Er is blog met een reisverslag van 2 Franstalige Belgen. Zij waren, ik meen 4 april aan het wandelen, op zichzelf, op de Quetzal trail. Ze waren dacht ik gestart vanaf Vulcan Baru. Het lijkt erop dat zij id richting Boquete liepen. Zij werden op n moment staande gehouden door een bewaker, die zei dat het pad verder was afgesloten ivm. onderzoek nr vermissing Kris en Lisanne. (waarschijnlijk ivm. die Panam. honden denk ik dan) HIJ zei tegen die 2 dat een van de zoektochtmannen een schreeuw had gehoord, in dagen ervoor, en toen een geruis van takken als in een val, en daarna 3 mannen een pad had zien aflopen.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:06 schreef Marrije het volgende:
[..]
er waren toen toch ook wat mannen op dat pad gezien?
Een aantal users van WS zijn hier actief, ik herken een paar namen. Ik bedoel niet verder quaquote:Op donderdag 25 september 2014 12:34 schreef Domnivoor het volgende:
Welkom hier
Een aantal actieve users van WS zijn ook hier actief maar meestal met een andere gebruikersnaam. Dus WS kan niet een stuk verder zijn.
En inderdaad, de persoonlijke aanvallen lopen hier wel eens uit de hand.
Verder ben ik het eens met Grijzemassa: jouw eigen posts over die Mirador-foto zijn nogal suggestief.
Dank je wel voor de onderbouwingquote:Op donderdag 25 september 2014 15:56 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De bron staat in de OP. Derde link bij de reisverslagen
oh, dankjewel, zit hier bij m oude moeder, die heeft geen internet...dus te ipadden...quote:Op donderdag 25 september 2014 16:16 schreef agter het volgende:
[..]
Hier de vertaling:
http://translate.google.c(...)-holandesas/23807780
(Je kunt gewoon de url in Google translate kopiëren met de iPad, doe ik ook)
Doe haar de groeten van fok.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:22 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
oh, dankjewel, zit hier bij m oude moeder, die heeft geen internet...dus te ipadden...
Dit gaat om de enige y-splitsing op de Pianista trail. De gids zegt, dat als je linksaf gaat, je in bergachtig gebied komt, langs dezelfde rivier.. Horqueta.. maar dat je mogelijk dan meteen verdwaalt.quote:Op woensdag 24 september 2014 13:15 schreef ToniB het volgende:
Kan iemand dit aub even goed vertalen? Samenvatten wat die gids zegt op 1.10?Volgens mij staan ze daar op de Mirador en legt de gids uit dat er 1 pad verder gaat, het Pianista trail. Over dat andere pad, wat dus volgens mij die "steep Area" is waar gids A het over had zegt hij ...... Wat zegt hij hier nou precies over?
Hablar un poco Espanjol.......maar te weinig om volledig te begrijpen...
Nog eens gekeken.....volgens mij zegt hij dat ze aan het begin van de trail staan....maar daarna komen er twee oversteken (bergbeekjes) voor de Mirador?
pas om 1.58 staan ze op de top. Please vertaal even svp.
Auchquote:Op donderdag 25 september 2014 16:19 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Een aantal users van WS zijn hier actief, ik herken een paar namen. Ik bedoel niet verder qua
informatie, want ik zie inderdaad dat alle informatie er wel is (veel informatie komt trouwens van
WS van o.a. Matteo, Torero, Baru, etc.), maar meer qua conclusies. Het algemene niveau ligt
daar wat hoger en iedereen is wat meer up-to-date (maar ook niet iedereen natuurlijk).
Ik heb mijn post over die foto nog eens toegelicht, want het was zeker niet suggestief bedoeld,
maar ik herhaalde wat anderen hier ook over de foto schreven, ik was benieuwd naar de reacties.
Ik had deze foto nog nooit gezien, was nieuw voor mij, maar bleek 2 maanden geleden al op WS
te staan (tja, sorry, toen was ik even niet zo actief meer met dit onderwerp bezig, dat kwam
pas weer na die uitgelekte foto's).
Sorry hoor, merk er hier bij FOK niks tot weinig van. Bij WS zijn door alle (overigens niks mis mee) kaartenneuzelaars veel fijne users verdwenen, of minder gaan posten. De kaartenneuzelaars olv. Baru, hebben zeker goeds gebracht, maar als je B vraagt waarom er niet richting Rio Velorio en Rio Culebre bij Alto Moro is gezocht, blijft het angstwekkend stil. Misschien dat een user hier, die hem kent, nog eens nr zijn mening / ideeen hierover vragen.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:25 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus met de mindere sfeer hier die er gelukkig op WS niet zo heerst.
......
Helemaal niet "Auch". Ik vind het hier veel leuker dan daar.quote:
Ik heb inderdaad geconstateerd dat er op WS duidelijk twee "kampen" zijn ontstaan:quote:Op donderdag 25 september 2014 13:39 schreef Deiner het volgende:
[..]
Op WS zijn Baru en jij sinds enige tijd al veel verder inderdaad met wrapping things up. Paadje hier, levensgevaar daar. Verdwaald, verongelukt, niks te zien mensen, doorlopen maar.
Ik lees daar niet eens meer. Die draad is vernaggeld.
quote:Op donderdag 25 september 2014 16:35 schreef agter het volgende:
[..]
Helemaal niet "Auch". Ik vind het hier veel leuker dan daar.
En als hij het over de sfeer hier heeft: beetje vreemd om op een ander forum te gaan posten dat daar "het niveau veel hoger is". Dat is pas een sneer. Blijf dan lekker daar.
Overigens vind ik het niveau niet veel schelen, ligt er maar net aan wanneer je leest.
Ik zie sws de toegevoegde waarde om zoiets hier te gaan posten niet. Wat wil hij daar nou mee bereiken?quote:
Van die foto was hier maanden geleden ook al een discussie, door mij zelf gestart. Ws heeft de discussie zelfs overgenomen van hier. Kun je nazoeken, de eerste die de disussie op ws startte refereerde naar dit forum.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:12 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
De foto die onlangs hier (voor zover ik weet voor het eerst hier, op WS kennelijk al maanden
geleden) werd gepost, vond ik wel heel typisch en dat is wat ik geschreven heb.
Daarbij schreef ik ook dat deze gids een hele goede reputatie heeft, dus mijn bericht
was zeker niet als een verdachtmaking bedoeld. Ik kreeg ook niet de indruk dat Baru hier
'boos' om was, hij wilde alleen even duidelijk maken dat de gids nooit verdacht is geweest
en zelfs meegeholpen heeft bij de zoekacties. De uitleg dat veel foto's vanaf hetzelfde
heuveltje op de mirador gemaakt worden omdat dit gewoonweg het mooiste uitzicht biedt
vind ik wel logisch, maar natuurlijk is het wel een beetje vreemd om deze foto te zien,
die slechts een paar dagen later rond hetzelfde tijdstip is gemaakt.
Het viel mij erg op hoe mensen hier elkaar persoonlijk aanvallen, dat wordt op WS nietquote:Op donderdag 25 september 2014 16:35 schreef agter het volgende:
[..]
Helemaal niet "Auch". Ik vind het hier veel leuker dan daar.
En als hij het over de sfeer hier heeft: beetje vreemd om op een ander forum te gaan posten dat daar "het niveau veel hoger is". Dat is pas een sneer. Blijf dan lekker daar.
Overigens vind ik het niveau niet veel schelen, ligt er maar net aan wanneer je leest.
Het algemene niveau op WS is ook niet altijd geweldig. Vandaag kwamen de spoken weer te voorschijnquote:Op donderdag 25 september 2014 16:19 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Een aantal users van WS zijn hier actief, ik herken een paar namen. Ik bedoel niet verder qua
informatie, want ik zie inderdaad dat alle informatie er wel is (veel informatie komt trouwens van
WS van o.a. Matteo, Torero, Baru, etc.), maar meer qua conclusies. Het algemene niveau ligt
daar wat hoger en iedereen is wat meer up-to-date (maar ook niet iedereen natuurlijk).
Ik heb mijn post over die foto nog eens toegelicht, want het was zeker niet suggestief bedoeld,
maar ik herhaalde wat anderen hier ook over de foto schreven, ik was benieuwd naar de reacties.
Ik had deze foto nog nooit gezien, was nieuw voor mij, maar bleek 2 maanden geleden al op WS
te staan (tja, sorry, toen was ik even niet zo actief meer met dit onderwerp bezig, dat kwam
pas weer na die uitgelekte foto's).
En je hebt je helemaal geregistreerd om ons dit te komen vertellen?quote:Op donderdag 25 september 2014 16:42 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Het viel mij erg op hoe mensen hier elkaar persoonlijk aanvallen, dat wordt op WS niet
getolereerd (dan krijg je meteen een *modsnip*). Maar het is misschien inderdaad niet zo
aardig van me om te zeggen dat het niveau daar hoger ligt, maar ja, dat is wel mijn mening.
Overigens zijn hier zeker ook een aantal posters die hele nuttige dingen geschreven hebben
en uitgezocht hebben en daarom heb ik hier ook veel posts gelezen.
Aangezien ik me wel stoorde aan een aantal aantijgingen, wilde ik daar in ieder gevalquote:Op donderdag 25 september 2014 16:39 schreef agter het volgende:
[..]
Ik zie sws de toegevoegde waarde om zoiets hier te gaan posten niet. Wat wil hij daar nou mee bereiken?
"Ja, de sfeer is hier klote, en bij jullie zijn ze al veel verder"?
Wat een onzin.
Lang leve Fok!
zou een mod die gast kunnen afblokken hier, met zijn opruiende praatjes, praatjes vullen geen gaatjes.quote:
Hier wordt ook gemod, neem dat van me aan.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:42 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Het viel mij erg op hoe mensen hier elkaar persoonlijk aanvallen, dat wordt op WS niet
getolereerd (dan krijg je meteen een *modsnip*). Maar het is misschien inderdaad niet zo
aardig van me om te zeggen dat het niveau daar hoger ligt, maar ja, dat is wel mijn mening.
Overigens zijn hier zeker ook een aantal posters die hele nuttige dingen geschreven hebben
en uitgezocht hebben en daarom heb ik hier ook veel posts gelezen.
Je zult begrijpen dat ieder forum uniek is, een eigen sfeer heeft. Ik vind het allemaal wel meevallen hier.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:47 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Aangezien ik me wel stoorde aan een aantal aantijgingen, wilde ik daar in ieder geval
commentaar op geven. Daarnaast hoop ik dat het hier op dit forum ook weer meer over
de inhoud zal gaan (gelukkig zijn er een redelijk aantal posters wel met de inhoud bezig).
Ook zie ik dat het hier vooral om het misdaadscenario gaat en dat er minder aandacht
aan het verdwaal/ongeluk-scenario wordt besteed.
Het is zijn mening he, en dat is zijn goed recht.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:49 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
zou een mod die gast kennen afblokken hier, met zijn opruiende praatjes, praatjes vullen geen gaatjes.
Spaar ons jouw bespiegelingen aub, totaal niet relevant hier voor K en L.
Proost !
Hoe zou hij die foto gekregen moeten hebben? Vanaf een Canon Powershot kun je geenquote:Op donderdag 25 september 2014 16:44 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het algemene niveau op WS is ook niet altijd geweldig. Vandaag kwamen de spoken weer te voorschijn
Over die foto: Ik hou het erop dat P.M. de iPhone-foto van Kris op de Mirador had (ja, al op 4 april) en daarom daar een foto gemaakt heeft.
Dat lijkt zo omdat je wsl nog niet zo lang mee leest. Als je terug gaat lezen zul je genoeg over verdwalen tegenkomen, zelfs tot frustratie van de aanhangers van een misdrijf. Overigens staan de meeste mensen die hier posten open voor zowel de mogelijkheid van een misdrijf als verdwalen, ongeluk.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:47 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Aangezien ik me wel stoorde aan een aantal aantijgingen, wilde ik daar in ieder geval
commentaar op geven. Daarnaast hoop ik dat het hier op dit forum ook weer meer over
de inhoud zal gaan (gelukkig zijn er een redelijk aantal posters wel met de inhoud bezig).
Ook zie ik dat het hier vooral om het misdaadscenario gaat en dat er minder aandacht
aan het verdwaal/ongeluk-scenario wordt besteed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |