Ze hebben er zelfs 4 of 5 gebouwd in Rome.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:04 schreef Grietje-tit het volgende:
Maar er is zoveel ellende in de wereld, hoe haal je het dan in je hoofd om zo'n pronkstuk neer te zetten in het midden van je godsdienstige wereld. Want godsdienst is niet alleen God, het zijn vooral de mensen, want daarvoor ben je op aarde gezet
O ja ? Leg eens uit.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:41 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Dat is ook ruim te interpreteren
Halloo, wordt eens wakker.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:49 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Als 'leidraad' hoe we moeten leven
Onzin. Dat maken de christenen zichzelf wijs.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:33 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Maar met Jezus is afhankelijk van het bijbelboek de wet voor alle ook niet joodse christenen gaan gelden
Yep, in 620 v.C.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:42 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Kan het niet gewoon geschreven zijn door de gevestigde macht als mind control?
Dat bedoelen ze denk ik niet,quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:52 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Terwijl er wel letterlijk staat wanneer Jesus terug komt. Namelijk binnen de generatie van de discipelen van Jesus. Dus hij is ongeveer 1940 jaar te laat.
Ik denk dat Mattheus dit niet bedoeld. Daarvoor noemt de auteur allerlei gebeurtenissen die zou gebeuren. Uiteraard één grote onzin. Verder zegt de auteur (Mattheus:quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:41 schreef ATON het volgende:
[..]
Maar dat staat er niet ! Er staat wel dat er binnen die generatie er terug een messias zou opstaan. En, dat is dan ook gebeurt : http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjimon_bar_Kochba
quote:Wanneer je de huiveringwekkende gruwel, waarover gesproken is bij monde van de profeet Daniël, op de heilige plaats ziet staan,’ – let op, lezer –
quote:Jullie zullen in deze heilige plaats de zogenaamde verschrikking van de verwoesting zien staan, waarover de profeet Daniël heeft gesproken. – Lezer, probeer het te begrijpen. –
Dit is een goed voorbeeld van een midrash (verwijzing naar Daniël) Hij spreekt in parables. De lezer , die immers bekend is met de taal van deze zal het begrijpen. Dan gaat Mattheus verder:quote:15 “When, therefore, you see the abomination of desolation, which was spoken of through Daniel the prophet, standing in the holy place (let the reader understand),
En dan komt hij met het verhaal :quote:Leer van de vijgenboom deze les: zo gauw zijn takken uitlopen en in blad schieten, weet je dat de zomer in aantocht is.
Mattheus heeft het niet over aardse rampen. Ook niet over een 'mensenzoon' hij spreekt continue in allegorische termen. Ook het dit : " Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren"quote:Most assuredly I tell you, this generation/ race will not pass away, until all these things are accomplished.
Het feit dat hij ook een Messias is. Ik kan nu ook rondlopen en schreeuwen dat ik een visioen heb gehad en dus profeet ben. Als ik dan toevallig aanhangers krijg en wat verandering teweeg breng zegt dat niks.quote:
Zijn daar bewijzen voor?quote:
Wat versta jij onder ' messias ' ?quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:18 schreef peterkailey het volgende:
Het feit dat hij ook een Messias is.
Als je snel reageert kan je dit voor ¤ 15 hier allemaal in vernemen:quote:
Lol, alle discipelen waren ongeschoold en ongeletterd.quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:11 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Dat bedoelen ze denk ik niet,
[..]
Ik denk dat Mattheus dit niet bedoeld. Daarvoor noemt de auteur allerlei gebeurtenissen die zou gebeuren. Uiteraard één grote onzin. Verder zegt de auteur (Mattheus:
[..]
[..]
[..]
Dit is een goed voorbeeld van een midrash (verwijzing naar Daniël) Hij spreekt in parables. De lezer , die immers bekend is met de taal van deze zal het begrijpen. Dan gaat Mattheus verder:
[..]
En dan komt hij met het verhaal :
[..]
Mattheus heeft het niet over aardse rampen. Ook niet over een 'mensenzoon' hij spreekt continue in allegorische termen. Ook het dit : " Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren"
Dit is allegorisch. Het gaat niet over letterlijke generatie. Dit wisten zijn discipelen maar al te goed. Maar de 'gewone' ongeletterde mensen niet.
De Bijbel, incl het Nieuwe testament dient nooit en te nimmer letterlijk opgevat te worden. Dat is de bedoeling niet van de schrijvers. Zo heeft er ook geen Jezus/ Jozua bestaan. Dit is een midrash. Een boodschap halen uit de oude teksten. Dit is bedoeld van de ene geleerde naar de andere. Generatie op generatie. Hij maakt iets duidelijk middels woorden die wij wel kennen ( generatie, rampen ect) maar het is absoluut niet letterlijk. Nooit is het letterlijk of historisch bedoeld. Dat maken de mensen niet alleen als fout maar ook religieuzen. Zowel joden als christenen.
En waaruit besluit je dit ? De auteurs van het N.T. waren dat wel, maar hebben niks vandoen met deze discipelen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:42 schreef trigt013 het volgende:
Lol, alle discipelen waren ongeschoold en ongeletterd.
De auteurs van het NT leefde honderden jaren na de discipelen, de beste gok is dat ze pas 100 a 200 jaar na jezus zijn opgeschreven.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:12 schreef ATON het volgende:
[..]
En waaruit besluit je dit ? De auteurs van het N.T. waren dat wel, maar hebben niks vandoen met deze discipelen.
O jazeker :quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:11 schreef Shokirbek85 het volgende:
Zo heeft er ook geen Jezus/ Jozua bestaan.
quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:21 schreef trigt013 het volgende:
De auteurs van het NT leefde honderden jaren na de discipelen, de beste gok is dat ze pas 100 a 200 jaar na jezus zijn opgeschreven.
Fout ! De evangelies zijn geschreven tussen 71 en 135 n.C.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:21 schreef trigt013 het volgende:
De auteurs van het NT leefde honderden jaren na de discipelen, de beste gok is dat ze pas 100 a 200 jaar na jezus zijn opgeschreven.
quote:alle discipelen waren ongeschoold en ongeletterd.
Thanksquote:Op zaterdag 27 september 2014 03:50 schreef ATON het volgende:
[..]
Als je snel reageert kan je dit voor ¤ 15 hier allemaal in vernemen:
http://www.volkskrant.nl/(...)reef-de-Bijbel-.html
Hmm interessantquote:Op zaterdag 27 september 2014 09:22 schreef ATON het volgende:
[..]
O jazeker :
http://en.wikipedia.org/wiki/Talpiot_Tomb
Op deze familie heeft men het N.T. op verzonnen, wat sterk afwijkt van de werkelijke geschiedenis. Deze leunde eerder aan bij deze beweging :
http://en.wikipedia.org/wiki/Judas_of_Galilee
www.evilbible.com (waarom leest niemand even deze achtergronden?)quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:25 schreef ATON het volgende:
[..]
[..]
Fout ! De evangelies zijn geschreven tussen 71 en 135 n.C.
En waar slaat dit op ? Waarom denk je dat ?
[..]
Omdat ondergetekende beter onderlegd is dan je wel zou denken.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:37 schreef trigt013 het volgende:
[..]
www.evilbible.com (waarom leest niemand even deze achtergronden?)
ik twijfel niet aan jou hoor.....maar dit reli gekken zijn daar best grappig inquote:Op zaterdag 27 september 2014 10:58 schreef ATON het volgende:
[..]
Omdat ondergetekende beter onderlegd is dan je wel zou denken.
Dat spreekwoord was toch net ietsje anders?quote:Op zaterdag 27 september 2014 10:59 schreef trigt013 het volgende:
[..]
ik twijfel niet aan jou hoor.....maar dit reli gekken zijn daar best grappig in
"Hoe langer de rok, hoe natter het hok"
Hoe zit het trouwens met de profetie van de JG dat er over de hele bewoonde aarde gepredikt zal worden (om omdat zij dat doen, deur tot deur, dat ze daarom het ware geloof hebben?)quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:23 schreef ATON het volgende:
[..]
Ze hebben er pas in 325 n.C. een god van gemaakt.Dat is wat ik meegekregen heb.
mwa, JG zijn een sekte dat is algemeen bekend.quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:18 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Hoe zit het trouwens met de profetie van de JG dat er over de hele bewoonde aarde gepredikt zal worden (om omdat zij dat doen, deur tot deur, dat ze daarom het ware geloof hebben?)
Ja maar hoe zit dat inhoudelijk?quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:32 schreef trigt013 het volgende:
[..]
mwa, JG zijn een sekte dat is algemeen bekend.
er zijn nog altijd indianenstammen in de amazone die geen contact met anderen willen, en die worden door de staat beschermd, dus dat wordt nog een harde dobber.quote:Op zaterdag 27 september 2014 22:18 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Hoe zit het trouwens met de profetie van de JG dat er over de hele bewoonde aarde gepredikt zal worden (om omdat zij dat doen, deur tot deur, dat ze daarom het ware geloof hebben?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |