ofpo
reageer retweet
Nou, dit is wel heel bijzonderquote:Op maandag 29 september 2014 11:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een ISIS strijder die het niet te nauw neemt met de regels !
Stop de pers !
quote:Op maandag 29 september 2014 15:27 schreef Reki het volgende:
Stuurt Turkije tanks naar de grens? Kan iemand dit vertalen?twitter:ceydak twitterde op maandag 29-09-2014 om 13:59:56Tankların namluları sınıra doğru.. http://t.co/GV1KjOroZe[ afbeelding ] reageer retweet
twitter:ceydak twitterde op maandag 29-09-2014 om 14:18:07Tanklar alışır vaziyette yakınına gitmemize engel olmadılar http://t.co/VqrVi3ofpo[ afbeelding ] reageer retweet
twitter:Hevallo twitterde op maandag 29-09-2014 om 16:43:11Turkish army has deployed 40 tanks at Koban border! http://t.co/PLTQO1dxdv#TwitterKurds http://t.co/4Lwheu5Zsx reageer retweet
Niet echt, eerder volkomen logisch.quote:
De Turken zijn echt VIESquote:Op maandag 29 september 2014 16:47 schreef .Exe het volgende:
[..][ afbeelding ][ afbeelding ]twitter:Hevallo twitterde op maandag 29-09-2014 om 16:43:11Turkish army has deployed 40 tanks at Koban border! http://t.co/PLTQO1dxdv#TwitterKurds http://t.co/4Lwheu5Zsx reageer retweet
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 29 september 2014 16:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet echt, eerder volkomen logisch.
Of denk jij dat een gemiddeld mens in nuchter toestand goed kan functioneren in zulke verschikkingen ?
ISIS bestaat uit psychopaten en uit "normale" mensen die stijf van de drugs zijn,.
twitter:berhem twitterde op maandag 29-09-2014 om 16:23:48"@RT_com: #ISIS+Al-Nusra Front? Islamists reportedly join forces http://t.co/dk8ilHF3ul http://t.co/z4j6y0C0K8" #TwitterKurds reageer retweet
quote:Syria crisis: Turkey stops Kurds from entering Syria to fight IS
29 September 2014 Last updated at 15:21 BST
The refugee crisis from Kobane in Syria has revived tensions between the Turkish government and Turkish Kurds.
The Turkish government is preventing Turkish Kurds from leaving the country to fight against Islamic State in Syria.
The BBC's Mark Lowen sent this report from Mursitpinar on the Turkish-Syria border across from Kobane.
VIDEO
twitter:Hevallo twitterde op maandag 29-09-2014 om 16:56:10GREAT REPORT FROM BBC News - Syria crisis: Turkey stops Kurds from entering Syria to fight IS http://t.co/SDig43ZJPH #TwitterKurds reageer retweet
Tanks werken, mochten dichterbij komen + loop van tanks is gericht naar de grens toe.quote:Op maandag 29 september 2014 15:27 schreef Reki het volgende:
Stuurt Turkije tanks naar de grens? Kan iemand dit vertalen?twitter:ceydak twitterde op maandag 29-09-2014 om 13:59:56Tankların namluları sınıra doğru.. http://t.co/GV1KjOroZe[ afbeelding ] reageer retweet
twitter:ceydak twitterde op maandag 29-09-2014 om 14:18:07Tanklar alışır vaziyette yakınına gitmemize engel olmadılar http://t.co/VqrVi3ofpo[ afbeelding ] reageer retweet
twitter:
quote:
quote:As the Obama Administration prepared to bomb Syria without congressional or U.N. authorization, it faced two problems. The first was the difficulty of sustaining public support for a new years-long war against ISIS, a group that clearly posed no imminent threat to the “homeland.” A second was the lack of legal justification for launching a new bombing campaign with no viable claim of self-defense or U.N. approval.
The solution to both problems was found in the wholesale concoction of a brand new terror threat that was branded “The Khorasan Group.” After spending weeks depicting ISIS as an unprecedented threat — too radical even for Al Qaeda! — administration officials suddenly began spoon-feeding their favorite media organizations and national security journalists tales of a secret group that was even scarier and more threatening than ISIS, one that posed a direct and immediate threat to the American Homeland. Seemingly out of nowhere, a new terror group was created in media lore.
quote:But once it served its purpose of justifying the start of the bombing campaign in Syria, the Khorasan narrative simply evaporated as quickly as it materialized. Foreign Policy‘s Shane Harris, with two other writers, was one of the first to question whether the “threat” was anywhere near what it had been depicted to be:
quote:Even more remarkable, it turns out the very existence of an actual “Khorasan Group” was to some degree an invention of the American government. NBC’s Engel, the day after he reported on the U.S. government’s claims about the group for Nightly News, seemed to have serious second thoughts about the group’s existence, tweeting:
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op maandag 29 september 2014 19:03 schreef JCats het volgende:
Op verzoek van Syri bombardeert de US ISIS.
Tot september hadden we nog nooit van deze organisatie gehoord. Het gaat hier gewoon om JAN, althans daar valt het onder. JAN en ISIS zijn de doelwitten, en daarmee automatisch ook al hun splintergroeperingen.quote:
Je moeder is vies.quote:
quote:Op maandag 29 september 2014 15:27 schreef Reki het volgende:
De lopen van de tanks zijn gericht op de grens....quote:Tankların namluları sınıra doğru..
De motoren van de tanks zijn draaiende en ze hebben ons niet tegengehouden om dicht in de buurt te komen.....quote:Tanklar alışır vaziyette yakınına gitmemize engel olmadılar
Dat was een andere situatie denk je niet.quote:Op maandag 29 september 2014 11:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
quote:Op maandag 29 september 2014 20:13 schreef De_Guidance het volgende:
Hij test gewoon wie Turks is! Trap er niet in!
Waarom nou weer zo TM.quote:Op maandag 29 september 2014 20:21 schreef TheMagnificent het volgende:
Stelletje jankkoerden hier...
TC zit vol met araplar.quote:Op maandag 29 september 2014 20:27 schreef De_Guidance het volgende:
Turkenslowchat invasie, kan alleen maar goed gaan dit.
Je vergelijkt Gezi nu met Isis? Srslyquote:Op maandag 29 september 2014 20:29 schreef De_Guidance het volgende:
Overigens heeft de Turkse regering een beetje hetzelfde probleem als de Amerikanen.
Turkije doet niks.
-Waarom doet Turkije niks?!!!
Turkije doet iets.
-Kijk die vieze fascisten geweld gebruiken!!!
Wat?quote:Op maandag 29 september 2014 20:29 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je vergelijkt Gezi nu met Isis? Srsly
quote:Op maandag 29 september 2014 20:29 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ben je alweer vergeten dat je Turken ''een samengeraapt hoerenzooi'' noemde?
Vergeef mij. Het is niet persoonlijkquote:Op maandag 29 september 2014 20:29 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Stimoquote:Op maandag 29 september 2014 20:29 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat heet slim politiek bedrijven.quote:Op maandag 29 september 2014 20:25 schreef Stimorol- het volgende:
Wel de ironie van alles. Erdogan die IS geen terroristen kan of wil noemen en vervolgens nu weer in zo'n kut positie wordt geduwd, waar ie zich weer niet uit kan lullen.
Hij, de leider der machtige soennieten, moet straks de strijd aan met zijn medegeloofsgenoten. Hij had iets minder tijd moeten besteden om alevieten voor atheisten uit te maken
hoe kom je aan deze onzin.quote:Op maandag 29 september 2014 20:38 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dat heet slim politiek bedrijven.
Met bombarderen bereik je geen blijvende oplossing, sterker nog de soennieten krijgen door de bombardementen steeds meer sympathie voor Isis en de aantallen nemen toe bij hen.
Dooddoener zonder weder uitleg waarom de tot nu toe verrichte acties wel succesvol en blijvend zouden zijn.quote:
Natuurlijk komt er geen oplossing. Dacht men srs met wat bommetjes zulke satanskindertjes weg te roeien?quote:Op maandag 29 september 2014 20:44 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dooddoener zonder weder uitleg waarom de tot nu toe verrichte acties wel succesvol en blijvend zouden zijn.
Voor het geval je het was ontgaan, het hoofd van de Amerikaanse inlichtingendiensten Clapper en Obama zien geen oplossing in de nabije toekomst voor het conflict.
http://www.powned.tv/nieu(...)n_is_onderschat.html
Onzin.quote:Op maandag 29 september 2014 20:29 schreef De_Guidance het volgende:
Overigens heeft de Turkse regering een beetje hetzelfde probleem als de Amerikanen.
Turkije doet niks.
-Waarom doet Turkije niks?!!!
Turkije doet iets.
-Kijk die vieze fascisten geweld gebruiken!!!
Heel superieur die VS inderdaad.quote:Op maandag 29 september 2014 21:19 schreef Djibril het volgende:
[..]
Onzin.
VS doet niks.
-Waarom doet VS niks?!?!
VS doet iets.
- Mooi zo, bombardeer die isis gasten maar goed.
Turkije heeft altijd iets gedaan, namelijk een vrij doorvoer land zijn voor isis. Daarnaast hebben zij al 2 jaar lang meegedaan aan het omsingelen van Kobane door de grens daar dicht te houden voor elke vorm van hulp aan Koerden.
Je kan Turkije op geen enkele gebied met USA vergelijken. USA is op elk gebied superieur aan Turkije.
Nou je hebt z'n argument echt weerlegd hoor met dit voorbeeld, vooral de bron, die is echt superobjectiefquote:Op maandag 29 september 2014 21:31 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Heel superieur die VS inderdaad.
http://hateusa.narod.ru/terror.htm
De geschiedenis van Amerika begint al met de indianengenocide waarbij 50.000.000 indianen zijn omgekomen.quote:Op maandag 29 september 2014 21:48 schreef primakov het volgende:
[..]
Nou je hebt z'n argument echt weerlegd hoor met dit voorbeeld, vooral de bron, die is echt superobjectief
Bedankt voor deze informatie, ik heb het opgeschreven in m'n notitieboek.quote:Op maandag 29 september 2014 21:49 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
De geschiedenis van Amerika begint al met de indianengenocide waarbij 50.000.000 indianen zijn omgekomen.![]()
![]()
Heeft er meer mee te maken dat de Moslimbroeders maatjes zijn van AKP lijkt mij.quote:Op maandag 29 september 2014 22:01 schreef Bilge het volgende:
Turkije wil best tegen ISIS vechten, maar het ontbreekt het Westen aan een geloofwaardig plan om ISIS uit te schakelen. Met wat bommetjes strooien kom je er niet.
Bewegingen als ISIS en de PKK gedijen dankzij een sociale voedingsbodem. Je moet de frustraties van de ongehoorde meerderheid serieus nemen en hen een volwaardig, eerbaar alternatief bieden. Daarom eist Turkije dat de Essad-dynastie wordt onttroond en dat er een soort Moslimbroeders voor in de plaats komen. En daarom voert Turkije onderhandelingen met de gevangengenomen PKK-leider calan.
Verklaar 'meer'.quote:Op maandag 29 september 2014 22:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Heeft er meer mee te maken dat de Moslimbroeders maatjes zijn van AKP lijkt mij.
Lijkt mij niet dat Erdogan zich daadwerkelijk druk maakt om andere redenen dan zijn eigen invloed binnen de oppositie. Moslimbroeders kan hij wellicht paaien en zo meer invloed verkrijgen in de Levant.quote:
Ze hebben al genoeg geld verspild en vele doden betreurd door de pkk terreur die eindelijk na jaren voor bijna 99% is gestopt.quote:Op maandag 29 september 2014 22:01 schreef .Exe het volgende:
[..]
Vind je niet dat ze wat meer zouden moeten doen voor de Koerden?
Deze begrijp ik niet, Turkije mengt zich juist nadrukkelijk in het conflict om Assad weg te krijgen...quote:Op maandag 29 september 2014 22:05 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ze hebben al genoeg geld verspild en vele doden betreurd door de pkk terreur die eindelijk na jaren voor bijna 99% is gestopt.
Daarop komen nog de miljoenen vluchtelingen uit Irak en Syri die opgevangen worden en bakken vol geld kosten.
Turkije wilt op dit moment zich niet mengen in modderpoelen als Irak en Syri.Er zijn al vele bussen met vluchtelingen uit Kobani in Turkije aangekomen.
Als Turkije de doorgang van jihadisten naar Irak en Syri faciliteert dan is het niet raar dat er vluchtelingen naar Turkije komen h, als ze minder vluchtelingen willen, zouden ze eens wat beter moeten optreden tegen jihadisten die Turkije als doorvoerland gebruiken.quote:Op maandag 29 september 2014 22:05 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Daarop komen nog de miljoenen vluchtelingen uit Irak en Syri die opgevangen worden en bakken vol geld kosten.
Turkije wilt op dit moment zich niet mengen in modderpoelen als Irak en Syri.Er zijn al vele bussen met vluchtelingen uit Kobani in Turkije aangekomen.
Turkije is inderdaad een van de grootste factoren in het voortduren van dit conflict.quote:Op maandag 29 september 2014 22:08 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Deze begrijp ik niet, Turkije mengt zich juist nadrukkelijk in het conflict om Assad weg te krijgen...
Dat deden ze met hun NAVO bondgenoten. De NAVO dacht snel klaar te zijn totdat het mede door het geplak van Assad een wespennest werd, nu laten ze elkaar hun gang gaan daar.quote:Op maandag 29 september 2014 22:08 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Deze begrijp ik niet, Turkije mengt zich juist nadrukkelijk in het conflict om Assad weg te krijgen...
Als het bestuur aansluit bij de demografische verhoudingen ontstaat er stabiliteit, waardoor de economische betrekkingen toenemen, wat in het wederzijdse belang van alle betrokkenen is. Momenteel bestaat Syri voor slechts 12% uit Allawieten, terwijl die groep al decennia lang met harde hand Syri probeert te besturen. Zou het land niet stabieler worden met een representatiever bestuur?quote:Op maandag 29 september 2014 22:05 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet dat Erdogan zich daadwerkelijk druk maakt om andere redenen dan zijn eigen invloed binnen de oppositie. Moslimbroeders kan hij wellicht paaien en zo meer invloed verkrijgen in de Levant.
Syri wordt bestuurd door een aantal rijke families, aan elkaar verbonden met verstandshuwelijken en alles erop en eraar. Niet door "de Alawieten".quote:Op maandag 29 september 2014 22:11 schreef Bilge het volgende:
[..]
Als het bestuur aansluit bij de demografische verhoudingen ontstaat er stabiliteit, waardoor de economische betrekkingen toenemen, wat in het wederzijdse belang van alle betrokkenen is. Momenteel bestaat Syri voor slechts 12% uit Allawieten, terwijl die groep al decennia lang met harde hand Syri probeert te besturen. Zou het land niet stabieler worden met een representatiever bestuur?
Wellicht, maar een vergelijkbare visie is op Irak ook losgelaten, deze visie hoeft dus niet per definitie succesvol te zijn. De vraag die opgeworpen wordt is dan of een dergelijke vorm van representatief bestuur wel toepasbaar is op een land met zoveel etnisch/religieuze haarden, vooral na wat er nu allemaal gebeurt lijkt me een dergelijke oplossing helaas iets te utopisch.quote:Op maandag 29 september 2014 22:11 schreef Bilge het volgende:
[..]
Als het bestuur aansluit bij de demografische verhoudingen ontstaat er stabiliteit, waardoor de economische betrekkingen toenemen, wat in het wederzijdse belang van alle betrokkenen is. Momenteel bestaat Syri voor slechts 12% uit Allawieten, terwijl die groep al decennia lang met harde hand Syri probeert te besturen. Zou het land niet stabieler worden met een representatiever bestuur?
Makkelijk gezegd, als Turkije die power had zouden sinds 1984 de pkk aanslagen vanuit Irak en Syrie zijn gestopt.quote:Op maandag 29 september 2014 22:08 schreef primakov het volgende:
[..]
Als Turkije de doorgang van jihadisten naar Irak en Syri faciliteert dan is het niet raar dat er vluchtelingen naar Turkije komen h, als ze minder vluchtelingen willen, zouden ze eens wat beter moeten optreden tegen jihadisten die Turkije als doorvoerland gebruiken.
Geschreven door pkk symphatisant Rozh Ahmad.quote:Op maandag 29 september 2014 22:16 schreef SadPanda het volgende:
EXCLUSIVE: Q&A with former Islamic State member
And what about the Ceylanpinar Turkish border post that is heavily controlled by Turkish soldiers?
They just turned a blind eye.
How?
We were initially told by the IS field commander to fear nothing because there was cooperation with the Turks at the border. The watchtower light caught us and our commander said everybody should stop but do not look at the light. He talked on the radio, then the watchtower light began to move after 8-10 minutes and that was the signal saying we could safely cross the border.
http://www.yourmiddleeast(...)c-state-member_26696
Turkije doet duidelijk haar best om ISIS tegen te houden.
Bewijs aub.quote:Op maandag 29 september 2014 22:18 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Geschreven door pkk symphatisant Rozh Ahmad.
Als het zover komt dat Kobani wordt overlopen door ISIS terroristen en de Turken staan erbij en kijken er naar,hebben ze dan niet een groter probleem.quote:Op maandag 29 september 2014 22:05 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ze hebben al genoeg geld verspild en vele doden betreurd door de pkk terreur die eindelijk na jaren voor bijna 99% is gestopt.
Die hoef je natuurlijk niet altijd bij de grens te stoppen, kan ook eerder bij vliegvelden etc. Maar dat is niet in het belang van de Turken, die toch echt Assad weg willen hebben.quote:Op maandag 29 september 2014 22:15 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Makkelijk gezegd, als Turkije die power had zouden sinds 1984 de pkk aanslagen vanuit Irak en Syrie zijn gestopt.
Dat gebied is erg onherbergzaam en daar loopt een grens overheen en alsof dat niet genoeg is zeggen jullie dat Turkije de grens potdicht zou moeten houden voor jihadstrijders en aan de andere kant moet het de grenzen wijd open houden voor vluchtelingen, zo zwart-wit zoals jullie het zien is het helaas niet.
De cruciale topposities (in de geheime dienst en het leger) worden bevolkt door Alawieten, de economische macht wordt inderdaad gedeeld.quote:Op maandag 29 september 2014 22:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Syri wordt bestuurd door een aantal rijke families, aan elkaar verbonden met verstandshuwelijken en alles erop en eraar. Niet door "de Alawieten".
Een demografische meerderheid staat sowieso niet gelijk aan stabiliteit. Een kleine minderheid van zeg 5% kan een land onbestuurbaar maken. Daarom met je hen niet te hard tegen het zere been stoten. Maar als de demografische meerderheid niets heeft in te brengen is instabiliteit gegearandeerd.quote:Op maandag 29 september 2014 22:13 schreef primakov het volgende:
[..]
Wellicht, maar een vergelijkbare visie is op Irak ook losgelaten, deze visie hoeft dus niet per definitie succesvol te zijn. De vraag die opgeworpen wordt is dan of een dergelijke vorm van representatief bestuur wel toepasbaar is op een land met zoveel etnisch/religieuze haarden, vooral na wat er nu allemaal gebeurt lijkt me een dergelijke oplossing helaas iets te utopisch.
Niemand hier die beweert dat de grens potdicht gehouden kan worden, er zijn echter genoeg manieren om jihadisten die via Turkije naar Syri gaan te onderscheppen, zo zijn ze veelvuldig in de grensstreek, kunnen ze informatie van buitenlandse inlichtingendiensten inwinnen (kijk maar eens naar de Nederlandse gang van zaken waar al bekend is wie naar IS wil afreizen, door hen op de vliegvelden al op te wachten of hen toegang tot het land te ontzeggen. Jij bent hier degene die doet alsof het vrijwel onmogelijk zou zijn om jihadisten tegen te houden naar Syri te reizen via Turkije, dat is pas zwart-wit denken.quote:Op maandag 29 september 2014 22:15 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Makkelijk gezegd, als Turkije die power had zouden sinds 1984 de pkk aanslagen vanuit Irak en Syrie zijn gestopt.
Dat gebied is erg onherbergzaam en daar loopt een grens overheen en alsof dat niet genoeg is zeggen jullie dat Turkije de grens potdicht zou moeten houden voor jihadstrijders en aan de andere kant moet het de grenzen wijd open houden voor vluchtelingen, zo zwart-wit zoals jullie het zien is het helaas niet.
Zie zijn tweets in augustus.quote:
Onder welke steen leef jij? Er zijn bussen vol vluchtelingen uit Kobani in Turkije aangekomen, journalist Doornbos ter plaatse meldde hier gisteren al veelvuldig over.quote:Op maandag 29 september 2014 22:20 schreef .Exe het volgende:
[..]
Als het zover komt dat Kobani wordt overlopen door ISIS terroristen en de Turken staan erbij en kijken er naar,hebben ze dan niet een groter probleem.
Het zijn laffe honden of dubbelspel spelende harteloze viezerikken IMO
quote:Op maandag 29 september 2014 22:21 schreef Bilge het volgende:
[..]
De cruciale topposities (in de geheime dienst en het leger) worden bevolkt door Alawieten, de economische macht wordt inderdaad gedeeld.
[..]
Een demografische meerderheid staat sowieso niet gelijk aan stabiliteit. Een kleine minderheid van zeg 5% kan een land onbestuurbaar maken. Daarom met je hen niet te hard tegen het zere been stoten. Maar als de demografische meerderheid niets heeft in te brengen is instabiliteit gegearandeerd.
Irak is trouwens een speciaal geval. Het werd al 1400 jaar geregeerd door Soennieten, die de bestuurlijke, culturele en intellectuele bovenlaag van Irak vormen, waardoor ze het moeilijk vinden om te verkroppen dat ze nu ineens de macht kwijt zijn. Bovendien hebben ze nu niets te verliezen.
Minister van defensie: soenniet. Commandant der strijdkrachten: soenniet. Meest prominente generaal: Druus.quote:Op maandag 29 september 2014 22:21 schreef Bilge het volgende:
[..]
De cruciale topposities (in de geheime dienst en het leger) worden bevolkt door Alawieten, de economische macht wordt inderdaad gedeeld.
Dat is een utopie gebleken in die landen.quote:Op maandag 29 september 2014 22:13 schreef primakov het volgende:
[..]
Wellicht, maar een vergelijkbare visie is op Irak ook losgelaten, deze visie hoeft dus niet per definitie succesvol te zijn. De vraag die opgeworpen wordt is dan of een dergelijke vorm van representatief bestuur wel toepasbaar is op een land met zoveel etnisch/religieuze haarden, vooral na wat er nu allemaal gebeurt lijkt me een dergelijke oplossing helaas iets te utopisch.
Inderdaad.quote:Op maandag 29 september 2014 22:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
[..]
Minister van defensie: soenniet. Commandant der strijdkrachten: soenniet. Meest prominente generaal: Druus.
Following the coup, General Amin al-Hafiz discharged many ranking Sunni officers, thereby, Stratfor says, 'providing openings for hundreds of Alawites to fill top-tier military positions during the 1963-1965 period on the grounds of being opposed to Arab unity. This measure tipped the balance in favor of Alawite officers who staged a coup in 1966 and for the first time placed Damascus in the hands of the Alawites.'[10]quote:Op maandag 29 september 2014 22:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
[..]
Minister van defensie: soenniet. Commandant der strijdkrachten: soenniet. Meest prominente generaal: Druus.
Alawieten komen uit een arm gebied, vandaar dat velen ervoor kiezen in het leger te dienen als beroepssoldaten. Assad kan niet overleven zonder steun van een groot deel van de Soennieten.quote:Op maandag 29 september 2014 22:26 schreef Bilge het volgende:
[..]
Following the coup, General Amin al-Hafiz discharged many ranking Sunni officers, thereby, Stratfor says, 'providing openings for hundreds of Alawites to fill top-tier military positions during the 1963-1965 period on the grounds of being opposed to Arab unity. This measure tipped the balance in favor of Alawite officers who staged a coup in 1966 and for the first time placed Damascus in the hands of the Alawites.'[10]
The majority of the Syrian military are Sunni, but most of the military leadership are Alawites. Alawites make up 12 percent of the Syrian population but are estimated to make up 70 percent of the career soldiers in the Syrian Army.[10][35] Of the 200,000 or so career soldiers in the Syrian Army, 140,000 are Alawites.[36] A similar imbalance is seen in the officer corps where some 80 percent of the officers are Alawites. The military’s most elite divisions, the Republican Guard and the 4th Mechanized Division, which are commanded by Bashar's brother, are exclusively Alawite. Most of Syria’s 300,000 conscripts and air force pilots are, however, Sunni.[10][37]
http://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Armed_Forces
Heb je bewijs dat ze (op dit moment) niet tegen worden gehouden op vliegvelden? Je lijkt erg zeker van een zaak dat je niet kunt controleren.quote:Op maandag 29 september 2014 22:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Die hoef je natuurlijk niet altijd bij de grens te stoppen, kan ook eerder bij vliegvelden etc. Maar dat is niet in het belang van de Turken, die toch echt Assad weg willen hebben.
Het zou ook aardig zijn geweest om niet actief wapens en munitie door te sluizen naar rebellen in Syri.
Vluchtelingen kan je gecontroleerd binnen laten, zoals nu al gebeurd. Kan je ze ook meteen tellen.
Van jou had ik minder fanboyoogkleppenstruisvogelgedrag verwacht.quote:Op maandag 29 september 2014 22:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Alawieten komen uit een arm gebied, vandaar dat velen ervoor kiezen in het leger te dienen als beroepssoldaten. Assad kan niet overleven zonder steun van een groot deel van de Soennieten.
Dit is wel degelijk waar.quote:Op maandag 29 september 2014 22:32 schreef Bilge het volgende:
[..]
Van jou had ik minder fanboyoogkleppenstruisvogelgedrag verwacht.
Waarom zou Turkije ze tegenhouden, ze moeten vechten tegen Assad en de Koerden in Syri.quote:Op maandag 29 september 2014 22:31 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Heb je bewijs dat ze (op dit moment) niet tegen worden gehouden op vliegvelden? Je lijkt erg zeker van een zaak dat je niet kunt controleren.
Tevens reizen er erg veel Marokkaanse Nederlanders sinds jaren naar Turkije om vakantie te vieren, moet je die ook tegen houden?
Kun jij zien wie Isis strijder is of niet van buiten? Knap.
Oh een mega vette aanname dus.quote:Op maandag 29 september 2014 22:36 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Waarom zou Turkije ze tegenhouden, ze moeten vechten tegen Assad en de Koerden in Syri.
Kom je nog met bewijs dat diegene die dat artikel heeft geschreven een PKK sympathisant is? En is de Washington Post ook al van de PKK? http://www.washingtonpost(...)fc1714c4b_story.htmlquote:
Ik allemaal een heel groot complot tegen Turkije.quote:Op maandag 29 september 2014 22:42 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Kom je nog met bewijs dat diegene die dat artikel heeft geschreven een PKK sympathisant is? En is de Washington Post ook al van de PKK? http://www.washingtonpost(...)fc1714c4b_story.html
Turkije heeft geen last van Koerden, maar van de pkk.quote:
Het zijn juist de Soennietische boeren die als kanonnenvoer worden gebruikt, terwijl 80% van de officieren Allawietisch is. Nogmaals: The majority of the Syrian military are Sunni, but most of the military leadership are Alawites. Alawites make up 12 percent of the Syrian population but are estimated to make up 70 percent of the career soldiers in the Syrian Army.[10][35] Of the 200,000 or so career soldiers in the Syrian Army, 140,000 are Alawites.[36] A similar imbalance is seen in the officer corps where some 80 percent of the officers are Alawites. The military’s most elite divisions, the Republican Guard and the 4th Mechanized Division, which are commanded by Bashar's brother, are exclusively Alawite. Most of Syria’s 300,000 conscripts and air force pilots are, however, Sunni.[10][37]quote:Op maandag 29 september 2014 22:33 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dit is wel degelijk waar.
Pas sinds de coup van de jaren 80 hebben ze het daar wat beter. Maar in feite heeft de Syrische regering niet disproportioneel genvesteerd in Tartous/Latakia. Alleen in hun "hometown" zeg maar, daar wel.
Veel armoedige bergdorpjes daar.
Dat zeg ik. Zij dienen vooral als professionele soldaten omdat in hun traditionele hartland weinig werk ik. Je zult zien dat de Alawieten uit de grote stad minder oververtegenwoordigd zijn.quote:Op maandag 29 september 2014 22:45 schreef Bilge het volgende:
[..]
Het zijn juist de Soennietische boeren die als kanonnenvoer worden gebruikt, terwijl 80% van de officieren Allawietisch is. Nogmaals: The majority of the Syrian military are Sunni, but most of the military leadership are Alawites. Alawites make up 12 percent of the Syrian population but are estimated to make up 70 percent of the career soldiers in the Syrian Army.[10][35] Of the 200,000 or so career soldiers in the Syrian Army, 140,000 are Alawites.[36] A similar imbalance is seen in the officer corps where some 80 percent of the officers are Alawites. The military’s most elite divisions, the Republican Guard and the 4th Mechanized Division, which are commanded by Bashar's brother, are exclusively Alawite. Most of Syria’s 300,000 conscripts and air force pilots are, however, Sunni.[10][37]
Turkije vindt het anders niet zo leuk dat de Koerden in Syri zelfbestuur regelden en de 3 kantons van Rojava oprichten om gekkies buiten de deur te houden in hun steden.quote:Op maandag 29 september 2014 22:44 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Turkije heeft geen last van Koerden, maar van de pkk.
In alle Turkse metropolen stikt het van de Koerden. Bovendien heeft Turkije zeker geen last van de Koerden die gewoon in hun dorpjes jarenlang in Kobani leven, door dat Isis gelul met hun aanvallen (op de Koerden) krijgen ze alleen maar te kampen met vluchtelingen uit o.a. Kobani.
Ach Rozh met zijn pkk verheerlijken dat ze lekker tegen isis strijden etc.quote:Op maandag 29 september 2014 22:42 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Kom je nog met bewijs dat diegene die dat artikel heeft geschreven een PKK sympathisant is? En is de Washington Post ook al van de PKK? http://www.washingtonpost(...)fc1714c4b_story.html
quote:Op maandag 29 september 2014 22:48 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ach Rozh met zijn pkk verheerlijken dat ze lekker tegen isis strijden etc.
De washington post is anti-Erdogan met zijn joodse eigenaar, vooral na de ruzie tussen Perez en Erdogan op het WEF schrijft deze krant alles in het nadeel van Turkije.
Lekker zwak, zodra je iets moet weerleggen grijp je naar het complot argumentquote:Op maandag 29 september 2014 22:43 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik allemaal een heel groot complot tegen Turkije.
Ach misschien waren ze een beetje angstig dat deze kantons in handen van de pkk kwamen, ze hebben in ieder geval niets tegen de bevolking van Kobani, die worden goed opgevangen.quote:Op maandag 29 september 2014 22:47 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Turkije vindt het anders niet zo leuk dat de Koerden in Syri zelfbestuur regelden en de 3 kantons van Rojava oprichten om gekkies buiten de deur te houden in hun steden.
De grote ruzies tussen Turkije en Isral vergeten? Vergeten dat Erdogan sommige Journalisten van bepaalde 'Amerikaanse' kranten wegstuurde tijdens een pers conferentie in Turkije?quote:Op maandag 29 september 2014 22:49 schreef primakov het volgende:
[..]
[..]
Lekker zwak, zodra je iets moet weerleggen grijp je naar het complot argumentEn och och, die joden weer h
De PKK was en is nog steeds hard nodig ter ondersteuning van de YPG en Peshmerga.quote:Op maandag 29 september 2014 22:50 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ach misschien waren ze een beetje angstig dat deze kantons in handen van de pkk kwamen, ze hebben in ieder geval niets tegen de bevolking van Kobani, die worden goed opgevangen.
Leuk allemaal, maar dit is gewoon de weg van de minste weerstand kiezen en er niet op in willen gaan omdat je het niet wilt of kunt weerleggen met logische argumenten. Alles en iedereen is tegen Turkije, Amerikaanse berichtgeving over Turkije is dus in jouw leefwereld per definitie anti-Turkije. Hartelijk bedankt voor je bijdrage.quote:Op maandag 29 september 2014 22:52 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
De grote ruzies tussen Turkije en Isral vergeten? Vergeten dat Erdogan sommige Journalisten van bepaalde 'Amerikaanse' kranten wegstuurde tijdens een pers conferentie in Turkije?
Ik denk dat hun broeders op dit moment meer hulp nodig hebben in Irak en Syri.quote:Op maandag 29 september 2014 22:53 schreef Bilge het volgende:
Het afgelopen week hebben PKK-ers nog drie Turkse politieagenten gedood. De Turkse staatsmedia probeert dit nieuws angstvallig weg te moffelen om de vredesonderhandelingen levende te houden.
twitter:RSyrianCivilWar twitterde op maandag 29-09-2014 om 22:12:36Syriac Military Council releases urgent call statement to US and coalition for help around #Kobane - http://t.co/Cm54XPcsRL reageer retweet
Dat zijn de feiten.quote:Op maandag 29 september 2014 22:48 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
De washington post is anti-Erdogan met zijn joodse eigenaar, vooral na de ruzie tussen Perez en Erdogan op het WEF schrijft deze krant alles in het nadeel van Turkije.
Je kunt je afvragen of dit "sanctioned" is door het leiderschap.quote:Op maandag 29 september 2014 22:53 schreef Bilge het volgende:
Het afgelopen week hebben PKK-ers nog drie Turkse politieagenten gedood. De Turkse staatsmedia proberen dit nieuws angstvallig weg te moffelen om de vredesonderhandelingen levende te houden.
Als ik de reacties op Turkse nieuwssites lees, zitten een hoop Turken ook niet te wachten op de toestroom van vluchtelingen. Ze leiden tot een daling van de lonen, steiging van de huurprijs en vormen een veiligheidsrisico. Gelukkig is Erdogan heer en een meester in het domineren van het debat en het bepalen van de agenda, anders zou Turkije niet ontkomen aan de golf van instabiliteit in de hele regio.
Sukkeltjes Assad pakt jullie ook.quote:Op maandag 29 september 2014 22:56 schreef .Exe het volgende:
twitter:RSyrianCivilWar twitterde op maandag 29-09-2014 om 22:12:36Syriac Military Council releases urgent call statement to US and coalition for help around #Kobane - http://t.co/Cm54XPcsRL reageer retweet
Je hebt echt niets mee gekregen van de ruzies tussen Erdogan en bepaalde Amerikaanse media waaronder NYT en WPost zeker?quote:Op maandag 29 september 2014 22:55 schreef primakov het volgende:
[..]
Leuk allemaal, maar dit is gewoon de weg van de minste weerstand kiezen en er niet op in willen gaan omdat je het niet wilt of kunt weerleggen met logische argumenten. Alles en iedereen is tegen Turkije, Amerikaanse berichtgeving over Turkije is dus in jouw leefwereld per definitie anti-Turkije. Hartelijk bedankt voor je bijdrage.
Achter de schermen zijn Turkije en Israel gewoon matties.quote:Op maandag 29 september 2014 22:52 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
De grote ruzies tussen Turkije en Isral vergeten? Vergeten dat Erdogan sommige Journalisten van bepaalde 'Amerikaanse' kranten wegstuurde tijdens een pers conferentie in Turkije?
twitter:ResistanceER twitterde op zaterdag 13-09-2014 om 12:21:42#Turkey sold 1,524 tons of fuel to Israel in June 2014. In July 2014, the #IAF put that fuel to use on #Gaza #Palestine #Israel #IDF reageer retweet
Het is goed met je, je hebt jezelf al als discussiepartner buiten spel gezet en/of je bent een troll. Neem eens een voorbeeld aan Bilge of zo.quote:Op maandag 29 september 2014 22:58 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Je hebt echt niets mee gekregen van de ruzies tussen Erdogan en bepaalde Amerikaanse media waaronder NYT en WPost zeker?![]()
![]()
Dus Isral steunt ook IS?quote:Op maandag 29 september 2014 22:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Achter de schermen zijn Turkije en Israel gewoon matties.twitter:ResistanceER twitterde op zaterdag 13-09-2014 om 12:21:42#Turkey sold 1,524 tons of fuel to Israel in June 2014. In July 2014, the #IAF put that fuel to use on #Gaza #Palestine #Israel #IDF reageer retweet
Je bent zelf aan het trollen, deze kranten hebben standpunt genomen tegen Erdogan's Turkije na de fittie met Israel op het WEF in 2009.quote:Op maandag 29 september 2014 22:59 schreef primakov het volgende:
goed met je, je hebt jezelf al als discussiepartner buiten spel gezet en/of je bent een troll. Neem eens een voorbeeld aan Bil
In ieder geval erg dom, dergelijke acties zullen hun zaak nooit goed doen vooral niet als het onschuldige mensen zijn.quote:Op maandag 29 september 2014 22:56 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of dit "sanctioned" is door het leiderschap.
Dan steunt de VS ook de IS indirect, want Israel's politiek en die van de VS loopt parallel.quote:
Klopt, de VS, Turkije, Israel, Jordani, Saudi-Arabi en Qatar steunen allemaal IS indirect.quote:Op maandag 29 september 2014 23:02 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dan steunt de VS ook de IS indirect, want Israel's politiek en die van de VS loopt parallel.
Dus die bombardementen op de IS zijn gewoon om ons te foppen?quote:Op maandag 29 september 2014 23:04 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt, de VS, Turkije, Israel, Jordani, Saudi-Arabi en Qatar steunen allemaal IS indirect.
Druk van de VS.quote:Op maandag 29 september 2014 23:05 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dus die bombardementen op de IS zijn gewoon om ons te foppen?
Dat zeg ik niet.quote:Op maandag 29 september 2014 23:05 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dus die bombardementen op de IS zijn gewoon om ons te foppen?
Het zijn politieagenten...quote:Op maandag 29 september 2014 23:01 schreef primakov het volgende:
[..]
In ieder geval erg dom, dergelijke acties zullen hun zaak nooit goed doen vooral niet als het onschuldige mensen zijn.
Dus per definitie schuldig?quote:
Met die logica steunt ook Nederland IS, middels doorlopende uitkeringen.quote:Op maandag 29 september 2014 23:04 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt, de VS, Turkije, Israel, Jordani, Saudi-Arabi en Qatar steunen allemaal IS indirect.
Nee, dat is een onzin vergelijking.... Wapens en training geven aan terroristen die samenwerken met IS is iets heel anders.quote:Op maandag 29 september 2014 23:21 schreef Toga het volgende:
[..]
Met die logica steunt ook Nederland IS, middels doorlopende uitkeringen.
En v.w.b. Isral en Turkije; economisch hebben ze goede banden, dat gooi je niet zomaar aan de kant wegens een paar hitsige Gazanen. In het openbaar "foei" zeggen wil Erdogan dan nog wel, voor de buitenwereld.
Als zij de Turkse Staat willen bevechten lijkt me dat een logisch doelwit ja.quote:
Heb ik wat gemist? Welke terroristen werken samen met IS?quote:Op maandag 29 september 2014 23:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wapens en training geven aan terroristen die samenwerken met IS is iets heel anders.
Terwijl hun broeders in Irak schreeuwen om hulp, niet erg solidair van ze.Ach de IS schrikt ze blijkbaar teveel af.quote:Op maandag 29 september 2014 23:23 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Als zij de Turkse Staat willen bevechten lijkt me dat een logisch doelwit ja.
Het FSA werkte eerst samen met IS in Syri: Nu werken ze nog samen in Libanon en pas heeft het door de VS gesteunde SRF een wapenstilstand getekend met IS in Damascus.quote:Op maandag 29 september 2014 23:29 schreef Toga het volgende:
[..]
Heb ik wat gemist? Welke terroristen werken samen met IS?
Ik weet wel dat er tijdens de Syrische burgeroorlog (vr de opkomst van IS) wapens zijn uitgedeeld om Assad te bestrijden, maar daarna?
De link heeft het over bestrijden van ISIS. Niet wegnemend dat het uiteraard erg kortzichtig is mensen in die regio te blijven bewapenen, de historie heeft geleerd dat die wapens binnen 5 jaar tegen ze gebruikt worden. Maar ja, wederom, niets doen geeft ISIS ook weer meer macht.quote:Op maandag 29 september 2014 23:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je mist duidelijk wat, de VS blijft doorgaan met het bewapenen en trainen van 'gematigde' rebellen. Pas werd er nog een plan van een half miljard goed gekeurd.
Ja en het bewapenen van rebellen... Nog een bron: http://online.wsj.com/art(...)an-rebels-1403813486quote:Op maandag 29 september 2014 23:41 schreef Toga het volgende:
[..]
De link heeft het over bestrijden van ISIS.
Dit plan was van 26 juni en zoals ik al zei; om Syrische rebellen te steunen die tegen Assad vecht(t)en, het was nooit de bedoeling een ISIS o.i.d. op te richten, aan te sterken.quote:Op maandag 29 september 2014 23:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja en het bewapenen van rebellen... Nog een bron: http://online.wsj.com/art(...)an-rebels-1403813486
Ja maar dat plan is nu goedgekeurd.quote:
Klopt, dat is het doel niet maar ze wisten wel dat dat zou gaan gebeuren. Het doel is om de Syrische overheid te vernietigen.quote:en zoals ik al zei; om Syrische rebellen te steunen die tegen Assad vecht(t)en, het was nooit de bedoeling een ISIS o.i.d. op te richten, aan te sterken.
Volgens jou is elke vorm van kritiek meteen ''anti-Turkije'', kom op man..quote:Op maandag 29 september 2014 22:48 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 23% gewijzigd door Slayage op 30-09-2014 02:00:41 ]Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:Op dinsdag 30 september 2014 01:04 schreef Slayage het volgende:
Ceylan Ozalp/pkk lid
[ afbeelding ]Hoe kun je dat laatste nu met zo,n smiley posten...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Pauper.
Ceylan Ozalp/pkk lid
[ afbeelding ]SukkeltjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
geile chick no? vandaar dequote:Op dinsdag 30 september 2014 01:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe kun je dat laatste nu met zo,n smiley posten...![]()
![]()
Pauper.
niet gepast?quote:
Door haar zou je dus nog wel ontvoerd willen worden naar haar guerilla cave?quote:
Ceylan Ozalp/pkk lid
[ afbeelding ]Geen PKK'er volgens de BBC maar een Syrir.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: repost BBC filmpjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Wat zou dat voor zin hebben dan? ISIS heeft geen luchtmacht.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:43 schreef Schurkenstaat het volgende:
In hoeverre zijn er berichten/geruchten over een "no fly zone" boven Syri?
Dat ben ik met je eens, en daar komen tevens mijn zorgen naar voren. Want dat zijn tekenen van een zeer zorgwekkende agenda.quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:51 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Wat zou dat voor zin hebben dan? ISIS heeft geen luchtmacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |