Jawel hoor, absoluut. Staat er wel in. Die eindigen op soortgelijke wijze.quote:Op zondag 21 september 2014 11:48 schreef trigt013 het volgende:
Volgens de bijbel moet je je moeder afzonderen van het gezin als ze ongesteld is en gescheiden familieleden stenigen......maar over homoseksualiteit staat er niets.
Wat een mooie, liefdevolle religie hang je toch aan. Jij zult wel een heel goed mens zijn met een gegarandeerde plek in de hemel. Prijs Jezus!quote:Op donderdag 25 september 2014 18:34 schreef Grietje-tit het volgende:
[..]
Jawel hoor, absoluut. Staat er wel in. Die eindigen op soortgelijke wijze.
Ik ga naar de hel, fijne knul.quote:Op donderdag 25 september 2014 18:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat een mooie, liefdevolle religie hang je toch aan. Jij zult wel een heel goed mens zijn met een gegarandeerde plek in de hemel. Prijs Jezus!
Pluspuntje voor jou, christenkind.quote:Op donderdag 25 september 2014 18:37 schreef Grietje-tit het volgende:
[..]
Ik ga naar de hel, fijne knul.
Ik zei dan ook niet dat Jezus dat gezegd heeft. Volgens de Bijbel heeft Jezus wel gezegd dat het OT onverkort van kracht blijft.quote:Op donderdag 25 september 2014 18:39 schreef Grietje-tit het volgende:
Ik moet je trouwens corrigeren. Het gebod over homo's staat in het Oude testament. Dus Jezus kan het nooit gezegd hebben.
En ik ben geen christenkind, want Christus had geen kinderen.
Op al je vragen is mijn antwoord nee, behalve je vraag dat ik een christen ben, daarop is het antwoord ja. De rest is nee.quote:Op donderdag 25 september 2014 18:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zei dan ook niet dat Jezus dat gezegd heeft. Volgens de Bijbel heeft Jezus wel gezegd dat het OT onverkort van kracht blijft.
En je bent christen toch? Dan ben je een christenkind. Of heb jij het niet over een 'heilige vader' en geloof je niet dat Jezus de vleesgeworden god is?
Iedereen is deel van God. Iedereen. Van kwaad tot goed. Dat is geen feit, dat is mijn gedachte.quote:Op donderdag 25 september 2014 18:45 schreef Grietje-tit het volgende:
[..]
Op al je vragen is mijn antwoord nee, behalve je vraag dat ik een christen ben, daarop is het antwoord ja. De rest is nee.
O, je hebt een soort eigen variant van het christendom bedacht. Ik hoef als neuzelende atheïst zeker niet te vragen hoe je daartoe gekomen bent?quote:Op donderdag 25 september 2014 18:51 schreef Grietje-tit het volgende:
[..]
Iedereen is deel van God. Iedereen. Van kwaad tot goed. Dat is geen feit, dat is mijn gedachte.
Jezus niet maar wel een van hoofd auteurs van het NT. oa. in 1 Korinthiers 6:9-10 en 1 Timotheus 1:9-10.quote:Op donderdag 25 september 2014 18:39 schreef Grietje-tit het volgende:
Ik moet je trouwens corrigeren. Het gebod over homo's staat in het Oude testament. Dus Jezus kan het nooit gezegd hebben.
Nee hoor, gooi de quotes maar hier neer. Zal ik je vertellen waarom ze niet over homosexualiteit gaan.quote:Op donderdag 25 september 2014 18:34 schreef Grietje-tit het volgende:
[..]
Jawel hoor, absoluut. Staat er wel in. Die eindigen op soortgelijke wijze.
Tweemaal foute aanname.quote:Op donderdag 25 september 2014 18:39 schreef Grietje-tit het volgende:
verlicht ons waarom 1 Korinthiers 6:9-10 en 1 Timotheus 1:9-10 niet oa. over homoseksualiteit gaan.quote:Op donderdag 25 september 2014 23:25 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee hoor, gooi de quotes maar hier neer. Zal ik je vertellen waarom ze niet over homosexualiteit gaan.
Jij zoekt wel een heel vrije vertaling.. in veel andere engelse vertalingen hebben ze het toch echt over homoseksualiteit. Zie bijv. deze linkquote:Op vrijdag 26 september 2014 16:08 schreef trigt013 het volgende:
De bijbel is niet Nederland geschreven en de vertalen is vaak de wens van de gedacht....de orginele tekst zal waarschijnlijk nog onschuldiger zijn.
ik zoek hele ouder vertalen omdat die orgineler zijn, moderne Amerikanen zijn nogal homofoob. Men zoekt erin wat men wilt vinden.quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:14 schreef falling_away het volgende:
[..]
Jij zoekt wel een heel vrije vertaling.. in veel andere engelse vertalingen hebben ze het toch echt over homoseksualiteit. Zie bijv. deze link
https://www.biblegateway.(...)Corinthians%206:9-11
1 Corinthians 6:9 The words men who have sex with men translate two Greek words that refer to the passive and active participants in homosexual acts.
Hier op het forum zijn een aantal gebruikers die veel weten van de bijbelvertalingen, wellicht dat zij hier nog over te melden hebben.
Onzin natuurlijk, er staan nog wel meer geboden in de bijbel buiten de 10 geboden. Daarbij heeft het niks met Amerikanen te maken, het staat in heel veel vertalingen wereldwijd.quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:19 schreef trigt013 het volgende:
[..]
ik zoek hele ouder vertalen omdat die orgineler zijn, moderne Amerikanen zijn nogal homofoob. Men zoekt erin wat men wilt vinden.
Als god echt wilde dat homosexualiteit niet mocht was het 11de gebod, gij zult geen homosexuele relatie's hebben.
ik niet, maar ik vind het altijd jammer dat mensen hun homofobie proberen goed te praten via de bijbel. Je maakt mensen die homosexueel geboren zijn gewoon ongelukkig. Waarom deze uitspraak terwijl het er nergens letterlijk staat. Zou god ertegen zijn zou het er gewoon letterlijk staan.quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:22 schreef falling_away het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk, er staan nog wel meer geboden in de bijbel buiten de 10 geboden. Daarbij heeft het niks met Amerikanen te maken, het staat in heel veel vertalingen wereldwijd.
Maar eh.. ben je soms homoseksueel en zoek je wanhopig naar redenen waarom je niet zondigt? Ik heb nog nooit iemand horen ontkennen dat homoseksualiteit zondig is volgens de bijbel.
Er worden binnen de kerk wel meer dingen als absolute waarheid verkondigd ondanks dat ze nergens in de bijbel te vinden zijn, zoals de drieëenheid en dat Maria zonder zonden was.quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:38 schreef trigt013 het volgende:
[..]
ik niet, maar ik vind het altijd jammer dat mensen hun homofobie proberen goed te praten via de bijbel. Je maakt mensen die homosexueel geboren zijn gewoon ongelukkig. Waarom deze uitspraak terwijl het er nergens letterlijk staat. Zou god ertegen zijn zou het er gewoon letterlijk staan.
Ik ben zwaar atheist, ik ben gestopt met fantasie vriendjes na de kleuterschool.
Terwijl er wel letterlijk staat wanneer Jesus terug komt. Namelijk binnen de generatie van de discipelen van Jesus. Dus hij is ongeveer 1940 jaar te laat.quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:50 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Er worden binnen de kerk wel meer dingen als absolute waarheid verkondigd ondanks dat ze nergens in de bijbel te vinden zijn, zoals de drieëenheid en dat Maria zonder zonden was.
De Bijbel spreekt zich expliciet uit tegen homoseksualiteit. Zowel in Leviticus als in de Brieven.quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:38 schreef trigt013 het volgende:
[..]
ik niet, maar ik vind het altijd jammer dat mensen hun homofobie proberen goed te praten via de bijbel. Je maakt mensen die homosexueel geboren zijn gewoon ongelukkig. Waarom deze uitspraak terwijl het er nergens letterlijk staat. Zou god ertegen zijn zou het er gewoon letterlijk staan.
Ik ben zwaar atheist, ik ben gestopt met fantasie vriendjes na de kleuterschool.
Nope....gooi de citaten maar hier neer.quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De Bijbel spreekt zich expliciet uit tegen homoseksualiteit. Zowel in Leviticus als in de Brieven.
Welnee, dat is figuurlijk. Dat hebben christenen al snel uitgevonden - zo'n vijf minuten na de dood van de laatste discipel van Jezus.quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:52 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Terwijl er wel letterlijk staat wanneer Jesus terug komt. Namelijk binnen de generatie van de discipelen van Jesus. Dus hij is ongeveer 1940 jaar te laat.
Leviticus 18:22quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:53 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nope....gooi de citaten maar hier neer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |