abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144684520
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 16% gewijzigd door Sarabi op 19-09-2014 09:15:20 ]
pi_144684564
Volgens mij is de OP stuk, de plaatjes tenminste.

Maar @sarabi, gaaf NK! ^O^

Maar over dat zuivel, ik ga dat even toevoegen aan mn ontbijt. Maar eventjes actief in dit topic en meteen goede tips.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144684584

En ja help!
pi_144684604
Komt goed zie ik :) maar ga nu eerst even ontbijten.
pi_144684615
Ja zag het langzaam veranderen.

Eet smakelijk.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144684698
Inderdaad hongergevoel is geen graadmeter, ik heb namelijk (bijna) altijd honger :') . Denk dat er door jaren en jaren teveel eten en overgewicht iets stuk is gegaan in mijn hoofd.

En het invullen van lijstjes moet je liggen maar het geeft je wel goed inzicht. Bij werkt het erg goed, ook omdat ik het leuk vindt om dan met de grafiekjes enzo die eruit komen te werken. Kwam op een gegeven moment bij mijn dietiste met een hele presentatie van alle grafiekjes enzo en toen werd ze bijna boos, ik was haar werk aan het doen O-)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_144684839
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:15 schreef Karstman het volgende:
Inderdaad hongergevoel is geen graadmeter, ik heb namelijk (bijna) altijd honger :') . Denk dat er door jaren en jaren teveel eten en overgewicht iets stuk is gegaan in mijn hoofd.

En het invullen van lijstjes moet je liggen maar het geeft je wel goed inzicht. Bij werkt het erg goed, ook omdat ik het leuk vindt om dan met de grafiekjes enzo die eruit komen te werken. Kwam op een gegeven moment bij mijn dietiste met een hele presentatie van alle grafiekjes enzo en toen werd ze bijna boos, ik was haar werk aan het doen O-)
Aha, een soortgenoot ;). Had ik ook altijd, nu dus stuk minder.

Lijstjes liggen mij wel, is wel leuk om te doen en bij te houden. Inderdaad goede grafiekjes en dergelijke. Maar je moet even een systeem/website hebben om het een beetje gemakkelijk te houden. Per dag wil ik er geen uren aan kwijt zijn.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144684868
na bier en pizza gister vandaag maar even balansen ondanks een verjaardag vanavond.

O: 2 boterham rosbief en weinig magere oude kaas en een mineola
T: worteltjes
L: op vrijdag altijd buiten de deur, zal wel iets van soep of salade
T: appel en komkommer
D: veel gewokte groente met klein beetje rijst

Leuk trouwens zo'n NK Sarabi, succes!!
Whiskyplankje
pi_144684925
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:24 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Aha, een soortgenoot ;). Had ik ook altijd, nu dus stuk minder.

Lijstjes liggen mij wel, is wel leuk om te doen en bij te houden. Inderdaad goede grafiekjes en dergelijke. Maar je moet even een systeem/website hebben om het een beetje gemakkelijk te houden. Per dag wil ik er geen uren aan kwijt zijn.
Ik ben na een kleine zoektocht blijven hangen bij Myfitnesspal, toen nog volledig in het engels. Het kost enige tijdsinvestering om veel gebruikte producten er goed in te krijgen. Voordeel vind ik wel dat je ook gerechten/recepten als geheel kan invoeren en die dus makkelijk kan toevoegen, mijn basispastasaus bijvoorbeeld of bepaalde curries die maak ik altijd hetzelfde dus dat is dan makkelijk toevoegen.
Whiskyplankje
pi_144684937
O: Havermout, banaan en cacao.
L: 2 volkoren boterhammen met filet American, ketchup, mosterd, augurk.
T: Druiven
D: Quisedilla met gehakt, tomaat en mais.

Ontbijt leek me lekker zo, maar eigenlijk was het gewoon veel te machtig. Dus voortaan doe ik gewoon weer m'n havermout met rood diepvries fruit.

Heb 3 zakken bij de Lidl ingeslagen. O+ Ze hebben niet altijd die bosvruchtenmix en dat is wel de enige die echt lekker is. De frambozen liggen er altijd maar die zijn onwijs zuur. Maar wel betaalbaar fruit zo. O+
pi_144684964
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:28 schreef Myraela het volgende:
O: Havermout, banaan en cacao.
L: 2 volkoren boterhammen met filet American, ketchup, mosterd, augurk.
T: Druiven
D: Quisedilla met gehakt, tomaat en mais.

Ontbijt leek me lekker zo, maar eigenlijk was het gewoon veel te machtig. Dus voortaan doe ik gewoon weer m'n havermout met rood diepvries fruit.

Heb 3 zakken bij de Lidl ingeslagen. O+ Ze hebben niet altijd die bosvruchtenmix en dat is wel de enige die echt lekker is. De frambozen liggen er altijd maar die zijn onwijs zuur. Maar wel betaalbaar fruit zo. O+
Die heb ik vorige week ingeslagen :)
Nu net ook mee ontbeten.
pi_144685106
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:28 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik ben na een kleine zoektocht blijven hangen bij Myfitnesspal, toen nog volledig in het engels. Het kost enige tijdsinvestering om veel gebruikte producten er goed in te krijgen. Voordeel vind ik wel dat je ook gerechten/recepten als geheel kan invoeren en die dus makkelijk kan toevoegen, mijn basispastasaus bijvoorbeeld of bepaalde curries die maak ik altijd hetzelfde dus dat is dan makkelijk toevoegen.
Dat is inderdaad wel een makkelijke functie, maar ik heb Fatsecret nu eerst aangemaakt. Zal wel even zien hoe dat gaat :).

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:30 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Die heb ik vorige week ingeslagen :)
Nu net ook mee ontbeten.
Hoe doen jullie dat met diepvriesfuit, een dag van te voren ontdooien in koelkast? Ik heb het tot nu toe alleen maar gebruikt in de blender.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144685174
Ik doe het in de blender :Y
pi_144685365
Aha, hetzelfde dus. Lekker verfrissend.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 19 september 2014 @ 09:51:22 #15
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_144685471
Welkom nieuwelingen! *O* Heel veel succes!

Myraela en Sarabi: Welk fruit zit er dan in die zakken? Ik heb ze bij mijn filiaal nog nooit gezien volgens mij maar wellicht overheen gekeken!
A grand adventure has begun.
pi_144685601
Mijn dochters zijn ook helemaal dol op fruit smoothies dus mijn blender draait iedere dag na schooltijd. Goede tip voor die zakken van de Lidl, ik heb het op mijn boodschappenlijst gezet. Ook handig voor mijn overnight oats.
Met een meidenkwartet
pi_144685827
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:51 schreef Keshet het volgende:

Myraela en Sarabi: Welk fruit zit er dan in die zakken? Ik heb ze bij mijn filiaal nog nooit gezien volgens mij maar wellicht overheen gekeken!
Uhh bosvruchten.
Welke precies geen idee :@
pi_144686116
Veel nieuwe gezichten. :D

Braaf de zooi laten staan gaat best goed hier. *O* Al negeer ik de weegschaal nog even, mezelf kennende demotiveert het toch best wel als die niet meedoet met het op de goede weg zijn. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_144686526
Zooo ik heb heerlijk uitgeslapen op mijn eerste dagje weekend van de week en ook de eerste feest avond overleefd.. heb mij exact aan mijn lijstje gehouden en niks gedronken!

Vandaag heb ik wat minder controle over het avond eten dus dat word mijn cheatmeal van deze week denk ik ;)

O: Afslankeiwit van B&F met spinazie in de blender, daarbij ook nog een omelet met champigion en ui
L: Salade van Meloen, Parmaham, rucola, pijnboompittjes
D:???

en ik neem nog een smartbar mee voor tussendoor.. nu douchen en mezelf weer in het feest dompelen haha
pi_144686830
Ik heb ook die bosvruchtenmix van de Lidl! Erg lekker. Ik ontdooi het meestal lichtjes in de magnetron en dan yoghurt erbij.
Bij Google bosvruchten Lidl intypen en dan afbeeldingen, dan zie je precies hoe de zak eruit ziet.

Net gaan sporten maar halverwege gestopt want teveel last van de maandelijks periode.. :@
Kracht gedaan en kwartiertje cardio plus 15km fietsen. Toch nog redelijk.
Nog een trauma opgelopen bij het douchen. Er stond een man in het douchehokje naast me (afgesloten) luid en duidelijk te fappen. :X
  vrijdag 19 september 2014 @ 10:56:10 #21
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_144686948
Thanks!

Voor de andere geīnteresseerden:

Je douchetrauma! Wat nasty zeg. :X
A grand adventure has begun.
pi_144686978
Gatver! :X :N
Whiskyplankje
  vrijdag 19 september 2014 @ 11:00:29 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144687048
Gadvef! Dat ben je toch zeker wel gaan melden? :o

Welkom Crunchy!

Hier zijn die zakken bosvruchten echt altijd op. :D
pi_144687131
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:00 schreef Brighteyes het volgende:

Ik zag ze nu ook voor het eerst in jaren.
pi_144687198
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:00 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kijk altijd, maar vaak zijn ze op inderdaad. :D En liggen alleen de frambozen er nog. Dat moeten ze echt eens anders gaan inkopen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:36 schreef CrunchySelf het volgende:
Hoe doen jullie dat met diepvriesfuit, een dag van te voren ontdooien in koelkast? Ik heb het tot nu toe alleen maar gebruikt in de blender.
Ik doe het gewoon samen met m'n havermout in de magnetron. Vind het wel lekker als het een beetje kapot gaat. :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')