abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 september 2014 @ 18:01:40 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_144829064
Boxer reed in de 33 prima. In de 145 vond ik 'm te licht. Maar daar kan jij best anders over denken. :)
Jammer dat je geen goede 1.7IE 33 meer kan vinden. Die reed superlekker voor zo'n relatief kleine auto.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_144829071
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 15:10 schreef Thezappa het volgende:
alfa het merk dat al jaren geen fatsoenlijke nieuwe auto uit brengt voor het middensegment.

prutsers
Absoluut niet waar, het ligt er maar net aan wat je het "middensegment" vind.
De gulia (Zo heet die nieuwe toch? Geen idee als het om spelling gaatt) is wel een aardige "midden segmenter" als we het even niet te nauw nemen met Alfa.

Toegegeven, eind jaren 80 begin jaren 90 had je de 33/75, dat waren *Echte* middensegmenters, maar ik zie Alfa de eerst komende 2-3 jaar niet meer met iets komen wat de strijd aangaat met een Middensegmenter ala Mercedes C-Klasse.
pi_144829110
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:01 schreef Hyperdude het volgende:
Boxer reed in de 33 prima. In de 145 vond ik 'm te licht. Maar daar kan jij best anders over denken. :)
Jammer dat je geen goede 1.7IE 33 meer kan vinden. Die reed superlekker voor zo'n relatief kleine auto.
Alfa 33 is sowieso een erg ondergewardeerde auto, het is heel erg jammer dat er zo negatief word gedaan over Alfa door alles en iedereen (Zeker als het om de oudere Alfa`s gaat) want dat doet het imago zeker niet goed, en dat terwijl het wel echt hele leuk uitziende wagens zijn

33 is ook wat lichter dan een 145 volgens mij he? En het hoeft ook totaal geen scheur ijzer te zijn, auto zal heus wel een x op de snelweg op zijn staart getrapt worden, maar ben een vrij rustige rijder over het algemeen.
pi_144829225
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 12:29 schreef sijs het volgende:
Alfa's hebben hun eigenaardigheden

Dat hebben Lancia's ook.

In mijn optiek zijn al die verhalen flauwekul en ernstig overdreven. Allemaal hearsay en niet uit eigen hand. Van die losers die dat op kringverjaardagen vertellen over dat de zoon van de broer van de slager waar zijn vrouw af en toe eens komt ook een Alfa had en die stond meer in de garage dan wat anders dus die moet je echt niet kopen jong, rotzooi, elke autokenner weet dat!!

En andere mensen reageren daar dan bevestigend op, want ome piet heeft er wel verstand van hoor.

Zulke lui moeten ze kapotschieten. Het is je reinste kolder. Het enige waar je op moet letten is bij die TS blokjes om ze zoals gezegd netjes warm te rijden en zorgen dat de olie op peil blijft.

Als je een mooi exemplaar kunt vinden wat gewoon netjes al zn onderhoud gehad heeft dan kun je er jaren plezier van hebben. En dan rij je dus in tegenstelling tot die gore flikker van een ome piet met zn grijze muizen Ford Focus of Volkswagen Golf of meer van dergelijke nietszeggende auto's in een echte Italiaan. Met klasse, finesse, sjiek, uitstraling, design en weet ik wat al dies meer zij.

Eat that ome piet. Met die dertien in een dozijn hoerenbak van je :r :6 :(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_144829270
En dat je dan af en toe wat gekke dingen hebt met je elektriek bv of een centrale vergrendeling wat wel eens dienst weigert dan neem je dan op de koop toe.

En dan heb je dus wel een auto met karakter. Eentje die gezien mag worden. In tegenstelling tot piet. Die ook wel eens problemen met zijn lelijke kutauto heeft. Waar dan verder niemand het over heeft.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_144829287
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:27 schreef Palomar het volgende:
. Al heeft ie ook wat sneu-geld reparaties gehad, zoals halve dashboard vervangen omdat de ruitenwisser-schakelaar het niet meer deed,
Meer dan 10 jaar geleden had ik een 33, daar ging op een gegeven moment de snelheidsmeter met de ruitenwisser meebewegen als die aan stond. :)

Verder eigenlijk geen echte problemen gehad.
pi_144829323
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:08 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat hebben Lancia's ook.

In mijn optiek zijn al die verhalen flauwekul en ernstig overdreven. Allemaal hearsay en niet uit eigen hand. Van die losers die dat op kringverjaardagen vertellen over dat de zoon van de broer van de slager waar zijn vrouw af en toe eens komt ook een Alfa had en die stond meer in de garage dan wat anders dus die moet je echt niet kopen jong, rotzooi, elke autokenner weet dat!!

En andere mensen reageren daar dan bevestigend op, want ome piet heeft er wel verstand van hoor.

Zulke lui moeten ze kapotschieten. Het is je reinste kolder. Het enige waar je op moet letten is bij die TS blokjes om ze zoals gezegd netjes warm te rijden en zorgen dat de olie op peil blijft.

Als je een mooi exemplaar kunt vinden wat gewoon netjes al zn onderhoud gehad heeft dan kun je er jaren plezier van hebben. En dan rij je dus in tegenstelling tot die gore flikker van een ome piet met zn grijze muizen Ford Focus of Volkswagen Golf of meer van dergelijke nietszeggende auto's in een echte Italiaan. Met klasse, finesse, sjiek, uitstraling, design en weet ik wat al dies meer zij.

Eat that ome piet. Met die dertien in een dozijn hoerenbak van je :r :6 :(
Onzin.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb zelf in 2004 een toen 5 jaar oude Alfa Romeo 146 1.4 TwinSpark gehad.

Er stond bij aanschaf 97.000 km op de teller, maar heb in anderhalf jaar en 35.000 km tijd niets dan ellende gehad met die Alfa Romeo.

Mijn Alfa maakte de reputatie helemaal waar. Reed geweldig (als tie reed), maar verder heb ik er 2500 euro in 18 maanden moeten in steken om 'm normaal functionerend te houden.

Een kleine greep uit de ellende; nokkenasversteller kapot, 2x bougies moeten vervangen omdat de eerste keer de bougies compleet waren doorgebrand, nieuwe bougiekabels, kapotte centrale deurvergrendeling, katalysator stuk, en lambdasonde stuk, problemen met de brandstofpomp en dan vergeet ik vast nog zaken.

Na anderhalf jaar dus van ellende maar weggedaan omdat het een bodemloze put bleek te zijn, en bepaalde Italiaanse onderdelen een eeuwigheid in backorder bleven staan (de onderdelen voor de centrale deurvergrendeling).

Voor mij geen Alfa meer, tenzij ik niet naar het geld hoef te kijken. Sindsdien neem ik verhalen van Alfa-liefhebbers niet meer zo serieus als ze zeggen dat het alleen maar horrorverhalen zijn maar dat Alfa's prima auto's zijn (als je doorvraagt zeggen ze vervolgens allemaal dat je niet vies moet zijn van lampjes die een eigen leven leiden, en kleine electronica-ergernisjes etc).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_144829388
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Onzin.

[..]

Geen onzin. Dat verhaal wat jij verteld kun je bij elk automerk eentje van vinden.

Jij hebt toevallig pech gehad en dat had je ook met een Mazda een Audi, Volkswagen, Seat, Toyota, Peugeot, Renault, BMW, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, of noem ze allemaal maar op kunnen treffen.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_144829480
Ik heb speciaal voor de zomer een vroege 156 gekocht. Heerlijk sturende wagen en tijdens 4500 km geen enkel probleem meer gehad, maar achterstallig onderhoud en roest zijn inmiddels je grootste vijand.

En de markt ervoor is nu waardeloos, dus verwacht niet meer dat je na de aanschaf er nog vanaf komt :')
pi_144829572
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:18 schreef Dingest het volgende:
Ik heb speciaal voor de zomer een vroege 156 gekocht. Heerlijk sturende wagen en tijdens 4500 km geen enkel probleem meer gehad, maar achterstallig onderhoud en roest zijn inmiddels je grootste vijand.

En de markt ervoor is nu waardeloos, dus verwacht niet meer dat je na de aanschaf er nog vanaf komt :')
Dat is dus ook mijn hele probleem, roest is inprincipe niet eens zo`n heel groot probleem want dat valt te verhelpen, maar het achterstallige onderhoud + dat die auto`s nu eigenlijk 0,0 waarde meer hebben maakt het een beetje lastig, zeker als ik over 2-3 jaar denk van "Ik wil wat anders" dat ik dan nog maar 400 euro terug krijg voor een auto waar ik bijwijze van 1200 voor betaald eb.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2014 18:23:07 ]
pi_144829624
KLB / Auto die niet meer op slot wil....

Hier een mooi voorbeeld van Deutsche Grundlichkeit.

Auto van 2012 die niet meer op slot kan.

Zo zie je maar, ook met Volkswagens heb je soms problemen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_144829734
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:24 schreef Geralt het volgende:
KLB / Auto die niet meer op slot wil....

Hier een mooi voorbeeld van Deutsche Grundlichkeit.

Auto van 2012 die niet meer op slot kan.

Zo zie je maar, ook met Volkswagens heb je soms problemen.
Die zag ik inderdaad al ja, al denk ik dat je dit soort euvels vroeg of laat ook met Mercedes gaat krijgen of BMW, want auto`s krijgen steeds meer elektronica, en dan is het wachten op gezeik.

Vroegere Alfa`s reden constant, een kennis van me had een oude 164, kwam elk jaar door de keuring heen zonder gezeik, laatste jaar (2001) niet meer door dat de dorpels zwaar rot waren, maar die auto bleef maar lopen en lopen en lopen, waarom? Het was de meest kale versie, heel weinig elektronica.
  dinsdag 23 september 2014 @ 18:30:07 #38
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_144829761
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Meer dan 10 jaar geleden had ik een 33, daar ging op een gegeven moment de snelheidsmeter met de ruitenwisser meebewegen als die aan stond. :)

Verder eigenlijk geen echte problemen gehad.
Aardeprobleem. :)
Ieder jaar zoveel mogelijk aardpunten/-verbindingen schoonmaken scheelt erg veel electronica gezeik. Maar op een bepaald moment had ik daar geen zin meer in.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_144829798
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:22 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

Dat is dus ook mijn hele probleem, roest is inprincipe niet eens zo`n heel groot probleem want dat valt te verhelpen, maar het achterstallige onderhoud + dat die auto`s nu eigenlijk 0,0 waarde meer hebben maakt het een beetje lastig, zeker als ik over 2-3 jaar denk van "Ik wil wat anders" dat ik dan nog maar 400 euro terug krijg voor een auto waar ik bijwijze van 1200 voor betaald eb.
Op zich gaat dat met dit budget toch wel gebeuren. Ik zou ook afschrijving in je maandlasten meenemen.
pi_144829844
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:31 schreef Dingest het volgende:

[..]

Op zich gaat dat met dit budget toch wel gebeuren. Ik zou ook afschrijving in je maandlasten meenemen.
Vind het ook niet meer dan logisch natuurlijk dat er gezeur komt en dat er een aardig beetje geld in gestoken zou moeten worden, maar daar staat voor mij dan weer heel simpel tegen over, als de auto bevalt, hij rijd goed, is geen saaie 13 in een dozijn massa bak, en heeft het smoeltje mee, dan wil ik er best wel geld tegen aan gooien om hem rijdend te houden.

Aber naturlich ga je er nooit meer voor terugkrijgen wat je er voor betaald hebt, maar ach..dat neem je maar voor lief he

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2014 18:34:08 ]
pi_144829877
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:22 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

Dat is dus ook mijn hele probleem, roest is inprincipe niet eens zo`n heel groot probleem want dat valt te verhelpen, maar het achterstallige onderhoud + dat die auto`s nu eigenlijk 0,0 waarde meer hebben maakt het een beetje lastig, zeker als ik over 2-3 jaar denk van "Ik wil wat anders" dat ik dan nog maar 400 euro terug krijg voor een auto waar ik bijwijze van 1200 voor betaald eb.
dan is je afschivng per jaar maar 400 euro geweest dat is toch niet veel.
pi_144829903
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

dan is je afschivng per jaar maar 400 euro geweest dat is toch niet veel.
Nee ok, maar er gaat vát wel onderhoud komen dan en dat kan economisch totall betekenen.
pi_145127565
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:18 schreef Dingest het volgende:
Ik heb speciaal voor de zomer een vroege 156 gekocht. Heerlijk sturende wagen en tijdens 4500 km geen enkel probleem meer gehad, maar achterstallig onderhoud en roest zijn inmiddels je grootste vijand.

En de markt ervoor is nu waardeloos, dus verwacht niet meer dat je na de aanschaf er nog vanaf komt :')
Die 156's hebben last van roest aan de bodemplaat hé?

Vraag me af wanneer ze die belabberde bodembescherming bij Alfa hebben verholpen. Op het Autoweek forum staat in een topic een foto van een Alfa Romeo GT van een jaar of 8 oud waar de bodem al zo rot is dat je er doorheen kunt trappen. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_145128344
ik kan mij nog herinneren dat mijn toenmalige stiefvader elke keer in de motorruimte moest om de motor te starten ipv het contactslot, om de 2 weken moest hij weer een ander defect verhelpen, mijn ma zei letterlijk dat de alfa de relatie in de weg zat (alfa 75) :')
life happens while you're pusing the throttle.
  Official ESF Kreviewer donderdag 2 oktober 2014 @ 16:00:46 #45
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_145128417
Ik heb een 156. Rijdt supergoed, ligt heerlijk op de weg en stuurt als een sportwagen. Stoelen zijn perfect, dashboard is mooi. Ben er wel zeer tevreden over.

Nadelen: je moet je vantevoren goed inlezen over bekende problemen bij het model. Moet bij elke auto, maar bij Alfa zijn het vaak ophangingsdingen enzo en die zijn duur.

Voor de rest word je vooral bang gemaakt door mensen die er nog nooit 1 hebben gehad en mensen die het hebben gehoord van iemand die in 1982 een roestende Alfa had.
pi_145129145
Voor zover ik weet hebben vooral de vroegere 156s - zoals die van mij - last van roest; dorpels achter roesten door (maar dat is niet overdreven complex om weer te lassen) en de bodemplaat van binnenuit in de voorste hoekpunten als gevolg van lekkage. Bij latere modellen zou het lekkageprobleem opgelost zijn en hebben ze hier geen last meer van. Eén en ander hangt ook ervan af hoe goed de auto onderhouden is, veel 156s zijn gereduceerd tot budget-auto's en worden niet meer bijgehouden. Was bij die van mij ook duidelijk zo.

Bij mijn weten is de GT nooit een enorm roestmonster geworden, maar er kunnen altijd uitzonderingen zijn. Ze zijn wel wat jonger dan de 156, dus tijd zal dat leren.

Zwaktepunten zijn de TS-blokken die gewoon zorgenkindjes zijn; bougies zijn long life maar wel duur (en het zijn er 8), distributieriem staat maar 3 jaar (of 60.000 km) voor, en de krukaslagers lopen snel te warm dus zijn nogal gevoelig voor een laag oliepeil. Bij de 156 staan ook de draagarmen - die voor de heerlijke wegligging zorgen overigens - erom bekend dat die slijten. De losse onderdelen kosten overigens ook niet overdreven veel.

156s zijn mooie, fijne auto's mits goed onderhouden. Gezien de leeftijd is het gewoon zaak dat als je lange tijd met zo'n ding wilt toedoen, je grondig moet zoeken naar een goed exemplaar. Die van mij was 750 euro, had wat noodzakelijk achterstallig onderhoud, maar heeft tijdens de 4.300 km op vakantie geen enkel probleem gegeven. Afgezien van de roest, wat nog prima te lassen valt, is het verder niet zo'n dramabak als je voor dat geld zou denken. Maar dat neemt niet weg dat ze gewoon vrijwel niets meer waard zijn (en ik er nu niet meer vanaf kom :')).
  donderdag 2 oktober 2014 @ 18:53:25 #47
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_145134013
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:24 schreef Dingest het volgende:
...
Prima info :Y

Ik wil nog wel toevoegen dat ondanks dat het probleem met roesten van binnenuit na de eerste jaren is opgelost (lag aan de afwatering van de airco die wel eens onder de vloerbedekking wilde uitkomen...) de latere 156, van na de facelift ongeveer, ook wel roestproblemen kunnen hebben. Vergeleken met een 2002 model zit er onder een 2004 model vrij weinig bescherming tegen roest onder de auto.

TS motoren zou ik zelf nooit nemen (te veel een gok wat je koopt) net als de JTS (halen het vermogen niet, inlaat vervuilt snel). Een V6 zuipt wel meer, maar het verschil met een 2.0 is niet zo dramatisch in de praktijk en je hebt er een veel betrouwbaarder blok voor terug. Met meer vermogen uiteraard *) Diesels zijn ook betrouwbaar, maar hou rekening met mogelijk vervuilde turbo's (laten reinigen kost gelukkig de wereld niet) en de aandrijflijn, dat laatste vooral als ie niet meer standaard is qua vermogen. Vooral de latere 2.4 vijfcilinder diesel, de 20v, vreet aandrijfassen als je er lomp mee omgaat. Geldt echt specifiek voor de 20v, aangezien die een GM bak heeft waar andere (en helaas zwakkere) aandrijfassen in gaan dan bij de eerdere 2.4 10v's en alle 1.9's.

Oja, en een dakraam kan echt een nachtmerrie zijn.. -O-
Life's like music, get the rhythm..
  donderdag 2 oktober 2014 @ 19:15:04 #48
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_145134967
En de 159 is die dan wel beter in elkaar gezet?
Opmerkingen hierboven over de 156 doen mij vrezen. Dakraam koop je toch in bij Webasto of D'Hollandia w/ of maken ze die zelf?

NB. Ben sinds het weekend in Napels; 20 km van de Alfa fabriek.
0 stuks 33 gezien
0 75
0 145
0 146
0 155; zelfs niet van de Polizia ofzo
Eerste 3 zijn al erg oud, maar dit is wel erg weinig. In Dresden zie je nog meer Phaetons :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 19:31:13 #49
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_145135608
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:15 schreef Hyperdude het volgende:
En de 159 is die dan wel beter in elkaar gezet?
Opmerkingen hierboven over de 156 doen mij vrezen. Dakraam koop je toch in bij Webasto of D'Hollandia w/ of maken ze die zelf?

NB. Ben sinds het weekend in Napels; 20 km van de Alfa fabriek.
0 stuks 33 gezien
0 75
0 145
0 146
0 155; zelfs niet van de Polizia ofzo
Eerste 3 zijn al erg oud, maar dit is wel erg weinig. In Dresden zie je nog meer Phaetons :')
159 is onderhuids ongeveer een Opel Vectra. De JTS motoren daarin zijn wel beter dan in de 156 voor zover ik weet. Wat ik wel al vaak heb gehoord zijn kapotte versnellingsbakken (die ook gewoon van GM/Opel komen) bij de diesels. Diesels zijn overigens allemaal VM zoals bij de 156, eerdere benzines zijn niet heel spannend.. Zelfs de V6 niet. Of eigenlijk, als je gaat vergelijken met de Busso V6 is alles een beetje suf natuurlijk... :P

Eigenlijk is het jammer dat de 159 niet vanaf het begin is uitgekomen met de motoren die ze op het eind hadden met het lagere gewicht. Vanaf 2008 geloof ik zijn ze wat lichter (minder zwaar :P) en ook is de 1750TBi gekomen, schijnt een erg fijn blok te zijn. Als ik een andere auto zou kopen wordt het wat mij betreft een 159 SW.. Wel in Ti uitvoering graag :Y
Life's like music, get the rhythm..
pi_145135974
Een dakraam kan nog steeds lekken trouwens. Ik stond op een camping in Slovenië met een Nederlands gezin naast mij. Die hadden een lease-auto, Honda Insight, die na 3 jaar aan het eind van zijn termijn zat. Eigenaar wilde hem eerst overnemen maar zag er nu vanaf: het door de fabrikant (achteraf) ingebouwde dakraam was voor de vakantie gaan lekken :P

Overigens rijden er in Zwisterland nog behoorlijk wat van de laatste modellen Alfa's rond :Y

quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:53 schreef NoComment het volgende:

[..]

Prima info :Y

Ik wil nog wel toevoegen dat ondanks dat het probleem met roesten van binnenuit na de eerste jaren is opgelost (lag aan de afwatering van de airco die wel eens onder de vloerbedekking wilde uitkomen...) de latere 156, van na de facelift ongeveer, ook wel roestproblemen kunnen hebben. Vergeleken met een 2002 model zit er onder een 2004 model vrij weinig bescherming tegen roest onder de auto.

TS motoren zou ik zelf nooit nemen (te veel een gok wat je koopt) net als de JTS (halen het vermogen niet, inlaat vervuilt snel). Een V6 zuipt wel meer, maar het verschil met een 2.0 is niet zo dramatisch in de praktijk en je hebt er een veel betrouwbaarder blok voor terug. Met meer vermogen uiteraard *) Diesels zijn ook betrouwbaar, maar hou rekening met mogelijk vervuilde turbo's (laten reinigen kost gelukkig de wereld niet) en de aandrijflijn, dat laatste vooral als ie niet meer standaard is qua vermogen. Vooral de latere 2.4 vijfcilinder diesel, de 20v, vreet aandrijfassen als je er lomp mee omgaat. Geldt echt specifiek voor de 20v, aangezien die een GM bak heeft waar andere (en helaas zwakkere) aandrijfassen in gaan dan bij de eerdere 2.4 10v's en alle 1.9's.

Oja, en een dakraam kan echt een nachtmerrie zijn.. -O-
Het afwateringsprobleem komt niet van de airco; die van mij heeft geen airco :+ Soms wel van een lekkende kachelkraan, maar meestal is het 'gewoon' een slechte afwatering. Maar idd, na 2002 zijn er modificaties uitgevoerd die de meeste problemen verholpen hebben. Dat de roestpreventie verder nog steeds niet extreem goed is niet alleen iets waar Alfa zich schuldig aan maakt(e) :P

De 1.6 TS is nog een vrij schappelijk blok, schijnt dat die krukaslagers het wat langer kunnen volhouden. Wel erg weinig koppel laag in de toeren. Bij de 1.8 en 2.0 is een goede onderhoudshistorie wel eigenlijk een noodzaak :Y Maar het zijn wel erg fijne motoren. JTS heeft meer koppel laag in de toeren maar zitten inderdaad vaker met die EGR die de inlaat vervuild. Bobines en de LMM willen het ook nog wel eens begeven (die laatste is bij de TS-motoren ook geen onbekend probleem). V6 motoren zijn geweldig, maar zodra er iets aan gedaan moet worden (zoals de distributieriem) ga je dat in je portemonnee voelen. Mijn overbuurman heeft een 156 Sportswagon en zijn garagist had hem de V6 ontraden want 'als-ie zelf niet kon sleutelen dan vulde hij alleen maar zijn zakken ermee' _O-

Klinkt trouwens allemaal erg dramatisch, maar vergeet niet dat de Alfa 156 al uit 1997 komt. Elke auto die al 15 jaar meegaat verzameld een hele waslijst aan 'typische' problemen. Wil niet zeggen dat je ze allemaal (tegelijk) krijgt ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')