abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144684520
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 16% gewijzigd door Sarabi op 19-09-2014 09:15:20 ]
pi_144684564
Volgens mij is de OP stuk, de plaatjes tenminste.

Maar @sarabi, gaaf NK! ^O^

Maar over dat zuivel, ik ga dat even toevoegen aan mn ontbijt. Maar eventjes actief in dit topic en meteen goede tips.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144684584

En ja help!
pi_144684604
Komt goed zie ik :) maar ga nu eerst even ontbijten.
pi_144684615
Ja zag het langzaam veranderen.

Eet smakelijk.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144684698
Inderdaad hongergevoel is geen graadmeter, ik heb namelijk (bijna) altijd honger :') . Denk dat er door jaren en jaren teveel eten en overgewicht iets stuk is gegaan in mijn hoofd.

En het invullen van lijstjes moet je liggen maar het geeft je wel goed inzicht. Bij werkt het erg goed, ook omdat ik het leuk vindt om dan met de grafiekjes enzo die eruit komen te werken. Kwam op een gegeven moment bij mijn dietiste met een hele presentatie van alle grafiekjes enzo en toen werd ze bijna boos, ik was haar werk aan het doen O-)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_144684839
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:15 schreef Karstman het volgende:
Inderdaad hongergevoel is geen graadmeter, ik heb namelijk (bijna) altijd honger :') . Denk dat er door jaren en jaren teveel eten en overgewicht iets stuk is gegaan in mijn hoofd.

En het invullen van lijstjes moet je liggen maar het geeft je wel goed inzicht. Bij werkt het erg goed, ook omdat ik het leuk vindt om dan met de grafiekjes enzo die eruit komen te werken. Kwam op een gegeven moment bij mijn dietiste met een hele presentatie van alle grafiekjes enzo en toen werd ze bijna boos, ik was haar werk aan het doen O-)
Aha, een soortgenoot ;). Had ik ook altijd, nu dus stuk minder.

Lijstjes liggen mij wel, is wel leuk om te doen en bij te houden. Inderdaad goede grafiekjes en dergelijke. Maar je moet even een systeem/website hebben om het een beetje gemakkelijk te houden. Per dag wil ik er geen uren aan kwijt zijn.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144684868
na bier en pizza gister vandaag maar even balansen ondanks een verjaardag vanavond.

O: 2 boterham rosbief en weinig magere oude kaas en een mineola
T: worteltjes
L: op vrijdag altijd buiten de deur, zal wel iets van soep of salade
T: appel en komkommer
D: veel gewokte groente met klein beetje rijst

Leuk trouwens zo'n NK Sarabi, succes!!
Whiskyplankje
pi_144684925
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:24 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Aha, een soortgenoot ;). Had ik ook altijd, nu dus stuk minder.

Lijstjes liggen mij wel, is wel leuk om te doen en bij te houden. Inderdaad goede grafiekjes en dergelijke. Maar je moet even een systeem/website hebben om het een beetje gemakkelijk te houden. Per dag wil ik er geen uren aan kwijt zijn.
Ik ben na een kleine zoektocht blijven hangen bij Myfitnesspal, toen nog volledig in het engels. Het kost enige tijdsinvestering om veel gebruikte producten er goed in te krijgen. Voordeel vind ik wel dat je ook gerechten/recepten als geheel kan invoeren en die dus makkelijk kan toevoegen, mijn basispastasaus bijvoorbeeld of bepaalde curries die maak ik altijd hetzelfde dus dat is dan makkelijk toevoegen.
Whiskyplankje
pi_144684937
O: Havermout, banaan en cacao.
L: 2 volkoren boterhammen met filet American, ketchup, mosterd, augurk.
T: Druiven
D: Quisedilla met gehakt, tomaat en mais.

Ontbijt leek me lekker zo, maar eigenlijk was het gewoon veel te machtig. Dus voortaan doe ik gewoon weer m'n havermout met rood diepvries fruit.

Heb 3 zakken bij de Lidl ingeslagen. O+ Ze hebben niet altijd die bosvruchtenmix en dat is wel de enige die echt lekker is. De frambozen liggen er altijd maar die zijn onwijs zuur. Maar wel betaalbaar fruit zo. O+
pi_144684964
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:28 schreef Myraela het volgende:
O: Havermout, banaan en cacao.
L: 2 volkoren boterhammen met filet American, ketchup, mosterd, augurk.
T: Druiven
D: Quisedilla met gehakt, tomaat en mais.

Ontbijt leek me lekker zo, maar eigenlijk was het gewoon veel te machtig. Dus voortaan doe ik gewoon weer m'n havermout met rood diepvries fruit.

Heb 3 zakken bij de Lidl ingeslagen. O+ Ze hebben niet altijd die bosvruchtenmix en dat is wel de enige die echt lekker is. De frambozen liggen er altijd maar die zijn onwijs zuur. Maar wel betaalbaar fruit zo. O+
Die heb ik vorige week ingeslagen :)
Nu net ook mee ontbeten.
pi_144685106
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:28 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik ben na een kleine zoektocht blijven hangen bij Myfitnesspal, toen nog volledig in het engels. Het kost enige tijdsinvestering om veel gebruikte producten er goed in te krijgen. Voordeel vind ik wel dat je ook gerechten/recepten als geheel kan invoeren en die dus makkelijk kan toevoegen, mijn basispastasaus bijvoorbeeld of bepaalde curries die maak ik altijd hetzelfde dus dat is dan makkelijk toevoegen.
Dat is inderdaad wel een makkelijke functie, maar ik heb Fatsecret nu eerst aangemaakt. Zal wel even zien hoe dat gaat :).

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:30 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Die heb ik vorige week ingeslagen :)
Nu net ook mee ontbeten.
Hoe doen jullie dat met diepvriesfuit, een dag van te voren ontdooien in koelkast? Ik heb het tot nu toe alleen maar gebruikt in de blender.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144685174
Ik doe het in de blender :Y
pi_144685365
Aha, hetzelfde dus. Lekker verfrissend.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 19 september 2014 @ 09:51:22 #15
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_144685471
Welkom nieuwelingen! *O* Heel veel succes!

Myraela en Sarabi: Welk fruit zit er dan in die zakken? Ik heb ze bij mijn filiaal nog nooit gezien volgens mij maar wellicht overheen gekeken!
A grand adventure has begun.
pi_144685601
Mijn dochters zijn ook helemaal dol op fruit smoothies dus mijn blender draait iedere dag na schooltijd. Goede tip voor die zakken van de Lidl, ik heb het op mijn boodschappenlijst gezet. Ook handig voor mijn overnight oats.
Met een meidenkwartet
pi_144685827
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:51 schreef Keshet het volgende:

Myraela en Sarabi: Welk fruit zit er dan in die zakken? Ik heb ze bij mijn filiaal nog nooit gezien volgens mij maar wellicht overheen gekeken!
Uhh bosvruchten.
Welke precies geen idee :@
pi_144686116
Veel nieuwe gezichten. :D

Braaf de zooi laten staan gaat best goed hier. *O* Al negeer ik de weegschaal nog even, mezelf kennende demotiveert het toch best wel als die niet meedoet met het op de goede weg zijn. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_144686526
Zooo ik heb heerlijk uitgeslapen op mijn eerste dagje weekend van de week en ook de eerste feest avond overleefd.. heb mij exact aan mijn lijstje gehouden en niks gedronken!

Vandaag heb ik wat minder controle over het avond eten dus dat word mijn cheatmeal van deze week denk ik ;)

O: Afslankeiwit van B&F met spinazie in de blender, daarbij ook nog een omelet met champigion en ui
L: Salade van Meloen, Parmaham, rucola, pijnboompittjes
D:???

en ik neem nog een smartbar mee voor tussendoor.. nu douchen en mezelf weer in het feest dompelen haha
pi_144686830
Ik heb ook die bosvruchtenmix van de Lidl! Erg lekker. Ik ontdooi het meestal lichtjes in de magnetron en dan yoghurt erbij.
Bij Google bosvruchten Lidl intypen en dan afbeeldingen, dan zie je precies hoe de zak eruit ziet.

Net gaan sporten maar halverwege gestopt want teveel last van de maandelijks periode.. :@
Kracht gedaan en kwartiertje cardio plus 15km fietsen. Toch nog redelijk.
Nog een trauma opgelopen bij het douchen. Er stond een man in het douchehokje naast me (afgesloten) luid en duidelijk te fappen. :X
  vrijdag 19 september 2014 @ 10:56:10 #21
265732 Keshet
pi_144686948
Thanks!

Voor de andere geïnteresseerden:

Je douchetrauma! Wat nasty zeg. :X
pi_144686978
Gatver! :X :N
Whiskyplankje
  vrijdag 19 september 2014 @ 11:00:29 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144687048
Gadvef! Dat ben je toch zeker wel gaan melden? :o

Welkom Crunchy!

Hier zijn die zakken bosvruchten echt altijd op. :D
pi_144687131
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:00 schreef Brighteyes het volgende:

Ik zag ze nu ook voor het eerst in jaren.
pi_144687198
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:00 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kijk altijd, maar vaak zijn ze op inderdaad. :D En liggen alleen de frambozen er nog. Dat moeten ze echt eens anders gaan inkopen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:36 schreef CrunchySelf het volgende:
Hoe doen jullie dat met diepvriesfuit, een dag van te voren ontdooien in koelkast? Ik heb het tot nu toe alleen maar gebruikt in de blender.
Ik doe het gewoon samen met m'n havermout in de magnetron. Vind het wel lekker als het een beetje kapot gaat. :@
pi_144687352
Hier was juist de havermout op bij de supermarkt (meestal ontbijt ik met havermout en melk tegenwoordig), dus net daarom heb ik weer eens diepvriesfruit gekocht en Griekse yoghurt als ontbijt voor de komende dagen. :)

En iew, Appelsap! Bij mijn sportschool hebben de hokjes geen deur en douchen mannen en vrouwen apart, dus dan haalt niemand zich dat in z'n hoofd.
pi_144687427
Ieuw appelsap.. inderdaad traumatisch :r
pi_144687545
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:06 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik kijk altijd, maar vaak zijn ze op inderdaad. :D En liggen alleen de frambozen er nog. Dat moeten ze echt eens anders gaan inkopen.

[..]

Ik doe het gewoon samen met m'n havermout in de magnetron. Vind het wel lekker als het een beetje kapot gaat. :@
Das natuurlijk ook een manier, ieder zijn eigen smaak. Heb zelf eigenlijk nooit havermout gehad.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144687768
Vandaag voor het eerst havermout met water geprobeerd (melk is op). :r Geen succes.
pi_144689903
Ja, ik ben het gaan melden maar toen was die man natuurlijk al vertrokken.
Ik was in ieder geval blij dat ik slippers aan had.
Bij ons heb je ook open douchen en dan mannen en vrouwen gescheiden maar er zijn ook 3 hokjes die je kan afsluiten.

Havermout met water vind ik ook viessss.
Ik heb net voor het eerst in mijn leven volle yoghurt op. Stuk lekkerder dan magere. :o
pi_144689921
Ik ben chocolade truffels aan het maken. Met nougatine. :9 Alles meteen onder water gezet, dat scheelt.
  vrijdag 19 september 2014 @ 14:08:03 #32
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144692327
Lijstje!

O: 3 volkoren. 1 ardenner, 1 lv kruidenroomkaas, 1 leverworst. 200 ml lv yoghurt, aardbeien, tl suiker.
T: 3 volkoren crackers met pindakaas.
L: 3 volkoren crackers, 300 gr ijsbergsla, zilveruitjes, 1/2 plak oude kaas, komkommer, slasaus, pompoenpitjes, twee gekookte eitjes, klein handje uitgebakken spekjes.
T: Weet ik nog niet, misschien sla ik hem over. Late L, vroege D.
D: 2 taco's met vulling van rundergehakt, paprika, maïs, kidneybonen en kruiden.
S: Uur paardrijden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_144692360
Weer een weekmenu gemaakt en besloten dat ik ook gewoon wat chipjes inplan in het weekend.
Is een stuk gezonder dan dat ik ga snaaien omdat ik niets mag.
pi_144692633
Mooi lijstje weer Tink! Misschien als T nog een stuk fruit?

Ik heb dit gekocht. Vraag me af hoe relatief gezond/voedzaam zoiets nou is?
Het ziet er vrij 'gezond' uit met spelt en haver en pure chocolade... Of is dit gewoon een veredelde mueslireep?
pi_144693024
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:17 schreef appelsap het volgende:

Het ziet er vrij 'gezond' uit met spelt en haver en pure chocolade... Of is dit gewoon een veredelde mueslireep?
[ afbeelding ]
Heb je gekeken naar de hoeveelheid suiker die is toegevoegd. Zo bepaal ik vaak of ik wel iets wil kopen.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_144693708
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:28 schreef Californium het volgende:

[..]

Heb je gekeken naar de hoeveelheid suiker die is toegevoegd. Zo bepaal ik vaak of ik wel iets wil kopen.
Dat staat er niet duidelijk bij vermeld.. Daarom vraag ik het me ook af. Er is rietsuiker gebruikt en invertsuikerstroop.
Er staat enkel op de verpakking dat er geen kunstmatige kleurstoffen, aroma's en conserveringsmiddelen zijn gebruikt.
Qua koolhydraten, eiwitten en vetten is het vergelijkbaar met mueslirepen voor zover ik kan vinden.

Nouja, het zal vast beter zijn dan de brosse eierkoek-koeken van bolletje die ik nu regelmatig als T eet. :@
pi_144693874
quote:

[ afbeelding ]
20,4 g suiker per 100g
Je raekt an de dinge geweun.
pi_144694199
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:50 schreef Messina het volgende:

[..]

20,4 g suiker per 100g
Waar heb je dat gevonden? Ik was al mobiel aan het zoeken maar kon het zo gauw niet vinden.
Ik heb ze net geproefd en ze zijn ergggg lekker. Smaakt gewoon echt naar een choco-chipkoek... Dusss dat zegt genoeg denk ik. :P
pi_144694263
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:00 schreef appelsap het volgende:

[..]

Waar heb je dat gevonden? Ik was al mobiel aan het zoeken maar kon het zo gauw niet vinden.
Ik heb ze net geproefd en ze zijn ergggg lekker. Smaakt gewoon echt naar een choco-chipkoek... Dusss dat zegt genoeg denk ik. :P
Op hun eigen website :)

Hopelijk alles goed met iedereen. Geen tijd om dit topic actief te blijven doorlezen. :@
pi_144694265
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:50 schreef Messina het volgende:

[..]

20,4 g suiker per 100g
Dat is best veel toch?
pi_144694372
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:03 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat is best veel toch?
Ik weet het niet, maar als voorbeeld de "Eat Natural Darker Chocolate" mueslireep, daar zit 32.5g suiker per 100g in.
pi_144694404
Ah oke.
Ik vind het als erg veel klinken dus blijf die repen maar negeren.
pi_144694529
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:07 schreef Sarabi het volgende:
Ah oke.
Ik vind het als erg veel klinken dus blijf die repen maar negeren.
Mijn man eet ze om die reden ook niet.
En ik vind ze gewoon niet lekker.

Maar als het gaat vergelijken met een zoete appel, daar kan zomaar tot 38g suiker in zitten volgens deze link. Dan kun je weer beter voor zo'n Leev-reep gaan ;)
pi_144694555
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:12 schreef Messina het volgende:

[..]

Maar als het gaat vergelijken met een zoete appel, daar kan zomaar tot 38g suiker in zitten volgens deze link. Dan kun je weer beter voor zo'n Leev-reep gaan ;)
Daarom eet ik ook liever groente als tussendoortje :Y
Fruit niets mis mee, maar zeker ook niet overdrijven.
  vrijdag 19 september 2014 @ 15:51:37 #45
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144695706
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:36 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel een makkelijke functie, maar ik heb Fatsecret nu eerst aangemaakt. Zal wel even zien hoe dat gaat :).

[..]

ik heb net een hand diepvriesframbozen op mijn havermout pannenkoek geflikkerd. Was best lekker, koud met warm :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 19 september 2014 @ 15:53:13 #46
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144695754
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:29 schreef -Strawberry- het volgende:
Vandaag voor het eerst havermout met water geprobeerd (melk is op). :r Geen succes.
Flikker er een ei door, 4 eetlepels water, in de pan, fruit erop, enjoy :P
  vrijdag 19 september 2014 @ 15:54:17 #47
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144695781
quote:

[ afbeelding ]
http://fitbeauty.nl/welke-repen-zijn-gezond-suikervrij/
  vrijdag 19 september 2014 @ 15:55:24 #48
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144695811
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:12 schreef Messina het volgende:

[..]

Dat is totaal andere suiker en is appels met peren vergelijken.

Hihi, appels peren :')
pi_144696483
Bleh ben het niet sporten na 2 dagen al helemaal zat.
Misschien dat ik toch even ga proberen te hoepelen....
pi_144696613
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

ik heb net een hand diepvriesframbozen op mijn havermout pannenkoek geflikkerd. Was best lekker, koud met warm :D
Kan best een goede combi zijn koud en warm. Er zijn wel meer dingen die in die combi lekker zijn :9
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 19 september 2014 @ 16:33:43 #51
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144697104
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 16:17 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Kan best een goede combi zijn koud en warm. Er zijn wel meer dingen die in die combi lekker zijn :9
Flikker er normaal banaan op, maar ik vond 4 bananen voor vandaag wat overdreven :P maar was goed te doen :Y
pi_144698504
Ik heb laatst die Leev repen met cranberry op, ik heb een ding voor cranberries, wel lekker en best stevig en vullend.
Whiskyplankje
pi_144699075
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:55 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat is totaal andere suiker en is appels met peren vergelijken.

Hihi, appels peren :')
Uiteindelijk draait het wat afvallen betreft toch om energie-inname en energie-verbruik.
pi_144699379
Ik ga vanavond dit proberen:

http://www.ohmyfoodness.n(...)alletjes-tomatensaus

Ik heb spierpijn en vermoeide benen, maar ben toch van plan vanavond te gaan skeeleren... Als dat maar goed gaat..
pi_144699395
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 16:14 schreef Sarabi het volgende:
Bleh ben het niet sporten na 2 dagen al helemaal zat.
Misschien dat ik toch even ga proberen te hoepelen....
Wel voorzichtig doen dan hè! :s) Niet dat je straks alsnog dat NK moet missen...

Lijstje hier:

O: Havermout (laatste beetje uit de doos)
T: paar pepernoten (toen was de zak leeg die hier nog lag; voorlopig geen nieuwe inslaan :))
L: 3 volkoren, 2 met kipfilet en plakjes komkommer, 1 met gekookt ei
T: banaan
D: Bij vrienden, waarschijnlijk AGV'tje
pi_144699404
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 17:51 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik ga vanavond dit proberen:

http://www.ohmyfoodness.n(...)alletjes-tomatensaus

Ik heb spierpijn en vermoeide benen, maar ben toch van plan vanavond te gaan skeeleren... Als dat maar goed gaat..
Dat ziet er smakelijk uit :9
Succes met skeeleren!
pi_144699413
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 17:51 schreef Ruby88 het volgende:

[..]

Wel voorzichtig doen dan hè! :s) Niet dat je straks alsnog dat NK moet missen...

Nah ben maar het huishouden gaan doen.
Durfde het toch niet.
pi_144699864
2 jurkjes besteld 1 in mijn normale maat en 1 een maatje kleiner omdat mijn normale maat op was

De kleine past en de andere is te groot O+

Wel jammer want die grote wilde ik juist graag hebben :P even snel kijken of ze nog een maatje kleiner hebben
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_144700203
T:Frambozen, biertje.
D:2 biefstukken, veldsla, gebakken aardappelschijfjes,bakje bosbessen.
pi_144700238
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 18:21 schreef hmmmmmmm het volgende:
T:Frambozen, biertje.
D:2 biefstukken, veldsla, gebakken aardappelschijfjes,bakje bosbessen.
En de rest van de dag?
pi_144700292
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2014 18:22 schreef Myraela het volgende:

[..]

En de rest van de dag?
Dat was het beetje laat opgestaan misschien dat ik straks nog wat fruit eet of een broodje.
pi_144700398
Weetje, post dat soort lijstjes dan gewoon niet. Of je moet hier puur komen om je dagelijkse dosis aandacht te halen.
pi_144700499
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 september 2014 18:27 schreef Myraela het volgende:
Weetje, post dat soort lijstjes dan gewoon niet. Of je moet hier puur komen om je dagelijkse dosis aandacht te halen.
Oh ik dacht dat je gewoon post wat je vandaag hebt gegeten.
Pf ik blijf al weg hoor.
  vrijdag 19 september 2014 @ 18:56:34 #65
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144701292
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 18:29 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Pf ik blijf al weg hoor.
Je bent schijtirritant en niet serieus bezig. Ga dan lekker iemand anders vervelen.
pi_144701490
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2014 18:56 schreef Qwea het volgende:

[..]

Je bent schijtirritant en niet serieus bezig. Ga dan lekker iemand anders vervelen.
Ik ben gewoon serieus.
  vrijdag 19 september 2014 @ 19:04:08 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144701511
Echt serieus bezig met afvallen? Echt?
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 18:29 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Pf ik blijf al weg hoor.
Was daar niet ooit een topic voor in CUL?
Hier hoort het iig niet. :N Dit is niet een zomaarlijstjesdptopic. Check de TT nog even. ;)
pi_144701571
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 19:04 schreef Brighteyes het volgende:
Echt serieus bezig met afvallen? Echt?

[..]

Was daar niet ooit een topic voor in CUL?
Hier hoort het iig niet. :N
Ja daar ben ik echt serieus mee bezig.
Waarom posten anderen dan hun maaltijden hier?
  vrijdag 19 september 2014 @ 19:06:37 #69
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144701598
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 19:03 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik ben gewoon serieus.
Ooh gast, rot op. Als jij serieus was dan nam je adviezen aan en dan had je ook geweten dat je lijstjes debiel zijn en geen zoden aan de dijk zetten. Dus kom niet aan met "serieus" want daarmee beledig je een hele groep hier die wel serieus ergens mee bezig zijn.
  vrijdag 19 september 2014 @ 19:07:08 #70
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144701614
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 19:05 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Om commentaar te krijgen op hun lijstje en er vervolgens wat mee te doen :') !
pi_144701628
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 19:05 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Om andere de mogelijkheid te geven om feedback te geven. En daar doen we vervolgens ook echt iets mee.

Met een lijstje van 1 maaltijd kan helemaal niemand iets.
pi_144701629
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2014 19:06 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ooh gast, rot op. Als jij serieus was dan nam je adviezen aan en dan had je ook geweten dat je lijstjes debiel zijn en geen zoden aan de dijk zetten. Dus kom niet aan met "serieus" want daarmee beledig je een hele groep hier die wel serieus ergens mee bezig zijn.
Hoezo ik zit toch denk ik op misschien 1500 kcal per dag?

quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2014 19:07 schreef Myraela het volgende:

[..]

Om andere de mogelijkheid te geven om feedback te geven. En daar doen we vervolgens ook echt iets mee.

Met een lijstje van 1 maaltijd kan helemaal niemand iets.
Oké oh zeg een fruitdieet hebben jullie dat wel eens gedaan?
  vrijdag 19 september 2014 @ 19:08:54 #73
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144701673
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 19:07 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Hoezo ik zit toch denk ik op misschien 1500 kcal per dag?
Met ongezonde teringtroep ja :')
pi_144701710
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2014 19:08 schreef Qwea het volgende:

[..]

Met ongezonde teringtroep ja :')
Ach afgezien van de aardappelschijfjes vind ik het wel gezond.
pi_144701760
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 19:07 schreef hmmmmmmm het volgende:
Oké oh zeg een fruitdieet hebben jullie dat wel eens gedaan?
Ja, één appel in 8 stukken snijden.

2 stukken als ontbijt
1 als tussendoortje
2 als lunch
1 als tussendoortje
2 als diner

Succes.
pi_144702769
quote:
Een belerend, betweterig toontje is niet gewenst.
Maar dat geldt natuurlijk alleen als "serieuze" muesli en noten-lijstjes worden afgekraakt?
pi_144702845
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 19:10 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

En het bier.
Waar zijn uberhaupt de voedingsstoffen in je lijstje?

Maar goed zolang je geen serieuze lijstjes post negeer ik het verder maar.
Aandacht genoeg voor je in de andere topics.
pi_144703230
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 19:39 schreef Messina het volgende:

[..]

Maar dat geldt natuurlijk alleen als "serieuze" muesli en noten-lijstjes worden afgekraakt?
We hebben het al netjes en leuk uitgelegd. Kan geen feestje blijven.
  vrijdag 19 september 2014 @ 20:04:44 #79
265732 Keshet
pi_144703784
Hij is natuurlijk vrij om zijn lijstjes te posten he.

We zijn allemaal natuurlijk niet fatties geworden door al jaren perfecte eetlijstjes te hebben?

Ik heb in het verleden echt wel beroerder gegeten dan dat. Wellicht niet dagelijks maar toch. :@

Als hij wel trollt is de lol er vast gauw vanaf. Als hij niet trollt hoop ik dat hij langzaam en blijvend zijn eetpatroon aanpast naar iets gezonds. :)
pi_144704115
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 19:42 schreef Sarabi het volgende:

[..]

En het bier.
Waar zijn uberhaupt de voedingsstoffen in je lijstje?

Maar goed zolang je geen serieuze lijstjes post negeer ik het verder maar.
Aandacht genoeg voor je in de andere topics.
Fruit en veldsla?
Nou ik zal wel eens kijken voor iets wat gezonder is.
  vrijdag 19 september 2014 @ 20:15:00 #81
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144704185
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 19:10 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Prima. Ga dan lekker ergens anders je lijstje lopen posten.
  vrijdag 19 september 2014 @ 20:16:01 #82
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144704223
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:04 schreef Keshet het volgende:
Hij is natuurlijk vrij om zijn lijstjes te posten he.

We zijn allemaal natuurlijk niet fatties geworden door al jaren perfecte eetlijstjes te hebben?

Ik heb in het verleden echt wel beroerder gegeten dan dat. Wellicht niet dagelijks maar toch. :@

Als hij wel trollt is de lol er vast gauw vanaf. Als hij niet trollt hoop ik dat hij langzaam en blijvend zijn eetpatroon aanpast naar iets gezonds. :)
prima, maar hij doet niks met het gegeven advies, dan moet ie niet lopen janken dat men hem niet serieus neemt.
pi_144704268
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:16 schreef Qwea het volgende:

[..]

prima, maar hij doet niks met het gegeven advies, dan moet ie niet lopen janken dat men hem niet serieus neemt.
Ik wil er wel wat mee doen hoor kan best wel gezonder eten.
  vrijdag 19 september 2014 @ 20:19:49 #84
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144704379
En om het OT te houden :

O: Bak kwark, 2 spelt boterhammen met kaas en met filet
L: 4 speltboterhammen met boter, kaas, smeerkaas, kalkoenfilet en runderrookvlees, Banaan
T: Banaan, appel, havermoutpannenkoek met frambozen
D: Spitskool, kipfilet, bak kwark, aardappelen, jus. Nootjes door de kwark.
T: 2 gekookte eieren, bak kwark en ik fix er nog wel wat bij want ik zit op 2500kcal en ik heb 3500 nodig :')
pi_144704925
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2014 19:50 schreef Myraela het volgende:

[..]

We hebben het al netjes en leuk uitgelegd. Kan geen feestje blijven.
Ik vrees dat je daarmee bezig kunt blijven met sommige mensen en op een openbaar forum :P

Ik durf niet eens een lijstje te plaatsen van wat ik eet, ik zal compleet voor gek verklaard worden. Maar anderzijds ben ik ook niet op zoek naar advies/verandering, dus heeft het sowieso weinig 'nut' om mijn lijst hier neer te zetten.
pi_144705721
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:17 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik wil er wel wat mee doen hoor kan best wel gezonder eten.
Volgens mij heb ik je de afgelopen 2/3 dagen lijstjes zien posten. Telkens zei je dat je wel wat kon veranderen, doe je blijkbaar niet.

Post weer een lijstje als je iets hebt veranderd, dan krijg je vast serieuze feedback.. ^O^
  vrijdag 19 september 2014 @ 22:01:03 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144709376
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:13 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Fruit en veldsla?
Nou ik zal wel eens kijken voor iets wat gezonder is.
Kijk dan ook zeker naar de andere lijstjes die hier gepost worden als voorbeeld en inspiratie. Daar kan je echt veel van leren! :Y
pi_144712565
Hoi ik ben Yaaar en ik kan niet slapen vanwege het gesnurk van m'n vriendje!

Maar ooo mensen help. Ik ben nu 3 dagen aan het dieeten en ik heb sinds gisteren enorm veel zin in chocolade :( Ik at sowieso iedere dag chocolade. Ik droom over choclate chip cookies, kindermaxi's, mergpijpjes en ga zo maar door. En ik weet niet meer hoe ik mezelf moet beheersen; heb zin om kei en keihard naar de ALbert heijn te rennen en voedsel in te slaan. *3 dagen volgehouden is al een hele prestatie. :')
  Manager PR/Moderator zaterdag 20 september 2014 @ 00:44:08 #89
269689 crew  Viv
pi_144712629
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 00:41 schreef Yaaar het volgende:
Maar ooo mensen help. Ik ben nu 3 dagen aan het dieeten en ik heb sinds gisteren enorm veel zin in chocolade :( Ik at sowieso iedere dag chocolade. Ik droom over choclate chip cookies, kindermaxi's, mergpijpjes en ga zo maar door. En ik weet niet meer hoe ik mezelf moet beheersen; heb zin om kei en keihard naar de ALbert heijn te rennen en voedsel in te slaan. *3 dagen volgehouden is al een hele prestatie. :')
Is het een idee om jezelf 1 à 2 keer per week iets toe te staan qua chocola? Of is dan het hek van de dam? :@
pi_144712813
Mijn lijstje, trouwens.. :)

Ochtend: 2 sneetjes volkorenbrood met salami en boterhamworst
Lunch: ik werd pas om 12:00 wakker, dus geen lunch voor mij. 😁
Avondeten: gekookte aardappelen, bloemkool, 2 cherrytomaatjes en een slavink
Tussendoor: appel en 3 blokjes kaas
Drinken: water, thee en dubbelfris

Te weinig, onder de 1000 calorieën en dat is m'n probleem; ben ik op dieet, vind ik alles al snel teveel en wil ik absoluut niks verkeerds eten (slavink is al verkeerd trouwens :P). Stom, want wil echt gezonde hoeveelheden eten. Effe kijken hoe ik dat ga combineren met werk, maar ik ga wel een beetje afkijken van jullie lijstjes! :)

Hoe gaan jullie trouwens om met dieeten. Echt geen chocolaatje meer tussendoor of toch wel eens?
pi_144713233
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 00:51 schreef Yaaar het volgende:

Te weinig, onder de 1000 calorieën en dat is m'n probleem; ben ik op dieet, vind ik alles al snel teveel en wil ik absoluut niks verkeerds eten (slavink is al verkeerd trouwens :P). Stom, want wil echt gezonde hoeveelheden eten. Effe kijken hoe ik dat ga combineren met werk, maar ik ga wel een beetje afkijken van jullie lijstjes! :)

Hoe gaan jullie trouwens om met dieeten. Echt geen chocolaatje meer tussendoor of toch wel eens?
Ik heb dan weer meestal geen zin in chocola, maar pizza of chips dan weer wel of wat cola.
Af en toe wat frisdrank of wat chocola moet kunnen zolang je je kunt beheersen vind ik. :P
En ja ik denk dat je wat te weinig hebt gegeten en dat doe ik ook vaker klein bakje kwark of yoghurt erbij met wat vers fruit als je dat lekker vind?
Dan kun je voor de rest nog wat extra's erbij verzinnen ;)

Succes.

[ Bericht 4% gewijzigd door hmmmmmmm op 20-09-2014 01:16:36 ]
pi_144713326
quote:

2 brokjes pure chocolade passen prima in een goed lijstje hoor, zolang je het niet elke dag doet

Ik sta mezelf af en toe cheats toe omdat ik het anders gewoon niet vol hou en dan ren ik inderdaad een keer naar de albert heijn om alles wat ik gemist heb te kopen en naar binnen te mikken
Nu neem ik soms gewoon iets lekkers, en dan bij voorkeur in een kleine portie en/of op een semi slimme manier (pure chocolade en geen witte bijvoorbeeld)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144715818
Deze week toch één ons afgevallen. *O* *O* *O*

1 ons is natuurlijk niet zoveel, maar ik was er zo vanuit gegaan dat ik was aangekomen omdat ik gewoon geen geweldige week heb gehad. :') Dit motiveert wel weer even om nu weer even te gaan knallen want ik heb het dus nog niet verpest.
  zaterdag 20 september 2014 @ 09:04:42 #94
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144715847
quote:

Dieeten werkt in mijn ogen niet (Serieus). Je moet je eetpatroon definitief veranderen, anders kom je na je dieet weer aan.

Ik eet prima chocolade, of ijs, of whatever. Maar zeer zeer zeer met mate. Ik ben sinds 2 dagen een cleat eating challenge begonnen (zou maandag ingaan maar bedacht me dat dat nu ook kon). En ik wil dus echt clean eten, geen e-nummers, geen geraffineerde suikers, ect. Nog best lastig, want overal zit troepzooi door :')
pi_144715904
quote:
Als alles goed gaat dan tel ik gewoon mijn kcal. En soms hou ik best wel ruimte over voor een wijntje. Dat is overigens één van de weinige dingen waar ik mee zondig. Maar dat is natuurlijk puur waar je zin in hebt.

En zorg dat je voordat je iets eet toch even naar de kcal kijkt, vaak haalt dat mijn trek al weg.

De laatste tijd tel ik steeds minder mijn kcal. Ik moet het vaak doen omdat ik ook wat aan de lage kant zit als ik het niet doe. Maar ik begin steeds beter te begrijpen wat normale porties etc zijn. Wat ik als ontbijt, lunch, diner en tussendoortjes kan eten zonder me zorgen te maken.
pi_144716062
Morning :W
Ik plan af en toe snackmomenten.
Maar zorg wel dat ik gemiddeld goed uitkom met mijn kcal.
pi_144716212
Moggel.

Nieuwe dag, nieuwe kansen :P.

Vandaag melk in mijn ontbijtsmoothie gedaan. Beviel goed, smaakt er zelfs nog beter door :9.

Ook is het vandaag een weegmoment, -900 gram. Iets minder dan de afgelopen weken, maar een gemiddelde van 2,5 kg is ook wel wat teveel.

Lijstje wordt waarschijnlijk iets van:
- O: Smoothie: melk, banaan, appel, (bevroren) aardbeien
- L: 2 stuk brood met kipfilet, 1 cracker met kaas/kipfilet (weekends eet ik brood). Misschien hier nog wat fruit bij.
- A: nog geen idee
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144716248
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 09:44 schreef CrunchySelf het volgende:
Moggel.

Nieuwe dag, nieuwe kansen :P.

Vandaag melk in mijn ontbijtsmoothie gedaan. Beviel goed, smaakt er zelfs nog beter door :9.

Ook is het vandaag een weegmoment, -900 gram. Iets minder dan de afgelopen weken, maar een gemiddelde van 2,5 kg is ook wel wat teveel.

Lijstje wordt waarschijnlijk iets van:
- O: Smoothie: melk, banaan, appel, (bevroren) aardbeien
- L: 2 stuk brood met kipfilet, 1 cracker met kaas/kipfilet (weekends eet ik brood). Misschien hier nog wat fruit bij.
- A: nog geen idee
Ik zou niet nog een stuk fruit er bij nemen.
Vind je een ei er bij niet lekker? Of iets van groente?
Of gewoon nog twee stukken brood erbij ;)
pi_144716387
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 09:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik zou niet nog een stuk fruit er bij nemen.
Vind je een ei er bij niet lekker? Of iets van groente?
Of gewoon nog twee stukken brood erbij ;)
Ja daar zeg je wel wat, tijd lang geen ei gehad. Doe er even wat brood bij met gekookte ei :).
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  zaterdag 20 september 2014 @ 10:11:17 #100
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144716530
Of kwark, nootjes. :)
pi_144716800
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 09:59 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ja daar zeg je wel wat, tijd lang geen ei gehad. Doe er even wat brood bij met gekookte ei :).
Top!
Ben je trouwens een man of een vrouw?
Ik heb steeds het idee een man maar misschien zit ik er helemaal naast :D
Mannen kunnen/mogen ook weer meer eten dan vrouwen.
pi_144716931
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 10:11 schreef Qwea het volgende:
Of kwark, nootjes. :)
Ook een idee. Maar heb geen kwark en nootjes liggen op kantoor. Voor de volgende keer wel een idee.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 10:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Top!
Ben je trouwens een man of een vrouw?
Ik heb steeds het idee een man maar misschien zit ik er helemaal naast :D
Mannen kunnen/mogen ook weer meer eten dan vrouwen.
Ik ben hier waarschijnlijk wat in de minderheid, maar ben een man ;).
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144717023
Vanavond bij m'n schoonzus eten, dus weet het nog niet precies. Maar ze houdt er normaal wel rekening mee.

Lijstje zal iets worden als:

O: Havermout met rood fruit
L: 2 volkoren boterhammen, filet American, ketchup, mosterd, augurk.
T: Halve bak kwark
D: Bij schoonzus
T: Misschien een chocolade truffel. :@ Die heb ik gemaakt voor m'n schoonzus. Wilde eerst een taart maken, maar dat vond ik toch niet zo verstandig. Maar wilde ook niet met lege handen aankomen. :')
pi_144717088
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:34 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik vrees dat je daarmee bezig kunt blijven met sommige mensen en op een openbaar forum :P

Ik durf niet eens een lijstje te plaatsen van wat ik eet, ik zal compleet voor gek verklaard worden. Maar anderzijds ben ik ook niet op zoek naar advies/verandering, dus heeft het sowieso weinig 'nut' om mijn lijst hier neer te zetten.
Haha, ik ook niet. Als ik het nu zou doen van vandaag zou ik dezelfde reacties als hmmmm krijgen. Alleen ben ik toch al met zulke lijstjes 27+ kilo afgevallen. Ik post dus alleen lijstjes als de dag écht netjes is gegaan (wat 1 keer in de 100 dagen ofzo voor komt).
pi_144717346
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 00:44 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Is het een idee om jezelf 1 à 2 keer per week iets toe te staan qua chocola? Of is dan het hek van de dam? :@
Ja, dan blijf ik dooreten. :( Het lijkt er net op alsof ik verslaafd ben (geworden) aan chocolade.
pi_144717466
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 september 2014 09:04 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dieeten werkt in mijn ogen niet (Serieus). Je moet je eetpatroon definitief veranderen, anders kom je na je dieet weer aan.

Ik eet prima chocolade, of ijs, of whatever. Maar zeer zeer zeer met mate. Ik ben sinds 2 dagen een cleat eating challenge begonnen (zou maandag ingaan maar bedacht me dat dat nu ook kon). En ik wil dus echt clean eten, geen e-nummers, geen geraffineerde suikers, ect. Nog best lastig, want overal zit troepzooi door :')
Heb je gelijk in! Ik probeer mijn eetpatroon nu definitief te veranderen, maar ik merk wel dat ik het best moeilijk vind om te kijken wat nou echt gezond is, of ik genoeg heb, etc. Hoe lang ben jij (en zijn jullie) al bezig? Ik word echt een beetje verdrietig door het feit dat ik zo moet letten op wat ik eet, ik wil gewoon ongegeneerd vreten in van alles en nog wat zonder dat ik steeds dikker word :')

Inderdaad lastig, maar levert wel een heel mooi resultaat op! Je haalt alles bij de biologische winkel zeker? Ga ik vandaag ook maar eens kijken :) en op hoeveel calorieën zitten jullie vaak per dag?
pi_144717566
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 10:59 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Heb je gelijk in! Ik probeer mijn eetpatroon nu definitief te veranderen, maar ik merk wel dat ik het best moeilijk vind om te kijken wat nou echt gezond is, of ik genoeg heb, etc. Hoe lang ben jij (en zijn jullie) al bezig? Ik word echt een beetje verdrietig door het feit dat ik zo moet letten op wat ik eet, ik wil gewoon ongegeneerd vreten in van alles en nog wat zonder dat ik steeds dikker word :')

Inderdaad lastig, maar levert wel een heel mooi resultaat op! Je haalt alles bij de biologische winkel zeker? Ga ik vandaag ook maar eens kijken :) en op hoeveel calorieën zitten jullie vaak per dag?
Zelf heb ik verschillende pogingen gedaan, maar erg gefocused op het aspect dieet. Nu focus ik me meer op wat gezond eten met een zijoog naar afvallen.

De eerste week/twee weken zijn heel erg lastig. Daarna kom je wat uit je oude stijl, het wordt iets gemakkelijker om dingen te laten staan. Maar je moet er wel moeite voor blijven doen.

Tenminste mijn mening. Ik ben nu 5 weken bezig met deze stijl.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144717814
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 10:33 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ik ben hier waarschijnlijk wat in de minderheid, maar ben een man ;).
Dan dacht ik het goed :)

Verder post ik ook maar weinig lijstjes.
Op dit moment geen behoefte aan advies, ik weet allemaal hoe het moet en dat het gezonder kan.
Maar op dit moment ben ik nog bezig met naar een gezond etenspatroon toe te werken.
pi_144717828
quote:

[..]

Ik ben al vanaf mijn 15e bezig volgens mij (ben nu 26).
Maar met ups & downs.
Nu gaat het 4 weken weer echt goed.
  Manager PR/Moderator zaterdag 20 september 2014 @ 11:18:24 #110
269689 crew  Viv
pi_144717857
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 10:53 schreef Yaaar het volgende:
Ja, dan blijf ik dooreten. :( Het lijkt er net op alsof ik verslaafd ben (geworden) aan chocolade.
Ah, jammer! Anders was dat wel een oplossing, als het af en toe "mag" dan wordt het geen obsessie.
  zaterdag 20 september 2014 @ 13:13:49 #111
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144720619
quote:

[..]

Ik ben niet meer bezig met afvallen. Ik ben met spieropbouw en conditie bezig. Woog 98 nu 75 wat voornamelijk uit spieren bestaat. 1.5jaar over gedaan.

Ongegeneerd vreten kun je vergeten, ga je alleen maar weer van aankomen.

Nope, biologisch is me te duur. Maar ik eet niet uit pakje, potje, ect. Dus vermijd het grootste deel.

Ik eet tussen de 3500 en 4000kcal per dag.
pi_144722772
Ik blijf vandaag maar honger hebben -O-
Zometeen nog maar een schaaltje yoghurt.
pi_144723562
quote:
Je haalt alles bij de biologische winkel zeker?
Dat is echt alleen maar zonde van je geld. Koop gewoon lekker groenten en fruit etc waar je het goedkoop kunt vinden. Die achterlijke prijzen omdat het biologisch is gaat voor het afvallen in ieder geval niet het verschil maken.
pi_144723782
Myr, ik heb vandaag havermout met bevroren rood fruit geprobeerd en het was echt lekker. :9

Het krijgt dan ook zo'n leuk kleurtje. O+
pi_144723843
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:19 schreef -Strawberry- het volgende:
Myr, ik heb vandaag havermout met bevroren rood fruit geprobeerd en het was echt lekker. :9

Fijn is dat he. O+

Soms eet ik bijvoorbeeld havermout met banaan en dat is ook wel lekker, maar dan eet je meer een beetje havermout bij elk stukje banaan. En zo is de havermout zelf ook lekkerder. O+
  zaterdag 20 september 2014 @ 17:25:14 #116
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144727009
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat is echt alleen maar zonde van je geld. Koop gewoon lekker groenten en fruit etc waar je het goedkoop kunt vinden. Die achterlijke prijzen omdat het biologisch is gaat voor het afvallen in ieder geval niet het verschil maken.
Dat dus. Enige waar ik wel nu naar zit te kijken is verwerkt vlees. Maar alles is zo'n beetje verwerkt.
  zaterdag 20 september 2014 @ 17:26:52 #117
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144727050
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:19 schreef -Strawberry- het volgende:

Ik krijg pure havermout echt niet weg :o Ik vind het zo kartonnig (is dat een woord?) smaken op de 1 of andere manier...
pi_144727414
Net mijn bh gemaakt voor mijn nieuwe kostuum *O* ben er blij mee.
Zal over een paar weekjes foto's plaatsen.
Nu nog wachten op de rok die gemaakt wordt.
pi_144738513
Woehoee even een ego post maar kom net terug van de run! De damloop by night was top! Heb n PR gelopen en de sfeer was super! Nu moe maar voldaan mn bed in en dan morgen ff bijlezen!
  zondag 21 september 2014 @ 00:58:28 #120
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_144741191
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 23:31 schreef Danter het volgende:
Woehoee even een ego post maar kom net terug van de run! De damloop by night was top! Heb n PR gelopen en de sfeer was super! Nu moe maar voldaan mn bed in en dan morgen ff bijlezen!
Ik heb hem ook gelopen! Eerste keer die afstand en had een slechte tijd. Maar ik ben trots dat ik hem uit heb gelopen binnen de tijd. (Ik was 2 na laatste)
Het was inderdaad een super leuk sfeertje!
pi_144747794
Spookt alweer een paar dagen door m'n hoofd om te gaan vasten. :') Maar ik moet toch maar gewoon blijven eten, het gaat juist zo goed nu. Misschien eens kijken voor iets van een detox weer, mijn hoofd wil om een of andere reden gewoon weer even een frisse start ofzo.

Lijstje voor vandaag:

Late O: Havermout met rood fruit
L : 2 volkoren boterhammen filet American
D: pittige hamburger in een pita broodje, met zoetzure komkommer en zoete aardappel friet.
T: kwark

Mijn broodbeleg is altijd wat eentonig. :') Maar we eten gewoon niet zoveel brood. Dus met 2 boterhammen per dag doe ik erg lang met zo'n bakje. Dus als ik iets van vleeswaren of iets haal komt het er eigenlijk op neer dat ik de hele week hetzelfde eet.
  zondag 21 september 2014 @ 12:44:35 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144748571
Weegschaal was heel ok vanmorgen! *O*
Net lekker hardgelopen. Feels good! :Y
  zondag 21 september 2014 @ 17:08:27 #123
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144759137
Hoi!

Ik was even druk, maar ga voor de nieuwkomers even vertellen dat ik vier jaar geleden besloot m'n eetpatroon te veranderen en inmiddels 48 kilo kwijt ben. Ik mag best af en toe zondigen, maar probeer dan wel even te bedenken of iets de kcals echt waard is. Soms is dat zo en dan is het prima. Vaak is het niet zo en dan is het om prima.

Mijn gemiddelde lijstje ziet er voor sommige mensen uit als broodbunker, maar ik hou van brood en hou het zo dus prima vol. Een dag in mijn leven ziet er qua eten dus ongeveer zo uit:

O: 3 volkoren met beleg, 200 ml lv yoghurt met aardbeien.
T: een banaan.
L: 4 volkoren met 30+kaas en ananas uit de gril. Vaak nog een stuk komkommer.
T: handje noten of een cup a soupje met melbatoastjes. Cup a soup is niet gezond en erg zout, maar ik drink de hele dag thee en heb dan behoefte aan iets anders.
D: Agv, nasi, Mexicaans, zelfgemaakte pizza, volkoren pasta, zilvervliesrijst o.i.d.
T: meestal niks meer.

Daarbij sport ik twee keer in de week. Wat sporten betreft was voor mij de truc om iets te doen wat ik leuk vind. Ik rijd nu paard met plezier, waardoor ik het moeiteloos volhoud.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_144762196
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 september 2014 17:26 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik krijg pure havermout echt niet weg :o Ik vind het zo kartonnig (is dat een woord?) smaken op de 1 of andere manier...
Hoe bedoel je puur? :) Er zat natuurlijk wel melk doorheen...

Vandaag:

O: havermout met magere melk en banaan
T; handje nootjes
L: 2 spelt tonijn
T: yoghurt met druiven
D: bietjes stamppot en een vegetarische groenteschijf
pi_144762540
Laat ik ook weer eens een lijstje doen. Heb laatste tijd minder gesport ivm nieuwe opleiding. Maar ik ben het weer aan het oppakken :)
Denk dat het afvallen dan straks ook weer sneller gaat, al ben ik niet ontevreden!

O: 2 quinoa speltwafels (rijstwafels) met smeerkaas sambal en kipfilet
L: laat opgestaan dus had niet echt een L
T: een vijg met geitenkaas uit de oven
T: plakje chorizo
D: tagliatelle met zalm, courgette, rode ui, tomaatjes en creme fraiche
T: waarschijnlijk nog iets van fruit met yoghurt/kwark

Gister was het legday voor mij :p en ik voel het nu al onwijs in mijn benen. Ik denk dat ik morgen echt niet meer kan lopen :')
  zondag 21 september 2014 @ 19:05:34 #126
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144762992

En ja, dat is een pizzabord. En ja, dat is 1kg bonen :')

:9 Mijn vlees ligt er ergens onder verstopt :9
  zondag 21 september 2014 @ 19:06:29 #127
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144763026
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe bedoel je puur? :) Er zat natuurlijk wel melk doorheen...

Vandaag:

O: havermout met magere melk en banaan
T; handje nootjes
L: 2 spelt tonijn
T: yoghurt met druiven
D: bietjes stamppot en een vegetarische groenteschijf
Ja, "puur" dus. Ik deed met water want ik drink geen melk :r. Maar ik krijg het echt niet weg :o
  zondag 21 september 2014 @ 19:07:30 #128
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144763065
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:54 schreef xuryah het volgende:
Laat ik ook weer eens een lijstje doen. Heb laatste tijd minder gesport ivm nieuwe opleiding. Maar ik ben het weer aan het oppakken :)
Denk dat het afvallen dan straks ook weer sneller gaat, al ben ik niet ontevreden!

O: 2 quinoa speltwafels (rijstwafels) met smeerkaas sambal en kipfilet
L: laat opgestaan dus had niet echt een L
T: een vijg met geitenkaas uit de oven
T: plakje chorizo
D: tagliatelle met zalm, courgette, rode ui, tomaatjes en creme fraiche
T: waarschijnlijk nog iets van fruit met yoghurt/kwark

Gister was het legday voor mij :p en ik voel het nu al onwijs in mijn benen. Ik denk dat ik morgen echt niet meer kan lopen :')
Pak je voldoende eiwitten na je training? En voldoende snelle KH's vooraf?
pi_144763152
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2014 19:05 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
En ja, dat is een pizzabord. En ja, dat is 1kg bonen :')

:9 Mijn vlees ligt er ergens onder verstopt :9
:D

Ik vond dat ik al veel groenten at, maar zoveel zou ik niet op krijgen. :D
  zondag 21 september 2014 @ 19:12:34 #130
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144763270
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2014 19:10 schreef Myraela het volgende:

[..]

:D

Ik vond dat ik al veel groenten at, maar zoveel zou ik niet op krijgen. :D
Heeeeeeeerlijk :9 Maar wel een kutklus om te punten. Ik snap ook niet dat men geen voorgepunte bonen verkoopt. Bedoel, de supermarkt verkoopt wel gescharpte wortels, wortels en ui in 1 zak... gebroken sperziebonen, maar geen hele gepunte ;( Dat zou mijn leven zoveel makkelijker maken :P
pi_144763321
Ik ben stiekem fan van diepvries sperziebonen. Koop ze echt nooit vers. :@
  zondag 21 september 2014 @ 19:14:53 #132
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144763367
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2014 19:13 schreef Myraela het volgende:
Ik ben stiekem fan van diepvries sperziebonen. Koop ze echt nooit vers. :@
Ik eet enkel vers :P :@
pi_144763473
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2014 19:06 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, "puur" dus. Ik deed met water want ik drink geen melk :r. Maar ik krijg het echt niet weg :o
Misschien dat het met amandelmelk of sojamelk ook wel te doen is. Met water vond ik geen succes. :N
pi_144763511
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2014 19:14 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik eet enkel vers :P :@
Dat moet je toch heel lang koken en zo? :o Duurt mij veel te lang.
  zondag 21 september 2014 @ 19:22:46 #135
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144763736
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat moet je toch heel lang koken en zo? :o Duurt mij veel te lang.
Verse sperzieboontjes? Welnee, minuutje of 10 heb je ze lekker beetgaar.
  zondag 21 september 2014 @ 19:23:33 #136
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144763776
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Misschien dat het met amandelmelk of sojamelk ook wel te doen is. Met water vond ik geen succes. :N
Maak er wel pannenkoeken van :P
pi_144764158
Ik gooi ze liever in de wok, dus dan zijn ze uit de diepvries wel geniaal. Net als erwten, heb ik ook altijd liggen.
pi_144764514
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 17:08 schreef Tink89 het volgende:
Hoi!

Ik was even druk, maar ga voor de nieuwkomers even vertellen dat ik vier jaar geleden besloot m'n eetpatroon te veranderen en inmiddels 48 kilo kwijt ben. Ik mag best af en toe zondigen, maar probeer dan wel even te bedenken of iets de kcals echt waard is. Soms is dat zo en dan is het prima. Vaak is het niet zo en dan is het om prima.

Mijn gemiddelde lijstje ziet er voor sommige mensen uit als broodbunker, maar ik hou van brood en hou het zo dus prima vol. Een dag in mijn leven ziet er qua eten dus ongeveer zo uit:

O: 3 volkoren met beleg, 200 ml lv yoghurt met aardbeien.
T: een banaan.
L: 4 volkoren met 30+kaas en ananas uit de gril. Vaak nog een stuk komkommer.
T: handje noten of een cup a soupje met melbatoastjes. Cup a soup is niet gezond en erg zout, maar ik drink de hele dag thee en heb dan behoefte aan iets anders.
D: Agv, nasi, Mexicaans, zelfgemaakte pizza, volkoren pasta, zilvervliesrijst o.i.d.
T: meestal niks meer.

Daarbij sport ik twee keer in de week. Wat sporten betreft was voor mij de truc om iets te doen wat ik leuk vind. Ik rijd nu paard met plezier, waardoor ik het moeiteloos volhoud.
Zo 4 jaar, een hele periode. Het duurt nog even voordat ik zo ver ben, maar ik hoop dat ik het ga redden :). Over dat zondigen, daar heb je wel een punt. Is het de kcal waard? Van de week een klein stukje gebak had omdat een collega jarig was, maar achteraf had ik spijt. Smaakte me totaal niet, dat is het zonde voor de kcal. In tegenstelling tot de pizza die ik gister had, o heerlijk. Wat betreft dus wel een goede tactiek, maar zoals met alles. Niet te veel en te vaak.

Lijstje van vandaag was niet zo bijzonder, rustig dagje. Gisteren iets buiten het boekje vergeleken met mijn normale lijstjes. Pizza + bier, zegt genoeg. Maar ach, moet ook een keer kunnen.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144768898
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2014 19:07 schreef Qwea het volgende:

[..]

Pak je voldoende eiwitten na je training? En voldoende snelle KH's vooraf?
Ja aan mijn eiwitten kom ik sowieso wel. Maar ik eet niet veel kh.
pi_144770372
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 00:58 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Ik heb hem ook gelopen! Eerste keer die afstand en had een slechte tijd. Maar ik ben trots dat ik hem uit heb gelopen binnen de tijd. (Ik was 2 na laatste)
Het was inderdaad een super leuk sfeertje!
Uitlopen is uitlopen! Dus je mag zeker trots zijn! Eerste keer n afstand en dan ook nog in n race is hardstikke stoer :D

Mijn feest weekend viel mee alleen vandaag echt gezondigd

Gisteren:

O: bolletje oude kaas en volkoren brood met sandwichspread

L: meloen met parmaham
T: handje nootjes
D: volkoren wraps met gehakt,bonen, sla tomaat komkommer en 30+ kaas

Vandaag was wel echt slecht maar goed het was dan ook "cheat day" maar voor de balans heb ik aankomende week alleen maar een cheat meal en geen dag!

Vandaag:
O: ei met 200 gr chinese groente
L: stroopwafel taart *jamjamjam*
T: winegums en een appel
D: patat, kroket en kaassoufle plua een kleine gemengde salade
T: lidl inferno chips

Schaam mij best voor t bovenste lijstje en post het daarom ook hier.. dan word een dagje slecht niet gelijk een week slecht.. dus vanaf morgen weer normaal doen
  zondag 21 september 2014 @ 22:02:30 #141
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144770902
Maar waaaarom een complete "cheat day?" Je had het ook bij dat stukje stroopwafeltaart kunnen laten bv.

Ik vind zelf dat zogenaamde "cheatdays" je niet uit je patroon helpen komen. "Ja ik dieet de hele week behalve op dag X, dan vreet ik me helemaal klem in troep wat ik de afgelopen week niet heb gehad"

8)7
  zondag 21 september 2014 @ 22:04:03 #142
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144770986
pi_144771704
Hier ook echt een weekenddag
Deze week weer netjes gemiddeld op 1400kcal
pi_144772390
Ik vind dat iedereen zelf moet weten of hij/zij een cheatday houdt ofzo. Alleen begrijpen doe ik het niet helemaal. :P

Ik blijf trouwens hangen op de 1000/1100 calorieën per dag. En het rare is: ik doe er van alles naast (studeren, werken, sporten) en ik voel niet dat het te weinig is. Maar toch: ik heb er geen goed gevoel bij en heb ik het idee dat ik mijn lijstje moet uitbreiden tot 1400 of 1500 calorieën. Alleen ik weet niet zo goed wat. Fruit eet ik al zat en yoghurt etc vind ik vies.

[ Bericht 3% gewijzigd door Yaaar op 22-09-2014 00:22:18 ]
pi_144772461
Misschien een superdomme vraag, maar hoe kan je als je straks bent afgevallen weer naar de 2000 calorieën gaan per dag? Kom je dan niet gewoon weer aan als je van bijv. 1400 naar 2000 gaat al eet je gezond?
pi_144772665
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 22:02 schreef Qwea het volgende:
Maar waaaarom een complete "cheat day?" Je had het ook bij dat stukje stroopwafeltaart kunnen laten bv.

Ik vind zelf dat zogenaamde "cheatdays" je niet uit je patroon helpen komen. "Ja ik dieet de hele week behalve op dag X, dan vreet ik me helemaal klem in troep wat ik de afgelopen week niet heb gehad"

8)7
Normaal zijn mijn cheat days ook meer dat ik een lekker ding eet ( dus idd of taart of chips of een patatje) alleen nu met de dorpsfeesten is het een dagje een beetje fout gegaan.. kwa kcal nog redelijk binnen de perken gebleven (niet over mn dagtotaal incl. Sporten) maar t is gewoon niet gezond.

Andere vraag hieronder over die kcal.. in mijn beleving moet je de rest van je leven op je "dieet kcal" blijven leven anders kom je inderdaad altijd weer aan. Dit is ook waarom ze crash dieten afraden
pi_144773015
Maar als je op je dieet calorieën blijft, blijf je dan niet afvallen tot je heel erg weinig weegt? Hoe meer ik mij erin verdiep, hoe meer ik twijfel aan of ik het goed doe. Ik ga denk ik eens naar een diëtist toe..
pi_144773451
Ik doe t ook anders dan andere hier.. ik reken mijn kcal behoefte per dag uit en eet aan de hand daarvan.. maar nee je blijft niet afvallen hoor! Iig zoals ik t begrepen heb van mensen die wel echt een vast aantal kcal per dag eten die zo laag is als 1400 dat wanneer je op je gewenste gewicht bent je altijd rond die 1400 blijft eten maar natuurlijk wel iets meer..

gewoon tot je op je onderhoud zit.. maar doordat voor veel mensen 1400 kcal onder hun bmr zit zal je altijd een beetje aankomen door de spaarstand van je lichaam.

In mijn optiek is het beter om je kcal behoefte per dag uit te rekenen en daar 300 onder te gaan zitten en dit dus elke week/maand opnieuw te doen. Dit heb ik overigens van een vriend die personal trainer is en dit is zijn methode (die bij mij goed werkt) maar ik heb dus geen wetenschappelijk bewijs ofzo!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2014 22:48:05 ]
pi_144773556
Oke bedankt! Hoe reken je je kcal behoefte per dag uit? :)
pi_144773689
Nou het was me wel weer een echt weekend. Vrijdag verjaardag met de nodige biertjes, gister etentje en een concert. Vandaag gelukkig redelijk normaal op een paar handjes nootjes na. Morgen weer over tot de orde van de dag.
Whiskyplankje
pi_144773720
Ik weet niet of ik linkjes mag plaatsen maar ik doe t altijd hier

http://10xgezonder.nl/bmi-en-bmr-berekenen/

Edit: dus niet 300 onder je bmr gaan eten want je bmr is wat je minimaal nodig hebt.. als je gewoon de hele dag op bed zou liggen zegmaar. Maar 300 onder je onderhoud, dus het geen wat je nodig hebt om op gewicht te blijven(of t aantal dat ze daar laten zien op die site dat kan ook)

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2014 22:54:20 ]
pi_144774642
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 22:02 schreef Qwea het volgende:

8)7
Vind ik ook. Ik zondig ook wel eens, maar ik heb het nog nooit begrepen als ik mensen hoor over wekelijkse 'jokers' of 'cheatdays' of hoe je het ook wilt noemen.

Als ik dat zou doen zou ik ook gewoon veel meer met slecht eten bezig zijn en een week van te voren al verzinnen wat ik de volgende keer wil eten.

En dat begint met 1 keer per week en loopt altijd uit de hand. Bij mij tenminste.
pi_144774805
Ik geloof ook niet in cheaten. :) Ik geloof in bewust keuzes maken. Als je bewust ervoor kiest om een keer pizza te eten is dat helemaal niet slecht of een cheat. Dat moet passen in een normaal eetpatroon. Persoonlijk doe ik het niet in periodes dat het lekker gaat omdat ik dan gewoon liever die weegschaal omlaag zie gaan, maar alles met mate moet kunnen. Een cheatdag is vaak niet gematigd.
pi_144774849
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 22:04 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
Ha, die wilde ik ook bijna quoten. :) Gek hoe zoiets psychisch kan werken, want het is idd absurd eigenlijk.
pi_144775748
Bedankt Danter!

Mijn eetschema van vandaag van 1271 kcal (heerlijke spam trouwens van mij vanavond :D).

Ontbijt: 3 speltbeschuitjes 2x met gegrilde achterham en 1x met pure hagelslag met als drinken vers geperste sinaasappelsap
Lunch: 3 volkorenbroodjes 2 met filet american en 1 met kaas
Avond: varkensfiletlapje, aardappels met schil, snijbonen, cherrytomaatjes
Tussendoor: appel, mandarijn, banaan
Drinken: thee en water.

Ik ga toch ophogen naar 1400-1500 kcal, hoewel ik hier ook prima op kan leven. Iemand nog ideeën voor nog wat extra kcal wat toch gezond is?
pi_144776118
Kwark?

Noten zijn ook altijd makkelijk.
pi_144777287
Ik vind kwark etc. allemaal zo vies, dus dat is geen optie. ;( Noten zijn een idee, alleen ik vind dat daar weer superveel calorieën in zitten. Toch maar even rondkijken, want ik weet dat bepaalde noten gezond zijn. En hoe lang hebben jullie er trouwens over gedaan om 1 kilo af te vallen?
pi_144779664
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:25 schreef Yaaar het volgende:
Ik vind kwark etc. allemaal zo vies, dus dat is geen optie. ;( Noten zijn een idee, alleen ik vind dat daar weer superveel calorieën in zitten. Toch maar even rondkijken, want ik weet dat bepaalde noten gezond zijn. En hoe lang hebben jullie er trouwens over gedaan om 1 kilo af te vallen?
1ste week had ik er 4,4 kg, week daarna niks, toen 2,5kg per week en vorige week 0,9. Dus dat verschilt heel erg per periode, persoon en wat je eet.

Ergens heb ik gelezen dat een 1kg vet ongeveer 7500 kcal. Maar volgens mij is dit niet gelijk aan: ik eet 7500 kcal onder behoefte = 1 kg afvallen.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 22 september 2014 @ 08:00:13 #159
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144779815
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 22:30 schreef Yaaar het volgende:
Misschien een superdomme vraag, maar hoe kan je als je straks bent afgevallen weer naar de 2000 calorieën gaan per dag? Kom je dan niet gewoon weer aan als je van bijv. 1400 naar 2000 gaat al eet je gezond?
Ja. Dat kom je als je je levenstijl niet veranderd.
  maandag 22 september 2014 @ 08:01:43 #160
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144779830
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 22:33 schreef Danter het volgende:

[..]

Normaal zijn mijn cheat days ook meer dat ik een lekker ding eet ( dus idd of taart of chips of een patatje) alleen nu met de dorpsfeesten is het een dagje een beetje fout gegaan.. kwa kcal nog redelijk binnen de perken gebleven (niet over mn dagtotaal incl. Sporten) maar t is gewoon niet gezond.

Andere vraag hieronder over die kcal.. in mijn beleving moet je de rest van je leven op je "dieet kcal" blijven leven anders kom je inderdaad altijd weer aan. Dit is ook waarom ze crash dieten afraden
Dat is onzin. Ik begon met 1500kcal, toen 1700, toen 2000, toen 2500 en nu zit ik ergens tussen de 3500 en 4000kcal per dag. Gaat erom dat je gaat bewegen :)
  maandag 22 september 2014 @ 08:04:24 #161
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144779842
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2014 23:09 schreef Myraela het volgende:

[..]

Vind ik ook. Ik zondig ook wel eens, maar ik heb het nog nooit begrepen als ik mensen hoor over wekelijkse 'jokers' of 'cheatdays' of hoe je het ook wilt noemen.

Als ik dat zou doen zou ik ook gewoon veel meer met slecht eten bezig zijn en een week van te voren al verzinnen wat ik de volgende keer wil eten.

En dat begint met 1 keer per week en loopt altijd uit de hand. Bij mij tenminste.
Same here. Ik heb het ook gehad, daarom ben ik er ook zo op tegen. Destijds was het "ooh mijn dieet is toch al verpest"'en dan propte ik van alles naar binnen :')
pi_144779900
Ik denk dat als je erbij beweegt, en meer spieren kweekt, je ook wel meer kan gaan eten.

Ik heb echt het meest baggerweekend in volgens mij jaren achter de rug voor mijn gevoel. Het had veel erger gekund, maar toch. De weegschaal schrok zich dood de gisteren en vanmorgen. Dus vandaag lekker netjes eten waar mijn lijf om vraagt, en weer op de weg omlaag zien te komen.
pi_144780065
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 08:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik denk dat als je erbij beweegt, en meer spieren kweekt, je ook wel meer kan gaan eten.

Ik heb echt het meest baggerweekend in volgens mij jaren achter de rug voor mijn gevoel. Het had veel erger gekund, maar toch. De weegschaal schrok zich dood de gisteren en vanmorgen. Dus vandaag lekker netjes eten waar mijn lijf om vraagt, en weer op de weg omlaag zien te komen.
Is het niet zo dat je dit gewicht sneller kwijt bent dan gewicht wat er al maanden/jaren aanzit? Of is dit een fabeltje wat ik altijd heb geloofd :P.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144780085
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 08:38 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Is het niet zo dat je dit gewicht sneller kwijt bent dan gewicht wat er al maanden/jaren aanzit? Of is dit een fabeltje wat ik altijd heb geloofd :P.
Ik denk dat dit nu vooral vocht, en volle darmen is ofzo. Dus het eerste stukje zal wel weer sneller gaan. Wat er echt van blijft hangen weet ik niet. Dat zie ik later wel weer...
pi_144780128
Goedemorgen! :)

Lijstje voor vandaag:

O: Griekse yoghurt met frambozen en bosbessen
T: Appel
L: Vier speltboterhammen (twee met kaas ertussen, twee met kipfilet)
T: Banaan, pakje crackertjes
D: Salade met linzen, avocado, tomaat en feta
pi_144780337
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 08:40 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Ik denk dat dit nu vooral vocht, en volle darmen is ofzo. Dus het eerste stukje zal wel weer sneller gaan. Wat er echt van blijft hangen weet ik niet. Dat zie ik later wel weer...
Ja daar zal je wel gelijk in hebben. Afwachten dus...
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144780345
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 08:45 schreef Ruby88 het volgende:
Goedemorgen! :)

Lijstje voor vandaag:

O: Griekse yoghurt met frambozen en bosbessen
L: Vier speltboterhammen (twee met kaas ertussen, twee met kipfilet)
T: Banaan, pakje crackertjes
D: Salade met linzen, avocado, tomaat en feta
Ik kan het mis hebben, maar is dit niet wat aan de lichte kant?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 22 september 2014 @ 09:22:41 #168
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144780609
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 08:14 schreef laiveneertiekje het volgende:

je MOET zelfs meer eten. Maar je moet ook blijven bewegen. Ergo, je moet je lifestyle veranderen :)
pi_144780697
Mijn lijstje voor vandaag:

O: Magere kwark, banaan, muesli en een eetlepel agave siroop
L: Pasta salade met truffel, olijven, kip, rucola, tomaat en pijnboompitten
T: B&F Smartbar
D: Aardappels, kip en broccoli
T; B&F proteine shake

verder vandaag een klein rondje hardlopen en mn kettlebell training
pi_144780759
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 09:22 schreef Qwea het volgende:

[..]

je MOET zelfs meer eten. Maar je moet ook blijven bewegen. Ergo, je moet je lifestyle veranderen :)
Druk mee bezig, al heb ik soms wel het idee dat ik misschien nu aan de weinige kant eet. Aan de andere kant, 5 boterhammen per dag, twee stuks fruit, avondeten en verder niets zit toch al richting de 1800 kcal, dus weinig is het niet heb ik het idee.
pi_144780774
Ik zal nooit een fanatieke sporter worden, mijn leefstijl veranderen zal dus gewoon voornamelijk bij het eten blijven. Ik hoef dan ook niet terug naar de 2000 kcal.

quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 22:39 schreef Yaaar het volgende:
Maar als je op je dieet calorieën blijft, blijf je dan niet afvallen tot je heel erg weinig weegt? Hoe meer ik mij erin verdiep, hoe meer ik twijfel aan of ik het goed doe. Ik ga denk ik eens naar een diëtist toe..
Als je uitrekent hoeveel kcal je nu verbruikt, zul je ook meteen zien dat dat minder zal worden naarmate je afvalt. Wat dus nu voor jou ervoor zorgt dat je afvalt, is uiteindelijk gewoon precies genoeg om op gewicht te blijven.

Tenzij je jezelf nu aan het uithongeren bent, dan zal je wel gewoon blijven afvallen.
pi_144780976
Ik kom vandaag weer op 1133 calorieën. Het vervelende is dat mijn lichaam niet vraagt om meer, maar dat ik prima van alles kan doen als ik maar voldoende eet. En dan sport ik ook nog en dat gaat ook prima.. Alleen er wordt mij wel meer aangeraden als ik sites lees, ook omdat ik sport, maar dan ga ik dus eten tegen mijn zin. Ik krijg het nu al niet eens weg soms. Ik vind echt dat wij mensen veel mogen eten eigenlijk :')

Wonder hoe het komt dat ik een beetje overgewicht heb. :') Door chocolade, chips en niet sporten.
pi_144781009
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 09:32 schreef Myraela het volgende:
Ik zal nooit een fanatieke sporter worden, mijn leefstijl veranderen zal dus gewoon voornamelijk bij het eten blijven. Ik hoef dan ook niet terug naar de 2000 kcal.

[..]

Same here :Y
Ga waarschijnlijk wel weer opbouwen naar 1600kcal.

Maar 3000kcal is voor de meeste hier gewoon onzin.
pi_144781089
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 08:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat is onzin. Ik begon met 1500kcal, toen 1700, toen 2000, toen 2500 en nu zit ik ergens tussen de 3500 en 4000kcal per dag. Gaat erom dat je gaat bewegen :)
Maar wat voor sport(en) doe jij? En dagelijks?
  maandag 22 september 2014 @ 10:15:24 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144781534
Volgens mij ben ik echt weer op de goede weg.
Mooi laag aan de week begonnen deze week. De laagste maandag sinds eind augustus. Zo lekker dat het hardlopen weer gaat. :Y Dat werkt echt in alles door, zowel natuurlijk het verbranden, maar ook mentaal. *O*

Vandaag een vast-dag, dus zal mijn lijstje maar achterwege laten. ;)

Gisteren was:
O: Kwark m bessen en granola
T: niks
S: 5km hardlopen
L: dubbele boterham m kaas en gebakken ei, kapje met boursin, kapje met pindakaas
T: appel, mars
D: Stuffed cabbage casserole
T: niks
pi_144781540
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 09:44 schreef Yaaar het volgende:
Ik kom vandaag weer op 1133 calorieën. Het vervelende is dat mijn lichaam niet vraagt om meer, maar dat ik prima van alles kan doen als ik maar voldoende eet. En dan sport ik ook nog en dat gaat ook prima.. Alleen er wordt mij wel meer aangeraden als ik sites lees, ook omdat ik sport, maar dan ga ik dus eten tegen mijn zin. Ik krijg het nu al niet eens weg soms. Ik vind echt dat wij mensen veel mogen eten eigenlijk :')

Wonder hoe het komt dat ik een beetje overgewicht heb. :') Door chocolade, chips en niet sporten.
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:25 schreef Yaaar het volgende:
Als je blijkbaar niet meer kunt eten zul je toch maar dingen die veel calorieën hebben moeten gaan eten. Noten zijn gezond. Amandelen bijvoorbeeld. Als je een boterham met iets eet kan je het bijvoorbeeld dubbel beleggen door er ook een gekookt eitje op te doen.
  maandag 22 september 2014 @ 10:16:03 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144781550
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 09:44 schreef Yaaar het volgende:

Een gekookt eitje is 70kcal, die kan er dus sowieso altijd nog wel bij op een dag. :Y
pi_144782031
Goeiemorgen!

Lijstje
O: 2 boterham (en een klein kapje) slankie sambal en sandwichspread en een sinaasappel
L: 2 boterham rosbief, rauwkost, karnemelk, soepje
T: appel, komkommer, paar pruimen
D: 2 pitabroodjes met eigen shoarmagroentencontraptie met knoflookmuntyoghurt
T: 0% vet griekse yoghurt met banaan

Ik hoop dat het weer iets beter wordt, ik had in het hoofd om een rondje te gaan fietsen uit het werk...

Ik schrik af en toe van jullie met je 1300 of zelfs 1100 calorieën per dag, dat zou ik echt nooit kunnen. Maar ja, jullie zijn vast geen vent van bijna twee meter :) Die 3,5 tot 4k van Qwea klinkt mij ook heel veel in de oren, ik zou me wel kunnen voorstellen dat ik met een zwaarder trainingsprogramma met gemak naar 3000 per dag zou kunnen gaan. Dus ben wel benieuwd wat Qwea's er van doet.
Whiskyplankje
pi_144782227
Sowieso weinig mannen hier :Y
Vrouwen van 1.65 hebben inderdaad toch iets minder nodig.
  maandag 22 september 2014 @ 10:50:08 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144782313
Ja, maar ook bij 1,65 is 1100kcal echt wel heel weinig hoor...

pi_144782414
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:50 schreef Brighteyes het volgende:

[ afbeelding ]
Als je dat altijd zou eten wel :Y dan zou ik toch nog het liefst op 1250kcal gaan zitten.
Maar ik heb wel 3 dagen in de week bijvoorbeeld waarop ik minder eet, maar gemiddeld kom ik dan nog steeds boven die 1250 uit.
  maandag 22 september 2014 @ 10:56:18 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144782431
Ja, dat is natuurlijk ook wel zo. :Y
Ik mag natuurlijk sws niks zeggen met mijn 4:3/5:2 wat dat betreft. Maar mijn andere dagen zijn ruim voldoende zeg maar. ;)
pi_144782455
Ik moet daar ook wel vaak aan denken, hoe ik het doe lijkt het daar ook wel een beetje op.
Maar onbewust.
Misschien toch eens meer over lezen.
  maandag 22 september 2014 @ 11:01:11 #184
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144782503
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:50 schreef Brighteyes het volgende:

[ afbeelding ]
Richtlijn is dat he. Want dat ding houdt bv geen rekening met je spiermassa.
pi_144782542
Groot verschil per persoon, met mijn gegevens (1,87, 22 jaar, 122 kg) heb ik een BMR 2298, als ik dit doe met mijn startgewicht dan is het 2409.

Gaat toch wel hard achteruit, dus ik moet wel wat actiever worden in de komende periode :{
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 22 september 2014 @ 11:03:51 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144782555
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 11:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

Richtlijn is dat he. Want dat ding houdt bv geen rekening met je spiermassa.
I know, maar goed, ik denk dat de meeste mensen die hier zitten niet hun gewicht uit hun spiermassa halen. ;)
pi_144782627
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

I know, maar goed, ik denk dat de meeste mensen die hier zitten niet hun gewicht uit hun spiermassa halen. ;)
Daardoor komt als je echt zwaar bentbje BMR meestal een stuk lager uit dan die berekeningen aangeven ;) vet verbrandt niks extra. Obese mensen hebben al snel 45-59% vetmassa...
Kwak
pi_144782643
Maar dan nog, iemand iemand die dus bijv is zoals in die afbeelding zou tussen de 1460-1600 Kcal moeten eten om gewoon netjes af te vallen.. minder dan dat is echt in mijn optiek ongezond.

Overigens kan je dat ook best doen met vasten als je maar gemiddeld over de week uitkomt op minimaal 1460 per dag..

Maar ieder zijn manier natuurlijk :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2014 11:08:06 ]
pi_144782648
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 11:06 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Daardoor komt als je echt zwaar bentbje BMR meestal een stuk lager uit dan die berekeningen aangeven ;) vet verbrandt niks extra. Obese mensen hebben al snel 45-59% vetmassa...
Nou ben ik wel altijd wel zwaar geweest, maar die percentages zijn wel echt extreem en ben nooit daar in de buurt.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144782658
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Bij mij zit het in mijn zware botten :P
Whiskyplankje
pi_144782676
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2014 11:08 schreef Karstman het volgende:

[..]

Bij mij zit het in mijn zware botten :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 22 september 2014 @ 11:08:48 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144782678
quote:

[..]

Ah ja zo.
Nou ja goed, het is een richtlijn en uiteraard natte vingerwerk, maar toch, 1100kcal is gewoon wel heul weinig, toch?
pi_144782729
quote:

[..]

Het meezeulen van al dat vet vreet ook energie... Heb een tijdje geleden met 2 zakken 20 liter potgrond rondgelopen, om even te voelen wat ik was afgevallen, dat viel nog niet mee om te dragen. Dat zijn weer de momenten dat je beseft wat je jezelf hebt aangedaan met dat overgewicht...
Whiskyplankje
  maandag 22 september 2014 @ 11:14:21 #194
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144782807
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:39 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Zo 4 jaar, een hele periode. Het duurt nog even voordat ik zo ver ben, maar ik hoop dat ik het ga redden :). Over dat zondigen, daar heb je wel een punt. Is het de kcal waard? Van de week een klein stukje gebak had omdat een collega jarig was, maar achteraf had ik spijt. Smaakte me totaal niet, dat is het zonde voor de kcal. In tegenstelling tot de pizza die ik gister had, o heerlijk. Wat betreft dus wel een goede tactiek, maar zoals met alles. Niet te veel en te vaak.

Lijstje van vandaag was niet zo bijzonder, rustig dagje. Gisteren iets buiten het boekje vergeleken met mijn normale lijstjes. Pizza + bier, zegt genoeg. Maar ach, moet ook een keer kunnen.
Ik noem het ook geen zondigen btw. Ik eet bewust en vind dat ik alles mag eten (muv melk dan, maar da's een ander verhaal). Soms heb ik zin in chips, dan richt ik m'n dag zo in dat dat kan. Niks mis mee. Vaak vind ik het anders inrichten van die dag de moeite van dat zakje chips niet waard en neem ik dus lekker iets anders. Wortels en komkommer met houmous en paprikapoeder bijvoorbeeld.

Overigens vind ik dus niet dat ik elk weekend de hele dag niks moet eten om dan pizza en bier binnen m'n kcals te doen. Hoewel dat wel valt onder 'm'n dag aanpassen om het passend te maken' vind ik genoeg groente en fruit en zorgen dat ik van alles genoeg binnen krijg ook belangrijk.

Vandaag ziet m'n lijstje er zo uit:
O: 3 volkoren. 2 ardenner, 1 halvajam. 150 gr lv kwark, aardbeien.
T: Banaan.
L: 4 volkoren met oude kaas uit de gril. Geen ananas vandaag, geen zin om naar de winkel te lopen. Stuk komkommer.
T: Pakje melbatoastjes tomaat-basilicum met een kop cup-a-soup.
D: Nasi van zilvervliesrijst, nasikruiden, zo'n 350 groente met z'n 2-en en vegetarische balletjes. Wat zilveruitjes, een augurk, wat gebakken uitjes, ketjap en atjar erbij.
T: Niks meer.

Over de vraag of je als je verantwoord blijft eten en dan weer 'terug gaat naar 2000 kcals' kan ik alleen maar aangeven dat je wat je dagelijks verbrandt ook verandert als je afvalt. Ik begon met zo'n 2500 kcals per dag ofzo (voor ik verantwoord bezig was dus) zonder te sporten. Nu sport ik twee keer per week een uur intensief en een half uur minder intensief (paardrijden, op- en afzadelen en zadel slepen enzo) en ik heb meestal een lijstje dat vergelijkbaar is met bovenstaande. M'n BMR ligt nu op 1600 kcals, m'n onderhoud op 2200. Ik heb de kcals even geteld en kom uit op ongeveer 1850. Da's prima dus :s)
pi_144782858
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:07 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Nou ben ik wel altijd wel zwaar geweest, maar die percentages zijn wel echt extreem en ben nooit daar in de buurt.
Ik helaas wel -O-
Maar natuurlijk wel in combi met zware botten ;)
pi_144782929
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:14 schreef Tink89 het volgende:

[..]

*knip*

Ja, zondigen is misschien niet het juiste woord. Maar ik ben het met je eens. Als ik een lange tijd "goed" bezig ben voelt een keer iets anders kiezen voor mij als verraad :P. Maar toch kan het soms best en is de beloning wel op zn plaats.

quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik helaas wel -O-
Maar natuurlijk wel in combi met zware botten ;)
Of mijn weegschaal is natuurlijk niet helemaal 100%. Veel factoren op invloed.

Maar ik kan me voorstellen als je dat nu niet meer bent (tenminste ga ik even vanuit) dat je ook enorm veel beter voelt. Bij mij helpt dit beetje gewicht minder al enorm op mijn dagelijkse fitheid.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144782948
Een week festival, 1.6 er bij ;(
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144782968
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:19 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ja, zondigen is misschien niet het juiste woord. Maar ik ben het met je eens. Als ik een lange tijd "goed" bezig ben voelt een keer iets anders kiezen voor mij als verraad :P. Maar toch kan het soms best en is de beloning wel op zn plaats.

[..]

Of mijn weegschaal is natuurlijk niet helemaal 100%. Veel factoren op invloed.

Maar ik kan me voorstellen als je dat nu niet meer bent (tenminste ga ik even vanuit) dat je ook enorm veel beter voelt. Bij mij helpt dit beetje gewicht minder al enorm op mijn dagelijkse fitheid.
Ow zo'n weegschaal die zelf je vetpercentage meet? Tja die zijn niet erg betrouwbaar inderdaad ;)

En geen idee hoeveel procent het nu is, zou best nog wel eens kunnen tegenvallen volgens mij.
pi_144783011
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:20 schreef rhubarbje het volgende:
Een week festival, 1.6 er bij ;(
Kan ook vocht zijn he? ;)
pi_144783028
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:20 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ow zo'n weegschaal die zelf je vetpercentage meet? Tja die zijn niet erg betrouwbaar inderdaad ;)

En geen idee hoeveel procent het nu is, zou best nog wel eens kunnen tegenvallen volgens mij.
Ja, met die metalen stripjes zeg maar.

Ach ik keek er toch niet naar. Ik weet dat mijn gewicht niet is opgebouwd uit spiermassa, dus dan is te hoog gewicht automatisch slecht. Wie weet ooit in de toekomst wordt het nog eens relevant :).

Is dan de enige betrouwbare manier door het meten van de dikte van vetlagen, met zn soort grijptang ding?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144783086
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:22 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ach ik keek er toch niet naar. Ik weet dat mijn gewicht niet is opgebouwd uit spiermassa, dus dan is te hoog gewicht automatisch slecht. Wie weet ooit in de toekomst wordt het nog eens relevant :).

Is dan de enige betrouwbare manier door het meten van de dikte van vetlagen, met zn soort grijptang ding?
Je hebt ook nog zo'n onderwatermanier volgens mij.
En vast nog wel meer manieren.
Maar om thuis betrouwbaar te meten is erg lastig.

Maar net zoals jij vind ik het niet zo interessant. Ik weet ook wel dat het voornamelijk vet is dus daar moet gewoon aangewerkt worden.
pi_144783184
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:25 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Je hebt ook nog zo'n onderwatermanier volgens mij.
En vast nog wel meer manieren.
Maar om thuis betrouwbaar te meten is erg lastig.

Maar net zoals jij vind ik het niet zo interessant. Ik weet ook wel dat het voornamelijk vet is dus daar moet gewoon aangewerkt worden.
Aha, weer wat geleerd.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 22 september 2014 @ 11:32:30 #203
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144783262
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:19 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ik beloon mezelf niet met eten. Ik geniet ervan en kan blij worden van iets heel lekkers, maar het is geen beloning voor goed bezig zijn. Dan koop ik liever een broek in een maat kleiner, een mooie sjaal, een gezellig middagje in een sauna of een goed boek. Ik heb juist geprobeerd die emotionele relatie met eten 'beloning/straf/verdriet' los te laten. Als je het gevoel hebt dat je je gezonde levensstijl moet belonen met ongezonde meuk, zit er misschien iets niet helemaal lekker. Er bewust voor kiezen is imho iets anders dan jezelf belonen met voedsel.
  maandag 22 september 2014 @ 11:39:05 #204
265732 Keshet
pi_144783422
-27 *O*

En ja. Egopost. Sue me. :P
pi_144783499
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:39 schreef Keshet het volgende:
-27 *O*

Gefeliciteerd!
yeah I'll sue you.....for being awesome :D
Whiskyplankje
pi_144783511
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 08:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik let eigenlijk helemaal niet op hoeveel kcal ik binnen krijg.
Moet ik wel gaan doen denk ik.. denk dat ik sowieso al te weinig binnenkrijg en dan sport ik ook nog bijna iedere dag. Hoe kon je ook alweer berekenen wat je aan kcal moest hebben? En kom ik niet opeens onwijs aan als blijkt dat ik bijv 500 kcal meer moet gaan eten per dag?
pi_144783639
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 11:42 schreef xuryah het volgende:

[..]

Moet ik wel gaan doen denk ik.. denk dat ik sowieso al te weinig binnenkrijg en dan sport ik ook nog bijna iedere dag. Hoe kon je ook alweer berekenen wat je aan kcal moest hebben? En kom ik niet opeens onwijs aan als blijkt dat ik bijv 500 kcal meer moet gaan eten per dag?
Als je daar bang voor bent dan kun je toch ook langzaam maar zeker gaan opvoeren? Je hoeft niet ineens 500 kcal meer te gaan eten, ga je in stapjes van 150 ofzo? ;)
  maandag 22 september 2014 @ 11:50:53 #208
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144783726
quote:

[..]

Het linkje staat in dit topic, één of twee pagina's eerder.

Edit: http://10xgezonder.nl/bmi-en-bmr-berekenen/
pi_144783735
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:47 schreef Puala het volgende:

[..]

Als je daar bang voor bent dan kun je toch ook langzaam maar zeker gaan opvoeren? Je hoeft niet ineens 500 kcal meer te gaan eten, ga je in stapjes van 150 ofzo? ;)
Ja dat kan natuurlijk ook :)

Er kwam 2700 kcal per dag uit de berekening. Wow!!! Dat is wel erg veel??? :o
  maandag 22 september 2014 @ 11:51:54 #210
265732 Keshet
pi_144783751
Bereken je BMR eens zonder dat sporten Xuryah?
pi_144783764
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 11:51 schreef xuryah het volgende:

[..]

Dat hangt er van af, mijn BMR is ongeveer 2800 :)
Whiskyplankje
pi_144783791
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:51 schreef Keshet het volgende:
Bereken je BMR eens zonder dat sporten Xuryah?
Dan is het 1690 kcal per dag
  maandag 22 september 2014 @ 11:53:28 #213
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144783797
quote:

[..]

Niet per se, ligt aan je huidige gewicht en het activiteitenniveau. Als je zwaar bent en je bmr dus op 2200 ofzo zit en je sport voor 500 kcals per dag zit je er zo aan.

quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 11:53 schreef xuryah het volgende:

[..]

Dan is het 1690 kcal per dag
Dus jij sport 1000 kcals per dag weg?
  maandag 22 september 2014 @ 11:54:36 #214
265732 Keshet
pi_144783831
Probeer het eens met deze link: http://www.foreverweightcare.com/Rekenen/BMRAMR.aspx

Ik kom op een BMR van 1629 (Vrouw, 1.87m, 83kg). Dat is dus echt zonder enige activiteit mee te rekenen.
pi_144783840
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2014 11:52 schreef Karstman het volgende:

[..]

Dat hangt er van af, mijn BMR is ongeveer 2800 :)
Hmm die site van de vorige pagina maakt er 2500 van, zie je maar hoeveel verschil er tussen rekenmethodes zit...
Whiskyplankje
  maandag 22 september 2014 @ 11:55:48 #216
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144783863
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2014 11:55 schreef Karstman het volgende:

[..]

Hmm die site van de vorige pagina maakt er 2500 van, zie je maar hoeveel verschil er tussen rekenmethodes zit...
Het zou niks mogen uitmaken. Bij mij maakt het geen verschil. Altijd 1569 als ik dezelfde waardes invoer. 1.73, 75 kilo, 25 jaar, vrouw.
pi_144783872
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik beloon mezelf niet met eten. Ik geniet ervan en kan blij worden van iets heel lekkers, maar het is geen beloning voor goed bezig zijn. Dan koop ik liever een broek in een maat kleiner, een mooie sjaal, een gezellig middagje in een sauna of een goed boek. Ik heb juist geprobeerd die emotionele relatie met eten 'beloning/straf/verdriet' los te laten. Als je het gevoel hebt dat je je gezonde levensstijl moet belonen met ongezonde meuk, zit er misschien iets niet helemaal lekker. Er bewust voor kiezen is imho iets anders dan jezelf belonen met voedsel.
Zit wel wat in. Maar toch is dit op het moment wel hoe ik een beetje denk, ik zoek het eigenlijk niet bewust op. Het voorbeeld van het weekend: we hebben een paar mensen over de vloer, het wordt etenstijd dus dat wordt dan pizza. Dan kan ik daar goed van genieten en zie ik dat als een soort van beloning (ik doe het immers niet vaak).

Wie weet verandert die mindset nog wat.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 22 september 2014 @ 11:57:04 #218
265732 Keshet
pi_144783897
Precies.

Ik voer alles in op MyFitnessPal en hou een bepaald einddoel qua kcal aan. Ik weeg ook bijna alle porties af wanneer dat lukt. Afhankelijk van de activiteiten van een bepaalde dag pas ik mijn kcal doel aan. Ik ga heel gestaag omlaag qua gewicht. Ik wil nog 5-8kg maar dat is ook afhankelijk van de gains met krachttraining.
pi_144783901
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:53 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Niet per se, ligt aan je huidige gewicht en het activiteitenniveau. Als je zwaar bent en je bmr dus op 2200 ofzo zit en je sport voor 500 kcals per dag zit je er zo aan.

[..]

Dus jij sport 1000 kcals per dag weg? Of is dit je BMR en niet je onderhoud?
Die 1690 kcal was zonder sporten.
Dat hogere getal met gemiddelde activiteit (3-5 x sporten per week)

Ik ga 3 x per week naar de sportschool en 2 x per week hardlopen (vanaf deze week weer oppakken)
En dan daarnaast elke dag een paar challenges (abs, squats, etc)
pi_144783903
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:55 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Het zou niks mogen uitmaken. Bij mij maakt het geen verschil. Altijd 1569 als ik dezelfde waardes invoer. 1.73, 75 kilo, 25 jaar, vrouw.
Die 2800 komt van Myfitnesspal
Whiskyplankje
  maandag 22 september 2014 @ 11:58:49 #221
265732 Keshet
pi_144783945
Ik vind MFP altijd heel erg enthousiast met de BMR ja. :D
pi_144783954
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:54 schreef Keshet het volgende:
Probeer het eens met deze link: http://www.foreverweightcare.com/Rekenen/BMRAMR.aspx

Ik kom op een BMR van 1629 (Vrouw, 1.87m, 83kg). Dat is dus echt zonder enige activiteit mee te rekenen.
Daar komt vrijwel het zelfde uit als op die andere site
pi_144783966
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2014 11:11 schreef Karstman het volgende:

[..]

Het meezeulen van al dat vet vreet ook energie... Heb een tijdje geleden met 2 zakken 20 liter potgrond rondgelopen, om even te voelen wat ik was afgevallen, dat viel nog niet mee om te dragen. Dat zijn weer de momenten dat je beseft wat je jezelf hebt aangedaan met dat overgewicht...
Dat klopt, maar bij hetzelfde gewicht verbrand je relatief minder met meer vetmassa dan met meer spiermassa ;) de berekening gaat uit van een gemiddelde vetmassa/spiermassa verhouding die bij ernstig overgewicht niet meer klopt meestal.

Je verbrandt uiteraard met 100 kilo en 45% vet wel meer dan iemand van 65 kilo ;)
Kwak
pi_144784010
quote:
-27 *O*

*O*
Kwak
pi_144784411
Ik ga maar ook weer fatsecret bijhouden. In augustus voor het laatst ingevuld en toen had ik gemiddeld 1200 kcal per dag.
Nu moet ik dus volgens die berekening 2x zoveel gaan eten? :/
pi_144784508
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:22 schreef Puala het volgende:

[..]

Kan ook vocht zijn he? ;)
nee het is ook slecht eten
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 22 september 2014 @ 12:18:18 #227
265732 Keshet
pi_144784528
Om even op de rest van de discussie in te haken:

Ik principe ontzeg ik mezelf helemaal niks, of het nou 'gezond' of 'ongezond' is. Ik beloon mezelf ook niet met eten en straf mezelf er vooral niet mee.
Ik merk wel dat ik in de loop van de tijd steeds vaker de betere keuzes maak. Dingen die ik 3 jaar geleden echt als een soort traktatie zag (Vet eten, suiker, blabla) eet ik nu ook nog wel maar veel minder. Ik kan nu juist helemaal blij worden van het idee dat ik vanavond 'gezond gerecht X' eet en daarna nog heerlijk kan gaan sporten.

En gewoon dat je na je werk niet uitgeblust op de bank zit met een zak chips maar dat je gewoon nog energie hebt! *O*
Man man, ik ben best trots op mezelf. :@
pi_144784962
Ik ben vooral blij dat ik aan veel kleinere porties echt voldoende heb. :D Avondeten was echt mijn grootste zwakke kant, was gewoon altijd teveel.

Anyhow, lijstje voor vandaag:

O: havermout, rood fruit
L: volkoren boterham, pindakaas en banaan
T: kom groentensoep
D: zelfgemaakte tagliatelle met broccolisaus en cherry tomaatjes
T: kwark
pi_144784964
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:18 schreef Keshet het volgende:
Om even op de rest van de discussie in te haken:

Ik principe ontzeg ik mezelf helemaal niks, of het nou 'gezond' of 'ongezond' is. Ik beloon mezelf ook niet met eten en straf mezelf er vooral niet mee.
Ik merk wel dat ik in de loop van de tijd steeds vaker de betere keuzes maak. Dingen die ik 3 jaar geleden echt als een soort traktatie zag (Vet eten, suiker, blabla) eet ik nu ook nog wel maar veel minder. Ik kan nu juist helemaal blij worden van het idee dat ik vanavond 'gezond gerecht X' eet en daarna nog heerlijk kan gaan sporten.

En gewoon dat je na je werk niet uitgeblust op de bank zit met een zak chips maar dat je gewoon nog energie hebt! *O*
Man man, ik ben best trots op mezelf. :@
Er is niks mis mee met trots op jezelf zijn, juist positief :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144785127
Mijn nootjes zijn nu zo goed als op, dus vanmiddag even nieuwe halen.

Maar ik wil wel eens wat anders dan cashewnootjes (ongezout), heb hiervoor wel eens walnoten gehaald. Maar zijn er keuzes die ik absoluut niet mag maken, ik zat nu te denken aan zn assortiment bakje bij de AH weg. Zijn pinda's (geen borrelnootjes oid) ook een goede keus?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144785331
Zou eerder denken aan paranoten of pecannoten maar misschien is doppinda's ook wel iets. Heb je wat te doen, duurt langer en heb je minder de kans dat je ongemerkt teveel eet...
Whiskyplankje
  maandag 22 september 2014 @ 12:45:23 #232
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144785355
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:22 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

http://meetfit.nl/weegschalen/weegschaal-omron-bf511.html

die meet wel redelijk nauwkeurig
  maandag 22 september 2014 @ 12:46:59 #233
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144785401
quote:

[..]

Die berekeningen is natte vingerwerk : http://rubriek.nl/fitness/bmr.php

Ik ben langs een sportdietist geweest. Ik moest in ene 2500 kcal meer gaan eten :') Dat heb ik maar in stapjes gedaan. En ja, je komt eerst waarschijnlijk aan want je lichaam moet wennen. Is er ook zo weer af :)
  maandag 22 september 2014 @ 12:47:24 #234
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144785407
quote:

[..]

Als jij elke dag sport niet hoor.
pi_144785434
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2014 12:44 schreef Karstman het volgende:
Zou eerder denken aan paranoten of pecannoten maar misschien is doppinda's ook wel iets. Heb je wat te doen, duurt langer en heb je minder de kans dat je ongemerkt teveel eet...
Thx voor de tip. Die doppinda's is wel iets voor een tussendoor inderdaad.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 22 september 2014 @ 12:49:22 #236
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144785458
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:38 schreef CrunchySelf het volgende:

Maar ik wil wel eens wat anders dan cashewnootjes (ongezout), heb hiervoor wel eens walnoten gehaald. Maar zijn er keuzes die ik absoluut niet mag maken, ik zat nu te denken aan zn assortiment bakje bij de AH weg. Zijn pinda's (geen borrelnootjes oid) ook een goede keus?
Studentenhaver :9
pi_144785487
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 12:49 schreef Qwea het volgende:
Studentenhaver
Dat kon ik nog niet, zal ik even bekijken.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 22 september 2014 @ 12:52:15 #238
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144785540
Ook maar even een lijstje :

O: 4 speltboterhammen Kaas, Pindakaas, casselerib, kipfilet, bak kwark.
T: 2 Havermout pannenkoek met banaan
L: 4 speltboterhammen, Pindakaas, ei, rookvlees, smeerkaas. Bak kwark
S: Cardio/KT *O*
A: Wortelen, aardappelen, biefstuk, griekse yoghurt, eitje
T: 2 eitjes, bak kwark, 4 handjes studentenhaver, appel, havermout pannenkoek.
pi_144785618
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 12:46 schreef Qwea het volgende:

[..]

Die berekeningen is natte vingerwerk : http://rubriek.nl/fitness/bmr.php

Ik ben langs een sportdietist geweest. Ik moest in ene 2500 kcal meer gaan eten :') Dat heb ik maar in stapjes gedaan. En ja, je komt eerst waarschijnlijk aan want je lichaam moet wennen. Is er ook zo weer af :)
Ik schrok er wel erg van.
Maar ik heb ondertussen al een hele berekening gemaakt :p

Op de sportdagen ga ik proberen 2000 kcal binnen te krijgen.
Waarvan 1 x mn lichaamsgewicht in grammen vet (89 gram)
1,5 x in eiwitten (134 gram)
En de rest carbs (165 gram)

En op mn rustdagen ga ik 1500 kcal proberen. Waarvan vet en eiwitten het zelfde als hierboven en de rest carbs. Dat is dan vrij weinig carbs wel, maar ik at nu ook vrij weinig carbs.

Hoop dat dit wel goed is.
  maandag 22 september 2014 @ 12:57:01 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144785652
quote:
-27 *O*

Netjes hoor! :Y Heel knap!
  maandag 22 september 2014 @ 12:57:12 #241
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144785662
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 12:55 schreef xuryah het volgende:

[..]

Ik schrok er wel erg van.
Maar ik heb ondertussen al een hele berekening gemaakt :p

Op de sportdagen ga ik proberen 2000 kcal binnen te krijgen.
Waarvan 1 x mn lichaamsgewicht in grammen vet (89 gram)
1,5 x in eiwitten (134 gram)
En de rest carbs (165 gram)

En op mn rustdagen ga ik 1500 kcal proberen. Waarvan vet en eiwitten het zelfde als hierboven en de rest carbs. Dat is dan vrij weinig carbs wel, maar ik at nu ook vrij weinig carbs.

Hoop dat dit wel goed is.
Wat is je doel? :)
  maandag 22 september 2014 @ 13:02:24 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144785790
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:38 schreef CrunchySelf het volgende:

Ik zou geloof ik eerder voor amandelen gaan dan voor cashwenoten, maar ik kan dat niet beredeneren.

[aanvulling]
En dat is maar goed ook want het maakt qua kcal geen hol uit zie ik net, en er zit meer vet in amandelen. :+
pi_144785843
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:02 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik zou geloof ik eerder voor amandelen gaan dan voor cashwenoten, maar ik kan dat niet beredeneren.

[aanvulling]
En dat is maar goed ook want het maakt qua kcal geen hol uit zie ik net, en er meer vet in amandelen zit. :+
Ik wil sowieso wat anders, ze bevallen me niet echt qua smaak. Vandaar mijn gedachten bij zn mix heb je van alles wat.

@edit, Je kunt je snel verkijken op producten :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144785931
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 12:57 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wat is je doel? :)
Strak worden, lager vetpercentage hoger spiermassa
  maandag 22 september 2014 @ 13:15:47 #245
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144786183
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 13:08 schreef xuryah het volgende:

[..]

Strak worden, lager vetpercentage hoger spiermassa
Die laatste 2 gaan sowieso niet samen. Dan moet je of eerst gaan cutten of eerst gaan gainen. Cutten gaat een deel van je spieren weg maar ook je vetpercentage. Bulken ga je meer vet massa opbouwen om daarna te gaan cutten en te gaan droogtrainen.
pi_144786303
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 13:15 schreef Qwea het volgende:

[..]

Die laatste 2 gaan sowieso niet samen. Dan moet je of eerst gaan cutten of eerst gaan gainen. Cutten gaat een deel van je spieren weg maar ook je vetpercentage. Bulken ga je meer vet massa opbouwen om daarna te gaan cutten en te gaan droogtrainen.
Klopt.
Ik wil eerst gaan cutten en daarna spiermassa opbouweb eigenlijk.
Belangrijkste vind ik namelijk vetmassa omlaag. Spieren komen dan later wel.
Doe wel veel KT al.
Zou jij t anders doen?
pi_144786586
Goedemiddag!

Ben een paar dagen niet geweest! Gaat erg goed met mij! Ben vorige week bij mijn dietiste geweest en die is erg tevreden!

ben nu 2 maanden bezig en er is ongeveer 10 kilo af.. Ik weet dat het vrij veel is, maar door goed op mijn eten letten in combinatie met sport is het vrij snel gegaan (en ik woog natuurlijk ook teveel)!
Zwemmen heeft bij mij het meeste geholpen! Hier train ik alles mee en het is leuk!
Nu moet ik vooral naast het zwemmen wat meer krachttraining gaan doen van de dietiste zodat het niet gaat " hangen" .. Iemand hier nog tips?

Lijst vandaag:

O : 2 boterhammen kalkoen
T: aardbeien en kiwi
L: 3 boterhammen filet americain en een ei
T: yoghurt
D: pasta met zalm en spinazie
S: uur sportschool (met dit keer vooral krachttraining)
  maandag 22 september 2014 @ 14:17:36 #248
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144787869
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 13:20 schreef xuryah het volgende:

[..]

Klopt.
Ik wil eerst gaan cutten en daarna spiermassa opbouweb eigenlijk.
Belangrijkste vind ik namelijk vetmassa omlaag. Spieren komen dan later wel.
Doe wel veel KT al.
Zou jij t anders doen?
Ik zou eerst gaan gainen. De winter komt eraan. Kun je beter eerst massa kweken en vanaf maar gaan cutten.
pi_144789251
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 14:17 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik zou eerst gaan gainen. De winter komt eraan. Kun je beter eerst massa kweken en vanaf maar gaan cutten.
Ik denk dat ik wel genoeg vetmassa heb nog :p
pi_144789385
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 13:15 schreef Qwea het volgende:

[..]

Die laatste 2 gaan hier perfect samen :Y.. Sowieso zou ik boven de 20% vet niet gaan bulken..
  maandag 22 september 2014 @ 16:18:18 #251
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144792143
Hoewel ik heel goed snap dat jullie dit interessant vinden, is de hele discussie over gainen, cutten, bulken en droogtrainen (ofzoiets? :? ) misschien beter op z'n plek in een fitnesstopic. Daar zitten vast ook meer mensen die er verstand van hebben en je kunnen helpen.

Ik ga zo boodschappen voor de hele week doen, even een menuutje gemaakt:
Ma: Nasi van zilvervliesrijst, nasigroente, vegaballetjes en nasikruiden.
Di: AGV met gekookte aardappels, een boerenschnitzel en groente (zo even in de winkel iets uitzoeken).
Woe: Lasagne.
Do: Zelfgemaakte kipragout met rijst.
Vrij: Soep met brood.
Za: Eten we bij vrienden, gaan naar de dierentuin.
Zo: Geen idee nog, hebben vast nog genoeg in de vriezer om een dagje te vullen.
pi_144793459
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:07 schreef Danter het volgende:
Maar dan nog, iemand iemand die dus bijv is zoals in die afbeelding zou tussen de 1460-1600 Kcal moeten eten om gewoon netjes af te vallen.. minder dan dat is echt in mijn optiek ongezond.

Overigens kan je dat ook best doen met vasten als je maar gemiddeld over de week uitkomt op minimaal 1460 per dag..

Maar ieder zijn manier natuurlijk :)
Ik blijf toch hangen op 1100/1200. Kan ongezond zijn (lijkt mijzelf ook), maar ik heb echt geen behoefte aan meer eten. Als je mijn eetschema ziet, lees je ook wel dat het goed zit toch? Ik ben zelf qua lengte nog geen 1.60, dus ik denk dat dat ook meetelt. Of er is iets mis met m'n lichaam haha.

Overigens ben ik wel van plan om toch maar voor de 1400 te gaan, dus een extra broodje met iets en wat meer groenten bij het avondeten. Of toch noten zoals hier al werd aangeraden.
pi_144793879
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:31 schreef -xRoosjeX- het volgende:
Goedemiddag!

Ben een paar dagen niet geweest! Gaat erg goed met mij! Ben vorige week bij mijn dietiste geweest en die is erg tevreden!

ben nu 2 maanden bezig en er is ongeveer 10 kilo af.. Ik weet dat het vrij veel is, maar door goed op mijn eten letten in combinatie met sport is het vrij snel gegaan (en ik woog natuurlijk ook teveel)!
Zwemmen heeft bij mij het meeste geholpen! Hier train ik alles mee en het is leuk!
Nu moet ik vooral naast het zwemmen wat meer krachttraining gaan doen van de dietiste zodat het niet gaat " hangen" .. Iemand hier nog tips?

Lijst vandaag:

O : 2 boterhammen kalkoen
T: aardbeien en kiwi
L: 3 boterhammen filet americain en een ei
T: yoghurt
D: pasta met zalm en spinazie
S: uur sportschool (met dit keer vooral krachttraining)
Knap zeg! En pasta met zalm en spinazie: heeerlijk! Wil ik ook. :)
pi_144793984
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 16:18 schreef Tink89 het volgende:
Hoewel ik heel goed snap dat jullie dit interessant vinden, is de hele discussie over gainen, cutten, bulken en droogtrainen (ofzoiets? :? ) misschien beter op z'n plek in een fitnesstopic. Daar zitten vast ook meer mensen die er verstand van hebben en je kunnen helpen.

+1
  maandag 22 september 2014 @ 17:18:34 #255
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144794239
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 15:07 schreef Timmos het volgende:

[..]

Die laatste 2 gaan hier perfect samen :Y.. Sowieso zou ik boven de 20% vet niet gaan bulken..
Maar je massa kweek je alleen dmv voldoende voeding. Dus ik zou ook zeker niet gaan cutten als je massa wilt kweken.
  maandag 22 september 2014 @ 17:19:46 #256
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144794291
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 16:18 schreef Tink89 het volgende:

Ik ga zo boodschappen voor de hele week doen, even een menuutje gemaakt:
Ma: Nasi van zilvervliesrijst, nasigroente, vegaballetjes en nasikruiden.
Di: AGV met gekookte aardappels, een boerenschnitzel en groente (zo even in de winkel iets uitzoeken).
Woe: Lasagne.
Do: Zelfgemaakte kipragout met rijst.
Vrij: Soep met brood.
Za: Eten we bij vrienden, gaan naar de dierentuin.
Zo: Geen idee nog, hebben vast nog genoeg in de vriezer om een dagje te vullen.
En discussie is het pas als er een heel topic aan gewijd wordt hoor. Maar ik zie wel dat het hier nog steeds geen steek veranderd is :')
  maandag 22 september 2014 @ 17:20:32 #257
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144794315
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 16:55 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Ik blijf toch hangen op 1100/1200. Kan ongezond zijn (lijkt mijzelf ook), maar ik heb echt geen behoefte aan meer eten. Als je mijn eetschema ziet, lees je ook wel dat het goed zit toch? Ik ben zelf qua lengte nog geen 1.60, dus ik denk dat dat ook meetelt. Of er is iets mis met m'n lichaam haha.

Overigens ben ik wel van plan om toch maar voor de 1400 te gaan, dus een extra broodje met iets en wat meer groenten bij het avondeten. Of toch noten zoals hier al werd aangeraden.
Als je te weinig eet val je straks ook niet meer af.
pi_144794397
quote:
10s.gif Op maandag 22 september 2014 17:19 schreef Qwea het volgende:

[..]

En discussie is het pas als er een heel topic aan gewijd wordt hoor. Maar ik zie wel dat het hier nog steeds geen steek veranderd is :')
Jij bent blijkbaar ook niks veranderd. Het is hier gewoon niet zo gepast.
  maandag 22 september 2014 @ 17:31:22 #259
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144794648
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 17:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Jij bent blijkbaar ook niks veranderd. Het is hier gewoon niet zo gepast.
Wat een complete bullshit :') Waarom zou het niet gepast zijn om een paar vragen te beantwoorden over gainen en cutten terwijl nota bene iemand die hier in dit topic komt er mee bezig is? Dus omdat jullie het een kut onderwerp vinden moet xuryah de vraag maar niet stellen? :')

Hoe bekrompen kun je zijn? :D
pi_144794923
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 17:31 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wat een complete bullshit :') Waarom zou het niet gepast zijn om een paar vragen te beantwoorden over gainen en cutten terwijl nota bene iemand die hier in dit topic komt er mee bezig is? Dus omdat jullie het een kut onderwerp vinden moet xuryah de vraag maar niet stellen? :')

Hoe bekrompen kun je zijn? :D
Inderdaad zeg... het gaat toch nog steeds ook over vet verliezen en kcal enzo? Ik vraag gewoon iets aan Qwea en ga daar niet een heel topic voor openen of naar een fitness topic voor hoor.
Als je het niet interessant vindt lees je het toch niet? Ik lees ook niet alles wat jullie schrijven.
  maandag 22 september 2014 @ 17:47:23 #261
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144795101
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 17:41 schreef xuryah het volgende:

[..]

Inderdaad zeg... het gaat toch nog steeds ook over vet verliezen en kcal enzo? Ik vraag gewoon iets aan Qwea en ga daar niet een heel topic voor openen of naar een fitness topic voor hoor.
Als je het niet interessant vindt lees je het toch niet? Ik lees ook niet alles wat jullie schrijven.
Ik word er zo simpel van :')

"Huuuuuuuuuuu het gaat over spieren, huuuuuuuuuuuu"

Ja nee, dat gelul over hoepelen en paardrijden en shit is boeiend :')
pi_144795133
Qwea waarom post je eigenlijk niet meer in Slank?
Als je het hier gelul vind.
pi_144795192
Als het hier 24/7 is alsof we in gym zitten zou ik ook niet blij zijn, maar het is toevallig vandaag eventjes. Dat maakt dan toch niet zoveel uit? Voor veel mensen is het gewoon een onderdeel van een dieet.
  maandag 22 september 2014 @ 17:50:55 #264
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144795201
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 17:48 schreef Sarabi het volgende:
Qwea waarom post je eigenlijk niet meer in Slank?
Als je het hier gelul vind.
Wtf moet ik in slank. Ik kwam o.a kijken hier hoe het met PB was, want je had toch niet verwacht dat ik definitief hier bleef hangen? :D

Maar wel grappig om te zien dat men nog steeds dit soort dingen niet kan handelen :')
  maandag 22 september 2014 @ 17:51:37 #265
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144795213
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 17:50 schreef Myraela het volgende:
Als het hier 24/7 is alsof we in gym zitten zou ik ook niet blij zijn, maar het is toevallig vandaag eventjes. Dat maakt dan toch niet zoveel uit? Voor veel mensen is het gewoon een onderdeel van een dieet.
Dank je wel.

Zie, zo fucking moeilijk is het niet om ff normaal te doen en niet gelijk op je achterste poten te gaan staan als het ff over iets anders gaat. Ja sorry hoor.
pi_144795238
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 17:50 schreef Myraela het volgende:
Het is al sinds donderdag zo.
Vind het een beetje jammer omdat het voor 90% van ons niet telt (4000kcal eten, zo serieus sporten etc), dus past het hier niet als het daar alleen nog maar over kan gaan.
Maar verder negeer ik het gewoon.
  maandag 22 september 2014 @ 17:55:04 #267
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144795314
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 17:52 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Het is al sinds donderdag zo.
Vind het een beetje jammer omdat het voor 90% van ons niet telt (4000kcal eten, zo serieus sporten etc), dus past het hier niet als het daar alleen nog maar over kan gaan.
Maar verder negeer ik het gewoon.
_O- _O-

Ja want voor 90% van jullie telt het niet dus die overige 10% hebben dan dikke pech, booohooooo. En als je het verder negeert zeik dan niet en lees erover heen.

Je bent vrij om het te gaan hebben over je hoepel geneuzel en daar een discussie over te starten. And don't worry, daar zal ik me niet in mengen :D :'( :D
pi_144795807
Sinds donderdag? Dan heb ik er verder niks mee te maken want ik post sinds vandaag eigenlijk weer eens wat en het is meteen weer niet goed.
pi_144795856
Het is gewoon erg jammer dat sommige hier niet tegen dingen kunnen die "anders" zijn.
pi_144795859
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:11 schreef xuryah het volgende:
Sinds donderdag? Dan heb ik er verder niks mee te maken want ik post sinds vandaag eigenlijk weer eens wat en het is meteen weer niet goed.
Nee joh, niet aangesproken voelen dan.
  maandag 22 september 2014 @ 18:14:13 #271
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144795899
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:12 schreef xuryah het volgende:
Het is gewoon erg jammer dat sommige hier niet tegen dingen kunnen die "anders" zijn.
pi_144795941
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 18:14 schreef Qwea het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lol :')
  maandag 22 september 2014 @ 18:16:10 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144795954
Kan iemand me mss uitleggen wat cutten en gainen etc. dan eigenlijk in houdt. :@ Ik snap wel dat gainen aankomen is hoor, en cutten is natuurlijk 'terugbrengen', maar hoe en wat dan precies? Ik ben wel nieuwsgierig naar het principe erachter. :@
Terwijl ik toch best een mondje engels spreek zeg maar. :+ :@
  maandag 22 september 2014 @ 18:16:56 #274
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144795983
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:16 schreef Brighteyes het volgende:
Kan iemand me mss uitleggen wat cutten en gainen etc. dan eigenlijk in houdt. :@ Ik snap wel dat gainen aankomen is hoor, en cutten is natuurlijk 'terugbrengen', maar hoe en wat dan precies? Ik snap het idee erachter niet echt. :@
Nou, ik durf het niet. Want voordat je het weet lopen Sarabi of Tink weer te jankzakken :X
pi_144795998
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:16 schreef Brighteyes het volgende:
Kan iemand me mss uitleggen wat cutten en gainen etc. dan eigenlijk in houdt. :@ Ik snap wel dat gainen aankomen is hoor, en cutten is natuurlijk 'terugbrengen', maar hoe en wat dan precies? Ik ben wel nieuwsgierig naar het principe erachter. :@
Gainen kan/ken ik wel ;) maar niet op die manier.
  maandag 22 september 2014 @ 18:17:41 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144796008
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 18:16 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nou, ik durf het niet. Want voordat je het weet lopen Sarabi of Tink weer te jankzakken :X
Ach, niet zo tutten, ik vraag het toch gewoon lief ? Wie weet steek ik er nog wel wat van op ook. ;)
Ik ga zelf uiteraard pas zeiken als het over micro's en macro's gaat. 8-)

*off to the train en mijn Afrikaanse dans-les! *O*
pi_144796056
quote:
12s.gif Op maandag 22 september 2014 18:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

*off to the train en mijn Afrikaanse dans-les! *O*
Had je trouwens nog spierpijn gehad vorige week?
Veel plezier weer *O*

Ik moet tijdens de danstraining vanavond rustig aan doen, mijn heup doet nog steeds zeer.
  maandag 22 september 2014 @ 18:22:03 #278
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144796110
quote:
12s.gif Op maandag 22 september 2014 18:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ach, niet zo tutten, ik vraag het toch gewoon lief ? Wie weet steek ik er nog wel wat van op ook. ;)
Ik ga zelf uiteraard pas zeiken als het over micro's en macro's gaat. 8-)
Het idee is als volgt :

Om massa aan te komen (dus spieren) moet je voldoende gaan eten. Eigenlijk boven je verbruik. Dat heet dus gainen. Want je kans enkel massa aankomen met voldoende voeding. Dit doe je gecontroleerd en het liefst clean. Dus niet met hamburgers en friet, maar met langzame KH's, nootjes, eiwitten, ect. Dan word het aanzetten van vetweefsel geminimaliseerd.

Het doel is dus het aanzetten van massa tegen zo weinig mogelijk vetweefsel.

Cutten is onder je verbruik gaan zitten, ook gecontroleerd om zo je vetpercentage te verminderen. Dit doe je ook gecontroleerd om dus niet ook je opgebouwde spiermassa te verliezen.

Het idee is dat je eerst bulkt en dus massa maakt, en dan cut om het vetpercentage te verminderen om zo droog te worden.
  maandag 22 september 2014 @ 18:35:25 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144796572
Tx Q, klinkt logisch zo idd. :Y

quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:19 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Had je trouwens nog spierpijn gehad vorige week?
Veel plezier weer *O*

Ik moet tijdens de danstraining vanavond rustig aan doen, mijn heup doet nog steeds zeer.
Nee, beetje stijf, maar echt spierpijn niet.
Niet hard genoeg gedanst blijkbaar. ;)
pi_144796646
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 18:22 schreef Qwea het volgende:

[..]

Het idee is als volgt :

Om massa aan te komen (dus spieren) moet je voldoende gaan eten. Eigenlijk boven je verbruik. Dat heet dus gainen. Want je kans enkel massa aankomen met voldoende voeding. Dit doe je gecontroleerd en het liefst clean. Dus niet met hamburgers en friet, maar met langzame KH's, nootjes, eiwitten, ect. Dan word het aanzetten van vetweefsel geminimaliseerd.

Het doel is dus het aanzetten van massa tegen zo weinig mogelijk vetweefsel.

Cutten is onder je verbruik gaan zitten, ook gecontroleerd om zo je vetpercentage te verminderen. Dit doe je ook gecontroleerd om dus niet ook je opgebouwde spiermassa te verliezen.

Het idee is dat je eerst bulkt en dus massa maakt, en dan cut om het vetpercentage te verminderen om zo droog te worden.
/inbreeklurkpost :+

Maar dan zou je met cutten ook meer cardio moeten doen toch? Weinig spier gebruiken maar wel conditioneel verbranden.

Cutten/gainen is iets waar ik absoluut niet mee bezig ben, maar ach. Ik zit dan inmiddels bijna een jaar stabiel op zelfde gewicht met schommeling van +/- 2 kilo max. Maar ik wil verdorie mn streefgewicht halen :')
pi_144796686
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 17:20 schreef Qwea het volgende:

[..]

Als je te weinig eet val je straks ook niet meer af.
Waarom niet? Maar mijn lichaam heeft geen behoefte aan meer. Althans dat voel ik dus niet zo. En het is toch ook vervelend om te eten omdat je aan een bepaald aantal calorieën moet komen?
pi_144796837
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 18:35 schreef Brighteyes het volgende:
Tx Q, klinkt logisch zo idd. :Y

[..]

Nee, beetje stijf, maar echt spierpijn niet.
Niet hard genoeg gedanst blijkbaar. ;)
Nieuwe kans vandaag ;)
pi_144796950
Pfoe, hoop bij te lezen na een werkdag!

quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 09:03 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ik kan het mis hebben, maar is dit niet wat aan de lichte kant?
Een tikkeltje, met een ongeplande cappuccino erbij kom ik net onder de 1500 kcal uit. Maar even een beetje streng zijn kan geen kwaad. Ik mag een tijdje niet sporten en intussen beweegt de weegschaal gestaag omhoog.
pi_144796991
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:47 schreef Ruby88 het volgende:
Pfoe, hoop bij te lezen na een werkdag!

[..]

Een tikkeltje, met een ongeplande cappuccino erbij kom ik net onder de 1500 kcal uit. Maar even een beetje streng zijn kan geen kwaad. Ik mag een tijdje niet sporten en intussen beweegt de weegschaal gestaag omhoog.
Het gaat vandaag hard :).

O dat valt me mee, ik had het veel lager ingeschat. Goed bezig dus :).
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144797066
Zo mijn eindstand van vandaag komt op 1450 kcal. Toch wel makkelijk om alles wat bij te houden.

Ik heb havermout gekocht voor in mijn smoothie s'ochtends. Ben benieuwd hoe dat uitpakt.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 22 september 2014 @ 18:54:44 #286
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144797184
quote:
17s.gif Op maandag 22 september 2014 18:37 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Maar dan zou je met cutten ook meer cardio moeten doen toch? Weinig spier gebruiken maar wel conditioneel verbranden.

Cutten/gainen is iets waar ik absoluut niet mee bezig ben, maar ach. Ik zit dan inmiddels bijna een jaar stabiel op zelfde gewicht met schommeling van +/- 2 kilo max. Maar ik wil verdorie mn streefgewicht halen :')
Klopt. Maar je spier niet verwaarlozen want je moet ze wel onderhouden.

Ik ga de sportschool onveilig maken :W
  maandag 22 september 2014 @ 18:55:37 #287
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144797221
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 18:38 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Waarom niet? Maar mijn lichaam heeft geen behoefte aan meer. Althans dat voel ik dus niet zo. En het is toch ook vervelend om te eten omdat je aan een bepaald aantal calorieën moet komen?
Omdat je stofwisseling anders naar de knoppen gaat.

Je kan ook meer calorierijke producten eten natuulk.
pi_144797278
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:51 schreef CrunchySelf het volgende:
Zo mijn eindstand van vandaag komt op 1450 kcal. Toch wel makkelijk om alles wat bij te houden.

Ik heb havermout gekocht voor in mijn smoothie s'ochtends. Ben benieuwd hoe dat uitpakt.
Ga je overnight oats maken?
pi_144797305
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ga je overnight oats maken?
Geen idee wat dat is. Maar ik wou het morgen het er gewoon in de blender bij gooien :P. Nog nooit gehad.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144797339
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:57 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Geen idee wat dat is. Maar ik wou het morgen het er gewoon in de blender bij gooien :P. Nog nooit gehad.
Dat is hetzelfde maar dan laat je het een nacht weken.
pi_144797408
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde maar dan laat je het een nacht weken.
O, zo simpel dus. Ik probeer het eerst zo en probeer dan dat wel even. Kan ik dan oordelen.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144797586
quote:

[..]

Mijn lichaam heeft ook geen "behoefte" aan ontbijt.. tot dat ik een jaar gewoon elke ochtend ging ontbijten.. nu heb ik honger als ik niet ontbijt..

zo is dat ook nu met jou.. omdat je al best een tijdje denk ik zo weinig eet (wel voedzaam overigens maar wel weinig) neemt je lichaam hier genoegen mee.. en gaat het natuurlijk niet vragen om meer.. jou lichaam weet namelijk niet dat er de mogelijkheid is tot meer en kan hier prima op functioneren (tijdelijk) dus gaat het niet blijven vragen om voedsel.. dit mechanisme hebben wij overgehouden uit de oertijd.. als jij straks meer gaat eten (of een keertje zondigt) word dat gelijk opgeslagen als vet omdat je lichaam denkt "oh handig voor als er straks weer wat minder is"

even een paar leuke filmpjes die dit illustreren:

Overigens werkt het natuurlijk niet exact zo maar er is niet voor niets zoiets als een BMR als je daar onder eet honger je je lichaam gewoon uit en doe je meer kwaad dan goed.. Gewoon netjes iets onder je verbruik eten, sporten en dan gaat je lichaam ook niet in de paniek stand, bijft je stofwisseling gewoon werken en ga je ook niet jo-jo'en

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2014 19:08:28 ]
pi_144797790
Het idee van een spaarstand schijnt niet echt te kloppen, maar wat sowieso gebeurt als je dieet en niet genoeg eet is dat je lijf spier gaat opgebruiken ipv/naast vet (want spier is sneller en makkelijker te verbranden), waardoor je spiermassa verliest en terwijl je afvalt rap steeds minder kcal gaat verbruiken in ruststand en als je activiteiten onderneemt.

daardoor ga je op den duur dus idd met minder kcal toekunnen en niet meer afvallen of zelfs aankomen, zeker als je "uitgedieet" bent en weer meer gaat eten.

jus' sayin'
Kwak
pi_144798737
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 19:05 schreef Danter het volgende:

[..]

Mijn lichaam heeft ook geen "behoefte" aan ontbijt.. tot dat ik een jaar gewoon elke ochtend ging ontbijten.. nu heb ik honger als ik niet ontbijt..

zo is dat ook nu met jou.. omdat je al best een tijdje denk ik zo weinig eet (wel voedzaam overigens maar wel weinig) neemt je lichaam hier genoegen mee.. en gaat het natuurlijk niet vragen om meer.. jou lichaam weet namelijk niet dat er de mogelijkheid is tot meer en kan hier prima op functioneren (tijdelijk) dus gaat het niet blijven vragen om voedsel.. dit mechanisme hebben wij overgehouden uit de oertijd.. als jij straks meer gaat eten (of een keertje zondigt) word dat gelijk opgeslagen als vet omdat je lichaam denkt "oh handig voor als er straks weer wat minder is"

even een paar leuke filmpjes die dit illustreren:

Overigens werkt het natuurlijk niet exact zo maar er is niet voor niets zoiets als een BMR als je daar onder eet honger je je lichaam gewoon uit en doe je meer kwaad dan goed.. Gewoon netjes iets onder je verbruik eten, sporten en dan gaat je lichaam ook niet in de paniek stand, bijft je stofwisseling gewoon werken en ga je ook niet jo-jo'en
Leuke filmpjes. Klinkt wel logisch.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144798812
quote:

[..]

Sorry, maar je zit hier nu net een paar dagen. En je zegt zelf al constant dat je te weinig eet, en wij zeggen hoe je meer kan eten. Als je dat niet wil doen, doe je het niet, maar dan heeft het ook geen zin om daar discussie over te blijven voeren.

Er zitten hier mensen die wel gewoon op een gezonde manier willen afvallen. En voor mij is dit in ieder geval een behoorlijke trigger om weer naar mijn eetstoornis gewoontes terug te vallen. Ik eet ook meer dan ik wil eten, puur omdat ik het nodig heb, ookal voelt het niet zo.
pi_144799994
quote:
13s.gif Op maandag 22 september 2014 19:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

Sorry, maar je zit hier nu net een paar dagen. En je zegt zelf al constant dat je te weinig eet, en wij zeggen hoe je meer kan eten. Als je dat niet wil doen, doe je het niet, maar dan heeft het ook geen zin om daar discussie over te blijven voeren.

Er zitten hier mensen die wel gewoon op een gezonde manier willen afvallen. En voor mij is dit in ieder geval een behoorlijke trigger om weer naar mijn eetstoornis gewoontes terug te vallen. Ik eet ook meer dan ik wil eten, puur omdat ik het nodig heb, ookal voelt het niet zo.
Wordt dit na een bepaalde tijd niet beter? Net zoals zeg maar te weinig eten gaat wennen, dat voor jou "normaal" eten dan weer gewoon wordt. Klinkt wat warrig, maar je snapt me vast.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144800194
Myr ik begrijp dat dit een trigger kan zijn maar ik wil even zeggen dat ik het heel knap vind dat je dit bij jezelf herkent! Een ex-eetstoornis patiënt zijn is niet niks, en zeker qua afvallen bevind je je dan op glad ijs .. maar ik vind het kracht uitstralen dat je dit herkent.. en wilde even zeggen dat je daar trots op mag zijn :)!
pi_144800416
quote:
17s.gif Op maandag 22 september 2014 18:37 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Yup. Maar niet dat je je elke dag kapot moet gaan rennen ofzo..

Ik doe nu 1x in de week 45 minuten cardio, val af met 3000+ kcal en gain alsnog.. Maar dat is niet de manier die hier gehanteerd wordt en dus niet welkom is, dus ik verstop mij verder weer :')
pi_144800545
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 20:10 schreef Timmos het volgende:

[..]

Yup. Maar niet dat je je elke dag kapot moet gaan rennen ofzo..

Ik doe nu 1x in de week 45 minuten cardio, val af met 3000+ kcal en gain alsnog.. Maar dat is niet de manier die hier gehanteerd wordt en dus niet welkom is, dus ik verstop mij verder weer :')
Waar bestaat deze 3000 kcal dan uit? Is dat lang leve de lol met fastfood of toch echt wel strikt?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 22 september 2014 @ 20:13:42 #300
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144800574
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 19:59 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Wordt dit na een bepaalde tijd niet beter? Net zoals zeg maar te weinig eten gaat wennen, dat voor jou "normaal" eten dan weer gewoon wordt. Klinkt wat warrig, maar je snapt me vast.
Nope. Was het maar zo :X (hier niet althans) Ik heb het niet echt zoals Myr... maar ik moet wel constant mezelf blijven dwingen en eraan blijven herinneren. Als ik namelijk naar die stem in mijn kop luister eet ik gewoon 1000/1200/1500kcal ofzo.
pi_144800596
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 20:13 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nope. Was het maar zo :X Ik heb het niet echt zoals Myr... maar ik moet wel constant mezelf blijven dwingen en eraan blijven herinneren. Als ik namelijk naar die stem in mijn kop luister eet ik gewoon 1000/1200/1500kcal ofzo.
Hmm dat is best wel vervelend, maar dus gemotiveerd blijven is belangrijk :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')