Op zondagen werk ik ook voor iets van 2 euro per uur netto. Dat is dan op universitair niveau.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Werk jij voor ¤2,- per uur? En welk niveau is dat dan? Lbo, mbo, hbo of wo? In mijn laatste baan zat ik idd ook net iets boven ¤1600.- in een hbo baan met zo'n 60 uur per week zonder pauzes. Geen Cao en voor mij 500 anderen..
Er zijn bepaalde dingen binnen defensie waar ik me heel erg boos over kan maken maar er zijn nog meer dingen die er echt goed geregeld zijn.
Uiteraard gaat dit topic hier niet over. Het gaat over dat artikel en of VeVa kindsoldaten zijn.
Bij defensie?quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op zondagen werk ik ook voor iets van 2 euro per uur netto. Dat is dan op universitair niveau.
Ja.quote:
Als je op zondag 16 uur werkt (wat heel normaal is), dan krijg je 30 euro netto OT en 4 'dure uren'. Die 4 dure uren leveren mij nog zo'n 20 euro netto op. Dat is dus 50 euro voor 16 uur werk, is 3,10 per uur.quote:
Als de dure uren uitbetaald worden, in de eerste instantie dien je ze gewoon op te nemen. (tijd voor tijd)quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je op zondag 16 uur werkt (wat heel normaal is), dan krijg je 30 euro netto OT en 4 'dure uren'. Die 4 dure uren leveren mij nog zo'n 20 euro netto op. Dat is dus 50 euro voor 16 uur werk, is 3,10 per uur.
Ok, 2 euro was te laag ingeschat. Maar nog steeds is het niet dik hoor!
Net zo iets als de internationale ambulance dus? Daar kreeg ik ook max 8 uur per dag betaald terwijl 14-18 uur rijden op lange ritten toch heel normaal was. Geen vergoeding voor 's nachts van huis zijn ook. Hotel kosten wel vergoed maar eten en drinken niet. En tja.. als je een patiënt bij je had was je in de praktijk gewoon 24 uur per dag aan het werk. 2 á 3 uur privé in een 3 daagse rit was toch wel de max. En dan was het bij ons nog goed. Bij de concurrent kregen ze een vaste vergoeding voor de hotels.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja.
Op het moment dat je op oefening oid bent krijg je je reguliere werkweek uitbetaald. Daarbovenop krijg je een oefentoelage, omgerekend is dat ongeveer een euro of 2 per uur.
Dit is ook wel een leuke: Naar Mali: Voor weinig extra's dan minimumloon en een gratis maaltijd
En dat is dan een uitzending.
Wat kreeg je dan voor de rest van de uren buiten die 8 uur?quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Net zo iets als de internationale ambulance dus? Daar kreeg ik ook max 8 uur per dag betaald terwijl 14-18 uur rijden op lange ritten toch heel normaal was. Geen vergoeding voor 's nachts van huis zijn ook. Hotel kosten wel vergoed maar eten en drinken niet. En tja.. als je een patiënt bij je had was je in de praktijk gewoon 24 uur per dag aan het werk. 2 á 3 uur privé in een 3 daagse rit was toch wel de max. En dan was het bij ons nog goed. Bij de concurrent kregen ze een vaste vergoeding voor de hotels.
Niets.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat kreeg je dan voor de rest van de uren buiten die 8 uur?
Onder wat voor CAO val je dan? Als je nl. onder de reguliere ambulance CAO viel hebben ze je opgelicht.quote:
Het zijn repatriëringen, daarbij vielen we niet onder een Cao.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Onder wat voor CAO val je dan? Als je nl. onder de reguliere ambulance CAO viel hebben ze je opgelicht.
Ja natuurlijk... vind je het erg dat ik daar geen snars van geloof? Of is het een Bulgaar die asperges aan het trekken is in Limburg?quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het zijn repatriëringen, daarbij vielen we niet onder een Cao.
En opgelicht.. tja.. Dat overkomt nu zoveel mensen, ik in mijn laatste baan ook. Voor jou 500 anderen dus als het je niet aanstaat dan flikker je maar op. Mijn vriend heeft nu ook een baan waarbij hij gewoon onder het wettelijk minimum verdiend en heel wat wet en regelgeving wordt overtreden. Maar het is dat of een uitkering.
Nee, maar het komt wel in de buurt. Bijna al zijn collegae zijn idd MOElanders en een paar studenten. Hij is zelf automonteur maar komt daar niet aan de bak. En hij is gewoon een rasechte Nederlander.quote:Op zaterdag 27 september 2014 10:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja natuurlijk... vind je het erg dat ik daar geen snars van geloof? Of is het een Bulgaar die asperges aan het trekken is in Limburg?
quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:58 schreef Ouder1 het volgende:
Maar kunnen we het weer over de VeVa hebben?
Broodje aap. Het is op een gegeven moment wel geweest dat tijdens de bezuinigingen van 1 miljard en de wervingsstop dat er veel veva'ers zijn afgewezen. Ook was de allereerste lichting erg bedroevend, ook de jaren daarna zijn er veel watervallers geweest. Maar als ik kijk naar mijn directe omgeving wordt het wel steeds meer.quote:Op donderdag 25 september 2014 17:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En ik las dat 50% van de VeVa leerlingen na het behalen van hun diploma niet door de defensiekeuring komen. Klopt dat of is dat een broodje aap verhaal (die man zei wel meer dingen die me overdreven leken)?
Ik had het niet over de kwaliteit, eerder over het aantal afvallers dat is afgenomen.quote:Op zondag 28 september 2014 15:46 schreef Bouke-p het volgende:
Beter? Veva en daarna de amo is gewoon een lachertje. Het is een stoomcursus in de maat lopen, rangen herkennen, basis wapen handelingen kennen en kunnen en de rest leren ze paraat wel.
En dat is precies wat mijn 2 jongste collega's vinden, die net een paar maanden klaar zijn met de amo.
Eentje die van een heul goede baan af komt wellicht. Daar lopen er misschien tien van rond in heel Nederland.quote:Op zondag 28 september 2014 17:40 schreef fathank het volgende:
Ohja welke bijstandsmoeder krijgt 2k netto? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ik denk dat Bouke-p naar dat nieuwsbericht van laatst verwijst wat gebasseerd is op eoa blog van iemand.quote:Op zondag 28 september 2014 17:40 schreef fathank het volgende:
Ohja welke bijstandsmoeder krijgt 2k netto? Daar ben ik wel benieuwd naar.
2000 voor 3 mensen is geen probleem hoor. Geen werk dus geen auto nodig.quote:Op zondag 28 september 2014 19:50 schreef Vortix het volgende:
297 euro huursubsidie per maand. TuurlijkVerder, 2000 euro voor drie mensen. Succes.
Uit: DEF / Waarom maakt defensie de laatste tijd zoveel reclame?quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vergelijkingen met het bedrijfsleven heb ik een broertje dood aan, die worden alleen maar gedaan op de momenten dat het uitkomt, lees goedkoper, ergo, in het nadeel van de militair. Als er de andere kant op vragen worden gesteld over bv. de overwerkvergoeding, oefentoelages etc. die per saldo wel heel karig zijn is het bek dicht, dekken dienen hulzen rapen.
Is niet erg, dat wist ik van te voren. Maar wees dan ook zo fair om de nadelen die je als militair hebt ook meteen even marktconform recht te trekken en niet alleen maar alle "voordelen" (voor zover nog aanwezig) weg te bezuinigen.
Als voorbeeld de oefentoelage, die is gesteld op 56,73 bruto per 24 uur. Ik reken daar even 8 uur af (normale salaris). Een militair krijgt dus maar liefst 3,55 euro per uur (bruto!) aan vergoeding, 42% eraf = 2 euro en een stuiver. Nu zullen de slimmeriken wel weer beginnen met: "Ja maar, 8 uur slaap"... uhu...Oefening is gewoon 24 uur per dag bezig en slapen en eten wanneer het tussendoor kan.
En oh ja, de weekenden krijg je sowieso geen salaris (buiten de 40 urige werkweek) dus die uren worden afgekocht met alleen de oefentoelage.
Sowieso zijn de laatste jaren de voordelen (secundaire arbeidsvoorwaarden) die je had als militair al tot op het bot wegbezuinigd en zijn de nadelen die je al had alleen maar groter geworden.
En door die instelling falen zoveel van die VeVa-gastjes ondanks dat de AMO zo uitgekleed is de laatste tijd?quote:Op zondag 28 september 2014 18:53 schreef Thaboel het volgende:
Maar Veva is kut. Gastjes denken dat er al zijn zodra ze een amo/mfo starten. Redelijk wat uitvallers. Meer dan bij bij intreders direct vanuit de burger.
Cijfer heb ik niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |