abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144892603
Antwoorden voor Kris

Nieuws:
• De resten van Lisanne zijn overgedragen aan haar ouders.
Uitzending Vermist 23-9
Kaart van Baru (gids uit Boquete, via WS)
• NB: De taalschool van Lisanne en Kris is niet Habla Ya, maar Spanish by the river. (met dank aan Gorraay)
• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5

Overzichtskaartje waarmee mogelijk (delen van) de route mee te herleiden zijn- (Geruisloos, 17-9)
http://i1.minus.com/ibccPUElXCOWgA.jpg

Belgegevens telefoon (Geruisloos 15-9) :

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Vondsten en coördinaten in Google Maps
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 25-9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag
SPOILER
Foto's van de wandeling:
SPOILER
Analyses van de foto's:
SPOILER
Overzicht en analyses van de telefoongegevens:
SPOILER
Nieuwslinks:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Zoekacties:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Informatieve posts:
SPOILER
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:
SPOILER
pi_144892962
In vorig topic werd besproken hoe raar het is dat op de vindplek van de rib van Kris waarschijnlijk geen fosfor aanwezig was (alleen als het een landbouwomgeving moet zijn geweest waar met mestmiddelen is gewerkt) en dat het logischer zou zijn dat fosfor aanwezig is richting de Volcán Barú.

Is dit ook niet de buurt waar in het begin van de verdwijning erg veel is gezocht? Dat was opmerkelijk, omdat er toen al bekend werd gemaakt dat Kris&Lisanne waarschijnlijk de El Pianista hebben gewandeld. Is dit niet opmerkelijk?
pi_144892971
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoe kom je bij 'allerlei zijpaden'? Wij lezen alleen berichten dat er maar één pad is.
Er is nog veel onbeked over dit gebied, maar dat er maar één pad is, lijkt mij heel erg sterk
in een nationaal park van 100 bij 50 kilometer. Bovendien wonen er in het regenwoud mensen,
hoe weinig ook, dus er zijn minstens zijpaden naar hun huizen en de gebieden waar zij vee hebben.
pi_144892985
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:49 schreef Grijzemassa het volgende:
Opvallend dat je dit zegt! Mij bekroop al eens het gevoel dat het account van Baru misschien door meer dan 1 persoon gebruikt wordt. Ik kan het helemaal mis hebben hoor
Tis bij mij ook maar een aanname, het hele proces overziend.

Omdat de voor ons interessante gebieden, buiten veelal in lage resolutie op Google Earth, niet eens op kaarten zijn ingevuld, had menigeen behoefte aan antwoorden op vragen over basale dingen, qua lokale geografie.

Tot voor kort antwoordde hij daar uiterst schimmig op. Dan kon dit weer wel, dan heette de plek plots anders... je kon er geen peil op trekken, het leek wel of het een spel was, willekeur of interessantdoenerij. En hij kon het altijd op zijn steenkolen Engels gooien, qua onbegrip.

Het is niet echt vruchtbaar om hem vol ontzag als autoriteit te vereren en hem leidend te laten zijn in de cultus die WS heet. Hij geniet er duidelijk van en heeft tenslotte ook zijn tendensen en ongevoeligheden (Exorcist), sluit een misdrijf uit vanwege de naiviteit van de lokale bewoners en schuimbekt over Arrocha steeds en stelt dat hij maar 60 pond kan tillen, dus dat hij de dader niet kan zijn.

Reden voor mij om zijn bijdrages gewoon ter kennisgeving aan te nemen, inclusief de kaarten, of deze zelfs geheel terzijde te schuiven.
pi_144893156
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:02 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Er is nog veel onbeked over dit gebied, maar dat er maar één pad is, lijkt mij heel erg sterk
in een nationaal park van 100 bij 50 kilometer. Bovendien wonen er in het regenwoud mensen,
hoe weinig ook, dus er zijn minstens zijpaden naar hun huizen en de gebieden waar zij vee hebben.
Ach. "Jij denkt"... En alle berichten van mensen die daar geweest zijn gooi je dus maar overboord?
Tot het punt waar ze de noodoproep gedaan kunnen hebben zijn in het ieder geval geen zijpaden.
pi_144893271
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:26 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

De meeste van ons lezen dagelijks mee op ws. Ik vind je aantijgingen nogal dubbel, aangezien jij zelf de laatste tijd druk was op ws met verdachtmakingen naar een gids die een foto op de mirador had genomen. Baru maakte zich daar boos over, omdat het om een vriend van hem gaat.
De foto die onlangs hier (voor zover ik weet voor het eerst hier, op WS kennelijk al maanden
geleden) werd gepost, vond ik wel heel typisch en dat is wat ik geschreven heb.
Daarbij schreef ik ook dat deze gids een hele goede reputatie heeft, dus mijn bericht
was zeker niet als een verdachtmaking bedoeld. Ik kreeg ook niet de indruk dat Baru hier
'boos' om was, hij wilde alleen even duidelijk maken dat de gids nooit verdacht is geweest
en zelfs meegeholpen heeft bij de zoekacties. De uitleg dat veel foto's vanaf hetzelfde
heuveltje op de mirador gemaakt worden omdat dit gewoonweg het mooiste uitzicht biedt
vind ik wel logisch, maar natuurlijk is het wel een beetje vreemd om deze foto te zien,
die slechts een paar dagen later rond hetzelfde tijdstip is gemaakt.
  donderdag 25 september 2014 @ 15:21:41 #7
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144893600
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:03 schreef Perico het volgende:

[..]

Tis bij mij ook maar een aanname, het hele proces overziend.

Omdat de voor ons interessante gebieden, buiten veelal in lage resolutie op Google Earth, niet eens op kaarten zijn ingevuld, had menigeen behoefte aan antwoorden op vragen over basale dingen, qua lokale geografie.

Tot voor kort antwoordde hij daar uiterst schimmig op. Dan kon dit weer wel, dan heette de plek plots anders... je kon er geen peil op trekken, het leek wel of het een spel was, willekeur of interessantdoenerij. En hij kon het altijd op zijn steenkolen Engels gooien, qua onbegrip.

Het is niet echt vruchtbaar om hem vol ontzag als autoriteit te vereren en hem leidend te laten zijn in de cultus die WS heet. Hij geniet er duidelijk van en heeft tenslotte ook zijn tendensen en ongevoeligheden (Exorcist), sluit een misdrijf uit vanwege de naiviteit van de lokale bewoners en schuimbekt over Arrocha steeds en stelt dat hij maar 60 pond kan tillen, dus dat hij de dader niet kan zijn.

Reden voor mij om zijn bijdrages gewoon ter kennisgeving aan te nemen, inclusief de kaarten, of deze zelfs geheel terzijde te schuiven.
Ik twijfel niet aan Baru's integriteit, aan zijn verleden als gids, aan zijn ervaring met en kennis van het Culebra-gebied. Ik denk dat ik na 16 jaar op internet enig gevoel heb ontwikkeld voor zaken als getrol, manipulatie, verdraaiing van feiten, propaganda, enz. Ik kom het dagelijks tegen. Mijn positieve oordeel over de man is gebaseerd op het lezen van zijn berichten op WS, andere gegevens heb ik niet. Hij zal er, als het om feiten gaat, wel eens naast zitten, en zijn kijk op de dingen zal wel eens gekleurd zijn door zijn achtergrond, maar ik krijg niet de indruk dat we hier met een fantast te maken hebben, of met iemand die er een dubbele agenda op na houdt.

Overzicht van zijn berichten (ik weet niet of je bij WS ingeschreven moet zijn om de pagina te kunnen zien):
http://www.websleuths.com(...)id=867825&pp=&page=6
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144893750
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ach. "Jij denkt"... En alle berichten van mensen die daar geweest zijn gooi je dus maar overboord?
Tot het punt waar ze de noodoproep gedaan kunnen hebben zijn in het ieder geval geen zijpaden.
Dit bedoel ik dus met de mindere sfeer hier die er gelukkig op WS niet zo heerst.

Maar goed, laten we ons beperken tot de inhoud: er komt steeds meer informatie naar boven,
zowel op posts over dit onderwerp als berichten die ik op diverse sites lees over dat gebied,
dat er vele kleinere paden zijn. Er zijn ook meerdere paden over de Continental Divide heen,
zoals vanaf de Cerra Punta (in de buurt van de vulkaan Baru), die waarschijnlijk op de pianista
trail uitkomt (daar heet het pad trouwens al lang geen pianista trail meer, maar wordt vaak
Culebra trail genoemd). De meeste van die paden zijn al tientallen, soms honderden jaren oud
en nooit in kaart gebracht. Ik las laatst een stukje over 2 mannen die met kano's in dat gebied
waren (bij Alto Romero) en ontdekte dat er vele paden door het regenwoud liepen en ook zij
hadden het idee om deze paden met GPS in kaart te brengen, maar beseften dat dat
waarschijnlijk heel veel werk was en ook door de lokale bevolking misschien niet zo
gewaardeerd zou worden.

We weten niet of er geen zijpaden zijn tot het punt waar de noodoproep gedaan is, omdat we
a) niet exact weten waar de noodoproep gedaan is en b) de ouders van Kris met de gids
ook niet zover zijn doorgelopen (zij kwamen tot het eerste veegebied). Bovendien is er wel
degelijk een Y-splitsing op hun route gezien, maar dat was nog voor de mirador en we
weten inmiddels zeker dat Kris en Lisanne daar wel goed gelopen zijn richting de mirador.
pi_144894068
En op nog even aan te haken op mijn vorige post; er was ook iemand die terecht opmerkte dat er ook andere botvondsten waren gedaan van andere personen. Is daar ook fosfor opgevonden? En was het ook waarom in eerste instantie door de antropoloog werd gezegd dat het botten niet aan Lisanne/Kris toebehoren, maar DNA-onderzoek dat later wel bevestigde?
pi_144894199
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:31 schreef eigendeegcookie het volgende:
@Danyoromijn: hier verschijnen ook veel berichten die een paar maanden geleden híer ook al ontkracht zijn. 105 topics is teveel om te lezen als je wilt reageren. inderdaad juist dat gezeur van users die andere users dom vinden is a waste of space. genant ook als je bedenkt dat de verdrietige ouders misschien wel meelezen, in hun wanhoop, die moeten dan ook door die rijstebrij heen ploegen. oeps, deze post is daar juist een voorbeeld van, ik zal het niet meer doen..
Via via heb ik begrepen dat de ouders niet meelezen en alleen onderzoek van de officiële
instanties die betrokken zijn afwachten. Volgens mij stond zoiets een keer op WS.
Ik denk inderdaad dat de ouders aan dit forum ook niet zoveel hebben en eigenlijk zijn
er ook op WS maar een paar "ontdekkingen" gedaan die voor hen interessant zouden
kunnen zijn. Feit blijft toch dat het NFI en de plaatselijke autoriteiten over de volledige
informatie beschikken en mensen op de forums niet.
pi_144894293
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Van meningen van (oud-)gidsen uitgaan lijkt me in ieder geval zinvoller dan uitgaan van stellingen hier die niet kunnen worden onderbouwd.
pi_144894396
Vanaf de site: http://henhouse.freesmfhosting.com/index.php/topic,4.0.html, post 142 april 10. 10:59

Re: General discussion (last news)
« Reply #2 on: April 10, 2014, 10:59:24 pm »
Trails closed in Volcán Baru

10/04/2014 - As part of the search for two missing Dutch women, Lisanne Froon, 22, and Kris Krömers, 21, who disappeared 10 days ago, the civil defense agency Sinaproc has decided to close access to the trails leading to Volcán Baru.

Sinaproc Director Arturo Alvarado said that the decision was made because rescuers are using dogs, and that they will not be able to do their job if people are using the trails.

The search is focused on Volcán Baru, and in addition to the dogs teams are using two helicopters to look for the women.

The official said that President Ricardo Martinelli has given instructions for the search to continue until the women are located.

http://www.prensa.com/uho(...)holandesas/306675?en

He also said that tourists should not hike in the area without an experienced guide.

"We warn tourists not come alone to these mountainous areas because they don't know the area," he said".
[unquote]

Bovenstaande roept bijmij het gevoel op dat de politie / recherche al vrij snel de beschikking hadden over een digitaal mobiele netwerk spoor. Ik kan nergens anders een andere verklaring vinden waarom ze daar nu juist gingen zoeken. Tenslottte is daar wel dekking. Misschien zijn de dames daar toch op een trail geweest, misschien omdat ze ns lekker wilden gaan zwemmen, ff alles uit hun hoofd wilden zetten?
Of toch derden?. Ze kunnen ook nog met een vrouw afgesproken hebben, die dan een gestoorde man heeft. Zoals een aantal jaren geleden in Belgie en Frankrijk, dat wat ouder paar, die meisjes in hun auto lokte...

ik las laatst dat er een gluurder was bij een waterval waar wel werd gezwommen, heeft meen ik ook in de lokale pers en Boquetening iets over gestaan "peeping tom"

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 25-09-2014 15:49:11 ]
pi_144894539
Moet dit topic niet 107 heten?
pi_144894572
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:47 schreef lariss het volgende:
Moet dit topic niet 107 heten?
Sorry, heb ik me vergist? ;)
pi_144894613
Voor mij persoonlijk, zijn dit de twee artikelen van hikers in het gebied voorbij de Mirador, die het beste beeld schetsen, ook mede dankzij de foto's (de goede video's buiten beschouwing latend):

Remi die in 2,5 dag liep van El Pianista tot aan de Bocas del Toro regio

• Een blog over het afzakken van de Changuinola / Culebra Rivier van Bocas del Toro richting het gebied achter de kabelbruggen, met een beschrijving en foto's van het eenduidige pad ter plekke
pi_144894625
En over de duimen omhoog van Lisanne heb ik een en ander gelezen, maar weet niet of dit ook al aan bod is geweest? :

"Diny had twee gewonde duimen doordat ze geprobeerd had er een hete overschotel mee op te vangen. Die duimen waren op 1 april helemaal ingezwachteld. Ze stak ze op, Peter maakte er een foto van en stuurde die via WhatsApp naar Lisanne. Daar heeft ze niet meer op gereageerd."

http://www.nrcreader.nl/a(...)-doe-je-iets-voor-ze
  donderdag 25 september 2014 @ 15:50:01 #17
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144894633

[ Bericht 78% gewijzigd door Domnivoor op 25-09-2014 16:17:43 (Topicnr. is aangepast) ]
pi_144894651
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:43 schreef Poekje01 het volgende:
netwerk spoor. Ik kan nergens anders een andere verklaring vinden waarom ze daar nu juist gingen zoeken. Tenslottte is daar wel dekking. Misschien zijn de dames daar toch op een trail geweest, misschien omdat ze ns lekker wilden gaan zwemmen, ff alles uit hun hoofd wilden zetten?Of toch derden?. ik las laatst dat er een gluurder was bij een waterval waar wel werd gezwommen, heeft meen ik ook in de lokale pers en Boquetening iets over gestaan "peeping tom
Zijn verschillende verklaringen voor. Een andere aanleiding was ook dat er iemand een gil had gehoord op die trial van een vrouw en toen een klap als in een val hoorde. Ik weet bron zo niet meer, maar is hier ook eerder besproken :)
  donderdag 25 september 2014 @ 15:55:10 #19
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144894832
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:50 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Zijn verschillende verklaringen voor. Een andere aanleiding was ook dat er iemand een gil had gehoord op die trial van een vrouw en toen een klap als in een val hoorde. Ik weet bron zo niet meer, maar is hier ook eerder besproken :)
ik krijg maar niet duidelijk hoe laat dat was, die gil
  donderdag 25 september 2014 @ 15:56:41 #20
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144894887
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:50 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

De bron staat in de OP. Derde link bij de reisverslagen 8-)
pi_144894888
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:48 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Sorry, heb ik me vergist? ;)
Uh huh :-)
pi_144894985
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:55 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik krijg maar niet duidelijk hoe laat dat was, die gil
ja, en "sloth", luiaards, die vaak in bomen rondhangen, slaken soms schrille kreten, die lijken op die van een vrouw die schreeuwt, komen in dat gebied voor, dus betekent dat wellicht helemaal niets!

pi_144895073
Vers van de Panam pers:

http://laestrella.com.pa/(...)-holandesas/23807780

kan het niet vertalen helaas, Google Transl werkt via de iPad niet goed vr lappen tekst...
  donderdag 25 september 2014 @ 16:06:38 #24
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144895176
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:59 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ja, en "sloth", luiaards, die vaak in bomen rondhangen, slaken soms schrille kreten, die lijken op die van een vrouw die schreeuwt, komen in dat gebied voor, dus betekent dat wellicht helemaal niets!

er waren toen toch ook wat mannen op dat pad gezien?
pi_144895429
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:02 schreef Poekje01 het volgende:
Vers van de Panam pers:

http://laestrella.com.pa/(...)-holandesas/23807780

kan het niet vertalen helaas, Google Transl werkt via de iPad niet goed vr lappen tekst...
Hier de vertaling:
http://translate.google.c(...)-holandesas/23807780

(Je kunt gewoon de url in Google translate kopiëren met de iPad, doe ik ook)
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')