abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144899720
quote:
« Reply #2 on: April 10, 2014, 10:59:24 pm »
Trails closed in Volcán Baru

10/04/2014 - As part of the search for two missing Dutch women, Lisanne Froon, 22, and Kris Krömers, 21, who disappeared 10 days ago, the civil defense agency Sinaproc has decided to close access to the trails leading to Volcán Baru.

Bovenstaande roept bijmij het gevoel op dat de politie / recherche al vrij snel de beschikking hadden over een digitaal mobiele netwerk spoor. Ik kan nergens anders een andere verklaring vinden waarom ze daar nu juist gingen zoeken. Tenslottte is daar wel dekking. Misschien zijn de dames daar toch op een trail geweest, misschien omdat ze ns lekker wilden gaan zwemmen, ff alles uit hun hoofd wilden zetten?

Ze hadden een Volcan Baru trip geboekt voor zaterdag 5 april; dan lijkt het mij niet logisch dat ze zelf al op 1 april naar toe gingen.
En dan ook nog na terugkeer van de Pianista.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_144899769
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 18:52 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ze hadden een Volcan Baru trip geboekt voor zaterdag 5 april; dan lijkt het mij niet logisch dat ze zelf al op 1 april naar toe gingen.
BTW, is er een connectie tussen Eileen en (gids) Baru?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  donderdag 25 september 2014 @ 18:59:49 #78
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144899934
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 18:40 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Bedoel je dat dat beter is of juist niet? Ik heb m nog steeds in mijn achterhoofd zitten. Vooral omdat ik heel in het begin op het expat forum las dat deze meneer de 1e twee weken van april niet bereikbaar was. En niemand wist waar hij was.
makkelijker, want de mensen die zeggen hoe groot is de kans dat je daar een psychopaat tegenkomt, willen niet horen dat er daar 1 woont.
  donderdag 25 september 2014 @ 19:12:58 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144900409
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 18:52 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Het is ook niet erg logisch dat ze een dag eerder al op de Pianista waren en de volgende dag alles nog eens dunnetjes overdeden (en dat is toch de rotsvaste overtuiging van sommigen). En dat slechts om de getuigenverklaringen van de eerste tijdlijn in te kunnen passen. ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_144900422
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 18:59 schreef Marrije het volgende:

[..]

makkelijker, want de mensen die zeggen hoe groot is de kans dat je daar een psychopaat tegenkomt, willen niet horen dat er daar 1 woont.
I even have problem with women falling in love with me after coming down from the mountains and having a 5 minute chat. I am particularly careful not to "enchant" my acquaintance's wives.

if you carry a book of differrent kinds of birds and say your doing an inventory of the birds present in your area for the local bird watching society, well thats differrent, no one can be all that bad if they just watch birds!

Souls are special kinds of atoms that acquire energy and expand or lose it and are captured by quartz cristals(sand). They become powerless ginees in the bottle suffering until the gardeners of space liberate them and replant them, if they are lucky.

Je zal hem maar tegenkomen in de jungle :X
pi_144900433
:X
  donderdag 25 september 2014 @ 19:23:52 #82
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144900806
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:13 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

I even have problem with women falling in love with me after coming down from the mountains and having a 5 minute chat. I am particularly careful not to "enchant" my acquaintance's wives.

if you carry a book of differrent kinds of birds and say your doing an inventory of the birds present in your area for the local bird watching society, well thats differrent, no one can be all that bad if they just watch birds!

Souls are special kinds of atoms that acquire energy and expand or lose it and are captured by quartz cristals(sand). They become powerless ginees in the bottle suffering until the gardeners of space liberate them and replant them, if they are lucky.

Je zal hem maar tegenkomen in de jungle :X
in je hot pants zonder vogelboek
pi_144900955
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het is ook niet erg logisch dat ze een dag eerder al op de Pianista waren en de volgende dag alles nog eens dunnetjes overdeden (en dat is toch de rotsvaste overtuiging van sommigen). En dat slechts om de getuigenverklaringen van de eerste tijdlijn in te kunnen passen. ;)
Dat is ook zeker het probleem Whiskers met alle getuigenissen van mensen die claimen hen gezien te hebben.
Maar aangezien ze het allemaal hebben over "in de middag" (na 13.00 uur) dan kan het slechts 2 dingen betekenen:

1- de getuigenissen kloppen niet.
2- de getuigenissen kloppen wel
Maar als 2 klopt dan betekent dat ook dat er geknoeid is met de fotocamera waar Lisanne om 13.00 uur 1 april op de mirador staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 25-09-2014 19:36:07 ]
pi_144901271
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:27 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dat is ook zeker het probleem Whiskers met alle getuigenissen van mensen die claimen hen gezien te hebben.
Maar aan gezien ze het allemaal hebben over "in de middag" (na 13.00 uur) dan kan het slechts 2 dingen betekenen:

1- de getuigenissen kloppen niet.
2- de getuigenissen kloppen wel
Maar als 2 klopt dan betekent dat ook dat er geknoeid is met de fotocamera waar Lisanne om 13.00 uur 1 april op de mirador staat.
En dat is precies wat mij niet lekker zit in deze hele zaak. Die getuigenissen van diverse mensen die niet te rijmen zijn met de foto's en telefoonoproepen. Goed, 1 iemand kan zich vergissen in de datum of dag, maar allemaal? En alle blonde vrouwen lijken op elkaar gaat hier ook niet op omdat Lisanne voor een vrouw behoorlijk lang was. Die verwissel je niet zomaar met een willekeurige toeriste.
pi_144901378
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:36 schreef Rubella het volgende:

[..]

En dat is precies wat mij niet lekker zit in deze hele zaak. Die getuigenissen van diverse mensen die niet te rijmen zijn met de foto's en telefoonoproepen. Goed, 1 iemand kan zich vergissen in de datum of dag, maar allemaal? En alle blonde vrouwen lijken op elkaar gaat hier ook niet op omdat Lisanne voor een vrouw behoorlijk lang was. Die verwissel je niet zomaar met een willekeurige toeriste.
pi_144901443
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:36 schreef Rubella het volgende:

[..]

Maar welke verklaringen kunnen we hier voor bedenken?
Make my day!
pi_144901608
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 18:28 schreef Lavenderr het volgende:
Op de resten van de omgekomen Kris Kremers en Lisanne Froon zijn geen sporen van geweld aangetroffen. Dat schrijven lokale media op gezag van de Panamese hoofdaanklager Betzaida Pittí.
Nauwkeuriger zou zijn:

Op de gevonden resten van de omgekomen Kris Kremers en Lisanne Froon zijn geen sporen van geweld aangetroffen.

Wat er op de (nog) niet gevonden resten zou kunnen worden aangetroffen, is nu natuurlijk (nog) niet bekend.
pi_144901613
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:41 schreef agter het volgende:

[..]

Tsja, hele goede vraag. Ik weet het niet. Zonder direct uit te gaan van kwade opzet moet er toch ergens in de tijdlijnen iets niet goed zitten.
  donderdag 25 september 2014 @ 19:53:15 #89
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144901809
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:46 schreef Rubella het volgende:

[..]

Tsja, hele goede vraag. Ik weet het niet. Zonder direct uit te gaan van kwade opzet moet er toch ergens in de tijdlijnen iets niet goed zitten.
Ouder1 heeft hier al meermaals verteld dat zij denkt dat het kan door een (onbewust) suggestieve vraagstelling.
pi_144901896
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ouder1 heeft hier al meermaals verteld dat zij denkt dat het kan door een (onbewust) suggestieve vraagstelling.
Zou kunnen, maar zou dat dan voor al deze mensen gelden? En wat voor de getuigenverklaringen die L&K gezien hebben? Daar kun je moeilijk iets aan verzieken qua vraagstelling. Je laat een foto zien en ze worden herkend of niet.
  donderdag 25 september 2014 @ 19:59:31 #91
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144901997
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:56 schreef Rubella het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar zou dat dan voor al deze mensen gelden? En wat voor de getuigenverklaringen die L&K gezien hebben? Daar kun je moeilijk iets aan verzieken qua vraagstelling. Je laat een foto zien en ze worden herkend of niet.
Dan hoef je de dag of tijd nog niet goed in je geheugen te hebben ;)

Maar goed ik heb al 2 verklaringen van Fok!-ers uit dit draadje gegeven:
1. De getuigen zagen de dames een dag eerder
2, De getuigen zijn beïnvloed door de vraagstelling

En voor de duidelijkheid: ik zeg NIET dat ik het met die verklaringen (on)eens ben :P Ik som ze gewoon alleen maar op.
  donderdag 25 september 2014 @ 19:59:33 #92
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144901999
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. De eerste getuige heeft ze bv. om 14:00 's middags gezien, en alle volgende getuigen worden met dat tijdstip geconfronteerd.
Getuige: Ik heb ze vorige week ergens gezien geloof ik.
Onderzoeker: Was dat dinsdag om 14:00 bij El Pianista?
Getuige: Ja, dat zal het geweest zijn.

Als je de video met getuigen bekijkt, zie je dat Oliva heel aarzelend een verklaring aflegt, met allemaal voorwaardelijke zinnen. Ze is er totaal niet zeker van.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_144902059
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dan hoef je de dag of tijd nog niet goed in je geheugen te hebben ;)

Maar goed ik heb al 2 verklaringen van Fok!-ers uit dit draadje gegeven:
1. De getuigen zagen de dames een dag eerder
2, De getuigen zijn beïnvloed door de vraagstelling

En voor de duidelijkheid: ik zeg NIET dat ik het met die verklaringen (on)eens ben :P Ik som ze gewoon alleen maar op.
Eens. Ik ken je als user langer dan vandaag, dus ik weet hoe je het bedoelt.
  donderdag 25 september 2014 @ 20:01:42 #94
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144902076
Een ander punt is dat de getuigenverklaringen niet met elkaar te rijmen zijn. Ze kunnen sowieso niet allemaal kloppen ;)
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_144902080
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:41 schreef agter het volgende:

[..]

ik kan me hier een gedachtenwisseling herinneren met Grijzemassa, over die zomer en wintertijden.
En dat er 7 uur tijdsverschil zou zijn etc.

Waarom vinden we eigenlijk allemaal dat de vrouwen perse op de cameratijden op de mirador en daarachter zijn geweest? De zon staat daar de hele dag bijna zoals bij ons 12:00u begrijp ik, en gaat dan heel snel naar beneden, beinvloed dat dan wellicht niet hoe hier (te eenzijidig, qua tijdstippen) er naar gekeken wordt?

Ze waren nog opde taalschool, maar ook bovenop de mirador? (auto, lift?)

Trouwens, de vriend van Kris kreeg nog een appje toch, klopte die tijden dan met de tijdbevindingen hier?

Stel dat in Panam. iemand moedwillig die tijden 'vervroegd' wilde hebben, door het weghlalen van die tumbnail data, en aanpassing van EXIF bestanden, welk motief zou daar dan achter zitten? Om een verdwaalscenario aannemelijker te maken, en, zo ja, is dat dan zo gelukt?

En waarom krijgen we nu niet alle foto's in de MSM te zien? Als het Pan. OM toch het onderzoek zou sluiten, hoeft pa Kremers zich toch ook niet meer aan die afspr. te houden toch? Of hebben we nu wel echt alle foto's die er zijn, te zien gekregen?
  donderdag 25 september 2014 @ 20:05:05 #96
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144902180
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:01 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ik kan me hier een gedachtenwisseling herinneren met Grijzemassa, over die zomer en wintertijden.
En dat er 7 uur tijdsverschil zou zijn etc.

Waarom vinden we eigenlijk allemaal dat de vrouwen perse op de cameratijden op de mirador en daarachter zijn geweest? De zon staat daar de hele dag bijna zoals bij ons 12:00u begrijp ik, en gaat dan heel snel naar beneden, beinvloed dat dan wellicht niet hoe hier (te eenzijidig, qua tijdstippen) er naar gekeken wordt?
Trouwens, de vriend van Kris kreeg nog een appje toch, klopte die tijden dan met de tijdbevindingen hier?

Stel dat in Panam. iemand moedwillig die tijden 'vervroegd' wilde hebben, door het weghlalen van die tumbnail data, en aanpassing van EXIF bestanden, welk motief zou daar dan achter zitten? Om een verdwaalscenario aannemelijker te maken, en, zo ja, is dat dan zo gelukt?

En waarom krijgen we nu niet alle foto's in de MSM te zien? Als het Pan. OM toch het onderzoek zou sluiten, hoeft pa Kremers zich toch ook niet meer aan die afspr. te houden toch? Of hebben we nu wel echt alle foto's die er zijn, te zien gekregen?
De ouders geloven ook heilig in de huidige tijdlijn (zie uitzending Vermist van deze week. Vader Kremers heeft het over die tijdlijn). Verder hadden "we" hier al eerder het idee dat de foto (zonder de duimen omhoog, gelekt via de FB van de broer van Lisanne) vroeg in de middag genomen moest zijn.

De foto's die we kennen zijn gelekt naar de Panamese pers en de ouders (van iig Kris) waren TEGEN het publiceren van de foto's in de NL media. Heel veel NL media hebben ze dan ook dezelfde dag weer verwijderd van hun site.
  donderdag 25 september 2014 @ 20:17:36 #97
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144902648
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nauwkeuriger zou zijn:

Op de gevonden resten van de omgekomen Kris Kremers en Lisanne Froon zijn geen sporen van geweld aangetroffen.

Wat er op de (nog) niet gevonden resten zou kunnen worden aangetroffen, is nu natuurlijk (nog) niet bekend.
De betekenis van die (negatieve) vaststelling is inderdaad heel beperkt. Als er van Marianne Vaatstra niet meer was teruggevonden dan van K of L, zouden er waarschijnlijk ook geen sporen van geweld zijn aangetroffen.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144902733
vraag : Hoe kan het dat ` die Eilien ` om 00.15 uur op 2 april belde naar de ouders van Lisanne ? Hoe kwam zij aan Lisannes thuis- telefoonnummer ?
.....toch raar, je bent met een vriendin op vakantie, je raakt vermist....en vervolgens belt IEMAND uit mijn vakantie-adres, naar mijn ouders............huhh ??
En wat ook `vreemd` is dat de broer van Lisanne vertelde bij RTLNight,, dat toen ze thuis `dit telefoontje ` kregen, K & L al `anderhalve dag ` vermist waren ??
( of kwam dat ` telefoontje ` dan op 3 april om 00.15 uur ?? En staat het fout geschreven in het artikel dat ik net las van een link ? half uur geleden ...)
pi_144902770
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:17 schreef Gorraay het volgende:

[..]

De betekenis van die (negatieve) vaststelling is inderdaad heel beperkt. Als er van Marianne Vaatstra niet meer was teruggevonden dan van K of L, zouden er waarschijnlijk ook geen sporen van geweld zijn aangetroffen.
  donderdag 25 september 2014 @ 20:21:17 #100
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144902783
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:17 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Klopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')