abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144815357
Iedereen kent wel de horror verhalen van mensen op verjaardagen die een oom kennen die daar weer een neef van kennen die gezeik hebben met hun Alfa.
Nou is mijn zoektocht naar een auto geëindigd bij een prachtige rode Alfa 145 1,4 máar, het is en blijft een Alfa dus mijn twijfels zijn er natuurlijk nog wel.

Is het inderdaad écht zo slecht als wat mensen beweren? Mijn vader is auto monteur die zegt dat het heel erg mee valt, dat je alleen moet oppassen voor roestende bodemplaten en dorpels en dat je absoluut geen selespeed moet kopen, want dan ga je goed in de kosten lopen.

Nou heb ik voor onderhoud natuurlijk een budget, en dat is (Wel heel ruim) 200 euro in de maand, nou kom je daar nooit aan, maar dan heb ik in ieder geval wel geld wat ik aan de kant zet mócht er wat aankomen.

Maar, wat is er nou waar aan alle horror verhalen van Alfa? De een zegt dat ze er jaren zonder problemen in rijden, en de ander zegt weer dat ze na 1 half jaar al bij de dealer stonden met van alles en nog wat.
pi_144815596
Alfa's zijn een beetje wisselvallig, je weet nooit wat voor model je hebt. Is het eentje die lang meegaat of eentje die je morgen laat staan.
Spannende auto's maar ik vind de 145 p[ersoonlijk niet zo heel erg mooi.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 23 september 2014 @ 10:37:21 #3
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_144815814
Er is maar 1 Alfa. Van de rest moet je wegblijven...

  dinsdag 23 september 2014 @ 10:39:11 #4
179239 Poekel
That orphanage attacked ME!
pi_144815849
2,5 jaar en 80k km gereden in een 146 1.4 TS. Prima waggie.
"The meaning of life is 'bucket'."
  dinsdag 23 september 2014 @ 11:21:46 #5
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_144816861
Een alfa heb je voor je hele leven
en dan niet in positieve zin :')
Alfa's zijn wel prima als diesels trouwens _O_
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_144817644
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 10:39 schreef Poekel het volgende:
2,5 jaar en 80k km gereden in een 146 1.4 TS. Prima waggie.
Hier ook een 146, 2e eigenaar en nog geen raar onderhoud gehad in de afgelopen 8 jaar.

Maar er zitten genoeg Alfa-liefhebbers en kenners hier, dus even wachten op de verhalen van hen :Y).
pi_144817926
Ben benieuwd naar wat iedereen te zeggen / melden heeft!
pi_144818951
Alfa's hebben hun eigenaardigheden

de lichtmetalen boxermotoren moet je eerst rustig warm laten worden -olietemperatuur moet goed zijn- voordat je ze echt toeren kunt laten maken, doe je dat niet sluiten de zuigerveren snel, met een blauwe pluim uit de uitlaat tot gevolg
verder is de electra niet altijd betrouwbaar
hij is gebaseerd op het fiat tipo platform
roest is en blijft een probleem met italiaanse auto's in het algemeen
maar als ze rijden, rijdt het niet slecht

persoonlijk ben ik er niet gecharmeerd van, maar gelukkig verschillen smaken ( zou anders erg saai worden)
pi_144820704
Vind zulk soort vragen altijd lastig. Heb zelf 2 Alfa's gehad (156 en 147) en nooit serieuze problemen mee gehad. Roest is bij oudere Alfa's wel een puntje van aandacht. Bij aankoop even goed kijken naar de bodemplaat. Daarbij opletten dat de zwarte verflaag roest kan verhullen. Eigenlijk even iemand meenemen die daar een beetje verstand van heeft.

Verder qua techniek dus nooit serieuze problemen gehad naast regulier onderhoud wat bij een auto van een bepaalde leeftijd hoort. Ik ben daarbij wel iemand die een pietje precies is qua onderhoud. Dus olie regelmatig peilen, bij vreemde geluidjes/gedrag ga ik preventief naar de garage e.d. Daarentegen heeft mijn broertje ook een Alfa en die is wat lakser qua onderhoud (type: net zolang ermee doorrijden totdat ie vanzelf stilvalt). Die heeft veel meer kosten gehad. Al heeft ie ook wat sneu-geld reparaties gehad, zoals halve dashboard vervangen omdat de ruitenwisser-schakelaar het niet meer deed, maar bijv. ook koppeling+vliegwiel terwijl dat bij de proefrit al niet lekker aanvoelde (zware koppeling + schokkerig opkomen). Dat soort dingen zijn van te voren te voorzien. Die auto had al wat meer gelopen (200K diesel) en volgens mij een vrij zwaar leven gehad ;)

Heb nu helaas geen Alfa meer (heb nu een leaseauto), maar verlang er nog wel eens naar terug. Mijn laatste was een 147 met moor rood leren bekleding en stijlvol design. Reed ook echt heerlijk qua acceleratie en bochtenwerk, met lekker motorgeluidje :)
pi_144822558
Haal eerst je rijbewijs maar eens, Braddie.
pi_144823631
Je krijgt ellende als je een 'goedkope' alfa haalt, hieraan zit vaak nog veel onderhoud en ook ellende. Het beste is dat niet de goedkoopste haalt van Marktplaats maar 1 die wat duurder is. Vaak bieden liefhebbers ook hun alfa aan op bv het scarb forum. Dat zijn de alfa's die je wilt hebben.

Overigens heb ik nu ongeveer al 5 jaar lang een 147 met 250.000 km op de teller (benzine) , op slijtage na nooit problemen gehad. Heb wel eens gezeur dat lampjes gaan branden(airbag) dit is typisch bij dit model en komt door de stekker onder de stoel. Wat handig is om te checken bij de 145 is of het een TS is of een boxer. Dan de status vragen van de distributie riem en het olie verbruik bekijken. Roesten doen ze niet meer zo erg vanaf de 147 en 156(in het begin had de 156 wel problemen met roest op de bodem). Overigens aankooptips van de 145 club:

quote:
Aankooptips

Een gebruikte auto aanschaffen vergt de nodige voorbereiding. Ongeacht of de aanschaf nu bij een autobedrijf of een particulier gaat geschieden, het is altijd goed om een checklist bij de hand te hebben. Op deze pagina staat een lijst met specifieke punten die u bij de aanschaf van een Alfa Romeo 145/146 kunt checken.

Algemeen

- Onderhoudshistorie is een pre! Deze geeft een goede indicatie van de staat van de auto.
- Bij de 145/6 zitten standaard 3 sleutels, 2 'startsleutels' en een 'moedersleutel'.
- Controleer raamrubbers op uitdroging en scheuren.
- Controleer het electrisch circuit, test de werking van ramen, spiegels etc.
- Kijk remmerij na. Zit er nog genoeg voering op de remblokken en zijn remschijven nog in takt.
- Ruitenwissermechniek/systeem: Wanneer deze in de interval stand hakerig over de ruit gaat, zal of het relais op de motor schoongemaakt moeten worden, en de contacten wat strakker gezet worden, dan al niet vervangen worden.

Alleen een auto bekijken als de motor nog koud is, voel even aan de motorkap en eventueel de motor zelf of de uitlaat (als de rest koud is, brand je handen niet!) of de auto niet al eerder gestart is. Als je een warme auto te zien krijgt, kan je er van uit gaat dat hij startproblemen heeft.

Carrosserie

De 145/6 is natuurlijk aardig op leeftijd. Dit gaat gepaard met ouderdom verschijnselen in vorm van roest. Knelpunten bij de 145/6 zijn:

- Bumpersteunen.
- Wielkuipen.
- Zijranden van de bodemplaat aan de kokerbalken.
- De naad tussen de voor- en achterplaat van de bodem.
- Remmen: handremkabels kunnen verroesten. Daardoor blijven de remmen vast geklemd zitten en loopt de boel achter aan.
- De remleidingen (slangen zijn de soepele rubberen dingen) bovenop de achteras willen ook wel eens verroesten.
- Trommelremmen willen nog wel eens niet nagekeken worden bij onderhoud. Hierdoor kunnen lekke remcylinders of totaal versleten remvoeringen niet opgemerkt worden (een te laag remvloeistofpeil kan een hint zijn).


Motorisch

Twin Spark:

- Nokkenasversteller defect: dieselend geluid met starten of tijdens stationair draaien.
- Distributie interval: Om de 60K of 3 jaar. Niet bekend is vervangen!
- Vloeistoffen op peil: een te laag peil kan duiden op olie verbruik. Let hier op.

Boxer:

- Distributie interval: Om de 60K (advies) of 3 jaar. Niet bekend is vervangen!
- sludgevorming: kijk ook onder de olie bijvuldop, die de lange olie vulpijp afdekt. Vocht en vuiligheid onder deze dop kunnen sludgevorming in de hand werken, welke in het carter kan vallen. Sludge is een vorm van vervuiling in de motor en kan voorkomen in witte (schadelijk voor de motor) en zwarte (zeer schadelijk voor de motor!) vorm.
- Hakerige transmissie, 1994-1995 boxer.
- Vloeistoffen op peil: een te laag peil kan duiden op olie verbruik. Let hier op.

Diesel (TD-JTD):

De TD motoren zijn van VM en erg betrouwbaar. Hoge kilometrages zonder problemen zijn geen uitzondering.

- Bij de (J)TD motoren kan olielekkage van de turbo en uit de leidingen van de oliekoeling optreden. Dit kan het gevolg zijn van niet goed warmrijden of het enkele seconden laten uitdraaien na een snelle rit voor koeling turbo en lagers. Check deze zorgvuldig als je een TD op het oog hebt.
- Bij TD's met hoge kilometrages kunnen de gloeibougies "op" zijn. Dit is normale slijtage en laat ze vervangen.
- Bij de JTD motoren kunnen sporadisch de luchtdebietmeter (luchthoeveelheismeter) een zwak punt zijn. Luchtdebietmeters zijn overigens niet goedkoop. Wel is vervanging noodzakelijk als dit probleem zich voordoet.
- Bij de JTD kan zich olielekkage bij klepdekselpakking en vacuumpomp voordoen (slecht onderhoud of hogere kilometrages). Vervanging is niet duur, wel noodzakelijk.
- Distributie interval:120.000 of 3 jaar.

Overig

Ga voor de latere 145/146 modellen als dit mogelijk is. De Junior uitvoering (1.4TS en 1.6TS 1998) zitten goed in hun (sportieve) uitrusting Onderschat niet de 1.8TS versie. Deze motorversie is niet veel langzamer dan de 2.0 maar niet veel duurder dan de kleinere twinsparks. Echter kan het zijn dat autoverzekeringen de 1.8TS in dezelfde groep verzekeren als de 2.0 QV. Let hier op voordat hoge verzekeringskosten problemen opleveren. Boxermotoren hebben een mooi en specifiek motorgeluid. Als eentje te koop aangeboden wordt, dan hoeft deze natuurlijk niet ontweken te worden. Onthoud echter dat de boxermodellen ouder zijn dan de twinspark modellen en dus meer onderhoud, kosten en aandacht met zich mee kunnen brengen.

Als het budget het toelaat, ga voor een Alfa Romeo 145/146 vanaf september 1998 tot nu. In de zomer van 1998 heeft Alfa Romeo een aantal modificaties doorgevoerd, varierend van een nieuw display voor de kilometerteller en dashboard tot veranderingen in het onderstel en ophanging.

Om een auto, dus ook de Alfa Romeo 145/146 in goede conditie te houden, wordt aangeraden de onderhoudstermijnen na te leven en de vloeistoffen, zoals oliepeil, remvloeistof, koelvloeistof, stuurbekrachtigingsolie en de transmissie olie regelmatig te controleren. Alfa Romeo Nederland adviseert dit iedere 500km te doen.

Check regelmatig (iedere maand) de banden op spanning en slijtage. Dit voorkomt onverwachte en of gevaarlijke situaties.
PS haalt wat leukers dan een 145, ik vind hem niet mooi :6
pi_144823905
alfa het merk dat al jaren geen fatsoenlijke nieuwe auto uit brengt voor het middensegment.

prutsers
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_144825459
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 15:01 schreef Lesley-91 het volgende:
Je krijgt ellende als je een 'goedkope' alfa haalt, hieraan zit vaak nog veel onderhoud en ook ellende. Het beste is dat niet de goedkoopste haalt van Marktplaats maar 1 die wat duurder is. Vaak bieden liefhebbers ook hun alfa aan op bv het scarb forum. Dat zijn de alfa's die je wilt hebben.

Overigens heb ik nu ongeveer al 5 jaar lang een 147 met 250.000 km op de teller (benzine) , op slijtage na nooit problemen gehad. Heb wel eens gezeur dat lampjes gaan branden(airbag) dit is typisch bij dit model en komt door de stekker onder de stoel. Wat handig is om te checken bij de 145 is of het een TS is of een boxer. Dan de status vragen van de distributie riem en het olie verbruik bekijken. Roesten doen ze niet meer zo erg vanaf de 147 en 156(in het begin had de 156 wel problemen met roest op de bodem). Overigens aankooptips van de 145 club:

[..]

PS haalt wat leukers dan een 145, ik vind hem niet mooi :6
145 is voor mij wel prima zat, niet te groot, niet te klein, wil hem wel met boxer, heb een TS op het oog, maar zo`n boxer is toch net even wat karakteristieker, 156 is ook een keuze ja, maar alleen de 98-02 modellen zijn te betalen voor mij dan (Blijf een student met een klein budget) en die dingen hebben inderdaad echt zware roest problemen bij de bodem ja.
pi_144825610
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 16:00 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

(Blijf een student met een klein budget)
Braddie en student :')
pi_144825832
Is dit user Braddie? Dan had ik beter niet kunnen reageren.....
  dinsdag 23 september 2014 @ 16:48:37 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_144827030
Ik zou geen boxer nemen in de 145. Ding is te zwaar voor het blokkie. Als je Alfa het eens doet, moet je wel lekker door kunnen rijden. Anders ben je nog niet op plaats van bestemming voordat ie weer de geest geeft. ;)
4 Alfa's gehad: nooit niet starten, nooit gestrand, wel boel kleine shit dingetjes.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_144827583
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 16:13 schreef Lesley-91 het volgende:
Is dit user Braddie? Dan had ik beter niet kunnen reageren.....
De aanwijzingen daarvoor zijn sterk:

- In dit topic geeft TS aan dat hij lest in een Polo in de omgeving van Hilversum, Huizen en Almere. Braddie heeft meerdere malen verteld dat hij rijles heeft in een Polo en in Hilversum woont.
- Braddie eindigt zijn topictitels altijd met een punt, dat doet deze user ook.
- In dit topic geeft TS aan geen standaard auto te willen, daar heeft Braddie al meerdere topic aan gewijd, bijvoorbeeld deze.

En misschien wel de sterkste aanwijzing: Braddie verandert nogal eens van mening. Hier heeft hij nog een hekel aan Alfa's en nu opeens niet meer. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2014 17:09:32 ]
pi_144827625
Ik heb zelf in 2004 een toen 5 jaar oude Alfa Romeo 146 1.4 TwinSpark gehad.

Er stond bij aanschaf 97.000 km op de teller, maar heb in anderhalf jaar en 35.000 km tijd niets dan ellende gehad met die Alfa Romeo.

Mijn Alfa maakte de reputatie helemaal waar. Reed geweldig (als tie reed), maar verder heb ik er 2500 euro in 18 maanden moeten in steken om 'm normaal functionerend te houden.

Een kleine greep uit de ellende; nokkenasversteller kapot, 2x bougies moeten vervangen omdat de eerste keer de bougies compleet waren doorgebrand, nieuwe bougiekabels, kapotte centrale deurvergrendeling, katalysator stuk, en lambdasonde stuk, problemen met de brandstofpomp en dan vergeet ik vast nog zaken.

Na anderhalf jaar dus van ellende maar weggedaan omdat het een bodemloze put bleek te zijn, en bepaalde Italiaanse onderdelen een eeuwigheid in backorder bleven staan (de onderdelen voor de centrale deurvergrendeling).

Voor mij geen Alfa meer, tenzij ik niet naar het geld hoef te kijken. Sindsdien neem ik verhalen van Alfa-liefhebbers niet meer zo serieus als ze zeggen dat het alleen maar horrorverhalen zijn maar dat Alfa's prima auto's zijn (als je doorvraagt zeggen ze vervolgens allemaal dat je niet vies moet zijn van lampjes die een eigen leven leiden, en kleine electronica-ergernisjes etc).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator dinsdag 23 september 2014 @ 17:09:21 #19
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_144827632
geen beta zijn :')
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_144827816
2e generatie Selespeed daar ga je nooit problemen mee krijgen. Heerlijke wagentjes.
  dinsdag 23 september 2014 @ 17:30:38 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_144828235
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:08 schreef Tomatenboer het volgende:
....

Na anderhalf jaar dus van ellende maar weggedaan omdat het een bodemloze put bleek te zijn, en bepaalde Italiaanse onderdelen een eeuwigheid in backorder bleven staan (de onderdelen voor de centrale deurvergrendeling).
...
Onderdelenvoorziening bij wat oudere Alfa's heb ik ook mijn problemen mee gehad. Via dealer liep ik regelmatig tegen problemen op voor mijn, destijds, nog geen 8 jaar oude 75.
Voor mijn nu bijna 30 jaar oude 911 kan ik vrijwel alles bestellen, en ligt het hier binnen een paar dagen. Wel ietsiepietsie duurder. :@
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator dinsdag 23 september 2014 @ 17:42:02 #22
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_144828517
Ik vind de Alfa 159 echt verdomd lekker uitzien :D
Is toch een beetje mijn 'betaalbare' droomauto.

Maar ja, kreng weegt wel bijna 1500 kg en is enorm. En ik woon in de stad, dus slaat in mijn situatie eigenlijk nergens op om zo'n bakbeest in bezit te hebben...

Maar ik vinnem wel heul mooi :@
pi_144828975
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 16:48 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zou geen boxer nemen in de 145. Ding is te zwaar voor het blokkie. Als je Alfa het eens doet, moet je wel lekker door kunnen rijden. Anders ben je nog niet op plaats van bestemming voordat ie weer de geest geeft. ;)
4 Alfa's gehad: nooit niet starten, nooit gestrand, wel boel kleine shit dingetjes.
Waarom is die te zwaar voor het blokkie? Zo`n 1,4 Boxer is toch wel aardig? Auto waar ik vorige week in reed was een Honda Civic 1,5 V-tec en dat is ongeveer qua gewicht te vergelijken met een 145, en die trok toch wel aardig weg bij stoplichten.
pi_144828995
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:15 schreef Moass het volgende:
2e generatie Selespeed daar ga je nooit problemen mee krijgen. Heerlijke wagentjes.
Sowieso heb ik te veel horror verhalen gehoord omtrent de selespeed bakken zowel bij Fiat als bij Alfa, dus het word echt geen selespeed, wat te denken van de Stilo met Selespeed? Alleen maar ellende.
pi_144829026
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:59 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

Sowieso heb ik te veel horror verhalen gehoord omtrent de selespeed bakken zowel bij Fiat als bij Alfa, dus het word echt geen selespeed, wat te denken van de Stilo met Selespeed? Alleen maar ellende.
Fiat is synoniem voor ellende ;)
  dinsdag 23 september 2014 @ 18:01:40 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_144829064
Boxer reed in de 33 prima. In de 145 vond ik 'm te licht. Maar daar kan jij best anders over denken. :)
Jammer dat je geen goede 1.7IE 33 meer kan vinden. Die reed superlekker voor zo'n relatief kleine auto.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_144829071
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 15:10 schreef Thezappa het volgende:
alfa het merk dat al jaren geen fatsoenlijke nieuwe auto uit brengt voor het middensegment.

prutsers
Absoluut niet waar, het ligt er maar net aan wat je het "middensegment" vind.
De gulia (Zo heet die nieuwe toch? Geen idee als het om spelling gaatt) is wel een aardige "midden segmenter" als we het even niet te nauw nemen met Alfa.

Toegegeven, eind jaren 80 begin jaren 90 had je de 33/75, dat waren *Echte* middensegmenters, maar ik zie Alfa de eerst komende 2-3 jaar niet meer met iets komen wat de strijd aangaat met een Middensegmenter ala Mercedes C-Klasse.
pi_144829110
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:01 schreef Hyperdude het volgende:
Boxer reed in de 33 prima. In de 145 vond ik 'm te licht. Maar daar kan jij best anders over denken. :)
Jammer dat je geen goede 1.7IE 33 meer kan vinden. Die reed superlekker voor zo'n relatief kleine auto.
Alfa 33 is sowieso een erg ondergewardeerde auto, het is heel erg jammer dat er zo negatief word gedaan over Alfa door alles en iedereen (Zeker als het om de oudere Alfa`s gaat) want dat doet het imago zeker niet goed, en dat terwijl het wel echt hele leuk uitziende wagens zijn

33 is ook wat lichter dan een 145 volgens mij he? En het hoeft ook totaal geen scheur ijzer te zijn, auto zal heus wel een x op de snelweg op zijn staart getrapt worden, maar ben een vrij rustige rijder over het algemeen.
pi_144829225
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 12:29 schreef sijs het volgende:
Alfa's hebben hun eigenaardigheden

Dat hebben Lancia's ook.

In mijn optiek zijn al die verhalen flauwekul en ernstig overdreven. Allemaal hearsay en niet uit eigen hand. Van die losers die dat op kringverjaardagen vertellen over dat de zoon van de broer van de slager waar zijn vrouw af en toe eens komt ook een Alfa had en die stond meer in de garage dan wat anders dus die moet je echt niet kopen jong, rotzooi, elke autokenner weet dat!!

En andere mensen reageren daar dan bevestigend op, want ome piet heeft er wel verstand van hoor.

Zulke lui moeten ze kapotschieten. Het is je reinste kolder. Het enige waar je op moet letten is bij die TS blokjes om ze zoals gezegd netjes warm te rijden en zorgen dat de olie op peil blijft.

Als je een mooi exemplaar kunt vinden wat gewoon netjes al zn onderhoud gehad heeft dan kun je er jaren plezier van hebben. En dan rij je dus in tegenstelling tot die gore flikker van een ome piet met zn grijze muizen Ford Focus of Volkswagen Golf of meer van dergelijke nietszeggende auto's in een echte Italiaan. Met klasse, finesse, sjiek, uitstraling, design en weet ik wat al dies meer zij.

Eat that ome piet. Met die dertien in een dozijn hoerenbak van je :r :6 :(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_144829270
En dat je dan af en toe wat gekke dingen hebt met je elektriek bv of een centrale vergrendeling wat wel eens dienst weigert dan neem je dan op de koop toe.

En dan heb je dus wel een auto met karakter. Eentje die gezien mag worden. In tegenstelling tot piet. Die ook wel eens problemen met zijn lelijke kutauto heeft. Waar dan verder niemand het over heeft.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_144829287
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:27 schreef Palomar het volgende:
. Al heeft ie ook wat sneu-geld reparaties gehad, zoals halve dashboard vervangen omdat de ruitenwisser-schakelaar het niet meer deed,
Meer dan 10 jaar geleden had ik een 33, daar ging op een gegeven moment de snelheidsmeter met de ruitenwisser meebewegen als die aan stond. :)

Verder eigenlijk geen echte problemen gehad.
pi_144829323
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:08 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat hebben Lancia's ook.

In mijn optiek zijn al die verhalen flauwekul en ernstig overdreven. Allemaal hearsay en niet uit eigen hand. Van die losers die dat op kringverjaardagen vertellen over dat de zoon van de broer van de slager waar zijn vrouw af en toe eens komt ook een Alfa had en die stond meer in de garage dan wat anders dus die moet je echt niet kopen jong, rotzooi, elke autokenner weet dat!!

En andere mensen reageren daar dan bevestigend op, want ome piet heeft er wel verstand van hoor.

Zulke lui moeten ze kapotschieten. Het is je reinste kolder. Het enige waar je op moet letten is bij die TS blokjes om ze zoals gezegd netjes warm te rijden en zorgen dat de olie op peil blijft.

Als je een mooi exemplaar kunt vinden wat gewoon netjes al zn onderhoud gehad heeft dan kun je er jaren plezier van hebben. En dan rij je dus in tegenstelling tot die gore flikker van een ome piet met zn grijze muizen Ford Focus of Volkswagen Golf of meer van dergelijke nietszeggende auto's in een echte Italiaan. Met klasse, finesse, sjiek, uitstraling, design en weet ik wat al dies meer zij.

Eat that ome piet. Met die dertien in een dozijn hoerenbak van je :r :6 :(
Onzin.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb zelf in 2004 een toen 5 jaar oude Alfa Romeo 146 1.4 TwinSpark gehad.

Er stond bij aanschaf 97.000 km op de teller, maar heb in anderhalf jaar en 35.000 km tijd niets dan ellende gehad met die Alfa Romeo.

Mijn Alfa maakte de reputatie helemaal waar. Reed geweldig (als tie reed), maar verder heb ik er 2500 euro in 18 maanden moeten in steken om 'm normaal functionerend te houden.

Een kleine greep uit de ellende; nokkenasversteller kapot, 2x bougies moeten vervangen omdat de eerste keer de bougies compleet waren doorgebrand, nieuwe bougiekabels, kapotte centrale deurvergrendeling, katalysator stuk, en lambdasonde stuk, problemen met de brandstofpomp en dan vergeet ik vast nog zaken.

Na anderhalf jaar dus van ellende maar weggedaan omdat het een bodemloze put bleek te zijn, en bepaalde Italiaanse onderdelen een eeuwigheid in backorder bleven staan (de onderdelen voor de centrale deurvergrendeling).

Voor mij geen Alfa meer, tenzij ik niet naar het geld hoef te kijken. Sindsdien neem ik verhalen van Alfa-liefhebbers niet meer zo serieus als ze zeggen dat het alleen maar horrorverhalen zijn maar dat Alfa's prima auto's zijn (als je doorvraagt zeggen ze vervolgens allemaal dat je niet vies moet zijn van lampjes die een eigen leven leiden, en kleine electronica-ergernisjes etc).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_144829388
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Onzin.

[..]

Geen onzin. Dat verhaal wat jij verteld kun je bij elk automerk eentje van vinden.

Jij hebt toevallig pech gehad en dat had je ook met een Mazda een Audi, Volkswagen, Seat, Toyota, Peugeot, Renault, BMW, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, of noem ze allemaal maar op kunnen treffen.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_144829480
Ik heb speciaal voor de zomer een vroege 156 gekocht. Heerlijk sturende wagen en tijdens 4500 km geen enkel probleem meer gehad, maar achterstallig onderhoud en roest zijn inmiddels je grootste vijand.

En de markt ervoor is nu waardeloos, dus verwacht niet meer dat je na de aanschaf er nog vanaf komt :')
pi_144829572
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:18 schreef Dingest het volgende:
Ik heb speciaal voor de zomer een vroege 156 gekocht. Heerlijk sturende wagen en tijdens 4500 km geen enkel probleem meer gehad, maar achterstallig onderhoud en roest zijn inmiddels je grootste vijand.

En de markt ervoor is nu waardeloos, dus verwacht niet meer dat je na de aanschaf er nog vanaf komt :')
Dat is dus ook mijn hele probleem, roest is inprincipe niet eens zo`n heel groot probleem want dat valt te verhelpen, maar het achterstallige onderhoud + dat die auto`s nu eigenlijk 0,0 waarde meer hebben maakt het een beetje lastig, zeker als ik over 2-3 jaar denk van "Ik wil wat anders" dat ik dan nog maar 400 euro terug krijg voor een auto waar ik bijwijze van 1200 voor betaald eb.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2014 18:23:07 ]
pi_144829624
KLB / Auto die niet meer op slot wil....

Hier een mooi voorbeeld van Deutsche Grundlichkeit.

Auto van 2012 die niet meer op slot kan.

Zo zie je maar, ook met Volkswagens heb je soms problemen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_144829734
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:24 schreef Geralt het volgende:
KLB / Auto die niet meer op slot wil....

Hier een mooi voorbeeld van Deutsche Grundlichkeit.

Auto van 2012 die niet meer op slot kan.

Zo zie je maar, ook met Volkswagens heb je soms problemen.
Die zag ik inderdaad al ja, al denk ik dat je dit soort euvels vroeg of laat ook met Mercedes gaat krijgen of BMW, want auto`s krijgen steeds meer elektronica, en dan is het wachten op gezeik.

Vroegere Alfa`s reden constant, een kennis van me had een oude 164, kwam elk jaar door de keuring heen zonder gezeik, laatste jaar (2001) niet meer door dat de dorpels zwaar rot waren, maar die auto bleef maar lopen en lopen en lopen, waarom? Het was de meest kale versie, heel weinig elektronica.
  dinsdag 23 september 2014 @ 18:30:07 #38
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_144829761
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Meer dan 10 jaar geleden had ik een 33, daar ging op een gegeven moment de snelheidsmeter met de ruitenwisser meebewegen als die aan stond. :)

Verder eigenlijk geen echte problemen gehad.
Aardeprobleem. :)
Ieder jaar zoveel mogelijk aardpunten/-verbindingen schoonmaken scheelt erg veel electronica gezeik. Maar op een bepaald moment had ik daar geen zin meer in.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_144829798
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:22 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

Dat is dus ook mijn hele probleem, roest is inprincipe niet eens zo`n heel groot probleem want dat valt te verhelpen, maar het achterstallige onderhoud + dat die auto`s nu eigenlijk 0,0 waarde meer hebben maakt het een beetje lastig, zeker als ik over 2-3 jaar denk van "Ik wil wat anders" dat ik dan nog maar 400 euro terug krijg voor een auto waar ik bijwijze van 1200 voor betaald eb.
Op zich gaat dat met dit budget toch wel gebeuren. Ik zou ook afschrijving in je maandlasten meenemen.
pi_144829844
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:31 schreef Dingest het volgende:

[..]

Op zich gaat dat met dit budget toch wel gebeuren. Ik zou ook afschrijving in je maandlasten meenemen.
Vind het ook niet meer dan logisch natuurlijk dat er gezeur komt en dat er een aardig beetje geld in gestoken zou moeten worden, maar daar staat voor mij dan weer heel simpel tegen over, als de auto bevalt, hij rijd goed, is geen saaie 13 in een dozijn massa bak, en heeft het smoeltje mee, dan wil ik er best wel geld tegen aan gooien om hem rijdend te houden.

Aber naturlich ga je er nooit meer voor terugkrijgen wat je er voor betaald hebt, maar ach..dat neem je maar voor lief he

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2014 18:34:08 ]
pi_144829877
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:22 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

Dat is dus ook mijn hele probleem, roest is inprincipe niet eens zo`n heel groot probleem want dat valt te verhelpen, maar het achterstallige onderhoud + dat die auto`s nu eigenlijk 0,0 waarde meer hebben maakt het een beetje lastig, zeker als ik over 2-3 jaar denk van "Ik wil wat anders" dat ik dan nog maar 400 euro terug krijg voor een auto waar ik bijwijze van 1200 voor betaald eb.
dan is je afschivng per jaar maar 400 euro geweest dat is toch niet veel.
pi_144829903
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

dan is je afschivng per jaar maar 400 euro geweest dat is toch niet veel.
Nee ok, maar er gaat vát wel onderhoud komen dan en dat kan economisch totall betekenen.
pi_145127565
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:18 schreef Dingest het volgende:
Ik heb speciaal voor de zomer een vroege 156 gekocht. Heerlijk sturende wagen en tijdens 4500 km geen enkel probleem meer gehad, maar achterstallig onderhoud en roest zijn inmiddels je grootste vijand.

En de markt ervoor is nu waardeloos, dus verwacht niet meer dat je na de aanschaf er nog vanaf komt :')
Die 156's hebben last van roest aan de bodemplaat hé?

Vraag me af wanneer ze die belabberde bodembescherming bij Alfa hebben verholpen. Op het Autoweek forum staat in een topic een foto van een Alfa Romeo GT van een jaar of 8 oud waar de bodem al zo rot is dat je er doorheen kunt trappen. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_145128344
ik kan mij nog herinneren dat mijn toenmalige stiefvader elke keer in de motorruimte moest om de motor te starten ipv het contactslot, om de 2 weken moest hij weer een ander defect verhelpen, mijn ma zei letterlijk dat de alfa de relatie in de weg zat (alfa 75) :')
life happens while you're pusing the throttle.
  Official ESF Kreviewer donderdag 2 oktober 2014 @ 16:00:46 #45
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_145128417
Ik heb een 156. Rijdt supergoed, ligt heerlijk op de weg en stuurt als een sportwagen. Stoelen zijn perfect, dashboard is mooi. Ben er wel zeer tevreden over.

Nadelen: je moet je vantevoren goed inlezen over bekende problemen bij het model. Moet bij elke auto, maar bij Alfa zijn het vaak ophangingsdingen enzo en die zijn duur.

Voor de rest word je vooral bang gemaakt door mensen die er nog nooit 1 hebben gehad en mensen die het hebben gehoord van iemand die in 1982 een roestende Alfa had.
pi_145129145
Voor zover ik weet hebben vooral de vroegere 156s - zoals die van mij - last van roest; dorpels achter roesten door (maar dat is niet overdreven complex om weer te lassen) en de bodemplaat van binnenuit in de voorste hoekpunten als gevolg van lekkage. Bij latere modellen zou het lekkageprobleem opgelost zijn en hebben ze hier geen last meer van. Eén en ander hangt ook ervan af hoe goed de auto onderhouden is, veel 156s zijn gereduceerd tot budget-auto's en worden niet meer bijgehouden. Was bij die van mij ook duidelijk zo.

Bij mijn weten is de GT nooit een enorm roestmonster geworden, maar er kunnen altijd uitzonderingen zijn. Ze zijn wel wat jonger dan de 156, dus tijd zal dat leren.

Zwaktepunten zijn de TS-blokken die gewoon zorgenkindjes zijn; bougies zijn long life maar wel duur (en het zijn er 8), distributieriem staat maar 3 jaar (of 60.000 km) voor, en de krukaslagers lopen snel te warm dus zijn nogal gevoelig voor een laag oliepeil. Bij de 156 staan ook de draagarmen - die voor de heerlijke wegligging zorgen overigens - erom bekend dat die slijten. De losse onderdelen kosten overigens ook niet overdreven veel.

156s zijn mooie, fijne auto's mits goed onderhouden. Gezien de leeftijd is het gewoon zaak dat als je lange tijd met zo'n ding wilt toedoen, je grondig moet zoeken naar een goed exemplaar. Die van mij was 750 euro, had wat noodzakelijk achterstallig onderhoud, maar heeft tijdens de 4.300 km op vakantie geen enkel probleem gegeven. Afgezien van de roest, wat nog prima te lassen valt, is het verder niet zo'n dramabak als je voor dat geld zou denken. Maar dat neemt niet weg dat ze gewoon vrijwel niets meer waard zijn (en ik er nu niet meer vanaf kom :')).
  donderdag 2 oktober 2014 @ 18:53:25 #47
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_145134013
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:24 schreef Dingest het volgende:
...
Prima info :Y

Ik wil nog wel toevoegen dat ondanks dat het probleem met roesten van binnenuit na de eerste jaren is opgelost (lag aan de afwatering van de airco die wel eens onder de vloerbedekking wilde uitkomen...) de latere 156, van na de facelift ongeveer, ook wel roestproblemen kunnen hebben. Vergeleken met een 2002 model zit er onder een 2004 model vrij weinig bescherming tegen roest onder de auto.

TS motoren zou ik zelf nooit nemen (te veel een gok wat je koopt) net als de JTS (halen het vermogen niet, inlaat vervuilt snel). Een V6 zuipt wel meer, maar het verschil met een 2.0 is niet zo dramatisch in de praktijk en je hebt er een veel betrouwbaarder blok voor terug. Met meer vermogen uiteraard *) Diesels zijn ook betrouwbaar, maar hou rekening met mogelijk vervuilde turbo's (laten reinigen kost gelukkig de wereld niet) en de aandrijflijn, dat laatste vooral als ie niet meer standaard is qua vermogen. Vooral de latere 2.4 vijfcilinder diesel, de 20v, vreet aandrijfassen als je er lomp mee omgaat. Geldt echt specifiek voor de 20v, aangezien die een GM bak heeft waar andere (en helaas zwakkere) aandrijfassen in gaan dan bij de eerdere 2.4 10v's en alle 1.9's.

Oja, en een dakraam kan echt een nachtmerrie zijn.. -O-
Life's like music, get the rhythm..
  donderdag 2 oktober 2014 @ 19:15:04 #48
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_145134967
En de 159 is die dan wel beter in elkaar gezet?
Opmerkingen hierboven over de 156 doen mij vrezen. Dakraam koop je toch in bij Webasto of D'Hollandia w/ of maken ze die zelf?

NB. Ben sinds het weekend in Napels; 20 km van de Alfa fabriek.
0 stuks 33 gezien
0 75
0 145
0 146
0 155; zelfs niet van de Polizia ofzo
Eerste 3 zijn al erg oud, maar dit is wel erg weinig. In Dresden zie je nog meer Phaetons :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 19:31:13 #49
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_145135608
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:15 schreef Hyperdude het volgende:
En de 159 is die dan wel beter in elkaar gezet?
Opmerkingen hierboven over de 156 doen mij vrezen. Dakraam koop je toch in bij Webasto of D'Hollandia w/ of maken ze die zelf?

NB. Ben sinds het weekend in Napels; 20 km van de Alfa fabriek.
0 stuks 33 gezien
0 75
0 145
0 146
0 155; zelfs niet van de Polizia ofzo
Eerste 3 zijn al erg oud, maar dit is wel erg weinig. In Dresden zie je nog meer Phaetons :')
159 is onderhuids ongeveer een Opel Vectra. De JTS motoren daarin zijn wel beter dan in de 156 voor zover ik weet. Wat ik wel al vaak heb gehoord zijn kapotte versnellingsbakken (die ook gewoon van GM/Opel komen) bij de diesels. Diesels zijn overigens allemaal VM zoals bij de 156, eerdere benzines zijn niet heel spannend.. Zelfs de V6 niet. Of eigenlijk, als je gaat vergelijken met de Busso V6 is alles een beetje suf natuurlijk... :P

Eigenlijk is het jammer dat de 159 niet vanaf het begin is uitgekomen met de motoren die ze op het eind hadden met het lagere gewicht. Vanaf 2008 geloof ik zijn ze wat lichter (minder zwaar :P) en ook is de 1750TBi gekomen, schijnt een erg fijn blok te zijn. Als ik een andere auto zou kopen wordt het wat mij betreft een 159 SW.. Wel in Ti uitvoering graag :Y
Life's like music, get the rhythm..
pi_145135974
Een dakraam kan nog steeds lekken trouwens. Ik stond op een camping in Slovenië met een Nederlands gezin naast mij. Die hadden een lease-auto, Honda Insight, die na 3 jaar aan het eind van zijn termijn zat. Eigenaar wilde hem eerst overnemen maar zag er nu vanaf: het door de fabrikant (achteraf) ingebouwde dakraam was voor de vakantie gaan lekken :P

Overigens rijden er in Zwisterland nog behoorlijk wat van de laatste modellen Alfa's rond :Y

quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:53 schreef NoComment het volgende:

[..]

Prima info :Y

Ik wil nog wel toevoegen dat ondanks dat het probleem met roesten van binnenuit na de eerste jaren is opgelost (lag aan de afwatering van de airco die wel eens onder de vloerbedekking wilde uitkomen...) de latere 156, van na de facelift ongeveer, ook wel roestproblemen kunnen hebben. Vergeleken met een 2002 model zit er onder een 2004 model vrij weinig bescherming tegen roest onder de auto.

TS motoren zou ik zelf nooit nemen (te veel een gok wat je koopt) net als de JTS (halen het vermogen niet, inlaat vervuilt snel). Een V6 zuipt wel meer, maar het verschil met een 2.0 is niet zo dramatisch in de praktijk en je hebt er een veel betrouwbaarder blok voor terug. Met meer vermogen uiteraard *) Diesels zijn ook betrouwbaar, maar hou rekening met mogelijk vervuilde turbo's (laten reinigen kost gelukkig de wereld niet) en de aandrijflijn, dat laatste vooral als ie niet meer standaard is qua vermogen. Vooral de latere 2.4 vijfcilinder diesel, de 20v, vreet aandrijfassen als je er lomp mee omgaat. Geldt echt specifiek voor de 20v, aangezien die een GM bak heeft waar andere (en helaas zwakkere) aandrijfassen in gaan dan bij de eerdere 2.4 10v's en alle 1.9's.

Oja, en een dakraam kan echt een nachtmerrie zijn.. -O-
Het afwateringsprobleem komt niet van de airco; die van mij heeft geen airco :+ Soms wel van een lekkende kachelkraan, maar meestal is het 'gewoon' een slechte afwatering. Maar idd, na 2002 zijn er modificaties uitgevoerd die de meeste problemen verholpen hebben. Dat de roestpreventie verder nog steeds niet extreem goed is niet alleen iets waar Alfa zich schuldig aan maakt(e) :P

De 1.6 TS is nog een vrij schappelijk blok, schijnt dat die krukaslagers het wat langer kunnen volhouden. Wel erg weinig koppel laag in de toeren. Bij de 1.8 en 2.0 is een goede onderhoudshistorie wel eigenlijk een noodzaak :Y Maar het zijn wel erg fijne motoren. JTS heeft meer koppel laag in de toeren maar zitten inderdaad vaker met die EGR die de inlaat vervuild. Bobines en de LMM willen het ook nog wel eens begeven (die laatste is bij de TS-motoren ook geen onbekend probleem). V6 motoren zijn geweldig, maar zodra er iets aan gedaan moet worden (zoals de distributieriem) ga je dat in je portemonnee voelen. Mijn overbuurman heeft een 156 Sportswagon en zijn garagist had hem de V6 ontraden want 'als-ie zelf niet kon sleutelen dan vulde hij alleen maar zijn zakken ermee' _O-

Klinkt trouwens allemaal erg dramatisch, maar vergeet niet dat de Alfa 156 al uit 1997 komt. Elke auto die al 15 jaar meegaat verzameld een hele waslijst aan 'typische' problemen. Wil niet zeggen dat je ze allemaal (tegelijk) krijgt ;)
  donderdag 2 oktober 2014 @ 19:57:41 #51
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_145136570
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:24 schreef Geralt het volgende:
KLB / Auto die niet meer op slot wil....

Hier een mooi voorbeeld van Deutsche Grundlichkeit.

Auto van 2012 die niet meer op slot kan.

Zo zie je maar, ook met Volkswagens heb je soms problemen.
Toen ik 6 jaar terug een Alfa 147 kocht lachtte een collega me uit en wenste me sterkte, hij rijdt liever veilig Toyota, Ford en Opel en zou mij wel op de vluchtstrook groeten. Binnen een jaar had hij meer problemen dan ik in 6 jaar. Sterker nog, op het airbaglampje na nog nooit problemen gehad. Wel aardig wat bougies een d-riem vervangen, dus qua onderhoud niet goedkoop.
pi_145151490
quote:
17s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:57 schreef pfaf het volgende:

[..]

Toen ik 6 jaar terug een Alfa 147 kocht lachtte een collega me uit en wenste me sterkte, hij rijdt liever veilig Toyota, Ford en Opel en zou mij wel op de vluchtstrook groeten. Binnen een jaar had hij meer problemen dan ik in 6 jaar. Sterker nog, op het airbaglampje na nog nooit problemen gehad. Wel aardig wat bougies een d-riem vervangen, dus qua onderhoud niet goedkoop.
Ford/Opel :')

Ik ben meer van de oudere zweden, nu een 9-5 gekocht met 450.000km, weliswaar komt mijn 7000km oude blok er weer in maar dit viel mij op:
1. OEM dynamo
2. OEM aircopomp
3. OEM distri ketting
4. OEM startmotor
etc

dingen zijn nooit vervangen maar doen het goed _O_ alleen het onderstel is :X maar daar komt een schroefset voor.

ohja, nee, de B205/B204 is niet door Opel/GM gemaakt.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_145162876
Ik heb de mijne weg moeten doen wegens electronische problemen, maar in mijn ogen zijn het prima auto's die zééééer lekker rijden _O_

Maar ik ga over een jaar of 2 toch zeker weer opnieuw voor een Alfa _O_
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_145163181
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:07 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ford/Opel :')

Ik ben meer van de oudere zweden, nu een 9-5 gekocht met 450.000km, weliswaar komt mijn 7000km oude blok er weer in maar dit viel mij op:
1. OEM dynamo
2. OEM aircopomp
3. OEM distri ketting
4. OEM startmotor
etc

dingen zijn nooit vervangen maar doen het goed _O_ alleen het onderstel is :X maar daar komt een schroefset voor.

ohja, nee, de B205/B204 is niet door Opel/GM gemaakt.
Als je de dynamo vervangt voor een orginele zie jij het verschil niet hoor ;)
pi_145165086
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Als je de dynamo vervangt voor een orginele zie jij het verschil niet hoor ;)
Hihih, staat niet in de up to date onderhoudboekjes en prod datum komt overeen met bouwjaar.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_145189693
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden (of geworden is).

De 145 is wel alweer een stuk ouder, maar ook wel weer tof als je die koopt en rijdende houdt. Veelal belanden ze anders op de sloop omdat simpelweg niemand het ding nog wil, ook al is ie nog goed.

Zeker met de 145 rij je wel wat anders dan heel veel anderen. Ik rij nu in een 156 en heb 2 maal daarvoor 155 gereden en mis wel dat gevoel dat je rondreed in iets wat je nog amper zag. Dat heb ik nu met de 156 wel een stuk minder, die zie je nog regelmatig (soms een plaatje, soms afgetrapt) maar ook daarmee heb ik wel elke rit weer een lach van op het gezicht.

Daarnaast bezoek ik ook af en toe meetings waar meer liefhebbers (of gekken, tis net van welke kant je het bekijkt) zijn en dat zijn ook weer leuke dagjes uit.

Als je een 145 nu nog een tijdje goed kan houden zal ie wel steeds unieker worden. Mijn laatste 155 was (naar later bleek) nog prima en een goed exemplaar gaat ondertussen omhoog in prijs.
  zondag 5 oktober 2014 @ 11:16:15 #57
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_145209668
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:00 schreef Moass het volgende:

[..]

Fiat is synoniem voor ellende ;)
Dan doet die Fiat van mij het dus erg goed. :). Die heeft minder pech (lees: geen) dan de VAG'jes die hier staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')