Dat is ook ruim te interpreterenquote:Op vrijdag 26 september 2014 17:41 schreef ATON het volgende:
[..]
Maar dat staat er niet ! Er staat wel dat er binnen die generatie er terug een messias zou opstaan. En, dat is dan ook gebeurt : http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjimon_bar_Kochba
Omdat de mensheid verbonden is met de Bijbel* Kijk maar rond in de wereld, FOK en in je eigen topic. Men raakt er maar niet over uitgesproken.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:05 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Waarom denken dan zoveel mensen tegenwoordig dat het allemaal op hen slaat (met name JG)?
Logisch. De invloed van het christendom is nog altijd her en der merkbaar. Zelfs in de politiek. Geen wonder dat het een hot topic blijft.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:42 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Omdat de mensheid verbonden is met de Bijbel* Kijk maar rond in de wereld, FOK en in je eigen topic. Men raakt er maar niet over uitgesproken.
*Ik heb het natuurlijk niet over een boek van papier met zijn verhaaltjes, maar de inhoud.
Het is natuurlijk een van de weinige bronnen die over onze geschiedenis gaat. Het doel van mijn topic was eigenlijk ook de grote kritische vraag of de bijbeltekst wel echt onze geschiedenis vast legt en of het niet een grote scam is.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:42 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Omdat de mensheid verbonden is met de Bijbel* Kijk maar rond in de wereld, FOK en in je eigen topic. Men raakt er maar niet over uitgesproken.
*Ik heb het natuurlijk niet over een boek van papier met zijn verhaaltjes, maar de inhoud.
De Bijbel heeft als brontekst vrijwel geen historische waarde. Op cultureel gebied is de invloed van de Bijbel enorm geweest.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:45 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een van de weinige bronnen die over onze geschiedenis gaat. Het doel van mijn topic was eigenlijk ook de grote kritische vraag of de bijbeltekst wel echt onze geschiedenis vast legt en of het niet een grote scam is.
Zeker als je kijkt naar alle opgravingen van oude beschavingen waar niet over wordt gerept of geroerd.
Ik heb het ook puur over de autoriteit van de bijbel.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De Bijbel heeft als brontekst vrijwel geen historische waarde. Op cultureel gebied is de invloed van de Bijbel enorm geweest.
Autoriteit als wat?quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:48 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Ik heb het ook puur over de autoriteit van de bijbel.
Als 'leidraad' hoe we moeten levenquote:
Die rol vervult de Bijbel ook steeds minder. Gelukkig maar.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:49 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Als 'leidraad' hoe we moeten leven
oh god ik hoop het niet, de bijbel is geen goede leidraad....incest, kindermoord, plunderen van steden, maagden tot slaaf maken.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:49 schreef peterkailey het volgende:
[..]
ISIS is er niks bijquote:Op vrijdag 26 september 2014 17:58 schreef trigt013 het volgende:
[..]
oh god ik hoop het niet, de bijbel is geen goede leidraad....incest, kindermoord, plunderen van steden, maagden tot slaaf maken.
oh omdat de buurman regelmatig vrouwen verkracht mag ik af en toe vrouwen verkrachten en dat is dan nog best goed van mij en verdient het zelfs een compliment.quote:
Laat ik het zo zeggen over de Bijbel teksten : de geesten van onze voorvaders bleven nog in de geheugen van de mensen die na hen kwamen. En in die gedachtengoed is de Bijbel ontstaan. Alleen in een nieuw jasje aangepast aan die tijd.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:45 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een van de weinige bronnen die over onze geschiedenis gaat. Het doel van mijn topic was eigenlijk ook de grote kritische vraag of de bijbeltekst wel echt onze geschiedenis vast legt en of het niet een grote scam is.
Zeker als je kijkt naar alle opgravingen van oude beschavingen waar niet over wordt gerept of geroerd.
Maar met Jezus is afhankelijk van het bijbelboek de wet voor alle ook niet joodse christenen gaan geldenquote:Op vrijdag 26 september 2014 17:34 schreef Shokirbek85 het volgende:
De hoofdstukken 17 tot 26 van Leviticus , die bekend staan bij Tanakh geleerden als de 'heiligheidscodex' bevatten mitvot (geboden) die niet alleen gelden voor de kohanim (priesters) maar voor alle Joden. Joden worden hierin opgedragen 'heilig te zijn' . God eist dat dit hun levenswijze wordt. Door dat te doen zullen zij " een koninkrijk van kohanim en een heilige natie" worden.
Deze geboden zijn alleen bedoeld voor het volk Israel. Israel moet een rolmodel zijn op anderen volkeren.
Het volk Israel wordt ook gestraft als zij niet aan deze geboden houden. De andere volkeren niet.
Dat is is zekerin het geval van een aantal boeken uit het OT nooit de bedoeling geweestquote:Op vrijdag 26 september 2014 17:49 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Eh nee, dat hoef je niet.quote:Op donderdag 25 september 2014 19:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O, je hebt een soort eigen variant van het christendom bedacht. Ik hoef als neuzelende atheļst zeker niet te vragen hoe je daartoe gekomen bent?
Waarom reageer je op mij als je sowieso niet met mij wil praten? Of is dit een kwestie van het laatste woord willen hebben?quote:
Ik wil best met je praten. Ik heb trouwens helemaal niets tegen je. Helemaal niet.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waarom reageer je op mij als je sowieso niet met mij wil praten? Of is dit een kwestie van het laatste woord willen hebben?
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit om bewijzen voor geloof heb gevraagd. Mocht ik dat wel gedaan hebben: ik kan me niet voorstellen waarom ik dat dan deed, anders dan wanneer iemand stelde geen geloof maar zekerheid te hebben.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:32 schreef Grietje-tit het volgende:
[..]
Ik wil best met je praten. Ik heb trouwens helemaal niets tegen je. Helemaal niet.
Het enige is dat ik me verbaas dat anderen moeten bewijzen waarom ze geloven. Ik vind dat dat helemaal niet hoeft. Ik vraag je ook niet waar je niet gelooft. Want dat vind ik helemaal nergens over gaan. Iedereen heeft zijn eigen gedachten. En daar heb ik respect voor. Ik vraag me alleen maar af waarom je vraagt om bewijzen. Ik zeg je eerlijk: die zijn er niet. Punt.
Maar ik wil absoluut best wel met je praten hoor.
Kan het niet gewoon geschreven zijn door de gevestigde macht als mind control?quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:28 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen over de Bijbel teksten : de geesten van onze voorvaders bleven nog in de geheugen van de mensen die na hen kwamen. En in die gedachtengoed is de Bijbel ontstaan. Alleen in een nieuw jasje aangepast aan die tijd.
De Bijbel is NIET geschiedkundig
Dat wilde ik nou graag horen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit om bewijzen voor geloof heb gevraagd. Mocht ik dat wel gedaan hebben: ik kan me niet voorstellen waarom ik dat dan deed, anders dan wanneer iemand stelde geen geloof maar zekerheid te hebben.
De reden dat ik constant 'doorziek' over religie is omdat ik het mateloos interessant vind. Daarnaast heb ik inderdaad een zeer sterke afkeer van georganiseerde religie, maar ik vind juist dat die twee partijen met elkaar in gesprek moeten blijven. Dat ik daarbij weleens uitschiet, zeker. Zou ik ook niet moeten doen. Doe ik dat wel, spreek me er gerust op aan.
Kijk, zijn we het toch nog eens (deels) eens.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:43 schreef Grietje-tit het volgende:
[..]
Dat wilde ik nou graag horen.
Ik erger me ook aan de georganiseerde godsdienst. Wat doet al dat goud in de kelders van het Vaticaan, terwijl de rest van de wereld crepeert? Ik was jaren geleden in Rome en heb de St. Pieterskerk bezocht. Mijn mond viel open van verbazing. Nog nooit had ik zoveel en zoiets prachtigs gezien. Maar ik kreeg ook een rotgevoel: wat had dit in Godsnaam met godsdienst te maken?
Nog nooit van mijn leven heb ik zulke mooie kunstwerken gezien, maar ik begon er weerzin tegen te krijgen. Als ik dit in een museum had gezien, geen probleem, maar in een kerk.... sorry, dat kan echt niet.
Hadden ze de St. Pieter maar tot een museum gemaakt, dan hoor je mij niet klagen. Ik zou zeggen, verkoop al die kunst, en begin aan de opbouw van een betere wereld. Richt een stichting op van al die miljarden, zet er een paar deskundigen op, en ga aan het werk in de wereld.
Ik mag niet uit de mond van God praten, maar ik denk wel (met de nadruk op denk) dat hij het zo bedoelt.
Geef je ook zelf even de citaten erbij? ik heb geen zin in huiswerk op de vrijdagavond!quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:45 schreef trigt013 het volgende:
Matthew 23:36
Mark 13:30-31
Mark 9:1
Luke 9:27
John 21:22
Ze hebben er zelfs 4 of 5 gebouwd in Rome.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:04 schreef Grietje-tit het volgende:
Maar er is zoveel ellende in de wereld, hoe haal je het dan in je hoofd om zo'n pronkstuk neer te zetten in het midden van je godsdienstige wereld. Want godsdienst is niet alleen God, het zijn vooral de mensen, want daarvoor ben je op aarde gezet
O ja ? Leg eens uit.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:41 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Dat is ook ruim te interpreteren
Halloo, wordt eens wakker.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:49 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Onzin. Dat maken de christenen zichzelf wijs.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:33 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Maar met Jezus is afhankelijk van het bijbelboek de wet voor alle ook niet joodse christenen gaan gelden
Yep, in 620 v.C.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:42 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Kan het niet gewoon geschreven zijn door de gevestigde macht als mind control?
Dat bedoelen ze denk ik niet,quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:52 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Terwijl er wel letterlijk staat wanneer Jesus terug komt. Namelijk binnen de generatie van de discipelen van Jesus. Dus hij is ongeveer 1940 jaar te laat.
Ik denk dat Mattheus dit niet bedoeld. Daarvoor noemt de auteur allerlei gebeurtenissen die zou gebeuren. Uiteraard één grote onzin. Verder zegt de auteur (Mattheus:quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:41 schreef ATON het volgende:
[..]
Maar dat staat er niet ! Er staat wel dat er binnen die generatie er terug een messias zou opstaan. En, dat is dan ook gebeurt : http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjimon_bar_Kochba
quote:Wanneer je de huiveringwekkende gruwel, waarover gesproken is bij monde van de profeet Daniėl, op de heilige plaats ziet staan,’ – let op, lezer –
quote:Jullie zullen in deze heilige plaats de zogenaamde verschrikking van de verwoesting zien staan, waarover de profeet Daniėl heeft gesproken. – Lezer, probeer het te begrijpen. –
Dit is een goed voorbeeld van een midrash (verwijzing naar Daniėl) Hij spreekt in parables. De lezer , die immers bekend is met de taal van deze zal het begrijpen. Dan gaat Mattheus verder:quote:15 “When, therefore, you see the abomination of desolation, which was spoken of through Daniel the prophet, standing in the holy place (let the reader understand),
En dan komt hij met het verhaal :quote:Leer van de vijgenboom deze les: zo gauw zijn takken uitlopen en in blad schieten, weet je dat de zomer in aantocht is.
Mattheus heeft het niet over aardse rampen. Ook niet over een 'mensenzoon' hij spreekt continue in allegorische termen. Ook het dit : " Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren"quote:Most assuredly I tell you, this generation/ race will not pass away, until all these things are accomplished.
Het feit dat hij ook een Messias is. Ik kan nu ook rondlopen en schreeuwen dat ik een visioen heb gehad en dus profeet ben. Als ik dan toevallig aanhangers krijg en wat verandering teweeg breng zegt dat niks.quote:
Zijn daar bewijzen voor?quote:
Wat versta jij onder ' messias ' ?quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:18 schreef peterkailey het volgende:
Het feit dat hij ook een Messias is.
Als je snel reageert kan je dit voor ¤ 15 hier allemaal in vernemen:quote:
Lol, alle discipelen waren ongeschoold en ongeletterd.quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:11 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Dat bedoelen ze denk ik niet,
[..]
Ik denk dat Mattheus dit niet bedoeld. Daarvoor noemt de auteur allerlei gebeurtenissen die zou gebeuren. Uiteraard één grote onzin. Verder zegt de auteur (Mattheus:
[..]
[..]
[..]
Dit is een goed voorbeeld van een midrash (verwijzing naar Daniėl) Hij spreekt in parables. De lezer , die immers bekend is met de taal van deze zal het begrijpen. Dan gaat Mattheus verder:
[..]
En dan komt hij met het verhaal :
[..]
Mattheus heeft het niet over aardse rampen. Ook niet over een 'mensenzoon' hij spreekt continue in allegorische termen. Ook het dit : " Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren"
Dit is allegorisch. Het gaat niet over letterlijke generatie. Dit wisten zijn discipelen maar al te goed. Maar de 'gewone' ongeletterde mensen niet.
De Bijbel, incl het Nieuwe testament dient nooit en te nimmer letterlijk opgevat te worden. Dat is de bedoeling niet van de schrijvers. Zo heeft er ook geen Jezus/ Jozua bestaan. Dit is een midrash. Een boodschap halen uit de oude teksten. Dit is bedoeld van de ene geleerde naar de andere. Generatie op generatie. Hij maakt iets duidelijk middels woorden die wij wel kennen ( generatie, rampen ect) maar het is absoluut niet letterlijk. Nooit is het letterlijk of historisch bedoeld. Dat maken de mensen niet alleen als fout maar ook religieuzen. Zowel joden als christenen.
En waaruit besluit je dit ? De auteurs van het N.T. waren dat wel, maar hebben niks vandoen met deze discipelen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:42 schreef trigt013 het volgende:
Lol, alle discipelen waren ongeschoold en ongeletterd.
De auteurs van het NT leefde honderden jaren na de discipelen, de beste gok is dat ze pas 100 a 200 jaar na jezus zijn opgeschreven.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:12 schreef ATON het volgende:
[..]
En waaruit besluit je dit ? De auteurs van het N.T. waren dat wel, maar hebben niks vandoen met deze discipelen.
O jazeker :quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:11 schreef Shokirbek85 het volgende:
Zo heeft er ook geen Jezus/ Jozua bestaan.
quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:21 schreef trigt013 het volgende:
De auteurs van het NT leefde honderden jaren na de discipelen, de beste gok is dat ze pas 100 a 200 jaar na jezus zijn opgeschreven.
Fout ! De evangelies zijn geschreven tussen 71 en 135 n.C.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:21 schreef trigt013 het volgende:
De auteurs van het NT leefde honderden jaren na de discipelen, de beste gok is dat ze pas 100 a 200 jaar na jezus zijn opgeschreven.
quote:alle discipelen waren ongeschoold en ongeletterd.
Thanksquote:Op zaterdag 27 september 2014 03:50 schreef ATON het volgende:
[..]
Als je snel reageert kan je dit voor ¤ 15 hier allemaal in vernemen:
http://www.volkskrant.nl/(...)reef-de-Bijbel-.html
Hmm interessantquote:Op zaterdag 27 september 2014 09:22 schreef ATON het volgende:
[..]
O jazeker :
http://en.wikipedia.org/wiki/Talpiot_Tomb
Op deze familie heeft men het N.T. op verzonnen, wat sterk afwijkt van de werkelijke geschiedenis. Deze leunde eerder aan bij deze beweging :
http://en.wikipedia.org/wiki/Judas_of_Galilee
www.evilbible.com (waarom leest niemand even deze achtergronden?)quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:25 schreef ATON het volgende:
[..]
[..]
Fout ! De evangelies zijn geschreven tussen 71 en 135 n.C.
En waar slaat dit op ? Waarom denk je dat ?
[..]
Omdat ondergetekende beter onderlegd is dan je wel zou denken.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:37 schreef trigt013 het volgende:
[..]
www.evilbible.com (waarom leest niemand even deze achtergronden?)
ik twijfel niet aan jou hoor.....maar dit reli gekken zijn daar best grappig inquote:Op zaterdag 27 september 2014 10:58 schreef ATON het volgende:
[..]
Omdat ondergetekende beter onderlegd is dan je wel zou denken.
Dat spreekwoord was toch net ietsje anders?quote:Op zaterdag 27 september 2014 10:59 schreef trigt013 het volgende:
[..]
ik twijfel niet aan jou hoor.....maar dit reli gekken zijn daar best grappig in
"Hoe langer de rok, hoe natter het hok"
Hoe zit het trouwens met de profetie van de JG dat er over de hele bewoonde aarde gepredikt zal worden (om omdat zij dat doen, deur tot deur, dat ze daarom het ware geloof hebben?)quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:23 schreef ATON het volgende:
[..]
Ze hebben er pas in 325 n.C. een god van gemaakt.Dat is wat ik meegekregen heb.
mwa, JG zijn een sekte dat is algemeen bekend.quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:18 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Hoe zit het trouwens met de profetie van de JG dat er over de hele bewoonde aarde gepredikt zal worden (om omdat zij dat doen, deur tot deur, dat ze daarom het ware geloof hebben?)
Ja maar hoe zit dat inhoudelijk?quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:32 schreef trigt013 het volgende:
[..]
mwa, JG zijn een sekte dat is algemeen bekend.
er zijn nog altijd indianenstammen in de amazone die geen contact met anderen willen, en die worden door de staat beschermd, dus dat wordt nog een harde dobber.quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:18 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Hoe zit het trouwens met de profetie van de JG dat er over de hele bewoonde aarde gepredikt zal worden (om omdat zij dat doen, deur tot deur, dat ze daarom het ware geloof hebben?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |