Ja bang zijn voor mensen die tegen zwarte piet zijn omdat ze wel eens isis-strijders zouden kunnen worden is logisch.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jouw tegenargumenten zijn zo goed dat ik het me niet voor kan stellen dat je niemand kan overtuigen.
Dat was lache hequote:Op woensdag 24 september 2014 00:37 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Ja bang zijn voor mensen die tegen zwarte piet zijn omdat ze wel eens isis-strijders zouden kunnen worden is logisch.
Mag hopen dat de rest van je posts ook zo bedoeld waren.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:39 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat was lache heIk ga alleen maar mee in zijn gang van argumentatie
Duh. Alsof serieus reageren in dit soort topics nog zin heeft.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:43 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Mag hopen dat de rest van je posts ook zo bedoeld waren.
Hoe doen ze dat dan? Racisme uitlokken?quote:Op woensdag 24 september 2014 00:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Duh. Alsof serieus reageren in dit soort topics nog zin heeft.
Overigens ben ik nog steeds van mening dat juist de Zeurpieten racisme uitlokken.
Dat heb ik eerder uitgelegd, kan je zo terugvinden. Het is nu kinderbedtijd dus ik sluit af. Tabeequote:Op woensdag 24 september 2014 00:54 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat dan? Racisme uitlokken?
Oh je was dus wel serieus in dit topic.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:58 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat heb ik eerder uitgelegd, kan je zo terugvinden. Het is nu kinderbedtijd dus ik sluit af. Tabee
Ik ben voor zwarte piet en beargumenteer waarom de tegenstanders van ZP hypocriet zijn en ik ben een racist?quote:Op woensdag 24 september 2014 00:26 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Je vergeet er bij te zeggen dat je verder absoluut geen racist bent.
Deels, ja. So what?quote:Op woensdag 24 september 2014 01:01 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Oh je was dus wel serieus in dit topic.
Heeft denk ik meer te maken met het feit dat het ook getweet werd en dus zo kort mogelijk moest?quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
HEMA neemt ZP niet eens in de mond meer, dat noem ik ZP in de ban doen:
[..]
Lekkere dooddoener weer.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:26 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Je vergeet er bij te zeggen dat je verder absoluut geen racist bent.
Omdat het dit jaar de hele zomer door ging.quote:Op woensdag 24 september 2014 13:30 schreef sp3c het volgende:
voor mijn gevoel was er in voorgaande jaren veel meer heiso om rond deze tijd
nu doen de praatprogramma's en wilders zo nog wel hun best maar verder hoor je er op een verdwaald grapje na eigenlijk niemand meer over voor mijn gevoel
Jouw mening. .quote:Op zondag 21 september 2014 00:53 schreef luxerobots het volgende:
@Xaobotnik
Je komt in je stukjes tekst niet verder dan wat meninkjes en je maakt nauwelijks een helder punt
Het gaat altijd om compromis. Ik vind zelf een groene piet sowieso lelijk en ben voor gewoon een ander concept. Dat het racisme zou zijn... Ook oneens. Ik hoef toch niet perse volledig aan die 'zwarte piet niet-petitie' kant te staan? Ik geef puur en alleen mijn eigen idee in deze.quote:Is gewoon niet waar, stel Piet wordt morgen groen, rood of blauw. Dan blijft het toch een 'neger' met een andere kleur. Dan is het probleem echt niet opgelost.
Het is geen kwestie van een meerderheid vs een minderheid. Als je de meerderheid beleid zou laten maken, zou het een teringzooi worden. Niet in de laatste plaats omdat een meerderheid totaal niet in staat is om beleid te maken of rekening te houden met een zwakkere groep.quote:Ik las in de Metro (18 september) dat bij een onderzoek is gevraagd of men Zwarte Piet wil of Roet Piet. 96% van de Nederlanders wil dat Piet blijft zoals hij is. Bij de allochtonen koos ook de overgrote meerderheid voor Zwarte Piet in plaats van Roet Piet.
Kijk naar het verschil in toon hier:quote:Jij hebt het over een groeiend aantal mensen dat tegen Zwarte Piet is. Maar je bewijst niets. Dat de media (DWDD, Pauw (en Witteman) etc) veel tegenstanders aan het woord laten. Betekent niet dat het in de samenleving om-en-om is. De media willen een programma met kijkcijfers, ophef zorgt voor betere kijkcijfers dan een show waar iedereen het met het elkaar eens is.
Ik heb het niet over de verhoudingen gehad. Wel over de reach.quote:Het aantal BN'ers dat tegen Zwarte Piet is bewijst ook niets over hoe de verhoudingen liggen.
Ik zeg nergens dat dat niet zo is. Maar dat heeft wel een andere werking. Je zag vanaf het begin die pro-Piet reacties racistische vormen aannemen, bijv. op die Pietitie. De over-emotionele reacties van de anti-Pieten kwamen daarna.quote:Dat de reacties van de voorstanders van Zwarte Piet zorgen voor meer tegenstanders, lijkt me sterk. We hebben ook gezien dat de tegenstanders zich erg agressief en emotioneel gedragen.
Overal moet over gepraat kunnen worden met argumenten. Maar je moet geen zaken door elkaar gooien. Een discussie over dat kruis gaat over iets heel anders en is veel minder concreet qua symbool dan de beledigende weergave van een neger.quote:Naar mijn mening hebben mensen altijd wat te zeiken. Stel we schaffen Zwarte Piet morgen af. Dan gaan mensen weer over andere dingen zeuren. Kerstbomen of het kruis op de mijter van de Sint. Mensen merken dat er iets te halen valt, en the story continuous.
Ik reageer op andere mensen en noem zaken die relevant zijn. Dat jij het voorbij jouw scope van interesse en consentratie of misschien zelf bevattingsvermogen gaat, kan ik ook niets aan doen. Wanneer iemand wijst op het bischoppelijke aspect, is die opmerking over ontwikkelingshulp relevant, hoewel een verdere uitwerking niet. Dit geef ik dan ook aan. Wilders' opmerking was ook relevant vanuit het licht dat er gedaan werd dat dit een stel buitenlanders zijn die 'de Nederlander' iets op wil leggen.quote:Ik reageer verder niet meer op je betoog, het gaat niet over mijn post, je wijst naar andere users, Wilders, ontwikkelingshulp en nog meer. En dit alles erg hak op de tak.
Extremisten zijn het. Wat mij betreft geen genade en keihard de knuppel eroverheen.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:21 schreef HeatWave het volgende:
En ja hoor, ipv het op praten en proberen tot compromis te komen houden ga je gewoon lekker rellen tussen de kindjes, zo wek je wel sympathie op voor je zaak en loop je echt niet het risico echt volkomen naar de tering te worden gerost, maar dat is dan wel weer racisme, logisch....
https://www.facebook.com/events/286828144856035/?ref=22
Dom, dom volk.
Idd, ME erbij, wegvagen. Prima dat je je standpunt hebt, mag allemaal. Maar fysiek gaan dreigen waar kindjes komen om gezellig sinterklaas te vieren is idd extremisme.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Extremisten zijn het. Wat mij betreft geen genade en keihard de knuppel eroverheen.
Het wachten is op de weg-met-ons-blanke-Nederlander die uit schuldgevoel gaat sympathiseren met dit soort lui.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, ME erbij, wegvagen. Prima dat je je standpunt hebt, mag allemaal. Maar fysiek gaan dreigen waar kindjes komen om gezellig sinterklaas te vieren is idd extremisme.
Gaat goed jongens, zo doorgaan en Wilders hoeft niet eens meer op TV te komen om een absolute meerderheid te krijgen, en dat is dan weer "mijn" schuld natuurlijk.
Dat hoop ik toch niet, als het bij demostraties bleef, weg van de kinderen, en discussies in de politiek en op TV/internet vind ik het allemaal prima wat ze vinden.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het wachten is op de weg-met-ons-blanke-Nederlander die uit schuldgevoel gaat sympathiseren met dit soort lui.
Toen waren er ook nog niet zoveel mensen met een bepaalde huidskleur die Piet niet zo leuk vinden maar gek zijn op het sociale stelsel van Nederland.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
Vroeger, toen wij nog met:
[ afbeelding ]
Betaalden, maakten wij ons (nog) niet druk om Zwarte Piet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |