abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144777462
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:32 schreef Ceberut het volgende:

[..]

[..]

En wederom een onderzoek waarbij de groep moslims in het onderzoek wordt beperkt tot Turken en Marokkanen, om vervolgens uitspraken te doen over alle moslims.

:')
Wel de grootst vertegenwoordigde groepen moslims in Europa.
  maandag 22 september 2014 @ 00:34:51 #62
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_144777471
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

En zeker in Nederland. Met afstand.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_144777473
quote:

[..]

[..]

En wederom een onderzoek waarbij de groep moslims in het onderzoek wordt beperkt tot Turken en Marokkanen, om vervolgens uitspraken te doen over alle moslims.

Je hebt hier een punt dat het niet zorgvuldig is dit te vertalen naar alle moslims. Echter, als 40% van de Turken en Marokkanen neigt naar extremisme, dan is dat ook een serieuse uitkomst.
pi_144777477
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zelfs al had je gelijk, dan maakt het feitelijk bar weinig uit. Want moslim-fundamentalisme is al iets zeer onwenselijks.
Gelul.

quote:
En als die vlieger opgaat voor pakweg 40 procent van de moslims in Nederland, is dat precies de groep die ik liever vandaag dan morgen zie vertrekken. Ze passen hier niet, ze horen hier niet. Ze keren zich tegen alle kernwaarden van onze westerse samenleving.
Je bent weer lekker selectief bezig zie ik. Wat vind je van de andere gelovigen die Abrahamitische religies uit het Midden-Oosten aanhangen.

Die mogen zeker wel blijven?

pi_144777479
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik ken ook van die mensen, mensen die het liefst het woord allochtoon zien verdwijnen.

Aan de andere kant, als je eens op de FrontPage kijkt, dan zie je dat het andere uiterste ook ruim vertegenwoordigd is.
Klopt. Dat andere uiterste keur ik ook niet goed. Het is ook in het belang van de gematigde, goedwillende moslims in Nederland dat de problemen met de fundamentalistische islam krachtig worden aangepakt. We zullen met de ergste excessen moeten beginnen; namelijk de geradicaliseerde extremisten die haatzaaien en als jihadstrijder actief zijn.
pi_144777504
quote:
Dat zijn de grootste groepen moslims in Nederland. En (in omgekeerde volgorde) zijn het ook de groepen waar de grootste problemen zich bevinden.
pi_144777507
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Kan je ook verder kijken dan je neus lang is? Europa is meer dan Nederland.
pi_144777536
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je hebt hier een punt dat het niet zorgvuldig is dit te vertalen naar alle moslims. Echter, als 40% van de Turken en Marokkanen neigt naar extremisme, dan is dat ook een serieuse uitkomst.
"Extremisme". Ook zo'n loze kreet.

Waarom staat het hebben van bepaalde fundamentalistische denkbeelden direct gelijk aan extremisme?

Deze termen worden ongegrond door elkaar gebruikt, alsof het inwisselbare termen zijn.
pi_144777547
Reageren ook alleen maar mannen hier, typisch.
  maandag 22 september 2014 @ 00:39:49 #70
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_144777555
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:39 schreef Yaaar het volgende:
Hoezo?
pi_144777557
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:36 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Kan je ook verder kijken dan je neus lang is? Europa is meer dan Nederland.
Het onderzoek is in 6 landen uitgevoerd. Ik weet niet of die groepen ook de grootste zijn in die andere landen. Volgens mij is het een significant deel.
pi_144777572
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:35 schreef Ceberut het volgende:
Gelul.
Ik geef gewoon mijn mening. Ik ben sterk gekant tegen religieus extremisme én conservatisme. Ik heb niks met christenen die van alles aan anderen willen opdringen. En dus ook niet met moslims die hetzelfde willen. Wie de moslimfundamentalist wil uithangen, mag wat mij betreft opzouten uit dit vrije, liberale, geseculariseerde, westerse land.

quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:35 schreef Ceberut het volgende:
Je bent weer lekker selectief bezig zie ik. Wat vind je van de andere gelovigen die Abrahamitische religies uit het Midden-Oosten aanhangen.

Die mogen zeker wel blijven? :')
Ik ben inderdaad selectief bezig, dat klopt. En dat is ook precies wat er nodig is: selecteren. De kaf van het koren scheiden. In beeld hebben wie de gematigde, goedwillende moslims zijn én wie de fundamentalistische, radicaliserende moslims zijn. Wat dat is de probleemgroep. En op probleemgroepen moet je een bepaalde aanpak loslaten.
pi_144777581
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:39 schreef Yaaar het volgende:
Seksist
pi_144777590
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:39 schreef Strani het volgende:

[..]

Hoezo?
Typisch topic waarin mannen kunnen hanen over de Islam enzo, vrouwen maakt dit wat minder uit allemaal omdat dat hele onderzoek toch gewoon onzin is.
pi_144777592
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:40 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Seksist
Racist
pi_144777597
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:38 schreef Ceberut het volgende:

[..]

"Extremisme". Ook zo'n loze kreet.

Waarom staat het hebben van bepaalde fundamentalistische denkbeelden direct gelijk aan extremisme?

Deze termen worden ongegrond door elkaar gebruikt, alsof het inwisselbare termen zijn.
Jij reageert nu op één woordje, om in jou woorden te blijven, selectief.
pi_144777602
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:41 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Typisch topic waarin mannen kunnen hanen over de Islam enzo, vrouwen maakt dit wat minder uit allemaal omdat dat hele onderzoek toch gewoon onzin is.
pi_144777606
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik geef gewoon mijn mening. Ik ben sterk gekant tegen religieus extremisme én conservatisme. Ik heb niks met christenen die van alles aan anderen willen opdringen. En dus ook niet met moslims die hetzelfde willen. Wie de moslimfundamentalist wil uithangen, mag wat mij betreft opzouten uit dit vrije, liberale, geseculariseerde, westerse land.

[..]

Ik ben inderdaad selectief bezig, dat klopt. En dat is ook precies wat er nodig is: selecteren. De kaf van het koren scheiden. In beeld hebben wie de gematigde, goedwillende moslims zijn én wie de fundamentalistische, radicaliserende moslims zijn. Wat dat is de probleemgroep. En op probleemgroepen moet je een bepaalde aanpak loslaten.
Je weet heel goed waar ik op doel. Je bent er als de kippen bij om moslims per definitie een andere behandeling te geven dan andere groepen. Je wil discrimineren op basis van godsdienst en daarmee zijn jouw ideeën in strijd met de Nederlandse grondbeginselen van de rechtsstaat.

Ik zie ik mensen als jou een gevaar voor Nederland.
pi_144777621
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 00:41 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Racist
Pedofiel
pi_144777622
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij reageert nu op één woordje, om in jou woorden te blijven, selectief.
Ja, selectief. Omdat jij een nieuwe definitie introduceert en denkt dat je die zomaar kunt verbinden aan het onderzoek.
pi_144777629
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Pedofiel
Hoog niveau weer.
pi_144777632
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Doe maar zo, toch slaat het helemaal nergens op.
pi_144777641
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:44 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Slaat inderdaad nergens op.
  maandag 22 september 2014 @ 00:44:35 #84
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_144777643
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:41 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Ja ja.. is dit een soort femi-troll-variant?
pi_144777668
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:44 schreef Strani het volgende:

[..]

Ja ja.. is dit een soort femi-troll-variant?
Nee, ik ben serieus. Ik lees vaker dit soort topics en het zijn altijd mannen die elkaar afbranden hier. Vrouwen zijn hierin wat wijzer en minder hard, want weten ook wel dat het onzin(nig) is.

Wat is dit nou precies voor onderzoek?
pi_144777678
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:43 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ja, selectief. Omdat jij een nieuwe definitie introduceert en denkt dat je die zomaar kunt verbinden aan het onderzoek.
Een nieuw woord introduceren... Het is wel lastig met jou praten he?

Als 40% in een onderzoek wordt gezien als fundamentalist en 10% potentieel gewelddadig. Dan mag ik niet zeggen dat het neigt naar extremisme? Dat zei ik, het neigt naar.
  maandag 22 september 2014 @ 00:46:46 #87
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_144777684
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:46 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Nee, ik ben serieus. Ik lees vaker dit soort topics en het zijn altijd mannen die elkaar afbranden hier. Vrouwen zijn hierin wat wijzer en minder hard, want weten ook wel dat het onzin(nig) is.

Wat is dit nou precies voor onderzoek?
Ik zou wel eens willen weten wat het percentage man-vrouw is onder PVV-stemmers. Volgens mij zou je dat enorm tegenvallen.
pi_144777711
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:44 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Waarom slaat het onderzoek nergens op? Zomaar roepen dat het nergens op slaat, slaat nergens op.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2014 00:48:54 ]
pi_144777724
Nou nou, poeh poeh, je bent blijkbaar fundamentalist als je het eens bent met de volgende drie stellingen:

quote:
- that believers should return to the eternal and unchangeable rules laid down in the past;
- that these rules allow only one interpretation and are binding for all believers;
- that religious rules have priority over secular laws.
Dus als je zegt dat je het hiermee eens bent, dan ben je een voedingsbodem voor jihadisten? Ik mis wat verbanden, meneer Koopmans.
pi_144777736
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een nieuw woord introduceren... Het is wel lastig met jou praten he?

Als 40% in een onderzoek wordt gezien als fundamentalist en 10% potentieel gewelddadig. Dan mag ik niet zeggen dat het neigt naar extremisme? Dat zei ik, het neigt naar.
Ja, lastig ben ik he, omdat ik je wijs op een denkfout die je maakt.
pi_144777783
quote:
10s.gif Op maandag 22 september 2014 00:42 schreef Ceberut het volgende:
Je weet heel goed waar ik op doel. Je bent er als de kippen bij om moslims per definitie een andere behandeling te geven dan andere groepen. Je wil discrimineren op basis van godsdienst en daarmee zijn jouw ideeën in strijd met de Nederlandse grondbeginselen van de rechtsstaat.

Ik wil inderdaad discrimineren op religie; dat is juist. Discrimineren is niks meer of minder dan onderscheid maken. En dat maak ik graag: de aanwezigheid van de islam in Nederland is namelijk een veel groter probleem dan de aanwezigheid van het christendom en het jodendom. We hebben vrij weinig te stellen met religieuze extremisten uit die hoek.

Voor de islam geldt een verhaal dat stukken minder rooskleurig is. Een verhaal dat een gerichte aanpak vergt. En daarbij maak ik nadrukkelijk onderscheid tussen gematigde, goedwillende moslims (circa 60 procent van het totaal) en fundamentalistische figuren. Het zijn mensen die niks op hebben met onze grondwet, onze democratie en rechtsstaat. Dus ik zie niet in waarom we die groep niet een koekje van eigen deeg mogen geven.

Bepaalde groepen fundamentalisten en extremisten vragen inderdaad om een andere behandeling, zoals je al stelt. En wat mij betreft is die behandeling een stuk minder naïef dan de afgelopen decennia. Eentje waarbij we de fluwelen handschoenen eindelijk eens opbergen. Het politiek-correcte geblunder heeft lang genoeg geduurd.

Jij mag mij dan gevaarlijk vinden, ik vind juist moslim-fundamentalisten een gevaar. En met mij vinden heel veel Nederlanders dat. In grote aantallen (circa twee-derde van de bevolking) vinden Nederlanders dat de islam überhaupt niet bij Nederland hoort. Nu kun je mensen die hier zijn natuurlijk niet zomaar het land uittrappen. Dat zul je mij dus ook niet zien bepleiten. Maar je kunt en mag van mensen wel aanpassing verlangen.

Een grote groep moslims heeft zich in voldoende mate aangepast. De andere groep moet op uiteenlopende manieren worden "bewerkt". Dat kan wat mij betreft variëren van iets simpels als gedrags- en meningsbeïnvloeding tot een hardere aanpak van radicalisering, een hardere aanpak van mensen die slecht integreren en de taal niet leren en het bevorderen van vrijwillige re-migratie.

Het doel is niet per definitie minder moslims in Nederland, het doel is minder fundamentalisten en extremisten. Zodat die 40 procent (ofwel door zich aan te passen, dan wel door te vertrekken uit Nederland) verdwijnt als sneeuw voor de zon. Dat is waar ik heen wil met Nederland. En daarvoor gebruik ik mijn recht op vrije meningsuiting, onder meer op dit forum. En daar leer jij maar mee leven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2014 00:54:06 ]
pi_144777792
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:49 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ja, lastig ben ik he, omdat ik je wijs op een denkfout die je maakt.
Leg mij die denkfout dan eens heel goed uit. Als van een groep 40% fundamentalist is, en 10% potentieel gewelddadig. Waarom mag ik dan niet spreken over mensen die neigen naar extremisme?
pi_144777829
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Leg mij die denkfout dan eens heel goed uit. Als van een groep 40% fundamentalist is, en 10% potentieel gewelddadig. Waarom mag ik dan niet spreken over mensen die neigen naar extremisme.
Omdat nergens iets over extremisme gegeven is. In jouw eerste post zet je de 40% neer als mensen die neigen naar extremisme, terwijl het woord extremist in dat onderzoek niet genoemd wordt.

Je zuig het uit je dikke duim.
pi_144777839
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ah... ik heb al een link naar het onderzoek gevonden. Zal het z.s.m. ff lezen.

http://www.wzb.eu/en/pres(...)ism-is-widely-spread
Dat is een oud onderzoek.

Als je het onderzoek wilt lezen waar Brandpunt over ging dan moet je hier: zijn

Kost alleen maar 29 Euro om het te mogen lezen, maar leef je uit ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:40 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het onderzoek is in 6 landen uitgevoerd. Ik weet niet of die groepen ook de grootste zijn in die andere landen. Volgens mij is het een significant deel.
Tja als je het verkeerde onderzoek leest, dan komt dit ook niet overeen.

Je doet je Username wel eer aan.

Nog mooier dat je eerst een topic opent met vragen omtrent het onderzoek, en dan kom je zelf met het verkeerde onderzoek aanzeulen, en vind je de verkeerde antwoorden op je eigen vraag.
Schiet lekker op :D :P
pi_144777879
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:53 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Omdat nergens iets over extremisme gegeven is. In jouw eerste post zet je de 40% neer als mensen die neigen naar extremisme, terwijl het woord extremist in dat onderzoek niet genoemd wordt.

Je zuig het uit je dikke duim.
Een nieuw spelletje waarbij ik geen woorden mag gebruiken die niet genoemd zijn? Nee, je had het over een denkfout, leg mij die uit. Het verschil tussen extremist en fundamentalist en potentieel gewelddadig. Jij valt erover.
pi_144777902
quote:
7s.gif Op maandag 22 september 2014 00:51 schreef Elfletterig het volgende:

Dat is waar ik heen wil met Nederland. En daarvoor gebruik ik mijn recht op vrije meningsuiting, onder meer op dit forum. En daar leer jij maar mee leven.
En jij leert er maar mee te leven om steeds op de vingers getikt te worden als het gaat om ideeën die je spuit welke in flagrante strijd zijn met de Nederlandse rechtsstaat.
pi_144777913
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een nieuw spelletje waarbij ik geen woorden mag gebruiken die niet genoemd zijn? Nee, je had het over een denkfout, leg mij die uit. Het verschil tussen extremist en fundamentalist en potentieel gewelddadig. Jij valt erover.
Jij denkt dat je fundamentalisme zomaar kunt vertalen naar neigen naar extremisme. Dat is fout. Dat blijkt namelijk nergens uit. Een denkfout.
pi_144777931
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:58 schreef Ceberut het volgende:

[..]

En jij leert er maar mee te leven om steeds op de vingers getikt te worden als het gaat om ideeën die je spuit welke in flagrante strijd zijn met de Nederlandse rechtsstaat.
Elfletterig lijkt me niet een figuur die neigt naar geweld. Onee, potentieel gewelddadig is, voordat je weer over m'n woordkeuze valt. We zien bij moslims toch gewoon meer religieus geweld dan bij andere gelovigen.
pi_144777940
quote:

[..]

Zelfs al had je gelijk, dan maakt het feitelijk bar weinig uit.
Maakt niet uit inderdaad, of je nu een capuchonklootzakje bent met islamitische ouders, of een salafist die er vrij orthodoxe denkbeelden op nahoudt, of een jihadist in pré die IS sympathiseert, volgens Elfletterig is dat gewoon hetzelfde.
pi_144777943
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:54 schreef Het_fijtje het volgende:

[..]

[..]

Tja als je het verkeerde onderzoek leest, dan komt dit ook niet overeen.

Je doet je Username wel eer aan.

Nog mooier dat je eerst een topic opent met vragen omtrent het onderzoek, en dan kom je zelf met het verkeerde onderzoek aanzeulen, en vind je de verkeerde antwoorden op je eigen vraag.
Ik heb het onderzoek nog niet gelezen, maar bedankt voor de correctie. Lijkt er op dat ik inderdaad een oud linkje op twitter tegen kwam.

Maar wat heeft dit met mijn username te maken?
pi_144777947
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 01:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Elfletterig lijkt me niet een figuur die neigt naar geweld. Onee, potentieel gewelddadig is, voordat je weer over m'n woordkeuze valt. We zien bij moslims toch gewoon meer religieus geweld dan bij andere gelovigen.
Dan nog is het in strijd met artikel 1 van de Grondwet om specifieke maatregelen te introduceren voor de aanhangers van een specifieke religie.
pi_144777948
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:59 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Jij denkt dat je fundamentalisme zomaar kunt vertalen naar neigen naar extremisme. Dat is fout. Dat blijkt namelijk nergens uit. Een denkfout.
Nee. Fundamentalisme en potentieel gewelddadig, die twee begrippen vertaalde ik naar extremisme. Je quote selectief.
pi_144777959
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 01:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee. Fundamentalisme en potentieel gewelddadig, die twee begrippen vertaalde ik naar extremisme. Je quote selectief.
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]

pi_144777975
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 00:18 schreef Elfletterig het volgende:
Ben blij dat een ander dit topic heeft geopend. Hoef ik het niet te doen. De reportage in Brandpunt hopelijk wellicht de ogen van de nodige mensen die nu nog de kop in het stand steken of blijven hangen in achterhaalde politiek-correcte taal.
Een enkele roeptoeter braakt een op zijn minst discutabele mening uit die in jouw straatje past en jij vindt het weer een bewezen feit.

Over kop in het zand steken gesproken!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_144777997
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 01:02 schreef Ceberut het volgende:

[..]

[..]

Oké, maar die twee groepen overlappen elkaar toch. Of denk je dat 40% fundamentalist is, en 10% potentieel gewelddadig? Daar moet een overlapping inzitten.
pi_144778008
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:54 schreef Het_fijtje het volgende:

Tja als je het verkeerde onderzoek leest, dan komt dit ook niet overeen. Je doet je Username wel eer aan. Nog mooier dat je eerst een topic opent met vragen omtrent het onderzoek, en dan kom je zelf met het verkeerde onderzoek aanzeulen, en vind je de verkeerde antwoorden op je eigen vraag.
Het onderzoek waaraan TS refereert, is niet zo oud. De publicatie stamt uit december 2013.

Volgens mij is de paper die jij aanhaalt gewoon een verdiepingsslag op precies hetzelfde onderzoek als waar TS mee aankomt. Dat is ook het onderzoek waar Wilders zich met zijn uitspraken op baseerde.

quote:
The Six Country Immigrant Integration Comparative Survey collected data in more than 9,000 telephone interviews in Germany, France, Netherlands, Austria, Belgium and Sweden.
... staat in het originele persbericht uit december 2013.

En het paper dat jij aanhaalt:
quote:
On the basis of an original survey among native Christians and Muslims of Turkish and Moroccan origin in Germany, France, the Netherlands, Belgium, Austria and Sweden, this paper investigates four research questions comparing native Christians to Muslim immigrants: (1) the extent of religious fundamentalism; (2) its socio-economic determinants; (3) whether it can be distinguished from other indicators of religiosity; and (4) its relationship to hostility towards out-groups (homosexuals, Jews, the West, and Muslims).
Het gaat dus gewoon over dezelfde materie en dezelfde data. In de recentere publicatie is er zo te zien alleen nog een verdiepingsslag of analyse op losgelaten.
pi_144778017
@Ceberut

Daarnaast heb je nog steeds mijn denkfout niet uitgelegd. Waarom mag ik fundamentalisten niet vergelijken met mensen die neigen naar extremisme?
pi_144778038
quote:

Zelfs al had je gelijk, dan maakt het feitelijk bar weinig uit. Want moslim-fundamentalisme is al iets zeer onwenselijks.

En als die vlieger opgaat voor pakweg 40 procent van de moslims in Nederland, is dat precies de groep die ik liever vandaag dan morgen zie vertrekken. Ze passen hier niet, ze horen hier niet. Ze keren zich tegen alle kernwaarden van onze westerse samenleving.
Jij met jouw intolerante houding en wens tot deportatie ook, dus vertrek jij vrijwillig?

Of mag jij wel kernwaarden schenden?
pi_144778056
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:58 schreef Ceberut het volgende:
De rechtsstaat is niet in beton gegoten. Maatschappelijke ontwikkelingen kunnen reden zijn om wet- en regelgeving te verscherpen. Ik wil af van moslim-fundamentalisme in Nederland. Om te beginnen met jihadisten / jihad-strijders en terroristen, op de voet gevolgd door haatzaaiers en andere radicale figuren.
pi_144778064
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 01:06 schreef luxerobots het volgende:
@Ceberut

Daarnaast heb je nog steeds mijn denkfout niet uitgelegd. Waarom mag ik fundamentalisten niet vergelijken met mensen die neigen naar extremisme?
Dat mag je best. Als je dat kunt staven.

Wat je niet kunt doen is "mensen met fundamentalistische ideëen" zomaar vertalen naar "extremisme" alsof het inwisselbare termen zijn.
pi_144778074
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 01:09 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat mag je best. Als je dat kunt staven.

Wat je niet kunt doen is "mensen met fundamentalistische ideëen" zomaar vertalen naar "extremisme" alsof het inwisselbare termen zijn.
Hoezo niet!
pi_144778094
@Ceberut, jij hebt er bezwaar tegen, dan moet je het mij uitleggen.

Je bekritiseert alleen maar anderen. En alleen mensen die de problemen omtrent moslims erkennen.
pi_144778095
quote:
10s.gif Op maandag 22 september 2014 00:42 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hear, hear!

Elfletterig is een anti-moslim/religie extremist. Met hele enge ideeën, zo blijkt ook weer uit zijn reacties in dit draadje
pi_144778108
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 01:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De rechtsstaat is niet in beton gegoten. Maatschappelijke ontwikkelingen kunnen reden zijn om wet- en regelgeving te verscherpen. Ik wil af van moslim-fundamentalisme in Nederland. Om te beginnen met jihadisten / jihad-strijders en terroristen, op de voet gevolgd door haatzaaiers en andere radicale figuren.
Mooi, wanneer zien we jouw vertrek tegemoet?
pi_144778134
Ceberut is zo vermoeiend. Ik zeg dat we bij moslims meer geweld zien dan bij andere gelovigen. Volgens dit onderzoek zijn de problemen groter dan vaak voorgespiegeld. 40% fundamentalist en 10% potentieel gewelddadig. En Ceberut? Die valt over kleine dingen zoals het gebruik van één woordje.
pi_144778140
quote:
7s.gif Op maandag 22 september 2014 01:01 schreef Xa1pt het volgende:
Maakt niet uit inderdaad, of je nu een capuchonklootzakje bent met islamitische ouders, of een salafist die er vrij orthodoxe denkbeelden op nahoudt, of een jihadist in pré die IS sympathiseert, volgens Elfletterig is dat gewoon hetzelfde.
Een capuchonklootzakje is niet per definitie een fundamentalistische moslim. Ook worden dit soort jongens meestal niet op hun geloof aangesproken, maar op concreet wangedrag. Zoals criminaliteitscijfers van factor 5.

Salafisten zijn doorgaans ISIS-sympathisanten. Dat besef is kennelijk nog niet bij je doorgedrongen. Salafisten zijn de types die het bijvoorbeeld op Ibn Ghaldoun voor het zeggen hadden. Ze staan niet "vrij orthodoxe denkbeelden" voor zoals jij als probleemontkenner zegt, ze staan extreem-conservatieve denkbeelden voor. Denkbeelden ook, die volledig haaks staan op onze westerse samenleving; iets waartegen deze mensen zich nadrukkelijk afzetten.

Je bent weer keurig bezig om te voldoen aan deze omschrijving. Het vervelende is alleen dat we er geen moer mee opschieten. De vraag is wanneer dat besef eindelijk eens bij je doordringt. :N
pi_144778150
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 01:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jij bent zelf hier op fok een van de meest opvallende haatzaaiers en buitengewoon radicaal.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Dag!
pi_144778159
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 01:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoezo niet!
Hoezo wel? Jij poneert de stelling, dus onderbouw het maar.

Veel extremisten zullen fundamentalistische ideeën hebben, maar dat wil niet zeggen dat iedereen met fundamentalistische ideeën een extremist is of neigt naar extremisme. Extremisme impliceert veel meer dan het hebben van fundamentalistische ideeën.
pi_144778178
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 01:07 schreef DS4 het volgende:
Jij met jouw intolerante houding en wens tot deportatie ook, dus vertrek jij vrijwillig?
Of mag jij wel kernwaarden schenden?
Ik sta intolerant ten opzichte van intolerantie. Ik sta intolerant tegenover migranten die hier met hun volle verstand heen komen en vervolgens hier voor problemen zorgen; onder meer omdat ze er dubieus gedachtegoed op nahouden, dat haaks staat op onze normen en waarden, op onze seculiere, vrije, westerse samenleving.

Ik schend geen kernwaarden. Ik wil religieus extremisme bestrijden; heel simpel. Juist omdat het haaks staat op onze samenleving en daarvoor een bedreiging vormt. Ik ben vooralsnog niet van plan om Nederland te verlaten, sorry.
pi_144778202
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 01:11 schreef DS4 het volgende:
Hear, hear!

Elfletterig is een anti-moslim/religie extremist. Met hele enge ideeën, zo blijkt ook weer uit zijn reacties in dit draadje
quote:
7s.gif Op maandag 22 september 2014 01:12 schreef Xa1pt het volgende:
Mooi, wanneer zien we jouw vertrek tegemoet?
Kijk, daar is de poco-brigade weer. Dit zijn dus de types waar ik eerder dit topic over schreef. In plaats van zelf de ogen te openen en concrete oplossingen aan te dragen, gaan ze met modder smijten naar mensen die wél de problemen onder ogen zien en aandringen op een aanpak daarvan.

Compleet wereldvreemd en ook te laf voor woorden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')