abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 september 2014 @ 12:47:58 #276
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144888803
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:28 schreef Marrije het volgende:

[..]

als dat laatste het geval is dan is de uiteondelijke vindplaats helemaal raar
Die vindplaats was op een paar kilometer afstand van landbouwgrond die vol zit met fosfaten. Dat staat er in het artikel dan weer niet bij :')
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_144888884
Baru is een vulkaan en iemand die zegt gids te zijn (geweest) in Boquete.
Hij kent alle gidsen (sommigen zijn zelfs vrienden van hem)en kent hij de omgeving goed.

Op dit moment zit hij echter in Duitsland en gaat in november met GPS de trail lopen omdat mensen op een forum zo nieuwsgierig zijn.

Wat zijn echte naam is, is niet bekend en maakt ie ook niet bekend.

Toch twijfelt niemand (nou ja bijna niemand gelukkig) dat hij ook echt is wie hij zegt dat hij is.

Gefundeerd op wat eigenlijk??
pi_144888916
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:47 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Die vindplaats was op een paar kilometer afstand van landbouwgrond die vol zit met fosfaten. Dat staat er in het artikel dan weer niet bij :')
Dat zou dan een heel logische verklaring kunnen zijn.
Make my day!
  donderdag 25 september 2014 @ 12:57:14 #279
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144889026
Ik weet inmiddels hoe Baru in werkelijkheid heet en waar hij tegenwoordig uithangt. Uiteraard ga ik dat hier niet delen, ook niet in DM/PM. Maar alles lijkt te kloppen wat hij over zichzelf en over de omgeving van Boquete zegt.
Hij spreekt trouwens beter Duits dan Engels ;)
pi_144889210
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:51 schreef jackie12 het volgende:
Baru is een vulkaan en iemand die zegt gids te zijn (geweest) in Boquete.
Hij kent alle gidsen (sommigen zijn zelfs vrienden van hem)en kent hij de omgeving goed.

Op dit moment zit hij echter in Duitsland en gaat in november met GPS de trail lopen omdat mensen op een forum zo nieuwsgierig zijn.

Wat zijn echte naam is, is niet bekend en maakt ie ook niet bekend.

Toch twijfelt niemand (nou ja bijna niemand gelukkig) dat hij ook echt is wie hij zegt dat hij is.

Gefundeerd op wat eigenlijk??
Idd. En dan deze:
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:20 schreef danyoromijn het volgende:
De bijdragen op WS van Baru die gids is geweest in Boquetezijn zeer nuttig, hij heeft heel veel informatie kunnen geven over de regio en aande hand van informatie die hij geeft mag het echt wel duidelijk zijn dat hij eentijd gids is geweest (hij wist namen van rivieren en bergen te noemen, die nergensop kaarten staan vermeld).
Omdat hij dus informatie geeft die op geen enkele manier te controleren valt is hij echt wie hij zegt te zijn? 8)7
En omdat hij 'alle gidsen uit Boquete' kent? Kennen die hem wel eigenlijk?

Hoe naief kan je zijn. Voor hetzelfde geld is het een Europeaan of een andere niet Engelstalige native-speaker die ooit op vakantie is geweest in Boquete en daar wat trails heeft gelopen met één of meerdere gidsen. Daardoor weet hij iets over Boquete maar niet veel meer dan de gemiddelde toerist daar. Wie weet is het een Spanjaard of zelfs een Nederlander die op de Spaanse school daar wat Spaans heeft geleerd.
Dat hij nu niet in Panama woont is ook wel heel erg handig... Laten we eerst maar eens kijken of hij echt met de GPS info komt in november. En waarom moet een gids dat met een andere gids gaan doen? Hij is zelf toch gids? Dan kan hij dat toch ook doen met zijn vriendin of met vrienden?
Hoe komt het dat wij geen enkele bevestiging krijgen uit Boquete dat een voormalig en zeer ervaren gids van daar nu in Duitsland woont?
  donderdag 25 september 2014 @ 13:04:53 #281
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144889300
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:47 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

hmm, nee ok, maar dan nog, dan zou die rib dus daar moeten hebben gelegen? En dan is een paar km (1 of 2 of meer?) toch ook best nog wat.
  donderdag 25 september 2014 @ 13:08:06 #282
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144889397
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

hmm, nee ok, maar dan nog, dan zou die rib dus daar moeten hebben gelegen? En dan is een paar km (1 of 2 of meer?) toch ook best nog wat.
Ik weet niet precies hoe ver, maar die vulkaan is in elk geval veel verder weg en aan de andere kant van de bergen.
pi_144889455
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:02 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Idd. En dan deze:

[..]

Omdat hij dus informatie geeft die op geen enkele manier te controleren valt is hij echt wie hij zegt te zijn? 8)7
En omdat hij 'alle gidsen uit Boquete' kent? Kennen die hem wel eigenlijk?

Hoe naief kan je zijn. Voor hetzelfde geld is het een Europeaan of een andere niet Engelstalige native-speaker die ooit op vakantie is geweest in Boquete en daar wat trails heeft gelopen met één of meerdere gidsen. Daardoor weet hij iets over Boquete maar niet veel meer dan de gemiddelde toerist daar. Wie weet is het een Spanjaard of zelfs een Nederlander die op de Spaanse school daar wat Spaans heeft geleerd.
Dat hij nu niet in Panama woont is ook wel heel erg handig... Laten we eerst maar eens kijken of hij echt met de GPS info komt in november. En waarom moet een gids dat met een andere gids gaan doen? Hij is zelf toch gids? Dan kan hij dat toch ook doen met zijn vriendin of met vrienden?
Hoe komt het dat wij geen enkele bevestiging krijgen uit Boquete dat een voormalig en zeer ervaren gids van daar nu in Duitsland woont?
Hoe naïef ben je als je denkt dat mensen uit Boquete zich geroepen voelen om ons wat dan ook mee te delen.
pi_144889671
quote:
Al een tijd lees ik de berichten over deze zaak op WS (ik weet niet of ik de volledige naam
mag noemen van dat forum?) en sinds een aantal weken discussieer ik ook mee en ben
o.a. nogal bezig met uitzoeken hoe het pianistapad na de Mirador precies loopt en of er
zijpaden zijn, hoeveel huizen/hutten er in dat gedeelte zijn tot aan de kabelbruggen, etc.

Wanneer ik de berichten op dit forum vergelijk met WS, denk ik dat we op WS al wel een
stuk verder zijn (ik zie hier nog wel eens ideeën verschijnen die op WS al 2 maanden
geleden ontkracht waren). Wat me ook opvalt is dat er hier helaas erg veel persoonlijke
aanvallen zijn en er veel boosheid is, wat volgens mij niet volgens de netiquette is
(en zojuist las ik in de algemene voorwaarden wel iets over netiquette). Dit komt de
zaak niet ten goede en dat is uiteindelijk toch waar het om gaat?

Jammer ook de beschuldigen richting een aantal gidsen uit Boquete die juist vanaf
begin af aan meegeholpen hebben naar zoeken en juist veel aanwijzingen hebben
gegeven. En juist door de samenwerking met een van deze gidsen zijn de eerste
botresten gevonden. De bijdragen op WS van Baru die gids is geweest in Boquete
zijn zeer nuttig, hij heeft heel veel informatie kunnen geven over de regio en aan
de hand van informatie die hij geeft mag het echt wel duidelijk zijn dat hij een
tijd gids is geweest (hij wist namen van rivieren en bergen te noemen, die nergens
op kaarten staan vermeld).

Overigens gaat hij in November weer naar Panama en is van plan een groot deel van
het pad met andere gidsen samen nogmaals te lopen en locaties vast te leggen met GPS,
zodat het gehele pad exact in kaart gebracht kan worden, inclusief allerlei zijpaden.
Ook zou het goed zijn als zij de locaties van de nachtfoto's kunnen achterhalen.
Ik ben ook een WS meelezer maar vind Baru daar wel een beetje de overhand krijgt! Ook velen die hem trouw op de voet volgen maar als je wat afstand houdt en het van een afstandje bekijkt en mee leest krijg je er toch een beetje een raar gevoel bij! :? En nee ik ga hier niet verder op in!
pi_144889680
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:09 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Hoe naïef ben je als je denkt dat mensen uit Boquete zich geroepen voelen om ons wat dan ook mee te delen.
Ik vind het eerder naief om mensen zomaar te geloven die zeggen iemand te zijn maar hun naam niet willen geven.
Toch huppelt schijnbaar iedereen achter hem aan.
pi_144889684
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:09 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Idd. Waarom zouden ze? Als je leest hoe hier soms over de mensen daar gesproken wordt.
  donderdag 25 september 2014 @ 13:19:35 #287
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144889737
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Idd. Waarom zouden ze? Als je leest hoe hier soms over de mensen daar gesproken wordt.
pi_144889965
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:17 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik vind het eerder naief om mensen zomaar te geloven die zeggen iemand te zijn maar hun naam niet willen geven.
Ik zelf huppel nooit ergens achter aan. Ik lees en vorm mijn eigen mening. Anderen kunnen daar dan weer vragen over hebben of iets onderuithalen met argumenten of feiten. Zo werkt het voor de meeste denk ik.
pi_144890091
quote:

[..]

In ieder geval klopt de informatie die hij tot nu toe heeft verschaft.
Dat kunnen we van jou in ieder geval niet zeggen.
pi_144890361
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:28 schreef SAJ het volgende:

[..]

In ieder geval klopt de informatie die hij tot nu toe heeft verschaft.
Is dat zo?

Het was toch Baru die met het verhaal over O. kwam waar volgens Poeki niets van bleek te kloppen toen de woordvoerster van de familie dat natrok?
Het was toch Baru die beweerde dat je in de eerste paddock na dat bergbeekje gemakkelijk kon verdwalen omdat je dwars tussen de rondlopende koeien moest lopen? En toen kwam de video van de ouders van Kris waaruit bleek dat je die paddock oversteekt op een pad dat aan weerszijden langs een hek loopt... om te verdwalen moet je dan dus eerst onder dat hek door kruipen (het is nogal hoog) en dan zo ver van dat hek vandaan lopen dat je het niet meer ziet.

Maar vertel eens.. Welke informatie heeft Baru gegeven die hij op dat moment niet gewoon van het web heeft kunnen halen, die hij daar niet als toerist heeft kunnen opdoen, die achteraf door andere, officiële bronnen bevestigd is?

Ik ben benieuwd.
pi_144890412
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:25 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik zelf huppel nooit ergens achter aan. Ik lees en vorm mijn eigen mening. Anderen kunnen daar dan weer vragen over hebben of iets onderuithalen met argumenten of feiten. Zo werkt het voor de meeste denk ik.
Ik heb hier anders heel vaak gelezen: "Baru zegt het dus het is waar." Of "Mijn contacten in Boquete zeggen het dus het is waar." waarmee dan ook Baru wordt bedoeld.
pi_144890437
quote:
Al een tijd lees ik de berichten over deze zaak op WS (ik weet niet of ik de volledige naam
mag noemen van dat forum?) en sinds een aantal weken discussieer ik ook mee en ben
o.a. nogal bezig met uitzoeken hoe het pianistapad na de Mirador precies loopt en of er
zijpaden zijn, hoeveel huizen/hutten er in dat gedeelte zijn tot aan de kabelbruggen, etc.

Wanneer ik de berichten op dit forum vergelijk met WS, denk ik dat we op WS al wel een
stuk verder zijn (ik zie hier nog wel eens ideeën verschijnen die op WS al 2 maanden
geleden ontkracht waren). Wat me ook opvalt is dat er hier helaas erg veel persoonlijke
aanvallen zijn en er veel boosheid is, wat volgens mij niet volgens de netiquette is
(en zojuist las ik in de algemene voorwaarden wel iets over netiquette). Dit komt de
zaak niet ten goede en dat is uiteindelijk toch waar het om gaat?

Jammer ook de beschuldigen richting een aantal gidsen uit Boquete die juist vanaf
begin af aan meegeholpen hebben naar zoeken en juist veel aanwijzingen hebben
gegeven. En juist door de samenwerking met een van deze gidsen zijn de eerste
botresten gevonden. De bijdragen op WS van Baru die gids is geweest in Boquete
zijn zeer nuttig, hij heeft heel veel informatie kunnen geven over de regio en aan
de hand van informatie die hij geeft mag het echt wel duidelijk zijn dat hij een
tijd gids is geweest (hij wist namen van rivieren en bergen te noemen, die nergens
op kaarten staan vermeld).

Overigens gaat hij in November weer naar Panama en is van plan een groot deel van
het pad met andere gidsen samen nogmaals te lopen en locaties vast te leggen met GPS,
zodat het gehele pad exact in kaart gebracht kan worden, inclusief allerlei zijpaden.
Ook zou het goed zijn als zij de locaties van de nachtfoto's kunnen achterhalen.
Op WS zijn Baru en jij sinds enige tijd al veel verder inderdaad met wrapping things up. Paadje hier, levensgevaar daar. Verdwaald, verongelukt, niks te zien mensen, doorlopen maar.
Ik lees daar niet eens meer. Die draad is vernaggeld.
  donderdag 25 september 2014 @ 13:43:50 #293
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144890576
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 11:31 schreef Marrije het volgende:
Op nu.nl staat dat het onderzoek niet wordt afgesloten. En dat het nfi nog onderzoek gaat doen op de botten die de fam van lisanne meeneemt.
Wat een traagheid. Maanden zijn verstreken. Nu pas gaat het NFI onderzoek doen.

Ook in Panama zullen ze e.e.a. onderzocht hebben. Maar wat de resultaten daarvan zijn....?
pi_144890580
quote:

[..]

Was jij niet degene die zelf in deze reeks schreef een 6e zintuig te hebben vwb het liegen omdat je zelf crimineel was? En ook F liegt volgens jou.
Mss kijk je daardoor al snel negatief naar mensen, door jouw achtergrond.
Bedenk wel dat iemand nooit kan bewijzen te goeder trouw te handelen.

Dus ik ga van het tegenovergestelde uit: dat iemand oprecht is, tot tegendeel bewezen is.
Je kunt iemand niet zomaar in kwaad daglicht stellen zonder hard bewijs.

En ik zie hier ook niemand zomaar achter hem aan huppelen.
Make my day!
pi_144890615
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb hier anders heel vaak gelezen: "Baru zegt het dus het is waar." Of "Mijn contacten in Boquete zeggen het dus het is waar." waarmee dan ook Baru wordt bedoeld.
Huh? Ik heb niets van wat jij hier schrijft ooit gezegd.
pi_144890623
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ook in Panama zullen ze e.e.a. onderzocht hebben. Maar wat de resultaten daarvan zijn....?
Die botten zijn al door zoveel handen gegaan. Alles is inmiddels wel vervuild.
Make my day!
  donderdag 25 september 2014 @ 13:46:07 #297
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144890629
quote:
geleden ontkracht waren).
Ik heb die indruk totaal niet. Veel van wat op WS wordt gepost, werd hier eerst geopperd.

quote:
De bijdragen op WS van Baru die gids is geweest in Boquete
zijn zeer nuttig
Ja, vooral die post waarin hij foto 505 vergeleek met the Exorcist, was... uhmm... memorabel.

Hij is enkel bezig met het veroorzaken van mist. Ik zou mijn kaarten nog maar niet definitief veranderen, als je hem dezelfde vraag stelt op een ander tijdstip, krijg je ook weer een ander antwoord.
  donderdag 25 september 2014 @ 13:47:55 #298
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144890679
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

tja, dat er op/ in de rib fosfor is gevonden en dat geen van de botten sleepsporen van de rivier hebben.
Waarschijnlijk ook geen tandensporen op de botten anders hadden we het wel gehoord.
pi_144890731
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:46 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik heb die indruk totaal niet. Veel van wat op WS wordt gepost, werd hier eerst geopperd.

[..]

Ja, vooral die post waarin hij foto 505 vergeleek met the Exorcist, was... uhmm... memorabel.

Hij is enkel bezig met het veroorzaken van mist. Ik zou mijn kaarten nog maar niet definitief veranderen, als je hem dezelfde vraag stelt op een ander tijdstip, krijg je ook weer een ander antwoord.
Opvallend dat je dit zegt! Mij bekroop al eens het gevoel dat het account van Baru misschien door meer dan 1 persoon gebruikt wordt. Ik kan het helemaal mis hebben hoor
pi_144890924
Hoe groot achten jullie de kans dat er mensen daar in Boquete zijn, die informatie achterhouden? Die meer weten?
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')