Dat is een probleem.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:22 schreef Braddie het volgende:
hij heeft een budget van 2200 euro, en hij wilt er een van `98-`02
Waarom is dat exact een probleem? Je kan voor dat geld toch wel een goede auto aanschaffen? Ik weet niet hoe dat zit met Alfa`s, maar is het echt zo slecht gesteld dan?quote:
Ik heb ook wel een 156. Maar dan wel 1 die meer heeft gekost dan een pakje marlboro, uit een bouwjaar van na de depressie.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:29 schreef LittleLady het volgende:
Mijn vriend heeft een Alfa en ding loopt als tierelier, hor hem nooit klagen erover
Ik heb 0,0 verstand van Alfa`s, en ik weet niet welke modellen goed zijn, en welke absoluut niet (Naja, ik weet dat de Alfasud een drama is, en de 164 juist een hele fijne betrouwbare auto schijnt te zijn, maar daar houd het bij op)quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb ook wel een 156. Maar dan wel 1 die meer heeft gekost dan een pakje marlboro, uit een bouwjaar van na de depressie.
Ik maak me er niet druk om, ik vraag puur om raad voor hem, hij heeft zelf geen account op FOK! en komt qua internet (als digibeet) amper verder dan Google en WIkipediaquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:39 schreef Globali het volgende:
Dit lijkt mij echt iets om je heel druk over te maken.
Ik vind het pré-facelift model persoonlijk een stuk minder mooi/modern. Maar goed, dat ben ik.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb 0,0 verstand van Alfa`s, en ik weet niet welke modellen goed zijn, en welke absoluut niet (Naja, ik weet dat de Alfasud een drama is, en de 164 juist een hele fijne betrouwbare auto schijnt te zijn, maar daar houd het bij op)
Dus jij zegt "Laat hem en Alfa kopen van na 2002" ? Of een ander model Alfa wat betrouwbaarder is voor de 2200 euro?... Of zeg je, koop qua vergelijkbaar comfort een 5 serie, die is veel betrouwbaarder?
Op een forum ga je geen raad vragen over de aankoop van een auto over het algemeen. Wat ga je dan tegen hem zeggen? Op FOK.nl vindt men dat.......quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:40 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik maak me er niet druk om, ik vraag puur om raad voor hem, hij heeft zelf geen account op FOK! en komt qua internet (als digibeet) amper verder dan Google en WIkipedia
Het is of FOK! / Autoweek, of dealers langs gaan die toch onzin verkopen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:42 schreef Globali het volgende:
[..]
Op een forum ga je geen raad vragen over de aankoop van een auto over het algemeen. Wat ga je dan tegen hem zeggen? Op FOK.nl vindt men dat.......
Als je dat zo kan verkopen aan je neef.......vind ik het prima.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:43 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het is of FOK! / Autoweek, of dealers langs gaan die toch onzin verkopen.
Dan hoor ik liever ervaringen van gebruikers.
Het is in mijn ogen gewoon fijner om hem te vertellen wat gebruikers van de 156 nou van die auto vinden dan dat ik met hem een auto bedrijf binnenloop en daar dingen ga vragen over die auto.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:43 schreef Globali het volgende:
[..]
Als je dat zo kan verkopen aan je neef.......vind ik het prima.
Denk je werkelijk, als hij die auto wil, dat hij gaat luisteren naar derden die jij hebt gevonden op een forum?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het is in mijn ogen gewoon fijner om hem te vertellen wat gebruikers van de 156 nou van die auto vinden dan dat ik met hem een auto bedrijf binnenloop en daar dingen ga vragen over die auto.
Dan krijg je het maar van 1 iemand te horen, en nu van meerdere. En ook uitgebreider.
Mwa, dat trek ik wel in twijfel, maar het is wel prettig als je ook ervaringen hebt van derden met een bepaald merk/model, en niet alleen de ervaring/verkooppraat van een verkoper. Snap je wat ik bedoel?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:46 schreef Globali het volgende:
[..]
Denk je werkelijk, als hij die auto wil, dat hij gaat luisteren naar derden die jij hebt gevonden op een forum?
Ik snap wat je bedoelt. Maar het is niet belangrijk. Laat hem zo'n auto kopen. Klaar. Zijn probleem.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mwa, dat trek ik wel in twijfel, maar het is wel prettig als je ook ervaringen hebt van derden met een bepaald merk/model, en niet alleen de ervaring/verkooppraat van een verkoper. Snap je wat ik bedoel?
Hij vroeg mij om het te posten op het internetquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:51 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt. Maar het is niet belangrijk. Laat hem zo'n auto kopen. Klaar. Zijn probleem.
Als de man een auto mag en kan kopen kan hij ook zelf onderzoek doen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hij vroeg mij om het te posten op het internetDus hij zadelt mij er nu ook (onbedoeld) mee op.
En ik wil niet dat hij straks om elk wissewasje bij m`n pa aanklopt "Dit is er mis met de auto, kan je dat maken?" " Dit is óók mis met de auto, kan je dat maken?"
Nee, ik hoef van m`n levensdagen geen Alfa.quote:
Er zijn wat veel mensen met pech uit die tijd.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:12 schreef dick_laurent het volgende:
Mag ik even zeggen dat ik alfa's stiekem wel erg mooi vind![]()
Toen ik maandje terug voor mijn 1e auto ging kijken had ik ook een budget van rond de 2200 euro en voor dat geld kon je hier en daar wel een leuke 147 vinden, maar ja dan was het wel vaak bouwjaar 1999/2000 en dan vaak ook nog eens met 200.000+ kilometer op de teller.
Durfde ik niet zo goed aan. Denk overigens niet dat alle alfa's meteen garant staan voor veel problemen, je kan pech hebben, maar dat kan ook met tig andere modellen auto's die misschien nog wel veel nieuwer zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |