Ja, maar gelukkig wel in de geest van Fok, en niet als een kopie van een willekeurig ander forum.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hier wordt ook gemod, neem dat van me aan.
Een Canon maakt geen iPhone-foto's. Een iPhone wel, en die kan ze ook versturen.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:51 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Hoe zou hij die foto gekregen moeten hebben? Vanaf een Canon Powershot kun je geen
foto's versturen aan iemand (whatsapp op een digitale camera zou wel een idee zijn...).
Het is puur toeval, maar inderdaad wel een raar toeval.
Nee, laat maar zittenquote:Tja, op WS zijn er inderdaad wel een paar die spoken en mannen met hoeden zien,
ik dacht dat we daar allang voorbij waren... De kanibaalindianen heb ik echter al een tijdje
niet meer voorbij zien komen, waren die hier al geïntroduceerd? ;-)
P.M heeft een aantal foto's van slangen op zijn Facebook. Maar Blue de hond, van het Pianista restaurant, loopt de hele dag mee met wandelaars en leeft ook nog steeds.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:36 schreef danyoromijn het volgende:En ja,
de kans dat je een giftige slang tegenkomt is ook vele malen groter dan dat je een
of andere psychopatische moordernaar tegenkomt (midden in een regenwoud).
Die gaat toch gewoon over de Pianista trail?quote:Op donderdag 25 september 2014 16:26 schreef Perico het volgende:
Het is het pad, waar deze blog over gaat.
"...... kunnen ....."quote:Op donderdag 25 september 2014 16:49 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
zou een mod die gast kennen afblokken hier, met zijn opruiende praatjes, praatjes vullen geen gaatjes.
Spaar ons jouw bespiegelingen aub, totaal niet relevant hier voor K en L.
Proost !
daar is er maar 1 voor nodig, dit heerschap woont in het gebied rond Volcan en verblijft regelmatig in de jungle.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:36 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad geconstateerd dat er op WS duidelijk twee "kampen" zijn ontstaan:
zij die uitgaan van een misdrijf (criminelen/verkrachters/moordenaars) en zij die uitgaan
van verdwaling en/of een ongeluk (evt. aanvallen van wilde dieren, slangen, etc.).
Hoe meer informatie er komt en hoe meer berichten ik lees, hoe meer ik ervan overtuigd
raak dat het verdwaling/ongeluk-scenario veel realistischer is dan het misdaadscenario.
Toch sluit ik het niet compleet uit, omdat er ook geen enkel bewijs is dat er geen
sprake is van een misdrijf. Ik blijf echter ook de berichten lezen die uitgaan van een
misdrijf en natuurlijk twijfel ik ook wel eens even als er weer iets verdachts langs komt.
Maar nu ben ik eigenlijk meer geïnteresseerd om te onderzoeken hoe realistisch het is
dat iemand in dat gebied kan verdwalen, ook wanneer je op 'paden' blijft (wanneer je
niet meer op het pad blijft, lijkt het me nogal logisch dat je kunt verdwalen). En ja,
de kans dat je een giftige slang tegenkomt is ook vele malen groter dan dat je een
of andere psychopatische moordernaar tegenkomt (midden in een regenwoud).
Ja, maar volgens mij hebben die mensen dan het linkerpad genomen, waar Kris en Lisanne rechtsaf gingen naar de Mirador:quote:Op donderdag 25 september 2014 16:55 schreef Ouder1 het volgende:
Die gaat toch gewoon over de Pianista trail?
Hij beschrijft, dat er geen eind aan kwam. Hij verwachtte een punt a la de Mirador, maar dat kwam maar niet.quote:Upon switching to the trail on the left, we began an ascent. The terrain had completely changed as we were now in a dense, green forest and hiking upward
Ja, geweldig hè. De kwaliteit van moderatie daar.quote:Op donderdag 25 september 2014 17:01 schreef Poolbal het volgende:
hahaha op websleuths: NO MORE BRINGING OVER DISCUSSIONS FROM THAT BOK FORUM
Ik weet alleen niet tot hoever Blue meeloopt, de meeste toeristen gaan tot de top (mirador)quote:Op donderdag 25 september 2014 16:55 schreef Perico het volgende:
[..]
P.M heeft een aantal foto's van slangen op zijn Facebook. Maar Blue de hond, van het Pianista restaurant, loopt de hele dag mee met wandelaars en leeft ook nog steeds.
Een slang is van nature schuw, wat wantrouwend en wil niet meer stress, dus als hij weg kan geraken of oversteken of uit voorzorg al uit de buurt blijven, zal hij dat zeker doen, net als waarschuwen.
Het is niet zo dat ze uit de boom vallen om aan te vallen. Ook een stier kan gevaarlijk zijn, maar dit betekent ook niet dat ze daardoor in gevaar zijn geraakt. Dat je het niet kunt uitsluiten dat dit gebeurd is, is weer een ander verhaal.
Laat ik het zo zeggen.. Dat users die hier een ban krijgen omdat ze zich niet kunnen gedragen, uitwijken naar WS... en daar een hoofdrol gaan vervullen.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:42 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Het viel mij erg op hoe mensen hier elkaar persoonlijk aanvallen, dat wordt op WS niet
getolereerd (dan krijg je meteen een *modsnip*). Maar het is misschien inderdaad niet zo
aardig van me om te zeggen dat het niveau daar hoger ligt, maar ja, dat is wel mijn mening.
Overigens zijn hier zeker ook een aantal posters die hele nuttige dingen geschreven hebben
en uitgezocht hebben en daarom heb ik hier ook veel posts gelezen.
ALLEMAAL OPBOKKEN!quote:Op donderdag 25 september 2014 17:01 schreef Poolbal het volgende:
Waarom is er überhaupt een discussie op de WEBSLET over onze landgenoten?quote:Op donderdag 25 september 2014 17:01 schreef Poolbal het volgende:
Als je vanaf het pianistapad naar links zou gaan, zou je bij Cerro Punta moeten uitkomen.quote:Op donderdag 25 september 2014 17:02 schreef Perico het volgende:
[..]
Ja, maar volgens mij hebben die mensen dan het linkerpad genomen, waar Kris en Lisanne rechtsaf gingen naar de Mirador:
[..]
Hij beschrijft, dat er geen eind aan kwam. Hij verwachtte een punt a la de Mirador, maar dat kwam maar niet.
Omdat een andere landgenoot daar op 6 april de discussie is gestart. De laatste post van die landgenoot is van 11 april.quote:Op donderdag 25 september 2014 17:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Waarom is er überhaupt een discussie op de WEBSLET over onze landgenoten?
Dat is eigenlijk ook al verdacht.
In eerste instantie verdwaald: mogelijk eerst teruggelopen over hetzelfde pad, maar toen hetquote:Op donderdag 25 september 2014 17:02 schreef agter het volgende:
Danyo,
Welkom of fok!
Wat is jouw theorie wat er gebeurd is met de dames?
En dat tweede verhaal bedoelde ik in een van mijn posts hier: die twee met die kano'squote:Op donderdag 25 september 2014 15:49 schreef Perico het volgende:
Voor mij persoonlijk, zijn dit de twee artikelen van hikers in het gebied voorbij de Mirador, die het beste beeld schetsen, ook mede dankzij de foto's (de goede video's buiten beschouwing latend):
• Remi die in 2,5 dag liep van El Pianista tot aan de Bocas del Toro regio
• Een blog over het afzakken van de Changuinola / Culebra Rivier van Bocas del Toro richting het gebied achter de kabelbruggen, met een beschrijving en foto's van het eenduidige pad ter plekke
quote:Op donderdag 25 september 2014 17:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Waarom is er überhaupt een discussie op de WEBSLET over onze landgenoten?
Dat is eigenlijk ook al verdacht.
Misschien was dat eerst wel zo, ik heb ook niet alle 107 (eh... 106) voorgaande topicsquote:Op donderdag 25 september 2014 13:46 schreef Perico het volgende:
Ik heb die indruk totaal niet. Veel van wat op WS wordt gepost, werd hier eerst geopperd.
Tja, ik was eerst over zijn posts ook wat skeptisch, zeker vanwege het slechte Engelsquote:Ja, vooral die post waarin hij foto 505 vergeleek met the Exorcist, was... uhmm... memorabel.
Hij is enkel bezig met het veroorzaken van mist. Ik zou mijn kaarten nog maar niet definitief veranderen, als je hem dezelfde vraag stelt op een ander tijdstip, krijg je ook weer een ander antwoord.
het is makkelijker dat te negerenquote:Op donderdag 25 september 2014 17:02 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
daar is er maar 1 voor nodig, dit heerschap woont in het gebied rond Volcan en verblijft regelmatig in de jungle.
Is overigens al uitvoerig besproken maar jou wellicht ontgaan
http://www.franklingruberchiari.com/
Bedoel je dat dat beter is of juist niet? Ik heb m nog steeds in mijn achterhoofd zitten. Vooral omdat ik heel in het begin op het expat forum las dat deze meneer de 1e twee weken van april niet bereikbaar was. En niemand wist waar hij was.quote:Op donderdag 25 september 2014 18:27 schreef Marrije het volgende:
[..]
het is makkelijker dat te negeren
Ze hadden een Volcan Baru trip geboekt voor zaterdag 5 april; dan lijkt het mij niet logisch dat ze zelf al op 1 april naar toe gingen.quote:« Reply #2 on: April 10, 2014, 10:59:24 pm »
Trails closed in Volcán Baru
10/04/2014 - As part of the search for two missing Dutch women, Lisanne Froon, 22, and Kris Krömers, 21, who disappeared 10 days ago, the civil defense agency Sinaproc has decided to close access to the trails leading to Volcán Baru.
Bovenstaande roept bijmij het gevoel op dat de politie / recherche al vrij snel de beschikking hadden over een digitaal mobiele netwerk spoor. Ik kan nergens anders een andere verklaring vinden waarom ze daar nu juist gingen zoeken. Tenslottte is daar wel dekking. Misschien zijn de dames daar toch op een trail geweest, misschien omdat ze ns lekker wilden gaan zwemmen, ff alles uit hun hoofd wilden zetten?
BTW, is er een connectie tussen Eileen en (gids) Baru?quote:Op donderdag 25 september 2014 18:52 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ze hadden een Volcan Baru trip geboekt voor zaterdag 5 april; dan lijkt het mij niet logisch dat ze zelf al op 1 april naar toe gingen.
En dan ook nog na terugkeer van de Pianista.
makkelijker, want de mensen die zeggen hoe groot is de kans dat je daar een psychopaat tegenkomt, willen niet horen dat er daar 1 woont.quote:Op donderdag 25 september 2014 18:40 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Bedoel je dat dat beter is of juist niet? Ik heb m nog steeds in mijn achterhoofd zitten. Vooral omdat ik heel in het begin op het expat forum las dat deze meneer de 1e twee weken van april niet bereikbaar was. En niemand wist waar hij was.
Het is ook niet erg logisch dat ze een dag eerder al op de Pianista waren en de volgende dag alles nog eens dunnetjes overdeden (en dat is toch de rotsvaste overtuiging van sommigen). En dat slechts om de getuigenverklaringen van de eerste tijdlijn in te kunnen passen.quote:Op donderdag 25 september 2014 18:52 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ze hadden een Volcan Baru trip geboekt voor zaterdag 5 april; dan lijkt het mij niet logisch dat ze zelf al op 1 april naar toe gingen.
En dan ook nog na terugkeer van de Pianista.
I even have problem with women falling in love with me after coming down from the mountains and having a 5 minute chat. I am particularly careful not to "enchant" my acquaintance's wives.quote:Op donderdag 25 september 2014 18:59 schreef Marrije het volgende:
[..]
makkelijker, want de mensen die zeggen hoe groot is de kans dat je daar een psychopaat tegenkomt, willen niet horen dat er daar 1 woont.
in je hot pants zonder vogelboekquote:Op donderdag 25 september 2014 19:13 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
I even have problem with women falling in love with me after coming down from the mountains and having a 5 minute chat. I am particularly careful not to "enchant" my acquaintance's wives.
if you carry a book of differrent kinds of birds and say your doing an inventory of the birds present in your area for the local bird watching society, well thats differrent, no one can be all that bad if they just watch birds!
Souls are special kinds of atoms that acquire energy and expand or lose it and are captured by quartz cristals(sand). They become powerless ginees in the bottle suffering until the gardeners of space liberate them and replant them, if they are lucky.
Je zal hem maar tegenkomen in de jungle
Dat is ook zeker het probleem Whiskers met alle getuigenissen van mensen die claimen hen gezien te hebben.quote:Op donderdag 25 september 2014 19:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is ook niet erg logisch dat ze een dag eerder al op de Pianista waren en de volgende dag alles nog eens dunnetjes overdeden (en dat is toch de rotsvaste overtuiging van sommigen). En dat slechts om de getuigenverklaringen van de eerste tijdlijn in te kunnen passen.
En dat is precies wat mij niet lekker zit in deze hele zaak. Die getuigenissen van diverse mensen die niet te rijmen zijn met de foto's en telefoonoproepen. Goed, 1 iemand kan zich vergissen in de datum of dag, maar allemaal? En alle blonde vrouwen lijken op elkaar gaat hier ook niet op omdat Lisanne voor een vrouw behoorlijk lang was. Die verwissel je niet zomaar met een willekeurige toeriste.quote:Op donderdag 25 september 2014 19:27 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dat is ook zeker het probleem Whiskers met alle getuigenissen van mensen die claimen hen gezien te hebben.
Maar aan gezien ze het allemaal hebben over "in de middag" (na 13.00 uur) dan kan het slechts 2 dingen betekenen:
1- de getuigenissen kloppen niet.
2- de getuigenissen kloppen wel
Maar als 2 klopt dan betekent dat ook dat er geknoeid is met de fotocamera waar Lisanne om 13.00 uur 1 april op de mirador staat.
quote:Op donderdag 25 september 2014 19:36 schreef Rubella het volgende:
[..]
En dat is precies wat mij niet lekker zit in deze hele zaak. Die getuigenissen van diverse mensen die niet te rijmen zijn met de foto's en telefoonoproepen. Goed, 1 iemand kan zich vergissen in de datum of dag, maar allemaal? En alle blonde vrouwen lijken op elkaar gaat hier ook niet op omdat Lisanne voor een vrouw behoorlijk lang was. Die verwissel je niet zomaar met een willekeurige toeriste.
Maar welke verklaringen kunnen we hier voor bedenken?quote:Op donderdag 25 september 2014 19:36 schreef Rubella het volgende:
[..]
En dat is precies wat mij niet lekker zit in deze hele zaak. Die getuigenissen van diverse mensen die niet te rijmen zijn met de foto's en telefoonoproepen. Goed, 1 iemand kan zich vergissen in de datum of dag, maar allemaal? En alle blonde vrouwen lijken op elkaar gaat hier ook niet op omdat Lisanne voor een vrouw behoorlijk lang was. Die verwissel je niet zomaar met een willekeurige toeriste.
Nauwkeuriger zou zijn:quote:Op donderdag 25 september 2014 18:28 schreef Lavenderr het volgende:
Op de resten van de omgekomen Kris Kremers en Lisanne Froon zijn geen sporen van geweld aangetroffen. Dat schrijven lokale media op gezag van de Panamese hoofdaanklager Betzaida Pittí.
Tsja, hele goede vraag. Ik weet het niet. Zonder direct uit te gaan van kwade opzet moet er toch ergens in de tijdlijnen iets niet goed zitten.quote:Op donderdag 25 september 2014 19:41 schreef agter het volgende:
[..]
Maar welke verklaringen kunnen we hier voor bedenken?
Ouder1 heeft hier al meermaals verteld dat zij denkt dat het kan door een (onbewust) suggestieve vraagstelling.quote:Op donderdag 25 september 2014 19:46 schreef Rubella het volgende:
[..]
Tsja, hele goede vraag. Ik weet het niet. Zonder direct uit te gaan van kwade opzet moet er toch ergens in de tijdlijnen iets niet goed zitten.
Zou kunnen, maar zou dat dan voor al deze mensen gelden? En wat voor de getuigenverklaringen die L&K gezien hebben? Daar kun je moeilijk iets aan verzieken qua vraagstelling. Je laat een foto zien en ze worden herkend of niet.quote:Op donderdag 25 september 2014 19:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ouder1 heeft hier al meermaals verteld dat zij denkt dat het kan door een (onbewust) suggestieve vraagstelling.
Dan hoef je de dag of tijd nog niet goed in je geheugen te hebbenquote:Op donderdag 25 september 2014 19:56 schreef Rubella het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar zou dat dan voor al deze mensen gelden? En wat voor de getuigenverklaringen die L&K gezien hebben? Daar kun je moeilijk iets aan verzieken qua vraagstelling. Je laat een foto zien en ze worden herkend of niet.
Dat denk ik ook. De eerste getuige heeft ze bv. om 14:00 's middags gezien, en alle volgende getuigen worden met dat tijdstip geconfronteerd.quote:Op donderdag 25 september 2014 19:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ouder1 heeft hier al meermaals verteld dat zij denkt dat het kan door een (onbewust) suggestieve vraagstelling.
Eens. Ik ken je als user langer dan vandaag, dus ik weet hoe je het bedoelt.quote:Op donderdag 25 september 2014 19:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan hoef je de dag of tijd nog niet goed in je geheugen te hebben
Maar goed ik heb al 2 verklaringen van Fok!-ers uit dit draadje gegeven:
1. De getuigen zagen de dames een dag eerder
2, De getuigen zijn beïnvloed door de vraagstelling
En voor de duidelijkheid: ik zeg NIET dat ik het met die verklaringen (on)eens benIk som ze gewoon alleen maar op.
ik kan me hier een gedachtenwisseling herinneren met Grijzemassa, over die zomer en wintertijden.quote:Op donderdag 25 september 2014 19:41 schreef agter het volgende:
[..]
Maar welke verklaringen kunnen we hier voor bedenken?
De ouders geloven ook heilig in de huidige tijdlijn (zie uitzending Vermist van deze week. Vader Kremers heeft het over die tijdlijn). Verder hadden "we" hier al eerder het idee dat de foto (zonder de duimen omhoog, gelekt via de FB van de broer van Lisanne) vroeg in de middag genomen moest zijn.quote:Op donderdag 25 september 2014 20:01 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ik kan me hier een gedachtenwisseling herinneren met Grijzemassa, over die zomer en wintertijden.
En dat er 7 uur tijdsverschil zou zijn etc.
Waarom vinden we eigenlijk allemaal dat de vrouwen perse op de cameratijden op de mirador en daarachter zijn geweest? De zon staat daar de hele dag bijna zoals bij ons 12:00u begrijp ik, en gaat dan heel snel naar beneden, beinvloed dat dan wellicht niet hoe hier (te eenzijidig, qua tijdstippen) er naar gekeken wordt?
Trouwens, de vriend van Kris kreeg nog een appje toch, klopte die tijden dan met de tijdbevindingen hier?
Stel dat in Panam. iemand moedwillig die tijden 'vervroegd' wilde hebben, door het weghlalen van die tumbnail data, en aanpassing van EXIF bestanden, welk motief zou daar dan achter zitten? Om een verdwaalscenario aannemelijker te maken, en, zo ja, is dat dan zo gelukt?
En waarom krijgen we nu niet alle foto's in de MSM te zien? Als het Pan. OM toch het onderzoek zou sluiten, hoeft pa Kremers zich toch ook niet meer aan die afspr. te houden toch? Of hebben we nu wel echt alle foto's die er zijn, te zien gekregen?
De betekenis van die (negatieve) vaststelling is inderdaad heel beperkt. Als er van Marianne Vaatstra niet meer was teruggevonden dan van K of L, zouden er waarschijnlijk ook geen sporen van geweld zijn aangetroffen.quote:Op donderdag 25 september 2014 19:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nauwkeuriger zou zijn:
Op de gevonden resten van de omgekomen Kris Kremers en Lisanne Froon zijn geen sporen van geweld aangetroffen.
Wat er op de (nog) niet gevonden resten zou kunnen worden aangetroffen, is nu natuurlijk (nog) niet bekend.
quote:Op donderdag 25 september 2014 20:17 schreef Gorraay het volgende:
[..]
De betekenis van die (negatieve) vaststelling is inderdaad heel beperkt. Als er van Marianne Vaatstra niet meer was teruggevonden dan van K of L, zouden er waarschijnlijk ook geen sporen van geweld zijn aangetroffen.
Klopt.quote:Op donderdag 25 september 2014 20:17 schreef Gorraay het volgende:
[..]
De betekenis van die (negatieve) vaststelling is inderdaad heel beperkt. Als er van Marianne Vaatstra niet meer was teruggevonden dan van K of L, zouden er waarschijnlijk ook geen sporen van geweld zijn aangetroffen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |