Die vindplaats was op een paar kilometer afstand van landbouwgrond die vol zit met fosfaten. Dat staat er in het artikel dan weer niet bijquote:Op donderdag 25 september 2014 12:28 schreef Marrije het volgende:
[..]
als dat laatste het geval is dan is de uiteondelijke vindplaats helemaal raar
Dat zou dan een heel logische verklaring kunnen zijn.quote:Op donderdag 25 september 2014 12:47 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Die vindplaats was op een paar kilometer afstand van landbouwgrond die vol zit met fosfaten. Dat staat er in het artikel dan weer niet bij
Idd. En dan deze:quote:Op donderdag 25 september 2014 12:51 schreef jackie12 het volgende:
Baru is een vulkaan en iemand die zegt gids te zijn (geweest) in Boquete.
Hij kent alle gidsen (sommigen zijn zelfs vrienden van hem)en kent hij de omgeving goed.
Op dit moment zit hij echter in Duitsland en gaat in november met GPS de trail lopen omdat mensen op een forum zo nieuwsgierig zijn.
Wat zijn echte naam is, is niet bekend en maakt ie ook niet bekend.
Toch twijfelt niemand (nou ja bijna niemand gelukkig) dat hij ook echt is wie hij zegt dat hij is.
Gefundeerd op wat eigenlijk??
Omdat hij dus informatie geeft die op geen enkele manier te controleren valt is hij echt wie hij zegt te zijn?quote:Op donderdag 25 september 2014 12:20 schreef danyoromijn het volgende:
De bijdragen op WS van Baru die gids is geweest in Boquetezijn zeer nuttig, hij heeft heel veel informatie kunnen geven over de regio en aande hand van informatie die hij geeft mag het echt wel duidelijk zijn dat hij eentijd gids is geweest (hij wist namen van rivieren en bergen te noemen, die nergensop kaarten staan vermeld).
hmm, nee ok, maar dan nog, dan zou die rib dus daar moeten hebben gelegen? En dan is een paar km (1 of 2 of meer?) toch ook best nog wat.quote:Op donderdag 25 september 2014 12:47 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Die vindplaats was op een paar kilometer afstand van landbouwgrond die vol zit met fosfaten. Dat staat er in het artikel dan weer niet bij
Ik weet niet precies hoe ver, maar die vulkaan is in elk geval veel verder weg en aan de andere kant van de bergen.quote:Op donderdag 25 september 2014 13:04 schreef Marrije het volgende:
[..]
hmm, nee ok, maar dan nog, dan zou die rib dus daar moeten hebben gelegen? En dan is een paar km (1 of 2 of meer?) toch ook best nog wat.
Hoe naïef ben je als je denkt dat mensen uit Boquete zich geroepen voelen om ons wat dan ook mee te delen.quote:Op donderdag 25 september 2014 13:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Idd. En dan deze:
[..]
Omdat hij dus informatie geeft die op geen enkele manier te controleren valt is hij echt wie hij zegt te zijn?![]()
En omdat hij 'alle gidsen uit Boquete' kent? Kennen die hem wel eigenlijk?
Hoe naief kan je zijn. Voor hetzelfde geld is het een Europeaan of een andere niet Engelstalige native-speaker die ooit op vakantie is geweest in Boquete en daar wat trails heeft gelopen met één of meerdere gidsen. Daardoor weet hij iets over Boquete maar niet veel meer dan de gemiddelde toerist daar. Wie weet is het een Spanjaard of zelfs een Nederlander die op de Spaanse school daar wat Spaans heeft geleerd.
Dat hij nu niet in Panama woont is ook wel heel erg handig... Laten we eerst maar eens kijken of hij echt met de GPS info komt in november. En waarom moet een gids dat met een andere gids gaan doen? Hij is zelf toch gids? Dan kan hij dat toch ook doen met zijn vriendin of met vrienden?
Hoe komt het dat wij geen enkele bevestiging krijgen uit Boquete dat een voormalig en zeer ervaren gids van daar nu in Duitsland woont?
Ik ben ook een WS meelezer maar vind Baru daar wel een beetje de overhand krijgt! Ook velen die hem trouw op de voet volgen maar als je wat afstand houdt en het van een afstandje bekijkt en mee leest krijg je er toch een beetje een raar gevoel bij!quote:Op donderdag 25 september 2014 12:20 schreef danyoromijn het volgende:
Al een tijd lees ik de berichten over deze zaak op WS (ik weet niet of ik de volledige naam
mag noemen van dat forum?) en sinds een aantal weken discussieer ik ook mee en ben
o.a. nogal bezig met uitzoeken hoe het pianistapad na de Mirador precies loopt en of er
zijpaden zijn, hoeveel huizen/hutten er in dat gedeelte zijn tot aan de kabelbruggen, etc.
Wanneer ik de berichten op dit forum vergelijk met WS, denk ik dat we op WS al wel een
stuk verder zijn (ik zie hier nog wel eens ideeën verschijnen die op WS al 2 maanden
geleden ontkracht waren). Wat me ook opvalt is dat er hier helaas erg veel persoonlijke
aanvallen zijn en er veel boosheid is, wat volgens mij niet volgens de netiquette is
(en zojuist las ik in de algemene voorwaarden wel iets over netiquette). Dit komt de
zaak niet ten goede en dat is uiteindelijk toch waar het om gaat?
Jammer ook de beschuldigen richting een aantal gidsen uit Boquete die juist vanaf
begin af aan meegeholpen hebben naar zoeken en juist veel aanwijzingen hebben
gegeven. En juist door de samenwerking met een van deze gidsen zijn de eerste
botresten gevonden. De bijdragen op WS van Baru die gids is geweest in Boquete
zijn zeer nuttig, hij heeft heel veel informatie kunnen geven over de regio en aan
de hand van informatie die hij geeft mag het echt wel duidelijk zijn dat hij een
tijd gids is geweest (hij wist namen van rivieren en bergen te noemen, die nergens
op kaarten staan vermeld).
Overigens gaat hij in November weer naar Panama en is van plan een groot deel van
het pad met andere gidsen samen nogmaals te lopen en locaties vast te leggen met GPS,
zodat het gehele pad exact in kaart gebracht kan worden, inclusief allerlei zijpaden.
Ook zou het goed zijn als zij de locaties van de nachtfoto's kunnen achterhalen.
Ik vind het eerder naief om mensen zomaar te geloven die zeggen iemand te zijn maar hun naam niet willen geven.quote:Op donderdag 25 september 2014 13:09 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Hoe naïef ben je als je denkt dat mensen uit Boquete zich geroepen voelen om ons wat dan ook mee te delen.
Idd. Waarom zouden ze? Als je leest hoe hier soms over de mensen daar gesproken wordt.quote:Op donderdag 25 september 2014 13:09 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Hoe naïef ben je als je denkt dat mensen uit Boquete zich geroepen voelen om ons wat dan ook mee te delen.
quote:Op donderdag 25 september 2014 13:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Idd. Waarom zouden ze? Als je leest hoe hier soms over de mensen daar gesproken wordt.
Ik zelf huppel nooit ergens achter aan. Ik lees en vorm mijn eigen mening. Anderen kunnen daar dan weer vragen over hebben of iets onderuithalen met argumenten of feiten. Zo werkt het voor de meeste denk ik.quote:Op donderdag 25 september 2014 13:17 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik vind het eerder naief om mensen zomaar te geloven die zeggen iemand te zijn maar hun naam niet willen geven.
Toch huppelt schijnbaar iedereen achter hem aan.
In ieder geval klopt de informatie die hij tot nu toe heeft verschaft.quote:Op donderdag 25 september 2014 13:17 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik vind het eerder naief om mensen zomaar te geloven die zeggen iemand te zijn maar hun naam niet willen geven.
Is dat zo?quote:Op donderdag 25 september 2014 13:28 schreef SAJ het volgende:
[..]
In ieder geval klopt de informatie die hij tot nu toe heeft verschaft.
Ik heb hier anders heel vaak gelezen: "Baru zegt het dus het is waar." Of "Mijn contacten in Boquete zeggen het dus het is waar." waarmee dan ook Baru wordt bedoeld.quote:Op donderdag 25 september 2014 13:25 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik zelf huppel nooit ergens achter aan. Ik lees en vorm mijn eigen mening. Anderen kunnen daar dan weer vragen over hebben of iets onderuithalen met argumenten of feiten. Zo werkt het voor de meeste denk ik.
Op WS zijn Baru en jij sinds enige tijd al veel verder inderdaad met wrapping things up. Paadje hier, levensgevaar daar. Verdwaald, verongelukt, niks te zien mensen, doorlopen maar.quote:Op donderdag 25 september 2014 12:20 schreef danyoromijn het volgende:
Al een tijd lees ik de berichten over deze zaak op WS (ik weet niet of ik de volledige naam
mag noemen van dat forum?) en sinds een aantal weken discussieer ik ook mee en ben
o.a. nogal bezig met uitzoeken hoe het pianistapad na de Mirador precies loopt en of er
zijpaden zijn, hoeveel huizen/hutten er in dat gedeelte zijn tot aan de kabelbruggen, etc.
Wanneer ik de berichten op dit forum vergelijk met WS, denk ik dat we op WS al wel een
stuk verder zijn (ik zie hier nog wel eens ideeën verschijnen die op WS al 2 maanden
geleden ontkracht waren). Wat me ook opvalt is dat er hier helaas erg veel persoonlijke
aanvallen zijn en er veel boosheid is, wat volgens mij niet volgens de netiquette is
(en zojuist las ik in de algemene voorwaarden wel iets over netiquette). Dit komt de
zaak niet ten goede en dat is uiteindelijk toch waar het om gaat?
Jammer ook de beschuldigen richting een aantal gidsen uit Boquete die juist vanaf
begin af aan meegeholpen hebben naar zoeken en juist veel aanwijzingen hebben
gegeven. En juist door de samenwerking met een van deze gidsen zijn de eerste
botresten gevonden. De bijdragen op WS van Baru die gids is geweest in Boquete
zijn zeer nuttig, hij heeft heel veel informatie kunnen geven over de regio en aan
de hand van informatie die hij geeft mag het echt wel duidelijk zijn dat hij een
tijd gids is geweest (hij wist namen van rivieren en bergen te noemen, die nergens
op kaarten staan vermeld).
Overigens gaat hij in November weer naar Panama en is van plan een groot deel van
het pad met andere gidsen samen nogmaals te lopen en locaties vast te leggen met GPS,
zodat het gehele pad exact in kaart gebracht kan worden, inclusief allerlei zijpaden.
Ook zou het goed zijn als zij de locaties van de nachtfoto's kunnen achterhalen.
Wat een traagheid. Maanden zijn verstreken. Nu pas gaat het NFI onderzoek doen.quote:Op donderdag 25 september 2014 11:31 schreef Marrije het volgende:
Op nu.nl staat dat het onderzoek niet wordt afgesloten. En dat het nfi nog onderzoek gaat doen op de botten die de fam van lisanne meeneemt.
Was jij niet degene die zelf in deze reeks schreef een 6e zintuig te hebben vwb het liegen omdat je zelf crimineel was? En ook F liegt volgens jou.quote:Op donderdag 25 september 2014 13:17 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Huh? Ik heb niets van wat jij hier schrijft ooit gezegd.quote:Op donderdag 25 september 2014 13:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb hier anders heel vaak gelezen: "Baru zegt het dus het is waar." Of "Mijn contacten in Boquete zeggen het dus het is waar." waarmee dan ook Baru wordt bedoeld.
Die botten zijn al door zoveel handen gegaan. Alles is inmiddels wel vervuild.quote:Op donderdag 25 september 2014 13:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wat een traagheid. Maanden zijn verstreken. Nu pas gaat het NFI onderzoek doen.
Ook in Panama zullen ze e.e.a. onderzocht hebben. Maar wat de resultaten daarvan zijn....?
Ik heb die indruk totaal niet. Veel van wat op WS wordt gepost, werd hier eerst geopperd.quote:Op donderdag 25 september 2014 12:20 schreef danyoromijn het volgende:
geleden ontkracht waren).
Ja, vooral die post waarin hij foto 505 vergeleek met the Exorcist, was... uhmm... memorabel.quote:De bijdragen op WS van Baru die gids is geweest in Boquete
zijn zeer nuttig
tja, dat er op/ in de rib fosfor is gevonden en dat geen van de botten sleepsporen van de rivier hebben.quote:Op donderdag 25 september 2014 13:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wat een traagheid. Maanden zijn verstreken. Nu pas gaat het NFI onderzoek doen.
Ook in Panama zullen ze e.e.a. onderzocht hebben. Maar wat de resultaten daarvan zijn....?
Opvallend dat je dit zegt! Mij bekroop al eens het gevoel dat het account van Baru misschien door meer dan 1 persoon gebruikt wordt. Ik kan het helemaal mis hebben hoorquote:Op donderdag 25 september 2014 13:46 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik heb die indruk totaal niet. Veel van wat op WS wordt gepost, werd hier eerst geopperd.
[..]
Ja, vooral die post waarin hij foto 505 vergeleek met the Exorcist, was... uhmm... memorabel.
Hij is enkel bezig met het veroorzaken van mist. Ik zou mijn kaarten nog maar niet definitief veranderen, als je hem dezelfde vraag stelt op een ander tijdstip, krijg je ook weer een ander antwoord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |