Absoluut niet waar, het ligt er maar net aan wat je het "middensegment" vind.quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:10 schreef Thezappa het volgende:
alfa het merk dat al jaren geen fatsoenlijke nieuwe auto uit brengt voor het middensegment.
prutsers
Alfa 33 is sowieso een erg ondergewardeerde auto, het is heel erg jammer dat er zo negatief word gedaan over Alfa door alles en iedereen (Zeker als het om de oudere Alfa`s gaat) want dat doet het imago zeker niet goed, en dat terwijl het wel echt hele leuk uitziende wagens zijnquote:Op dinsdag 23 september 2014 18:01 schreef Hyperdude het volgende:
Boxer reed in de 33 prima. In de 145 vond ik 'm te licht. Maar daar kan jij best anders over denken.![]()
Jammer dat je geen goede 1.7IE 33 meer kan vinden. Die reed superlekker voor zo'n relatief kleine auto.
Dat hebben Lancia's ook.quote:
Meer dan 10 jaar geleden had ik een 33, daar ging op een gegeven moment de snelheidsmeter met de ruitenwisser meebewegen als die aan stond.quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:27 schreef Palomar het volgende:
. Al heeft ie ook wat sneu-geld reparaties gehad, zoals halve dashboard vervangen omdat de ruitenwisser-schakelaar het niet meer deed,
Onzin.quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat hebben Lancia's ook.
In mijn optiek zijn al die verhalen flauwekul en ernstig overdreven. Allemaal hearsay en niet uit eigen hand. Van die losers die dat op kringverjaardagen vertellen over dat de zoon van de broer van de slager waar zijn vrouw af en toe eens komt ook een Alfa had en die stond meer in de garage dan wat anders dus die moet je echt niet kopen jong, rotzooi, elke autokenner weet dat!!
En andere mensen reageren daar dan bevestigend op, want ome piet heeft er wel verstand van hoor.
Zulke lui moeten ze kapotschieten. Het is je reinste kolder. Het enige waar je op moet letten is bij die TS blokjes om ze zoals gezegd netjes warm te rijden en zorgen dat de olie op peil blijft.
Als je een mooi exemplaar kunt vinden wat gewoon netjes al zn onderhoud gehad heeft dan kun je er jaren plezier van hebben. En dan rij je dus in tegenstelling tot die gore flikker van een ome piet met zn grijze muizen Ford Focus of Volkswagen Golf of meer van dergelijke nietszeggende auto's in een echte Italiaan. Met klasse, finesse, sjiek, uitstraling, design en weet ik wat al dies meer zij.
Eat that ome piet. Met die dertien in een dozijn hoerenbak van je![]()
![]()
quote:Op dinsdag 23 september 2014 17:08 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb zelf in 2004 een toen 5 jaar oude Alfa Romeo 146 1.4 TwinSpark gehad.
Er stond bij aanschaf 97.000 km op de teller, maar heb in anderhalf jaar en 35.000 km tijd niets dan ellende gehad met die Alfa Romeo.
Mijn Alfa maakte de reputatie helemaal waar. Reed geweldig (als tie reed), maar verder heb ik er 2500 euro in 18 maanden moeten in steken om 'm normaal functionerend te houden.
Een kleine greep uit de ellende; nokkenasversteller kapot, 2x bougies moeten vervangen omdat de eerste keer de bougies compleet waren doorgebrand, nieuwe bougiekabels, kapotte centrale deurvergrendeling, katalysator stuk, en lambdasonde stuk, problemen met de brandstofpomp en dan vergeet ik vast nog zaken.
Na anderhalf jaar dus van ellende maar weggedaan omdat het een bodemloze put bleek te zijn, en bepaalde Italiaanse onderdelen een eeuwigheid in backorder bleven staan (de onderdelen voor de centrale deurvergrendeling).
Voor mij geen Alfa meer, tenzij ik niet naar het geld hoef te kijken. Sindsdien neem ik verhalen van Alfa-liefhebbers niet meer zo serieus als ze zeggen dat het alleen maar horrorverhalen zijn maar dat Alfa's prima auto's zijn (als je doorvraagt zeggen ze vervolgens allemaal dat je niet vies moet zijn van lampjes die een eigen leven leiden, en kleine electronica-ergernisjes etc).
Geen onzin. Dat verhaal wat jij verteld kun je bij elk automerk eentje van vinden.quote:
Dat is dus ook mijn hele probleem, roest is inprincipe niet eens zo`n heel groot probleem want dat valt te verhelpen, maar het achterstallige onderhoud + dat die auto`s nu eigenlijk 0,0 waarde meer hebben maakt het een beetje lastig, zeker als ik over 2-3 jaar denk van "Ik wil wat anders" dat ik dan nog maar 400 euro terug krijg voor een auto waar ik bijwijze van 1200 voor betaald eb.quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:18 schreef Dingest het volgende:
Ik heb speciaal voor de zomer een vroege 156 gekocht. Heerlijk sturende wagen en tijdens 4500 km geen enkel probleem meer gehad, maar achterstallig onderhoud en roest zijn inmiddels je grootste vijand.
En de markt ervoor is nu waardeloos, dus verwacht niet meer dat je na de aanschaf er nog vanaf komt
Die zag ik inderdaad al ja, al denk ik dat je dit soort euvels vroeg of laat ook met Mercedes gaat krijgen of BMW, want auto`s krijgen steeds meer elektronica, en dan is het wachten op gezeik.quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:24 schreef Geralt het volgende:
KLB / Auto die niet meer op slot wil....
Hier een mooi voorbeeld van Deutsche Grundlichkeit.
Auto van 2012 die niet meer op slot kan.
Zo zie je maar, ook met Volkswagens heb je soms problemen.
Aardeprobleem.quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Meer dan 10 jaar geleden had ik een 33, daar ging op een gegeven moment de snelheidsmeter met de ruitenwisser meebewegen als die aan stond.
Verder eigenlijk geen echte problemen gehad.
Op zich gaat dat met dit budget toch wel gebeuren. Ik zou ook afschrijving in je maandlasten meenemen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:22 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Dat is dus ook mijn hele probleem, roest is inprincipe niet eens zo`n heel groot probleem want dat valt te verhelpen, maar het achterstallige onderhoud + dat die auto`s nu eigenlijk 0,0 waarde meer hebben maakt het een beetje lastig, zeker als ik over 2-3 jaar denk van "Ik wil wat anders" dat ik dan nog maar 400 euro terug krijg voor een auto waar ik bijwijze van 1200 voor betaald eb.
Vind het ook niet meer dan logisch natuurlijk dat er gezeur komt en dat er een aardig beetje geld in gestoken zou moeten worden, maar daar staat voor mij dan weer heel simpel tegen over, als de auto bevalt, hij rijd goed, is geen saaie 13 in een dozijn massa bak, en heeft het smoeltje mee, dan wil ik er best wel geld tegen aan gooien om hem rijdend te houden.quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:31 schreef Dingest het volgende:
[..]
Op zich gaat dat met dit budget toch wel gebeuren. Ik zou ook afschrijving in je maandlasten meenemen.
dan is je afschivng per jaar maar 400 euro geweest dat is toch niet veel.quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:22 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Dat is dus ook mijn hele probleem, roest is inprincipe niet eens zo`n heel groot probleem want dat valt te verhelpen, maar het achterstallige onderhoud + dat die auto`s nu eigenlijk 0,0 waarde meer hebben maakt het een beetje lastig, zeker als ik over 2-3 jaar denk van "Ik wil wat anders" dat ik dan nog maar 400 euro terug krijg voor een auto waar ik bijwijze van 1200 voor betaald eb.
Nee ok, maar er gaat vát wel onderhoud komen dan en dat kan economisch totall betekenen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
dan is je afschivng per jaar maar 400 euro geweest dat is toch niet veel.
Die 156's hebben last van roest aan de bodemplaat hé?quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:18 schreef Dingest het volgende:
Ik heb speciaal voor de zomer een vroege 156 gekocht. Heerlijk sturende wagen en tijdens 4500 km geen enkel probleem meer gehad, maar achterstallig onderhoud en roest zijn inmiddels je grootste vijand.
En de markt ervoor is nu waardeloos, dus verwacht niet meer dat je na de aanschaf er nog vanaf komt
Prima infoquote:
159 is onderhuids ongeveer een Opel Vectra. De JTS motoren daarin zijn wel beter dan in de 156 voor zover ik weet. Wat ik wel al vaak heb gehoord zijn kapotte versnellingsbakken (die ook gewoon van GM/Opel komen) bij de diesels. Diesels zijn overigens allemaal VM zoals bij de 156, eerdere benzines zijn niet heel spannend.. Zelfs de V6 niet. Of eigenlijk, als je gaat vergelijken met de Busso V6 is alles een beetje suf natuurlijk...quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:15 schreef Hyperdude het volgende:
En de 159 is die dan wel beter in elkaar gezet?
Opmerkingen hierboven over de 156 doen mij vrezen. Dakraam koop je toch in bij Webasto of D'Hollandiaof maken ze die zelf?
NB. Ben sinds het weekend in Napels; 20 km van de Alfa fabriek.
0 stuks 33 gezien
0 75
0 145
0 146
0 155; zelfs niet van de Polizia ofzo
Eerste 3 zijn al erg oud, maar dit is wel erg weinig. In Dresden zie je nog meer Phaetons![]()
Het afwateringsprobleem komt niet van de airco; die van mij heeft geen aircoquote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:53 schreef NoComment het volgende:
[..]
Prima info![]()
Ik wil nog wel toevoegen dat ondanks dat het probleem met roesten van binnenuit na de eerste jaren is opgelost (lag aan de afwatering van de airco die wel eens onder de vloerbedekking wilde uitkomen...) de latere 156, van na de facelift ongeveer, ook wel roestproblemen kunnen hebben. Vergeleken met een 2002 model zit er onder een 2004 model vrij weinig bescherming tegen roest onder de auto.
TS motoren zou ik zelf nooit nemen (te veel een gok wat je koopt) net als de JTS (halen het vermogen niet, inlaat vervuilt snel). Een V6 zuipt wel meer, maar het verschil met een 2.0 is niet zo dramatisch in de praktijk en je hebt er een veel betrouwbaarder blok voor terug. Met meer vermogen uiteraardDiesels zijn ook betrouwbaar, maar hou rekening met mogelijk vervuilde turbo's (laten reinigen kost gelukkig de wereld niet) en de aandrijflijn, dat laatste vooral als ie niet meer standaard is qua vermogen. Vooral de latere 2.4 vijfcilinder diesel, de 20v, vreet aandrijfassen als je er lomp mee omgaat. Geldt echt specifiek voor de 20v, aangezien die een GM bak heeft waar andere (en helaas zwakkere) aandrijfassen in gaan dan bij de eerdere 2.4 10v's en alle 1.9's.
Oja, en een dakraam kan echt een nachtmerrie zijn..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |