abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 oktober 2014 @ 19:57:41 #51
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_145136570
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:24 schreef Geralt het volgende:
KLB / Auto die niet meer op slot wil....

Hier een mooi voorbeeld van Deutsche Grundlichkeit.

Auto van 2012 die niet meer op slot kan.

Zo zie je maar, ook met Volkswagens heb je soms problemen.
Toen ik 6 jaar terug een Alfa 147 kocht lachtte een collega me uit en wenste me sterkte, hij rijdt liever veilig Toyota, Ford en Opel en zou mij wel op de vluchtstrook groeten. Binnen een jaar had hij meer problemen dan ik in 6 jaar. Sterker nog, op het airbaglampje na nog nooit problemen gehad. Wel aardig wat bougies een d-riem vervangen, dus qua onderhoud niet goedkoop.
pi_145151490
quote:
17s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:57 schreef pfaf het volgende:

[..]

Toen ik 6 jaar terug een Alfa 147 kocht lachtte een collega me uit en wenste me sterkte, hij rijdt liever veilig Toyota, Ford en Opel en zou mij wel op de vluchtstrook groeten. Binnen een jaar had hij meer problemen dan ik in 6 jaar. Sterker nog, op het airbaglampje na nog nooit problemen gehad. Wel aardig wat bougies een d-riem vervangen, dus qua onderhoud niet goedkoop.
Ford/Opel :')

Ik ben meer van de oudere zweden, nu een 9-5 gekocht met 450.000km, weliswaar komt mijn 7000km oude blok er weer in maar dit viel mij op:
1. OEM dynamo
2. OEM aircopomp
3. OEM distri ketting
4. OEM startmotor
etc

dingen zijn nooit vervangen maar doen het goed _O_ alleen het onderstel is :X maar daar komt een schroefset voor.

ohja, nee, de B205/B204 is niet door Opel/GM gemaakt.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_145162876
Ik heb de mijne weg moeten doen wegens electronische problemen, maar in mijn ogen zijn het prima auto's die zééééer lekker rijden _O_

Maar ik ga over een jaar of 2 toch zeker weer opnieuw voor een Alfa _O_
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_145163181
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:07 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ford/Opel :')

Ik ben meer van de oudere zweden, nu een 9-5 gekocht met 450.000km, weliswaar komt mijn 7000km oude blok er weer in maar dit viel mij op:
1. OEM dynamo
2. OEM aircopomp
3. OEM distri ketting
4. OEM startmotor
etc

dingen zijn nooit vervangen maar doen het goed _O_ alleen het onderstel is :X maar daar komt een schroefset voor.

ohja, nee, de B205/B204 is niet door Opel/GM gemaakt.
Als je de dynamo vervangt voor een orginele zie jij het verschil niet hoor ;)
pi_145165086
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Als je de dynamo vervangt voor een orginele zie jij het verschil niet hoor ;)
Hihih, staat niet in de up to date onderhoudboekjes en prod datum komt overeen met bouwjaar.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_145189693
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden (of geworden is).

De 145 is wel alweer een stuk ouder, maar ook wel weer tof als je die koopt en rijdende houdt. Veelal belanden ze anders op de sloop omdat simpelweg niemand het ding nog wil, ook al is ie nog goed.

Zeker met de 145 rij je wel wat anders dan heel veel anderen. Ik rij nu in een 156 en heb 2 maal daarvoor 155 gereden en mis wel dat gevoel dat je rondreed in iets wat je nog amper zag. Dat heb ik nu met de 156 wel een stuk minder, die zie je nog regelmatig (soms een plaatje, soms afgetrapt) maar ook daarmee heb ik wel elke rit weer een lach van op het gezicht.

Daarnaast bezoek ik ook af en toe meetings waar meer liefhebbers (of gekken, tis net van welke kant je het bekijkt) zijn en dat zijn ook weer leuke dagjes uit.

Als je een 145 nu nog een tijdje goed kan houden zal ie wel steeds unieker worden. Mijn laatste 155 was (naar later bleek) nog prima en een goed exemplaar gaat ondertussen omhoog in prijs.
  zondag 5 oktober 2014 @ 11:16:15 #57
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_145209668
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:00 schreef Moass het volgende:

[..]

Fiat is synoniem voor ellende ;)
Dan doet die Fiat van mij het dus erg goed. :). Die heeft minder pech (lees: geen) dan de VAG'jes die hier staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')