Door deze dingen zijn ze juist uít de problemen gekomen. Kinderen en hun ouders kochten de gewone sets niet meer, maar die speciale sets vinden ze wel fantastisch.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Daardoor is Lego idd in de problemen gekomen. Ze hadden het bij algemene blokken moeten houden. Lego is juist zo populair omdat je er van alles mee kan maken. Met die speciale dingen kun je maar één ding maken.
kale zolderkamer en een onverzorgd poppetje?quote:Op donderdag 25 september 2014 15:09 schreef KardinaalTeken het volgende:
Misschien moet er ook een Lego FOK! komen.
Waar heb je het over? Misschien tien jaar geleden maar afgelopen jaren zijn ze alleen maar gegroeid en hebben ze zelfs recordwinsten gedraaid.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Daardoor is Lego idd in de problemen gekomen.
Alleen is die nep LEGOŽ van beroerde kwaliteit waardoor de steentjes na een paar keer gebruik niet meer goed passen e.d.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
LEGO is z'n patent kwijt op de kleine plastic steentjes. Een gewoon bouwpakket kun je tegenwoordig dus van om het even welke fabrikant kopen, en vaak nog een stuk goedkoper ook.
Ik denk dat de meeste mensen die een LEGO-doos voor een kind halen er niet voldoende verstand van hebben om dat in te zien. Als die de keuze hebben tussen een echte LEGO-piratenset van 50 euro en een nep-piratenset van 30 euro, zullen ze voor het tweede gaan.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:18 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Alleen is die nep LEGOŽ van beroerde kwaliteit waardoor de steentjes na een paar keer gebruik niet meer goed passen e.d.
Een van de redenen dat LEGOŽ zo duur is, is dat ze hele hoge kwaliteit leveren en dat moet ook om het goed te laten werken. De toleranties op het gietwerk zijn echt heel klein, de mallen voor de steentjes zijn duur en worden door LEGOŽ relatief weinig keren gebruikt voordat ze worden vervangen.
BAAS!quote:Op donderdag 25 september 2014 15:11 schreef davako het volgende:
http://shop.lego.com/en-NL/Ghostbusters-Ecto-1-21108
Ghostbusters.
Die had ik vroeger echt wel willen hebben.
Die heb ik ook nog ergens liggen.quote:
Dat zal best zo zijn, maar de echte LEGOŽ fan trapt daar natuurlijk niet in en dat zal het grootste deel v/d omzet van LEGOŽ zijn. De gemiddelde AFOL heeft natuurlijk veel meer budget voor het kopen van LEGOŽ dozen dan een kind dat z'n zakgeld moet opsparen voor een klein doosje of dat af en toe een doosje cadeau krijgt.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen die een LEGO-doos voor een kind halen er niet voldoende verstand van hebben om dat in te zien. Als die de keuze hebben tussen een echte LEGO-piratenset van 50 euro en een nep-piratenset van 30 euro, zullen ze voor het tweede gaan.
Overigens was er ook al in de 60-er jaren een LEGO-kloon, maar dan in iets zachter plastic (het brak niet als je erop ging staan) : Monitini. Ze waren uitwisselbaar, behalve de hele platte stukjes, omdat de noppen van Montini iets hoger waren.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
LEGO is z'n patent kwijt op de kleine plastic steentjes. Een gewoon bouwpakket kun je tegenwoordig dus van om het even welke fabrikant kopen, en vaak nog een stuk goedkoper ook.
Kweenie, is die community zo groot dan? Ik speel al lang niet meer met LEGO (tot mijn grote spijt, zo mag ik wel zeggen). Overigens heb ik wel altijd gespaard totdat ik een grote doos kon kopen.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:29 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dat zal best zo zijn, maar de echte LEGOŽ fan trapt daar natuurlijk niet in en dat zal het grootste deel v/d omzet van LEGOŽ zijn. De gemiddelde AFOL heeft natuurlijk veel meer budget voor het kopen van LEGOŽ dozen dan een kind dat z'n zakgeld moet opsparen voor een klein doosje of dat af en toe een doosje cadeau krijgt.
Ik had vroegâh de RCX 1st genquote:Op donderdag 25 september 2014 15:23 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Die heb ik ook nog ergens liggen.
Weer eens voor de dag halen deze winter.
omgquote:Op donderdag 25 september 2014 15:29 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
.. de echte LEGOŽ fan .. omzet van LEGOŽ .. De gemiddelde AFOL heeft .. kopen van LEGOŽ dozen
Niet in verhouding tot het aantal kinderen dat LEGOŽ koopt, maar de meeste AFOL's kopen een fortuin aan LEGOŽ. Je hebt ze die elke LEGOŽ doos 2 keer kopen, eentje om uit te pakken en eentje om in de doos te laten zitten.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kweenie, is die community zo groot dan?
OMFGWTFBBQ, dat is wel héél obsessief. Dat moet ook een boel geld kosten, de duurste dozen lopen tot in de honderden euro's.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:33 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Niet in verhouding tot het aantal kinderen dat LEGOŽ koopt, maar de meeste AFOL's kopen een fortuin aan LEGOŽ. Je hebt ze die elke LEGOŽ doos 2 keer kopen, eentje om uit te pakken en eentje om in de doos te laten zitten.
Ik moest het even opzoeken, maar AFOL=Adult Fan of Legoquote:
hmmmkay.. money well spentquote:Op donderdag 25 september 2014 15:33 schreef Aaargh! het volgende:
Je hebt ze die elke LEGOŽ doos 2 keer kopen, eentje om uit te pakken en eentje om in de doos te laten zitten.
Jepquote:Op donderdag 25 september 2014 15:36 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
hmmmkay.. money well spent
Wtf...quote:Op donderdag 25 september 2014 16:58 schreef Enchanter het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jij hebt ELKE nepversie geprobeerd waardoor je dit zo stellig kan zeggen? Je lijkt net een religieuze.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:18 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Alleen is die nep LEGOŽ van beroerde kwaliteit waardoor de steentjes na een paar keer gebruik niet meer goed passen e.d.
Een van de redenen dat LEGOŽ zo duur is, is dat ze hele hoge kwaliteit leveren en dat moet ook om het goed te laten werken. De toleranties op het gietwerk zijn echt heel klein, de mallen voor de steentjes zijn duur en worden door LEGOŽ relatief weinig keren gebruikt voordat ze worden vervangen.
Is gewoon bijna een collectors item zo mooi.quote:
399 euro is de duurstequote:Op donderdag 25 september 2014 15:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
OMFGWTFBBQ, dat is wel héél obsessief. Dat moet ook een boel geld kosten, de duurste dozen lopen tot in de honderden euro's.
Flikker gewoon lekker op manquote:Op donderdag 25 september 2014 16:58 schreef Enchanter het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 25 september 2014 21:31 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Flikker gewoon lekker op man
Hoe weet jij dat ik student ben?quote:Op donderdag 25 september 2014 21:40 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Goed bezig vuige student
Dat is geen hogere wiskundequote:Op donderdag 25 september 2014 21:53 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat ik student ben?
quote:Op donderdag 25 september 2014 21:54 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Dat is geen hogere wiskunde
Neequote:Op donderdag 25 september 2014 21:31 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Flikker gewoon lekker op man
Ik kocht dan die sets van Star Wars, en daar zaten weer allemaal exclusieve blokjes en pistooltjes in die je normaal niet kon krijgen en daar ging ik dan mee bouwenquote:Op donderdag 25 september 2014 15:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Daardoor is Lego idd in de problemen gekomen. Ze hadden het bij algemene blokken moeten houden. Lego is juist zo populair omdat je er van alles mee kan maken. Met die speciale dingen kun je maar één ding maken.
Zeur nietquote:Op donderdag 25 september 2014 23:41 schreef BoyTox het volgende:
Lego...
Lekker om op te staan of met je knietjes
Dat busje is cool! Dat andere lijkt meer op Playmobil eigenlijk.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:08 schreef kipknots het volgende:
Afgelopen weekend deze gekocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enorm bazending en bijna alleen maar standaard blokjes.
Als je normale dingen van lego wil is er ook genoeg te vinden. Lego City, Creator en de modulars
[ afbeelding ]
Dat restaurant bestaat uit een paar duizend standaard lego blokjes. Zijn maar een paar onderdelen specifiek voor die set.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:22 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat busje is cool! Dat andere lijkt meer op Playmobil eigenlijk.
Ik zou er echt geen geduld voor hebben om dat te bouwen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:41 schreef kipknots het volgende:
[..]
Dat restaurant bestaat uit een paar duizend standaard lego blokjes. Zijn maar een paar onderdelen specifiek voor die set.
Dat komt vooral door de kleuren. Vroeger had je lego blokjes in EGA , nu is het al jaren VGA...quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:22 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat busje is cool! Dat andere lijkt meer op Playmobil eigenlijk.
Jep, het patent op de blokjes hebben ze niet meer.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:27 schreef ikheetmartijn het volgende:
Is LEGO haar alleenrecht kwijt? Ik zie tegenwoordig meerdere LEGO clonen verkocht worden in de standaard winkels.
Nooit geweten dat het puntje van mijn raket een flesje meth was.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:07 schreef kaulopopo het volgende:
LEGO Breaking Bad
[ afbeelding ]
Dat busje is inderdaad een gaaf dingquote:Op donderdag 25 september 2014 22:08 schreef kipknots het volgende:
Afgelopen weekend deze gekocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enorm bazending en bijna alleen maar standaard blokjes.
Als je normale dingen van lego wil is er ook genoeg te vinden. Lego City, Creator en de modulars
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |